abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221157584

[ Bericht 49% gewijzigd door Blues op 26-06-2026 18:05:05 ]
pi_221157685
@Blues komt er blijkbaar aan
Grootste onweer van het jaar komt eraan: ‘Kans op een of twee supercellen, het kan bijzonder worden’
https://www.gelderlander.(...)der-worden~a697e3bd/
We have far more in common than that which devides us..
pi_221157758
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:17 schreef Kaatje1 het volgende:
@:blues komt er blijkbaar aan
Grootste onweer van het jaar komt eraan: ‘Kans op een of twee supercellen, het kan bijzonder worden’
O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221157770
Mieren in de bijkeuken :X
Alles maar even goed schoongemaakt en maandag maar voor lokdoosjes kijken.
pi_221157776
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:17 schreef Kaatje1 het volgende:
@:blues komt er blijkbaar aan
Ik lees niks over NH ;(
Oh van zaterdag op zondagnacht *G* Als ik dan weer moet werken is het AFGEKOELD :Y

#fokwet
pi_221157816
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:30 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik lees niks over NH ;(
Oh van zaterdag op zondagnacht *G* Als ik dan weer moet werken is het AFGEKOELD :Y

#fokwet
Wij hebben de meeste kans inderdaad, lijkt me echt niet grappig
pi_221157820
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wij hebben de meeste kans inderdaad, lijkt me echt niet grappig
Het nieuwe normaal is arrived ;(
pi_221157839
Binnen is het 24 graden. Ik zit buiten.
In m’n nakie, dat dan weer wel.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator vrijdag 26 juni 2026 @ 18:43:26 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221157845
Gelukkig zei ik het niet achterste voren, had ik weer trammelant gehad :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:53:22 #10
63722 z80
I fink you freaky
pi_221157891
Als ik wetter.de mag geloven dan is er een schokkende 15% kans op wat vallend vocht rond 21 uur.
Morgen nacht nog minder water en een verbluffende 5% dat het ook daadwerkelijk valt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 juni 2026 @ 18:57:51 #11
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221157924
Oh ja we zaten al in een nieuw deel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:00 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ah, is het beetje te doen daar? Daar was de promotie ook gisteren, waar ik niet was omdat ik deur uit en erheen etc niet trok ;)

Aula was de beste plek van de VU. _O-
De ochtendsessie was ook nog wel te doen. Begin vd lunch was het ook lekker op de etage boven de ingang. Maar dat werd langzaam warm toen iedereen lunch ging pakken.
Als je even afstand nam was dat weer goed te doen.

Aula was wat meer frisse lucht. Dat bleef de hele middag fijn.

Eerst Geven in NL: De MANDsamenvatting: filantropie concentreert. Minder mensen die méér geven.
Totaal bedrag wel hoger, maar gedeeld door het BBP minder.

Daarna Afscheidsrede Theo Schuyt. Ik kan wel zeggen de godfather van Filantropische studies in NL en Europa. Zn belangrijkste missie: Overheid, markt en het maatschappelijk middenveld bij elkaar brengen. In welke vorm dan ook. Ken Elkaar. Alle stokpaardjes kwamen in de rede langs :+.
Ik heb nog college gevolgd bij Theo in de PAO en ook we werken veel samen met Filantropische Studies van de VU. En Theo is 16 jaar bestuurslid geweest bij ons. Hij ging wel net weg toen ik er net ging werken :+.
En Theo is gewoon een zeer aardige vent. 75 and still going strong. Hij blijft les geven bijvoorbeeld. Maar van z'n meeste verantwoordelijkheden is hij af.

[ Bericht 4% gewijzigd door borisz op 26-06-2026 19:11:13 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_221158008
Waste warriors pakketje werd net bezorgd. In deze hitte, ik voelde me een tikje schuldig maar dit kon ik niet voorzien toen ik het abbo afsloot.

