abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 juni 2026 @ 11:43:19 #1
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221144198


Weeronline / • KNMI / • Weer.nl / • Jan Visser / • Weerplaza

Weersites buitenland
3D-Windkaart wereld
Ventusky - wereldkaart
Alpenweerman Uitgebreid weer voor de Alpen, maar ook Nederland.
Wetter3 Wereld weer (Duits)
Wetteronline Duits
Estofex Europa weer (Engels)
Wetterzentrale Wereld weer (Duits)
WeatherService België en West-Europa weer (Nederlands)
Verzameling weerkaarten Europa weer (Nederlands/Engels)
Noodweer Waarschuwingen voor de Benelux
Weerwoord Vlaams/Nederlands weerforum
Stormplatform Weerplatform Benelux
Lightning Maps Realtime onweersmeldingen
Blitzortung Realtime onweersmeldingen
Weather.com Amerikaans
Accuweather Amerikaans
Meteoradar Verenigd Koninkrijk en West-Europa
I'm Weather VK en West-Europa wolkenradar met exportfunctie voor GIF-animatie
Windy Wereldwijde woei- en weerkaart
NOAA 16-daagse verwachting stratosfeer
MeteoA Kaart met gedetailleerde en historische gegevens van weerstations.


Sites uitleg begrippen
SPOILER: Uitleg symbolen weerkaarten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weeronline - begrippen (nederlands)

---
WKN - Actueel weer in Nederland
KNMI Daggegevens
KNMI Geografische overzichten van het weer
KNMI Buienradar
KNMI Pluim
---

Klimaateffectatlas
Nederland in de ban van de 'supercel'
CAPE + Liftedindex

---


---

User locaties

Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,

let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live



DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel ;)

Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_221144211
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 11:31 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Gaan die toiletten daar niet op den duur stinken als niet doorgetrokken kunnen worden?
Is dan genoeg BHV aanwezig als iemand een hitteberoerte ofzo krijgt?
Ja en nee, daarom is dus ook direct het pand gesloten.
Kut voor de collega's die liever waren gebleven, maar het is even niet anders.
A mind with a heart of it's own
pi_221144373
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 11:43 schreef TweedeKlum het volgende:
Ja, het is warm, so what? Gewoon je eigen niet druk maken, dat doe je volgende week maar weer. ^O^
Take it Easy
Bekijk deze YouTube-video
pi_221144380
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 11:34 schreef kilon het volgende:
Er zijn op de lange termijn trouwens wel meer runs die weer hoog gaan zitten. Laten we hopen dat het gemiddelde rond die 25 max blijft, want tegen die tijd is het gebouw überhaupt nog niet afgekoeld en zit ik op dag 1 van een nieuwe (potentiële) hittegolf alweer met een veel te hoge binnentemperatuur.

[ afbeelding ]
Nachtje ramen open met 14 's nachts helpt wel echt ontzettend mee hoor.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2026 @ 12:24:37 #5
284411 crew  heywoodu
pi_221144432
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nachtje ramen open met 14 's nachts helpt wel echt ontzettend mee hoor.
Of 's ochtends op pad moeten bij 14 ipv al 22 graden.
  donderdag 25 juni 2026 @ 12:25:53 #6
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_221144458
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nachtje ramen open met 14 's nachts helpt wel echt ontzettend mee hoor.
Klopt dat is al veel beter voor je. Maar als de warmte in de muren zit en je doet het raam weer even wat meer dicht, voel je pas wat een warme deken de woning is geworden. Binnentemps lopen dan gelijk weer op.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_221144575
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nachtje ramen open met 14 's nachts helpt wel echt ontzettend mee hoor.
Het leuke is dat al mijn ramen aan de oostkant zitten, dus doortochten gaat niet echt. Aan de westkant zit de voordeur naar de gallerij maar die is ook binnen met glas zonder zonnewering dus godsgloeiende heet en niet bruikbaar.
Maar zolang ik thuis ben staat het zeker allemaal open.
pi_221144604
Eerlijk gezegd die 29 graden nu buiten voelt helemaal zo gek nog niet als je van de week 36 op je muil hebt gehad
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 12:40:27 #9
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_221144622
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:38 schreef Maver24 het volgende:
Eerlijk gezegd die 29 graden nu buiten voelt helemaal zo gek nog niet als je van de week 36 op je muil hebt gehad
En dat dames en heren, is hoe gewenning werkt :s)
  donderdag 25 juni 2026 @ 12:42:41 #10
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221144636
Alleen jammer dat je je zo snel zo goor voelt :7
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_221144684
Voor mensen die kloten met een mobiele airco je hebt tegenwoordig een split unit die mobiel is, mijn zusje heeft er eentje in haar bloedhete appartement en werkt prima (24 graden, normaal daar zo 30) . Verbruikt aanzienlijk minder stroom en is net zo stil als een ventilator.

Je hoeft niet te boren dus geen toestemming van de verhuurder of VVE dus dat is een bijkomend voordeel.

blablablabla
  donderdag 25 juni 2026 @ 12:49:43 #12
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221144694
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:48 schreef Elan het volgende:
Voor mensen die kloten met een mobiele airco je hebt tegenwoordig een split unit die mobiel is, mijn zusje heeft er eentje in haar bloedhete appartement en werkt prima (24 graden, normaal daar zo 30) . Verbruikt aanzienlijk minder stroom en is net zo stil als een ventilator.

Je hoeft niet te boren dus geen toestemming van de verhuurder of VVE dus dat is een bijkomend voordeel.

[ afbeelding ]
Oke bedankt youtube algoritme.
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2026 @ 12:54:50 #13
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221144721
Het is dan wel 3 graden kouder dan gisteren (het is nu maar 32), maar de luchtvochtigheid is 2x zo hoog (rond de 70%). Dit is toch wel de ergste dag van de week :r
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 25 juni 2026 @ 12:55:20 #14
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_221144725
quote:
12s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:40 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
En dat dames en heren, is hoe gewenning werkt :s)
De beste remedie tegen hitte!

en hoogtevrees, spinnenvrees, watervrees etc. Alhoewel ik wrsch nooit van mijn hoogtevrees af kom :')
pi_221144744
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:49 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Oke bedankt youtube algoritme.
??

Graaf jij lekker nog een extra zwembad maat
blablablabla
pi_221144747
Noorden gaat niet een de 25 graden halen. Ik ben jaloers.
blablablabla
pi_221144749
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:54 schreef LTVDK het volgende:
Het is dan wel 3 graden kouder dan gisteren (het is nu maar 32), maar de luchtvochtigheid is 2x zo hoog (rond de 70%). Dit is toch wel de ergste dag van de week :r
Ik vind het intens buiten, veel erger dan gister idd.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2026 @ 13:01:23 #18
284411 crew  heywoodu
pi_221144766
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:38 schreef Maver24 het volgende:
Eerlijk gezegd die 29 graden nu buiten voelt helemaal zo gek nog niet als je van de week 36 op je muil hebt gehad
Zonder stress ofzo kan ik met dit ook wel een beetje in de schaduw chillen. Liever binnen, want koeler, maar op zich wel te doen.
pi_221144772
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:58 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
Ik vind het intens buiten, veel erger dan gister idd.


Luchtvochtigheid is op sommige plekken best hoog.
blablablabla
pi_221144776
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:02 schreef Elan het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Luchtvochtigheid is op sommige plekken best hoog.
Loopt dat nog op? Zit nog in de goede helft maar voor hoe lang :P
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2026 @ 13:02:59 #21
284411 crew  heywoodu
pi_221144777
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:42 schreef INViCTuS het volgende:
Alleen jammer dat je je zo snel zo goor voelt :7
Als nou gewoon iedereen dat heeft boeit het minder :P

Bruce Springsteen 2-3 jaar geleden in Landgraaf was bloedverziekend heet, maar dan zie je overal om je heen mensen waar de straaltjes vanaf lopen en denk je "ja ok, het is eigenlijk wel normaal dat ik het zo warm heb" :P
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 13:08:11 #22
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_221144811
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:55 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
De beste remedie tegen hitte!

en hoogtevrees, spinnenvrees, watervrees etc. Alhoewel ik wrsch nooit van mijn hoogtevrees af kom :')
In het kader van face your "irrational" fears.... Gisteravond voor het eerst onderwater proberen te zwemmen.

Ik heb dus nogal een angst voor onderwater gaan.
Ja irrationeel, ik heb geen bijna-verdrink ervaring gehad als kind ofzo, dus waar die onderwater-gaan-angst vandaan komt is me eigenlijk een compleet raadsel, maar ik vind het gewoon fucking scary en onprettig. :{

En omdat we nu toch een zwembad hebben (ik ben overigens eigenlijk ook een tering slechte zwemmer.... ik bedoel, ik KAN zwemmen, ik verzuip niet, maar ik ben er voor mijn gevoel gewoon intens slecht in :') ) ben ik gisteravond voor het eerst in jaaaaaaren met duikbrilletje op aantal keer onder water gegaan. Heb mezelf echt eerst 25 minuten mentaal zitten preppen voordat ik het eindelijk deed haha. :')

Conclusie; ik was trots op mezelf for finally doing it..... maar ik vond het nog steeds fucking onplezant. Water in je neus en oren krijgen, bwaaaahhhh nee niet mijn ding _O-

einde dagboekbericht over irrationele angsten 8-)
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2026 @ 13:08:50 #23
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221144813
Heb ook het idee dat de luchtkwaliteit niet heel denderend is, maar de smogradar is vrij positief :?

Tot ik de fijnstofmeting zag :X

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221144816
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:08 schreef LTVDK het volgende:
Heb ook het idee dat de luchtkwaliteit niet heel denderend is, maar de smogradar is vrij positief :?

Tot ik de fijnstofmeting zag :X

[ afbeelding ]
Jezus die piek

Heftig
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:12:19 #25
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221144832
Mogelijk code rood morgen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_221144838
Ik heb het minder warm dan gister maar luchtvochtigheid is hoger waardoor ik zweet als een malle
pi_221144840
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:12 schreef MissButterflyy het volgende:
Mogelijk code rood morgen.
Overdreven gedoe.
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2026 @ 13:15:12 #28
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221144854
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:09 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
Jezus die piek

Heftig
Helpt ook niet mee dat het meetstation hier in het dorp naast een weg ligt die ze momenteel aan het asfalteren zijn :')
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221144863
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:08 schreef LTVDK het volgende:
Heb ook het idee dat de luchtkwaliteit niet heel denderend is, maar de smogradar is vrij positief :?

Tot ik de fijnstofmeting zag :X

[ afbeelding ]
Dat lijkt me dan een foutje he 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221144865
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:13 schreef DefKu het volgende:

[..]
Overdreven gedoe.
Morgen zelfde temp als wat we gister hier hadden. Misschien voor het oosten en zuid oosten maar het westen zeker niet
pi_221144868
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:15 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Helpt ook niet mee dat het meetstation hier in het dorp naast een weg ligt die ze momenteel aan het asfalteren zijn :')
Oja.. dat zal wel meespelen hoogstwaarschijnlijk :P
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_221144869
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:15 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Helpt ook niet mee dat het meetstation hier in het dorp naast een weg ligt die ze momenteel aan het asfalteren zijn :')
Gaat niets boven de geur van vers gedraaid warm asfalt :@
pi_221144870
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:15 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Helpt ook niet mee dat het meetstation hier in het dorp naast een weg ligt die ze momenteel aan het asfalteren zijn :')
Oh dan kwam het daardoor :') hoe dan ook, meteen weer omlaag.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:18:06 #34
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_221144876
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:08 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
In het kader van face your "irrational" fears.... Gisteravond voor het eerst onderwater proberen te zwemmen.

Ik heb dus nogal een angst voor onderwater gaan.
Ja irrationeel, ik heb geen bijna-verdrink ervaring gehad als kind ofzo, dus waar die onderwater-gaan-angst vandaan komt is me eigenlijk een compleet raadsel, maar ik vind het gewoon fucking scary en onprettig. :{

En omdat we nu toch een zwembad hebben (ik ben overigens eigenlijk ook een tering slechte zwemmer.... ik bedoel, ik KAN zwemmen, ik verzuip niet, maar ik ben er voor mijn gevoel gewoon intens slecht in :') ) ben ik gisteravond voor het eerst in jaaaaaaren met duikbrilletje op aantal keer onder water gegaan. Heb mezelf echt eerst 25 minuten mentaal zitten preppen voordat ik het eindelijk deed haha. :')

Conclusie; ik was trots op mezelf for finally doing it..... maar ik vond het nog steeds fucking onplezant. Water in je neus en oren krijgen, bwaaaahhhh nee niet mijn ding _O-

einde dagboekbericht over irrationele angsten 8-)
Haha mooi man! Gefelicivamos met deze mijlpaal ^O^
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2026 @ 13:18:42 #35
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221144881
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Oh dan kwam het daardoor :') hoe dan ook, meteen weer omlaag.
Ja vanochtend kwamen ze het warm asfalt storten en walsen, precies rond die piek :+
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221144892
Ff een vraag. Waarom geeft buienradar altijd veel hogere temperaturen dan dat ze werkelijk zijn. Zegt dat het 33 graden is buiten terwijl het net aan 30 is
pi_221144898
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:08 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
In het kader van face your "irrational" fears.... Gisteravond voor het eerst onderwater proberen te zwemmen.

Ik heb dus nogal een angst voor onderwater gaan.
Ja irrationeel, ik heb geen bijna-verdrink ervaring gehad als kind ofzo, dus waar die onderwater-gaan-angst vandaan komt is me eigenlijk een compleet raadsel, maar ik vind het gewoon fucking scary en onprettig. :{

En omdat we nu toch een zwembad hebben (ik ben overigens eigenlijk ook een tering slechte zwemmer.... ik bedoel, ik KAN zwemmen, ik verzuip niet, maar ik ben er voor mijn gevoel gewoon intens slecht in :') ) ben ik gisteravond voor het eerst in jaaaaaaren met duikbrilletje op aantal keer onder water gegaan. Heb mezelf echt eerst 25 minuten mentaal zitten preppen voordat ik het eindelijk deed haha. :')

Conclusie; ik was trots op mezelf for finally doing it..... maar ik vond het nog steeds fucking onplezant. Water in je neus en oren krijgen, bwaaaahhhh nee niet mijn ding _O-

einde dagboekbericht over irrationele angsten 8-)
Oh ik zit juist bijna altijd onderwater :P
pi_221144906
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:18 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Ja vanochtend kwamen ze het warm asfalt storten en walsen, precies rond die piek :+
ja toen was de luchttemperatuur ineens ook heel even 48 graden, heel gek :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221144907
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:08 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
In het kader van face your "irrational" fears.... Gisteravond voor het eerst onderwater proberen te zwemmen.

Ik heb dus nogal een angst voor onderwater gaan.
Ja irrationeel, ik heb geen bijna-verdrink ervaring gehad als kind ofzo, dus waar die onderwater-gaan-angst vandaan komt is me eigenlijk een compleet raadsel, maar ik vind het gewoon fucking scary en onprettig. :{

En omdat we nu toch een zwembad hebben (ik ben overigens eigenlijk ook een tering slechte zwemmer.... ik bedoel, ik KAN zwemmen, ik verzuip niet, maar ik ben er voor mijn gevoel gewoon intens slecht in :') ) ben ik gisteravond voor het eerst in jaaaaaaren met duikbrilletje op aantal keer onder water gegaan. Heb mezelf echt eerst 25 minuten mentaal zitten preppen voordat ik het eindelijk deed haha. :')

Conclusie; ik was trots op mezelf for finally doing it..... maar ik vond het nog steeds fucking onplezant. Water in je neus en oren krijgen, bwaaaahhhh nee niet mijn ding _O-

einde dagboekbericht over irrationele angsten 8-)
Lekker gewerkt _O_
Bijzondere fobie wel, ken wel thalassofobie dat is angst voor open water waar je de bodem niet van kunt zien dat heeft 90% van de mensen.
Hier bij het zwembad was de lokale brandweer gisteren netoefeningen aan het doen, dus onder water door smalle netten zwemmen :{ . Ik zal je gezien je fobie de beelden besparen maar tering wat lijkt dat me ontzettend kut.
blablablabla
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2026 @ 13:23:19 #40
284411 crew  heywoodu
pi_221144914
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:08 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
In het kader van face your "irrational" fears.... Gisteravond voor het eerst onderwater proberen te zwemmen.

Ik heb dus nogal een angst voor onderwater gaan.
Ja irrationeel, ik heb geen bijna-verdrink ervaring gehad als kind ofzo, dus waar die onderwater-gaan-angst vandaan komt is me eigenlijk een compleet raadsel, maar ik vind het gewoon fucking scary en onprettig. :{

En omdat we nu toch een zwembad hebben (ik ben overigens eigenlijk ook een tering slechte zwemmer.... ik bedoel, ik KAN zwemmen, ik verzuip niet, maar ik ben er voor mijn gevoel gewoon intens slecht in :') ) ben ik gisteravond voor het eerst in jaaaaaaren met duikbrilletje op aantal keer onder water gegaan. Heb mezelf echt eerst 25 minuten mentaal zitten preppen voordat ik het eindelijk deed haha. :')

Conclusie; ik was trots op mezelf for finally doing it..... maar ik vond het nog steeds fucking onplezant. Water in je neus en oren krijgen, bwaaaahhhh nee niet mijn ding _O-

einde dagboekbericht over irrationele angsten 8-)
Lekker bezig maat! En ach, het voordeel van relatief onnodige angsten is dat je anderen met welke onnodige angst dan ook vaak beter begrijpt :P
pi_221144927
En we beuken royaal door de 36 heen.
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:26:24 #42
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_221144931
mijn huis is duidelijk niet gemaakt voor deze hitte, ook airco krijgt het niet onder 25-26 nu,
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:26:26 #43
11839 DemonRage
In het ZUIDEN!
pi_221144932
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:20 schreef Maver24 het volgende:
Ff een vraag. Waarom geeft buienradar altijd veel hogere temperaturen dan dat ze werkelijk zijn. Zegt dat het 33 graden is buiten terwijl het net aan 30 is
Omdat de aangegeven temperatuur gebaseerd is op de berekeningen voor dat tijdstip van het weermodel dat ze gebruiken, niet van actuele metingen.
pi_221144937
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:26 schreef cherrycoke het volgende:
mijn huis is duidelijk niet gemaakt voor deze hitte, ook airco krijgt het niet onder 25-26 nu,
Knakending dan toch wel.
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2026 @ 13:27:22 #45
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221144938
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
ja toen was de luchttemperatuur ineens ook heel even 48 graden, heel gek :P
Dat viel mee, zal wel warm genoeg zijn dat dat asfalt nu toch wel zacht blijft :+
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:32:57 #46
11839 DemonRage
In het ZUIDEN!
pi_221144966
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:12 schreef MissButterflyy het volgende:
Mogelijk code rood morgen.
De vergadering bij het KNMI hierover begint nu. :P
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 13:33:02 #47
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_221144967
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:21 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Oh ik zit juist bijna altijd onderwater :P
Dit verwachtte ik ook wel bij jou lol.

Ik kon ook moeilijk onderwater blijven merkte ik.... ik dreef snel weer omhoog _O-

(hield uiteraard half paniekerig volle bak adem in, dus longen vol met lucht, dat zal meespelen want ik ben verre van dik :D )
pi_221144975
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:58 schreef Elan het volgende:
Noorden gaat niet een de 25 graden halen. Ik ben jaloers.
Gigantisch verschil volgens mij. Het is hier heerlijk buiten met een koel briesje. Nog niet eens 28 graden nu.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:35:11 #49
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221144979
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:13 schreef DefKu het volgende:

[..]
Overdreven gedoe.
Ligt eraan. Ik heb morgen een afspraak en moet de weg op, maar die afspraak ga ik dan wel afzeggen.
Bij code rood is er gevaar dat asfalt smelt, wegen worden afgesloten en het niet fijn is met pech langs de weg te komen staan.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_221144981
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ligt eraan. Ik heb morgen een afspraak en moet de weg op, maar die afspraak ga ik dan wel afzeggen.
Bij code rood is er gevaar dat asfalt smelt, wegen worden afgesloten en het niet fijn is met pech langs de weg te komen staan.
Het is al 2 dagen 35+ graden, maar morgen gaat het asfalt echt smelten hoor
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:36:11 #51
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_221144985
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:27 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Knakending dan toch wel.
bovenste verdieping appartement met plat dak,
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:37:44 #52
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221144988
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ligt eraan. Ik heb morgen een afspraak en moet de weg op, maar die afspraak ga ik dan wel afzeggen.
Bij code rood is er gevaar dat asfalt smelt, wegen worden afgesloten en het niet fijn is met pech langs de weg te komen staan.
Zonder code rood zou ik het ook afzeggen. Zo min mogelijk doen met die bloedhitte
pi_221144999
Sinds halverwege de plaknacht in de weer met een dochtertje met (buik)griep. Dus het advies rustig aan doen met de hitte zat er niet in.

Hier nu 35
pi_221145001
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:36 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
bovenste verdieping appartement met plat dak,
Ah ja helpt niet mee. Mobiele airco dan ook?
pi_221145012
Het is hier nu waarschijnlijk 24/7 op max vermogen 3 mobiele aircos draaien t/m zondag. Om het enigszins dragelijk te houden in huis. Vreselijk weer dit.
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 13:44:41 #56
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_221145030
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:26 schreef cherrycoke het volgende:
mijn huis is duidelijk niet gemaakt voor deze hitte, ook airco krijgt het niet onder 25-26 nu,
Op zich, als ie die temp aanhoudt met lage luchtvochtigheid (onder 50% hoop ik voor je) dan is dat toch geen slechte score om in te leven?

Onze airco's hier staan standaard op 25 a 26 graden, nooit lager. Ik persoonlijk vind dat leefbaar en koel genoeg..... maar again, persoonlijk :)
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:46:58 #57
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221145039
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:44 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Op zich, als ie die temp aanhoudt met lage luchtvochtigheid (onder 50% hoop ik voor je) dan is dat toch geen slechte score om in te leven?

Onze airco's hier staan standaard op 25 a 26 graden, nooit lager. Ik persoonlijk vind dat leefbaar en koel genoeg..... maar again, persoonlijk :)
Blijft het in die spaanse huizen sowieso niet rond de 25? (zonder airco)
pi_221145045
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:44 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Op zich, als ie die temp aanhoudt met lage luchtvochtigheid (onder 50% hoop ik voor je) dan is dat toch geen slechte score om in te leven?

Onze airco's hier staan standaard op 25 a 26 graden, nooit lager. Ik persoonlijk vind dat leefbaar en koel genoeg..... maar again, persoonlijk :)
De meeste airco's zeker die mobiele dingen hebben niet het vermogen om alles perfect te koelen echter halen ze wel het al vocht uit de lucht. En juist dat wil je, 26 met een relatief droge lucht is een compleet andere ervaring dan vochtige lucht.

Wij zetten hem op 25 en dan een ventilator, zet je de airco op 21 dan is dat niet lekker voor je lijf. Krijg je ook een klap als je buiten komt.
blablablabla
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:50:18 #59
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_221145060
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:39 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ah ja helpt niet mee. Mobiele airco dan ook?
ja ;(
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 13:51:21 #60
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_221145070
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:46 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Blijft het in die spaanse huizen sowieso niet rond de 25? (zonder airco)
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:52:56 #61
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221145084
quote:
9s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:51 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
dikke muren, kleine ramen, wit, wijnkelders
pi_221145085
Hierbinnen ook 26 graden. Ik verwacht ook niet dat het nog gaat zakken voor zondag.
Ik heb wel een fossiele airco maar die zet ik niet aan, afgelopen zaterdag stond ie aan voor 2 uur, heeft 4 kj geslurpt :')

Zwembad op het balkon, ventilator in elke ruimte en gewoon veel hangen en liggen.

De lol is er voor mij ook wel af.
En morgen word het nog veel erger :X
Twiddel
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:53:07 #63
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_221145086
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:36 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
bovenste verdieping appartement met plat dak,
Om het af te maken ook nog belegd met zink, zoals in Parijs? :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2026 @ 13:53:18 #64
284411 crew  heywoodu
pi_221145088
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:52 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
dikke muren, kleine ramen, wit, wijnkelders
@dick_laurent pic van je wijnkelder :o
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:54:43 #65
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_221145100
Als ik het zo hoor toch blij dat mijn woning voor de helft ondergronds ligt. Graad of 21, daar blijft het wel bij _O- Airco in de slaapkamer wel altijd op 16, maar deur is dicht.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_221145125
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:34 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Gigantisch verschil volgens mij. Het is hier heerlijk buiten met een koel briesje. Nog niet eens 28 graden nu.
Hier 25 en gevoelstemperatuur 32 volgens de app, maar ook gewoon lekker met een beetje wind. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 13:56:59 #67
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_221145126
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:54 schreef Dven het volgende:
Als ik het zo hoor toch blij dat mijn woning voor de helft ondergronds ligt. Graad of 21, daar blijft het wel bij _O- Airco in de slaapkamer wel altijd op 16, maar deur is dicht.
Jesus, op 16 graden? Fucking ijskast slaap je dan in :o
pi_221145131
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:56 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Jesus, op 16 graden? Fucking ijskast slaap je dan in :o
Lijkt me goddelijk momenteel.
Twiddel
pi_221145145
Het is buiten gewoon even warm als in mijn appartement nu (buiten de ventilator om). Ik begon haast te twijfelen, maar een seconde het raam open loog er niet om. Waarschijnlijk stijgt het vandaag nog wel door tot 32 graden binnen. Over morgen en zaterdag wil ik het niet eens meer hebben, zeker doordat er in de nacht vrijwel niet kan worden gekoeld.

Ik kan met niet herinneren dat het zo warm was in 2019, maar die hittegolf was toen minder lang en gemiddeld minder hoge temperatuur misschien?
pi_221145181
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:59 schreef kilon het volgende:
Het is buiten gewoon even warm als in mijn appartement nu (buiten de ventilator om). Ik begon haast te twijfelen, maar een seconde het raam open loog er niet om. Waarschijnlijk stijgt het vandaag nog wel door tot 32 graden binnen. Over morgen en zaterdag wil ik het niet eens meer hebben, zeker doordat er in de nacht vrijwel niet kan worden gekoeld.

Ik kan met niet herinneren dat het zo warm was in 2019, maar die hittegolf was toen minder lang en gemiddeld minder hoge temperatuur misschien?
Probeer genoeg te drinken, en in de supermarkt/gezondheidscentrum s/grote winkels/bibliotheken/overheidsgebouwen en fitnissgebouw zijn altijd wel airco, je kan nog ff een paar uur per dag daar heen als je het niet meer trekt.
Sterkte.
Twiddel
pi_221145187
Ff half uurtje buiten gelopen. Halfverwege dacht ik, ik ga naar huis. Open stukken met straten zo heet. Makkelijk 40 graden
pi_221145188
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:56 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Jesus, op 16 graden? Fucking ijskast slaap je dan in :o
Valt wel mee. Zit in hotel en heb 'm ook op 16 maar gewoon t-shirt aan. Af en toe beetje koude vlaag maar 15-17 wel ideaal met dit weer.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 14:06:08 #73
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_221145192
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]
@:dick_laurent pic van je wijnkelder :o
Ook een wijnkelder heb ik niet. En kleine raampjes valt ook tegen...

Wel heb ik een vadsige kadt die de hele dag geen reet uitvoert.
Is dus goed geïntegreerd in de Spaanse werkcultuur.

pi_221145201
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:05 schreef Maver24 het volgende:
Ff half uurtje buiten gelopen. Halfverwege dacht ik, ik ga naar huis. Open stukken met straten zo heet. Makkelijk 40 graden
Als je halverwege bent heeft het niet veel nut om om te keren.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221145205
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:05 schreef Maver24 het volgende:
Ff half uurtje buiten gelopen. Halfverwege dacht ik, ik ga naar huis. Open stukken met straten zo heet. Makkelijk 40 graden
Je gaat toch altijd halverwege naar huis? Tenzij je ergens anders eindigt :B
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2026 @ 14:08:02 #76
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221145206
quote:
Landelijke hittegolf is een feit
Het is inmiddels in De Bilt warmer dan 30 graden en daarmee is er officieel sprake van een landelijke hittegolf. Dat meldt het in De Bilt gevestigde KNMI.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221145207
quote:
6s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:07 schreef nostra het volgende:

[..]
Als je halverwege bent heeft het niet veel nut om om te keren.
Wilde een uurtje lopen maar was na 30min alweer thuis. Na 15min weer omgekeerd
pi_221145209
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:06 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ook een wijnkelder heb ik niet. En kleine raampjes valt ook tegen...

Wel heb ik een vadsige kadt die de hele dag geen reet uitvoert.
Is dus goed geïntegreerd in de Spaanse werkcultuur.

[ afbeelding ]
de leef
pi_221145224
Woonkamer 24, boven 20. Ik trek even een trui aan.

#teamairco
  donderdag 25 juni 2026 @ 14:16:52 #80
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_221145278
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:56 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Jesus, op 16 graden? Fucking ijskast slaap je dan in :o
Geen moeite mee. In de winter met ramen open. Laat maar vriezen die bende.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_221145308
37.1 :')
pi_221145343
Hoe lijken de onweersignalen na morgen?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221145360
Morgen hier gewoon 10 graden warmer.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 25 juni 2026 @ 14:27:42 #84
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_221145361
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
37.1 :')
Lekker boeiend joh. Zwembadje in, niemand die jou wat maken kan
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 25 juni 2026 @ 14:27:43 #85
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221145362
Spanningsdip net. Hopen dat de stroom niet uitvalt :X
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221145373
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:27 schreef ACT-F het volgende:
Spanningsdip net. Hopen dat de stroom niet uitvalt :X
Een inspanningsdip, daar heb ik last van :')
pi_221145376
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:27 schreef ACT-F het volgende:
Spanningsdip net. Hopen dat de stroom niet uitvalt :X
Welke regio?
pi_221145393
Op zulke momenten ben ik wel blij dat ik niet meer in mijn oude appartement woon. Oud fabriekspand met hele hoge ramen op het zuiden.

Daar was het met name boven niet uit te houden.
Nu 25 graden in de woonkamer. Boven wel een paar graden warmer.
A mind with a heart of it's own
pi_221145414
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:27 schreef ACT-F het volgende:
Spanningsdip net. Hopen dat de stroom niet uitvalt :X
Oei, te hopen van niet :X
Twiddel
pi_221145497
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:27 schreef Dven het volgende:

[..]
Lekker boeiend joh. Zwembadje in, niemand die jou wat maken kan
Denk je dat ik nu nog buiten kom. Zwembad of niet :P
pi_221145498
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:27 schreef ACT-F het volgende:
Spanningsdip net. Hopen dat de stroom niet uitvalt :X
Omgeving Hoogkarspel toevallig?
blablablabla
pi_221145509
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:27 schreef Discombobulate het volgende:
Morgen hier gewoon 10 graden warmer.
Jullie noorderlingen hebben toch fijn geluk. :(
pi_221145514
Waar blijft de hitte? Gepiekt op 37.2, nu nog maar 36.7 :(
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2026 @ 14:58:33 #94
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221145535
Dit was overigens het koudste moment van de dag :X

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 25 juni 2026 @ 15:01:57 #95
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221145561


Groot verschil straks in de nacht tussen noord en zuid
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 juni 2026 @ 15:02:28 #96
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221145564
Wel frisjes vandaag hoor
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221145569
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:01 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Groot verschil straks in de nacht tussen noord en zuid
Ik zit in geel O+
  donderdag 25 juni 2026 @ 15:04:42 #98
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221145573


40 plus nog wel op de kaarten voor morgen
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2026 @ 15:05:25 #99
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221145576
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:03 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ik zit in geel O+
Ik lekker in oranje, hup Holland hup :B

-O-
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221145590
Laat het zaterdag aub meevallen omgeving Rotterdam. Festival dan.
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 15:08:26 #101
446930 crew  ESF1Gamer
pi_221145591
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:03 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ik zit in geel O+
Ik zit in groen O+
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 15:08:44 #102
446930 crew  ESF1Gamer
pi_221145594
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:04 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

40 plus nog wel op de kaarten voor morgen
RIP Eindhoven
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  donderdag 25 juni 2026 @ 15:09:30 #103
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221145596
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:29 schreef DutchBlend het volgende:

[..]
Welke regio?
Goor. Coteq als netbeheerder. In Oldenzaal is het al misgegaan vandaag.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221145603
Ik zit een weekje in Blokzijl. Lekkere dag vandaag met een verkoelend briesje.
  donderdag 25 juni 2026 @ 15:11:58 #105
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221145607
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:35 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Oei, te hopen van niet :X
Het licht ging even uit en de noodstroom waar de pc op zit sprong gelijk aan. Ik zou de ventilator daar ook op kunnen aansluiten mocht dat nodig zijn :P
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2026 @ 15:12:11 #106
284411 crew  heywoodu
pi_221145608
Prima overzichtje wel van code oranje/rood etc in allerlei landen. Het is niet bepaald alleen Nederland waar nu serieus wordt gewaarschuwd (logischerwijze).

https://www.bbc.com/news/articles/c79yvw3j114o
pi_221145609
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:04 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

40 plus nog wel op de kaarten voor morgen
Voor het overige deel van Nederland lijkt het mee te vallen. Alsnog wel bloedheet natuurlijk maar 35 graden hier is vergelijkbaar met gisteren.
blablablabla
  donderdag 25 juni 2026 @ 15:15:02 #108
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221145624
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:51 schreef Elan het volgende:

[..]
Omgeving Hoogkarspel toevallig?
Gelukkig niet. Dan zat ik zonder:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221145631
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:01 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Groot verschil straks in de nacht tussen noord en zuid
Genot. Sorry zuiderlingen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221145635
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:04 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

40 plus nog wel op de kaarten voor morgen
Had ik met mijn post gisteren toch een beetje gelijk dat ik niet geloofde in het kaartje van gister
  donderdag 25 juni 2026 @ 15:22:01 #111
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221145662
twitter

Dit is wel heerlijke wappie bait
  donderdag 25 juni 2026 @ 15:23:22 #112
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221145670
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:22 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Dit is wel heerlijke wappie bait
Jammer dat de kleur niet schroeiend rood is. Gemiste kans.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221145683
quote:
86s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:09 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Goor. Coteq als netbeheerder. In Oldenzaal is het al misgegaan vandaag.
Niks van gemerkt :?
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 15:27:18 #114
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_221145723
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:04 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

40 plus nog wel op de kaarten voor morgen
Bohh die 41 in omgeving Dusseldorf. Geen idee of dat ook echt gehaald gaat worden, maar in de betonnen hel van het Ruhrgebiet lijkt dat me toch echt dikke ellende als je daar in een of andere oude plattenbau flat woont zonder airco met alleen maar overal beton om je heen.

  donderdag 25 juni 2026 @ 15:28:43 #115
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221145750
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:24 schreef Arizona het volgende:

[..]
Niks van gemerkt :?
Dan zat je in het goede deel.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2026 @ 15:29:07 #116
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221145759
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:22 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Dit is wel heerlijke wappie bait


:')
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 25 juni 2026 @ 15:29:47 #117
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221145768
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:27 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Bohh die 41 in omgeving Dusseldorf. Geen idee of dat ook echt gehaald gaat worden, maar in de betonnen hel van het Ruhrgebiet lijkt dat me toch echt dikke ellende als je daar in een of andere oude plattenbau flat woont zonder airco met alleen maar overal beton om je heen.

[ afbeelding ]
Ik was er afgelopen maandag. Baustellen ohne Ende.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 25 juni 2026 @ 15:31:51 #118
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221145773
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:22 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Dit is wel heerlijke wappie bait
NOOOO!!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 25 juni 2026 @ 15:35:23 #119
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221145782
Verdwaalde veertigers @dick_laurent

twitter
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  donderdag 25 juni 2026 @ 15:35:39 #120
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_221145783
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:51 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Denk je dat ik nu nog buiten kom. Zwembad of niet :P
Mietje :(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 25 juni 2026 @ 15:36:10 #121
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221145784
Verdwaalde veertigers, @dick_laurent

twitter
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_221145787
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:35 schreef INViCTuS het volgende:
Verdwaalde veertigers @:dick_laurent

[ x ]
Kaartje van gister zag er een stuk heftiger uit. Maar denk dat wel 40 halen op sommige plekken
pi_221145789
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:24 schreef Arizona het volgende:

[..]
Niks van gemerkt :?
In mijn woonplaats is momenteel ook een grote storing gaande, maar ik woon er net buiten.
Soms kan je net geluk hebben


Ik vond deze, misschien wel handig komende dagen, dan zie je waar stroomstoring is en welke postcodes
https://www.enexis.nl/sto(...)content=%2fstoringen
Twiddel
  donderdag 25 juni 2026 @ 15:38:07 #124
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221145792
Vandaag is eigenlijk gewoon heerlijk met dat windje.
  donderdag 25 juni 2026 @ 15:38:21 #125
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221145794
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:27 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Bohh die 41 in omgeving Dusseldorf. Geen idee of dat ook echt gehaald gaat worden, maar in de betonnen hel van het Ruhrgebiet lijkt dat me toch echt dikke ellende als je daar in een of andere oude plattenbau flat woont zonder airco met alleen maar overal beton om je heen.

[ afbeelding ]
Ik vind Düsseldorf juist een mooie stad met veel groen en bomen vergeleken met andere Duitse steden. MAar inderdaad is het in die oude plattenbau dingen niet zo prettig met dat soort temperaturen.

Copernicus EU deelde satellietbeeld van Brussel. Daar is ook heel goed te zien wat veel steen en beton doet :@

pi_221145810
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:36 schreef INViCTuS het volgende:
Verdwaalde veertigers, @:dick_laurent

[ x ]
Als ze nog langer blijven vergaderen blijft er weinig tijd voor voorbereiding voor dat code rood :')
  donderdag 25 juni 2026 @ 15:42:39 #127
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221145814
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:41 schreef lbosse het volgende:

[..]
Als ze nog langer blijven vergaderen blijft er weinig tijd voor voorbereiding voor dat code rood :')
_O-

Kennelijk hebben ze een goed werkende airco in de vergaderruimte.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 15:43:12 #128
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_221145819
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:36 schreef INViCTuS het volgende:
Verdwaalde veertigers, @:dick_laurent

[ x ]
Verdwaalde veertigers EYOOOOOOOOOOO!

  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2026 @ 15:43:59 #129
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221145823
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:42 schreef ACT-F het volgende:

[..]
_O-

Kennelijk hebben ze een goed werkende airco in de vergaderruimte.
En elk kwartiertje een hydration break voor de sponsors veiligheid
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221145838
Maar even voor mijn beeldvorming. Dan roepen ze code rood uit; en dan? Wat verandert het precies ten opzichte van code oranje?
  donderdag 25 juni 2026 @ 15:46:56 #131
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221145840
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:43 schreef LTVDK het volgende:

[..]
En elk kwartiertje een hydration break voor de sponsors veiligheid
Het is een gesponsord theewaterkransje. Gezien de gemiddelde leeftijd verwacht ik wel code rood:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 25 juni 2026 @ 15:47:29 #132
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221145842
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:46 schreef DefKu het volgende:
Maar even voor mijn beeldvorming. Dan roepen ze code rood uit; en dan? Wat verandert het precies ten opzichte van code oranje?
De kleur van je ranja.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2026 @ 15:48:17 #133
284411 crew  heywoodu
pi_221145844
quote:
83s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:29 schreef LTVDK het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

:')
Die vermaledijde geo-engenering altijd ;(
pi_221145867
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:48 schreef Elan het volgende:
Voor mensen die kloten met een mobiele airco je hebt tegenwoordig een split unit die mobiel is, mijn zusje heeft er eentje in haar bloedhete appartement en werkt prima (24 graden, normaal daar zo 30) . Verbruikt aanzienlijk minder stroom en is net zo stil als een ventilator.

Je hoeft niet te boren dus geen toestemming van de verhuurder of VVE dus dat is een bijkomend voordeel.

[ afbeelding ]
Heb al een vaste installatie maar dit is wel een mooi apparaat en een uitkomst voor mensen die iets meer willen dan een standaard mobiele airco.
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 15:52:13 #135
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_221145869
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:46 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Het is een gesponsord theewaterkransje. Gezien de gemiddelde leeftijd verwacht ik wel code rood:

[ [url=https://cdn-s-www.estrepublicain.fr/ima(...)12134.jpg]afbeelding[/url] ]
Wat de fack gebeurt er allemaal op deze foto.... ?
I mean, waarom kijkt de ene helft naar links en de andere helft kijkt in de camera. werden er twee foto's tegelijk genomen of wat? En wie heeft die kraker uitgenodigd de voor de tv staat met een blik alsof ie net van de straat is geplukt en geen idee heeft wat ie daar nu staat te doen :D
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2026 @ 15:52:59 #136
284411 crew  heywoodu
pi_221145876
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:46 schreef DefKu het volgende:
Maar even voor mijn beeldvorming. Dan roepen ze code rood uit; en dan? Wat verandert het precies ten opzichte van code oranje?
Het is natuurlijk niet dat je dan ineens iets wel of niet mag, maar er wordt dan bijvoorbeeld serieuzer gewaarschuwd om daadwerkelijk binnen te blijven (ja, dat doen ze ook bij de zeldzame code rood voor een storm bijvoorbeeld). Het kan ook goed zijn dat het dan grote impact heeft op het OV, met sowieso aangepaste dienstregelingen.

Code rood ipv oranje wegens hitte is verder niet een andere stap dan code rood ipv oranje wegens storm of ijzel of mist of iets dergelijks.
pi_221145880
Code Rood alarm :R
  donderdag 25 juni 2026 @ 15:54:19 #138
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221145883
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:52 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Wat de fack gebeurt er allemaal op deze foto.... ?
I mean, waarom kijkt de ene helft naar links en de andere helft kijkt in de camera. werden er twee foto's tegelijk genomen of wat? En wie heeft die kraker uitgenodigd de voor de tv staat met een blik alsof ie net van de straat is geplukt en geen idee heeft wat ie daar nu staat te doen :D
Er moesten diversiteitsdoelen gehaald worden om een zo een pluriform mogelijk gezelschap samen te stellen voor het bepalen van code rood. Dat is aardig gelukt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2026 @ 15:54:53 #139
284411 crew  heywoodu
pi_221145885
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:54 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Er moesten diversiteitsdoelen gehaald worden om een zo een pluriform mogelijk gezelschap samen te stellen voor het bepalen van code rood. Dat is aardig gelukt.
In Frankrijk en vermoedelijk een andere tijd in het jaar, welteverstaan.
  donderdag 25 juni 2026 @ 15:55:09 #140
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221145886
Mijn KNMI app zegt dat morgen een leuke oma langskomt
pi_221145887
Knmi.nl CODE ROOD
pi_221145889
ROOD
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2026 @ 15:55:50 #143
284411 crew  heywoodu
pi_221145893
pi_221145895
Nu nog een nl alert en de bingo kan af
Twiddel
  donderdag 25 juni 2026 @ 15:56:43 #145
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_221145897
CODE ROOD :R
  donderdag 25 juni 2026 @ 15:56:56 #146
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221145898
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:56 schreef summer2bird het volgende:
Nu nog een nl alert en de bingo kan af
Die komt om 3 uur snachts
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 25 juni 2026 @ 15:57:03 #147
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_221145900
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:55 schreef Momo het volgende:
Mijn KNMI app zegt dat morgen een leuke oma langskomt
JAAAAA

AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
  donderdag 25 juni 2026 @ 15:57:52 #149
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221145907
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:56 schreef summer2bird het volgende:
Nu nog een nl alert en de bingo kan af
Met de melding dat de stroom eraf gaat en succes met je hittegolfbingo.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221145908
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:56 schreef Momo het volgende:

[..]
Die komt om 3 uur snachts
Dat zou toch wat zijn _O-
Als ze hem om 1 uur timen gaat denk ik de helft eruit om voetbal te kijken.
"Als ik toch al wakker ben"
Twiddel
  donderdag 25 juni 2026 @ 15:58:18 #151
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221145910
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:56 schreef Momo het volgende:

[..]
Die komt om 3 uur snachts
Dan ben ik wakker, dat scheelt :+
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221145914
CODE ROOD PUSHMELDINGEN

CODE ROOD PUSHMELDINGEN

CODE ROOD PUSHMELDINGEN
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2026 @ 15:58:36 #153
284411 crew  heywoodu
pi_221145915
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:56 schreef Momo het volgende:

[..]
Die komt om 3 uur snachts
Dan legt Brobbey net de 6-0 in het doel, NL Alert om te vieren!
pi_221145916
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:46 schreef DefKu het volgende:
Maar even voor mijn beeldvorming. Dan roepen ze code rood uit; en dan? Wat verandert het precies ten opzichte van code oranje?
Wat er gaat gebeuren en dat is mijn probleem met dit soort kneuterige maatregelen is een kutsmoes voor bedrijven en overheden om flink te gaan afschalen, Dus de NS gaat minder treinen laten rijden, scholen gaan (alweer) dicht, winkels gaan eerder dicht en de zwembaden en pretparken enz blijven ook dicht. Het is een verkapte snipperdag voor een groep mensen die toch al louter lamstralen.

Ondertussen gaan de werkzaamheden op de A12 gewoon door in de volle zon met asfalt waar je letterlijk een eitje op kan bakken.

Waarschuwen is prima maar het moet in Nederland altijd uitgebuit worden, zelfde met 5cm snil. Gelijk het hele land plat.
blablablabla
pi_221145918
Code Rood.
Uniek voor hitte.
Dat laat ook wel zien wat voor dag we tegemoet gaan.
pi_221145919
En de knmi app heeft er voor morgen in Hilversum ook maar gelijk 40 graden van gemaakt. Waarom ook niet.
pi_221145921
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dan legt Brobbey net de 6-0 in het doel, NL Alert om te vieren!
_O-
Zonder wrijving geen glans
pi_221145924
LOCKDOWN NU
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2026 @ 15:59:53 #159
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221145927
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221145930
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dan legt Brobbey net de 6-0 in het doel, NL Alert om te vieren!
NL ALERT 03:00

NL HEEFT WEDSTRIJD GEWONNEN
EN IETS OVER HITTE OFZO
Twiddel
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2026 @ 16:01:13 #161
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221145934
quote:
Vanaf middernacht geldt in acht provincies in Nederland code rood vanwege de verwachte extreme hitte. Het is voor het eerst dat dit hoogste waarschuwingsniveau voor gevaarlijk weer in Nederland wordt afgegeven vanwege hitte. Ook bij de recordtemperaturen van 2019 was dit niveau niet van kracht.

Het gaat om de provincies Noord-Brabant, Gelderland, Utrecht, Limburg, Noord-Holland, Zuid-Holland, Flevoland en Overijssel. In Zeeland, Friesland, Groningen en Drenthe blijft code oranje van kracht en op de Waddeneilanden code geel.
Vanaf middernacht al zelfs :o
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2026 @ 16:02:06 #162
284411 crew  heywoodu
pi_221145941
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:58 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat er gaat gebeuren en dat is mijn probleem met dit soort kneuterige maatregelen is een kutsmoes voor bedrijven en overheden om flink te gaan afschalen, Dus de NS gaat minder treinen laten rijden, scholen gaan (alweer) dicht, winkels gaan eerder dicht en de zwembaden en pretparken enz blijven ook dicht. Het is een verkapte snipperdag voor een groep mensen die toch al louter lamstralen.

Ondertussen gaan de werkzaamheden op de A12 gewoon door in de volle zon met asfalt waar je letterlijk een eitje op kan bakken.

Waarschuwen is prima maar het moet in Nederland altijd uitgebuit worden, zelfde met 5cm snil. Gelijk het hele land plat.
Met 'Nederland' bedoel je neem ik aan in dit geval 'Europa', aangezien in allerlei landen scholen eerder dicht gaan of zelfs geheel dicht blijven, treinen veel minder rijden, alcohol niet geschonken mag worden, dingen afgelast worden, winkels eerder sluiten en allerhande verdere maatregelen genomen worden?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 juni 2026 @ 16:02:26 #163
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221145944
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:01 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Vanaf middernacht al zelfs :o
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221145948
School van mijn dochter stuurde gister bericht dat de lessen gewoon doorgaan. Hebben sinds kort een nieuw hyper modern gebouw met alles erop en eraan dus geen probleem met hitte in principe. Maar vraag me toch af wat ze gaan doen met code rood.
Zonder wrijving geen glans
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 16:03:48 #165
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_221145952
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:56 schreef butz0rs het volgende:
CODE ROOD :R
Well.... in dat geval, vanuit het koele zuiden van Spanje zeg ik:

.......

....
...

...
..
.

  donderdag 25 juni 2026 @ 16:03:56 #166
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221145954
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:03 schreef Haags het volgende:
School van mijn dochter stuurde gister bericht dat de lessen gewoon doorgaan. Hebben sinds kort een nieuw hyper modern gebouw met alles erop en eraan dus geen probleem met hitte in principe. Maar vraag me toch af wat ze gaan doen met code rood.
Bingo natuurlijk.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 juni 2026 @ 16:04:01 #167
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221145956
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:03 schreef Haags het volgende:
School van mijn dochter stuurde gister bericht dat de lessen gewoon doorgaan. Hebben sinds kort een nieuw hyper modern gebouw met alles erop en eraan dus geen probleem met hitte in principe. Maar vraag me toch af wat ze gaan doen met code rood.
Gewoon doorgaan omdat airco?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2026 @ 16:05:39 #168
284411 crew  heywoodu
pi_221145968
Benieuwd hoe het morgen gaat zijn, het was gisteren en is vandaag al bijzonder stil buiten, zoals meestal als het echt achterlijk warm is, morgenmiddag hoor ik behalve het irritante gezoem van wat airco's helemaal niks gok ik :+
pi_221145974
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Gewoon doorgaan omdat airco?
Dat verwacht ik eigenlijk ook wel.
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 25 juni 2026 @ 16:06:53 #170
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221145976
Oh toch wel code rood ja? Duurde al zo lang
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221145978
Zou Defqon dan afgelast worden met een code rood?
pi_221145979
Ik ga maar om 6 uur in de ochtend slapen en om 5 uur smiddags wakker worden.
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 16:07:45 #173
42184 crew  DaMart
pi_221145984
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:05 schreef heywoodu het volgende:
Benieuwd hoe het morgen gaat zijn, het was gisteren en is vandaag al bijzonder stil buiten, zoals meestal als het echt achterlijk warm is, morgenmiddag hoor ik behalve het irritante gezoem van wat airco's helemaal niks gok ik :+
En wellicht nog wat kinderen die afkoelen in een zwembad in de schaduw misschien, aangezien ze niet naar school hoeven.
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_221145987
Ik heb medelijden met de bezoekers aan Concert at Sea. Normaal gesproken vanwege de belegen line-up, maar nu vooral vanwege die enorme asfaltvlakte wat de Brouwersdam is. :')
pi_221145994
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Met 'Nederland' bedoel je neem ik aan in dit geval 'Europa', aangezien in allerlei landen scholen eerder dicht gaan of zelfs geheel dicht blijven, treinen veel minder rijden, alcohol niet geschonken mag worden, dingen afgelast worden, winkels eerder sluiten en allerhande verdere maatregelen genomen worden?
Was dat alcoholverbod niet vanwege een of andere nationale zuip feestdag? En het is daar een stuk heter dan hier. Mijn zwager is in Eurodisney momenteel met 41 graden _O-
blablablabla
  donderdag 25 juni 2026 @ 16:09:25 #176
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221145997
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:07 schreef DefKu het volgende:
Zou Defqon dan afgelast worden met een code rood?
Misschien toch best lastige beslissing met zoveel buitenlanders die nu hier al zijn en dik geld hebben neergelegd voor hotel en vlucht. Maarja veiligheid boven alles natuurlijk.
pi_221146001
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Was dat alcoholverbod niet vanwege een of andere nationale zuip feestdag? En het is daar een stuk heter dan hier. Mijn zwager is in Eurodisney momenteel met 41 graden _O-
Leuk voor je! ^O^
  donderdag 25 juni 2026 @ 16:10:14 #178
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221146005
Daar gaan we.

  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2026 @ 16:10:48 #179
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221146008
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:03 schreef Haags het volgende:
School van mijn dochter stuurde gister bericht dat de lessen gewoon doorgaan. Hebben sinds kort een nieuw hyper modern gebouw met alles erop en eraan dus geen probleem met hitte in principe. Maar vraag me toch af wat ze gaan doen met code rood.
Kinderen om 06.00 uur afgeven en pas om 23.00 uur weer ophalen
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221146014
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:10 schreef Eightyone het volgende:
Daar gaan we.

[ link | afbeelding ]
Bijzonder dat Zeeland op oranje blijft staan.
Zonder wrijving geen glans
pi_221146015
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Gewoon doorgaan omdat airco?
Dat zou de standaard moeten zijn op alle scholen. Schandalig dat kinderen in die hitte moeten leren. Om maar te zwijgen over het ronduit ranzige binnenklimaat.
blablablabla
pi_221146023
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:11 schreef Haags het volgende:

[..]
Bijzonder dat Zeeland op oranje blijft staan.
Rotterdam zit dicht aan de kust. Hier zullen we geen 40 halen maar zeker wel 35 maar dat hadden we gister ook hier
pi_221146025
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:10 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Kinderen om 06.00 uur afgeven en pas om 23.00 uur weer ophalen
Kan dit niet gewoon de standaard worden :7
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 25 juni 2026 @ 16:12:44 #184
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221146026
Geen trams in Utrecht

Utrecht moet het voorlopig stellen zonder trams. Door de hitte werken de wissels niet, zegt vervoerder Transdev tegen het ANP. De vervoerder laat vandaag al het materieel binnen en waarschijnlijk rijden er morgen ook geen trams.

"Wissels moeten open en dicht kunnen. Door de hitte lukt dat niet en zitten ze vast. Daardoor kunnen we nu al zeggen dat de problemen voorlopig niet voorbij zijn", zegt een woordvoerder tegen het ANP.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2026 @ 16:14:31 #185
284411 crew  heywoodu
pi_221146037
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Was dat alcoholverbod niet vanwege een of andere nationale zuip feestdag? En het is daar een stuk heter dan hier. Mijn zwager is in Eurodisney momenteel met 41 graden _O-
Ja, verschillende landen hebben inderdaad verschillende klimaten en dan logischerwijze ook verschillende eisen voor waarschuwingen en dergelijken, dat klopt. Er zijn ook landen waar men voor kou begint te waarschuwen als het niet eens onder de 10 graden komt, voor ons overdreven, voor hun logisch.
pi_221146040
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:12 schreef Momo het volgende:
Geen trams in Utrecht

Utrecht moet het voorlopig stellen zonder trams. Door de hitte werken de wissels niet, zegt vervoerder Transdev tegen het ANP. De vervoerder laat vandaag al het materieel binnen en waarschijnlijk rijden er morgen ook geen trams.

"Wissels moeten open en dicht kunnen. Door de hitte lukt dat niet en zitten ze vast. Daardoor kunnen we nu al zeggen dat de problemen voorlopig niet voorbij zijn", zegt een woordvoerder tegen het ANP.
Je zou zeggen dat je dit wel voorbereid zou hebben :') :')
  donderdag 25 juni 2026 @ 16:14:59 #187
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_221146041
Worden we morgen ook nog opgeschrikt door NL-Alert?
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2026 @ 16:15:27 #188
284411 crew  heywoodu
pi_221146044
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:09 schreef Momo het volgende:

[..]
Misschien toch best lastige beslissing met zoveel buitenlanders die nu hier al zijn en dik geld hebben neergelegd voor hotel en vlucht. Maarja veiligheid boven alles natuurlijk.
Ja, laten we eerlijk zijn: duizenden en duizenden mensen die morgen staan te stampen en springen met hun vaak enigszins doorgesnoven hoofd in de volle zon bij 38 graden...dat gaat niet goed. Dat moge vrij duidelijk zijn natuurlijk.
pi_221146045
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, verschillende landen hebben inderdaad verschillende klimaten en dan logischerwijze ook verschillende eisen voor waarschuwingen en dergelijken, dat klopt. Er zijn ook landen waar men voor kou begint te waarschuwen als het niet eens onder de 10 graden komt, voor ons overdreven, voor hun logisch.
Que?
blablablabla
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2026 @ 16:16:18 #190
284411 crew  heywoodu
pi_221146046
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:14 schreef DefKu het volgende:

[..]
Je zou zeggen dat je dit wel voorbereid zou hebben :') :')
Hoe, precies? Door tig jaar eerder, toen temperaturen als deze nog min of meer ondenkbaar waren, alvast op schier onmogelijk geacht weer te bouwen?
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2026 @ 16:16:36 #191
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221146047
quote:
Bij code oranje of rood is er een grote kans op gevaarlijk weer waarbij de impact groot is met mogelijk schade, letsel of veel overlast. De meeste rode en oranje waarschuwingen worden gegeven in de maanden januari, december en juli. Maar code rood voor de hitte werd nog nooit afgegeven.
Toch weer een nieuw record erbij deze hittegolf *G*
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221146050
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:16 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Hoe, precies? Door tig jaar eerder, toen temperaturen als deze nog min of meer ondenkbaar waren, alvast op schier onmogelijk geacht weer te bouwen?
Water erop spuiten ofzo
  donderdag 25 juni 2026 @ 16:17:49 #193
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_221146054
Worden alle vrijmibo's ook afgelast?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2026 @ 16:18:40 #194
284411 crew  heywoodu
pi_221146060
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:16 schreef Elan het volgende:

[..]
Que?
Jazeker. Brazilië, bijvoorbeeld, volgens mij zag ik die daar vorig jaar nog langskomen: waarschuwingen voor kou, want het koelde af naar een graad of 10-11. Voor ons overdreven, voor hun logisch.

Overigens waarschuwt men daar zeker weten ook als ze het weer dat wij morgen krijgen zouden hebben, inclusief oproepen om rustiger aan te doen en de hele meuk.
pi_221146063
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:17 schreef kibo het volgende:
Worden alle vrijmibo's ook afgelast?
In plaats van twee traytjes drink ik maar één traytje
pi_221146064
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:15 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, laten we eerlijk zijn: duizenden en duizenden mensen die morgen staan te stampen en springen met hun vaak enigszins doorgesnoven hoofd in de volle zon bij 38 graden...dat gaat niet goed. Dat moge vrij duidelijk zijn natuurlijk.
Bovendien, als je mensen met een dagkaart al hebt geweigerd, kan dat ook voor mensen met weekendkaarten.
Uitermate kut voor ze, maar een stoet ambulances en lijkwagens als het mis gaat is nog kutter.
A mind with a heart of it's own
  donderdag 25 juni 2026 @ 16:19:17 #197
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221146065
twitter


Waarom krijgen wij niks?
pi_221146070
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:17 schreef kibo het volgende:
Worden alle vrijmibo's ook afgelast?
De domibo die gepland stond is wel afgelast ;(
A mind with a heart of it's own
  donderdag 25 juni 2026 @ 16:20:12 #199
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221146072
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:19 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Bovendien, als je mensen met een dagkaart al hebt geweigerd, kan dat ook voor mensen met weekendkaarten.
Uitermate kut voor ze, maar een stoet ambulances en lijkwagens als het mis gaat is nog kutter.
Als je uren in de zon staat op een festival in de felle zon met 38 graden, moet je goed daar tegen drinken, en dan niet alcohol.
pi_221146078
Ik zit me net te bedenken hoe het gaat met al die producten in het keukenkastje die je koel en droog moet bewaren :D

En ja, ik weet dat het voor het overgrote deel geen probleem is.
  donderdag 25 juni 2026 @ 16:20:41 #201
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221146079
Tijd voor een biertje
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  donderdag 25 juni 2026 @ 16:24:32 #202
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_221146108
52 in de zon, gemeentes waren vandaag al dicht in woestijn land
pi_221146120
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Jazeker. Brazilië, bijvoorbeeld, volgens mij zag ik die daar vorig jaar nog langskomen: waarschuwingen voor kou, want het koelde af naar een graad of 10-11. Voor ons overdreven, voor hun logisch.

Overigens waarschuwt men daar zeker weten ook als ze het weer dat wij morgen krijgen zouden hebben, inclusief oproepen om rustiger aan te doen en de hele meuk.
Het waarschuwen is het probleem niet nogmaals, de overtrokken reacties en met name het OV dat gelijk gaat afschalen wel. Werknemers worden namelijk wel geacht worden om gewoon op werk te verschijnen.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)-zomaar-thuisblijven

Ook trams die zogenaamd niet kunnen rijden in Utrecht terwijl ze dat met soortgelijke temperaturen woensdag wel gewoon konden. Bij mijn weten is het er tijdens de vorige recordtemperatuur van 40 graden lokaal helemaal geen grootschalig alarm afgegeven. En reden trams en treinen gewoon. Die complete massahysterie omdat het wat warmer of kouder is dan gebruikelijk slaat nergens op.

Vroeger werd je geacht om zelf na te denken en daarmee creëer je een stukje bewustwording en verstand dat straks een complete generatie mist.
blablablabla
pi_221146133
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:20 schreef kilon het volgende:
Ik zit me net te bedenken hoe het gaat met al die producten in het keukenkastje die je koel en droog moet bewaren :D

En ja, ik weet dat het voor het overgrote deel geen probleem is.
De Nutellla kun je gewoon opdrinken onder je dekentje op de bank.
blablablabla
pi_221146135
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:20 schreef INViCTuS het volgende:
Tijd voor een biertje
Dat is wel een dingetje. Gister vergeten bier en wijn te halen.
Wel 2 dozen ijsjes in de vriezer :9
A mind with a heart of it's own
pi_221146145
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:25 schreef Elan het volgende:

[..]
Het waarschuwen is het probleem niet nogmaals, de overtrokken reacties en met name het OV dat gelijk gaat afschalen wel. Werknemers worden namelijk wel geacht worden om gewoon op werk te verschijnen.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)-zomaar-thuisblijven

Ook trams die zogenaamd niet kunnen rijden in Utrecht terwijl ze dat met soortgelijke temperaturen woensdag wel gewoon konden. Bij mijn weten is het er tijdens de vorige recordtemperatuur van 40 graden lokaal helemaal geen grootschalig alarm afgegeven. En reden trams en treinen gewoon. Die complete massahysterie omdat het wat warmer of kouder is dan gebruikelijk slaat nergens op.

Vroeger werd je geacht om zelf na te denken en daarmee creëer je een stukje bewustwording en verstand dat straks een complete generatie mist.
Tijdens de vorige 40 graden was de luchtvochtighei veel lager en daarmee het risico veel kleiner
  donderdag 25 juni 2026 @ 16:30:01 #207
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_221146152
Morgen: de atmosfeer is ontploft
pi_221146153
School morgen dicht dus kinderen thuis. Nu kan ik wel voetbal kijken want hoef toch niet vroeg op :')
pi_221146158
In Zeeland komt de weg omhoog

pi_221146163
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:27 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Dat is wel een dingetje. Gister vergeten bier en wijn te halen.
Wel 2 dozen ijsjes in de vriezer :9
Ik heb nog een bak ben and jerry
pi_221146179
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:30 schreef Dutch_view het volgende:
In Zeeland komt de weg omhoog

[ afbeelding ]
Gaat helemaal fout. w/

Headed for a disaster of biblical proportions. Fire and brimstone coming down from the skies! Rivers and seas boiling! 40 years of darkness! Earthquakes, volcanoes!

Bekijk deze YouTube-video
pi_221146209


Is dat paarse gebiedje een glitch in de matrix of is het echt zon heet daar?
blablablabla
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2026 @ 16:36:28 #213
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221146236
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:30 schreef Melleyn het volgende:
School morgen dicht dus kinderen thuis. Nu kan ik wel voetbal kijken want hoef toch niet vroeg op :')
Daarom hebben ze dus die code rood ingesteld :!
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221146265
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:29 schreef -0- het volgende:

[..]
Tijdens de vorige 40 graden was de luchtvochtighei veel lager en daarmee het risico veel kleiner
Heb je daar een bron voor? Tropische hitte en extreme vochtigheid zijn zeldzaam. Laat staan recordtemperaturen van 40 graden of meer.

Je zag vorige week vrijdag al dat als de luchtvochtiheid eenmaal heel hoog is bij 30+ het al heel snel resulteert in terreurbuien.
blablablabla
  donderdag 25 juni 2026 @ 16:39:23 #215
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_221146283
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:27 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Dat is wel een dingetje. Gister vergeten bier en wijn te halen.
Wel 2 dozen ijsjes in de vriezer :9
Ijsjes? Check!
Bier? Nog 2 flesjes Kölsch :') en veel alcoholvrij
Wijn? Een speciale koelkast vol! Net nog twee Rieslings gehaald omdat ik langs mijn favoriete wijnhandel kwam (Elhorst, O'zaal) @Arizona
  donderdag 25 juni 2026 @ 16:39:38 #216
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_221146290
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:24 schreef THEFXR het volgende:
52 in de zon, gemeentes waren vandaag al dicht in woestijn land
In de zon :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 16:40:16 #217
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_221146299
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:39 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Ijsjes? Check!
Bier? Nog 2 flesjes Kölsch :') en veel alcoholvrij
Wijn? Een speciale koelkast vol! Net nog twee Rieslings gehaald omdat ik langs mijn favoriete wijnhandel kwam (Elhorst, O'zaal) @:arizona
De Mahou 0.0 staat hier ook koud!

(ben vrijwel helemaal gestopt met alcohol drinken sinds aantal maanden, bevalt me prima :) )
  donderdag 25 juni 2026 @ 16:40:40 #218
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221146303
Verschil tussen noord en rest Nederland is wel groot
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2026 @ 16:42:20 #219
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221146323
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:40 schreef INViCTuS het volgende:
Verschil tussen noord en rest Nederland is wel groot
Beetje een soort reserve-Scandinavië :N
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 25 juni 2026 @ 16:42:31 #220
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_221146329
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:35 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]

Is dat paarse gebiedje een glitch in de matrix of is het echt zon heet daar?
Effect van Tatasteel op de omgevingstemperatuur ook goed zichtbaar
pi_221146368
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:38 schreef Elan het volgende:
Je zag vorige week vrijdag al dat als de luchtvochtiheid eenmaal heel hoog is bij 30+ het al heel snel resulteert in terreurbuien.
Ik vond vorige week vrijdag hier erger eigenlijk. Gister en vandaag vervelend, maar te doen. Vorige week vrijdag was het echt heel vochtig hier. Ik heb nu namelijk geen last van condens in de badkamer.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 25 juni 2026 @ 16:46:43 #222
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221146375
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik vond vorige week vrijdag hier erger eigenlijk. Gister en vandaag vervelend, maar te doen. Vorige week vrijdag was het echt heel vochtig hier. Ik heb nu namelijk geen last van condens in de badkamer.
Jij woont in het noorden....
pi_221146383
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Jij woont in het noorden....
Ging over de luchtvochtigheid. Gister was het hier even warm als vorige week vrijdag namelijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221146387
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:39 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Ijsjes? Check!
Bier? Nog 2 flesjes Kölsch :') en veel alcoholvrij
Wijn? Een speciale koelkast vol! Net nog twee Rieslings gehaald omdat ik langs mijn favoriete wijnhandel kwam (Elhorst, O'zaal) @:arizona
Ga vanavond nog wel even moed verzamelen en naar de supermarkt. Dan heb ik als het goed is genoeg in huis van alles t/m zaterdag :P
A mind with a heart of it's own
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 16:55:02 #225
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_221146422
Ik hoop morgen op een herhaling in het noorden :@
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  donderdag 25 juni 2026 @ 16:56:11 #226
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_221146426
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:40 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
De Mahou 0.0 staat hier ook koud!

(ben vrijwel helemaal gestopt met alcohol drinken sinds aantal maanden, bevalt me prima :) )
Top! Ik ben wel enorm geminderd. Maar op warme dagen moet ik bier drinken omdat het mijn dorst enorm lest :)
Maar datzelfde effect heb ik ook gewoon met 0.0 dus die keuze is sinds een paar jaar wel makkelijk. In het weekend drink ik wel alcohol..wijn meestal. Met water ernaast...
pi_221146434
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:55 schreef R-woud93 het volgende:
Ik hoop morgen op een herhaling in het noorden :@
Morgen gaan we er allemaal aan.

Weet iemand hoe de onweerkansen zijn dit weekend? Is het al zeker dat het helemaal los gaat?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221146436
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:56 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Top! Ik ben wel enorm geminderd. Maar op warme dagen moet ik bier drinken omdat het mijn dorst enorm lest :)
Maar datzelfde effect heb ik ook gewoon met 0.0 dus die keuze is sinds een paar jaar wel makkelijk. In het weekend drink ik wel alcohol..wijn meestal. Met water ernaast...
Pak tegenwoordig vaak een 2,5% biertje zonder alcohol is je wel echt het bittertje.
blablablabla
pi_221146442
Noordelijke gebieden halen net een zomerse waarde. Dat is wel Code Oranje-waardig hoor :P
  donderdag 25 juni 2026 @ 17:02:15 #230
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_221146462
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:49 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Ga vanavond nog wel even moed verzamelen en naar de supermarkt. Dan heb ik als het goed is genoeg in huis van alles t/m zaterdag :P
Bij de Dirk (Stadsveld of Deppenbronx) hebben ze een goede NZ Sauvignon Blanc genaamd Little Kiwi ^O^
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 17:03:26 #231
8781 crew  Frutsel
pi_221146467
quote:
Code rood voor hitte
Vanaf komende nacht geldt code rood vanwege de extreme hitte. Het is de eerste keer dat het KNMI code rood afgeeft om te waarschuwen voor hitte sinds het weerinstituut in 2010 met kleurcodes begon.
De waarschuwing geldt voor alle provincies, behalve Zeeland, Drenthe, Groningen en Friesland. Daar blijft code oranje van kracht. In het Waddengebied geldt code geel. Code rood geldt tot zeker zaterdag 0.00 uur.

"De combinatie van hoge temperaturen en luchtvochtigheid zorgt voor een onaangename, benauwde hitte", meldt het KNMI. De temperatuur kan lokaal oplopen tot 40 graden.

"Iedereen kan hierdoor gezondheidsklachten krijgen, zoals uitdroging, oververhitting en hitteberoerte. De hittekracht komt daarbij in de middag uit op 9 tot 10. Het Nationaal Hitteplan van het RIVM is hiervoor van kracht, tot ten minste zaterdag."

Code rood is het weeralarm voor een gevaarlijke weersituatie. Daarom is het belangrijk om in de schaduw te blijven, geen zware lichamelijke activiteiten te doen en genoeg water te drinken, waarschuwt het weerinstituut.

Code rood heeft maatschappelijke impact
Het besluit is genomen na overleg van het weerimpactteam (WIT), zegt een woordvoerder tegen NU.nl. Dat is een overleg tussen onder meer het KNMI, Rijkswaterstaat, ProRail en veiligheidsregio's. Al die partijen zijn betrokken vanwege de maatschappelijke impact van code rood.

Er worden nu allerlei protocollen toegepast in verschillende sectoren, zegt de woordvoerder. Een voorbeeld is de inzet van het tropenrooster in het onderwijs.

Wat code rood momenteel precies inhoudt, is nog niet duidelijk. Een woordvoerder van het KNMI was nog niet bereikbaar voor uitleg. Eerder liet het KNMI weten dat het kan gaan om maatregelen als het sluiten van de kinderopvang.

Donderdagmiddag kwam de temperatuur in De Bilt boven de 30 graden uit, waarmee er officieel sprake is van een landelijke hittegolf. Daarvoor moet het vijf dagen warmer dan 25 graden zijn, waarvan drie dagen warmer dan 30 graden.

De huidige hittegolf duurt inmiddels acht dagen en komt daarmee op gelijke hoogte met de hittegolven van juni 1936 en 1976. Met de huidige prognose verwacht Weeronline de langste hittegolf in juni ooit. Het einde van de hittegolf is voorlopig namelijk nog niet in zicht. Mogelijk wordt vrijdag ook de warmste dag ooit gemeten in De Bilt.
pi_221146471
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:57 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Morgen gaan we er allemaal aan.

Weet iemand hoe de onweerkansen zijn dit weekend? Is het al zeker dat het helemaal los gaat?
Stel je niet zo aan. Het noorden krijgt een temperatuur van waar we hier in het zuiden niet meer van schrikken.

Sowieso totaal niet eens het belangrijkste, of het nu 34, 35, 36 of 37 graden wordt uiteindelijk. Het belangrijkste verschil dat er vannacht in het noorden nog ruimte voor afkoeling is, terwijl in het zuiden - zeker in de dorpen zelf - de temperatuur niet onder de 25 graden komt. De gemiddelde temperatuur is zoveel hoger in de zuidelijke helft, dat is echt van een totaal andere orde dan in de noordelijke helft.

Verder wel: opbokken met die hitte :(
  donderdag 25 juni 2026 @ 17:06:24 #233
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_221146485
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:57 schreef Elan het volgende:

[..]
Pak tegenwoordig vaak een 2,5% biertje zonder alcohol is je wel echt het bittertje.
Ja, het is wel een typisch smaakje, alcoholvrij, maar ik hou er wel van.
Ik heb nu Krombacher Herb 0.0 wat ook nog suikervrij is. Dat bevalt me ook wel goed eigenlijk...maw, goed voor de dorst :P
  donderdag 25 juni 2026 @ 17:06:24 #234
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221146486
twitter


twitter
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_221146487
Absurd hoge temperaturen, en toch is er een NO wind. Hoe kan dit?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 juni 2026 @ 17:08:17 #236
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221146502
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
Stel je niet zo aan.
:')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2026 @ 17:08:29 #237
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221146505
quote:
5s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:06 schreef Alpha0 het volgende:
Absurd hoge temperaturen, en toch is er een NO wind. Hoe kan dit?
Er is geen verkoelende zeewind
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221146533
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:06 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Ja, het is wel een typisch smaakje, alcoholvrij, maar ik hou er wel van.
Ik heb nu Krombacher Herb 0.0 wat ook nog suikervrij is. Dat bevalt me ook wel goed eigenlijk...maw, goed voor de dorst :P
Zijn zelden echt alcoholvrij er mag sowieso 0.5% inzitten en alsnog als alcoholvrij verkocht te worden.
blablablabla
pi_221146555
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
Noordelijke gebieden halen net een zomerse waarde. Dat is wel Code Oranje-waardig hoor :P
w/ w/ w/ Hup Holland w/ w/ w/
blablablabla
pi_221146559
Zowel Harmonie als ICON D2 geven voor hier 41 graden aan morgen ;(
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 juni 2026 @ 17:15:40 #241
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221146569
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:06 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]

[ x ]
Perfect barbecueweer!
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221146570
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:13 schreef Elan het volgende:

[..]
Zijn zelden echt alcoholvrij er mag sowieso 0.5% inzitten en alsnog als alcoholvrij verkocht te worden.
In Nederland niet, dan moet er minder dan 0.1% in zitten.
pi_221146580
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:16 schreef Sarabi het volgende:

[..]
In Nederland niet, dan moet er minder dan 0.1% in zitten.
Is dat alleen met bier dan want ik heb alcoholvrije wijn staan (staat op het etiket) met 0,5%
blablablabla
pi_221146581
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:08 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Er is geen verkoelende zeewind
Die was er vannacht ook al niet, in Ukkel bleef het reeds 24 graden en dat zal vannacht nog wel wat erger zijn.
Inb4 wie gaat er dan ook in Ukkel wonen :|W
blablablabla
  donderdag 25 juni 2026 @ 17:19:47 #245
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221146587
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zowel Harmonie als ICON D2 geven voor hier 41 graden aan morgen ;(
Hier ook
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  donderdag 25 juni 2026 @ 17:20:03 #246
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221146588
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:14 schreef DefKu het volgende:

[..]
Je zou zeggen dat je dit wel voorbereid zou hebben :') :')
Nee waarom? Dit komt een paar keer per jaar voor. Kosten-baten: niet economisch.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 juni 2026 @ 17:20:26 #247
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221146591
Nou, ik heb mooi een Franziskaner opengetrokken.

Je moet goed drinken met dit weer
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_221146594
quote:
5s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:18 schreef Elan het volgende:

[..]
Is dat alleen met bier dan want ik heb alcoholvrije wijn staan (staat op het etiket) met 0,5%
Bijzonder, het lijkt inderdaad alleen voor bier te tellen.
Nog een reden dat het lijkt dat het vooral een anti bierlobby lijkt te zijn en wijn overal tussendoor glipt. Net zoals met accijnzen. Maar goed dat is een andere discussie :+
  donderdag 25 juni 2026 @ 17:22:41 #249
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_221146596
Hopelijk dik onweer zaterdag 8-)
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_221146598
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]
:')
Ja kijk. Ik ben natuurlijk een überaansteller met warm weer. Feit. Ik word er melodramatisch van.

Natuurlijk overdrijf ik ook wel een beetje hier, want eigenlijk pendel ik vanuit het koele huis, naar het zwembad in de tuin en weer terug naar de koelte. Dus echt last van de warmte heb ik op zulke extreme dagen helemaal niet :P
Ik vind het alleen zwaar kut dat ik niet naar buiten kan, want ik weet de gevolgen daarvan bij mezelf ;( :P

Maar hij komt al dagen met dingen als paniek, nu gaat hij morgen kapot etc, terwijl hij vooralsnog ligt te chillen bij 25 graden met nachten van 16.

Een kerel als @THEFXR, die gaat kapot. Die heeft vandaag 36 graden op z'n kop, vannacht koelt het niet onder de 25 af en morgen krijgt hij nog 40 op z'n harses. Dát is kapot gaan als je de warmte niet kwijt kunt.
pi_221146616
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:21 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Bijzonder, het lijkt inderdaad alleen voor bier te tellen.
Nog een reden dat het lijkt dat het vooral een anti bierlobby lijkt te zijn en wijn overal tussendoor glipt. Net zoals met accijnzen. Maar goed dat is een andere discussie :+
Ja heel bijzonder. En zolang het in het Duits op het etiket staat mag je het ook als zodanig verkopen.


Al valt het dan officieel weer onder alcoholarm bier en mag het niet aan minderjarigen verkocht worden.
blablablabla
pi_221146624
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:27 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja heel bijzonder. En zolang het in het Duits op het etiket staat mag je het ook als zodanig verkopen.
[ afbeelding ]

Al valt het dan officieel weer onder alcoholarm bier en mag het niet aan minderjarigen verkocht worden.
Precies bij bier heb je het verschil tussen alcoholvrij en arm.
Nouja beide zou geen probleem moeten zijn want als je een iets te rijpe banaan eet krijg je meer binnen.
Dus proost B:)B
  donderdag 25 juni 2026 @ 17:30:28 #253
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_221146634
In 2019 was er geen code rood
Love Israël, Israël zal winnen tegen Hamas. De MRNA-crisis is de echte pandemie.
- Een volk dat voor tirannen zwicht,
- zal meer dan lijf en goed verliezen,
- dan dooft het licht. #stoplinks!!
pi_221146646
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:30 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
In 2019 was er geen code rood
In de zomer van 2019 waren er ook nog niet zoveel corona-gevaccineerden.
pi_221146649
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:29 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Precies bij bier heb je het verschil tussen alcoholvrij en arm.
Nouja beide zou geen probleem moeten zijn want als je een iets te rijpe banaan eet krijg je meer binnen.
Dus proost B:)B
Thanks!
Beste is een dikke joint met dit weer, voetjes in een badje met op de achtergrond wat Eek a Mouse dan waan je je op een tropisch eiland B-) :7
blablablabla
pi_221146651
Harmonie model geeft morgen vanaf 2 uur al minder warm. Rond 1 uur is het het warmst hier in Rotterdam. Vanuit Zee wordt het dan "koeler"
  donderdag 25 juni 2026 @ 17:33:07 #257
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_221146655
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:32 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
In de zomer van 2019 waren er ook nog niet zoveel corona-gevaccineerden.
Klopt ook, 0 namelijk.
Love Israël, Israël zal winnen tegen Hamas. De MRNA-crisis is de echte pandemie.
- Een volk dat voor tirannen zwicht,
- zal meer dan lijf en goed verliezen,
- dan dooft het licht. #stoplinks!!
pi_221146660
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:33 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Klopt ook, 0 namelijk.
Ik zie een verband.
pi_221146661
‘Ga alleen naar buiten als het echt nodig is’

https://www.ad.nl/binnenl(...)t-nodig-is~ad2bac58/




Een situatieschets. @RamboDirk
pi_221146665
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:32 schreef Maver24 het volgende:
Harmonie model geeft morgen vanaf 2 uur al minder warm. Rond 1 uur is het het warmst hier in Rotterdam. Vanuit Zee wordt het dan "koeler"
Harmonie komt ook als een van de weinige modellen met buien. De meeste kans daarop is voor zaterdag weggelegd.
pi_221146691
Het KNMI adviseerde in eerste instantie om alleen naar buiten te gaan als dat echt nodig is, maar trok dat advies al snel weer in, omdat ook huizen erg warm kunnen zijn. Het advies is nu: zoek verkoeling!

Echte experts dit
pi_221146717
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:35 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Harmonie komt ook als een van de weinige modellen met buien. De meeste kans daarop is voor zaterdag weggelegd.
Nos zei het net ook om 5 uur kans op een bui
  donderdag 25 juni 2026 @ 17:42:14 #263
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221146718
Hoe laat persconferentie? Jetten en Van Dissel? Gaan we wel of niet vaccineren?

:+
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_221146720
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:39 schreef lbosse het volgende:
Het KNMI adviseerde in eerste instantie om alleen naar buiten te gaan als dat echt nodig is, maar trok dat advies al snel weer in, omdat ook huizen erg warm kunnen zijn. Het advies is nu: zoek verkoeling!

Echte experts dit
Ga wel in de badkamer zitten 😅😅😅
  donderdag 25 juni 2026 @ 17:43:43 #265
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_221146724
Bekijk deze YouTube-video

Dit gaat er morgen gebeuren .

@BNW @Wappie
RED ONS HENNIEGOD
pi_221146725
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:42 schreef Maver24 het volgende:

[..]
Nos zei het net ook om 5 uur kans op een bui
Gebaseerd op welk model? :P
De NOS is namelijk geen weermodel.
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2026 @ 17:44:41 #267
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221146729
Er staat voor morgen wel bewolking op de planning, lekker heel de dag broeien
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221146735
quote:
9s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:44 schreef LTVDK het volgende:
Er staat voor morgen wel bewolking op de planning, lekker heel de dag broeien
Grijze treurnis ohne ende.
pi_221146740
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:43 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Gebaseerd op welk model? :P
De NOS is namelijk geen weermodel.
Geen idee. Maar ik hoorde het diegene zeggen. Morgen kans op een bui
pi_221146752
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:27 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Dat is wel een dingetje. Gister vergeten bier en wijn te halen.
Wel 2 dozen ijsjes in de vriezer :9
Die waren mijn buren rond een uur of 11 aan het uitdelen aan de stratenmakers.
pi_221146759
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:46 schreef Maver24 het volgende:

[..]
Geen idee. Maar ik hoorde het diegene zeggen. Morgen kans op een bui
Zou zo maar kunnen. We gaan het zien :)
pi_221146768
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:49 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Die waren mijn buren rond een uur of 11 aan het uitdelen aan de stratenmakers.
Dat zijn de echte eindbazen _O_ .
Wij maar janken vanaf ons laptopje of telefoon dat het heet is. :O
blablablabla
pi_221146774
quote:
18s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:45 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Grijze treurnis ohne ende.
Ja ho maar weer. Oktober tot maart is erg zat.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_221146775
Ik heb steeds het idee dat morgen het laatste is, maar is helemaal niet zo.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221146780
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:49 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Die waren mijn buren rond een uur of 11 aan het uitdelen aan de stratenmakers.
Heel lief. O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2026 @ 17:54:13 #276
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221146787
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:53 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb steeds het idee dat morgen het laatste is, maar is helemaal niet zo.
Nee zaterdag nog een vreselijk broeierige dag met hopelijk 's avonds wat verkoeling
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221146788
quote:
9s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:52 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ja ho maar weer. Oktober tot maart is erg zat.
Morgen begint de herfst. Geniet nog maar ff van het zonnetje.
pi_221146794
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:54 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Morgen begint de herfst. Geniet nog maar ff van het zonnetje.
Geen moeite met de herfst, wel met het gezeur. :D
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_221146801
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:58 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat er gaat gebeuren en dat is mijn probleem met dit soort kneuterige maatregelen is een kutsmoes voor bedrijven en overheden om flink te gaan afschalen, Dus de NS gaat minder treinen laten rijden, scholen gaan (alweer) dicht, winkels gaan eerder dicht en de zwembaden en pretparken enz blijven ook dicht. Het is een verkapte snipperdag voor een groep mensen die toch al louter lamstralen.

Ondertussen gaan de werkzaamheden op de A12 gewoon door in de volle zon met asfalt waar je letterlijk een eitje op kan bakken.

Waarschuwen is prima maar het moet in Nederland altijd uitgebuit worden, zelfde met 5cm snil. Gelijk het hele land plat.
In Frankrijk rijden ook veel treinen niet: https://www.franceinfo.fr(...)u-ouigo_8079488.html
pi_221146802
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:55 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Geen moeite met de herfst, wel met het gezeur. :D
:D

Gelukkig is mijn 'mood' dan weer positief :P
  donderdag 25 juni 2026 @ 17:58:25 #281
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_221146813
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:32 schreef Maver24 het volgende:
Harmonie model geeft morgen vanaf 2 uur al minder warm. Rond 1 uur is het het warmst hier in Rotterdam. Vanuit Zee wordt het dan "koeler"
Viel mij ook op ja. Vanaf westen koelt het redelijk snel af. Maar dan hebben we het wel over 31 graden in de avond rond 21:00 (binnen drie uur tijd komend vanaf 39).
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_221146847
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:58 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]
Viel mij ook op ja. Vanaf westen koelt het redelijk snel af. Maar dan hebben we het wel over 31 graden in de avond rond 21:00 (binnen drie uur tijd komend vanaf 39).
Bizarre uitspraak. :D
Maar je hebt wel gelijk.
pi_221146889
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:03 schreef Haags het volgende:
School van mijn dochter stuurde gister bericht dat de lessen gewoon doorgaan. Hebben sinds kort een nieuw hyper modern gebouw met alles erop en eraan dus geen probleem met hitte in principe. Maar vraag me toch af wat ze gaan doen met code rood.
Het bericht waarvan je wist dat ie ging komen. De school is gesloten. :')
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 25 juni 2026 @ 18:10:05 #284
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221146905
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 18:07 schreef Haags het volgende:

[..]
Het bericht waarvan je wist dat ie ging komen. De school is gesloten. :')
Idem voor Perrin junior.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221146916
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 18:07 schreef Haags het volgende:

[..]
Het bericht waarvan je wist dat ie ging komen. De school is gesloten. :')
Hier gaat de school van mijn zoontje (met airco) vooralsnog gewoon door. De andere school - zonder airco - ook. Maar goed, daar laten ze de kinderen ook gewoon met 33 graden in de volle zon rondrennen, terwijl dat volgens hun eigen hitteprotocol toch echt niet zou gebeuren.
  donderdag 25 juni 2026 @ 18:12:13 #286
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_221146917
Heb maar even een trui aangetrokken, het werd best fris onder de airco.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 25 juni 2026 @ 18:13:23 #287
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221146926
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 18:12 schreef PzKpfw het volgende:
Heb maar even een trui aangetrokken, het werd best fris onder de airco.
First world problems.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 18:13:49 #288
42184 crew  DaMart
pi_221146930
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 18:07 schreef Haags het volgende:

[..]
Het bericht waarvan je wist dat ie ging komen. De school is gesloten. :')
Hier ook. Met code oranje was het met dezelfde weersverwachting blijkbaar wel verantwoord voor de kinderen om naar school te gaan :').
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_221146938
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 18:13 schreef DaMart het volgende:

[..]
Hier ook. Met code oranje was het met dezelfde weersverwachting blijkbaar wel verantwoord voor de kinderen om naar school te gaan :').
Ik vind het besluit ook enigszins vreemd. Maar ik begrijp dat het nu vanuit de scholen stichting is die het min of meer eist.
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 25 juni 2026 @ 18:16:00 #290
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_221146941
Code rood vanaf middernacht vind ik wel bijzonder, lijkt me niet dat de omstandigheden 's Nachts al zo zorgelijk zijn.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_221146943
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 18:12 schreef PzKpfw het volgende:
Heb maar even een trui aangetrokken, het werd best fris onder de airco.
Ik heb ook maar de kachel aangestoken om wat tegenwicht aan die airco te bieden.
pi_221146974
Nou als alle collega's met de kleine kinderen thuiszitten morgen DAN DOE IK OOK NIKS
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 18:19:46 #293
42184 crew  DaMart
pi_221146984
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 18:15 schreef Haags het volgende:

[..]
Ik vind het besluit ook enigszins vreemd. Maar ik begrijp dat het nu vanuit de scholen stichting is die het min of meer eist.
Ik snap het besluit en ik vind het terecht met het binnenklimaat in het gebouw, maar vind het vooral bijzonder dat ze dit niet eerder bedacht hebben.
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  donderdag 25 juni 2026 @ 18:20:32 #294
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221146999
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 18:16 schreef PzKpfw het volgende:
Code rood vanaf middernacht vind ik wel bijzonder, lijkt me niet dat de omstandigheden 's Nachts al zo zorgelijk zijn.
Nacht van donderdag op vrijdag wordt waarschijnlijk warmste ooit in Nederland
Het KNMI verwacht dat de nacht van donderdag op vrijdag de warmste nacht wordt die ooit is gemeten in Nederland. Het weerinstituut gaat ervan uit dat de temperatuur in De Bilt die nacht niet onder de 24 graden zal zakken.
pi_221147038
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 18:16 schreef PzKpfw het volgende:
Code rood vanaf middernacht vind ik wel bijzonder, lijkt me niet dat de omstandigheden 's Nachts al zo zorgelijk zijn.
Zuiden wel. Gaat hier tussen de bebouwing niet afkoelen onder de 26. Mogelijk nog hoger,afgelopen nacht gaven de KNMI stations hier 22 en 22.8 aan, maar dat is buitengebied. Ik zit aan de rand van de wijk en meet best ver van enige bebouwing en bestrating af in mijn tuin, maar toch heb ik 24.1 gemeten als minimum.

Als je midden in een dorp/stad zit is dat allicht nog wat hoger.

Eigenlijk is die hoge nachttemperatuur problematischer dan de piek van de dagtemperatuur. Zonder afkoeling 's nachts wordt het juist problematisch bij veel mensen thuis.
  donderdag 25 juni 2026 @ 18:23:03 #296
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_221147045
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:20 schreef INViCTuS het volgende:
Nou, ik heb mooi een Franziskaner opengetrokken.

Je moet goed drinken met dit weer
Poh! Geniet'n!
pi_221147068
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 18:07 schreef Haags het volgende:

[..]
Het bericht waarvan je wist dat ie ging komen. De school is gesloten. :')
Dat komt puur door Code Rood want in feite is en was er niets aan de hand en kon het gewoon doorgaan.
blablablabla
pi_221147082
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 18:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat komt puur door Code Rood want in feite is en was er niets aan de hand en kon het gewoon doorgaan.
De meeste scholen staan er niet best voor hoor. Dat besluit is wel terecht verder. Zijn maar weinig scholen zoals die van mijn dochter met alles erop en eraan. Ik heb daar 1x mogen volleyballen een avond in de gymzaal, zelfs dat was een genot zo lekker koel. En verder is dat hele schoolplein zo'n beetje schaduwrijk ingericht en voorzien van water tap en zulks.
Zonder wrijving geen glans
pi_221147089
Zittingen van rechtszaken uitgesteld, Walibi en Drievliet vrijdag dicht
blablablabla
pi_221147090
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 18:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat komt puur door Code Rood want in feite is en was er niets aan de hand en kon het gewoon doorgaan.
Mja, ze moeten ook weer naar huis reizen en niet iedereen heeft een auto.
  donderdag 25 juni 2026 @ 18:28:18 #301
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221147091
Lauwersoog amper 20 graden. Haha
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')