Interviews met schoolkinderen, bejaarden die het warm thuis hebben, mensen die autopech hebben. Allemaal reporters live op locatie in een speciale uitzending.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Over hoe het warm is en alles is afgelast?
Schattig toch. Ik kijk nu al uit naar de LuckyTV parodiequote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Interviews met schoolkinderen, bejaarden die het warm thuis hebben, mensen die autopech hebben. Allemaal reporters live op locatie in een speciale uitzending.
Met uitleg van Willemijn Hoebert!quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Interviews met schoolkinderen, bejaarden die het warm thuis hebben, mensen die autopech hebben. Allemaal reporters live op locatie in een speciale uitzending.
Tegelen, Belfeld, tokkiedorp Reuver en alle andere zuidelijk onder Venlo.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Horst
Ik ga daar dadelijk nog sproeien. Die mogen het record niet krijgen.
Code rood: blijf thuis en ga niet zonder reden de weg op.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Interviews met schoolkinderen, bejaarden die het warm thuis hebben, mensen die autopech hebben. Allemaal reporters live op locatie in een speciale uitzending.
El Nino heeft hier weinig invloed.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
Gelukkig is er nog geen El Nino effect
Volgende zomer gaan we schroeien
Zeiknat voorjaar incoming.
Verkeerde kant van de Maasquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:38 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Tegelen, Belfeld, tokkiedorp Reuver en alle andere zuidelijk onder Venlo.
Het is nu 12:30 geweest en het KNMI stationskaartje heeft 35.6 als maximum. Ergens bij Zeeland.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:32 schreef archito het volgende:
Uurtje terug werd deze vergelijking gedeeld op de liveblog van knmi.
[ afbeelding ]
Blauw is maximum van alle stations in 2019, rood Gilze-Rijen en zwart is maximum van alle stations vandaag.
Je ziet wel dat vandaag fractie minder snel stijgt maar met grote voorsprong begon.
Gerri Eickhof genot!quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:39 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Code rood: blijf thuis en ga niet zonder reden de weg op.
NOS: we sturen onze verslaggevers het land in voor niet boeiende meningen van gemiddelde personen.
Maar heeft wel invloed. Één van de dingen die ergens genoemd werd in een artikel dat ik erover las een paar weken geleden was een grotere kans op omega-blokkades over Europa. Drie keer raden wat de huidige pleurishitte veroorzaakt.quote:
El Nino heeft op deze situatie nog geen invloed las ik juist.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar heeft wel invloed. Één van de dingen die ergens genoemd werd in een artikel dat ik erover las een paar weken geleden was een grotere kans op omega-blokkades over Europa. Drie keer raden wat de huidige pleurishitte veroorzaakt.
Dat is nou het leuke van het weer: je weet het niet. Het enige wat wel vrij zeker is, is dat dit zonder klimaatverandering extreem onwaarschijnlijk was geweest.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
El Nino heeft op deze situatie nog geen invloed las ik juist.
Dat lijkt mij sterk dat dit een grote invloed heeft, maar als je dit artikel kan delen zou ik dit waarderen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar heeft wel invloed. Één van de dingen die ergens genoemd werd in een artikel dat ik erover las een paar weken geleden was een grotere kans op omega-blokkades over Europa. Drie keer raden wat de huidige pleurishitte veroorzaakt.
In Roermond is het ook warm!quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze zijn nu bij een diepvries groothandel
En in Roermond op een camping
Geen grote invloed, maar wel een invloed. Daarnaast hoeft een omega-blokkade ook niet automatisch hitte des doods te betekenen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat lijkt mij sterk dat dit een grote invloed heeft, maar als je dit artikel kan delen zou ik dit waarderen.
Om 12.30 voerde Maastricht het destijds aan met 36,7 gradenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:39 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Het is nu 12:30 geweest en het KNMI stationskaartje heeft 35.6 als maximum. Ergens bij Zeeland.
Als je die 35.6 om 12:30 vergelijkt met 2019 (toen was het al 38/39 op dat tijdstip) lopen we ver achter.
El Niño kan de kans op bepaalde grootschalige circulatiepatronen beïnvloeden, maar of er boven Europa een blokkade ontstaat hangt af van veel andere factoren, zoals de straalstroom, de drukverdeling boven de Atlantische Oceaan en de dagelijkse atmosferische ontwikkeling.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar heeft wel invloed. Één van de dingen die ergens genoemd werd in een artikel dat ik erover las een paar weken geleden was een grotere kans op omega-blokkades over Europa. Drie keer raden wat de huidige pleurishitte veroorzaakt.
Nja, volgens mij waren ze daar wel vrij stellig van overtuigd. El Nino is pas net opgestart in de Pacific. Daar konden wij nog géén effecten van hebben.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is nou het leuke van het weer: je weet het niet. Het enige wat wel vrij zeker is, is dat dit zonder klimaatverandering extreem onwaarschijnlijk was geweest.
Gewoon wat reuzensequoias ervoor zettenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:44 schreef dick_laurent het volgende:
Keek ff twee minuten mee met dat liveblog op NOS
Werd er zo'n vrouw geinterviewd over vergroening in de stad, zegt ze wijzend naar een flat van 20 verdiepingen hoog: "Ja zet dan ook bomen voor deze flat voor extra schaduw en verkoeling"
Alright. De mensen vanaf verdieping 5 en hoger zullen je extreem dankbaar zijn miep!