In navolging van AnneX de bezorger een flesje drinken aangeboden.
Pay it forward. Maatje had met begeleidster inkopen gedaan voor ons zwemdagje 'en wist zeker dat Cat dit lekker vond'. O+ Cat vindt die smaak niet zo lekker, maar dat ging ik hem natuurlijk niet zeggen _O- Komt het nu alsnog goed terecht.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 26 juni 2026 @ 19:20:44 #13
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221158053
Wat zat er in het pakket Cat?

Veel plezier in Essen @derLudolf!
Spoilers!
pi_221158114
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat zat er in het pakket Cat?

Veel plezier in Essen @:derludolf!
Aantal dezelfde dingen als de vorige keer. Diverse groenten in het zuur. Chocospread van pastinaak :D Knoflookolie, gnocchi.

Ik weet niet of ik hem nog laat doorlopen. Beetje duur voor de helft dezelfde producten.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 19:38:14 #15
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221158156
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Aantal dezelfde dingen als de vorige keer. Diverse groenten in het zuur. Chocospread van pastinaak :D Knoflookolie, gnocchi.

Ik weet niet of ik hem nog laat doorlopen. Beetje duur voor de helft dezelfde producten.
Klinkt redelijk interessant. Maar inderdaad misschien niet iets voor een lange periode.
Spoilers!
pi_221158198
Wat voor drankje was het @Cat-astrophe ?
pi_221158211
B thuis van werk. Hij had airco behalve in de kantine. Arme kantinepersoneel ;(

Ik heb echt bijzonder weinig productief gethuiswerkt. Studeerkamer was 30 graden en macbookje (dat toch al temperatuurmoeite had) had echt moeite.

Onze ventilator is wel stiller dan de 1953 ventilator op werk dus ik ben iets minder overprikkeld nu *G*
pi_221158252
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:46 schreef Tele6 het volgende:
Wat voor drankje was het @:Cat-astrophe ?
Niks spannds hoor, Jumbo bitter lemon achtig iets. Light versie.
Ik houd niet zo van bitter lemon en niet van die bijsmaak van zoetstoffen.

Maatje had ook sinas en een fruitdrankje gekocht ^O^ Wist hij ook zeker van dat ik die lekker zou vinden :+
pi_221158277
Goed historisch overzicht @borisz Heb alleen sheet 1 gelezen.
In de radiojournaals hoorde ik al over de verminderde vrijgevigheid van den mensch.

Leuk reisje @derLudolf je bent maar druk met onderhoud van het ‘landgoed’.
Frambozen van eigen grond? Heb je er een net over gespannen? Alhoewel vogels zich erin kunnen verstrikken.
Er staat een aardbeiplant op het balkon met steeds een paar tegelijk eetbaar.
Na een dag té laat met plukken, zie ik er geen vogels bij. En de aardbeien verschrompelen 😢
Dan maar op naar de teler. 🍓 🍒
pi_221158279
Net een epistel in de groepsapp met een afmelding voor repetitie.
Telefoonscherm vol en nog schrollen. Zodat we allemaal weer precies weten dat ze chronisch ziek is, wat ze allemaal heeft, dat airco evil is, ze de inspanning en opoffering echt had willen maken maar dat haar gezin haar tegenhield. Heldin...

Gewoon melden dat je het niet goed doet op hitte gezien je gezondheid en dus je rust pakt was prima geweest. Snapt iedereen wel. Had ze wsch ook meer 'sterkte' wensen op gekregen dan ze nu kreeg :7

Ikzelf kanniewachten om naar de airco te gaan *O*
Wel met de auto. Vind het echt te heet om 3 km te gaan fietsen.
  Moderator vrijdag 26 juni 2026 @ 20:07:10 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221158306
Ja het rondje fietsen sla ik ook even over, denk ik. Was opgehangen en de thermometer ook even iets voor gefabriceerd zodat ie aan het hek kan hangen. Geeft 31°C aan. Inmiddels binnentemperatuur opgelopen tot 26,3°C
pi_221158318
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:43 schreef derLudolf het volgende:
Gelukkig zei ik het niet achterste voren, had ik weer trammelant gehad :P
lul
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221158422
Laat de regen maar komen *O*
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  vrijdag 26 juni 2026 @ 20:38:02 #24
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221158469
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:37 schreef Blues het volgende:

[..]
Morgen geen optredens bij je nieuwe werkplek wegens de weersomstandigheden, lees ik net.
Had je dan 'dienst' gehad?
  vrijdag 26 juni 2026 @ 20:44:13 #25
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221158495
Dus ik kreeg in Spanje een uitnodiging voor een BBQ met oud-collega's van mijn vorige werkgever waar ik eind 2020 weggegaan ben. Had eerst nog iets van, nou, moet ik daar wel heen, pieker pieker...

Nou.. wat was dat ontzettend leuk zeg O+ waren met een man of tien waarvan ik de helft kende, maar dus ook al 5-6 jaar niet meer gesproken had. Veel werkten er net als ik ook al jaren niet meer. Maar het was gewoon weer net als vroegah, vlees braaien bier drinken en kut roepen :D

En het was op eoa manier ook alsof we dit vorige maand nog gedaan hadden O+ heel blij dat ik er ondanks de hitte toch heen gegaan ben. En nu in de trein terug naar huis want voebal kijkuh ⚽
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221158625
Klinkt als een goede middag @borisz! En goed te weten dat aula qua temperatuur wel oke is. Mooie zaal vind ik t. Wel intimiderend als collegezaal :+ .

Mijn teamuitje ging gewoon door vanavond, er was maar 1 andere teamgenoot die het door de hitte niet zag zitten helaas. Ik had gehoopt op verplaatsen, zodat ik er volgende keer wel bij kon zijn. Maar helaas. Het is hier nog 31.6gr, binnen 28.3.

Voor kat eind vd middag toch nog een oogzalfje gehaald. Ik vond slijmvliezen toch wat roder, maar twijfelde of het nog wel binnen normaal valt, want ik kijk normaal gesproken nooit ernaar :+ dus geen idee hoe het eruit hoort te zien. Filmpje gemaakt en toch maar ff langs dierenarts. Assistente vond het er nog wel binnen normaal uit zien, maar kon me wel een vitamine A zalf meegeven, ondersteunt weerstand vh oog. Vond ik wel fijn idee zo vlak voor weekend. Hopelijk zet het helemaal niet door, maar zo wel dan fijn als dat potentieel wat gerekt kan worden tot na het weekend :+

Verder kijk ik erg uit naar maandagochtend. Al zal zondag in elk geval al stuk beter zijn. Ik kijk niet uit naar dat enorme onweer, ik vond de vorige al spannend genoeg. De kaartjes zijn er nog niet uit of het nou ook hier komt. We gaan het zien. Maar weer gewoon normaal onder de mensen zijn heb ik inmiddels wel erg behoefte aan, na al een aantal dagen mezelf vooral in huis opsluiten.
pi_221158639
Vanmiddag vertelde een bezoeker, dat zijn vrouw en zoontje niet naar het zwembad konden.
Want…gesloten. Het binnen- en buitenbad in Zeist. Vanwege Code rood.
Terecht natuurlijk. Alleen wat onverwacht, want water.
pi_221158720
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:37 schreef Blues het volgende:

[..]
Zoals mijn schoonfamilie zegt, 40 jaar geleden waren de zomers ook warm en werden we niet betutteld door codes oranje/rood :')
  Moderator vrijdag 26 juni 2026 @ 21:12:20 #29
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221158754
Weer wat aalbessen jam gemaakt, grote pot en drie kleine "weggeefpotjes"

Toen ik net even in de tuin zat ging er een haas op 2m van m'n voeten zitten.

De thermo- en pluviometer hangt, gaf net nog 33°C aan. Binnen inmiddels 26°C

Misschien zo nog wat aalbessen plukken en kunnen of ik nog wat kersen van de boom krijg.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 juni 2026 @ 21:19:06 #30
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221158862
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 20:01 schreef AnneX het volgende:
Goed historisch overzicht @:borisz Heb alleen sheet 1 gelezen.
In de radiojournaals hoorde ik al over de verminderde vrijgevigheid van den mensch.
Mocht je interesse hebben in het standaardwerk voor de komende twee jaar. Klik hier :+ 338 pagina's. Op kantoor krijgen we ook fysieke edities omdat we sponsor in natura zijn :+. We leveren een flinke dataset.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:03 schreef vlindertje89 het volgende:
Klinkt als een goede middag @:borisz! En goed te weten dat aula qua temperatuur wel oke is. Mooie zaal vind ik t. Wel intimiderend als collegezaal :+ .
Heb er nooit college gehad. 4A00 was mn standaard zaal. De collegezaal voor economen.
Had af en toe wel eens een verdwaald college elders. Belastingrecht I in de Medische faculteit bijvoorbeeld. Heb je ook een grote zaal. En was met ook andere studie. Maar KC07 (de zaal tov de hoofdingang) of de Aula heb ik nooit college gehad.
Wel al openbare vergaderingen, om die term er eens in te gooien. Van promoties, oraties en afscheidsredenen , hoewel Theo was mn eerste afscheidsrede.

Ik ben een VU'er. Voel me er altijd thuis als ik er weer rondloop. Na bepaling waar te studeren was dat snel duidelijk dat het de VU moest worden (boven UvA en Rotterdam). En brutalisme is tegenwoordig hip. Dus ja een mooi hoofdgebouw :+.
AL zoveel zien veranderen in 20 jaar VU en er gaat nog veel meer veranderen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_221159075
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:10 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Zoals mijn schoonfamilie zegt, 40 jaar geleden waren de zomers ook warm en werden we niet betutteld door codes oranje/rood :')
De reactie van Sjamadriaan op Tjissieboy Jay hierover is heel grappig, echt een aanrader
pi_221159323
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 20:38 schreef MadMaster het volgende:

Morgen geen optredens bij je nieuwe werkplek wegens de weersomstandigheden, lees ik net.
Had je dan 'dienst' gehad?
Nee, want
wij, de ochtend/middag vrijwilligers vd kassa worden meestal 1 of 2 uur voor het theater opengaat afgelost door de mensen van de theaterkassa.
Dat is een andere groep.

Ik werk weer zondag- en dinsdagochtend van 10-13.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 21:50:21 #33
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221159383
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:46 schreef Blues het volgende:

[..]
Nee, want
wij, de ochtend/middag vrijwilligers vd kassa worden meestal 1 of 2 uur voor het theater opengaat afgelost door de mensen van de theaterkassa.
Dat is een andere groep.

Ik werk weer zondag- en dinsdagochtend van 10-13.
Oei, een hele rangen en standen hiërarchie.
Zijn de theaterkassabezetters geen vrijwilligers?
pi_221159387
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:10 schreef Sarabi het volgende:

Ik kom ook uit die tijd en word wat zat dat het overal over de hitte gaat...maar je moet met je tijd mee.
Nu kijk je op een app hoe het weer is en vroegah keek je naar buiten.
Nu kan allebei :s)
pi_221159407
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:50 schreef MadMaster het volgende:

Oei, een hele rangen en standen hiërarchie.
Zijn de theaterkassabezetters geen vrijwilligers?
Ja hoor. C draait voor 80? procent uit vrijw
Als het niet meer is. :D
  vrijdag 26 juni 2026 @ 21:53:45 #36
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221159436
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:51 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja hoor. C draait voor 80? procent uit vrijw
Als het niet meer is. :D
Ik kan me voorstellen dat de optredens het geld binnenbrengen en dat men daar betaalde krachten voor heeft.
Maar wel mooi dat velen hun vrijwillige steentje bijdragen…
pi_221159482
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:32 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
De reactie van Sjamadriaan op Tjissieboy Jay hierover is heel grappig, echt een aanrader
Ah die moet ik nog eens opzoeken. Jay is wel zo'n beetje heilig bij mijn schoonfamilie.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 22:02:55 #38
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221159549
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus ik kreeg in Spanje een uitnodiging voor een BBQ met oud-collega's van mijn vorige werkgever waar ik eind 2020 weggegaan ben. Had eerst nog iets van, nou, moet ik daar wel heen, pieker pieker...

Nou.. wat was dat ontzettend leuk zeg O+ waren met een man of tien waarvan ik de helft kende, maar dus ook al 5-6 jaar niet meer gesproken had. Veel werkten er net als ik ook al jaren niet meer. Maar het was gewoon weer net als vroegah, vlees braaien bier drinken en kut roepen :D

En het was op eoa manier ook alsof we dit vorige maand nog gedaan hadden O+ heel blij dat ik er ondanks de hitte toch heen gegaan ben. En nu in de trein terug naar huis want voebal kijkuh ⚽
Foto's nagevlooid: 29-6-2018 was de laatste keer dat ik op een borrel in Enschede was. Op een paar dagen na 8 jaar geleden. En totaal geen idee dat dat de laatste keer zou zijn natuurlijk. Eindhoven was toen al anderhalf jaar mijn standplaats trouwens maar okee.

Kom op foto's van die dag meteen 5 man tegen die ik vanavond ook weer gezien heb :D
pi_221159722
We hebben "de pinguïns van Madagascar" gekeken. Lekker koel :Y
  vrijdag 26 juni 2026 @ 22:31:36 #40
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221159943
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Foto's nagevlooid: 29-6-2018 was de laatste keer dat ik op een borrel in Enschede was. Op een paar dagen na 8 jaar geleden. En totaal geen idee dat dat de laatste keer zou zijn natuurlijk. Eindhoven was toen al anderhalf jaar mijn standplaats trouwens maar okee.

Kom op foto's van die dag meteen 5 man tegen die ik vanavond ook weer gezien heb :D
Wat enorm tof :Y
Spoilers!
  Moderator vrijdag 26 juni 2026 @ 22:35:01 #41
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221159998
Even heel snel met de shovel rond geweest, nu kan ik het niet goed meer zien. Nog steeds warm genoeg om nat te raken van het zweet.
Nog een jonge vogel bevrijdt uit de schuur. Zat voor het raam en wou naar buiten. Op een gegeven moment vloog er ook een koolmees buiten voor het raam. In de nestkast daar vlakbij zat ook een koolmees dus gok op jonge koolmees. Voorzichtig in een doosje geharkt, doosje dicht en buiten weer open. Toen kon vloog ie direct weg.
pi_221160096
quote:

[..]

Wat leuk!
pi_221160136
quote:

[..]

Wat leuk dat jullie elkaar weer gevonden hebben na al die jaren. 👍🏼
Weer de actuele NAW gegevens gewisseld?
App.groepje gestart? 😉
  vrijdag 26 juni 2026 @ 22:48:35 #44
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221160160
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 22:44 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wat leuk dat jullie elkaar weer gevonden hebben na al die jaren. 👍🏼
Weer de actuele NAW gegevens gewisseld?
App.groepje gestart? 😉
Nee dat niet, maar ik ga wel de nodige "ontbrekenden" op LinkedIn toevoegen :)
pi_221160317
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:53 schreef MadMaster het volgende:

Ik kan me voorstellen dat de optredens het geld binnenbrengen en dat men daar betaalde krachten voor heeft.
Maar wel mooi dat velen hun vrijwillige steentje bijdragen…
Stop de tijd qua theaterkassamedewerkers. Ik vroeg het even aan g die er inmiddels al 13 seizoenen werkt en die zegt dat zij via een uitzendding werken. En betaald. :) Ik had aangenomen vrijwillig.

