abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 juni 2026 @ 15:48:39 #1
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221156586


Weeronline / • KNMI / • Weer.nl / • Jan Visser / • Weerplaza

Weersites buitenland
3D-Windkaart wereld
Ventusky - wereldkaart
Alpenweerman Uitgebreid weer voor de Alpen, maar ook Nederland.
Wetter3 Wereld weer (Duits)
Wetteronline Duits
Estofex Europa weer (Engels)
Wetterzentrale Wereld weer (Duits)
WeatherService België en West-Europa weer (Nederlands)
Verzameling weerkaarten Europa weer (Nederlands/Engels)
Noodweer Waarschuwingen voor de Benelux
Weerwoord Vlaams/Nederlands weerforum
Stormplatform Weerplatform Benelux
Lightning Maps Realtime onweersmeldingen
Blitzortung Realtime onweersmeldingen
Weather.com Amerikaans
Accuweather Amerikaans
Meteoradar Verenigd Koninkrijk en West-Europa
I'm Weather VK en West-Europa wolkenradar met exportfunctie voor GIF-animatie
Windy Wereldwijde woei- en weerkaart
NOAA 16-daagse verwachting stratosfeer
MeteoA Kaart met gedetailleerde en historische gegevens van weerstations.


Sites uitleg begrippen
SPOILER: Uitleg symbolen weerkaarten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weeronline - begrippen (nederlands)

---
WKN - Actueel weer in Nederland
KNMI Daggegevens
KNMI Geografische overzichten van het weer
KNMI Buienradar
KNMI Pluim
---

Klimaateffectatlas
Nederland in de ban van de 'supercel'
CAPE + Liftedindex

---


---

User locaties

Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,

let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live



DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel ;)

  Redactie Frontpage vrijdag 26 juni 2026 @ 15:48:51 #2
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221156587
38.3 *G*

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  vrijdag 26 juni 2026 @ 15:50:07 #3
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221156596
Ik twijfel wel aan de 40 nu. nog bijna 2 graden erbij in 1 tot 1,5 uur?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_221156600
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik twijfel wel aan de 40 nu. nog bijna 2 graden erbij in 1 tot 1,5 uur?
Nu pas?
pi_221156602
Verkoeling is hier ook ingezet hetzij erg traag maar we gaan de goede kant op.
Zonder wrijving geen glans
pi_221156607
Godver, voor de Garmin Toasty badge (activiteit bij +38 graden) gebruikt die de meeting van het dichtsbijzijnste officiële weerstation... Laat dat nu net Maastricht Airport zijn ipv Ell...

Nog even wachten dan maar :P
  vrijdag 26 juni 2026 @ 15:51:27 #7
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221156618
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:50 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Nu pas?
Nee 6 uur geleden al, maar toen zat ik niet op FOK!.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_221156628
36,5 denk ik het hoogst voor rotterdam. Nu al een graad eraf
  vrijdag 26 juni 2026 @ 15:53:11 #9
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221156644
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wat is Vlissingen aan het doen dan?
El ninja:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221156646
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:48 schreef LTVDK het volgende:
38.3 *G*
Daarmee nu op de zesde plaats van warmste dagen ooit gemeten. Nummer 5 is 39.0, dat gaat lastig worden.
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
  vrijdag 26 juni 2026 @ 15:53:36 #11
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221156652
Bedankt voor het meenemen van de OP!
pi_221156670
39.9 .. come on :P
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 juni 2026 @ 15:55:50 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221156679
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
39.9 .. come on :P
Lijkt De Bilt wel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 juni 2026 @ 15:56:03 #14
862 Arcee
Look closer
pi_221156681
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:48 schreef LTVDK het volgende:
38.3 *G*

[ afbeelding ]
38.5 is daar al gehaald. Net als in Horst.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_221156684
Horst :') 38.6
pi_221156686
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Lijkt De Bilt wel.
Maar echt, pendelt nu tussen 39.7 en 39.9 de hele tijd :P
pi_221156687
38,6 !!
pi_221156706
Misschien moet ik ff met wat warm staal in de buurt van mijn meter gaan staan :{
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juni 2026 @ 16:01:52 #19
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221156710
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:53 schreef Llotyhy het volgende:

[..]
Daarmee nu op de zesde plaats van warmste dagen ooit gemeten. Nummer 5 is 39.0, dat gaat lastig worden.
38.6, we zijn er bijna

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  vrijdag 26 juni 2026 @ 16:02:01 #20
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221156712
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
Misschien moet ik ff met wat warm staal in de buurt van mijn meter gaan staan :{
Heb je een föhn?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 26 juni 2026 @ 16:02:25 #21
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221156717
Lekker koel aan de kust!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221156728
godver, gaat Maastricht weer omlaag....
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 juni 2026 @ 16:04:27 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221156730


Iemand heeft een ijsje op de thermometer gemorst hier.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221156745
Wij hebben wel echt schofterig veel stroom verbruikt gisteren (en vandaag gaat nog wat harder) :P
Koelen is niet zo best voor het milieu :+
  vrijdag 26 juni 2026 @ 16:07:41 #25
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221156748
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:57 schreef Maver24 het volgende:
38,6 !!
Flinke koorts.
Maar zoiets zijn wij van binnen qua temperatuur.
Gelukkig merk je daar normaliter niks van…
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 juni 2026 @ 16:07:50 #26
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221156750


Volgende meting nog verder omlaag. Van onderen!
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 26 juni 2026 @ 16:09:53 #27
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221156756
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:07 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]

Volgende meting nog verder omlaag. Van onderen!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221156763
Rotterdam 2 graden eraf. De verkoeling wordt ingezet. Gebied bij den haag komt verder mijn kant op
pi_221156767
Hoezo morgen nog code rood in Overijssel? Het wordt minder heet dan vandaag en vandaag hebben we hier ook bij lange na de 40 niet gehaald.


Ik wen aan de hitte, ben toch even shoppen :@ en ik voel me prima eigenlijk :D
  vrijdag 26 juni 2026 @ 16:12:49 #30
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221156774
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, Reykjavik ofzo klinkt altijd wel erg aantrekkelijk in deze tijd van het jaar.
Ja, 12 graden en grijs. Echt vet aantrekkelijk
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  vrijdag 26 juni 2026 @ 16:13:10 #31
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221156781
twitter
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  vrijdag 26 juni 2026 @ 16:15:06 #32
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221156817
gaan we dan niet eens de 39 halen?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 26 juni 2026 @ 16:19:17 #33
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221156860
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wij hebben wel echt schofterig veel stroom verbruikt gisteren (en vandaag gaat nog wat harder) :P
Koelen is niet zo best voor het milieu :+
Maar het is het waard *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221156863
40.3 *O*

:(
  vrijdag 26 juni 2026 @ 16:19:41 #35
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221156865
Nu wél weer 38.6 in Horst.

OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221156867
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:19 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Maar het is het waard *O*
Sowieso.
pi_221156872
Graftyfuskutweer :(

Opbokken met die hitte. NU! :(
  vrijdag 26 juni 2026 @ 16:21:44 #38
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_221156877
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
Graftyfuskutweer :(

Opbokken met die hitte. NU! :(
Graag.
Weg ermee. :W
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 juni 2026 @ 16:22:57 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221156885
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
40.3 *O*

:(
:?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 juni 2026 @ 16:23:17 #40
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221156886
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:19 schreef Regilio_ het volgende:
Nu wél weer 38.6 in Horst.

[ afbeelding ]
Opbokken met die kou
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 26 juni 2026 @ 16:23:35 #41
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221156890
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
gaan we dan niet eens de 39 halen?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 juni 2026 @ 16:23:38 #42
862 Arcee
Look closer
pi_221156891
Horst 39.0 w/ _O_
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_221156893
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
gaan we dan niet eens de 39 halen?
Ten zuiden van Eindhoven is het al langere tijd 39.
En dan heb ik het over de meter op de telefoon, wellicht dus nog wat hoger.
pi_221156902
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:19 schreef Regilio_ het volgende:
Nu wél weer 38.6 in Horst.

[ afbeelding ]
Waddeneilanden code geel, op dit moment warmer dan dat het hier aan de kust is _O-

Had ze dan minstens ook op oranje gezet.
Zonder wrijving geen glans
pi_221156912
39,0 !!!
pi_221156914
Doe ook maar 40 groaden als we toch bezig zijn. Zijn we van die ellende af.
pi_221156918
39.0 in Ell
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
  vrijdag 26 juni 2026 @ 16:29:11 #48
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221156936
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wij hebben wel echt schofterig veel stroom verbruikt gisteren (en vandaag gaat nog wat harder) :P
Koelen is niet zo best voor het milieu :+
Zolang het tijdens zonne-uren is verbruikt heb je juist voorkomen dat een overschot aan zonne-energie verspild zou worden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 26 juni 2026 @ 16:29:22 #49
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_221156939
Gaat de temp nog omhoog?
pi_221156942
Ja ook hier is het 39 graden :s)
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 26 juni 2026 @ 16:29:50 #51
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221156944
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:29 schreef THEFXR het volgende:
Gaat de temp nog omhoog?
Volgens mij wel ja, tot ~18u.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221156952
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]
:?
Meet ik hier. :)
  vrijdag 26 juni 2026 @ 16:34:36 #53
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_221156966
Die 39-ers zijn allemaal Limburg en dat telt niet :{w
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juni 2026 @ 16:35:43 #54
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221156970


39 *G*
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221156978
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:29 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Zolang het tijdens zonne-uren is verbruikt heb je juist voorkomen dat een overschot aan zonne-energie verspild zou worden.
Precies. Ik heb de airco hier draaien op de zonnepanelen. Terugleveren levert toch bijna niets op dus kan beter mijn huis ermee koelen. En het helpt, mijn kantoor is op moment van schrijven een aangename 21 graden. Als ik nu naar buiten ga krijg ik een klap in het gezicht dus lekker binnen blijven.
pi_221156982
Volgens Weerplaza 39,1 als max in Ell :?

https://www.weerplaza.nl/actueel/extremen/
  vrijdag 26 juni 2026 @ 16:37:21 #57
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221156984
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:35 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]

39 *G*


Aaaaaand it's gone.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 26 juni 2026 @ 16:37:47 #58
284411 crew  heywoodu
pi_221156989
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:12 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Ja, 12 graden en grijs. Echt vet aantrekkelijk
Vergeleken met waar we nu in zitten te braden? Ja, ja absoluut.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 26 juni 2026 @ 16:39:32 #59
284411 crew  heywoodu
pi_221157004
Half uurtje rustig gefietst, voor de ervaring enzo. Nu even drie liter water bijdrinken.
pi_221157010
Onweersstorm des doods morgenavond begrijp ik?
  vrijdag 26 juni 2026 @ 16:41:57 #61
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_221157023
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:37 schreef Dutch_view het volgende:
Volgens Weerplaza 39,1 als max in Ell :?

https://www.weerplaza.nl/actueel/extremen/
*39,3°C
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_221157025
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:37 schreef Dutch_view het volgende:
Volgens Weerplaza 39,1 als max in Ell :?

https://www.weerplaza.nl/actueel/extremen/
39.3!
  vrijdag 26 juni 2026 @ 16:42:31 #63
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221157030
Wel warmste 26 juni ooit lijkt mij?
pi_221157035
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:37 schreef Dutch_view het volgende:
Volgens Weerplaza 39,1 als max in Ell :?

https://www.weerplaza.nl/actueel/extremen/
Het actuele kaartje laat de meting om de 10 minuten zien. Als het dan om 16.23u even warmer wordt dan wordt dat wel gewoon geregistreerd voor de max temperatuur, maar dan staat die niet op de 10 minuten metingen die de kaartjes gebruiken.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_221157037
We ronden het voor het gemak af naar 40! :7
pi_221157043
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:40 schreef VacaLoca het volgende:
Onweersstorm des doods morgenavond begrijp ik?
Zou kunnen. De precieze locatie, sterkte etc is nog niet duidelijk, maar het zuiden en oosten kunnen zich sowieso opmaken voor feest.
twitter
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juni 2026 @ 16:46:54 #67
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221157052
39.1

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  vrijdag 26 juni 2026 @ 16:47:04 #68
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221157054


39.1!
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 juni 2026 @ 16:47:44 #69
862 Arcee
Look closer
pi_221157062
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:37 schreef Dutch_view het volgende:
Volgens Weerplaza 39,1 als max in Ell :?

https://www.weerplaza.nl/actueel/extremen/
Ja, dat kan prima als ergens in een interval van 10 minuten die getoond wordt een hogere waarde is gemeten.

-edit- ik zie nu dat essnhills dat al beantwoord heeft.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 juni 2026 @ 16:48:05 #70
862 Arcee
Look closer
pi_221157065
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:47 schreef Regilio_ het volgende:
[ afbeelding ]

39.1!
We zaten al op 39.3. ;) _O_
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_221157068
Ik blijf trouwens gek worden van buienradar.nl dat ze echt overal een totale andere temperatuur tonen voor zelfde plek en tijdstip. In KPI blokjes, grafieken, landkaarten en tabellen scheelt het soms wel 4 graden van elkaar.

Oh het is nog 29 graden buiten, deuren maar dicht, of nee hier staat 25, doe maar open. Ja je kan zelf voelen maar met briesje voelt het al snel koeler dan de lucht is. Toch maar eens thermometer buiten ophangen in de schaduw.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 16:50:12 #72
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221157073
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:42 schreef RamboDirk het volgende:
Wel warmste 26 juni ooit lijkt mij?
Si:
quote:
Nu ook landelijk warmste junidag ooit in Nederland
Het is nu ook landelijk de warmste junidag ooit in Nederland. In De Bilt werd zojuist een temperatuur van 36,4 graden gemeten. Het record stond op 36,1 graden en dateerde van 27 juni 1947. De komende uren wordt het nog warmer, mogelijk komt dan zelfs het absolute warmterecord voor De Bilt in het geding. De drie warmste dagen ooit gemeten in De Bilt:
37,5 graden (25 juli 2019)
37,2 graden (26 juli 2019)
36,4 graden (24 juli 2019)
https://www.nu.nl/live/64(...)limburgse-horst.html
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221157078
Ik ben echt zo toe aan de verlossing zeg. Het is me nu wel mooi geweest.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 juni 2026 @ 16:51:11 #74
862 Arcee
Look closer
pi_221157079
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:48 schreef VacaLoca het volgende:
Ik blijf trouwens gek worden van buienradar.nl dat ze echt overal een totale andere temperatuur tonen voor zelfde plek en tijdstip. In KPI blokjes, grafieken, landkaarten en tabellen scheelt het soms wel 4 graden van elkaar.

Oh het is nog 29 graden buiten, deuren maar dicht, of nee hier staat 25, doe maar open. Ja je kan zelf voelen maar met briesje voelt het al snel koeler dan de lucht is. Toch maar eens thermometer buiten ophangen in de schaduw.
Ja, Buienradar blijft tonen wat ze berekend hadden voor de dag. Ook als de actuele temp. daar een paar graden van afwijkt. Heel suf inderdaad.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 juni 2026 @ 16:53:09 #75
862 Arcee
Look closer
pi_221157089
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:50 schreef Regilio_ het volgende:
"De komende uren wordt het nog warmer, mogelijk komt dan zelfs het absolute warmterecord voor De Bilt in het geding."
Denk het niet. De Bilt lijkt ook in de greep te zijn gekomen van de westenwind.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 16:53:18 #76
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221157090
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:39 schreef heywoodu het volgende:
Half uurtje rustig gefietst, voor de ervaring enzo. Nu even drie liter water bijdrinken.
Nu nog wel lekker in de zon, hè
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_221157103
25 juli 2019 40,7 Gilze-Rijen
26 juli 2019 40,1 Volkel
19 juli 2022 39,5 Maastricht
24 juli 2019 39,3 Eindhoven
2 juli 2025 39,0 Maastricht

We zitten in de top 5!
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
pi_221157112
In de 32 in rotterdam 🥳🥳
  vrijdag 26 juni 2026 @ 16:57:06 #79
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221157113
quote:
Al meer dan honderd oproepen over schade aan wegen in Vlaanderen
Bron

Waarom is dit nieuws!?
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  vrijdag 26 juni 2026 @ 16:59:48 #80
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221157139
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:51 schreef Arcee het volgende:

[..]
Ja, Buienradar blijft tonen wat ze berekend hadden voor de dag. Ook als de actuele temp. daar een paar graden van afwijkt. Heel suf inderdaad.
Buienradar.nl :{w Gewoon KNMI data gebruiken zoals in de OP.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221157143
39,4!
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:00:23 #82
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221157144
Dat je overal hoort dat er zonnebrand uitgedeeld wordt. Wat gemeen en pijnlijk zeg!

:D :D :D
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_221157147
quote:
85s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:59 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Buienradar.nl :{w Gewoon KNMI data gebruiken zoals in de OP.
Ja buienradar is echt slecht.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:09:18 #84
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221157198
quote:
Hittegolf bereikt piek: 40 graden gemeten in Kleine Brogel

In Kleine Brogel in Limburg zou een temperatuur van 40,0 graden Celsius zijn gemeten. Dat meldt onze weerman David Dehenauw. "Uit goede bron verneem ik dat op het station in Kleine Brogel 40,0 graden is bereikt", schrijft hij. "Intussen is de temperatuur gezakt tot 38,2 graden. Officiële bevestiging volgt na 20 uur, wanneer alle Tmax-waarden van de synoptische stations bekendgemaakt worden.”

40+ gehaald in Belgenland
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 juni 2026 @ 17:11:41 #85
862 Arcee
Look closer
pi_221157215
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:55 schreef Llotyhy het volgende:
25 juli 2019 40,7 Gilze-Rijen
26 juli 2019 40,1 Volkel
19 juli 2022 39,5 Maastricht
24 juli 2019 39,3 Eindhoven
2 juli 2025 39,0 Maastricht

We zitten in de top 5!
Top 4 met 39.4! _O_
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 juni 2026 @ 17:14:57 #86
862 Arcee
Look closer
pi_221157236
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:50 schreef Regilio_ het volgende:
"Nu ook landelijk warmste junidag ooit in Nederland
Het is nu ook landelijk de warmste junidag ooit in Nederland. In De Bilt werd zojuist een temperatuur van 36,4 graden gemeten. Het record stond op 36,1 graden en dateerde van 27 juni 1947."
36.5 inmiddels. w/
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juni 2026 @ 17:17:43 #87
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221157257
Oeh de zeewind is hier ook aangekomen, het daalt opeens 2 graden afgelopen kwartier *G* Is het nog steeds wel 36, maar dat terzijde
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221157261
Het rijtje isothermen schuift op richting Utrecht. _O_
gr gr
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:18:46 #89
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221157262
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:17 schreef LTVDK het volgende:
Oeh de zeewind is hier ook aangekomen, het daalt opeens 2 graden afgelopen kwartier *G* Is het nog steeds wel 36, maar dat terzijde
Blaas eens richting regio Nijmegen aub :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:19:12 #90
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221157269
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:17 schreef LTVDK het volgende:
Oeh de zeewind is hier ook aangekomen, het daalt opeens 2 graden afgelopen kwartier *G* Is het nog steeds wel 36, maar dat terzijde
Inmiddels de ramen tegen elkaar opengezet, het lucht zo lekker door idd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221157270
Vandaag is het wel echt Limbabwe :Y ;(
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:21:29 #92
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221157287
Er beginnen wel bloemkool wolken te groeien hier.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:21:30 #93
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221157288
Kortstondig 39 geweest, nu weer 38.

Omdat waar ik normaal gesproken de hond altijd uit laat 0,0 schaduw is, rij ik de afgelopen week naar een wat schaduwrijkere plek, maar ik heb handschoenen moeten pakken om het stuur vast te kunnen houden, zo loeiheet was het.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221157292
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vandaag is het wel echt Limbabwe :Y ;(
Ten zuiden van Venlo woon je las ik vanmorgen geloof ik.
In die hoek Tegelen, Belfeld, Reuver, Swalmen is het aktijd een bakplaat
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 26 juni 2026 @ 17:23:04 #95
284411 crew  heywoodu
pi_221157306
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:53 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Nu nog wel lekker in de zon, hè
_O-
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:23:44 #96
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221157308
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vandaag is het wel echt Limbabwe :Y ;(
Ben je wel eens in het Afrikamuseum in Berg en Dal geweest (nu helaas gesloten)?

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:25:11 #97
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221157315
twitter


Pre 2019 record er dus wel aan vandaag
pi_221157318
Code rood mocht ook wel voor het noorden. Temps zijn gelijk.
pi_221157322
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:23 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ben je wel eens in het Afrikamuseum in Berg en Dal geweest (nu helaas gesloten)?

[ afbeelding ]
Weinig toegevoegde waarde. Zo wonen wij hier allemaal.

Nee, nog nooit geweest. Wel in Afrika zelf, Zambia.
pi_221157336
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:25 schreef Zipportal het volgende:
Code rood mocht ook wel voor het noorden. Temps zijn gelijk.
Code rood voor 35 graden. Dan hebben wij jaarlijks code rood hier :P
pi_221157360
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:00 schreef ondeugend het volgende:
Dat je overal hoort dat er zonnebrand uitgedeeld wordt. Wat gemeen en pijnlijk zeg!

:D :D :D
~O>
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:33:22 #102
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221157397
twitter
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juni 2026 @ 17:34:46 #103
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221157409
Morgen een paar provincies minder code rood

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:35:29 #104
11839 DemonRage
25 jaar op Fok!
pi_221157414
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:55 schreef Llotyhy het volgende:
25 juli 2019 40,7 Gilze-Rijen
26 juli 2019 40,1 Volkel
19 juli 2022 39,5 Maastricht
24 juli 2019 39,3 Eindhoven
2 juli 2025 39,0 Maastricht

We zitten in de top 5!
Eindhoven had 40,4°C op 25 juli 2019
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:36:09 #105
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221157423
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:33 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
Ben je eerst half verbrand, krijg je straks koude stenen op je hoofd.

En ik maar denken dat de australische natuur vijandig is...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221157430
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:35 schreef DemonRage het volgende:

[..]
Eindhoven had 40,4°C op 25 juli 2019
Ja dus terecht niet in de lijst.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:37:24 #107
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221157437
Op zich trek ik die hitte buiten nog wel, maar het mag best een tandje minder. En ik moet vrij zijn. Voor binnen is het hoger dan 22 dus gewoon beroerd, vind ik. Daar moet ik een oplossing voor vinden. Zolang ik thuis kan komen in aangename temperaturen is het buiten minder erg
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:37:58 #108
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221157441
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:37 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Aaaaaand it's gone.
Ow wat fijn, het koelt hier af!

0,2 graden C
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:38:15 #109
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221157443
Een koude Paulaner gaat er nu wel in. Goed blijven drinken, dus cheers
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:42:45 #110
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221157466
Harmonie heeft er zin in voor morgenavond 0:00 :D

  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:43:15 #111
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221157477
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:37 schreef INViCTuS het volgende:
Op zich trek ik die hitte buiten nog wel, maar het mag best een tandje minder. En ik moet vrij zijn. Voor binnen is het hoger dan 22 dus gewoon beroerd, vind ik. Daar moet ik een oplossing voor vinden. Zolang ik thuis kan komen in aangename temperaturen is het buiten minder erg
Eens. Zit de hele dag aan de noord kant van het huis met fan op mn hoofd te werken, maar het is nog niet te harden.

In 2019 hadden we aan het begin van de zomer ook zo'n hete periode met 35 graden ofso. Was net de airco klaar op het werk. Net op tijd.

Wij waren blij :)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 juni 2026 @ 17:43:43 #112
862 Arcee
Look closer
pi_221157480
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:50 schreef Regilio_ het volgende:
"Nu ook landelijk warmste junidag ooit in Nederland
Het is nu ook landelijk de warmste junidag ooit in Nederland. In De Bilt werd zojuist een temperatuur van 36,4 graden gemeten. Het record stond op 36,1 graden en dateerde van 27 juni 1947."
36.5 inmiddels. w/

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:50 schreef Regilio_ het volgende:
"Nu ook landelijk warmste junidag ooit in Nederland
Het is nu ook landelijk de warmste junidag ooit in Nederland. In De Bilt werd zojuist een temperatuur van 36,4 graden gemeten. Het record stond op 36,1 graden en dateerde van 27 juni 1947."
36.7 nu. :Y)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_221157481
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:42 schreef Starhopper het volgende:
Harmonie heeft er zin in voor morgenavond 0:00 :D

[ afbeelding ]
Dit is buienradar?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:45:17 #114
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_221157493
Omg De Bilt 36,4 8)7 het is te heet hoor!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_221157496
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:25 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Pre 2019 record er dus wel aan vandaag
Hee Roel is van de wintersport, die heeft hier niks mee te maken!
gr gr
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:46:14 #116
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221157503
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:42 schreef Starhopper het volgende:
Harmonie heeft er zin in voor morgenavond 0:00 :D

[ afbeelding ]
Geef het maar om 18:00 al.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:47:12 #117
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221157510
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Geef het maar om 18:00 al.
Vanuit Luxemburg zijn buien met onweer onderweg.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221157523
twitter
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221157534
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:42 schreef Starhopper het volgende:
Harmonie heeft er zin in voor morgenavond 0:00 :D

[ afbeelding ]
Volgens de KNMI app gaat het hier in de nacht naar zondag flink los (bij Hoorn)

"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:52:05 #120
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_221157540
De warmte overleefd *O*
De Aldi heeft hier wel een groot probleem, de koeling van de koeling werkte niet waardoor alle koelproducten zijn opgewarmd! Ze mogen niks meer verkopen en letterlijk alles moet worden weggegooid :D !
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juni 2026 @ 17:52:37 #121
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221157544
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:51 schreef essnhills het volgende:

[..]
Volgens de KNMI app gaat het hier in de nacht naar zondag flink los (bij Hoorn)

[ link | afbeelding ]
Koelt wel heerlijk af :9~
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221157568
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:52 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Koelt wel heerlijk af :9~
Bohhhh :9~
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:58:15 #123
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_221157573
Vanavond 23.00

.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:59:29 #124
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221157583
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:43 schreef Felagund het volgende:

[..]
Dit is buienradar?
Ja. En buienradar gebruikt het Harmoniemodel voor +24 en +48
pi_221157630
Inmiddels al afgekoeld naar een comfortabele 39.5 graden :D
  Moderator vrijdag 26 juni 2026 @ 18:08:57 #126
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_221157633
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
Inmiddels al afgekoeld naar een comfortabele 39.5 graden :D
20.5 bedoel je
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:10:48 #127
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221157645
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:58 schreef THEFXR het volgende:
Vanavond 23.00

.
[ afbeelding ]
RIP Limburg. *O* *O* *O*
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_221157655
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:58 schreef THEFXR het volgende:
Vanavond 23.00

.
[ afbeelding ]
It’s coming home *O*
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_221157658
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:37 schreef INViCTuS het volgende:
Op zich trek ik die hitte buiten nog wel, maar het mag best een tandje minder. En ik moet vrij zijn. Voor binnen is het hoger dan 22 dus gewoon beroerd, vind ik. Daar moet ik een oplossing voor vinden. Zolang ik thuis kan komen in aangename temperaturen is het buiten minder erg
Als ik een airco op 21 graden had staan zou het me helemaal niks meer schelen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221157659
quote:
16s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:08 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
20.5 bedoel je
Daar hoeft het niet naar af te koelen. Als ik nu alle ramen en deuren openzet, koelt de hele straat direct 10 graden af :P
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:14:20 #131
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221157664
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:58 schreef THEFXR het volgende:
Vanavond 23.00

.
[ afbeelding ]
Is onderweg:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221157671
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Als ik een airco op 21 graden had staan zou het me helemaal niks meer schelen.
Wat let je?
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:18:54 #133
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221157693
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:14 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Is onderweg:

[ afbeelding ]
Flinke unit 😱

(that's what she said)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juni 2026 @ 18:20:09 #134
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221157702
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:14 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Is onderweg:

[ afbeelding ]
Rip Limburg
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221157705
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:15 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Wat let je?
Geen geld en "ach, komt nog wel een keer"
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221157707
We moeten nog wel een hele dag hé voordat het onweer komt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:22:06 #137
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221157715
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:20 schreef Discombobulate het volgende:
We moeten nog wel een hele dag hé voordat het onweer komt.
Rondje Nederland rijden in de auto met airco aan…?

Morgen mogelijk wel supercellen:
https://www.gelderlander.(...)der-worden~a697e3bd/
pi_221157724
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:20 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Geen geld en "ach, komt nog wel een keer"
Mobiele is niet zo duur toch (nooit in verdiept)?
pi_221157728
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:22 schreef MadMaster het volgende:
Morgen mogelijk wel supercellen:
https://www.gelderlander.(...)der-worden~a697e3bd/
Ik hoop dat er ineens zo'n gigantisch onweer aankomt en dat de temperatuur ineens ontzettend omlaag gaat, alles donker en flink waaien, zo het hele zooitje warmte wegblazen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221157731
Ik heb naar aanleiding van deze week in ieder geval wel besloten om in het najaar of winter eens te kijken wat voor airco in mijn situatie het beste is met het oog op de toekomst. Deze zomer is toch alles uitverkocht en je moet zoiets ook niet overhaast aanschaffen.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:26:12 #141
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221157749
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:18 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Flinke unit 😱

(that's what she said)
Dikke bloemkolen!

(that's what he said)
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221157750
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:23 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Mobiele is niet zo duur toch (nooit in verdiept)?
Naja, mobiele is niet per se nodig. Het is nu 25 en nog net te doen. Ik zou er wel één gehad hebben als het een graad of 31 was.

Zo'n echt dikke unit is gewoon voor de luxe.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:26:45 #143
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221157751
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:24 schreef kilon het volgende:
Ik heb naar aanleiding van deze week in ieder geval wel besloten om in het najaar of winter eens te kijken wat voor airco in mijn situatie het beste is met het oog op de toekomst. Deze zomer is toch alles uitverkocht en je moet zoiets ook niet overhaast aanschaffen.
Na lang wikken en wegen wordt hier over 2 weken een 3-split unit geplaatst.
Het is wel mooi geweest met de warme dagen in huis en de zonnepanelen moeten hun opbrengst toch ergens laten…
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:28:15 #144
11839 DemonRage
25 jaar op Fok!
pi_221157761
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:36 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ja dus terecht niet in de lijst.
Nou zie ik het ook... dagrecords ipv plaatsen met hoogst gehaalde temperatuur.

Ik miste de context. :@
pi_221157766
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:26 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Na lang wikken en wegen wordt hier over 2 weken een 3-split unit geplaatst.
Het is wel mooi geweest met de warme dagen in huis en de zonnepanelen moeten hun opbrengst toch ergens laten…
Uitstekende keuze. Ga je zeker geen spijt van krijgen.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:29:23 #146
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221157771
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:58 schreef THEFXR het volgende:
Vanavond 23.00

.
[ afbeelding ]
Ja, bij Luxemburg is iets aan het groeien wat langzaam deze kant opkomt.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:31:05 #147
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221157782
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:26 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Dikke bloemkolen!

(that's what he said)
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:31:44 #148
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221157784
Duitsland is het 41.2 geweest
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:32:45 #149
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221157790
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:31 schreef INViCTuS het volgende:
Duitsland is het 41.2 geweest
twitter
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:34:07 #150
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221157799
Ben benieuwd wat Estofex gaat zeggen over het onweer van morgen
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:34:26 #151
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221157801
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:31 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ken je klassiekers _O_
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:35:21 #152
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221157808
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:29 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, bij Luxemburg is iets aan het groeien wat langzaam deze kant opkomt.
Net onder Maastricht ontstaat ook iets.

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221157813
Ik hoop dat het veel sneller komt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:37:59 #154
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221157822
Er ontstaat al onweer in de sliert onder Maastricht.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:38:18 #155
11839 DemonRage
25 jaar op Fok!
pi_221157823
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:35 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Net onder Maastricht ontstaat ook iets.

[ afbeelding ]
Op de satellietanimatie ziet het er vaak uit als rook uit een schoorsteen.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:39:16 #156
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221157827
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:38 schreef DemonRage het volgende:

[..]
Op de satellietanimatie ziet het er vaak uit als rook uit een schoorsteen.
Die later een grote biem wordt. Zo begon de bloemkool bij Luxemburg ook als een sliert.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221157828
Ik ben om.

De volgende keer zit ik vastgeplakt aan de snelweg.
De enige echte.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:41:33 #158
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221157834
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:39 schreef Rnie het volgende:
Ik ben om.

De volgende keer zit ik vastgeplakt aan de snelweg.
Als je nu gaat dan plak je vanzelf vast.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_221157868
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:41 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Als je nu gaat dan plak je vanzelf vast.
Touchè
De enige echte.
pi_221157870
En misschien is het demonstreren effectiever als het ook daadwerkelijk heet is :7
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:52:53 #161
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221157888
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:48 schreef ffoyle-involutus het volgende:
En misschien is het demonstreren effectiever als het ook daadwerkelijk heet is :7
Waar blijven de klimaatdemonstraties nou? Je zou toch verwachten dat ze juist nu hun punt willen maken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221157943
quote:
Duitsland meet met 41,3 graden zijn hoogste temperatuur ooit
In Duitsland is het vrijdag 41,3 graden geworden. Nog nooit eerder is in het land zo’n hoge temperatuur genoteerd. Het vorige record van 41,2 graden kwam uit juli 2019.

De Duitse weerdienst DWD meldt dat het record, dat nog moet worden geverifieerd, is verbroken in Saarland. Deze deelstaat ligt in het zuidwesten van Duitsland en grenst aan zowel Frankrijk als Luxemburg.

De weerdienst meldde eerder op vrijdag dat Duitsland voor het eerst in juni temperaturen boven de 40 graden heeft beleefd. Het vorige hitterecord voor de maand juni lag op 39,6 graden.

De uitzonderlijke hitte blijft aanhouden. Volgens de DWD kunnen de temperaturen zaterdag en zondag lokaal oplopen tot 42 graden.

Die moffen wel :(
blablablabla
pi_221157963
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 juni 2026 @ 19:05:30 #165
862 Arcee
Look closer
pi_221157974
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:59 schreef Elan het volgende:

[..]
Die moffen wel :(
Ja, stom andere landen met hun bazenrecords. :{
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_221157979
ff mijn nieuwe favoriete amateur weerman kijken hoor :)
Bekijk deze YouTube-video
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 26 juni 2026 @ 19:07:46 #167
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221157990
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:06 schreef kree het volgende:
ff mijn nieuwe favoriete amateur weerman kijken hoor :)
Bekijk deze YouTube-video
Tot nu toe beter dan de geldbelg. Niet steeds onderbrekingen om de chat op te lezen :')

Edit: net dono. Gewoon oplezen en weer door zonder teveel overdreven gedoe. Zo willen we het zien!
pi_221157999
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:07 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Tot nu toe beter dan de geldbelg. Niet steeds onderbrekingen om de chat op te lezen :')

Edit: net dono. Gewoon oplezen en weer door zonder teveel overdreven gedoe. Zo willen we het zien!
Hij doet het heel leuk als je het mij vraagt, kwam er bij toeval op trouwens via YouTube.

Wel leuk als ie ook op pad gaat zo met de auto :)
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 26 juni 2026 @ 19:11:16 #169
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221158006
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:10 schreef kree het volgende:

[..]
Hij doet het heel leuk als je het mij vraagt, kwam er bij toeval op trouwens via YouTube.

Wel leuk als ie ook op pad gaat zo met de auto :)
Ja! Doet het echt tof en duidelijk en rustig!

Maar serieus? Gaat ie zo chasen? :o
pi_221158020
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:11 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja! Doet het echt tof en duidelijk en rustig!

Maar serieus? Gaat ie zo chasen? :o
ik denk vandaag niet :)
Do what you love, love what you do!
pi_221158022
hier nog 29 graden trouwens ook aan de westkust
Do what you love, love what you do!
pi_221158039
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:13 schreef kree het volgende:
hier nog 29 graden trouwens ook aan de westkust
Hier nog ~39 in Limbabwe :')
pi_221158048
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:18 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Hier nog ~39 in Limbabwe :')
my god. ik was gelukkig vrij vandaag dus niet zo last van, maar mij te heet allemaal dit. zelfs met 29 graden hier. :)
Do what you love, love what you do!
pi_221158051
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:19 schreef kree het volgende:

[..]
my god. ik was gelukkig vrij vandaag dus niet zo last van, maar mij te heet allemaal dit. zelfs met 29 graden hier. :)
Ja 29 is mij ook nog veel te warm. Ik kom niet buiten op zo'n dag als deze hoor :P
pi_221158080
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:17 schreef LTVDK het volgende:
Oeh de zeewind is hier ook aangekomen, het daalt opeens 2 graden afgelopen kwartier *G* Is het nog steeds wel 36, maar dat terzijde
Hier bijna 4 graden eraf in 40 minuten *G*
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_221158108
Wat blijft die warmte lang hangen in het oosten/zuid-oosten
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
pi_221158122
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:20 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ja 29 is mij ook nog veel te warm. Ik kom niet buiten op zo'n dag als deze hoor :P
haha ik ook niet liever, behalve als ik moet werken natuurlijk. En is dat ook nog soms in duingebied. Niet te doen gewoon soms.

Maar oke volgende week krijgen we weer beetje relaxter temperaturen.
Do what you love, love what you do!
pi_221158140
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:31 schreef Llotyhy het volgende:
Wat blijft die warmte lang hangen in het oosten/zuid-oosten
denk westen koelt wat sneller af nu.
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 26 juni 2026 @ 19:36:16 #179
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221158142
Wijk aan Zee 25 graden nu :D Was 5 uur geleden nog 37,4 :D
  vrijdag 26 juni 2026 @ 19:42:11 #180
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221158173
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:39 schreef Rnie het volgende:
Ik ben om.

De volgende keer zit ik vastgeplakt aan de snelweg.
XR tuig 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 19:43:36 #181
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_221158183
Dat record gaat er gewoon komen hoor..

Als het vandaag was, dan wel in Juli
Als het niet in Juli is, dan wel in Augustus
Als het niet in Augustus is, dan zomer 2027
Als het niet in de zomer 2027 is, dan voor 2030
Als het niet voor 2030, dan wel binnen 10 jaar
Als het niet binnen tien jaar, dan wel binnen 50 jaar

Linksom of rechtsom...het record zal er komen! En als het record komt, dan kijkt het niet naar arm of rijk, naar jong of oud of naar links of rechts...dan is iedereen in de grip van het record.

Warme groet, Drs/Dr/MSc M. Putto!

Ps. Morgen 48 cm sneeuw!
pi_221158184
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:25 schreef essnhills het volgende:

[..]
Hier bijna 4 graden eraf in 40 minuten *G*
Hier wat minder. Het is nog steeds 34 graden, drie uur geleden was het 36. Met name in de zon is het kneiter heet, lopen zit er nog niet in.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 19:45:06 #183
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221158191
Het is hier alsnog een paar uur 39 graden geweest.

Was eerder kortstondig 39, maar zakte al snel terug naar 38.
Maar daarna toch weer een tijdje 39 geweest.

En verderop in de straat was iemand met zijn zoons bezig om een split airco te installeren, in de volle zon.
Slechte timing :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 19:47:37 #184
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221158209
Het record van 2019 mag dan, gelukkig, niet verbroken zijn, maar het was vandaag wel warmer dan het record van 38,6 uit 1944.

Dus toch wel speciaal.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221158215
Op zich als je naar arome kijkt valt het nog wel mee maar ik denk dat het zaterdag op zondag nog wel uit zal breiden. Al hoop ik, ondanks welkome verkoeling, dat de ergste hagel en windstoten lekker in het oosten blijven.

pi_221158222
Ik ben aan het smelten :'( ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_221158243
Morgen kans op hevige onweders en rukwinden, aldus de Belg. Ik hou van het Vlaams.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_221158255
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:06 schreef kree het volgende:
ff mijn nieuwe favoriete amateur weerman kijken hoor :)
Bekijk deze YouTube-video
Ik krijg een error ;( Hoe heet t kanaal?
  vrijdag 26 juni 2026 @ 19:57:48 #189
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221158257
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:57 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Ik krijg een error ;( Hoe heet t kanaal?
WeerFocus :)
pi_221158260
Laat het onweer in Limboland maar komen. Wij verwelkomen u.
pi_221158262
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:55 schreef Felagund het volgende:
Morgen kans op hevige onweders en rukwinden, aldus de Belg. Ik hou van het Vlaams.
ja dat was een flinke rukwind net he
Bekijk deze YouTube-video
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 26 juni 2026 @ 20:00:13 #192
284411 crew  heywoodu
pi_221158270
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:58 schreef lbosse het volgende:

[..]
ja dat was een flinke rukwind net he
Bekijk deze YouTube-video
Lekker rucken.

Bekijk deze YouTube-video
pi_221158302
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:57 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Ik krijg een error ;( Hoe heet t kanaal?
hij is net gestopt met de live stream.
Kanaal is WeerFocus :)

de discord die ie heeft is ook wel leuk, maar nog niet zo heel veel gekeken daar.
Do what you love, love what you do!
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juni 2026 @ 20:09:44 #194
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221158333
Het is vandaag een keertje andersom, Friesland 10 graden warmer dan Zeeland
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221158339
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:55 schreef Felagund het volgende:
Morgen kans op hevige onweders en rukwinden, aldus de Belg. Ik hou van het Vlaams.
Een groot tempeest van een onweder.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 20:10:35 #196
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221158340
KNMI Guidance
quote:
Synoptische situatie:

Aan de oostflank van een zone met lage druk boven de Britse Eilanden wordt uitzonderlijk warme lucht aangevoerd. Verder is er sprake van de aanwezigheid of ontwikkeling van een aantal thermische vores /lagedrukgebieden. Een eerste NNW-ZZO georiënteerde vore lag om 17 lt rond de lijn Den Helder-Eindhoven en trekt vanavond oostwaarts over het land. Een tweede laagje ligt boven het noorden van de Noordzee en trekt noordoostwaarts. Een derde (thermisch) laag ligt boven het noordelijk deel van Frankrijk en blijft daar grootschalig ook liggen, maar een of meerdere convergentielijnen bereiken wel ons aandachtsgebied, met name zaterdagavond. Het (golvende) koufront ligt nog wat westelijker en komt pas op zondag door waardoor het in het hele land gaat afkoelen. Op 500 hPa liggen we onder een rug, pas zaterdag in de loop van de dag wordt de hoogtestroming licht cyclonaal.
Modelbeoordeling:

De belangrijkste aandachtspunten: 1) extreme hitte. Ha43 uitvoer is behoorlijk te volgen, alleen midden op de dag was hij iets te warm. EC is nu in grote lijnen net niet warm genoeg. De Tx is op 39.,4°C uitgekomen. De hitte blijft echter uitzonderlijk, ook in combinatie met de hoge luchtvochtigheid (hittekracht 10 op veel plaatsen vanmiddag). Zaterdag geeft EC hogere maxima dan Ha43, wat te maken heeft met enkele buien die in de ochtend en middag al oostwaarts over het land trekken. We houden hier rekening mee, maar gaan voor de maximumtemperatuur meer uit van EC dus voor de maxima van morgen met in het zuidoosten opnieuw extreem warm, maar wel een fractie minder dan vandaag. 2) Zware convectie vanavond en komende nacht in het zuidoosten (en mogelijk nog wat verder noordwestelijk). Kans op enkele (pulse) cellen met zware windstoten, wateroverlast en grote hagel gezien hoge CAPE. Sterke noordelijke uitbreiding in Ha43 en dito gustfront gaan we momenteel niet direct van uit (kleine kans). De koude poel die Ha43 berekent is te sterk (te grote dauwpuntsdepressie). Het Icon D2 EPS geeft vooral boven Oost-België en Luxemburg enkele plaatselijke cellen met randverschijnselen, maar die blijven net buiten de landsgrenzen. EC is veel te scheutig met buien en berekent die ook op de verkeerde plaats. 3) Zware convectie zaterdagavond of mogelijk pas later in het gehele land. Daarvooruit in de ochtend en middag mogelijk ook al enkele buien, die de grootste angel evt. een beetje uit de avond- en nachtconvectie zouden kunnen halen. Dit lijkt een tamelijk opgelegde situatie in een regime van hoge Cape en hoge effectieve windschering (zie bijv. EFI Cape*Shear). Modeluitvoer schuift qua timing, maar is in grote lijnen consistent en eenduidig. Reëel gevaar voor de ontwikkeling van een linear convectief systeem met een ingebedde supercel en daarmee risico op (zeer) zware windstoten en (zeer) grote hagel. Scenario om nu serieus rekening mee te houden lijkt volgens de ensembles (Ha43 en Icon D2) de mogelijke ontwikkeling van forse onweersbuien boven het zuidoosten einde zaterdagmiddag begin zaterdagavond, in de latere avond van het zuiden uit gevolgd door een MCS-achtig systeem vanuit België met frequent onweer, (zeer) zware windstoten, veel regen in korte tijd en kans op (grote) hagel.
Aandachtspunten

Temperatuur:

Zie modelbeoordeling. Voor morgen achten we de EC-uitvoer realistischer.
Wind:

In de opeenvolgende Ha43-runs zien we steeds een enorm gustfront dat vanavond ontstaat door buien die steeds clusteren op outflow boundaries. We denken dat dit een te zwaar scenario is en gaan een beetje tussen Ha43 en ICON D2 in zitten qua waarschuwingen. Wel is het niet uitgesloten dat er, enigszins vergelijkbaar met het Ha43-scenario, een minder sterk gustfront zich over grotere gebieden kan verplaatsen, mede doordat de grenslaag wat stabiliseert na doorkomst van de vore. Dit zal echter wat langzamer gaan dan Ha43 nu voorschotelt. Zaterdagavond is de kans reëel dat er op meerdere plaatsen (zeer) zware windstoten optreden op een mogelijk lineair convectief systeem met kans op (ingebedde) supercells. De Ha43-pascal kansen op 75+ km/u windstoten zijn 50-75% en de Ha43-pascal kansen op 100+ km/u windstoten zijn 20-30%. Dit lijkt plausibel.
Bewolking:

Zie modelbeoordeling. Bij een (eventuele) bui Cb's met basis vandaag 8000 vt of hoger, zaterdag 7000 vt, en toppen FL450-500.
Neerslag:

Vanavond kans in het zuidoosten kans op een stevige onweersbui. De convectietemperatuur ligt echter rond de 40°C, dit halen we waarschijnlijk niet. Vrije forcering is dus niet waarschijnlijk en moet van convergentie bij de vore en/of outlow van buien stroomopwaarts komen. Dan is er met een (berekende) CAPE van meer dan 4000 J/kg, een dauwpuntsdepressie van ruim 18°C (inverted V) kans op zeer zware windstoten en (grote) hagel. Met 10-20 kn gaat het om pulse storms/matig georganiseerde multicells. We gaan er niet vanuit dat outflow boundaries voor sterke noordwaartse uitbreiding gaan zorgen, zoals het Ha43-scenario. Dat er met name in het oosten vannacht nog een onweersbui valt is niet helemaal uit te sluiten. Code geel voor het zuidoosten is hiervoor van kracht. Zaterdagochtend en zelfs in de middag is er nog onzekerheid over een eventueel advectief aangevoerd (restant) van een een convectief systeem vanuit Frankrijk, zie de modelbeoordeling. Zaterdagavond is een belangrijk aandachtspunt. De CAPE is dan weer zeer hoog (orde 2000-4000 J/kg). Van het westen uit neemt de 0-6 km windschering dan ook sterk toe naar 30 kn langs de oostgrens tot 50 kn mogelijk langs de westkust zaterdagavond. Dit alles mits de buien vanaf de grond kunnen worden geïnitieerd want we zien wel een inversie rond 7000 vt. (Zeer) goed georganiseerde multicells (in de vorm van squall lines) zijn dan waarschijnlijk, met kans op (ingebedde) supercells. Hierbij kans op (zeer) zware windstoten en grote hagel.
pi_221158343
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 20:09 schreef LTVDK het volgende:
Het is vandaag een keertje andersom, Friesland 10 graden warmer dan Zeeland
Hehehe :7
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221158344
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 20:09 schreef LTVDK het volgende:
Het is vandaag een keertje andersom, Friesland 10 graden warmer dan Zeeland
Dauwpunten ook lekker daar, 26 graden volgens harmonie _O-
blablablabla
  vrijdag 26 juni 2026 @ 20:11:29 #199
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221158345
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 20:09 schreef LTVDK het volgende:
Het is vandaag een keertje andersom, Friesland 10 graden warmer dan Zeeland
Niet heel Zeeland.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_221158349
Vannacht maar met ventilator aan slapen, want het wordt een horrornacht. En nu mag ik echt niet klagen met pak 'm beet 25 graden, maar toch. Als er morgen in de loop van de dag/avond niet een gigantische groot onweer komt dan hebben we nog zo'n plaknacht erbij.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juni 2026 @ 20:12:45 #201
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221158352
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 20:10 schreef Elan het volgende:

[..]
Dauwpunten ook lekker daar, 26 graden volgens harmonie _O-
Ja ze hebben heel de week de rest van het land uitgelachen daar, nu krijgen ze het terug :7
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221158361
Van de week slapen met alle ramen open bij 13 min wordt echt puur genot
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221158364
Maar goed, dit is nu al 2-3 keer gebeurd sinds 2019. Normaliter kreeg je één zo'n periode in 50 jaar of meer zelfs.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 20:16:25 #204
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_221158366
36 graden nog. Tis verdomme 20:15 man. Verkoeling vanuit het westen gaat te traag.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_221158383
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 20:10 schreef Elan het volgende:

[..]
Dauwpunten ook lekker daar, 26 graden volgens harmonie _O-
Dat is tropisch
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 20:19:09 #206
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221158386
Schiet eens op met die afkoeling
pi_221158387
Ik ga zo ff in het badje nog
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_221158399
pi_221158405
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:43 schreef ffoyle-involutus het volgende:

[..]
Hier wat minder. Het is nog steeds 34 graden, drie uur geleden was het 36. Met name in de zon is het kneiter heet, lopen zit er nog niet in.
Sowieso niet lopen deze dagen
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  vrijdag 26 juni 2026 @ 20:23:27 #210
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_221158408
Net thuis gekomen en het is slechts 28,5 in de woonkamer. Valt me mee.
pi_221158412
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 20:19 schreef Momo het volgende:
Schiet eens op met die afkoeling
Vanaf 00:00 tot 8:00 kan ik eigenlijk pas de ramen open doen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 20:27:57 #212
11839 DemonRage
25 jaar op Fok!
pi_221158436
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:07 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Tot nu toe beter dan de geldbelg. Niet steeds onderbrekingen om de chat op te lezen :')

Edit: net dono. Gewoon oplezen en weer door zonder teveel overdreven gedoe. Zo willen we het zien!
Ik vind die Belg van Noodweerbenelux zó vermoeiend om naar te luisteren met de vele stiltes die hij laat vallen, onnodige Engelse uitspraken en hoe vaak hij in herhaling valt.
pi_221158476
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 20:27 schreef DemonRage het volgende:

[..]
Ik vind die Belg van Noodweerbenelux zó vermoeiend om naar te luisteren met de vele stiltes die hij laat vallen, onnodige Engelse uitspraken en hoe vaak hij in herhaling valt.
Idem hier. En doet veel voor de clicks en vieuws denk ik. Sosm erger maken dan het is?
  vrijdag 26 juni 2026 @ 20:40:33 #214
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_221158483
Erg windstil hier
  vrijdag 26 juni 2026 @ 20:42:28 #215
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221158489
Koelt ook echt precies niet af. Vermoeiend
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  vrijdag 26 juni 2026 @ 20:42:29 #216
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221158490
Weet iemand trouwens welke site WeerFocus gebruikt voor de radarbeelden? Ziet er mooi en gedetaileerd uit!



[ Bericht 3% gewijzigd door Starhopper op 26-06-2026 21:09:28 ]
  vrijdag 26 juni 2026 @ 20:46:51 #217
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221158507
Die bui in Duitsland zie ik vanaf hier
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  vrijdag 26 juni 2026 @ 20:48:30 #218
298794 VictoriaIntegrity7
..with a ninja mind
pi_221158520
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 20:40 schreef THEFXR het volgende:
Erg windstil hier
Ja inderdaad, waar is de wind :'(
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 20:49:28 #219
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_221158528
Het is hier inmiddels lekker afgekoeld naar 33 graden.
pi_221158565
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 20:23 schreef essnhills het volgende:

[..]
Sowieso niet lopen deze dagen
Jup, veel te warm. Vraag me af wat het onweer (wat hier toch niet gaat komen vandaag) gaat doen. Dat wat nu over Luxemburg/België gaat zou volgens buienradar uit moeten breiden maar ik zie het niet gebeuren.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 20:57:37 #221
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_221158572
Ik dacht even, ja de zon gaat weer weg dus tijd om de deur even open te doen, krijg je een bak warmte naar binnen daar wordt je niet goed van.
Wat een smerig kut weer is dit zeg!
  vrijdag 26 juni 2026 @ 21:01:36 #222
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221158601
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 20:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik dacht even, ja de zon gaat weer weg dus tijd om de deur even open te doen, krijg je een bak warmte naar binnen daar wordt je niet goed van.
Wat een smerig kut weer is dit zeg!
Dat is echt een klap die je krijgt, niet normaal.

Hier 'afgekoeld' naar 35
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221158620
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 20:56 schreef ffoyle-involutus het volgende:

[..]
Jup, veel te warm. Vraag me af wat het onweer (wat hier toch niet gaat komen vandaag) gaat doen. Dat wat nu over Luxemburg/België gaat zou volgens buienradar uit moeten breiden maar ik zie het niet gebeuren.
Hier komt vanavond sowieso niks. Misschien morgenavond/nacht
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_221158627
Is dit ook een clickbait paniekzaaier a la ome Putto of mag ik huilen?

twitter
  vrijdag 26 juni 2026 @ 21:04:03 #225
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_221158631
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 20:42 schreef Starhopper het volgende:
Weet iemand trouwens welke site WeerFocus gebruikt voor de radarbeelden? Ziet er mooi en gedetaileerd uit!

[ afbeelding ]
Waarom pleur je een afbeelding van bijna 7mb hier neer :{ :D
En geen idee, denk dat dit meer betaalde programma's zijn.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 21:06:09 #226
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221158658
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:03 schreef kilon het volgende:
Is dit ook een clickbait paniekzaaier a la ome Putto of mag ik huilen?

[ x ]
Putto is heel anders
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  vrijdag 26 juni 2026 @ 21:06:41 #227
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_221158666
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:01 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat is echt een klap die je krijgt, niet normaal.

Hier 'afgekoeld' naar 35
Ja dat dus, en de winkels hun airco's maar aangooien en wat me opviel was dat de kassa's meisjes allemaal niks zaten te doen :D en ja het was oprecht rustig in de winkel!
  vrijdag 26 juni 2026 @ 21:07:26 #228
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_221158681
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:03 schreef kilon het volgende:
Is dit ook een clickbait paniekzaaier a la ome Putto of mag ik huilen?

[ x ]
Nieuwe hitte is aanstaande, ik zie nog wel een nieuwe hittegolf aankomen.
En hij is heel anders dan die putto!
  vrijdag 26 juni 2026 @ 21:10:14 #229
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221158722
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:04 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]
Waarom pleur je een afbeelding van bijna 7mb hier neer :{ :D
En geen idee, denk dat dit meer betaalde programma's zijn.
Speciaal voor de telefoongebruikers :T MAar hij is nu kleiner :T

Ja, denk ik ook wel ja betaald ofzo
pi_221158798
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:07 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]
Nieuwe hitte is aanstaande, ik zie nog wel een nieuwe hittegolf aankomen.
En hij is heel anders dan die putto!
Die putto is toch niet helemaal 100? Zie ik elke keer random opduiken en komt beetje over alsof die issues heeft.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_221158849
Wolken + wind = eindelijk wat afkoeling in de regio Eindhoven. Als ik naar het oosten kijk zie ik ook mooie bloemkolen in de lucht.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  vrijdag 26 juni 2026 @ 21:21:21 #232
11839 DemonRage
25 jaar op Fok!
pi_221158908
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:03 schreef kilon het volgende:
Is dit ook een clickbait paniekzaaier a la ome Putto of mag ik huilen?

[ x ]
Het Europees weermodel komt een week na dinsdag alweer met 30°C (en mogelijk hoger) op de proppen voor het zuiden van het land. Het verschil met nu is wel dat de dauwpunten in de buurt van de 10°C blijven, wat meestal ook koelere nachten betekent.

GFS moet er (gelukkig) niets van weten en laat het tegen de 25°C blijven overdag met 10 tot 15°C 's nachts.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 21:24:36 #233
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_221158972
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:10 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Speciaal voor de telefoongebruikers :T MAar hij is nu kleiner :T

Ja, denk ik ook wel ja betaald ofzo
Ik zal eens voor je onderzoeken om te kijken of ik iets voor je kan vinden :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:14 schreef RipCity het volgende:

[..]
Die putto is toch niet helemaal 100? Zie ik elke keer random opduiken en komt beetje over alsof die issues heeft.
Klopt dat is gewoon een pipo die denkt dat hij altijd gelijk heeft, als hij gelijk heeft dan prijst hij zich zelf de lucht in tegenover de andere weermannen. Maar als hij geen gelijk heeft hoor je hem niet en verwijderd hij meestal die posten _O-
pi_221159153
Die wolken in het oosten zijn echt spectaculair snel aan het groeien. Gigantische grote bloemkolen. :o
pi_221159210
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:03 schreef kilon het volgende:
Is dit ook een clickbait paniekzaaier a la ome Putto of mag ik huilen?

[ x ]
Ik moet zeggen, ik volg die Putto al een tijdje om de zoveel tijd, maar wat hij zegt komt altijd wel erg goed in de buurt hoor. Vaak beter dan KNMI. Paniekzaaier niet, maar wel degelijk een competente weerman. Hij had wat we nu hadden ook al 2 weken geleden voorspeld i..t.t KNMI.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221159235
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:14 schreef RipCity het volgende:

[..]
Die putto is toch niet helemaal 100? Zie ik elke keer random opduiken en komt beetje over alsof die issues heeft.
Hij heeft wel echt vaak de goede voorspelling hoor. Maar het is wel een aparte man.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221159247
Toch nog 26 graden in huis geworden om half 10 's avonds. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221159274
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:03 schreef kilon het volgende:
Is dit ook een clickbait paniekzaaier a la ome Putto of mag ik huilen?

[ x ]
Dit zegt Putto ook.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 21:43:55 #239
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_221159281
De buien hier zijn weer opgelost, no cooling down.
pi_221159321
Nou, net even naar het speeltuintje en terug gelopen, zodat ik nog iets van buitenlucht inadem vandaag. Doe ik ook nooit meer met deze temperaturen :P

Wel wat wolken in de buurt..

  vrijdag 26 juni 2026 @ 21:47:18 #241
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221159333
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:40 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Hij heeft wel echt vaak de goede voorspelling hoor. Maar het is wel een aparte man.
Ja als je met hagel schiet is altijd wel iets raak
pi_221159343
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nou, net even naar het speeltuintje en terug gelopen, zodat ik nog iets van buitenlucht inadem vandaag. Doe ik ook nooit meer met deze temperaturen :P

Wel wat wolken in de buurt..

[ afbeelding ]
Mooie wolken, zijn dat die regenbuien die we zien op de radar?
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 26 juni 2026 @ 21:48:55 #243
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_221159356
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:40 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Hij heeft wel echt vaak de goede voorspelling hoor. Maar het is wel een aparte man.
Ja en de tweets die niet uitkomen verwijdert ie, dan blijven alleen de goeden over :D :')
pi_221159365
Nog steeds vies plakweer trouwens. Als ik al wil luchten dan kan dat pas vannacht als ik de voorspelling mag geloven.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 21:49:56 #245
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221159374
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nou, net even naar het speeltuintje en terug gelopen, zodat ik nog iets van buitenlucht inadem vandaag. Doe ik ook nooit meer met deze temperaturen :P

Wel wat wolken in de buurt..

[ afbeelding ]
Boooh, bloemkolen _O_
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221159381
Mijn hoop op regen vanavond/vannacht is wel weg. Daarom toch maar even wat water over de tuin gegooid. Nu even een klein rondje buiten lopen voor het idee van frisse lucht na een dag binnen zitten :P
A mind with a heart of it's own
pi_221159382
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:48 schreef Pino112 het volgende:

[..]
Ja en de tweets die niet uitkomen verwijdert ie, dan blijven alleen de goeden over :D :')
Wel slim bedacht. Minder slim dat het uiteindelijk toch wel op gaat vallen.
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juni 2026 @ 21:52:14 #248
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_221159412
e3423cd2f7bb32948ca3d6ef87d7b32600af4143.jpg?1782503525

Hier gaat iets borrelen.
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
Winnaar DTS seizoen 93 *O*
  vrijdag 26 juni 2026 @ 21:52:45 #249
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_221159420
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nou, net even naar het speeltuintje en terug gelopen, zodat ik nog iets van buitenlucht inadem vandaag. Doe ik ook nooit meer met deze temperaturen :P

Wel wat wolken in de buurt..

[ afbeelding ]
Stuur maar even door!
pi_221159430
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:48 schreef Pino112 het volgende:

[..]
Ja en de tweets die niet uitkomen verwijdert ie, dan blijven alleen de goeden over :D :')
Daar heb ik niks van gezien.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221159451
Wat ben ik toe aan onweer zeg. Ik hoop echt dat het na morgen gedaan is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221159517
koelt goed af aan de kust hier. Ik denk nu buiten iets lagere temperatuur als binnen.

Ramen open :P
Do what you love, love what you do!
pi_221159581
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 22:00 schreef kree het volgende:
koelt goed af aan de kust hier. Ik denk nu buiten iets lagere temperatuur als binnen.

Ramen open :P
Jaloers
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 22:11:26 #254
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221159649
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 20:42 schreef Starhopper het volgende:
Weet iemand trouwens welke site WeerFocus gebruikt voor de radarbeelden? Ziet er mooi en gedetaileerd uit!

[ afbeelding ]
https://web.weatherwise.app/
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 26 juni 2026 @ 22:12:03 #255
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_221159656
quote:
Je bent me ook net voor :D ik had em ook zojuist gevonden :)
pi_221159660
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 22:06 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Jaloers
dat is idd een voordeel van aan de ZW kust wonen.

Hoewel onweer wat ik graag had willen zien ging beetje om ons dorpje Katwijk heen west en oost.

Nog hoop weerlicht wel gezien trouwens.
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 26 juni 2026 @ 22:13:35 #257
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221159680
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 22:12 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]
Je bent me ook net voor :D ik had em ook zojuist gevonden :)
Mag wel in de OP.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 26 juni 2026 @ 22:15:31 #258
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_221159725
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 22:13 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Mag wel in de OP.
Ja die mag er inderdaad wel even bij @Frutsel @Nattekat :)
https://web.weatherwise.app :)
pi_221159731
Bekijk deze YouTube-video

tijd niet gezien dit. mss weet speedy t nog wel, maar denk echt 20 jaar terug zat ik op het strand en kwam dit. vanuit het westen aan.

Helaas beelden kwijt met mijn 0,3mp camera.
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 26 juni 2026 @ 22:20:53 #260
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221159769
31 graden buiten nu, was 39 vanmiddag.

Maar heel erg smerig klam :r :r :r

Vanmiddag met een briesje was het nog enigszins te doen voor korte duur, maar nu is het echt heel smerig.

Gelukkig morgen de laatste dag.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221159786
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:49 schreef ffoyle-involutus het volgende:
Nog steeds vies plakweer trouwens. Als ik al wil luchten dan kan dat pas vannacht als ik de voorspelling mag geloven.
Dit soort weer is ook precies wat ik tegen heb op dat we in de toekomst luchtiger zouden moeten bouwen zoals in delen van Zuid Amerika

Met goede moderne isolatie hou je de warmte lang buiten. Wordt t ook wel warm, maar best gecontroleerd. Met dat type luchten daar heb je een zonsondergang om half 6 nodig en verkoelende nachten.

Als dit soort warmtedekens zoals nu in de toekomst toenemen, heb je aan luchten helemaal geen hol.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 22:23:20 #262
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_221159816
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:52 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Waar blijven de klimaatdemonstraties nou? Je zou toch verwachten dat ze juist nu hun punt willen maken.
Dat doet het weer vandaag al. Ik vind dit in elk geval een wakkerschuddende demonstratie van de toekomst. Zo overtuigend en op zo’n grote schaal, daar valt een clubje op de snelweg bij in het niet.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 22:24:27 #263
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221159835
Nu wordt het ineens bewolkt nu de nacht er aan komt
  vrijdag 26 juni 2026 @ 22:25:59 #264
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221159853
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 22:23 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Dat doet het weer vandaag al. Ik vind dit in elk geval een wakkerschuddende demonstratie van de toekomst. Zo overtuigend en op zo’n grote schaal, daar valt een clubje op de snelweg bij in het niet.
Dus als het ijskoud is dan zegt dat ook iets over het klimaat volgens jouw redenatie.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 26 juni 2026 @ 22:26:47 #265
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221159866
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 22:24 schreef Momo het volgende:
Nu wordt het ineens bewolkt nu de nacht er aan komt
Ja, waar was die bewolking nou de hele dag :(
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 26 juni 2026 @ 22:26:59 #266
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221159870
quote:
Je bent een held!!! _O_ Thnx!!! Zo cool je kunt gewoon switchen van radar :D
pi_221159900
Dat rondje lopen was een vergissing. Zelfs het park voelt als een fucking sauna :')
A mind with a heart of it's own
pi_221159917
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:52 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]
Stuur maar even door!
Ik liep gewoon onder een heldere lucht hoor :P
Niks van gemerkt.. wil regen :(
  vrijdag 26 juni 2026 @ 22:30:33 #269
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_221159927
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 22:15 schreef kree het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

tijd niet gezien dit. mss weet speedy t nog wel, maar denk echt 20 jaar terug zat ik op het strand en kwam dit. vanuit het westen aan.

Helaas beelden kwijt met mijn 0,3mp camera.
17 juli 2004, die warme dag die werd afgesloten door een geweldige shelfcloud! Voor dat de hier in verzwakte vorm aankwam, kreeg ik eerst nog een forse onweersbui vanuit het zuidoosten, die gaf meer onweer en water dan die shelfcloud _O-
  vrijdag 26 juni 2026 @ 22:31:34 #270
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_221159942
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 22:26 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Je bent een held!!! _O_ Thnx!!! Zo cool je kunt gewoon switchen van radar :D
Pak die van DEESS, die heeft stuk minder last van ruis :)
Hoe ver deze reikt weet ik niet.
pi_221159954
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 22:30 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]
17 juli 2004, die warme dag die werd afgesloten door een geweldige shelfcloud! Voor dat de hier in verzwakte vorm aankwam, kreeg ik eerst nog een forse onweersbui vanuit het zuidoosten, die gaf meer onweer en water dan die shelfcloud _O-
ja idd. grappig ik weet het nog steeds eigenlijk wel. :P
Do what you love, love what you do!
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juni 2026 @ 22:33:22 #272
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_221159969
RV nu op 74%, qas eerder vandaag nog 20%, toen het 38graden was. Stuk beter te doen toen dan nu. Gaat geen leuke nacht worden
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
Winnaar DTS seizoen 93 *O*
pi_221159975
Het is hier verdomme nog steeds boven de 32 :')
  vrijdag 26 juni 2026 @ 22:33:51 #274
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_221159979
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 22:32 schreef kree het volgende:

[..]
ja idd. grappig ik weet het nog steeds eigenlijk wel. :P
Ja maar deze ga je ook niet meer vergeten, dit was gewoon de onweersbui die altijd bij blijft.
Net als 2 maart 2005 ;)
pi_221159995
quote:
88s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 22:33 schreef _UserName_ het volgende:
RV nu op 74%, qas eerder vandaag nog 20%, toen het 38graden was. Stuk beter te doen toen dan nu. Gaat geen leuke nacht worden
61% bij mij binnen en met ramen open temperatuur daalt wel eigenlijk. 25.5. nu
Do what you love, love what you do!
pi_221160039
Voor het eerst met de ventilator aan slapen nu. Is best lekker, maar er gaat niets boven een koele slaapkamer.

Nu hopen dat het weer morgen omslaat, want straks zitten we weer met zo'n dag.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221160043
Gisteravond rond deze tijd heerlijk buiten, fris zelfs, nu warme föhn
pi_221160049
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 22:33 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]
Ja maar deze ga je ook niet meer vergeten, dit was gewoon de onweersbui die altijd bij blijft.
Net als 2 maart 2005 ;)
ja is ook zo. soort van "never Forget" moment. want uit het westen komen ze sowieso niet heel veel dit soort shelfclouds enzo ?

maar idd dat ik het nu nog weet en kan herinneren dat ik 20 jaar of meer nog terug met mijn kleine toen hyper moderne 0,3Mp ging maken kan ik me nog herinneren.

Haha en dit topic ook trouwens.
Do what you love, love what you do!
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juni 2026 @ 22:48:50 #279
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221160163
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 20:23 schreef essnhills het volgende:

[..]
Sowieso niet lopen deze dagen
Wat :?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  vrijdag 26 juni 2026 @ 22:50:32 #280
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_221160179
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:36 schreef Starhopper het volgende:
Wijk aan Zee 25 graden nu :D Was 5 uur geleden nog 37,4 :D
Nu ben ik jaloers :o
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  vrijdag 26 juni 2026 @ 22:50:48 #281
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221160181
Sodetering. Die RV is hier echt belachelijk hoog hoor. Niet te doen dit. Ik zweet mij de tyfus ineens
  vrijdag 26 juni 2026 @ 22:51:25 #282
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221160186
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 22:50 schreef Starhopper het volgende:
Sodetering. Die RV is hier echt belachelijk hoog hoor. Niet te doen dit. Ik zweet mij de tyfus ineens
Daarom houd ik de ramen nog steeds gesloten ondanks dat het buiten iets koeler is.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juni 2026 @ 22:53:20 #283
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221160204
Gisteren was het om deze tijd 28 graden met 80% luchtvochtigheid, nu is het maar 26 en 60% _O_
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221160233
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 22:53 schreef LTVDK het volgende:
Gisteren was het om deze tijd 28 graden met 80% luchtvochtigheid, nu is het maar 26 en 60% _O_
Hier nog 29 ;(
Twiddel
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juni 2026 @ 23:00:53 #285
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221160259
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 22:57 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Hier nog 29 ;(
Ja binnen koelt het helaas nog niet echt af, de wind is ook weer bijna helemaal weg -O-
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221160264
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 22:57 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Hier nog 29 ;(
Dik 31, ik win ;(
  vrijdag 26 juni 2026 @ 23:02:54 #287
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221160276
Normaliter gooi je alles open zodra het buiten koeler/minder heet is dan binnen.

Maar hoe zit dat eigenlijk als het buiten idd koeler is dan binnen, maar wel heel smerig benauwd door de hoge luchtvochtigheid?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator vrijdag 26 juni 2026 @ 23:03:19 #288
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_221160281
24° koel briesje hier in de Spaanse woestijn :D
pi_221160287
De buien trekken vakkundig strak langs de grens in Duitslsnd ;(
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 26 juni 2026 @ 23:06:21 #290
284411 crew  heywoodu
pi_221160307
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 23:02 schreef StateOfMind het volgende:
Normaliter gooi je alles open zodra het buiten koeler/minder heet is dan binnen.

Maar hoe zit dat eigenlijk als het buiten idd koeler is dan binnen, maar wel heel smerig benauwd door de hoge luchtvochtigheid?
Eigen afweging :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')