SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
hopen dat die convergentielijn snel de hitte gaat brekenquote:
Eerst ff recordje aub anders is het afzien allemaal voor jan lulquote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:44 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
hopen dat die convergentielijn snel de hitte gaat breken
Genieten wel ditquote:High Temperature
35.0°C at 11:49
Dew point
23.7°C at 11:49
Nou jah dit dus.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Eerst ff recordje aub anders is het afzien allemaal voor jan lul
watje, liep net een kwartier naar de markt toe voor een broodje haringquote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:54 schreef heywoodu het volgende:
Even wat in de container aan het eind van de tuin gooien. Het was leuk dit alles met jullie ervaren te hebben. Vaarwel.
Woensdrecht had 35 maar daalt nuquote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Eerst ff recordje aub anders is het afzien allemaal voor jan lul
Sporty spicequote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:58 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
watje, liep net een kwartier naar de markt toe voor een broodje haring
Was twee jaar terug een lang weekend in Berlijn mid december. Om 15:54 s'middags zag het er zo uit, bij een graad of 6quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die tijd dat je bij het weerbericht voor het eerst in meer dan een half jaar weer iets hoort als "maxima van zo'n 8 à 9 graden"![]()
![]()
Woensdrecht gaat het sowieso niet doen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:01 schreef heywoodu het volgende:
Als er over 10 minuten geen 35 in staat, hebben we een probleem voor het record
Oh man ik zou hier bijna een moord voor doen nuquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Was twee jaar terug een lang weekend in Berlijn mid december. Om 15:54 s'middags zag het er zo uit, bij een graad of 6
[ afbeelding ]
Moet je van houden, I guess
Niet per se irrationeel, het idee van waarschuwingen is om mensen te waarschuwen, dus prima dat je even extra nadenktquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:05 schreef lbosse het volgende:
Ik wil wandelen, maar vrees dat zonnebrand ook niet meer volledig beschermt of dat ik een plekje vergeet.
(code rood beinvloedt mij toch irrationeel)
Boeeeeequote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die tijd dat je bij het weerbericht voor het eerst in meer dan een half jaar weer iets hoort als "maxima van zo'n 8 à 9 graden"![]()
![]()
Petje ook op?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:05 schreef lbosse het volgende:
Ik wil wandelen, maar vrees dat zonnebrand ook niet meer volledig beschermt of dat ik een plekje vergeet.
(code rood beinvloedt mij toch irrationeel)
Zonnekracht is niet per se veel hoger dan normaal rond deze tijd. (Goed insmeren is nog wel belangrijk natuurlijk).quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:05 schreef lbosse het volgende:
Ik wil wandelen, maar vrees dat zonnebrand ook niet meer volledig beschermt of dat ik een plekje vergeet.
(code rood beinvloedt mij toch irrationeel)
Kun je je in ieder geval wel fatsoenlijk in voortbewegen. Dat is ook wat waard..quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Was twee jaar terug een lang weekend in Berlijn mid december. Om 15:54 s'middags zag het er zo uit, bij een graad of 6
[ afbeelding ]
Moet je van houden, I guess
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niks mis met een lekkere rosé met dit weer@:GarlandBriggs
35,1quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:01 schreef heywoodu het volgende:
Als er over 10 minuten geen 35 in staat, hebben we een probleem voor het record
Woensdrecht weer 35 maar die gaan last krijgen van zeewind denk ik. Horst zou nog kunnen die loopt voor vergeleken met vorige record.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:01 schreef heywoodu het volgende:
Als er over 10 minuten geen 35 in staat, hebben we een probleem voor het record
Jij bent er eentje die zich met 20 graden niet insmeert?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:05 schreef lbosse het volgende:
Ik wil wandelen, maar vrees dat zonnebrand ook niet meer volledig beschermt of dat ik een plekje vergeet.
(code rood beinvloedt mij toch irrationeel)
Horstquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Woensdrecht weer 35 maar die gaan last krijgen van zeewind denk ik. Horst zou nog kunnen die loopt voor vergeleken met vorige record.
IK WIL DIT ALS WE RECORD HEBBEN VERBROKENquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Was twee jaar terug een lang weekend in Berlijn mid december. Om 15:54 s'middags zag het er zo uit, bij een graad of 6
[ afbeelding ]
Moet je van houden, I guess
Ik heb heel veel zin om La Rose de Manincor te proberen, die schijnt erg goed te zijn. Nadeel is dat die van 2025 is en toen ik hem in februari bij Manincor kocht, was 'ie volgens mij twee dagen daarvoor toevallig de fles in gegaan, dat is misschien nog wel heel erg jong. Misschien voor volgend jaar.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:09 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Opzeker! Ik ben wel fan van de ByOtt maar die loopt wel tegen de 20 voor een flesje en die is dan voor speciale gelegenheden. Alleraardigst bezoek oid...
Een geweldig alternatief is de "Lion and the Lily" voor een euro of 7. Topwijn! Allebei uit de Provence.
Ik ben net klaar met training geven. Op het laatst was het bijna 40 graden in de ruimte
Nog ff thuis wat dingen doen maar gauw in het zwelgbad...want het water tikt ook de 30 graden aan
Ben je de leider van de Anti-Horst-Vereniging?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Horst
Ik ga daar dadelijk nog sproeien. Die mogen het record niet krijgen.
Lol, ik moet zeggen, de lage temps daar kan ik best nog wel wat in meegaan, ik snap dat veel mensen hitte erg slecht trekken.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
IK WIL DIT ALS WE RECORD HEBBEN VERBROKEN![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:
Mensen uit Horst die ik ken zijn altijd negatief, ze zijn nors als je er in de winkel loopt en veel drugsgebruik. Mijn schoonvader is een lul en komt er vandaan. Het er vaak erg matig weer vergeleken met hier. En ze waren véél beter in voetballen dan onsquote:
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:25 schreef d.k. het volgende:
Bij Woensdrecht is de wind al aan het draaien, nu zzw. Horst, Eindhoven en Ell hebben daar nog geen last van.
De tweede ronde genotquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:20 schreef cinderloom het volgende:
Als ik naar de knmi pluim kijk zie ik vandaag over exact twee weken weer een rood bolletje staan.
Gaan we daar weer pieken? Of is dat gewoon nog te ver weg / onzeker?
Lijkt mij te vroeg om hier iets zinnigs over te zeggen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:20 schreef cinderloom het volgende:
Als ik naar de knmi pluim kijk zie ik vandaag over exact twee weken weer een rood bolletje staan.
Gaan we daar weer pieken? Of is dat gewoon nog te ver weg / onzeker?
Misschien heel lokaal nog maar heb het idee dat het grotendeels bij 38 wel klaar is. Meer dan zat ook.quote:
Merk ik ook. Voor morgen (hier lokaal) ook al 3 graden eraf gehaald vergeleken met gisteren toen ik keek. Beter.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:32 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Misschien heel lokaal nog maar heb het idee dat het grotendeels bij 38 wel klaar is. Meer dan zat ook.
Volgens mij schalen weermodellen nu ook al iets af met een graadje (of 2).
Interviews met schoolkinderen, bejaarden die het warm thuis hebben, mensen die autopech hebben. Allemaal reporters live op locatie in een speciale uitzending.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Over hoe het warm is en alles is afgelast?
Schattig toch. Ik kijk nu al uit naar de LuckyTV parodiequote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Interviews met schoolkinderen, bejaarden die het warm thuis hebben, mensen die autopech hebben. Allemaal reporters live op locatie in een speciale uitzending.
Met uitleg van Willemijn Hoebert!quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Interviews met schoolkinderen, bejaarden die het warm thuis hebben, mensen die autopech hebben. Allemaal reporters live op locatie in een speciale uitzending.
Tegelen, Belfeld, tokkiedorp Reuver en alle andere zuidelijk onder Venlo.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Horst
Ik ga daar dadelijk nog sproeien. Die mogen het record niet krijgen.
Code rood: blijf thuis en ga niet zonder reden de weg op.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Interviews met schoolkinderen, bejaarden die het warm thuis hebben, mensen die autopech hebben. Allemaal reporters live op locatie in een speciale uitzending.
El Nino heeft hier weinig invloed.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
Gelukkig is er nog geen El Nino effect
Volgende zomer gaan we schroeien
Zeiknat voorjaar incoming.
Verkeerde kant van de Maasquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:38 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Tegelen, Belfeld, tokkiedorp Reuver en alle andere zuidelijk onder Venlo.
Het is nu 12:30 geweest en het KNMI stationskaartje heeft 35.6 als maximum. Ergens bij Zeeland.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:32 schreef archito het volgende:
Uurtje terug werd deze vergelijking gedeeld op de liveblog van knmi.
[ afbeelding ]
Blauw is maximum van alle stations in 2019, rood Gilze-Rijen en zwart is maximum van alle stations vandaag.
Je ziet wel dat vandaag fractie minder snel stijgt maar met grote voorsprong begon.
Gerri Eickhof genot!quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:39 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Code rood: blijf thuis en ga niet zonder reden de weg op.
NOS: we sturen onze verslaggevers het land in voor niet boeiende meningen van gemiddelde personen.
Maar heeft wel invloed. Één van de dingen die ergens genoemd werd in een artikel dat ik erover las een paar weken geleden was een grotere kans op omega-blokkades over Europa. Drie keer raden wat de huidige pleurishitte veroorzaakt.quote:
El Nino heeft op deze situatie nog geen invloed las ik juist.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar heeft wel invloed. Één van de dingen die ergens genoemd werd in een artikel dat ik erover las een paar weken geleden was een grotere kans op omega-blokkades over Europa. Drie keer raden wat de huidige pleurishitte veroorzaakt.
Dat is nou het leuke van het weer: je weet het niet. Het enige wat wel vrij zeker is, is dat dit zonder klimaatverandering extreem onwaarschijnlijk was geweest.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
El Nino heeft op deze situatie nog geen invloed las ik juist.
Dat lijkt mij sterk dat dit een grote invloed heeft, maar als je dit artikel kan delen zou ik dit waarderen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar heeft wel invloed. Één van de dingen die ergens genoemd werd in een artikel dat ik erover las een paar weken geleden was een grotere kans op omega-blokkades over Europa. Drie keer raden wat de huidige pleurishitte veroorzaakt.
In Roermond is het ook warm!quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze zijn nu bij een diepvries groothandel
En in Roermond op een camping
Geen grote invloed, maar wel een invloed. Daarnaast hoeft een omega-blokkade ook niet automatisch hitte des doods te betekenen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat lijkt mij sterk dat dit een grote invloed heeft, maar als je dit artikel kan delen zou ik dit waarderen.
Om 12.30 voerde Maastricht het destijds aan met 36,7 gradenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:39 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Het is nu 12:30 geweest en het KNMI stationskaartje heeft 35.6 als maximum. Ergens bij Zeeland.
Als je die 35.6 om 12:30 vergelijkt met 2019 (toen was het al 38/39 op dat tijdstip) lopen we ver achter.
El Niño kan de kans op bepaalde grootschalige circulatiepatronen beïnvloeden, maar of er boven Europa een blokkade ontstaat hangt af van veel andere factoren, zoals de straalstroom, de drukverdeling boven de Atlantische Oceaan en de dagelijkse atmosferische ontwikkeling.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar heeft wel invloed. Één van de dingen die ergens genoemd werd in een artikel dat ik erover las een paar weken geleden was een grotere kans op omega-blokkades over Europa. Drie keer raden wat de huidige pleurishitte veroorzaakt.
Nja, volgens mij waren ze daar wel vrij stellig van overtuigd. El Nino is pas net opgestart in de Pacific. Daar konden wij nog géén effecten van hebben.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is nou het leuke van het weer: je weet het niet. Het enige wat wel vrij zeker is, is dat dit zonder klimaatverandering extreem onwaarschijnlijk was geweest.
Gewoon wat reuzensequoias ervoor zettenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:44 schreef dick_laurent het volgende:
Keek ff twee minuten mee met dat liveblog op NOS
Werd er zo'n vrouw geinterviewd over vergroening in de stad, zegt ze wijzend naar een flat van 20 verdiepingen hoog: "Ja zet dan ook bomen voor deze flat voor extra schaduw en verkoeling"
Alright. De mensen vanaf verdieping 5 en hoger zullen je extreem dankbaar zijn miep!
Die ga ik sowieso nog in de tuin plantenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gewoon wat reuzensequoias ervoor zetten
[ link | afbeelding ]
Dan klopt die grafiek van KNMI niet of lees ik 'm verkeerd?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Om 12.30 voerde Maastricht het destijds aan met 36,7 graden
Eind dit jaar pas en 2027.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nja, volgens mij waren ze daar wel vrij stellig van overtuigd. El Nino is pas net opgestart in de Pacific. Daar konden wij nog géén effecten van hebben.
Qua schaduw zal het niet veel helpen, maar qua omgevingskoeling zal het wel een hoop schelen als er nu alleen maar een betonvlakte om het gebouw heen ligtquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:44 schreef dick_laurent het volgende:
Keek ff twee minuten mee met dat liveblog op NOS
Werd er zo'n vrouw geinterviewd over vergroening in de stad, zegt ze wijzend naar een flat van 20 verdiepingen hoog: "Ja zet dan ook bomen voor deze flat voor extra schaduw en verkoeling"
Alright. De mensen vanaf verdieping 5 en hoger zullen je extreem dankbaar zijn miep!
Straalstroom is de belangrijkste circulatie ter wereld. En die wordt heel erg beïnvloed over Amerika en de westelijke Atlantische Oceaan. Wat ie daarna verder nog doet is gewoon puur willekeurig, maar doen alsof het niets tot weinig uitmaakt hier is een beetje kort door de bocht. Het heeft amper invloed op lokale statistieken, en iets te veel mensen baseren hun hele opinie daarop.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:46 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
El Niño kan de kans op bepaalde grootschalige circulatiepatronen beïnvloeden, maar of er boven Europa een blokkade ontstaat hangt af van veel andere factoren, zoals de straalstroom, de drukverdeling boven de Atlantische Oceaan en de dagelijkse atmosferische ontwikkeling.
Dit gaat hem niet meer worden denk ikquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Om 12.30 voerde Maastricht het destijds aan met 36,7 graden
Niet best als het flink gaat stormenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gewoon wat reuzensequoias ervoor zetten
[ link | afbeelding ]
Ondertussen is er in Amerika een matig orkaanseizoen dankzij El Nino. Soms heb ik echt het idee dat mensen maar wat lullen over dit onderwerpquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nja, volgens mij waren ze daar wel vrij stellig van overtuigd. El Nino is pas net opgestart in de Pacific. Daar konden wij nog géén effecten van hebben.
Top idee!quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gewoon wat reuzensequoias ervoor zetten
[ link | afbeelding ]
De eerste jaren groeien die dingen kneiterhard in de hoogte (concurrentie om de meeste zon te krijgen), als ze daarna hoog genoeg zijn groeien ze vooral in de breedte en gaat de hoogte niet meer zo hardquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Top idee!
> Een reuzensequoia (mammoetboom) bereikt zijn maximale hoogte van 50 tot 85 meter in ongeveer 500 tot 1.000 jaar
Mocht de mensheid het overleven tot die tijd, zal de 25e generatie na ons erg dankbaar zijn voor het planten van deze bomen.
Voor de Atlantische orkanen klopt de basis wél: El Niño onderdrukt vaak Atlantische orkanen doordat er meer verticale windschering ontstaat; die kan buiencomplexen uit elkaar trekken voordat ze tropische stormen worden.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ondertussen is er in Amerika een matig orkaanseizoen dankzij El Nino. Soms heb ik echt het idee dat mensen maar wat lullen over dit onderwerp
Ik doe er graag aan mee, daar niet van.
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:55 schreef Dven het volgende:
Hittegolf gaat ons overslaan. Uitstekend nieuws
Ja, dat is logisch, de tegenstrijdigheid zit hem in het feit dat sommigen lullen dat het nog op gang moet komen terwijl anderen een matig orkaanseizoen verwachten.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:55 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Voor de Atlantische orkanen klopt de basis wél: El Niño onderdrukt vaak Atlantische orkanen doordat er meer verticale windschering ontstaat; die kan buiencomplexen uit elkaar trekken voordat ze tropische stormen worden.
Dan ga ik wel naar egyptequote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
Gelukkig is er nog geen El Nino effect
Volgende zomer gaan we schroeien
Zeiknat voorjaar incoming.
Voor de mensen zonder airco die binnen in 30 graden zitten vast de oplossingquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:58 schreef Wereldgozer het volgende:
De belangrijkste tip blijft volgens Pereira Marghidan om ramen en deuren overdag dicht te houden. "In de nacht, wanneer het buiten kouder is, kun je alles opengooien en het goed laten ventileren.
Leuke grap @:nattekat
Ben ik geweest, was er toen zo heet dat ik de vellen van mijn schouders kon trekken.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:59 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dan ga ik wel naar egyptegeen zin in wegspoel taferelen.
Kan wel kloppen. Ik zweet vandaag veel minder dan gister. Hier is de LV binnen op 48. Gister gaf het 59 aanquote:
Waar is hier?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:02 schreef R-woud93 het volgende:
Het begint hier heerlijk te waaien, bijna aangenaam
Nice, die ken ik nog niet. Mooie kleur ook. Veel rosé's zijn zo bleekjes tegenwoordig.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb heel veel zin om La Rose de Manincor te proberen, die schijnt erg goed te zijn. Nadeel is dat die van 2025 is en toen ik hem in februari bij Manincor kocht, was 'ie volgens mij twee dagen daarvoor toevallig de fles in gegaan, dat is misschien nog wel heel erg jong. Misschien voor volgend jaar.
Maar goed, 8 van de 9 plaatsen in mijn bescheiden wijnrekje (de rest staat in de kast) worden ingenomen door rosé, dus ik heb nog genoeg keuze
Whut! Ok dus koelen wat je koelen kunt de komende tijd als het allemaal weer voorbij isquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:20 schreef cinderloom het volgende:
Als ik naar de knmi pluim kijk zie ik vandaag over exact twee weken weer een rood bolletje staan.
Gaan we daar weer pieken? Of is dat gewoon nog te ver weg / onzeker?
Ik zou niet zeggen dat wat die daarna puur willekeurig is, wel een stuk meer variabel. Effect onderzoeken op de straalstroom van El Nino of klimaatverandering is daardoor lastig, weet ik ook uit eigen ervaring.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Straalstroom is de belangrijkste circulatie ter wereld. En die wordt heel erg beïnvloed over Amerika en de westelijke Atlantische Oceaan. Wat ie daarna verder nog doet is gewoon puur willekeurig, maar doen alsof het niets tot weinig uitmaakt hier is een beetje kort door de bocht. Het heeft amper invloed op lokale statistieken, en iets te veel mensen baseren hun hele opinie daarop.
Ik moest bijna huul'n bij 11.30 uur:quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:04 schreef Wereldgozer het volgende:
https://www.hartvannederl(...)e-nederland-gevolgen
Meer paniek!
quote:11.30 uur - Slappe planten
Planten die smeken om water, gebarsten grond en verdord gras: niet alleen wij mensen hebben het zwaar met deze hitte.
Ik denk dat er in principe best onderzoek kan worden naar gedaan naar bepaalde parameters, zoals mate van meandering, kracht en hoogte (N/Z) verder richting het oosten. Maar ja, daar heb je best veel data voor nodig dat er gewoon niet is. Wat is jouw ervaring eigenlijk, ben wel benieuwd nu.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zou niet zeggen dat wat die daarna puur willekeurig is, wel een stuk meer variabel. Effect onderzoeken op de straalstroom van El Nino of klimaatverandering is daardoor lastig, weet ik ook uit eigen ervaring.
quote:Speciaalbierfestival in de Beekse Bergen gaat door
Speciaalbierfestival Brew@theZoo start vrijdagavond en gaat ondanks code rood gewoon door. Dat bevestigt een woordvoerder van Libéma, de eigenaar van Safaripark Beekse Bergen. Tijdens het festival kunnen bezoekers verschillende speciaalbieren proberen en ook op safari tussen de dieren van het park.
Pakketje is retour gegaan.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:07 schreef LTVDK het volgende:
Maar ik dacht dat de hitte vandaag meer richting het oosten van het land zou gaan? Hoezo is het hier in het zuidwesten dan alweer het warmst
Mijn buurvrouw is er zo 1..alles open gehad tot gister en zie vandaag voor het eerst dat alles dicht is..werd toch een beetje te heet gok ikquote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:01 schreef LTVDK het volgende:
Ik heb ook buren die klagen dat het zo warm is in huis, maar die dan de hele dag alle ramen en deuren open hebben staan
Zeker met GLS verstuurdquote:
Ben ooit in het Sequoia park geweest, sta je daar ineens naast een boom van bijna 4000 jaar oud... als je daarover in mensenlevens nadenkt is dat best absurdquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Top idee!
> Een reuzensequoia (mammoetboom) bereikt zijn maximale hoogte van 50 tot 85 meter in ongeveer 500 tot 1.000 jaar
Mocht de mensheid het overleven tot die tijd, zal de 25e generatie na ons erg dankbaar zijn voor het planten van deze bomen.
Bij mij in het gebouw zijn er ook wel een aantalquote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:01 schreef LTVDK het volgende:
Ik heb ook buren die klagen dat het zo warm is in huis, maar die dan de hele dag alle ramen en deuren open hebben staan
Ja ho maar hoor, ga even lekker naar de Achterhoek met je hitte ofzoquote:High Temperature
37.8°C at 13:18
Dew Point
24.5°C at 13:18
De data is niet het probleem, er is veel historische data en die is vanaf 1979 vrij betrouwbaar. De meandering is juist erg lastig om goed te bepalen, zie bijvoorbeeld:quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat er in principe best onderzoek kan worden naar gedaan naar bepaalde parameters, zoals mate van meandering, kracht en hoogte (N/Z) verder richting het oosten. Maar ja, daar heb je best veel data voor nodig dat er gewoon niet is. Wat is jouw ervaring eigenlijk, ben wel benieuwd nu.
Geniet er maar van de komende 15 minuten.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:18 schreef Maver24 het volgende:
Net een hete douche genomen. Ik voel me nu echt fris. Lifehack
Gaan we gewoon weer terug 😅😅quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geniet er maar van de komende 15 minuten.
Ja het volk van Defqon en andere afgelaste festivals moeten ergens heen tochquote:
En dan in de blote aars door het huis paraderen of wat? Na zo'n douche op zo'n dag je kleren weer aantrekken voelt net zo ranzig als je kleren aantrekken als je naar het zwembad geweest bent maar niet helemaal goed hebt afgedroogdquote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:18 schreef Maver24 het volgende:
Net een hete douche genomen. Ik voel me nu echt fris. Lifehack
Ik ook, ik vond dat nog mooier dan Yosemitequote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:11 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Ben ooit in het Sequoia park geweest, sta je daar ineens naast een boom van bijna 4000 jaar oud... als je daarover in mensenlevens nadenkt is dat best absurd
Over een paar maanden ga ik er weer heenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:34 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ook, ik vond dat nog mooier dan Yosemite
Heeft ie dit jaar nog niet gedaan volgens mijquote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:50 schreef Starhopper het volgende:
Ell nu 37.2 gradenEn nu maar hopen dat die kutboer niet gaat sproeien
JAAAA!!!!!!!! Heet metaal in de buurt van sensorquote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Heeft ie dit jaar nog niet gedaan volgens mij
Misschien kan hij z'n tractor met kar even nabij plaatsen om de temperatuur wat te boosten
Niet op de grond gaan liggen dusquote:
Godverdomme ik had mijn mond moeten houdenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:50 schreef Starhopper het volgende:
Ell nu 37.2 gradenEn nu maar hopen dat die kutboer niet gaat sproeien
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Godverdomme ik had mijn mond moeten houden
Ell lichte motregen 36.5
Droge lucht maakt het wel beter te harden.quote:
Heerlijk weer joh!quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:55 schreef Isdatzo het volgende:
Ben helemaal klaar met deze smerige tyfushitte.
Zo. Dat is gezegd.
Klefheid, schroei hitte gevoel incomingquote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Godverdomme ik had mijn mond moeten houden
Ell lichte motregen 36.5
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Godverdomme ik had mijn mond moeten houden
Ell lichte motregen 36.5
Bespaart je toch een gasfles, geen brander nodigquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Heerlijk weer joh!
@:GarlandBriggs heeft juist deze dag uitgekozen om nieuw dakleer erop te branden en het terras opnieuw aan te leggen.
Is het niet dan heel hard?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:07 schreef MissHobje het volgende:
Mijn wasgoed is wel lekker snel droog3 wassen geregeld binnen 2 uur alles droog ongeveer 40 min droogtijd per was
Station Lauwersoog heeft er al geen zin meer inquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:05 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
37°C
De temperatuur kan de komende 3 a 4 uur nog doorstijgen en om de 40°C te halen moet het tempo van ±1.5°C per uur niet te hard zakken (en ook geen buien ontstaan).
Ook wel bijzonder aan de normaal zo 'koele' kustquote:Hoek van Holland 36.7
in Den Haag was het 37 graden, maar de wind komt nu van zee.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:11 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ook wel bijzonder aan de normaal zo 'koele' kust
Ik zit binnen!quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Heerlijk weer joh!
@:GarlandBriggs heeft juist deze dag uitgekozen om nieuw dakleer erop te branden en het terras opnieuw aan te leggen.
Ik moet ook nog naar de winkel pffff ik zie er echt tegen op om er even uit te gaan.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:12 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik zit binnen!
Ik ben de was wel buiten aan het doen en wacht op de volgende batch. Ga zo weer naar buiten want moet ff naar de winkel.
Vanavond ga ik een kuub hout verwerken voor de haard...het is fris!
Ja bloedheet, wilde vandaag naar het strand maar ben blij dat ik niet gegaan ben. Kan me die 40 graden dag nog herrineren. Ik schroeide weg op het strand en ben na 40 min ofzo,waarvan 30 in het water, weer naar huis gegaan en extra lang in de auto gezeten met aircoquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:11 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ook wel bijzonder aan de normaal zo 'koele' kust
Ik had net al het kacheltje aangestoken. Zo met ~39 graden hier voelt het wel koud aan. Onder de 40 zou niet mogen in de zomerquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:12 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik zit binnen!
Ik ben de was wel buiten aan het doen en wacht op de volgende batch. Ga zo weer naar buiten want moet ff naar de winkel.
Vanavond ga ik een kuub hout verwerken voor de haard...het is fris!
Het waait soweiso wel fijn vandaag, dat is enigzins nog een lichtpuntje. Hoop oprecht vanavond ook want als die wegvalt is het helemaal kak.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:12 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
in Den Haag was het 37 graden, maar de wind komt nu van zee.
Wat fijn voor je katquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:14 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik had ooit bij de Action van die grote (ongeveer A4-formaat) koelblokken voor in de koelbox gekocht. Ik heb er een in een handdoek gewikkeld onder de kat geschoven. Die ging er eerst heel charmant uitgestrekt op zijn rug op liggen, en ligt nu al drie uur op dezelfde plek, terwijl hij eerst om het kwartier ergens anders ging liggen op zoek naar het koelste plekje.
Binnen is het nu 28 graden, buiten ondraaglijk. (Doetinchem).
Zouden er al mensen ondanks het verbod in de Oude IJssel gesprongen zijn?
Ik zei nog dat ik dit weekend even weg wou...wat ben ik blij dat alles zo duur is, dat ik het niet heb gedaan.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:14 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja bloedheet, wilde vandaag naar het strand maar ben blij dat ik niet gegaan ben. Kan me die 40 graden dag nog herrineren. Ik schroeide weg op het strand en ben na 40 min ofzo,waarvan 30 in het water, weer naar huis gegaan en extra lang in de auto gezeten met airco
Ik ga zo richting sportschoolquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Fietsen is prima te doen maar zodra je dan afstapt en ergens binnenloopt breekt het zweet uit
Ja ook dat idd. Beter ff iets koeler moment pakken dan kun je echt genieten.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik zei nog dat ik dit weekend even weg wou...wat ben ik blij dat alles zo duur is, dat ik het niet heb gedaan.
Dit was echt niet grappig meer geweest.
You can do itquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik moet ook nog naar de winkel pffff ik zie er echt tegen op om er even uit te gaan.
Net geweest. Kleedkamer was niet te harden. Alsof je in een sauna zat.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:17 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik ga zo richting sportschoolkaboem
Hahah ja die ervaring had ik gisteravond ook, ff douchen daar ( douche altijd daar)..die sla ik ff over vandaag, lekker maar thuis doenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Net geweest. Kleedkamer was niet te harden. Alsof je in een sauna zat.
Whoop whoop! Lekker deadliften...dan ben je straks een deftige MissHob!quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:17 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik ga zo richting sportschoolkaboem
Blij dat ik hier thuis kan sportenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Net geweest. Kleedkamer was niet te harden. Alsof je in een sauna zat.
We gaan het nog wel even zien, eerst maar kijken wat de dames graag willen, ze gaan monenteel voor allesquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:19 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja ook dat idd. Beter ff iets koeler moment pakken dan kun je echt genieten.
Ja ik kan het ook, maar toch mis ik nu wel de auto zegquote:
Heet... nu vooral in Eindhoven.quote:
Naar de sportschool gaan is al topsport met deze temperaturenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:17 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik ga zo richting sportschoolkaboem
Ik heb net even gedoucht maar vind het toch totaal niet fijn. Ik heb het nu namelijk veel warmer en het voelt alsof m'n huid niet echt kan ademen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Blij dat ik hier thuis kan sporten
Gisteren en eergisteren rustig aan gedaan, maar na afloop wel meer dan een uur gewacht voor ik ging douchen, want als je te vroeg gaat douchen na het sporten heeft het geen enkele zin
Netjes netjes.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:12 schreef C64 het volgende:
Globale (zonne)straling 773 Watt/m2
Buurnnnnnnnnnnnnnnnnnn
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:23 schreef Discombobulate het volgende:
Wat is het belachelijk warm zeg, was net even buiten. Ik doe voor de rest helemaal geen fuck meer.
Binnen nu 24,5 wat nog te doen is, maar de dag is nog niet voorbij.
Hahah ja dat zit wel goedquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:24 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Whoop whoop! Lekker deadliften...dan ben je straks een deftige MissHob!
@:geschiedkundige: zometeen lekker de moestuin in. In je onderbroek en een fles Port in de veldfles! Ijsblokje mag vandaag...
Gewoon even een warmtetraining eruit pompen. Een situatieschets van hoe mijn vriendin vorig jaar op 2 juli (33-34 graden) klaar was om een uur om de hometrainer te gaan fietsen....in de nog beduidend warmere garage. Met dus meerdere lagen kleding nog onder wat inderdaad een regenpak is.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Naar de sportschool gaan is al topsport met deze temperaturen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gewoon even een warmtetraining eruit pompen. Een situatieschets van hoe mijn vriendin vorig jaar op 2 juli (33-34 graden) klaar was om een uur om de hometrainer te gaan fietsen....in de nog beduidend warmere garage. Met dus meerdere lagen kleding nog onder wat inderdaad een regenpak is.Jesus..... dat kan toch niet goed zijn voor je hart?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, ik vond het ook niet echt lekker. Na het sporten een hele tijd gewoon rustig gezeten, beetje de ventilator er af en toe op en pas na een uur of anderhalf gaan douchen, en daarna was het nog steeds een tijdje strijden voor ik me in de wind van de ventilator weer een beetje normaal begon te voelenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb net even gedoucht maar vind het toch totaal niet fijn. Ik heb het nu namelijk veel warmer en het voelt alsof m'n huid niet echt kan ademen.
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gewoon even een warmtetraining eruit pompen. Een situatieschets van hoe mijn vriendin vorig jaar op 2 juli (33-34 graden) klaar was om een uur om de hometrainer te gaan fietsen....in de nog beduidend warmere garage. Met dus meerdere lagen kleding nog onder wat inderdaad een regenpak is.Wow fanatiek jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gewoon even een warmtetraining eruit pompen. Een situatieschets van hoe mijn vriendin vorig jaar op 2 juli (33-34 graden) klaar was om een uur om de hometrainer te gaan fietsen....in de nog beduidend warmere garage. Met dus meerdere lagen kleding nog onder wat inderdaad een regenpak is.Niet eens grappig of stoer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoort niet.
Volgens een uitgebreide MRI en onderzoeken was alles in ordequote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jesus..... dat kan toch niet goed zijn voor je hart?
Ohw, dan ga ik morgen in Utrecht wel overleven.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:36 schreef C64 het volgende:
Ook zaterdag geldt code rood in Limburg, Brabant, Gelderland en Overijssel.
Dit is ook wel één van de voornaamste redenen dat ik nu hard bezig ben om gewicht kwijt te rakenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:40 schreef Maver24 het volgende:
Nu ik van 140kg naar 114kg ben gegaan kan ik wel beter tegen de warmte. Er moet nog 15kg af. Komt helemaal goed. Ben ook wel lang met 1.88m
Het oude all-time recordquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:40 schreef Llotyhy het volgende:
All-time juni-record uit 1947 staat op 37,9. Dat moet er toch wel aan gaan vandaag. Is een schrale troost, maar beter dan niks.
Niet goed genoeg.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:42 schreef MissHobje het volgende:
Hitte index De Bilt hoogste ooit gemeten 39,2(gevoelstemperatuur) dus toch een record
![]()
Fake news!quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:40 schreef Llotyhy het volgende:
All-time juni-record uit 1947 staat op 37,9.
In De Bilt is de hitte-index, oftewel de gevoelstemperatuur, zojuist gestegen naar 39,2 graden. Daarmee is de hitte-index daar nog nooit zo hoog geweest. Het vorige record bedroeg 38,0 graden en werd gemeten op 25 juli 2019.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:42 schreef MissHobje het volgende:
Hitte index De Bilt hoogste ooit gemeten 39,2(gevoelstemperatuur) dus toch een record
![]()
Zandgrond/duinenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:46 schreef DemonRage het volgende:
Wijk aan Zee is met 37,4°C opvallend warm t.o.v. de omliggende stations.
40,4 inmiddels volgens Weerplazaquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:47 schreef C64 het volgende:
[..]
In De Bilt is de hitte-index, oftewel de gevoelstemperatuur, zojuist gestegen naar 39,2 graden. Daarmee is de hitte-index daar nog nooit zo hoog geweest. Het vorige record bedroeg 38,0 graden en werd gemeten op 25 juli 2019.
Meer dan een graad er bij ook echt.