Is ook wel een andere tak van sport als je er zit als er voorstellingen zijn.

Wij, de overdagjes, zitten er voor informatie, alles rondom het wandelpark dus ook de admin voor de wandelkaarten, de speurtochten, doorgeefluik voor postpakketten, aanspreekpunt fysiek en telefoon, tijdsbewaking w.b. voorstellingsdagen of er alleen nog onderlangs gewandeld mag worden of gewoon gesloten is voor wandelaars.
Werken met de porto O+ enz. Wel heel afwisselend voor ons.
pi_221160445
…”voor ons…”

😉
  vrijdag 26 juni 2026 @ 23:44:51 #47
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221160471
Nou, ik ga slapen :W

Nog twee dagen weekend en dan weer aan de werkjes. Nu nog niet te veel aan denken :+
pi_221161026
Daar istie weer:
  Moderator zaterdag 27 juni 2026 @ 07:00:10 #49
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221161231
Warm in de slaapkamer. En veel muggen :(
Net een crematoriumlamp besteld
pi_221161305
Ik lees net dat ik gisteren vlakbij de hoogste maximum temperatuur in NL zat, 39,4 graden (meetstation).

Dus nu maar weer even de airco aangezet zodat ik hopelijk nog wat kan slapen.

Daarna op zoek naar mijn fysio. Er zijn twee locaties, via mijn verzekeraar dacht ik de dichtstbijzijnde te hebben gebeld maar dat nummer blijkt van de verder weg gelegen locatie te zijn. Tijdens het maken van de afspraak ook niet besproken.
En nergens in de info die ze mailden staat waar ik nu moet zijn :')
Er zitten maar vijf fiets minuten tussen, maar toch.
pi_221161346
Ik maakte een ochtendwandelingetje en nu ga ik jullie spammen met de resultaten daarvan :D

Ik hoor de kwarteltjes maar Merlin pikt ze niet op. Ik krijg ze wel luid en duidelijk op een geluidsopname.
SPOILER: Merlin
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: flora & fauna
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221161429
Mogguh!

Ik hoef hier geen supercel hoor, als het even kan :{w Vorige week hield de conifeer naast het huis wel, maar boog ook al vrij ver door. En ik denk niet dat we nog een Valwind 2021 hoeven… dat is echt nog trauma voor velen hier merk ik, de schade was enorm. Enorme stukken bos platgeslagen (wat ook weer veel biodiversiteit heeft opgeleverd, dat dan weer wel) maar ook veel bomen in wijken plat en door huizen, leidingen kapot, etc.

( Wij zijn hier een jaar later komen wonen, maar er zijn wel iets van 4 bomen omgegaan in wat nu onze tuin is…)

Het is toen wat minder in het nieuws geweest omdat het tegelijkertijd met die heftige overstromingen in Limburg was.
pi_221161440
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 08:01 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!

Ik hoef hier geen supercel hoor, als het even kan :{w Vorige week hield de conifeer naast het huis wel, maar boog ook al vrij ver door. En ik denk niet dat we nog een Valwind 2021 hoeven… dat is echt nog trauma voor velen hier merk ik, de schade was enorm. Enorme stukken bos platgeslagen (wat ook weer veel biodiversiteit heeft opgeleverd, dat dan weer wel) maar ook veel bomen in wijken plat en door huizen, leidingen kapot, etc.

( Wij zijn hier een jaar later komen wonen, maar er zijn wel iets van 4 bomen omgegaan in wat nu onze tuin is…)

Het is toen wat minder in het nieuws geweest omdat het tegelijkertijd met die heftige overstromingen in Limburg was.
Toen ik opeens pop-up damwanden op mijn woon-werkroute vond.

En ik snap wel dat jullie geen herhaling van de schrik en schade van jullie eigen natuurkracht willen ja :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')