abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 juni 2026 @ 16:56:11 #226
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_221146426
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:40 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
De Mahou 0.0 staat hier ook koud!

(ben vrijwel helemaal gestopt met alcohol drinken sinds aantal maanden, bevalt me prima :) )
Top! Ik ben wel enorm geminderd. Maar op warme dagen moet ik bier drinken omdat het mijn dorst enorm lest :)
Maar datzelfde effect heb ik ook gewoon met 0.0 dus die keuze is sinds een paar jaar wel makkelijk. In het weekend drink ik wel alcohol..wijn meestal. Met water ernaast...
pi_221146434
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:55 schreef R-woud93 het volgende:
Ik hoop morgen op een herhaling in het noorden :@
Morgen gaan we er allemaal aan.

Weet iemand hoe de onweerkansen zijn dit weekend? Is het al zeker dat het helemaal los gaat?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221146436
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:56 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Top! Ik ben wel enorm geminderd. Maar op warme dagen moet ik bier drinken omdat het mijn dorst enorm lest :)
Maar datzelfde effect heb ik ook gewoon met 0.0 dus die keuze is sinds een paar jaar wel makkelijk. In het weekend drink ik wel alcohol..wijn meestal. Met water ernaast...
Pak tegenwoordig vaak een 2,5% biertje zonder alcohol is je wel echt het bittertje.
blablablabla
pi_221146442
Noordelijke gebieden halen net een zomerse waarde. Dat is wel Code Oranje-waardig hoor :P
  donderdag 25 juni 2026 @ 17:02:15 #230
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_221146462
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:49 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Ga vanavond nog wel even moed verzamelen en naar de supermarkt. Dan heb ik als het goed is genoeg in huis van alles t/m zaterdag :P
Bij de Dirk (Stadsveld of Deppenbronx) hebben ze een goede NZ Sauvignon Blanc genaamd Little Kiwi ^O^
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 17:03:26 #231
8781 crew  Frutsel
pi_221146467
quote:
Code rood voor hitte
Vanaf komende nacht geldt code rood vanwege de extreme hitte. Het is de eerste keer dat het KNMI code rood afgeeft om te waarschuwen voor hitte sinds het weerinstituut in 2010 met kleurcodes begon.
De waarschuwing geldt voor alle provincies, behalve Zeeland, Drenthe, Groningen en Friesland. Daar blijft code oranje van kracht. In het Waddengebied geldt code geel. Code rood geldt tot zeker zaterdag 0.00 uur.

"De combinatie van hoge temperaturen en luchtvochtigheid zorgt voor een onaangename, benauwde hitte", meldt het KNMI. De temperatuur kan lokaal oplopen tot 40 graden.

"Iedereen kan hierdoor gezondheidsklachten krijgen, zoals uitdroging, oververhitting en hitteberoerte. De hittekracht komt daarbij in de middag uit op 9 tot 10. Het Nationaal Hitteplan van het RIVM is hiervoor van kracht, tot ten minste zaterdag."

Code rood is het weeralarm voor een gevaarlijke weersituatie. Daarom is het belangrijk om in de schaduw te blijven, geen zware lichamelijke activiteiten te doen en genoeg water te drinken, waarschuwt het weerinstituut.

Code rood heeft maatschappelijke impact
Het besluit is genomen na overleg van het weerimpactteam (WIT), zegt een woordvoerder tegen NU.nl. Dat is een overleg tussen onder meer het KNMI, Rijkswaterstaat, ProRail en veiligheidsregio's. Al die partijen zijn betrokken vanwege de maatschappelijke impact van code rood.

Er worden nu allerlei protocollen toegepast in verschillende sectoren, zegt de woordvoerder. Een voorbeeld is de inzet van het tropenrooster in het onderwijs.

Wat code rood momenteel precies inhoudt, is nog niet duidelijk. Een woordvoerder van het KNMI was nog niet bereikbaar voor uitleg. Eerder liet het KNMI weten dat het kan gaan om maatregelen als het sluiten van de kinderopvang.

Donderdagmiddag kwam de temperatuur in De Bilt boven de 30 graden uit, waarmee er officieel sprake is van een landelijke hittegolf. Daarvoor moet het vijf dagen warmer dan 25 graden zijn, waarvan drie dagen warmer dan 30 graden.

De huidige hittegolf duurt inmiddels acht dagen en komt daarmee op gelijke hoogte met de hittegolven van juni 1936 en 1976. Met de huidige prognose verwacht Weeronline de langste hittegolf in juni ooit. Het einde van de hittegolf is voorlopig namelijk nog niet in zicht. Mogelijk wordt vrijdag ook de warmste dag ooit gemeten in De Bilt.
pi_221146471
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:57 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Morgen gaan we er allemaal aan.

Weet iemand hoe de onweerkansen zijn dit weekend? Is het al zeker dat het helemaal los gaat?
Stel je niet zo aan. Het noorden krijgt een temperatuur van waar we hier in het zuiden niet meer van schrikken.

Sowieso totaal niet eens het belangrijkste, of het nu 34, 35, 36 of 37 graden wordt uiteindelijk. Het belangrijkste verschil dat er vannacht in het noorden nog ruimte voor afkoeling is, terwijl in het zuiden - zeker in de dorpen zelf - de temperatuur niet onder de 25 graden komt. De gemiddelde temperatuur is zoveel hoger in de zuidelijke helft, dat is echt van een totaal andere orde dan in de noordelijke helft.

Verder wel: opbokken met die hitte :(
  donderdag 25 juni 2026 @ 17:06:24 #233
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_221146485
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:57 schreef Elan het volgende:

[..]
Pak tegenwoordig vaak een 2,5% biertje zonder alcohol is je wel echt het bittertje.
Ja, het is wel een typisch smaakje, alcoholvrij, maar ik hou er wel van.
Ik heb nu Krombacher Herb 0.0 wat ook nog suikervrij is. Dat bevalt me ook wel goed eigenlijk...maw, goed voor de dorst :P
  donderdag 25 juni 2026 @ 17:06:24 #234
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221146486
twitter


twitter
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_221146487
Absurd hoge temperaturen, en toch is er een NO wind. Hoe kan dit?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 juni 2026 @ 17:08:17 #236
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221146502
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
Stel je niet zo aan.
:')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2026 @ 17:08:29 #237
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221146505
quote:
5s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:06 schreef Alpha0 het volgende:
Absurd hoge temperaturen, en toch is er een NO wind. Hoe kan dit?
Er is geen verkoelende zeewind
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221146533
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:06 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Ja, het is wel een typisch smaakje, alcoholvrij, maar ik hou er wel van.
Ik heb nu Krombacher Herb 0.0 wat ook nog suikervrij is. Dat bevalt me ook wel goed eigenlijk...maw, goed voor de dorst :P
Zijn zelden echt alcoholvrij er mag sowieso 0.5% inzitten en alsnog als alcoholvrij verkocht te worden.
blablablabla
pi_221146555
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
Noordelijke gebieden halen net een zomerse waarde. Dat is wel Code Oranje-waardig hoor :P
w/ w/ w/ Hup Holland w/ w/ w/
blablablabla
pi_221146559
Zowel Harmonie als ICON D2 geven voor hier 41 graden aan morgen ;(
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 juni 2026 @ 17:15:40 #241
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221146569
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:06 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]

[ x ]
Perfect barbecueweer!
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221146570
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:13 schreef Elan het volgende:

[..]
Zijn zelden echt alcoholvrij er mag sowieso 0.5% inzitten en alsnog als alcoholvrij verkocht te worden.
In Nederland niet, dan moet er minder dan 0.1% in zitten.
pi_221146580
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:16 schreef Sarabi het volgende:

[..]
In Nederland niet, dan moet er minder dan 0.1% in zitten.
Is dat alleen met bier dan want ik heb alcoholvrije wijn staan (staat op het etiket) met 0,5%
blablablabla
pi_221146581
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:08 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Er is geen verkoelende zeewind
Die was er vannacht ook al niet, in Ukkel bleef het reeds 24 graden en dat zal vannacht nog wel wat erger zijn.
Inb4 wie gaat er dan ook in Ukkel wonen :|W
blablablabla
  donderdag 25 juni 2026 @ 17:19:47 #245
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221146587
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zowel Harmonie als ICON D2 geven voor hier 41 graden aan morgen ;(
Hier ook
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  donderdag 25 juni 2026 @ 17:20:03 #246
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221146588
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:14 schreef DefKu het volgende:

[..]
Je zou zeggen dat je dit wel voorbereid zou hebben :') :')
Nee waarom? Dit komt een paar keer per jaar voor. Kosten-baten: niet economisch.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 juni 2026 @ 17:20:26 #247
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221146591
Nou, ik heb mooi een Franziskaner opengetrokken.

Je moet goed drinken met dit weer
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_221146594
quote:
5s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:18 schreef Elan het volgende:

[..]
Is dat alleen met bier dan want ik heb alcoholvrije wijn staan (staat op het etiket) met 0,5%
Bijzonder, het lijkt inderdaad alleen voor bier te tellen.
Nog een reden dat het lijkt dat het vooral een anti bierlobby lijkt te zijn en wijn overal tussendoor glipt. Net zoals met accijnzen. Maar goed dat is een andere discussie :+
  donderdag 25 juni 2026 @ 17:22:41 #249
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_221146596
Hopelijk dik onweer zaterdag 8-)
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_221146598
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]
:')
Ja kijk. Ik ben natuurlijk een überaansteller met warm weer. Feit. Ik word er melodramatisch van.

Natuurlijk overdrijf ik ook wel een beetje hier, want eigenlijk pendel ik vanuit het koele huis, naar het zwembad in de tuin en weer terug naar de koelte. Dus echt last van de warmte heb ik op zulke extreme dagen helemaal niet :P
Ik vind het alleen zwaar kut dat ik niet naar buiten kan, want ik weet de gevolgen daarvan bij mezelf ;( :P

Maar hij komt al dagen met dingen als paniek, nu gaat hij morgen kapot etc, terwijl hij vooralsnog ligt te chillen bij 25 graden met nachten van 16.

Een kerel als @THEFXR, die gaat kapot. Die heeft vandaag 36 graden op z'n kop, vannacht koelt het niet onder de 25 af en morgen krijgt hij nog 40 op z'n harses. Dát is kapot gaan als je de warmte niet kwijt kunt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')