Nice, die ken ik nog niet. Mooie kleur ook. Veel rosé's zijn zo bleekjes tegenwoordig.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb heel veel zin om La Rose de Manincor te proberen, die schijnt erg goed te zijn. Nadeel is dat die van 2025 is en toen ik hem in februari bij Manincor kocht, was 'ie volgens mij twee dagen daarvoor toevallig de fles in gegaan, dat is misschien nog wel heel erg jong. Misschien voor volgend jaar.
Maar goed, 8 van de 9 plaatsen in mijn bescheiden wijnrekje (de rest staat in de kast) worden ingenomen door rosé, dus ik heb nog genoeg keuze
Whut! Ok dus koelen wat je koelen kunt de komende tijd als het allemaal weer voorbij isquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:20 schreef cinderloom het volgende:
Als ik naar de knmi pluim kijk zie ik vandaag over exact twee weken weer een rood bolletje staan.
Gaan we daar weer pieken? Of is dat gewoon nog te ver weg / onzeker?
Ik zou niet zeggen dat wat die daarna puur willekeurig is, wel een stuk meer variabel. Effect onderzoeken op de straalstroom van El Nino of klimaatverandering is daardoor lastig, weet ik ook uit eigen ervaring.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Straalstroom is de belangrijkste circulatie ter wereld. En die wordt heel erg beïnvloed over Amerika en de westelijke Atlantische Oceaan. Wat ie daarna verder nog doet is gewoon puur willekeurig, maar doen alsof het niets tot weinig uitmaakt hier is een beetje kort door de bocht. Het heeft amper invloed op lokale statistieken, en iets te veel mensen baseren hun hele opinie daarop.
Ik moest bijna huul'n bij 11.30 uur:quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:04 schreef Wereldgozer het volgende:
https://www.hartvannederl(...)e-nederland-gevolgen
Meer paniek!
quote:11.30 uur - Slappe planten
Planten die smeken om water, gebarsten grond en verdord gras: niet alleen wij mensen hebben het zwaar met deze hitte.
Ik denk dat er in principe best onderzoek kan worden naar gedaan naar bepaalde parameters, zoals mate van meandering, kracht en hoogte (N/Z) verder richting het oosten. Maar ja, daar heb je best veel data voor nodig dat er gewoon niet is. Wat is jouw ervaring eigenlijk, ben wel benieuwd nu.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zou niet zeggen dat wat die daarna puur willekeurig is, wel een stuk meer variabel. Effect onderzoeken op de straalstroom van El Nino of klimaatverandering is daardoor lastig, weet ik ook uit eigen ervaring.
quote:Speciaalbierfestival in de Beekse Bergen gaat door
Speciaalbierfestival Brew@theZoo start vrijdagavond en gaat ondanks code rood gewoon door. Dat bevestigt een woordvoerder van Libéma, de eigenaar van Safaripark Beekse Bergen. Tijdens het festival kunnen bezoekers verschillende speciaalbieren proberen en ook op safari tussen de dieren van het park.
Pakketje is retour gegaan.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:07 schreef LTVDK het volgende:
Maar ik dacht dat de hitte vandaag meer richting het oosten van het land zou gaan? Hoezo is het hier in het zuidwesten dan alweer het warmst
Mijn buurvrouw is er zo 1..alles open gehad tot gister en zie vandaag voor het eerst dat alles dicht is..werd toch een beetje te heet gok ikquote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:01 schreef LTVDK het volgende:
Ik heb ook buren die klagen dat het zo warm is in huis, maar die dan de hele dag alle ramen en deuren open hebben staan
Zeker met GLS verstuurdquote:
Ben ooit in het Sequoia park geweest, sta je daar ineens naast een boom van bijna 4000 jaar oud... als je daarover in mensenlevens nadenkt is dat best absurdquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Top idee!
> Een reuzensequoia (mammoetboom) bereikt zijn maximale hoogte van 50 tot 85 meter in ongeveer 500 tot 1.000 jaar
Mocht de mensheid het overleven tot die tijd, zal de 25e generatie na ons erg dankbaar zijn voor het planten van deze bomen.
Bij mij in het gebouw zijn er ook wel een aantalquote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:01 schreef LTVDK het volgende:
Ik heb ook buren die klagen dat het zo warm is in huis, maar die dan de hele dag alle ramen en deuren open hebben staan
Ja ho maar hoor, ga even lekker naar de Achterhoek met je hitte ofzoquote:High Temperature
37.8°C at 13:18
Dew Point
24.5°C at 13:18
De data is niet het probleem, er is veel historische data en die is vanaf 1979 vrij betrouwbaar. De meandering is juist erg lastig om goed te bepalen, zie bijvoorbeeld:quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat er in principe best onderzoek kan worden naar gedaan naar bepaalde parameters, zoals mate van meandering, kracht en hoogte (N/Z) verder richting het oosten. Maar ja, daar heb je best veel data voor nodig dat er gewoon niet is. Wat is jouw ervaring eigenlijk, ben wel benieuwd nu.
Geniet er maar van de komende 15 minuten.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:18 schreef Maver24 het volgende:
Net een hete douche genomen. Ik voel me nu echt fris. Lifehack
Gaan we gewoon weer terug 😅😅quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geniet er maar van de komende 15 minuten.
Ja het volk van Defqon en andere afgelaste festivals moeten ergens heen tochquote:
En dan in de blote aars door het huis paraderen of wat? Na zo'n douche op zo'n dag je kleren weer aantrekken voelt net zo ranzig als je kleren aantrekken als je naar het zwembad geweest bent maar niet helemaal goed hebt afgedroogdquote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:18 schreef Maver24 het volgende:
Net een hete douche genomen. Ik voel me nu echt fris. Lifehack
Ik ook, ik vond dat nog mooier dan Yosemitequote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:11 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Ben ooit in het Sequoia park geweest, sta je daar ineens naast een boom van bijna 4000 jaar oud... als je daarover in mensenlevens nadenkt is dat best absurd
Over een paar maanden ga ik er weer heenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:34 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ook, ik vond dat nog mooier dan Yosemite
Heeft ie dit jaar nog niet gedaan volgens mijquote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:50 schreef Starhopper het volgende:
Ell nu 37.2 gradenEn nu maar hopen dat die kutboer niet gaat sproeien
JAAAA!!!!!!!! Heet metaal in de buurt van sensorquote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Heeft ie dit jaar nog niet gedaan volgens mij
Misschien kan hij z'n tractor met kar even nabij plaatsen om de temperatuur wat te boosten
Niet op de grond gaan liggen dusquote:
Godverdomme ik had mijn mond moeten houdenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:50 schreef Starhopper het volgende:
Ell nu 37.2 gradenEn nu maar hopen dat die kutboer niet gaat sproeien
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Godverdomme ik had mijn mond moeten houden
Ell lichte motregen 36.5
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |