bovenste verdieping appartement met plat dak,quote:
Zonder code rood zou ik het ook afzeggen. Zo min mogelijk doen met die bloedhittequote:Op donderdag 25 juni 2026 13:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ligt eraan. Ik heb morgen een afspraak en moet de weg op, maar die afspraak ga ik dan wel afzeggen.
Bij code rood is er gevaar dat asfalt smelt, wegen worden afgesloten en het niet fijn is met pech langs de weg te komen staan.
Ah ja helpt niet mee. Mobiele airco dan ook?quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:36 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
bovenste verdieping appartement met plat dak,
Op zich, als ie die temp aanhoudt met lage luchtvochtigheid (onder 50% hoop ik voor je) dan is dat toch geen slechte score om in te leven?quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:26 schreef cherrycoke het volgende:
mijn huis is duidelijk niet gemaakt voor deze hitte, ook airco krijgt het niet onder 25-26 nu,
Blijft het in die spaanse huizen sowieso niet rond de 25? (zonder airco)quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Op zich, als ie die temp aanhoudt met lage luchtvochtigheid (onder 50% hoop ik voor je) dan is dat toch geen slechte score om in te leven?
Onze airco's hier staan standaard op 25 a 26 graden, nooit lager. Ik persoonlijk vind dat leefbaar en koel genoeg..... maar again, persoonlijk
De meeste airco's zeker die mobiele dingen hebben niet het vermogen om alles perfect te koelen echter halen ze wel het al vocht uit de lucht. En juist dat wil je, 26 met een relatief droge lucht is een compleet andere ervaring dan vochtige lucht.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Op zich, als ie die temp aanhoudt met lage luchtvochtigheid (onder 50% hoop ik voor je) dan is dat toch geen slechte score om in te leven?
Onze airco's hier staan standaard op 25 a 26 graden, nooit lager. Ik persoonlijk vind dat leefbaar en koel genoeg..... maar again, persoonlijk
jaquote:Op donderdag 25 juni 2026 13:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ah ja helpt niet mee. Mobiele airco dan ook?
quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:46 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Blijft het in die spaanse huizen sowieso niet rond de 25? (zonder airco)
Om het af te maken ook nog belegd met zink, zoals in Parijs?quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:36 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
bovenste verdieping appartement met plat dak,
@dick_laurent pic van je wijnkelderquote:Op donderdag 25 juni 2026 13:52 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
dikke muren, kleine ramen, wit, wijnkelders
Hier 25 en gevoelstemperatuur 32 volgens de app, maar ook gewoon lekker met een beetje wind.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gigantisch verschil volgens mij. Het is hier heerlijk buiten met een koel briesje. Nog niet eens 28 graden nu.
Jesus, op 16 graden? Fucking ijskast slaap je dan inquote:Op donderdag 25 juni 2026 13:54 schreef Dven het volgende:
Als ik het zo hoor toch blij dat mijn woning voor de helft ondergronds ligt. Graad of 21, daar blijft het wel bijAirco in de slaapkamer wel altijd op 16, maar deur is dicht.
Lijkt me goddelijk momenteel.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jesus, op 16 graden? Fucking ijskast slaap je dan in
Probeer genoeg te drinken, en in de supermarkt/gezondheidscentrum s/grote winkels/bibliotheken/overheidsgebouwen en fitnissgebouw zijn altijd wel airco, je kan nog ff een paar uur per dag daar heen als je het niet meer trekt.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:59 schreef kilon het volgende:
Het is buiten gewoon even warm als in mijn appartement nu (buiten de ventilator om). Ik begon haast te twijfelen, maar een seconde het raam open loog er niet om. Waarschijnlijk stijgt het vandaag nog wel door tot 32 graden binnen. Over morgen en zaterdag wil ik het niet eens meer hebben, zeker doordat er in de nacht vrijwel niet kan worden gekoeld.
Ik kan met niet herinneren dat het zo warm was in 2019, maar die hittegolf was toen minder lang en gemiddeld minder hoge temperatuur misschien?
Valt wel mee. Zit in hotel en heb 'm ook op 16 maar gewoon t-shirt aan. Af en toe beetje koude vlaag maar 15-17 wel ideaal met dit weer.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ook een wijnkelder heb ik niet. En kleine raampjes valt ook tegen...quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
@:dick_laurent pic van je wijnkelder
Als je halverwege bent heeft het niet veel nut om om te keren.quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:05 schreef Maver24 het volgende:
Ff half uurtje buiten gelopen. Halfverwege dacht ik, ik ga naar huis. Open stukken met straten zo heet. Makkelijk 40 graden
Je gaat toch altijd halverwege naar huis? Tenzij je ergens anders eindigtquote:Op donderdag 25 juni 2026 14:05 schreef Maver24 het volgende:
Ff half uurtje buiten gelopen. Halfverwege dacht ik, ik ga naar huis. Open stukken met straten zo heet. Makkelijk 40 graden
quote:Landelijke hittegolf is een feit
Het is inmiddels in De Bilt warmer dan 30 graden en daarmee is er officieel sprake van een landelijke hittegolf. Dat meldt het in De Bilt gevestigde KNMI.
Wilde een uurtje lopen maar was na 30min alweer thuis. Na 15min weer omgekeerdquote:Op donderdag 25 juni 2026 14:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je halverwege bent heeft het niet veel nut om om te keren.
de leefquote:Op donderdag 25 juni 2026 14:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ook een wijnkelder heb ik niet. En kleine raampjes valt ook tegen...
Wel heb ik een vadsige kadt die de hele dag geen reet uitvoert.
Is dus goed geïntegreerd in de Spaanse werkcultuur.
[ afbeelding ]
Geen moeite mee. In de winter met ramen open. Laat maar vriezen die bende.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lekker boeiend joh. Zwembadje in, niemand die jou wat maken kanquote:
Een inspanningsdip, daar heb ik last vanquote:Op donderdag 25 juni 2026 14:27 schreef ACT-F het volgende:
Spanningsdip net. Hopen dat de stroom niet uitvalt
Welke regio?quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:27 schreef ACT-F het volgende:
Oei, te hopen van nietquote:Op donderdag 25 juni 2026 14:27 schreef ACT-F het volgende:
Denk je dat ik nu nog buiten kom. Zwembad of nietquote:Op donderdag 25 juni 2026 14:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Lekker boeiend joh. Zwembadje in, niemand die jou wat maken kan
Omgeving Hoogkarspel toevallig?quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:27 schreef ACT-F het volgende:
Jullie noorderlingen hebben toch fijn geluk.quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:27 schreef Discombobulate het volgende:
Morgen hier gewoon 10 graden warmer.
Ik zit in geelquote:Op donderdag 25 juni 2026 15:01 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Groot verschil straks in de nacht tussen noord en zuid
Ik lekker in oranje, hup Holland hupquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |