Dan klopt die grafiek van KNMI niet of lees ik 'm verkeerd?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Om 12.30 voerde Maastricht het destijds aan met 36,7 graden
Eind dit jaar pas en 2027.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nja, volgens mij waren ze daar wel vrij stellig van overtuigd. El Nino is pas net opgestart in de Pacific. Daar konden wij nog géén effecten van hebben.
Qua schaduw zal het niet veel helpen, maar qua omgevingskoeling zal het wel een hoop schelen als er nu alleen maar een betonvlakte om het gebouw heen ligtquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:44 schreef dick_laurent het volgende:
Keek ff twee minuten mee met dat liveblog op NOS
Werd er zo'n vrouw geinterviewd over vergroening in de stad, zegt ze wijzend naar een flat van 20 verdiepingen hoog: "Ja zet dan ook bomen voor deze flat voor extra schaduw en verkoeling"
Alright. De mensen vanaf verdieping 5 en hoger zullen je extreem dankbaar zijn miep!
Straalstroom is de belangrijkste circulatie ter wereld. En die wordt heel erg beïnvloed over Amerika en de westelijke Atlantische Oceaan. Wat ie daarna verder nog doet is gewoon puur willekeurig, maar doen alsof het niets tot weinig uitmaakt hier is een beetje kort door de bocht. Het heeft amper invloed op lokale statistieken, en iets te veel mensen baseren hun hele opinie daarop.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:46 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
El Niño kan de kans op bepaalde grootschalige circulatiepatronen beïnvloeden, maar of er boven Europa een blokkade ontstaat hangt af van veel andere factoren, zoals de straalstroom, de drukverdeling boven de Atlantische Oceaan en de dagelijkse atmosferische ontwikkeling.
Dit gaat hem niet meer worden denk ikquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Om 12.30 voerde Maastricht het destijds aan met 36,7 graden
Niet best als het flink gaat stormenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gewoon wat reuzensequoias ervoor zetten
[ link | afbeelding ]
Ondertussen is er in Amerika een matig orkaanseizoen dankzij El Nino. Soms heb ik echt het idee dat mensen maar wat lullen over dit onderwerpquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nja, volgens mij waren ze daar wel vrij stellig van overtuigd. El Nino is pas net opgestart in de Pacific. Daar konden wij nog géén effecten van hebben.
Top idee!quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gewoon wat reuzensequoias ervoor zetten
[ link | afbeelding ]
De eerste jaren groeien die dingen kneiterhard in de hoogte (concurrentie om de meeste zon te krijgen), als ze daarna hoog genoeg zijn groeien ze vooral in de breedte en gaat de hoogte niet meer zo hardquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Top idee!
> Een reuzensequoia (mammoetboom) bereikt zijn maximale hoogte van 50 tot 85 meter in ongeveer 500 tot 1.000 jaar
Mocht de mensheid het overleven tot die tijd, zal de 25e generatie na ons erg dankbaar zijn voor het planten van deze bomen.
Voor de Atlantische orkanen klopt de basis wél: El Niño onderdrukt vaak Atlantische orkanen doordat er meer verticale windschering ontstaat; die kan buiencomplexen uit elkaar trekken voordat ze tropische stormen worden.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ondertussen is er in Amerika een matig orkaanseizoen dankzij El Nino. Soms heb ik echt het idee dat mensen maar wat lullen over dit onderwerp
Ik doe er graag aan mee, daar niet van.
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:55 schreef Dven het volgende:
Hittegolf gaat ons overslaan. Uitstekend nieuws
Ja, dat is logisch, de tegenstrijdigheid zit hem in het feit dat sommigen lullen dat het nog op gang moet komen terwijl anderen een matig orkaanseizoen verwachten.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:55 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Voor de Atlantische orkanen klopt de basis wél: El Niño onderdrukt vaak Atlantische orkanen doordat er meer verticale windschering ontstaat; die kan buiencomplexen uit elkaar trekken voordat ze tropische stormen worden.
Dan ga ik wel naar egyptequote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
Gelukkig is er nog geen El Nino effect
Volgende zomer gaan we schroeien
Zeiknat voorjaar incoming.
Voor de mensen zonder airco die binnen in 30 graden zitten vast de oplossingquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:58 schreef Wereldgozer het volgende:
De belangrijkste tip blijft volgens Pereira Marghidan om ramen en deuren overdag dicht te houden. "In de nacht, wanneer het buiten kouder is, kun je alles opengooien en het goed laten ventileren.
Leuke grap @:nattekat
Ben ik geweest, was er toen zo heet dat ik de vellen van mijn schouders kon trekken.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:59 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dan ga ik wel naar egyptegeen zin in wegspoel taferelen.
Kan wel kloppen. Ik zweet vandaag veel minder dan gister. Hier is de LV binnen op 48. Gister gaf het 59 aanquote:
Waar is hier?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:02 schreef R-woud93 het volgende:
Het begint hier heerlijk te waaien, bijna aangenaam
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |