abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:36:11 #51
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_221144985
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:27 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Knakending dan toch wel.
bovenste verdieping appartement met plat dak,
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:37:44 #52
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221144988
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ligt eraan. Ik heb morgen een afspraak en moet de weg op, maar die afspraak ga ik dan wel afzeggen.
Bij code rood is er gevaar dat asfalt smelt, wegen worden afgesloten en het niet fijn is met pech langs de weg te komen staan.
Zonder code rood zou ik het ook afzeggen. Zo min mogelijk doen met die bloedhitte
pi_221144999
Sinds halverwege de plaknacht in de weer met een dochtertje met (buik)griep. Dus het advies rustig aan doen met de hitte zat er niet in.

Hier nu 35
pi_221145001
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:36 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
bovenste verdieping appartement met plat dak,
Ah ja helpt niet mee. Mobiele airco dan ook?
pi_221145012
Het is hier nu waarschijnlijk 24/7 op max vermogen 3 mobiele aircos draaien t/m zondag. Om het enigszins dragelijk te houden in huis. Vreselijk weer dit.
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 13:44:41 #56
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_221145030
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:26 schreef cherrycoke het volgende:
mijn huis is duidelijk niet gemaakt voor deze hitte, ook airco krijgt het niet onder 25-26 nu,
Op zich, als ie die temp aanhoudt met lage luchtvochtigheid (onder 50% hoop ik voor je) dan is dat toch geen slechte score om in te leven?

Onze airco's hier staan standaard op 25 a 26 graden, nooit lager. Ik persoonlijk vind dat leefbaar en koel genoeg..... maar again, persoonlijk :)
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:46:58 #57
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221145039
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:44 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Op zich, als ie die temp aanhoudt met lage luchtvochtigheid (onder 50% hoop ik voor je) dan is dat toch geen slechte score om in te leven?

Onze airco's hier staan standaard op 25 a 26 graden, nooit lager. Ik persoonlijk vind dat leefbaar en koel genoeg..... maar again, persoonlijk :)
Blijft het in die spaanse huizen sowieso niet rond de 25? (zonder airco)
pi_221145045
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:44 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Op zich, als ie die temp aanhoudt met lage luchtvochtigheid (onder 50% hoop ik voor je) dan is dat toch geen slechte score om in te leven?

Onze airco's hier staan standaard op 25 a 26 graden, nooit lager. Ik persoonlijk vind dat leefbaar en koel genoeg..... maar again, persoonlijk :)
De meeste airco's zeker die mobiele dingen hebben niet het vermogen om alles perfect te koelen echter halen ze wel het al vocht uit de lucht. En juist dat wil je, 26 met een relatief droge lucht is een compleet andere ervaring dan vochtige lucht.

Wij zetten hem op 25 en dan een ventilator, zet je de airco op 21 dan is dat niet lekker voor je lijf. Krijg je ook een klap als je buiten komt.
blablablabla
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:50:18 #59
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_221145060
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:39 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ah ja helpt niet mee. Mobiele airco dan ook?
ja ;(
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 13:51:21 #60
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_221145070
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:46 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Blijft het in die spaanse huizen sowieso niet rond de 25? (zonder airco)
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:52:56 #61
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221145084
quote:
9s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:51 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
dikke muren, kleine ramen, wit, wijnkelders
pi_221145085
Hierbinnen ook 26 graden. Ik verwacht ook niet dat het nog gaat zakken voor zondag.
Ik heb wel een fossiele airco maar die zet ik niet aan, afgelopen zaterdag stond ie aan voor 2 uur, heeft 4 kj geslurpt :')

Zwembad op het balkon, ventilator in elke ruimte en gewoon veel hangen en liggen.

De lol is er voor mij ook wel af.
En morgen word het nog veel erger :X
Twiddel
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:53:07 #63
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_221145086
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:36 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
bovenste verdieping appartement met plat dak,
Om het af te maken ook nog belegd met zink, zoals in Parijs? :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2026 @ 13:53:18 #64
284411 crew  heywoodu
pi_221145088
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:52 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
dikke muren, kleine ramen, wit, wijnkelders
@dick_laurent pic van je wijnkelder :o
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:54:43 #65
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_221145100
Als ik het zo hoor toch blij dat mijn woning voor de helft ondergronds ligt. Graad of 21, daar blijft het wel bij _O- Airco in de slaapkamer wel altijd op 16, maar deur is dicht.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_221145125
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:34 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Gigantisch verschil volgens mij. Het is hier heerlijk buiten met een koel briesje. Nog niet eens 28 graden nu.
Hier 25 en gevoelstemperatuur 32 volgens de app, maar ook gewoon lekker met een beetje wind. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 13:56:59 #67
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_221145126
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:54 schreef Dven het volgende:
Als ik het zo hoor toch blij dat mijn woning voor de helft ondergronds ligt. Graad of 21, daar blijft het wel bij _O- Airco in de slaapkamer wel altijd op 16, maar deur is dicht.
Jesus, op 16 graden? Fucking ijskast slaap je dan in :o
pi_221145131
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:56 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Jesus, op 16 graden? Fucking ijskast slaap je dan in :o
Lijkt me goddelijk momenteel.
Twiddel
pi_221145145
Het is buiten gewoon even warm als in mijn appartement nu (buiten de ventilator om). Ik begon haast te twijfelen, maar een seconde het raam open loog er niet om. Waarschijnlijk stijgt het vandaag nog wel door tot 32 graden binnen. Over morgen en zaterdag wil ik het niet eens meer hebben, zeker doordat er in de nacht vrijwel niet kan worden gekoeld.

Ik kan met niet herinneren dat het zo warm was in 2019, maar die hittegolf was toen minder lang en gemiddeld minder hoge temperatuur misschien?
pi_221145181
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:59 schreef kilon het volgende:
Het is buiten gewoon even warm als in mijn appartement nu (buiten de ventilator om). Ik begon haast te twijfelen, maar een seconde het raam open loog er niet om. Waarschijnlijk stijgt het vandaag nog wel door tot 32 graden binnen. Over morgen en zaterdag wil ik het niet eens meer hebben, zeker doordat er in de nacht vrijwel niet kan worden gekoeld.

Ik kan met niet herinneren dat het zo warm was in 2019, maar die hittegolf was toen minder lang en gemiddeld minder hoge temperatuur misschien?
Probeer genoeg te drinken, en in de supermarkt/gezondheidscentrum s/grote winkels/bibliotheken/overheidsgebouwen en fitnissgebouw zijn altijd wel airco, je kan nog ff een paar uur per dag daar heen als je het niet meer trekt.
Sterkte.
Twiddel
pi_221145187
Ff half uurtje buiten gelopen. Halfverwege dacht ik, ik ga naar huis. Open stukken met straten zo heet. Makkelijk 40 graden
pi_221145188
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:56 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Jesus, op 16 graden? Fucking ijskast slaap je dan in :o
Valt wel mee. Zit in hotel en heb 'm ook op 16 maar gewoon t-shirt aan. Af en toe beetje koude vlaag maar 15-17 wel ideaal met dit weer.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 14:06:08 #73
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_221145192
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]
@:dick_laurent pic van je wijnkelder :o
Ook een wijnkelder heb ik niet. En kleine raampjes valt ook tegen...

Wel heb ik een vadsige kadt die de hele dag geen reet uitvoert.
Is dus goed geïntegreerd in de Spaanse werkcultuur.

pi_221145201
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:05 schreef Maver24 het volgende:
Ff half uurtje buiten gelopen. Halfverwege dacht ik, ik ga naar huis. Open stukken met straten zo heet. Makkelijk 40 graden
Als je halverwege bent heeft het niet veel nut om om te keren.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221145205
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:05 schreef Maver24 het volgende:
Ff half uurtje buiten gelopen. Halfverwege dacht ik, ik ga naar huis. Open stukken met straten zo heet. Makkelijk 40 graden
Je gaat toch altijd halverwege naar huis? Tenzij je ergens anders eindigt :B
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')