Die ga ik sowieso nog in de tuin plantenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gewoon wat reuzensequoias ervoor zetten
[ link | afbeelding ]
Dan klopt die grafiek van KNMI niet of lees ik 'm verkeerd?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Om 12.30 voerde Maastricht het destijds aan met 36,7 graden
Eind dit jaar pas en 2027.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nja, volgens mij waren ze daar wel vrij stellig van overtuigd. El Nino is pas net opgestart in de Pacific. Daar konden wij nog géén effecten van hebben.
Qua schaduw zal het niet veel helpen, maar qua omgevingskoeling zal het wel een hoop schelen als er nu alleen maar een betonvlakte om het gebouw heen ligtquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:44 schreef dick_laurent het volgende:
Keek ff twee minuten mee met dat liveblog op NOS
Werd er zo'n vrouw geinterviewd over vergroening in de stad, zegt ze wijzend naar een flat van 20 verdiepingen hoog: "Ja zet dan ook bomen voor deze flat voor extra schaduw en verkoeling"
Alright. De mensen vanaf verdieping 5 en hoger zullen je extreem dankbaar zijn miep!
Straalstroom is de belangrijkste circulatie ter wereld. En die wordt heel erg beïnvloed over Amerika en de westelijke Atlantische Oceaan. Wat ie daarna verder nog doet is gewoon puur willekeurig, maar doen alsof het niets tot weinig uitmaakt hier is een beetje kort door de bocht. Het heeft amper invloed op lokale statistieken, en iets te veel mensen baseren hun hele opinie daarop.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:46 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
El Niño kan de kans op bepaalde grootschalige circulatiepatronen beïnvloeden, maar of er boven Europa een blokkade ontstaat hangt af van veel andere factoren, zoals de straalstroom, de drukverdeling boven de Atlantische Oceaan en de dagelijkse atmosferische ontwikkeling.
Dit gaat hem niet meer worden denk ikquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Om 12.30 voerde Maastricht het destijds aan met 36,7 graden
Niet best als het flink gaat stormenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gewoon wat reuzensequoias ervoor zetten
[ link | afbeelding ]
Ondertussen is er in Amerika een matig orkaanseizoen dankzij El Nino. Soms heb ik echt het idee dat mensen maar wat lullen over dit onderwerpquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nja, volgens mij waren ze daar wel vrij stellig van overtuigd. El Nino is pas net opgestart in de Pacific. Daar konden wij nog géén effecten van hebben.
Top idee!quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gewoon wat reuzensequoias ervoor zetten
[ link | afbeelding ]
De eerste jaren groeien die dingen kneiterhard in de hoogte (concurrentie om de meeste zon te krijgen), als ze daarna hoog genoeg zijn groeien ze vooral in de breedte en gaat de hoogte niet meer zo hardquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Top idee!
> Een reuzensequoia (mammoetboom) bereikt zijn maximale hoogte van 50 tot 85 meter in ongeveer 500 tot 1.000 jaar
Mocht de mensheid het overleven tot die tijd, zal de 25e generatie na ons erg dankbaar zijn voor het planten van deze bomen.
Voor de Atlantische orkanen klopt de basis wél: El Niño onderdrukt vaak Atlantische orkanen doordat er meer verticale windschering ontstaat; die kan buiencomplexen uit elkaar trekken voordat ze tropische stormen worden.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ondertussen is er in Amerika een matig orkaanseizoen dankzij El Nino. Soms heb ik echt het idee dat mensen maar wat lullen over dit onderwerp
Ik doe er graag aan mee, daar niet van.
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:55 schreef Dven het volgende:
Hittegolf gaat ons overslaan. Uitstekend nieuws
Ja, dat is logisch, de tegenstrijdigheid zit hem in het feit dat sommigen lullen dat het nog op gang moet komen terwijl anderen een matig orkaanseizoen verwachten.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:55 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Voor de Atlantische orkanen klopt de basis wél: El Niño onderdrukt vaak Atlantische orkanen doordat er meer verticale windschering ontstaat; die kan buiencomplexen uit elkaar trekken voordat ze tropische stormen worden.
Dan ga ik wel naar egyptequote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
Gelukkig is er nog geen El Nino effect
Volgende zomer gaan we schroeien
Zeiknat voorjaar incoming.
Voor de mensen zonder airco die binnen in 30 graden zitten vast de oplossingquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:58 schreef Wereldgozer het volgende:
De belangrijkste tip blijft volgens Pereira Marghidan om ramen en deuren overdag dicht te houden. "In de nacht, wanneer het buiten kouder is, kun je alles opengooien en het goed laten ventileren.
Leuke grap @:nattekat
Ben ik geweest, was er toen zo heet dat ik de vellen van mijn schouders kon trekken.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:59 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dan ga ik wel naar egyptegeen zin in wegspoel taferelen.
Kan wel kloppen. Ik zweet vandaag veel minder dan gister. Hier is de LV binnen op 48. Gister gaf het 59 aanquote:
Waar is hier?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:02 schreef R-woud93 het volgende:
Het begint hier heerlijk te waaien, bijna aangenaam
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |