abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 juni 2026 @ 11:43:19 #1
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221144198


Weeronline / • KNMI / • Weer.nl / • Jan Visser / • Weerplaza

Weersites buitenland
3D-Windkaart wereld
Ventusky - wereldkaart
Alpenweerman Uitgebreid weer voor de Alpen, maar ook Nederland.
Wetter3 Wereld weer (Duits)
Wetteronline Duits
Estofex Europa weer (Engels)
Wetterzentrale Wereld weer (Duits)
WeatherService België en West-Europa weer (Nederlands)
Verzameling weerkaarten Europa weer (Nederlands/Engels)
Noodweer Waarschuwingen voor de Benelux
Weerwoord Vlaams/Nederlands weerforum
Stormplatform Weerplatform Benelux
Lightning Maps Realtime onweersmeldingen
Blitzortung Realtime onweersmeldingen
Weather.com Amerikaans
Accuweather Amerikaans
Meteoradar Verenigd Koninkrijk en West-Europa
I'm Weather VK en West-Europa wolkenradar met exportfunctie voor GIF-animatie
Windy Wereldwijde woei- en weerkaart
NOAA 16-daagse verwachting stratosfeer
MeteoA Kaart met gedetailleerde en historische gegevens van weerstations.


Sites uitleg begrippen
SPOILER: Uitleg symbolen weerkaarten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weeronline - begrippen (nederlands)

---
WKN - Actueel weer in Nederland
KNMI Daggegevens
KNMI Geografische overzichten van het weer
KNMI Buienradar
KNMI Pluim
---

Klimaateffectatlas
Nederland in de ban van de 'supercel'
CAPE + Liftedindex

---


---

User locaties

Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,

let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live



DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel ;)

Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_221144211
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 11:31 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Gaan die toiletten daar niet op den duur stinken als niet doorgetrokken kunnen worden?
Is dan genoeg BHV aanwezig als iemand een hitteberoerte ofzo krijgt?
Ja en nee, daarom is dus ook direct het pand gesloten.
Kut voor de collega's die liever waren gebleven, maar het is even niet anders.
A mind with a heart of it's own
pi_221144373
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 11:43 schreef TweedeKlum het volgende:
Ja, het is warm, so what? Gewoon je eigen niet druk maken, dat doe je volgende week maar weer. ^O^
Take it Easy
Bekijk deze YouTube-video
pi_221144380
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 11:34 schreef kilon het volgende:
Er zijn op de lange termijn trouwens wel meer runs die weer hoog gaan zitten. Laten we hopen dat het gemiddelde rond die 25 max blijft, want tegen die tijd is het gebouw überhaupt nog niet afgekoeld en zit ik op dag 1 van een nieuwe (potentiële) hittegolf alweer met een veel te hoge binnentemperatuur.

[ afbeelding ]
Nachtje ramen open met 14 's nachts helpt wel echt ontzettend mee hoor.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2026 @ 12:24:37 #5
284411 crew  heywoodu
pi_221144432
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nachtje ramen open met 14 's nachts helpt wel echt ontzettend mee hoor.
Of 's ochtends op pad moeten bij 14 ipv al 22 graden.
  donderdag 25 juni 2026 @ 12:25:53 #6
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_221144458
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nachtje ramen open met 14 's nachts helpt wel echt ontzettend mee hoor.
Klopt dat is al veel beter voor je. Maar als de warmte in de muren zit en je doet het raam weer even wat meer dicht, voel je pas wat een warme deken de woning is geworden. Binnentemps lopen dan gelijk weer op.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_221144575
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nachtje ramen open met 14 's nachts helpt wel echt ontzettend mee hoor.
Het leuke is dat al mijn ramen aan de oostkant zitten, dus doortochten gaat niet echt. Aan de westkant zit de voordeur naar de gallerij maar die is ook binnen met glas zonder zonnewering dus godsgloeiende heet en niet bruikbaar.
Maar zolang ik thuis ben staat het zeker allemaal open.
pi_221144604
Eerlijk gezegd die 29 graden nu buiten voelt helemaal zo gek nog niet als je van de week 36 op je muil hebt gehad
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 12:40:27 #9
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_221144622
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:38 schreef Maver24 het volgende:
Eerlijk gezegd die 29 graden nu buiten voelt helemaal zo gek nog niet als je van de week 36 op je muil hebt gehad
En dat dames en heren, is hoe gewenning werkt :s)
  donderdag 25 juni 2026 @ 12:42:41 #10
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221144636
Alleen jammer dat je je zo snel zo goor voelt :7
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_221144684
Voor mensen die kloten met een mobiele airco je hebt tegenwoordig een split unit die mobiel is, mijn zusje heeft er eentje in haar bloedhete appartement en werkt prima (24 graden, normaal daar zo 30) . Verbruikt aanzienlijk minder stroom en is net zo stil als een ventilator.

Je hoeft niet te boren dus geen toestemming van de verhuurder of VVE dus dat is een bijkomend voordeel.

blablablabla
  donderdag 25 juni 2026 @ 12:49:43 #12
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221144694
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:48 schreef Elan het volgende:
Voor mensen die kloten met een mobiele airco je hebt tegenwoordig een split unit die mobiel is, mijn zusje heeft er eentje in haar bloedhete appartement en werkt prima (24 graden, normaal daar zo 30) . Verbruikt aanzienlijk minder stroom en is net zo stil als een ventilator.

Je hoeft niet te boren dus geen toestemming van de verhuurder of VVE dus dat is een bijkomend voordeel.

[ afbeelding ]
Oke bedankt youtube algoritme.
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2026 @ 12:54:50 #13
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221144721
Het is dan wel 3 graden kouder dan gisteren (het is nu maar 32), maar de luchtvochtigheid is 2x zo hoog (rond de 70%). Dit is toch wel de ergste dag van de week :r
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 25 juni 2026 @ 12:55:20 #14
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_221144725
quote:
12s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:40 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
En dat dames en heren, is hoe gewenning werkt :s)
De beste remedie tegen hitte!

en hoogtevrees, spinnenvrees, watervrees etc. Alhoewel ik wrsch nooit van mijn hoogtevrees af kom :')
pi_221144744
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:49 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Oke bedankt youtube algoritme.
??

Graaf jij lekker nog een extra zwembad maat
blablablabla
pi_221144747
Noorden gaat niet een de 25 graden halen. Ik ben jaloers.
blablablabla
pi_221144749
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:54 schreef LTVDK het volgende:
Het is dan wel 3 graden kouder dan gisteren (het is nu maar 32), maar de luchtvochtigheid is 2x zo hoog (rond de 70%). Dit is toch wel de ergste dag van de week :r
Ik vind het intens buiten, veel erger dan gister idd.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2026 @ 13:01:23 #18
284411 crew  heywoodu
pi_221144766
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:38 schreef Maver24 het volgende:
Eerlijk gezegd die 29 graden nu buiten voelt helemaal zo gek nog niet als je van de week 36 op je muil hebt gehad
Zonder stress ofzo kan ik met dit ook wel een beetje in de schaduw chillen. Liever binnen, want koeler, maar op zich wel te doen.
pi_221144772
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:58 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
Ik vind het intens buiten, veel erger dan gister idd.


Luchtvochtigheid is op sommige plekken best hoog.
blablablabla
pi_221144776
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:02 schreef Elan het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Luchtvochtigheid is op sommige plekken best hoog.
Loopt dat nog op? Zit nog in de goede helft maar voor hoe lang :P
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2026 @ 13:02:59 #21
284411 crew  heywoodu
pi_221144777
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:42 schreef INViCTuS het volgende:
Alleen jammer dat je je zo snel zo goor voelt :7
Als nou gewoon iedereen dat heeft boeit het minder :P

Bruce Springsteen 2-3 jaar geleden in Landgraaf was bloedverziekend heet, maar dan zie je overal om je heen mensen waar de straaltjes vanaf lopen en denk je "ja ok, het is eigenlijk wel normaal dat ik het zo warm heb" :P
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 13:08:11 #22
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_221144811
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:55 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
De beste remedie tegen hitte!

en hoogtevrees, spinnenvrees, watervrees etc. Alhoewel ik wrsch nooit van mijn hoogtevrees af kom :')
In het kader van face your "irrational" fears.... Gisteravond voor het eerst onderwater proberen te zwemmen.

Ik heb dus nogal een angst voor onderwater gaan.
Ja irrationeel, ik heb geen bijna-verdrink ervaring gehad als kind ofzo, dus waar die onderwater-gaan-angst vandaan komt is me eigenlijk een compleet raadsel, maar ik vind het gewoon fucking scary en onprettig. :{

En omdat we nu toch een zwembad hebben (ik ben overigens eigenlijk ook een tering slechte zwemmer.... ik bedoel, ik KAN zwemmen, ik verzuip niet, maar ik ben er voor mijn gevoel gewoon intens slecht in :') ) ben ik gisteravond voor het eerst in jaaaaaaren met duikbrilletje op aantal keer onder water gegaan. Heb mezelf echt eerst 25 minuten mentaal zitten preppen voordat ik het eindelijk deed haha. :')

Conclusie; ik was trots op mezelf for finally doing it..... maar ik vond het nog steeds fucking onplezant. Water in je neus en oren krijgen, bwaaaahhhh nee niet mijn ding _O-

einde dagboekbericht over irrationele angsten 8-)
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2026 @ 13:08:50 #23
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221144813
Heb ook het idee dat de luchtkwaliteit niet heel denderend is, maar de smogradar is vrij positief :?

Tot ik de fijnstofmeting zag :X

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221144816
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:08 schreef LTVDK het volgende:
Heb ook het idee dat de luchtkwaliteit niet heel denderend is, maar de smogradar is vrij positief :?

Tot ik de fijnstofmeting zag :X

[ afbeelding ]
Jezus die piek

Heftig
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:12:19 #25
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221144832
Mogelijk code rood morgen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_221144838
Ik heb het minder warm dan gister maar luchtvochtigheid is hoger waardoor ik zweet als een malle
pi_221144840
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:12 schreef MissButterflyy het volgende:
Mogelijk code rood morgen.
Overdreven gedoe.
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2026 @ 13:15:12 #28
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221144854
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:09 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
Jezus die piek

Heftig
Helpt ook niet mee dat het meetstation hier in het dorp naast een weg ligt die ze momenteel aan het asfalteren zijn :')
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221144863
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:08 schreef LTVDK het volgende:
Heb ook het idee dat de luchtkwaliteit niet heel denderend is, maar de smogradar is vrij positief :?

Tot ik de fijnstofmeting zag :X

[ afbeelding ]
Dat lijkt me dan een foutje he 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221144865
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:13 schreef DefKu het volgende:

[..]
Overdreven gedoe.
Morgen zelfde temp als wat we gister hier hadden. Misschien voor het oosten en zuid oosten maar het westen zeker niet
pi_221144868
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:15 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Helpt ook niet mee dat het meetstation hier in het dorp naast een weg ligt die ze momenteel aan het asfalteren zijn :')
Oja.. dat zal wel meespelen hoogstwaarschijnlijk :P
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_221144869
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:15 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Helpt ook niet mee dat het meetstation hier in het dorp naast een weg ligt die ze momenteel aan het asfalteren zijn :')
Gaat niets boven de geur van vers gedraaid warm asfalt :@
pi_221144870
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:15 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Helpt ook niet mee dat het meetstation hier in het dorp naast een weg ligt die ze momenteel aan het asfalteren zijn :')
Oh dan kwam het daardoor :') hoe dan ook, meteen weer omlaag.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:18:06 #34
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_221144876
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:08 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
In het kader van face your "irrational" fears.... Gisteravond voor het eerst onderwater proberen te zwemmen.

Ik heb dus nogal een angst voor onderwater gaan.
Ja irrationeel, ik heb geen bijna-verdrink ervaring gehad als kind ofzo, dus waar die onderwater-gaan-angst vandaan komt is me eigenlijk een compleet raadsel, maar ik vind het gewoon fucking scary en onprettig. :{

En omdat we nu toch een zwembad hebben (ik ben overigens eigenlijk ook een tering slechte zwemmer.... ik bedoel, ik KAN zwemmen, ik verzuip niet, maar ik ben er voor mijn gevoel gewoon intens slecht in :') ) ben ik gisteravond voor het eerst in jaaaaaaren met duikbrilletje op aantal keer onder water gegaan. Heb mezelf echt eerst 25 minuten mentaal zitten preppen voordat ik het eindelijk deed haha. :')

Conclusie; ik was trots op mezelf for finally doing it..... maar ik vond het nog steeds fucking onplezant. Water in je neus en oren krijgen, bwaaaahhhh nee niet mijn ding _O-

einde dagboekbericht over irrationele angsten 8-)
Haha mooi man! Gefelicivamos met deze mijlpaal ^O^
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2026 @ 13:18:42 #35
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221144881
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Oh dan kwam het daardoor :') hoe dan ook, meteen weer omlaag.
Ja vanochtend kwamen ze het warm asfalt storten en walsen, precies rond die piek :+
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221144892
Ff een vraag. Waarom geeft buienradar altijd veel hogere temperaturen dan dat ze werkelijk zijn. Zegt dat het 33 graden is buiten terwijl het net aan 30 is
pi_221144898
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:08 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
In het kader van face your "irrational" fears.... Gisteravond voor het eerst onderwater proberen te zwemmen.

Ik heb dus nogal een angst voor onderwater gaan.
Ja irrationeel, ik heb geen bijna-verdrink ervaring gehad als kind ofzo, dus waar die onderwater-gaan-angst vandaan komt is me eigenlijk een compleet raadsel, maar ik vind het gewoon fucking scary en onprettig. :{

En omdat we nu toch een zwembad hebben (ik ben overigens eigenlijk ook een tering slechte zwemmer.... ik bedoel, ik KAN zwemmen, ik verzuip niet, maar ik ben er voor mijn gevoel gewoon intens slecht in :') ) ben ik gisteravond voor het eerst in jaaaaaaren met duikbrilletje op aantal keer onder water gegaan. Heb mezelf echt eerst 25 minuten mentaal zitten preppen voordat ik het eindelijk deed haha. :')

Conclusie; ik was trots op mezelf for finally doing it..... maar ik vond het nog steeds fucking onplezant. Water in je neus en oren krijgen, bwaaaahhhh nee niet mijn ding _O-

einde dagboekbericht over irrationele angsten 8-)
Oh ik zit juist bijna altijd onderwater :P
pi_221144906
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:18 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Ja vanochtend kwamen ze het warm asfalt storten en walsen, precies rond die piek :+
ja toen was de luchttemperatuur ineens ook heel even 48 graden, heel gek :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221144907
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:08 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
In het kader van face your "irrational" fears.... Gisteravond voor het eerst onderwater proberen te zwemmen.

Ik heb dus nogal een angst voor onderwater gaan.
Ja irrationeel, ik heb geen bijna-verdrink ervaring gehad als kind ofzo, dus waar die onderwater-gaan-angst vandaan komt is me eigenlijk een compleet raadsel, maar ik vind het gewoon fucking scary en onprettig. :{

En omdat we nu toch een zwembad hebben (ik ben overigens eigenlijk ook een tering slechte zwemmer.... ik bedoel, ik KAN zwemmen, ik verzuip niet, maar ik ben er voor mijn gevoel gewoon intens slecht in :') ) ben ik gisteravond voor het eerst in jaaaaaaren met duikbrilletje op aantal keer onder water gegaan. Heb mezelf echt eerst 25 minuten mentaal zitten preppen voordat ik het eindelijk deed haha. :')

Conclusie; ik was trots op mezelf for finally doing it..... maar ik vond het nog steeds fucking onplezant. Water in je neus en oren krijgen, bwaaaahhhh nee niet mijn ding _O-

einde dagboekbericht over irrationele angsten 8-)
Lekker gewerkt _O_
Bijzondere fobie wel, ken wel thalassofobie dat is angst voor open water waar je de bodem niet van kunt zien dat heeft 90% van de mensen.
Hier bij het zwembad was de lokale brandweer gisteren netoefeningen aan het doen, dus onder water door smalle netten zwemmen :{ . Ik zal je gezien je fobie de beelden besparen maar tering wat lijkt dat me ontzettend kut.
blablablabla
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2026 @ 13:23:19 #40
284411 crew  heywoodu
pi_221144914
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:08 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
In het kader van face your "irrational" fears.... Gisteravond voor het eerst onderwater proberen te zwemmen.

Ik heb dus nogal een angst voor onderwater gaan.
Ja irrationeel, ik heb geen bijna-verdrink ervaring gehad als kind ofzo, dus waar die onderwater-gaan-angst vandaan komt is me eigenlijk een compleet raadsel, maar ik vind het gewoon fucking scary en onprettig. :{

En omdat we nu toch een zwembad hebben (ik ben overigens eigenlijk ook een tering slechte zwemmer.... ik bedoel, ik KAN zwemmen, ik verzuip niet, maar ik ben er voor mijn gevoel gewoon intens slecht in :') ) ben ik gisteravond voor het eerst in jaaaaaaren met duikbrilletje op aantal keer onder water gegaan. Heb mezelf echt eerst 25 minuten mentaal zitten preppen voordat ik het eindelijk deed haha. :')

Conclusie; ik was trots op mezelf for finally doing it..... maar ik vond het nog steeds fucking onplezant. Water in je neus en oren krijgen, bwaaaahhhh nee niet mijn ding _O-

einde dagboekbericht over irrationele angsten 8-)
Lekker bezig maat! En ach, het voordeel van relatief onnodige angsten is dat je anderen met welke onnodige angst dan ook vaak beter begrijpt :P
pi_221144927
En we beuken royaal door de 36 heen.
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:26:24 #42
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_221144931
mijn huis is duidelijk niet gemaakt voor deze hitte, ook airco krijgt het niet onder 25-26 nu,
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:26:26 #43
11839 DemonRage
In het ZUIDEN!
pi_221144932
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:20 schreef Maver24 het volgende:
Ff een vraag. Waarom geeft buienradar altijd veel hogere temperaturen dan dat ze werkelijk zijn. Zegt dat het 33 graden is buiten terwijl het net aan 30 is
Omdat de aangegeven temperatuur gebaseerd is op de berekeningen voor dat tijdstip van het weermodel dat ze gebruiken, niet van actuele metingen.
pi_221144937
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:26 schreef cherrycoke het volgende:
mijn huis is duidelijk niet gemaakt voor deze hitte, ook airco krijgt het niet onder 25-26 nu,
Knakending dan toch wel.
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2026 @ 13:27:22 #45
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221144938
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
ja toen was de luchttemperatuur ineens ook heel even 48 graden, heel gek :P
Dat viel mee, zal wel warm genoeg zijn dat dat asfalt nu toch wel zacht blijft :+
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:32:57 #46
11839 DemonRage
In het ZUIDEN!
pi_221144966
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:12 schreef MissButterflyy het volgende:
Mogelijk code rood morgen.
De vergadering bij het KNMI hierover begint nu. :P
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 13:33:02 #47
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_221144967
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:21 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Oh ik zit juist bijna altijd onderwater :P
Dit verwachtte ik ook wel bij jou lol.

Ik kon ook moeilijk onderwater blijven merkte ik.... ik dreef snel weer omhoog _O-

(hield uiteraard half paniekerig volle bak adem in, dus longen vol met lucht, dat zal meespelen want ik ben verre van dik :D )
pi_221144975
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:58 schreef Elan het volgende:
Noorden gaat niet een de 25 graden halen. Ik ben jaloers.
Gigantisch verschil volgens mij. Het is hier heerlijk buiten met een koel briesje. Nog niet eens 28 graden nu.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:35:11 #49
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221144979
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:13 schreef DefKu het volgende:

[..]
Overdreven gedoe.
Ligt eraan. Ik heb morgen een afspraak en moet de weg op, maar die afspraak ga ik dan wel afzeggen.
Bij code rood is er gevaar dat asfalt smelt, wegen worden afgesloten en het niet fijn is met pech langs de weg te komen staan.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_221144981
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ligt eraan. Ik heb morgen een afspraak en moet de weg op, maar die afspraak ga ik dan wel afzeggen.
Bij code rood is er gevaar dat asfalt smelt, wegen worden afgesloten en het niet fijn is met pech langs de weg te komen staan.
Het is al 2 dagen 35+ graden, maar morgen gaat het asfalt echt smelten hoor
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:36:11 #51
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_221144985
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:27 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Knakending dan toch wel.
bovenste verdieping appartement met plat dak,
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:37:44 #52
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221144988
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ligt eraan. Ik heb morgen een afspraak en moet de weg op, maar die afspraak ga ik dan wel afzeggen.
Bij code rood is er gevaar dat asfalt smelt, wegen worden afgesloten en het niet fijn is met pech langs de weg te komen staan.
Zonder code rood zou ik het ook afzeggen. Zo min mogelijk doen met die bloedhitte
pi_221144999
Sinds halverwege de plaknacht in de weer met een dochtertje met (buik)griep. Dus het advies rustig aan doen met de hitte zat er niet in.

Hier nu 35
pi_221145001
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:36 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
bovenste verdieping appartement met plat dak,
Ah ja helpt niet mee. Mobiele airco dan ook?
pi_221145012
Het is hier nu waarschijnlijk 24/7 op max vermogen 3 mobiele aircos draaien t/m zondag. Om het enigszins dragelijk te houden in huis. Vreselijk weer dit.
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 13:44:41 #56
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_221145030
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:26 schreef cherrycoke het volgende:
mijn huis is duidelijk niet gemaakt voor deze hitte, ook airco krijgt het niet onder 25-26 nu,
Op zich, als ie die temp aanhoudt met lage luchtvochtigheid (onder 50% hoop ik voor je) dan is dat toch geen slechte score om in te leven?

Onze airco's hier staan standaard op 25 a 26 graden, nooit lager. Ik persoonlijk vind dat leefbaar en koel genoeg..... maar again, persoonlijk :)
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:46:58 #57
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221145039
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:44 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Op zich, als ie die temp aanhoudt met lage luchtvochtigheid (onder 50% hoop ik voor je) dan is dat toch geen slechte score om in te leven?

Onze airco's hier staan standaard op 25 a 26 graden, nooit lager. Ik persoonlijk vind dat leefbaar en koel genoeg..... maar again, persoonlijk :)
Blijft het in die spaanse huizen sowieso niet rond de 25? (zonder airco)
pi_221145045
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:44 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Op zich, als ie die temp aanhoudt met lage luchtvochtigheid (onder 50% hoop ik voor je) dan is dat toch geen slechte score om in te leven?

Onze airco's hier staan standaard op 25 a 26 graden, nooit lager. Ik persoonlijk vind dat leefbaar en koel genoeg..... maar again, persoonlijk :)
De meeste airco's zeker die mobiele dingen hebben niet het vermogen om alles perfect te koelen echter halen ze wel het al vocht uit de lucht. En juist dat wil je, 26 met een relatief droge lucht is een compleet andere ervaring dan vochtige lucht.

Wij zetten hem op 25 en dan een ventilator, zet je de airco op 21 dan is dat niet lekker voor je lijf. Krijg je ook een klap als je buiten komt.
blablablabla
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:50:18 #59
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_221145060
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:39 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ah ja helpt niet mee. Mobiele airco dan ook?
ja ;(
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 13:51:21 #60
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_221145070
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:46 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Blijft het in die spaanse huizen sowieso niet rond de 25? (zonder airco)
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:52:56 #61
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221145084
quote:
9s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:51 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
dikke muren, kleine ramen, wit, wijnkelders
pi_221145085
Hierbinnen ook 26 graden. Ik verwacht ook niet dat het nog gaat zakken voor zondag.
Ik heb wel een fossiele airco maar die zet ik niet aan, afgelopen zaterdag stond ie aan voor 2 uur, heeft 4 kj geslurpt :')

Zwembad op het balkon, ventilator in elke ruimte en gewoon veel hangen en liggen.

De lol is er voor mij ook wel af.
En morgen word het nog veel erger :X
Twiddel
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:53:07 #63
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_221145086
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:36 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
bovenste verdieping appartement met plat dak,
Om het af te maken ook nog belegd met zink, zoals in Parijs? :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2026 @ 13:53:18 #64
284411 crew  heywoodu
pi_221145088
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:52 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
dikke muren, kleine ramen, wit, wijnkelders
@dick_laurent pic van je wijnkelder :o
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:54:43 #65
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_221145100
Als ik het zo hoor toch blij dat mijn woning voor de helft ondergronds ligt. Graad of 21, daar blijft het wel bij _O- Airco in de slaapkamer wel altijd op 16, maar deur is dicht.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_221145125
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:34 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Gigantisch verschil volgens mij. Het is hier heerlijk buiten met een koel briesje. Nog niet eens 28 graden nu.
Hier 25 en gevoelstemperatuur 32 volgens de app, maar ook gewoon lekker met een beetje wind. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 13:56:59 #67
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_221145126
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:54 schreef Dven het volgende:
Als ik het zo hoor toch blij dat mijn woning voor de helft ondergronds ligt. Graad of 21, daar blijft het wel bij _O- Airco in de slaapkamer wel altijd op 16, maar deur is dicht.
Jesus, op 16 graden? Fucking ijskast slaap je dan in :o
pi_221145131
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:56 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Jesus, op 16 graden? Fucking ijskast slaap je dan in :o
Lijkt me goddelijk momenteel.
Twiddel
pi_221145145
Het is buiten gewoon even warm als in mijn appartement nu (buiten de ventilator om). Ik begon haast te twijfelen, maar een seconde het raam open loog er niet om. Waarschijnlijk stijgt het vandaag nog wel door tot 32 graden binnen. Over morgen en zaterdag wil ik het niet eens meer hebben, zeker doordat er in de nacht vrijwel niet kan worden gekoeld.

Ik kan met niet herinneren dat het zo warm was in 2019, maar die hittegolf was toen minder lang en gemiddeld minder hoge temperatuur misschien?
pi_221145181
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:59 schreef kilon het volgende:
Het is buiten gewoon even warm als in mijn appartement nu (buiten de ventilator om). Ik begon haast te twijfelen, maar een seconde het raam open loog er niet om. Waarschijnlijk stijgt het vandaag nog wel door tot 32 graden binnen. Over morgen en zaterdag wil ik het niet eens meer hebben, zeker doordat er in de nacht vrijwel niet kan worden gekoeld.

Ik kan met niet herinneren dat het zo warm was in 2019, maar die hittegolf was toen minder lang en gemiddeld minder hoge temperatuur misschien?
Probeer genoeg te drinken, en in de supermarkt/gezondheidscentrum s/grote winkels/bibliotheken/overheidsgebouwen en fitnissgebouw zijn altijd wel airco, je kan nog ff een paar uur per dag daar heen als je het niet meer trekt.
Sterkte.
Twiddel
pi_221145187
Ff half uurtje buiten gelopen. Halfverwege dacht ik, ik ga naar huis. Open stukken met straten zo heet. Makkelijk 40 graden
pi_221145188
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:56 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Jesus, op 16 graden? Fucking ijskast slaap je dan in :o
Valt wel mee. Zit in hotel en heb 'm ook op 16 maar gewoon t-shirt aan. Af en toe beetje koude vlaag maar 15-17 wel ideaal met dit weer.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 14:06:08 #73
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_221145192
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]
@:dick_laurent pic van je wijnkelder :o
Ook een wijnkelder heb ik niet. En kleine raampjes valt ook tegen...

Wel heb ik een vadsige kadt die de hele dag geen reet uitvoert.
Is dus goed geïntegreerd in de Spaanse werkcultuur.

pi_221145201
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:05 schreef Maver24 het volgende:
Ff half uurtje buiten gelopen. Halfverwege dacht ik, ik ga naar huis. Open stukken met straten zo heet. Makkelijk 40 graden
Als je halverwege bent heeft het niet veel nut om om te keren.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221145205
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:05 schreef Maver24 het volgende:
Ff half uurtje buiten gelopen. Halfverwege dacht ik, ik ga naar huis. Open stukken met straten zo heet. Makkelijk 40 graden
Je gaat toch altijd halverwege naar huis? Tenzij je ergens anders eindigt :B
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2026 @ 14:08:02 #76
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221145206
quote:
Landelijke hittegolf is een feit
Het is inmiddels in De Bilt warmer dan 30 graden en daarmee is er officieel sprake van een landelijke hittegolf. Dat meldt het in De Bilt gevestigde KNMI.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221145207
quote:
6s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:07 schreef nostra het volgende:

[..]
Als je halverwege bent heeft het niet veel nut om om te keren.
Wilde een uurtje lopen maar was na 30min alweer thuis. Na 15min weer omgekeerd
pi_221145209
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:06 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ook een wijnkelder heb ik niet. En kleine raampjes valt ook tegen...

Wel heb ik een vadsige kadt die de hele dag geen reet uitvoert.
Is dus goed geïntegreerd in de Spaanse werkcultuur.

[ afbeelding ]
de leef
pi_221145224
Woonkamer 24, boven 20. Ik trek even een trui aan.

#teamairco
  donderdag 25 juni 2026 @ 14:16:52 #80
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_221145278
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:56 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Jesus, op 16 graden? Fucking ijskast slaap je dan in :o
Geen moeite mee. In de winter met ramen open. Laat maar vriezen die bende.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_221145308
37.1 :')
pi_221145343
Hoe lijken de onweersignalen na morgen?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221145360
Morgen hier gewoon 10 graden warmer.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 25 juni 2026 @ 14:27:42 #84
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_221145361
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
37.1 :')
Lekker boeiend joh. Zwembadje in, niemand die jou wat maken kan
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 25 juni 2026 @ 14:27:43 #85
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221145362
Spanningsdip net. Hopen dat de stroom niet uitvalt :X
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221145373
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:27 schreef ACT-F het volgende:
Spanningsdip net. Hopen dat de stroom niet uitvalt :X
Een inspanningsdip, daar heb ik last van :')
pi_221145376
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:27 schreef ACT-F het volgende:
Spanningsdip net. Hopen dat de stroom niet uitvalt :X
Welke regio?
pi_221145393
Op zulke momenten ben ik wel blij dat ik niet meer in mijn oude appartement woon. Oud fabriekspand met hele hoge ramen op het zuiden.

Daar was het met name boven niet uit te houden.
Nu 25 graden in de woonkamer. Boven wel een paar graden warmer.
A mind with a heart of it's own
pi_221145414
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:27 schreef ACT-F het volgende:
Spanningsdip net. Hopen dat de stroom niet uitvalt :X
Oei, te hopen van niet :X
Twiddel
pi_221145497
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:27 schreef Dven het volgende:

[..]
Lekker boeiend joh. Zwembadje in, niemand die jou wat maken kan
Denk je dat ik nu nog buiten kom. Zwembad of niet :P
pi_221145498
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:27 schreef ACT-F het volgende:
Spanningsdip net. Hopen dat de stroom niet uitvalt :X
Omgeving Hoogkarspel toevallig?
blablablabla
pi_221145509
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:27 schreef Discombobulate het volgende:
Morgen hier gewoon 10 graden warmer.
Jullie noorderlingen hebben toch fijn geluk. :(
pi_221145514
Waar blijft de hitte? Gepiekt op 37.2, nu nog maar 36.7 :(
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2026 @ 14:58:33 #94
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221145535
Dit was overigens het koudste moment van de dag :X

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 25 juni 2026 @ 15:01:57 #95
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221145561


Groot verschil straks in de nacht tussen noord en zuid
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 juni 2026 @ 15:02:28 #96
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221145564
Wel frisjes vandaag hoor
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221145569
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:01 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Groot verschil straks in de nacht tussen noord en zuid
Ik zit in geel O+
  donderdag 25 juni 2026 @ 15:04:42 #98
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221145573


40 plus nog wel op de kaarten voor morgen
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2026 @ 15:05:25 #99
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221145576
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:03 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ik zit in geel O+
Ik lekker in oranje, hup Holland hup :B

-O-
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221145590
Laat het zaterdag aub meevallen omgeving Rotterdam. Festival dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')