Ik merk dat ik nu nog steeds gigantisch zweet in de zon bij lopen bijvoorbeeld. Dat wil ik graag minder hebben. Ik loop en fiets elke dag uitgezonderd de laatste paar dagen, conditie is wel aardig nuquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit is ook wel één van de voornaamste redenen dat ik nu hard bezig ben om gewicht kwijt te raken
Het zal geen godswonder zijn, want het is nou ook eenmaal wat het is, maar van 90+ naar onder de 80 zal allicht een heel klein beetje helpen en alle beetjes zijn fijn. Buiten dat het natuurlijk gewoon algehele gezondheidsvoordelen heeft
Lekker bezigquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:49 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik merk dat ik nu nog steeds gigantisch zweet in de zon bij lopen bijvoorbeeld. Dat wil ik graag minder hebben. Ik loop en fiets elke dag uitgezonderd de laatste paar dagen, conditie is wel aardig nu
Niet erg.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:50 schreef DemonRage het volgende:
Wolken-/Buienvorming gaat roet in het eten gooien in het zuid-oosten van het land.![]()
Dus geen records.
Ik zweet ook veel en ik heb absoluut geen overgewichtquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:49 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik merk dat ik nu nog steeds gigantisch zweet in de zon bij lopen bijvoorbeeld. Dat wil ik graag minder hebben. Ik loop en fiets elke dag uitgezonderd de laatste paar dagen, conditie is wel aardig nu
Mijn vriendin heeft dat dus totaal niet. Daar ben ik wel jaloers op. Nooit geen bezweet hoofd. Wel rugquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zweet ook veel en ik heb absoluut geen overgewicht
Ik vond vannacht 26 graden al best fris aanvoelen. Gekke toestandquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:54 schreef StateOfMind het volgende:
Zondag wordt het 29 graden.
Dat is op zich al erg warm, maar tegelijkertijd 9 graden 'koeler' dan het nu is.
Bizar.
Hoezo roet in het eten gooien? Maat waar heb je het over... alsof het nog niet warm zat isquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:50 schreef DemonRage het volgende:
Wolken-/Buienvorming gaat roet in het eten gooien in het zuid-oosten van het land.![]()
Dus geen records.
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gewoon even een warmtetraining eruit pompen. Een situatieschets van hoe mijn vriendin vorig jaar op 2 juli (33-34 graden) klaar was om een uur om de hometrainer te gaan fietsen....in de nog beduidend warmere garage. Met dus meerdere lagen kleding nog onder wat inderdaad een regenpak is.Dat is wel een lekker tuintje waar het goed schroeit jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Sommige hier willen wel heel graag records. Apart vind ik dat.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoezo roet in het eten gooien? Maat waar heb je het over... alsof het nog niet warm zat is.
Ik zou willen dat wolken me hier zouden beschermen voor de hoogenergetische straling van die duivelse plasmabol.
Je lichaam raakt eraan gewend. Ik ben in 2010 4 weken naar Spanje geweest, waaronder een kleine 2 weken in de buurt van Granada. Daar was het elke dag boven de 40 graden. Terug in Nederland voelde 28 graden aan als een graad of 20.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:56 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik vond vannacht 26 graden al best fris aanvoelen. Gekke toestand
Als ik met dit weer een minuut buiten sta zijn mijn rug en oksels al een waterval. Maar ik zweet ook al als het buiten 15 graden is, dus dat is hoe het is. Dat heet hyperhidrose dacht ik. Maar niet zo erg dat ik altijd een fris shirt mee moet nemen overal naartoe, behalve dan bij dit weer. En donkere kleuren helpen de zweetplekken te verbloemen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:49 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik merk dat ik nu nog steeds gigantisch zweet in de zon bij lopen bijvoorbeeld. Dat wil ik graag minder hebben. Ik loop en fiets elke dag uitgezonderd de laatste paar dagen, conditie is wel aardig nu
Respect hoor...ik zou ook wat fitter willen worden, maar ik ben muzikant en die zijn daar gewoon niet goed inquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:33 schreef MissHobje het volgende:
[..]
[..]
Hahah ja dat zit wel goedtrain 5x per week
De moeilijkste dagen merk ik zelf altijd zijn de eerste paar. Wij gaan hier ook vaak van helemaal niks naar snikheet in rap tempo. Ben dan echt veel aan het hijgen. Dat wordt later minderquote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:01 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Je lichaam raakt eraan gewend. Ik ben in 2010 4 weken naar Spanje geweest, waaronder een kleine 2 weken in de buurt van Granada. Daar was het elke dag boven de 40 graden. Terug in Nederland voelde 28 graden aan als een graad of 20.
Waar ik ook jaloers op ben is op de mensen die dat wel in bepaalde mate hebben, maar die het geen fuck kan schelenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:55 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft dat dus totaal niet. Daar ben ik wel jaloers op. Nooit geen bezweet hoofd. Wel rug
Inderdaad: zeer apart.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:00 schreef DefKu het volgende:
[..]
Sommige hier willen wel heel graag records. Apart vind ik dat.
Nou ja, als het dan toch tyfussmerigwalgelijk heet is, dan maar die ene graad erbij voor een recordquote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:00 schreef DefKu het volgende:
[..]
Sommige hier willen wel heel graag records. Apart vind ik dat.
Maar waarom? Wat boeit het?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, als het dan toch tyfussmerigwalgelijk heet is, dan maar die ene graad erbij voor een record
Maar liever begint alles nu gewoon te zakken
Nou mij boeit het ook niet zoveel. Neem gewoon een handdoekje mee om me nekquote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waar ik ook jaloers op ben is op de mensen die dat wel in bepaalde mate hebben, maar die het geen fuck kan schelen
Zo eentje ben ik er. Ik zweet me bij het minste of geringste het leplazarus (niks @Viesdik en behoorlijk fit)... maar ja, kan er niks aan doen dus waarom zou ik me er druk over maken?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waar ik ook jaloers op ben is op de mensen die dat wel in bepaalde mate hebben, maar die het geen fuck kan schelen
Ik vind het meer dan warm zat hier met 38 gradenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoezo roet in het eten gooien? Maat waar heb je het over... alsof het nog niet warm zat is.
Ik zou willen dat wolken me hier zouden beschermen voor de hoogenergetische straling van die duivelse plasmabol.
Ooit hoop ik ook deze mindset te hebbenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zo eentje ben ik er. Ik zweet me bij het minste of geringste het leplazarus (niks @:viesdik en behoorlijk fit)... maar ja, kan er niks aan doen dus waarom zou ik me er druk over maken?
Ja, Reykjavik ofzo klinkt altijd wel erg aantrekkelijk in deze tijd van het jaar.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:07 schreef Nattekat het volgende:
Ik zou naar het noorden emigreren als ik elke zomer die benauwde rotzooi zou moeten verdragen.
Warmte kan ik hebben, hoge LV absoluut niet.
Maatje als jij zo doorgaat dan gaan wij over een paar dagen, als het afgekoeld is, dit 'uitpraten' in het fietsenhok. Neem je tandjes mee want je gaat ze nodig hebben.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:07 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Partypooper.
Had graag een 40.8c feestje gevierd.
In augustus ben ik daarquote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, Reykjavik ofzo klinkt altijd wel erg aantrekkelijk in deze tijd van het jaar.
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:00 schreef INViCTuS het volgende:
Auto naar Deutschland was heerlijk koel en de supermarkten ook
Nu elke dag 9-12 graden en wat regen, boh wat een genot vergeleken met wat we hier hebbenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In augustus ben ik daar
Mag nog wel eerst een paar graden bij, tis daar nu helemaal triest
Je wordt in die mindset gedwongen. Je bent fit, gewoon slank lichaam en zweet je nog steeds de pleuris. Wat doe je eraan? Geen ene flikker.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ooit hoop ik ook deze mindset te hebben
Neequote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nu elke dag 9-12 graden en wat regen, boh wat een genot vergeleken met wat we hier hebben
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gewoon even een warmtetraining eruit pompen. Een situatieschets van hoe mijn vriendin vorig jaar op 2 juli (33-34 graden) klaar was om een uur om de hometrainer te gaan fietsen....in de nog beduidend warmere garage. Met dus meerdere lagen kleding nog onder wat inderdaad een regenpak is.Moest diegene 5 kilo afvallen ofzo binnen korte tijd?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
signaal 6 van hitte beroerte: Kort lontjequote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maatje als jij zo doorgaat dan gaan wij over een paar dagen, als het afgekoeld is, dit 'uitpraten' in het fietsenhok. Neem je tandjes mee want je gaat ze nodig hebben.
Nou, deels. Ik moet zeggen: Vorige week vrijdag vond ik het ergste, voornamelijk ook omdat ik de hele dag de weg op moest, naar de stad en kon nergens echt afkoelen. Deze week begon aardig, paar nachten afgekoeld, maar nu wordt het echt onaangenaam.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:03 schreef Maver24 het volgende:
[..]
De moeilijkste dagen merk ik zelf altijd zijn de eerste paar. Wij gaan hier ook vaak van helemaal niks naar snikheet in rap tempo. Ben dan echt veel aan het hijgen. Dat wordt later minder
Ja nu is het wel echt genoeg geweest. Ben er wel ff klaarmeequote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nou, deels. Ik moet zeggen: Vorige week vrijdag vond ik het ergste, voornamelijk ook omdat ik de hele dag de weg op moest, naar de stad en kon nergens echt afkoelen. Deze week begon aardig, paar nachten afgekoeld, maar nu wordt het echt onaangenaam.
Olympische Spelen halen, daar hoort afzien bijquote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Moest diegene 5 kilo afvallen ofzo binnen korte tijd?
Nu ben ik heel nieuwsgierig wat precies het plan wasquote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:13 schreef Isdatzo het volgende:
Als ik niet geblesseerd was dan had ik nu ergens boven 4000m in de Alpen gezeten, dat was beter toeven geweest.
Ga jumping jacks doen danquote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:13 schreef Maver24 het volgende:
Mijn hartslag is nu ook laag terwijl het hier binnen 30,5 is. Zit op 56 slagen. Voorheen was mijn hart zwaar aan het kloppen
Acclimatiseren en een beetje sportklimmen / multipitchen vanuit een hut in het Mont Blanc-massief ergens rond de 3000m, dan na een paar dagen een hogere hut/bivak opzoeken, en steeds een beetje hoger. Dan wat van dit soort dingen doen: https://lukedaviesoutdoor(...)ade-alpine-classics/quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nu ben ik heel nieuwsgierig wat precies het plan was
Damnquote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Acclimatiseren en een beetje sportklimmen / multipitchen vanuit een hut in het Mont Blanc-massief ergens rond de 3000m, dan na een paar dagen een hogere hut/bivak opzoeken, en steeds een beetje hoger. Dan wat van dit soort dingen doen: https://lukedaviesoutdoor(...)ade-alpine-classics/
En afhankelijk van de condities daar misschien ook wat meer sneeuw/ijs-georienteerde routes doen, en daarna naar Zwitserland voor de traverse Zumstein -> Dufour -> Nordend (verder heb ik het Monte Rosa-massief uitgespeeld), Lenzspitze -> Nadelhorn traverse, ik moet de Weisshorn nog doen als laatste 4500+'er, ... .
Nou ja, dat dus. Maar heb afgelopen met ijsklimmen m'n wijsvinger flink geblesseerd en dat speelt de laatste tijd weer op (te hard gepusht met sportklimmen) dus ik baal nu als een stekker.
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:24 schreef Maver24 het volgende:
Jezus, ff de voordeur open effe buiten gespiekt. Tyfusheet.
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Damn
Supergaaf wel, ook al zou ik het zelf absoluut niet durven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
Bibberenquote:
Hier net de 40 niet gehaald, inmiddels al weer 'afgekoeld' naar 38,5quote:High Temperature
39.7°C at 14:38
Ik over twee wekenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In augustus ben ik daar
Mag nog wel eerst een paar graden bij, tis daar nu helemaal triest
Lekker pepersausje erbijquote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:25 schreef Melleyn het volgende:
Ik heb een vuilniszak weggebracht naar het einde van de straat en nu ben ik medium rare
Met een ladder een schuurdakje op klimmen is al een no go voor mijquote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Damn
Supergaaf wel, ook al zou ik het zelf absoluut niet durven
Behalve in een klein dorpje in Galliëquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |