SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
Ja en nee, daarom is dus ook direct het pand gesloten.quote:Op donderdag 25 juni 2026 11:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Gaan die toiletten daar niet op den duur stinken als niet doorgetrokken kunnen worden?
Is dan genoeg BHV aanwezig als iemand een hitteberoerte ofzo krijgt?
Take it Easyquote:Op donderdag 25 juni 2026 11:43 schreef TweedeKlum het volgende:
Ja, het is warm, so what? Gewoon je eigen niet druk maken, dat doe je volgende week maar weer.
Nachtje ramen open met 14 's nachts helpt wel echt ontzettend mee hoor.quote:Op donderdag 25 juni 2026 11:34 schreef kilon het volgende:
Er zijn op de lange termijn trouwens wel meer runs die weer hoog gaan zitten. Laten we hopen dat het gemiddelde rond die 25 max blijft, want tegen die tijd is het gebouw überhaupt nog niet afgekoeld en zit ik op dag 1 van een nieuwe (potentiële) hittegolf alweer met een veel te hoge binnentemperatuur.
[ afbeelding ]
Of 's ochtends op pad moeten bij 14 ipv al 22 graden.quote:Op donderdag 25 juni 2026 12:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nachtje ramen open met 14 's nachts helpt wel echt ontzettend mee hoor.
Klopt dat is al veel beter voor je. Maar als de warmte in de muren zit en je doet het raam weer even wat meer dicht, voel je pas wat een warme deken de woning is geworden. Binnentemps lopen dan gelijk weer op.quote:Op donderdag 25 juni 2026 12:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nachtje ramen open met 14 's nachts helpt wel echt ontzettend mee hoor.
Het leuke is dat al mijn ramen aan de oostkant zitten, dus doortochten gaat niet echt. Aan de westkant zit de voordeur naar de gallerij maar die is ook binnen met glas zonder zonnewering dus godsgloeiende heet en niet bruikbaar.quote:Op donderdag 25 juni 2026 12:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nachtje ramen open met 14 's nachts helpt wel echt ontzettend mee hoor.
En dat dames en heren, is hoe gewenning werktquote:Op donderdag 25 juni 2026 12:38 schreef Maver24 het volgende:
Eerlijk gezegd die 29 graden nu buiten voelt helemaal zo gek nog niet als je van de week 36 op je muil hebt gehad
Oke bedankt youtube algoritme.quote:Op donderdag 25 juni 2026 12:48 schreef Elan het volgende:
Voor mensen die kloten met een mobiele airco je hebt tegenwoordig een split unit die mobiel is, mijn zusje heeft er eentje in haar bloedhete appartement en werkt prima (24 graden, normaal daar zo 30) . Verbruikt aanzienlijk minder stroom en is net zo stil als een ventilator.
Je hoeft niet te boren dus geen toestemming van de verhuurder of VVE dus dat is een bijkomend voordeel.
[ afbeelding ]
De beste remedie tegen hitte!quote:Op donderdag 25 juni 2026 12:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En dat dames en heren, is hoe gewenning werkt
Ik vind het intens buiten, veel erger dan gister idd.quote:Op donderdag 25 juni 2026 12:54 schreef LTVDK het volgende:
Het is dan wel 3 graden kouder dan gisteren (het is nu maar 32), maar de luchtvochtigheid is 2x zo hoog (rond de 70%). Dit is toch wel de ergste dag van de week
Zonder stress ofzo kan ik met dit ook wel een beetje in de schaduw chillen. Liever binnen, want koeler, maar op zich wel te doen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 12:38 schreef Maver24 het volgende:
Eerlijk gezegd die 29 graden nu buiten voelt helemaal zo gek nog niet als je van de week 36 op je muil hebt gehad
quote:Op donderdag 25 juni 2026 12:58 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Ik vind het intens buiten, veel erger dan gister idd.
Loopt dat nog op? Zit nog in de goede helft maar voor hoe langquote:Op donderdag 25 juni 2026 13:02 schreef Elan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Luchtvochtigheid is op sommige plekken best hoog.
Als nou gewoon iedereen dat heeft boeit het minderquote:Op donderdag 25 juni 2026 12:42 schreef INViCTuS het volgende:
Alleen jammer dat je je zo snel zo goor voelt
In het kader van face your "irrational" fears.... Gisteravond voor het eerst onderwater proberen te zwemmen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 12:55 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
De beste remedie tegen hitte!
en hoogtevrees, spinnenvrees, watervrees etc. Alhoewel ik wrsch nooit van mijn hoogtevrees af kom![]()
Jezus die piekquote:Op donderdag 25 juni 2026 13:08 schreef LTVDK het volgende:
Heb ook het idee dat de luchtkwaliteit niet heel denderend is, maar de smogradar is vrij positief![]()
Tot ik de fijnstofmeting zag
[ afbeelding ]
Helpt ook niet mee dat het meetstation hier in het dorp naast een weg ligt die ze momenteel aan het asfalteren zijnquote:
Dat lijkt me dan een foutje hequote:Op donderdag 25 juni 2026 13:08 schreef LTVDK het volgende:
Heb ook het idee dat de luchtkwaliteit niet heel denderend is, maar de smogradar is vrij positief![]()
Tot ik de fijnstofmeting zag
[ afbeelding ]
Morgen zelfde temp als wat we gister hier hadden. Misschien voor het oosten en zuid oosten maar het westen zeker nietquote:
Oja.. dat zal wel meespelen hoogstwaarschijnlijkquote:Op donderdag 25 juni 2026 13:15 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Helpt ook niet mee dat het meetstation hier in het dorp naast een weg ligt die ze momenteel aan het asfalteren zijn
Gaat niets boven de geur van vers gedraaid warm asfaltquote:Op donderdag 25 juni 2026 13:15 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Helpt ook niet mee dat het meetstation hier in het dorp naast een weg ligt die ze momenteel aan het asfalteren zijn
Oh dan kwam het daardoorquote:Op donderdag 25 juni 2026 13:15 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Helpt ook niet mee dat het meetstation hier in het dorp naast een weg ligt die ze momenteel aan het asfalteren zijn
Haha mooi man! Gefelicivamos met deze mijlpaalquote:Op donderdag 25 juni 2026 13:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In het kader van face your "irrational" fears.... Gisteravond voor het eerst onderwater proberen te zwemmen.
Ik heb dus nogal een angst voor onderwater gaan.
Ja irrationeel, ik heb geen bijna-verdrink ervaring gehad als kind ofzo, dus waar die onderwater-gaan-angst vandaan komt is me eigenlijk een compleet raadsel, maar ik vind het gewoon fucking scary en onprettig.![]()
En omdat we nu toch een zwembad hebben (ik ben overigens eigenlijk ook een tering slechte zwemmer.... ik bedoel, ik KAN zwemmen, ik verzuip niet, maar ik ben er voor mijn gevoel gewoon intens slecht in) ben ik gisteravond voor het eerst in jaaaaaaren met duikbrilletje op aantal keer onder water gegaan. Heb mezelf echt eerst 25 minuten mentaal zitten preppen voordat ik het eindelijk deed haha.
![]()
Conclusie; ik was trots op mezelf for finally doing it..... maar ik vond het nog steeds fucking onplezant. Water in je neus en oren krijgen, bwaaaahhhh nee niet mijn ding![]()
einde dagboekbericht over irrationele angsten![]()
Ja vanochtend kwamen ze het warm asfalt storten en walsen, precies rond die piekquote:Op donderdag 25 juni 2026 13:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dan kwam het daardoorhoe dan ook, meteen weer omlaag.
Oh ik zit juist bijna altijd onderwaterquote:Op donderdag 25 juni 2026 13:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In het kader van face your "irrational" fears.... Gisteravond voor het eerst onderwater proberen te zwemmen.
Ik heb dus nogal een angst voor onderwater gaan.
Ja irrationeel, ik heb geen bijna-verdrink ervaring gehad als kind ofzo, dus waar die onderwater-gaan-angst vandaan komt is me eigenlijk een compleet raadsel, maar ik vind het gewoon fucking scary en onprettig.![]()
En omdat we nu toch een zwembad hebben (ik ben overigens eigenlijk ook een tering slechte zwemmer.... ik bedoel, ik KAN zwemmen, ik verzuip niet, maar ik ben er voor mijn gevoel gewoon intens slecht in) ben ik gisteravond voor het eerst in jaaaaaaren met duikbrilletje op aantal keer onder water gegaan. Heb mezelf echt eerst 25 minuten mentaal zitten preppen voordat ik het eindelijk deed haha.
![]()
Conclusie; ik was trots op mezelf for finally doing it..... maar ik vond het nog steeds fucking onplezant. Water in je neus en oren krijgen, bwaaaahhhh nee niet mijn ding![]()
einde dagboekbericht over irrationele angsten![]()
ja toen was de luchttemperatuur ineens ook heel even 48 graden, heel gekquote:Op donderdag 25 juni 2026 13:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja vanochtend kwamen ze het warm asfalt storten en walsen, precies rond die piek
Lekker gewerktquote:Op donderdag 25 juni 2026 13:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In het kader van face your "irrational" fears.... Gisteravond voor het eerst onderwater proberen te zwemmen.
Ik heb dus nogal een angst voor onderwater gaan.
Ja irrationeel, ik heb geen bijna-verdrink ervaring gehad als kind ofzo, dus waar die onderwater-gaan-angst vandaan komt is me eigenlijk een compleet raadsel, maar ik vind het gewoon fucking scary en onprettig.![]()
En omdat we nu toch een zwembad hebben (ik ben overigens eigenlijk ook een tering slechte zwemmer.... ik bedoel, ik KAN zwemmen, ik verzuip niet, maar ik ben er voor mijn gevoel gewoon intens slecht in) ben ik gisteravond voor het eerst in jaaaaaaren met duikbrilletje op aantal keer onder water gegaan. Heb mezelf echt eerst 25 minuten mentaal zitten preppen voordat ik het eindelijk deed haha.
![]()
Conclusie; ik was trots op mezelf for finally doing it..... maar ik vond het nog steeds fucking onplezant. Water in je neus en oren krijgen, bwaaaahhhh nee niet mijn ding![]()
einde dagboekbericht over irrationele angsten![]()
Lekker bezig maat! En ach, het voordeel van relatief onnodige angsten is dat je anderen met welke onnodige angst dan ook vaak beter begrijptquote:Op donderdag 25 juni 2026 13:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In het kader van face your "irrational" fears.... Gisteravond voor het eerst onderwater proberen te zwemmen.
Ik heb dus nogal een angst voor onderwater gaan.
Ja irrationeel, ik heb geen bijna-verdrink ervaring gehad als kind ofzo, dus waar die onderwater-gaan-angst vandaan komt is me eigenlijk een compleet raadsel, maar ik vind het gewoon fucking scary en onprettig.![]()
En omdat we nu toch een zwembad hebben (ik ben overigens eigenlijk ook een tering slechte zwemmer.... ik bedoel, ik KAN zwemmen, ik verzuip niet, maar ik ben er voor mijn gevoel gewoon intens slecht in) ben ik gisteravond voor het eerst in jaaaaaaren met duikbrilletje op aantal keer onder water gegaan. Heb mezelf echt eerst 25 minuten mentaal zitten preppen voordat ik het eindelijk deed haha.
![]()
Conclusie; ik was trots op mezelf for finally doing it..... maar ik vond het nog steeds fucking onplezant. Water in je neus en oren krijgen, bwaaaahhhh nee niet mijn ding![]()
einde dagboekbericht over irrationele angsten![]()
Omdat de aangegeven temperatuur gebaseerd is op de berekeningen voor dat tijdstip van het weermodel dat ze gebruiken, niet van actuele metingen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:20 schreef Maver24 het volgende:
Ff een vraag. Waarom geeft buienradar altijd veel hogere temperaturen dan dat ze werkelijk zijn. Zegt dat het 33 graden is buiten terwijl het net aan 30 is
Knakending dan toch wel.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:26 schreef cherrycoke het volgende:
mijn huis is duidelijk niet gemaakt voor deze hitte, ook airco krijgt het niet onder 25-26 nu,
Dat viel mee, zal wel warm genoeg zijn dat dat asfalt nu toch wel zacht blijftquote:Op donderdag 25 juni 2026 13:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja toen was de luchttemperatuur ineens ook heel even 48 graden, heel gek
Dit verwachtte ik ook wel bij jou lol.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Oh ik zit juist bijna altijd onderwater
Gigantisch verschil volgens mij. Het is hier heerlijk buiten met een koel briesje. Nog niet eens 28 graden nu.quote:Op donderdag 25 juni 2026 12:58 schreef Elan het volgende:
Noorden gaat niet een de 25 graden halen. Ik ben jaloers.
Ligt eraan. Ik heb morgen een afspraak en moet de weg op, maar die afspraak ga ik dan wel afzeggen.quote:
Het is al 2 dagen 35+ graden, maar morgen gaat het asfalt echt smelten hoorquote:Op donderdag 25 juni 2026 13:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ligt eraan. Ik heb morgen een afspraak en moet de weg op, maar die afspraak ga ik dan wel afzeggen.
Bij code rood is er gevaar dat asfalt smelt, wegen worden afgesloten en het niet fijn is met pech langs de weg te komen staan.
bovenste verdieping appartement met plat dak,quote:
Zonder code rood zou ik het ook afzeggen. Zo min mogelijk doen met die bloedhittequote:Op donderdag 25 juni 2026 13:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ligt eraan. Ik heb morgen een afspraak en moet de weg op, maar die afspraak ga ik dan wel afzeggen.
Bij code rood is er gevaar dat asfalt smelt, wegen worden afgesloten en het niet fijn is met pech langs de weg te komen staan.
Ah ja helpt niet mee. Mobiele airco dan ook?quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:36 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
bovenste verdieping appartement met plat dak,
Op zich, als ie die temp aanhoudt met lage luchtvochtigheid (onder 50% hoop ik voor je) dan is dat toch geen slechte score om in te leven?quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:26 schreef cherrycoke het volgende:
mijn huis is duidelijk niet gemaakt voor deze hitte, ook airco krijgt het niet onder 25-26 nu,
Blijft het in die spaanse huizen sowieso niet rond de 25? (zonder airco)quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Op zich, als ie die temp aanhoudt met lage luchtvochtigheid (onder 50% hoop ik voor je) dan is dat toch geen slechte score om in te leven?
Onze airco's hier staan standaard op 25 a 26 graden, nooit lager. Ik persoonlijk vind dat leefbaar en koel genoeg..... maar again, persoonlijk
De meeste airco's zeker die mobiele dingen hebben niet het vermogen om alles perfect te koelen echter halen ze wel het al vocht uit de lucht. En juist dat wil je, 26 met een relatief droge lucht is een compleet andere ervaring dan vochtige lucht.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Op zich, als ie die temp aanhoudt met lage luchtvochtigheid (onder 50% hoop ik voor je) dan is dat toch geen slechte score om in te leven?
Onze airco's hier staan standaard op 25 a 26 graden, nooit lager. Ik persoonlijk vind dat leefbaar en koel genoeg..... maar again, persoonlijk
jaquote:Op donderdag 25 juni 2026 13:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ah ja helpt niet mee. Mobiele airco dan ook?
quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:46 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Blijft het in die spaanse huizen sowieso niet rond de 25? (zonder airco)
Om het af te maken ook nog belegd met zink, zoals in Parijs?quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:36 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
bovenste verdieping appartement met plat dak,
@dick_laurent pic van je wijnkelderquote:Op donderdag 25 juni 2026 13:52 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
dikke muren, kleine ramen, wit, wijnkelders
Hier 25 en gevoelstemperatuur 32 volgens de app, maar ook gewoon lekker met een beetje wind.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gigantisch verschil volgens mij. Het is hier heerlijk buiten met een koel briesje. Nog niet eens 28 graden nu.
Jesus, op 16 graden? Fucking ijskast slaap je dan inquote:Op donderdag 25 juni 2026 13:54 schreef Dven het volgende:
Als ik het zo hoor toch blij dat mijn woning voor de helft ondergronds ligt. Graad of 21, daar blijft het wel bijAirco in de slaapkamer wel altijd op 16, maar deur is dicht.
Lijkt me goddelijk momenteel.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jesus, op 16 graden? Fucking ijskast slaap je dan in
Probeer genoeg te drinken, en in de supermarkt/gezondheidscentrum s/grote winkels/bibliotheken/overheidsgebouwen en fitnissgebouw zijn altijd wel airco, je kan nog ff een paar uur per dag daar heen als je het niet meer trekt.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:59 schreef kilon het volgende:
Het is buiten gewoon even warm als in mijn appartement nu (buiten de ventilator om). Ik begon haast te twijfelen, maar een seconde het raam open loog er niet om. Waarschijnlijk stijgt het vandaag nog wel door tot 32 graden binnen. Over morgen en zaterdag wil ik het niet eens meer hebben, zeker doordat er in de nacht vrijwel niet kan worden gekoeld.
Ik kan met niet herinneren dat het zo warm was in 2019, maar die hittegolf was toen minder lang en gemiddeld minder hoge temperatuur misschien?
Valt wel mee. Zit in hotel en heb 'm ook op 16 maar gewoon t-shirt aan. Af en toe beetje koude vlaag maar 15-17 wel ideaal met dit weer.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jesus, op 16 graden? Fucking ijskast slaap je dan in
Ook een wijnkelder heb ik niet. En kleine raampjes valt ook tegen...quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
@:dick_laurent pic van je wijnkelder
Als je halverwege bent heeft het niet veel nut om om te keren.quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:05 schreef Maver24 het volgende:
Ff half uurtje buiten gelopen. Halfverwege dacht ik, ik ga naar huis. Open stukken met straten zo heet. Makkelijk 40 graden
Je gaat toch altijd halverwege naar huis? Tenzij je ergens anders eindigtquote:Op donderdag 25 juni 2026 14:05 schreef Maver24 het volgende:
Ff half uurtje buiten gelopen. Halfverwege dacht ik, ik ga naar huis. Open stukken met straten zo heet. Makkelijk 40 graden
quote:Landelijke hittegolf is een feit
Het is inmiddels in De Bilt warmer dan 30 graden en daarmee is er officieel sprake van een landelijke hittegolf. Dat meldt het in De Bilt gevestigde KNMI.
Wilde een uurtje lopen maar was na 30min alweer thuis. Na 15min weer omgekeerdquote:Op donderdag 25 juni 2026 14:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je halverwege bent heeft het niet veel nut om om te keren.
de leefquote:Op donderdag 25 juni 2026 14:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ook een wijnkelder heb ik niet. En kleine raampjes valt ook tegen...
Wel heb ik een vadsige kadt die de hele dag geen reet uitvoert.
Is dus goed geïntegreerd in de Spaanse werkcultuur.
[ afbeelding ]
Geen moeite mee. In de winter met ramen open. Laat maar vriezen die bende.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jesus, op 16 graden? Fucking ijskast slaap je dan in
Lekker boeiend joh. Zwembadje in, niemand die jou wat maken kanquote:
Een inspanningsdip, daar heb ik last vanquote:Op donderdag 25 juni 2026 14:27 schreef ACT-F het volgende:
Spanningsdip net. Hopen dat de stroom niet uitvalt
Welke regio?quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:27 schreef ACT-F het volgende:
Spanningsdip net. Hopen dat de stroom niet uitvalt
Oei, te hopen van nietquote:Op donderdag 25 juni 2026 14:27 schreef ACT-F het volgende:
Spanningsdip net. Hopen dat de stroom niet uitvalt
Denk je dat ik nu nog buiten kom. Zwembad of nietquote:Op donderdag 25 juni 2026 14:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Lekker boeiend joh. Zwembadje in, niemand die jou wat maken kan
Omgeving Hoogkarspel toevallig?quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:27 schreef ACT-F het volgende:
Spanningsdip net. Hopen dat de stroom niet uitvalt
Jullie noorderlingen hebben toch fijn geluk.quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:27 schreef Discombobulate het volgende:
Morgen hier gewoon 10 graden warmer.
Ik zit in geelquote:Op donderdag 25 juni 2026 15:01 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Groot verschil straks in de nacht tussen noord en zuid
Ik lekker in oranje, hup Holland hupquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |