Ohw, dan ga ik morgen in Utrecht wel overleven.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:36 schreef C64 het volgende:
Ook zaterdag geldt code rood in Limburg, Brabant, Gelderland en Overijssel.
Dit is ook wel één van de voornaamste redenen dat ik nu hard bezig ben om gewicht kwijt te rakenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:40 schreef Maver24 het volgende:
Nu ik van 140kg naar 114kg ben gegaan kan ik wel beter tegen de warmte. Er moet nog 15kg af. Komt helemaal goed. Ben ook wel lang met 1.88m
Het oude all-time recordquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:40 schreef Llotyhy het volgende:
All-time juni-record uit 1947 staat op 37,9. Dat moet er toch wel aan gaan vandaag. Is een schrale troost, maar beter dan niks.
Niet goed genoeg.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:42 schreef MissHobje het volgende:
Hitte index De Bilt hoogste ooit gemeten 39,2(gevoelstemperatuur) dus toch een record
![]()
Fake news!quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:40 schreef Llotyhy het volgende:
All-time juni-record uit 1947 staat op 37,9.
In De Bilt is de hitte-index, oftewel de gevoelstemperatuur, zojuist gestegen naar 39,2 graden. Daarmee is de hitte-index daar nog nooit zo hoog geweest. Het vorige record bedroeg 38,0 graden en werd gemeten op 25 juli 2019.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:42 schreef MissHobje het volgende:
Hitte index De Bilt hoogste ooit gemeten 39,2(gevoelstemperatuur) dus toch een record
![]()
Zandgrond/duinenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:46 schreef DemonRage het volgende:
Wijk aan Zee is met 37,4°C opvallend warm t.o.v. de omliggende stations.
40,4 inmiddels volgens Weerplazaquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:47 schreef C64 het volgende:
[..]
In De Bilt is de hitte-index, oftewel de gevoelstemperatuur, zojuist gestegen naar 39,2 graden. Daarmee is de hitte-index daar nog nooit zo hoog geweest. Het vorige record bedroeg 38,0 graden en werd gemeten op 25 juli 2019.
Meer dan een graad er bij ook echt.
Ik merk dat ik nu nog steeds gigantisch zweet in de zon bij lopen bijvoorbeeld. Dat wil ik graag minder hebben. Ik loop en fiets elke dag uitgezonderd de laatste paar dagen, conditie is wel aardig nuquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit is ook wel één van de voornaamste redenen dat ik nu hard bezig ben om gewicht kwijt te raken
Het zal geen godswonder zijn, want het is nou ook eenmaal wat het is, maar van 90+ naar onder de 80 zal allicht een heel klein beetje helpen en alle beetjes zijn fijn. Buiten dat het natuurlijk gewoon algehele gezondheidsvoordelen heeft
Lekker bezigquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:49 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik merk dat ik nu nog steeds gigantisch zweet in de zon bij lopen bijvoorbeeld. Dat wil ik graag minder hebben. Ik loop en fiets elke dag uitgezonderd de laatste paar dagen, conditie is wel aardig nu
Niet erg.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:50 schreef DemonRage het volgende:
Wolken-/Buienvorming gaat roet in het eten gooien in het zuid-oosten van het land.![]()
Dus geen records.
Ik zweet ook veel en ik heb absoluut geen overgewichtquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:49 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik merk dat ik nu nog steeds gigantisch zweet in de zon bij lopen bijvoorbeeld. Dat wil ik graag minder hebben. Ik loop en fiets elke dag uitgezonderd de laatste paar dagen, conditie is wel aardig nu
Mijn vriendin heeft dat dus totaal niet. Daar ben ik wel jaloers op. Nooit geen bezweet hoofd. Wel rugquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zweet ook veel en ik heb absoluut geen overgewicht
Ik vond vannacht 26 graden al best fris aanvoelen. Gekke toestandquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:54 schreef StateOfMind het volgende:
Zondag wordt het 29 graden.
Dat is op zich al erg warm, maar tegelijkertijd 9 graden 'koeler' dan het nu is.
Bizar.
Hoezo roet in het eten gooien? Maat waar heb je het over... alsof het nog niet warm zat isquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:50 schreef DemonRage het volgende:
Wolken-/Buienvorming gaat roet in het eten gooien in het zuid-oosten van het land.![]()
Dus geen records.
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gewoon even een warmtetraining eruit pompen. Een situatieschets van hoe mijn vriendin vorig jaar op 2 juli (33-34 graden) klaar was om een uur om de hometrainer te gaan fietsen....in de nog beduidend warmere garage. Met dus meerdere lagen kleding nog onder wat inderdaad een regenpak is.Dat is wel een lekker tuintje waar het goed schroeit jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Sommige hier willen wel heel graag records. Apart vind ik dat.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoezo roet in het eten gooien? Maat waar heb je het over... alsof het nog niet warm zat is.
Ik zou willen dat wolken me hier zouden beschermen voor de hoogenergetische straling van die duivelse plasmabol.
Je lichaam raakt eraan gewend. Ik ben in 2010 4 weken naar Spanje geweest, waaronder een kleine 2 weken in de buurt van Granada. Daar was het elke dag boven de 40 graden. Terug in Nederland voelde 28 graden aan als een graad of 20.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:56 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik vond vannacht 26 graden al best fris aanvoelen. Gekke toestand
Als ik met dit weer een minuut buiten sta zijn mijn rug en oksels al een waterval. Maar ik zweet ook al als het buiten 15 graden is, dus dat is hoe het is. Dat heet hyperhidrose dacht ik. Maar niet zo erg dat ik altijd een fris shirt mee moet nemen overal naartoe, behalve dan bij dit weer. En donkere kleuren helpen de zweetplekken te verbloemen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:49 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Respect hoor...ik zou ook wat fitter willen worden, maar ik ben muzikant en die zijn daar gewoon niet goed inquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:33 schreef MissHobje het volgende:
[..]
[..]
Hahah ja dat zit wel goedtrain 5x per week
De moeilijkste dagen merk ik zelf altijd zijn de eerste paar. Wij gaan hier ook vaak van helemaal niks naar snikheet in rap tempo. Ben dan echt veel aan het hijgen. Dat wordt later minderquote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:01 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Je lichaam raakt eraan gewend. Ik ben in 2010 4 weken naar Spanje geweest, waaronder een kleine 2 weken in de buurt van Granada. Daar was het elke dag boven de 40 graden. Terug in Nederland voelde 28 graden aan als een graad of 20.
Waar ik ook jaloers op ben is op de mensen die dat wel in bepaalde mate hebben, maar die het geen fuck kan schelenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:55 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft dat dus totaal niet. Daar ben ik wel jaloers op. Nooit geen bezweet hoofd. Wel rug
Inderdaad: zeer apart.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:00 schreef DefKu het volgende:
[..]
Sommige hier willen wel heel graag records. Apart vind ik dat.
Nou ja, als het dan toch tyfussmerigwalgelijk heet is, dan maar die ene graad erbij voor een recordquote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:00 schreef DefKu het volgende:
[..]
Sommige hier willen wel heel graag records. Apart vind ik dat.
Maar waarom? Wat boeit het?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, als het dan toch tyfussmerigwalgelijk heet is, dan maar die ene graad erbij voor een record
Maar liever begint alles nu gewoon te zakken
Nou mij boeit het ook niet zoveel. Neem gewoon een handdoekje mee om me nekquote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waar ik ook jaloers op ben is op de mensen die dat wel in bepaalde mate hebben, maar die het geen fuck kan schelen
Zo eentje ben ik er. Ik zweet me bij het minste of geringste het leplazarus (niks @Viesdik en behoorlijk fit)... maar ja, kan er niks aan doen dus waarom zou ik me er druk over maken?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waar ik ook jaloers op ben is op de mensen die dat wel in bepaalde mate hebben, maar die het geen fuck kan schelen
Ik vind het meer dan warm zat hier met 38 gradenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoezo roet in het eten gooien? Maat waar heb je het over... alsof het nog niet warm zat is.
Ik zou willen dat wolken me hier zouden beschermen voor de hoogenergetische straling van die duivelse plasmabol.
Ooit hoop ik ook deze mindset te hebbenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zo eentje ben ik er. Ik zweet me bij het minste of geringste het leplazarus (niks @:viesdik en behoorlijk fit)... maar ja, kan er niks aan doen dus waarom zou ik me er druk over maken?
Ja, Reykjavik ofzo klinkt altijd wel erg aantrekkelijk in deze tijd van het jaar.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:07 schreef Nattekat het volgende:
Ik zou naar het noorden emigreren als ik elke zomer die benauwde rotzooi zou moeten verdragen.
Warmte kan ik hebben, hoge LV absoluut niet.
Maatje als jij zo doorgaat dan gaan wij over een paar dagen, als het afgekoeld is, dit 'uitpraten' in het fietsenhok. Neem je tandjes mee want je gaat ze nodig hebben.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:07 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Partypooper.
Had graag een 40.8c feestje gevierd.
In augustus ben ik daarquote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, Reykjavik ofzo klinkt altijd wel erg aantrekkelijk in deze tijd van het jaar.
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:00 schreef INViCTuS het volgende:
Auto naar Deutschland was heerlijk koel en de supermarkten ook
Nu elke dag 9-12 graden en wat regen, boh wat een genot vergeleken met wat we hier hebbenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In augustus ben ik daar
Mag nog wel eerst een paar graden bij, tis daar nu helemaal triest
Je wordt in die mindset gedwongen. Je bent fit, gewoon slank lichaam en zweet je nog steeds de pleuris. Wat doe je eraan? Geen ene flikker.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ooit hoop ik ook deze mindset te hebben
Neequote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nu elke dag 9-12 graden en wat regen, boh wat een genot vergeleken met wat we hier hebben
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gewoon even een warmtetraining eruit pompen. Een situatieschets van hoe mijn vriendin vorig jaar op 2 juli (33-34 graden) klaar was om een uur om de hometrainer te gaan fietsen....in de nog beduidend warmere garage. Met dus meerdere lagen kleding nog onder wat inderdaad een regenpak is.Moest diegene 5 kilo afvallen ofzo binnen korte tijd?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
signaal 6 van hitte beroerte: Kort lontjequote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maatje als jij zo doorgaat dan gaan wij over een paar dagen, als het afgekoeld is, dit 'uitpraten' in het fietsenhok. Neem je tandjes mee want je gaat ze nodig hebben.
Nou, deels. Ik moet zeggen: Vorige week vrijdag vond ik het ergste, voornamelijk ook omdat ik de hele dag de weg op moest, naar de stad en kon nergens echt afkoelen. Deze week begon aardig, paar nachten afgekoeld, maar nu wordt het echt onaangenaam.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:03 schreef Maver24 het volgende:
[..]
De moeilijkste dagen merk ik zelf altijd zijn de eerste paar. Wij gaan hier ook vaak van helemaal niks naar snikheet in rap tempo. Ben dan echt veel aan het hijgen. Dat wordt later minder
Ja nu is het wel echt genoeg geweest. Ben er wel ff klaarmeequote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nou, deels. Ik moet zeggen: Vorige week vrijdag vond ik het ergste, voornamelijk ook omdat ik de hele dag de weg op moest, naar de stad en kon nergens echt afkoelen. Deze week begon aardig, paar nachten afgekoeld, maar nu wordt het echt onaangenaam.
Olympische Spelen halen, daar hoort afzien bijquote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Moest diegene 5 kilo afvallen ofzo binnen korte tijd?
Nu ben ik heel nieuwsgierig wat precies het plan wasquote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:13 schreef Isdatzo het volgende:
Als ik niet geblesseerd was dan had ik nu ergens boven 4000m in de Alpen gezeten, dat was beter toeven geweest.
Ga jumping jacks doen danquote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:13 schreef Maver24 het volgende:
Mijn hartslag is nu ook laag terwijl het hier binnen 30,5 is. Zit op 56 slagen. Voorheen was mijn hart zwaar aan het kloppen
Acclimatiseren en een beetje sportklimmen / multipitchen vanuit een hut in het Mont Blanc-massief ergens rond de 3000m, dan na een paar dagen een hogere hut/bivak opzoeken, en steeds een beetje hoger. Dan wat van dit soort dingen doen: https://lukedaviesoutdoor(...)ade-alpine-classics/quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nu ben ik heel nieuwsgierig wat precies het plan was
Damnquote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Acclimatiseren en een beetje sportklimmen / multipitchen vanuit een hut in het Mont Blanc-massief ergens rond de 3000m, dan na een paar dagen een hogere hut/bivak opzoeken, en steeds een beetje hoger. Dan wat van dit soort dingen doen: https://lukedaviesoutdoor(...)ade-alpine-classics/
En afhankelijk van de condities daar misschien ook wat meer sneeuw/ijs-georienteerde routes doen, en daarna naar Zwitserland voor de traverse Zumstein -> Dufour -> Nordend (verder heb ik het Monte Rosa-massief uitgespeeld), Lenzspitze -> Nadelhorn traverse, ik moet de Weisshorn nog doen als laatste 4500+'er, ... .
Nou ja, dat dus. Maar heb afgelopen met ijsklimmen m'n wijsvinger flink geblesseerd en dat speelt de laatste tijd weer op (te hard gepusht met sportklimmen) dus ik baal nu als een stekker.
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:24 schreef Maver24 het volgende:
Jezus, ff de voordeur open effe buiten gespiekt. Tyfusheet.
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Damn
Supergaaf wel, ook al zou ik het zelf absoluut niet durven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
Bibberenquote:
Hier net de 40 niet gehaald, inmiddels al weer 'afgekoeld' naar 38,5quote:High Temperature
39.7°C at 14:38
Ik over twee wekenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In augustus ben ik daar
Mag nog wel eerst een paar graden bij, tis daar nu helemaal triest
Lekker pepersausje erbijquote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:25 schreef Melleyn het volgende:
Ik heb een vuilniszak weggebracht naar het einde van de straat en nu ben ik medium rare
Met een ladder een schuurdakje op klimmen is al een no go voor mijquote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Damn
Supergaaf wel, ook al zou ik het zelf absoluut niet durven
Behalve in een klein dorpje in Galliëquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |