abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2026 @ 10:47:12 #276
284411 crew  heywoodu
pi_221143648
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 10:42 schreef DrMarten het volgende:
Dacht lekker een dagje in de airco op kantoor te gaan zitten. Blijkt Almelo grotendeels zonder water te zitten. Alsnog thuiswerken in het zweethok ;(
Dit zou ik op zich ook wel willen, alleen heb ik geen auto, dus moet ik met de trein. En dat lijkt me geen al te goed idee _O-
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 10:51:02 #277
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_221143664
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 10:47 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dit zou ik op zich ook wel willen, alleen heb ik geen auto, dus moet ik met de trein. En dat lijkt me geen al te goed idee _O-
Hebben treinen in Nederland serieus nog steeds geen airco? :o
pi_221143669
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juni 2026 10:51 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Hebben treinen in Nederland serieus nog steeds geen airco? :o
Jawel maar die willen nog weleens uitvallen
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2026 @ 10:55:13 #279
284411 crew  heywoodu
pi_221143692
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juni 2026 10:51 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Hebben treinen in Nederland serieus nog steeds geen airco? :o
Of er een werkende airco is, is altijd maar een beetje een gok. In de winter doet de verwarming het vaak wel volle bak, dus dan is het buiten tyfuskoud, sta je uiteraard met je warme winterkleren, en dan stap je de trein van 22 graden in _O-

Ze snappen het allemaal niet zo goed.
  donderdag 25 juni 2026 @ 11:00:23 #280
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221143722
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 09:59 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Wat kunnen ze toch ook overdrijven zeg...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 11:00:58 #281
446930 crew  ESF1Gamer
pi_221143725
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juni 2026 10:51 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Hebben treinen in Nederland serieus nog steeds geen airco? :o
Vorig jaar in een trein gezeten waar de airco waar in het ene coupe de airco niet deed en in de andere coupe de airco op standje maximaal stond. Het waren wel die koplopers treinen, die gaan sowieso binnen nu en een paar jaar eruit bij de ns.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  donderdag 25 juni 2026 @ 11:01:08 #282
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221143729
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 09:21 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Je kunt niet ergens anders zitten? ;(
Dan is het geen Fok!ker meer. :+
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  donderdag 25 juni 2026 @ 11:03:27 #283
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221143790
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 11:00 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Vorig jaar in een trein gezeten waar de airco waar in het ene coupe de airco niet deed en in de andere coupe de airco op standje maximaal stond. Het waren wel die koplopers treinen, die gaan sowieso binnen nu en een paar jaar eruit bij de ns.
Nog 4 jaar ja, prachige treinen, rank, slank, ik zal ze missen. :'(
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 11:04:26 #284
446930 crew  ESF1Gamer
pi_221143819
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 11:03 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Nog 4 jaar ja, prachige treinen, rank, slank, ik zal ze missen. :'(
Einde van een tijdperk.

Ze konden ook lekker heen en weer gaan als een station inreden om te stoppen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  donderdag 25 juni 2026 @ 11:08:58 #285
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221143929
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 11:04 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Einde van een tijdperk.

Ze konden ook lekker heen en weer gaan als een station inreden om te stoppen.
Ik heb daar dankzij de OV-studentenkaart met vrienden het hele land doorkruist ipv braaf in de collegebanken te gaan zitten, mooie tijden. O+

Maar offtopic excuss, nu weer over het zonnetje. :P
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_221143933
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juni 2026 10:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ongeveer drie keer zoveel departementen tegelijk met code rood als het record vóór deze hittegolf, maar dat terzijde. In Frankrijk waarschuwen ze inderdaad niet, is goed.
Omdat het er ook veel heter is dan hier. Met name de nacht temperatuur. En de hitte blijft ook langer aanhouden. De temperaturen die wij morgen verwachten, dat zou daar geen code rood zijn maar gewoon hoogzomer. De zuidoostelijke departementen staan op geel of oranje.
Het is ook wat je doet als land met zo'n waarschuwing, daar rijden de treinen gewoon en gaat het leven door. Hier gaan we vermoedelijk gelijk in een volledige lockdown. Er zijn gisteren al talloze ritten geschrapt vanwege de 'hitte' . Pure aanstellerij.
blablablabla
pi_221143956
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juni 2026 10:51 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Hebben treinen in Nederland serieus nog steeds geen airco? :o
Jawel allemaal. Alleen soms is het verrot.
blablablabla
  donderdag 25 juni 2026 @ 11:11:49 #288
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221143989
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juni 2026 10:51 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Hebben treinen in Nederland serieus nog steeds geen airco? :o
Jawel, je kan zelfs douchen.

https://www.dumpert.nl/?selectedId=100155389_9ff9c2d6
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2026 @ 11:16:00 #289
284411 crew  heywoodu
pi_221144080
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 11:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Omdat het er ook veel heter is dan hier. Met name de nacht temperatuur. En de hitte blijft ook langer aanhouden. De temperaturen die wij morgen verwachten, dat zou daar geen code rood zijn maar gewoon hoogzomer. De zuidoostelijke departementen staan op geel of oranje.
Het is ook wat je doet als land met zo'n waarschuwing, daar rijden de treinen gewoon en gaat het leven door. Hier gaan we vermoedelijk gelijk in een volledige lockdown. Er zijn gisteren al talloze ritten geschrapt vanwege de 'hitte' . Pure aanstellerij.
Is goed hoor.
pi_221144110
33.9

Gelukkig hier een heerlijke 20.5 :7 @dick_laurent
pi_221144123
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 10:45 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Woon je dan ook in het gebied met de leidingbreuk?

Zo ja, overleef je het wel zonder water.
Nope, woon zelf in Enschede.
We konden nog net 1 kop koffie uitbhet apparaat krijgen en daarna vlot naar huis.
Toen ik thuis was zag ik het bericht dat iedereen naar huis is gestuurd.
Maar heb wel collega's die lieven op kantoor gebleven waren omdat ze thuis ook geen water hebben.
A mind with a heart of it's own
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 11:27:20 #292
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_221144124
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 11:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
33.9

Gelukkig hier een heerlijke 20.5 :7 @:dick_laurent
Heel goed mien jong. Hier een 28.2 binnen :7

Buiten weet ik niet. Boven de 30 sws want ja....dat is gewoon een gegeven vanaf nu tot minimaal begin september, hoef ik niet eens de apps/sites voor te checken :Y)
pi_221144132
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juni 2026 10:51 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Hebben treinen in Nederland serieus nog steeds geen airco? :o
doorgaand wel, al vallen ze nog wel eens uit. En dan moet je nog naar het station, wachten op een heet perron etc...

Ik heb sowieso een bloedhekel aan het ov, maar als het zo warm is mijd ik het helemaal als de pest.
A mind with a heart of it's own
pi_221144137
quote:
11s.gif Op woensdag 24 juni 2026 22:13 schreef Momo het volgende:
Volgens Harmonie 33 graden in Zuid Limburg om 07:00 vrijdag

[ afbeelding ]
Dat lijkt mij 7:00 UTC, dus 9:00 lokale tijd? Nog steeds erg warm natuurlijk.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 11:31:44 #295
446930 crew  ESF1Gamer
pi_221144143
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 11:27 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Nope, woon zelf in Enschede.
We konden nog net 1 kop koffie uitbhet apparaat krijgen en daarna vlot naar huis.
Toen ik thuis was zag ik het bericht dat iedereen naar huis is gestuurd.
Maar heb wel collega's die lieven op kantoor gebleven waren omdat ze thuis ook geen water hebben.
Gaan die toiletten daar niet op den duur stinken als niet doorgetrokken kunnen worden?
Is dan genoeg BHV aanwezig als iemand een hitteberoerte ofzo krijgt?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  donderdag 25 juni 2026 @ 11:32:15 #296
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_221144147
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 11:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Omdat het er ook veel heter is dan hier. Met name de nacht temperatuur. En de hitte blijft ook langer aanhouden. De temperaturen die wij morgen verwachten, dat zou daar geen code rood zijn maar gewoon hoogzomer. De zuidoostelijke departementen staan op geel of oranje.
Het is ook wat je doet als land met zo'n waarschuwing, daar rijden de treinen gewoon en gaat het leven door. Hier gaan we vermoedelijk gelijk in een volledige lockdown. Er zijn gisteren al talloze ritten geschrapt vanwege de 'hitte' . Pure aanstellerij.
Nederland en klimaat is al sinds jaar en dag gedoe. Imho komt dat ook gewoon omdat wij totaal niet zijn ingesteld o extremen. Alles is gematigd hier.
Als er een dik pak sneeuw valt is iedereen in rep en roer en moeten er ineens allerlei protocollen komen waarover niet goed nagedacht wordt. Als er een hittegolf is raakt half Nederland in paniek en worden er allerlei beslissingen op basis van die paniek genomen.
Daarbij komt dat Nederlanders ook nog eens overal over willen klagen en ook nog eens de neiging hebben genomen maatregelen of adviezen in twijfel te trekken onder het mom van "dat maak ik zelf wel uit!"

Oh ja, en het mag ook vooral geen geld kosten :P

In Frankrijk rijden de treinen gewoon bij hitte en in Zwitserland als er een dik pak sneeuw ligt.
Moet NL dat dan ook? Jazeker, wat de warmte betreft dan. Sneeuw gaan we steeds minder zien maar hitte des te meer.
Wat ik mis is visie op die toekomst. Dan hoeft er ook niet zo'n paniek te zijn altijd.
Hetzelfde geld voor watermanagement, hetzelfde geld voor andere infrastructuur en hetzelfde geld voor de mindset van de Nederlanders zelf.

Ik lig momenteel heerlijk in de waterhangmat te typen trouwens...is ook mindset :P
pi_221144158
Er zijn op de lange termijn trouwens wel meer runs die weer hoog gaan zitten. Laten we hopen dat het gemiddelde rond die 25 max blijft, want tegen die tijd is het gebouw überhaupt nog niet afgekoeld en zit ik op dag 1 van een nieuwe (potentiële) hittegolf alweer met een veel te hoge binnentemperatuur.

  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2026 @ 11:35:56 #298
284411 crew  heywoodu
pi_221144163
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 11:34 schreef kilon het volgende:
Er zijn op de lange termijn trouwens wel meer runs die weer hoog gaan zitten. Laten we hopen dat het gemiddelde rond die 25 max blijft, want tegen die tijd is het gebouw überhaupt nog niet afgekoeld en zit ik op dag 1 van een nieuwe (potentiële) hittegolf alweer met een veel te hoge binnentemperatuur.

[ afbeelding ]
11/12 juli een weekeinde weg, dus laat het inderdaad nog maar even rustig voortkabbelen ipv weer zoiets als deze week :X
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 11:36:33 #299
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_221144168
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 11:32 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Nederland en klimaat is al sinds jaar en dag gedoe. Imho komt dat ook gewoon omdat wij totaal niet zijn ingesteld o extremen. Alles is gematigd hier.
Als er een dik pak sneeuw valt is iedereen in rep en roer en moeten er ineens allerlei protocollen komen waarover niet goed nagedacht wordt. Als er een hittegolf is raakt half Nederland in paniek en worden er allerlei beslissingen op basis van die paniek genomen.
Daarbij komt dat Nederlanders ook nog eens overal over willen klagen en ook nog eens de neiging hebben genomen maatregelen of adviezen in twijfel te trekken onder het mom van "dat maak ik zelf wel uit!"

Oh ja, en het mag ook vooral geen geld kosten :P

In Frankrijk rijden de treinen gewoon bij hitte en in Zwitserland als er een dik pak sneeuw ligt.
Moet NL dat dan ook? Jazeker, wat de warmte betreft dan. Sneeuw gaan we steeds minder zien maar hitte des te meer.
Wat ik mis is visie op die toekomst. Dan hoeft er ook niet zo'n paniek te zijn altijd.
Hetzelfde geld voor watermanagement, hetzelfde geld voor andere infrastructuur en hetzelfde geld voor de mindset van de Nederlanders zelf.


Ik lig momenteel heerlijk in de waterhangmat te typen trouwens...is ook mindset :P
Zeer scherpe en accurate post in mijn mening. ^O^


even met als toevoeging: Hier in Spanje doen ze ook aan hitte waarschuwingen he, en weercodes. Het is niet omdat het hier 'normaal' is om veel meer hete dagen te hebben dat ze maar zoiets hebben van oh boeie....
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 juni 2026 @ 11:41:08 #300
284411 crew  heywoodu
pi_221144184
Het is ook wel erg typisch Nederlands om te denken dat waarschuwen, laat reageren, etc typisch Nederlands is. Net zoals men bijna overal op aarde vooral klaagt, want mensen klagen nou eenmaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')