abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221157360
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:00 schreef ondeugend het volgende:
Dat je overal hoort dat er zonnebrand uitgedeeld wordt. Wat gemeen en pijnlijk zeg!

:D :D :D
~O>
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:33:22 #102
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221157397
twitter
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juni 2026 @ 17:34:46 #103
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221157409
Morgen een paar provincies minder code rood

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:35:29 #104
11839 DemonRage
25 jaar op Fok!
pi_221157414
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:55 schreef Llotyhy het volgende:
25 juli 2019 40,7 Gilze-Rijen
26 juli 2019 40,1 Volkel
19 juli 2022 39,5 Maastricht
24 juli 2019 39,3 Eindhoven
2 juli 2025 39,0 Maastricht

We zitten in de top 5!
Eindhoven had 40,4°C op 25 juli 2019
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:36:09 #105
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221157423
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:33 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
Ben je eerst half verbrand, krijg je straks koude stenen op je hoofd.

En ik maar denken dat de australische natuur vijandig is...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221157430
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:35 schreef DemonRage het volgende:

[..]
Eindhoven had 40,4°C op 25 juli 2019
Ja dus terecht niet in de lijst.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:37:24 #107
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221157437
Op zich trek ik die hitte buiten nog wel, maar het mag best een tandje minder. En ik moet vrij zijn. Voor binnen is het hoger dan 22 dus gewoon beroerd, vind ik. Daar moet ik een oplossing voor vinden. Zolang ik thuis kan komen in aangename temperaturen is het buiten minder erg
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:37:58 #108
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221157441
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:37 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Aaaaaand it's gone.
Ow wat fijn, het koelt hier af!

0,2 graden C
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:38:15 #109
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221157443
Een koude Paulaner gaat er nu wel in. Goed blijven drinken, dus cheers
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:42:45 #110
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221157466
Harmonie heeft er zin in voor morgenavond 0:00 :D

  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:43:15 #111
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221157477
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:37 schreef INViCTuS het volgende:
Op zich trek ik die hitte buiten nog wel, maar het mag best een tandje minder. En ik moet vrij zijn. Voor binnen is het hoger dan 22 dus gewoon beroerd, vind ik. Daar moet ik een oplossing voor vinden. Zolang ik thuis kan komen in aangename temperaturen is het buiten minder erg
Eens. Zit de hele dag aan de noord kant van het huis met fan op mn hoofd te werken, maar het is nog niet te harden.

In 2019 hadden we aan het begin van de zomer ook zo'n hete periode met 35 graden ofso. Was net de airco klaar op het werk. Net op tijd.

Wij waren blij :)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 juni 2026 @ 17:43:43 #112
862 Arcee
Look closer
pi_221157480
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:50 schreef Regilio_ het volgende:
"Nu ook landelijk warmste junidag ooit in Nederland
Het is nu ook landelijk de warmste junidag ooit in Nederland. In De Bilt werd zojuist een temperatuur van 36,4 graden gemeten. Het record stond op 36,1 graden en dateerde van 27 juni 1947."
36.5 inmiddels. w/

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:50 schreef Regilio_ het volgende:
"Nu ook landelijk warmste junidag ooit in Nederland
Het is nu ook landelijk de warmste junidag ooit in Nederland. In De Bilt werd zojuist een temperatuur van 36,4 graden gemeten. Het record stond op 36,1 graden en dateerde van 27 juni 1947."
36.7 nu. :Y)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_221157481
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:42 schreef Starhopper het volgende:
Harmonie heeft er zin in voor morgenavond 0:00 :D

[ afbeelding ]
Dit is buienradar?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:45:17 #114
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_221157493
Omg De Bilt 36,4 8)7 het is te heet hoor!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_221157496
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:25 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Pre 2019 record er dus wel aan vandaag
Hee Roel is van de wintersport, die heeft hier niks mee te maken!
gr gr
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:46:14 #116
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221157503
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:42 schreef Starhopper het volgende:
Harmonie heeft er zin in voor morgenavond 0:00 :D

[ afbeelding ]
Geef het maar om 18:00 al.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:47:12 #117
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221157510
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Geef het maar om 18:00 al.
Vanuit Luxemburg zijn buien met onweer onderweg.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221157523
twitter
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221157534
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:42 schreef Starhopper het volgende:
Harmonie heeft er zin in voor morgenavond 0:00 :D

[ afbeelding ]
Volgens de KNMI app gaat het hier in de nacht naar zondag flink los (bij Hoorn)

"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:52:05 #120
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_221157540
De warmte overleefd *O*
De Aldi heeft hier wel een groot probleem, de koeling van de koeling werkte niet waardoor alle koelproducten zijn opgewarmd! Ze mogen niks meer verkopen en letterlijk alles moet worden weggegooid :D !
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juni 2026 @ 17:52:37 #121
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221157544
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:51 schreef essnhills het volgende:

[..]
Volgens de KNMI app gaat het hier in de nacht naar zondag flink los (bij Hoorn)

[ link | afbeelding ]
Koelt wel heerlijk af :9~
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221157568
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:52 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Koelt wel heerlijk af :9~
Bohhhh :9~
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:58:15 #123
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_221157573
Vanavond 23.00

.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:59:29 #124
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221157583
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:43 schreef Felagund het volgende:

[..]
Dit is buienradar?
Ja. En buienradar gebruikt het Harmoniemodel voor +24 en +48
pi_221157630
Inmiddels al afgekoeld naar een comfortabele 39.5 graden :D
  Moderator vrijdag 26 juni 2026 @ 18:08:57 #126
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_221157633
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
Inmiddels al afgekoeld naar een comfortabele 39.5 graden :D
20.5 bedoel je
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:10:48 #127
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221157645
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:58 schreef THEFXR het volgende:
Vanavond 23.00

.
[ afbeelding ]
RIP Limburg. *O* *O* *O*
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_221157655
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:58 schreef THEFXR het volgende:
Vanavond 23.00

.
[ afbeelding ]
It’s coming home *O*
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_221157658
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:37 schreef INViCTuS het volgende:
Op zich trek ik die hitte buiten nog wel, maar het mag best een tandje minder. En ik moet vrij zijn. Voor binnen is het hoger dan 22 dus gewoon beroerd, vind ik. Daar moet ik een oplossing voor vinden. Zolang ik thuis kan komen in aangename temperaturen is het buiten minder erg
Als ik een airco op 21 graden had staan zou het me helemaal niks meer schelen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221157659
quote:
16s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:08 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
20.5 bedoel je
Daar hoeft het niet naar af te koelen. Als ik nu alle ramen en deuren openzet, koelt de hele straat direct 10 graden af :P
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:14:20 #131
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221157664
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:58 schreef THEFXR het volgende:
Vanavond 23.00

.
[ afbeelding ]
Is onderweg:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221157671
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Als ik een airco op 21 graden had staan zou het me helemaal niks meer schelen.
Wat let je?
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:18:54 #133
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221157693
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:14 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Is onderweg:

[ afbeelding ]
Flinke unit 😱

(that's what she said)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juni 2026 @ 18:20:09 #134
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221157702
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:14 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Is onderweg:

[ afbeelding ]
Rip Limburg
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221157705
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:15 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Wat let je?
Geen geld en "ach, komt nog wel een keer"
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221157707
We moeten nog wel een hele dag hé voordat het onweer komt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:22:06 #137
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221157715
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:20 schreef Discombobulate het volgende:
We moeten nog wel een hele dag hé voordat het onweer komt.
Rondje Nederland rijden in de auto met airco aan…?

Morgen mogelijk wel supercellen:
https://www.gelderlander.(...)der-worden~a697e3bd/
pi_221157724
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:20 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Geen geld en "ach, komt nog wel een keer"
Mobiele is niet zo duur toch (nooit in verdiept)?
pi_221157728
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:22 schreef MadMaster het volgende:
Morgen mogelijk wel supercellen:
https://www.gelderlander.(...)der-worden~a697e3bd/
Ik hoop dat er ineens zo'n gigantisch onweer aankomt en dat de temperatuur ineens ontzettend omlaag gaat, alles donker en flink waaien, zo het hele zooitje warmte wegblazen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221157731
Ik heb naar aanleiding van deze week in ieder geval wel besloten om in het najaar of winter eens te kijken wat voor airco in mijn situatie het beste is met het oog op de toekomst. Deze zomer is toch alles uitverkocht en je moet zoiets ook niet overhaast aanschaffen.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:26:12 #141
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221157749
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:18 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Flinke unit 😱

(that's what she said)
Dikke bloemkolen!

(that's what he said)
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221157750
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:23 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Mobiele is niet zo duur toch (nooit in verdiept)?
Naja, mobiele is niet per se nodig. Het is nu 25 en nog net te doen. Ik zou er wel één gehad hebben als het een graad of 31 was.

Zo'n echt dikke unit is gewoon voor de luxe.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:26:45 #143
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221157751
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:24 schreef kilon het volgende:
Ik heb naar aanleiding van deze week in ieder geval wel besloten om in het najaar of winter eens te kijken wat voor airco in mijn situatie het beste is met het oog op de toekomst. Deze zomer is toch alles uitverkocht en je moet zoiets ook niet overhaast aanschaffen.
Na lang wikken en wegen wordt hier over 2 weken een 3-split unit geplaatst.
Het is wel mooi geweest met de warme dagen in huis en de zonnepanelen moeten hun opbrengst toch ergens laten…
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:28:15 #144
11839 DemonRage
25 jaar op Fok!
pi_221157761
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:36 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ja dus terecht niet in de lijst.
Nou zie ik het ook... dagrecords ipv plaatsen met hoogst gehaalde temperatuur.

Ik miste de context. :@
pi_221157766
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:26 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Na lang wikken en wegen wordt hier over 2 weken een 3-split unit geplaatst.
Het is wel mooi geweest met de warme dagen in huis en de zonnepanelen moeten hun opbrengst toch ergens laten…
Uitstekende keuze. Ga je zeker geen spijt van krijgen.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:29:23 #146
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221157771
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:58 schreef THEFXR het volgende:
Vanavond 23.00

.
[ afbeelding ]
Ja, bij Luxemburg is iets aan het groeien wat langzaam deze kant opkomt.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:31:05 #147
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221157782
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:26 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Dikke bloemkolen!

(that's what he said)
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:31:44 #148
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221157784
Duitsland is het 41.2 geweest
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:32:45 #149
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221157790
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:31 schreef INViCTuS het volgende:
Duitsland is het 41.2 geweest
twitter
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:34:07 #150
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221157799
Ben benieuwd wat Estofex gaat zeggen over het onweer van morgen
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:34:26 #151
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221157801
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:31 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ken je klassiekers _O_
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:35:21 #152
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221157808
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:29 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, bij Luxemburg is iets aan het groeien wat langzaam deze kant opkomt.
Net onder Maastricht ontstaat ook iets.

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221157813
Ik hoop dat het veel sneller komt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:37:59 #154
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221157822
Er ontstaat al onweer in de sliert onder Maastricht.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:38:18 #155
11839 DemonRage
25 jaar op Fok!
pi_221157823
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:35 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Net onder Maastricht ontstaat ook iets.

[ afbeelding ]
Op de satellietanimatie ziet het er vaak uit als rook uit een schoorsteen.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:39:16 #156
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221157827
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:38 schreef DemonRage het volgende:

[..]
Op de satellietanimatie ziet het er vaak uit als rook uit een schoorsteen.
Die later een grote biem wordt. Zo begon de bloemkool bij Luxemburg ook als een sliert.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221157828
Ik ben om.

De volgende keer zit ik vastgeplakt aan de snelweg.
De enige echte.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:41:33 #158
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221157834
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:39 schreef Rnie het volgende:
Ik ben om.

De volgende keer zit ik vastgeplakt aan de snelweg.
Als je nu gaat dan plak je vanzelf vast.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_221157868
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:41 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Als je nu gaat dan plak je vanzelf vast.
Touchè
De enige echte.
pi_221157870
En misschien is het demonstreren effectiever als het ook daadwerkelijk heet is :7
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:52:53 #161
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221157888
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:48 schreef ffoyle-involutus het volgende:
En misschien is het demonstreren effectiever als het ook daadwerkelijk heet is :7
Waar blijven de klimaatdemonstraties nou? Je zou toch verwachten dat ze juist nu hun punt willen maken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221157943
quote:
Duitsland meet met 41,3 graden zijn hoogste temperatuur ooit
In Duitsland is het vrijdag 41,3 graden geworden. Nog nooit eerder is in het land zo’n hoge temperatuur genoteerd. Het vorige record van 41,2 graden kwam uit juli 2019.

De Duitse weerdienst DWD meldt dat het record, dat nog moet worden geverifieerd, is verbroken in Saarland. Deze deelstaat ligt in het zuidwesten van Duitsland en grenst aan zowel Frankrijk als Luxemburg.

De weerdienst meldde eerder op vrijdag dat Duitsland voor het eerst in juni temperaturen boven de 40 graden heeft beleefd. Het vorige hitterecord voor de maand juni lag op 39,6 graden.

De uitzonderlijke hitte blijft aanhouden. Volgens de DWD kunnen de temperaturen zaterdag en zondag lokaal oplopen tot 42 graden.

Die moffen wel :(
blablablabla
pi_221157963
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 juni 2026 @ 19:05:30 #165
862 Arcee
Look closer
pi_221157974
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:59 schreef Elan het volgende:

[..]
Die moffen wel :(
Ja, stom andere landen met hun bazenrecords. :{
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_221157979
ff mijn nieuwe favoriete amateur weerman kijken hoor :)
Bekijk deze YouTube-video
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 26 juni 2026 @ 19:07:46 #167
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221157990
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:06 schreef kree het volgende:
ff mijn nieuwe favoriete amateur weerman kijken hoor :)
Bekijk deze YouTube-video
Tot nu toe beter dan de geldbelg. Niet steeds onderbrekingen om de chat op te lezen :')

Edit: net dono. Gewoon oplezen en weer door zonder teveel overdreven gedoe. Zo willen we het zien!
pi_221157999
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:07 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Tot nu toe beter dan de geldbelg. Niet steeds onderbrekingen om de chat op te lezen :')

Edit: net dono. Gewoon oplezen en weer door zonder teveel overdreven gedoe. Zo willen we het zien!
Hij doet het heel leuk als je het mij vraagt, kwam er bij toeval op trouwens via YouTube.

Wel leuk als ie ook op pad gaat zo met de auto :)
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 26 juni 2026 @ 19:11:16 #169
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221158006
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:10 schreef kree het volgende:

[..]
Hij doet het heel leuk als je het mij vraagt, kwam er bij toeval op trouwens via YouTube.

Wel leuk als ie ook op pad gaat zo met de auto :)
Ja! Doet het echt tof en duidelijk en rustig!

Maar serieus? Gaat ie zo chasen? :o
pi_221158020
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:11 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja! Doet het echt tof en duidelijk en rustig!

Maar serieus? Gaat ie zo chasen? :o
ik denk vandaag niet :)
Do what you love, love what you do!
pi_221158022
hier nog 29 graden trouwens ook aan de westkust
Do what you love, love what you do!
pi_221158039
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:13 schreef kree het volgende:
hier nog 29 graden trouwens ook aan de westkust
Hier nog ~39 in Limbabwe :')
pi_221158048
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:18 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Hier nog ~39 in Limbabwe :')
my god. ik was gelukkig vrij vandaag dus niet zo last van, maar mij te heet allemaal dit. zelfs met 29 graden hier. :)
Do what you love, love what you do!
pi_221158051
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:19 schreef kree het volgende:

[..]
my god. ik was gelukkig vrij vandaag dus niet zo last van, maar mij te heet allemaal dit. zelfs met 29 graden hier. :)
Ja 29 is mij ook nog veel te warm. Ik kom niet buiten op zo'n dag als deze hoor :P
pi_221158080
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:17 schreef LTVDK het volgende:
Oeh de zeewind is hier ook aangekomen, het daalt opeens 2 graden afgelopen kwartier *G* Is het nog steeds wel 36, maar dat terzijde
Hier bijna 4 graden eraf in 40 minuten *G*
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_221158108
Wat blijft die warmte lang hangen in het oosten/zuid-oosten
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
pi_221158122
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:20 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ja 29 is mij ook nog veel te warm. Ik kom niet buiten op zo'n dag als deze hoor :P
haha ik ook niet liever, behalve als ik moet werken natuurlijk. En is dat ook nog soms in duingebied. Niet te doen gewoon soms.

Maar oke volgende week krijgen we weer beetje relaxter temperaturen.
Do what you love, love what you do!
pi_221158140
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:31 schreef Llotyhy het volgende:
Wat blijft die warmte lang hangen in het oosten/zuid-oosten
denk westen koelt wat sneller af nu.
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 26 juni 2026 @ 19:36:16 #179
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221158142
Wijk aan Zee 25 graden nu :D Was 5 uur geleden nog 37,4 :D
  vrijdag 26 juni 2026 @ 19:42:11 #180
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221158173
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:39 schreef Rnie het volgende:
Ik ben om.

De volgende keer zit ik vastgeplakt aan de snelweg.
XR tuig 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 19:43:36 #181
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_221158183
Dat record gaat er gewoon komen hoor..

Als het vandaag was, dan wel in Juli
Als het niet in Juli is, dan wel in Augustus
Als het niet in Augustus is, dan zomer 2027
Als het niet in de zomer 2027 is, dan voor 2030
Als het niet voor 2030, dan wel binnen 10 jaar
Als het niet binnen tien jaar, dan wel binnen 50 jaar

Linksom of rechtsom...het record zal er komen! En als het record komt, dan kijkt het niet naar arm of rijk, naar jong of oud of naar links of rechts...dan is iedereen in de grip van het record.

Warme groet, Drs/Dr/MSc M. Putto!

Ps. Morgen 48 cm sneeuw!
pi_221158184
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:25 schreef essnhills het volgende:

[..]
Hier bijna 4 graden eraf in 40 minuten *G*
Hier wat minder. Het is nog steeds 34 graden, drie uur geleden was het 36. Met name in de zon is het kneiter heet, lopen zit er nog niet in.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 19:45:06 #183
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221158191
Het is hier alsnog een paar uur 39 graden geweest.

Was eerder kortstondig 39, maar zakte al snel terug naar 38.
Maar daarna toch weer een tijdje 39 geweest.

En verderop in de straat was iemand met zijn zoons bezig om een split airco te installeren, in de volle zon.
Slechte timing :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 19:47:37 #184
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221158209
Het record van 2019 mag dan, gelukkig, niet verbroken zijn, maar het was vandaag wel warmer dan het record van 38,6 uit 1944.

Dus toch wel speciaal.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221158215
Op zich als je naar arome kijkt valt het nog wel mee maar ik denk dat het zaterdag op zondag nog wel uit zal breiden. Al hoop ik, ondanks welkome verkoeling, dat de ergste hagel en windstoten lekker in het oosten blijven.

pi_221158222
Ik ben aan het smelten :'( ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_221158243
Morgen kans op hevige onweders en rukwinden, aldus de Belg. Ik hou van het Vlaams.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_221158255
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:06 schreef kree het volgende:
ff mijn nieuwe favoriete amateur weerman kijken hoor :)
Bekijk deze YouTube-video
Ik krijg een error ;( Hoe heet t kanaal?
  vrijdag 26 juni 2026 @ 19:57:48 #189
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221158257
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:57 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Ik krijg een error ;( Hoe heet t kanaal?
WeerFocus :)
pi_221158260
Laat het onweer in Limboland maar komen. Wij verwelkomen u.
pi_221158262
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:55 schreef Felagund het volgende:
Morgen kans op hevige onweders en rukwinden, aldus de Belg. Ik hou van het Vlaams.
ja dat was een flinke rukwind net he
Bekijk deze YouTube-video
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 26 juni 2026 @ 20:00:13 #192
284411 crew  heywoodu
pi_221158270
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:58 schreef lbosse het volgende:

[..]
ja dat was een flinke rukwind net he
Bekijk deze YouTube-video
Lekker rucken.

Bekijk deze YouTube-video
pi_221158302
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:57 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Ik krijg een error ;( Hoe heet t kanaal?
hij is net gestopt met de live stream.
Kanaal is WeerFocus :)

de discord die ie heeft is ook wel leuk, maar nog niet zo heel veel gekeken daar.
Do what you love, love what you do!
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juni 2026 @ 20:09:44 #194
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221158333
Het is vandaag een keertje andersom, Friesland 10 graden warmer dan Zeeland
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221158339
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:55 schreef Felagund het volgende:
Morgen kans op hevige onweders en rukwinden, aldus de Belg. Ik hou van het Vlaams.
Een groot tempeest van een onweder.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 20:10:35 #196
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221158340
KNMI Guidance
quote:
Synoptische situatie:

Aan de oostflank van een zone met lage druk boven de Britse Eilanden wordt uitzonderlijk warme lucht aangevoerd. Verder is er sprake van de aanwezigheid of ontwikkeling van een aantal thermische vores /lagedrukgebieden. Een eerste NNW-ZZO georiënteerde vore lag om 17 lt rond de lijn Den Helder-Eindhoven en trekt vanavond oostwaarts over het land. Een tweede laagje ligt boven het noorden van de Noordzee en trekt noordoostwaarts. Een derde (thermisch) laag ligt boven het noordelijk deel van Frankrijk en blijft daar grootschalig ook liggen, maar een of meerdere convergentielijnen bereiken wel ons aandachtsgebied, met name zaterdagavond. Het (golvende) koufront ligt nog wat westelijker en komt pas op zondag door waardoor het in het hele land gaat afkoelen. Op 500 hPa liggen we onder een rug, pas zaterdag in de loop van de dag wordt de hoogtestroming licht cyclonaal.
Modelbeoordeling:

De belangrijkste aandachtspunten: 1) extreme hitte. Ha43 uitvoer is behoorlijk te volgen, alleen midden op de dag was hij iets te warm. EC is nu in grote lijnen net niet warm genoeg. De Tx is op 39.,4°C uitgekomen. De hitte blijft echter uitzonderlijk, ook in combinatie met de hoge luchtvochtigheid (hittekracht 10 op veel plaatsen vanmiddag). Zaterdag geeft EC hogere maxima dan Ha43, wat te maken heeft met enkele buien die in de ochtend en middag al oostwaarts over het land trekken. We houden hier rekening mee, maar gaan voor de maximumtemperatuur meer uit van EC dus voor de maxima van morgen met in het zuidoosten opnieuw extreem warm, maar wel een fractie minder dan vandaag. 2) Zware convectie vanavond en komende nacht in het zuidoosten (en mogelijk nog wat verder noordwestelijk). Kans op enkele (pulse) cellen met zware windstoten, wateroverlast en grote hagel gezien hoge CAPE. Sterke noordelijke uitbreiding in Ha43 en dito gustfront gaan we momenteel niet direct van uit (kleine kans). De koude poel die Ha43 berekent is te sterk (te grote dauwpuntsdepressie). Het Icon D2 EPS geeft vooral boven Oost-België en Luxemburg enkele plaatselijke cellen met randverschijnselen, maar die blijven net buiten de landsgrenzen. EC is veel te scheutig met buien en berekent die ook op de verkeerde plaats. 3) Zware convectie zaterdagavond of mogelijk pas later in het gehele land. Daarvooruit in de ochtend en middag mogelijk ook al enkele buien, die de grootste angel evt. een beetje uit de avond- en nachtconvectie zouden kunnen halen. Dit lijkt een tamelijk opgelegde situatie in een regime van hoge Cape en hoge effectieve windschering (zie bijv. EFI Cape*Shear). Modeluitvoer schuift qua timing, maar is in grote lijnen consistent en eenduidig. Reëel gevaar voor de ontwikkeling van een linear convectief systeem met een ingebedde supercel en daarmee risico op (zeer) zware windstoten en (zeer) grote hagel. Scenario om nu serieus rekening mee te houden lijkt volgens de ensembles (Ha43 en Icon D2) de mogelijke ontwikkeling van forse onweersbuien boven het zuidoosten einde zaterdagmiddag begin zaterdagavond, in de latere avond van het zuiden uit gevolgd door een MCS-achtig systeem vanuit België met frequent onweer, (zeer) zware windstoten, veel regen in korte tijd en kans op (grote) hagel.
Aandachtspunten

Temperatuur:

Zie modelbeoordeling. Voor morgen achten we de EC-uitvoer realistischer.
Wind:

In de opeenvolgende Ha43-runs zien we steeds een enorm gustfront dat vanavond ontstaat door buien die steeds clusteren op outflow boundaries. We denken dat dit een te zwaar scenario is en gaan een beetje tussen Ha43 en ICON D2 in zitten qua waarschuwingen. Wel is het niet uitgesloten dat er, enigszins vergelijkbaar met het Ha43-scenario, een minder sterk gustfront zich over grotere gebieden kan verplaatsen, mede doordat de grenslaag wat stabiliseert na doorkomst van de vore. Dit zal echter wat langzamer gaan dan Ha43 nu voorschotelt. Zaterdagavond is de kans reëel dat er op meerdere plaatsen (zeer) zware windstoten optreden op een mogelijk lineair convectief systeem met kans op (ingebedde) supercells. De Ha43-pascal kansen op 75+ km/u windstoten zijn 50-75% en de Ha43-pascal kansen op 100+ km/u windstoten zijn 20-30%. Dit lijkt plausibel.
Bewolking:

Zie modelbeoordeling. Bij een (eventuele) bui Cb's met basis vandaag 8000 vt of hoger, zaterdag 7000 vt, en toppen FL450-500.
Neerslag:

Vanavond kans in het zuidoosten kans op een stevige onweersbui. De convectietemperatuur ligt echter rond de 40°C, dit halen we waarschijnlijk niet. Vrije forcering is dus niet waarschijnlijk en moet van convergentie bij de vore en/of outlow van buien stroomopwaarts komen. Dan is er met een (berekende) CAPE van meer dan 4000 J/kg, een dauwpuntsdepressie van ruim 18°C (inverted V) kans op zeer zware windstoten en (grote) hagel. Met 10-20 kn gaat het om pulse storms/matig georganiseerde multicells. We gaan er niet vanuit dat outflow boundaries voor sterke noordwaartse uitbreiding gaan zorgen, zoals het Ha43-scenario. Dat er met name in het oosten vannacht nog een onweersbui valt is niet helemaal uit te sluiten. Code geel voor het zuidoosten is hiervoor van kracht. Zaterdagochtend en zelfs in de middag is er nog onzekerheid over een eventueel advectief aangevoerd (restant) van een een convectief systeem vanuit Frankrijk, zie de modelbeoordeling. Zaterdagavond is een belangrijk aandachtspunt. De CAPE is dan weer zeer hoog (orde 2000-4000 J/kg). Van het westen uit neemt de 0-6 km windschering dan ook sterk toe naar 30 kn langs de oostgrens tot 50 kn mogelijk langs de westkust zaterdagavond. Dit alles mits de buien vanaf de grond kunnen worden geïnitieerd want we zien wel een inversie rond 7000 vt. (Zeer) goed georganiseerde multicells (in de vorm van squall lines) zijn dan waarschijnlijk, met kans op (ingebedde) supercells. Hierbij kans op (zeer) zware windstoten en grote hagel.
pi_221158343
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 20:09 schreef LTVDK het volgende:
Het is vandaag een keertje andersom, Friesland 10 graden warmer dan Zeeland
Hehehe :7
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221158344
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 20:09 schreef LTVDK het volgende:
Het is vandaag een keertje andersom, Friesland 10 graden warmer dan Zeeland
Dauwpunten ook lekker daar, 26 graden volgens harmonie _O-
blablablabla
  vrijdag 26 juni 2026 @ 20:11:29 #199
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221158345
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 20:09 schreef LTVDK het volgende:
Het is vandaag een keertje andersom, Friesland 10 graden warmer dan Zeeland
Niet heel Zeeland.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_221158349
Vannacht maar met ventilator aan slapen, want het wordt een horrornacht. En nu mag ik echt niet klagen met pak 'm beet 25 graden, maar toch. Als er morgen in de loop van de dag/avond niet een gigantische groot onweer komt dan hebben we nog zo'n plaknacht erbij.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')