Precies. Ik heb de airco hier draaien op de zonnepanelen. Terugleveren levert toch bijna niets op dus kan beter mijn huis ermee koelen. En het helpt, mijn kantoor is op moment van schrijven een aangename 21 graden. Als ik nu naar buiten ga krijg ik een klap in het gezicht dus lekker binnen blijven.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 16:29 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zolang het tijdens zonne-uren is verbruikt heb je juist voorkomen dat een overschot aan zonne-energie verspild zou worden.
Vergeleken met waar we nu in zitten te braden? Ja, ja absoluut.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 16:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, 12 graden en grijs. Echt vet aantrekkelijk
*39,3°Cquote:Op vrijdag 26 juni 2026 16:37 schreef Dutch_view het volgende:
Volgens Weerplaza 39,1 als max in Ell
https://www.weerplaza.nl/actueel/extremen/
39.3!quote:Op vrijdag 26 juni 2026 16:37 schreef Dutch_view het volgende:
Het actuele kaartje laat de meting om de 10 minuten zien. Als het dan om 16.23u even warmer wordt dan wordt dat wel gewoon geregistreerd voor de max temperatuur, maar dan staat die niet op de 10 minuten metingen die de kaartjes gebruiken.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 16:37 schreef Dutch_view het volgende:
Zou kunnen. De precieze locatie, sterkte etc is nog niet duidelijk, maar het zuiden en oosten kunnen zich sowieso opmaken voor feest.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 16:40 schreef VacaLoca het volgende:
Onweersstorm des doods morgenavond begrijp ik?
Ja, dat kan prima als ergens in een interval van 10 minuten die getoond wordt een hogere waarde is gemeten.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 16:37 schreef Dutch_view het volgende:
We zaten al op 39.3.quote:
Si:quote:
https://www.nu.nl/live/64(...)limburgse-horst.htmlquote:Nu ook landelijk warmste junidag ooit in Nederland
Het is nu ook landelijk de warmste junidag ooit in Nederland. In De Bilt werd zojuist een temperatuur van 36,4 graden gemeten. Het record stond op 36,1 graden en dateerde van 27 juni 1947. De komende uren wordt het nog warmer, mogelijk komt dan zelfs het absolute warmterecord voor De Bilt in het geding. De drie warmste dagen ooit gemeten in De Bilt:
37,5 graden (25 juli 2019)
37,2 graden (26 juli 2019)
36,4 graden (24 juli 2019)
Ja, Buienradar blijft tonen wat ze berekend hadden voor de dag. Ook als de actuele temp. daar een paar graden van afwijkt. Heel suf inderdaad.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 16:48 schreef VacaLoca het volgende:
Ik blijf trouwens gek worden van buienradar.nl dat ze echt overal een totale andere temperatuur tonen voor zelfde plek en tijdstip. In KPI blokjes, grafieken, landkaarten en tabellen scheelt het soms wel 4 graden van elkaar.
Oh het is nog 29 graden buiten, deuren maar dicht, of nee hier staat 25, doe maar open. Ja je kan zelf voelen maar met briesje voelt het al snel koeler dan de lucht is. Toch maar eens thermometer buiten ophangen in de schaduw.
Denk het niet. De Bilt lijkt ook in de greep te zijn gekomen van de westenwind.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 16:50 schreef Regilio_ het volgende:
"De komende uren wordt het nog warmer, mogelijk komt dan zelfs het absolute warmterecord voor De Bilt in het geding."
Nu nog wel lekker in de zon, hèquote:Op vrijdag 26 juni 2026 16:39 schreef heywoodu het volgende:
Half uurtje rustig gefietst, voor de ervaring enzo. Nu even drie liter water bijdrinken.
Buienradar.nlquote:Op vrijdag 26 juni 2026 16:51 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, Buienradar blijft tonen wat ze berekend hadden voor de dag. Ook als de actuele temp. daar een paar graden van afwijkt. Heel suf inderdaad.
Ja buienradar is echt slecht.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 16:59 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Buienradar.nlGewoon KNMI data gebruiken zoals in de OP.
40+ gehaald in Belgenlandquote:Hittegolf bereikt piek: 40 graden gemeten in Kleine Brogel
In Kleine Brogel in Limburg zou een temperatuur van 40,0 graden Celsius zijn gemeten. Dat meldt onze weerman David Dehenauw. "Uit goede bron verneem ik dat op het station in Kleine Brogel 40,0 graden is bereikt", schrijft hij. "Intussen is de temperatuur gezakt tot 38,2 graden. Officiële bevestiging volgt na 20 uur, wanneer alle Tmax-waarden van de synoptische stations bekendgemaakt worden.”
Top 4 met 39.4!quote:Op vrijdag 26 juni 2026 16:55 schreef Llotyhy het volgende:
25 juli 2019 40,7 Gilze-Rijen
26 juli 2019 40,1 Volkel
19 juli 2022 39,5 Maastricht
24 juli 2019 39,3 Eindhoven
2 juli 2025 39,0 Maastricht
We zitten in de top 5!
36.5 inmiddels.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 16:50 schreef Regilio_ het volgende:
"Nu ook landelijk warmste junidag ooit in Nederland
Het is nu ook landelijk de warmste junidag ooit in Nederland. In De Bilt werd zojuist een temperatuur van 36,4 graden gemeten. Het record stond op 36,1 graden en dateerde van 27 juni 1947."
Blaas eens richting regio Nijmegen aubquote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:17 schreef LTVDK het volgende:
Oeh de zeewind is hier ook aangekomen, het daalt opeens 2 graden afgelopen kwartierIs het nog steeds wel 36, maar dat terzijde
Inmiddels de ramen tegen elkaar opengezet, het lucht zo lekker door idd.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:17 schreef LTVDK het volgende:
Oeh de zeewind is hier ook aangekomen, het daalt opeens 2 graden afgelopen kwartierIs het nog steeds wel 36, maar dat terzijde
Ten zuiden van Venlo woon je las ik vanmorgen geloof ik.quote:
Weinig toegevoegde waarde. Zo wonen wij hier allemaal.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ben je wel eens in het Afrikamuseum in Berg en Dal geweest (nu helaas gesloten)?
[ afbeelding ]
Code rood voor 35 graden. Dan hebben wij jaarlijks code rood hierquote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:25 schreef Zipportal het volgende:
Code rood mocht ook wel voor het noorden. Temps zijn gelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |