Dit zou ik op zich ook wel willen, alleen heb ik geen auto, dus moet ik met de trein. En dat lijkt me geen al te goed ideequote:Op donderdag 25 juni 2026 10:42 schreef DrMarten het volgende:
Dacht lekker een dagje in de airco op kantoor te gaan zitten. Blijkt Almelo grotendeels zonder water te zitten. Alsnog thuiswerken in het zweethok
Hebben treinen in Nederland serieus nog steeds geen airco?quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit zou ik op zich ook wel willen, alleen heb ik geen auto, dus moet ik met de trein. En dat lijkt me geen al te goed idee
Jawel maar die willen nog weleens uitvallenquote:Op donderdag 25 juni 2026 10:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hebben treinen in Nederland serieus nog steeds geen airco?
Of er een werkende airco is, is altijd maar een beetje een gok. In de winter doet de verwarming het vaak wel volle bak, dus dan is het buiten tyfuskoud, sta je uiteraard met je warme winterkleren, en dan stap je de trein van 22 graden inquote:Op donderdag 25 juni 2026 10:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat kunnen ze toch ook overdrijven zeg...quote:
Vorig jaar in een trein gezeten waar de airco waar in het ene coupe de airco niet deed en in de andere coupe de airco op standje maximaal stond. Het waren wel die koplopers treinen, die gaan sowieso binnen nu en een paar jaar eruit bij de ns.quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dan is het geen Fok!ker meer.quote:Op donderdag 25 juni 2026 09:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je kunt niet ergens anders zitten?
Nog 4 jaar ja, prachige treinen, rank, slank, ik zal ze missen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 11:00 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Vorig jaar in een trein gezeten waar de airco waar in het ene coupe de airco niet deed en in de andere coupe de airco op standje maximaal stond. Het waren wel die koplopers treinen, die gaan sowieso binnen nu en een paar jaar eruit bij de ns.
Einde van een tijdperk.quote:Op donderdag 25 juni 2026 11:03 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nog 4 jaar ja, prachige treinen, rank, slank, ik zal ze missen.
Ik heb daar dankzij de OV-studentenkaart met vrienden het hele land doorkruist ipv braaf in de collegebanken te gaan zitten, mooie tijden.quote:Op donderdag 25 juni 2026 11:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Einde van een tijdperk.
Ze konden ook lekker heen en weer gaan als een station inreden om te stoppen.
Omdat het er ook veel heter is dan hier. Met name de nacht temperatuur. En de hitte blijft ook langer aanhouden. De temperaturen die wij morgen verwachten, dat zou daar geen code rood zijn maar gewoon hoogzomer. De zuidoostelijke departementen staan op geel of oranje.quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ongeveer drie keer zoveel departementen tegelijk met code rood als het record vóór deze hittegolf, maar dat terzijde. In Frankrijk waarschuwen ze inderdaad niet, is goed.
Jawel allemaal. Alleen soms is het verrot.quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jawel, je kan zelfs douchen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Is goed hoor.quote:Op donderdag 25 juni 2026 11:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat het er ook veel heter is dan hier. Met name de nacht temperatuur. En de hitte blijft ook langer aanhouden. De temperaturen die wij morgen verwachten, dat zou daar geen code rood zijn maar gewoon hoogzomer. De zuidoostelijke departementen staan op geel of oranje.
Het is ook wat je doet als land met zo'n waarschuwing, daar rijden de treinen gewoon en gaat het leven door. Hier gaan we vermoedelijk gelijk in een volledige lockdown. Er zijn gisteren al talloze ritten geschrapt vanwege de 'hitte' . Pure aanstellerij.
Nope, woon zelf in Enschede.quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Woon je dan ook in het gebied met de leidingbreuk?
Zo ja, overleef je het wel zonder water.
Heel goed mien jong. Hier een 28.2 binnenquote:Op donderdag 25 juni 2026 11:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
33.9
Gelukkig hier een heerlijke 20.5@:dick_laurent
doorgaand wel, al vallen ze nog wel eens uit. En dan moet je nog naar het station, wachten op een heet perron etc...quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat lijkt mij 7:00 UTC, dus 9:00 lokale tijd? Nog steeds erg warm natuurlijk.quote:Op woensdag 24 juni 2026 22:13 schreef Momo het volgende:
Volgens Harmonie 33 graden in Zuid Limburg om 07:00 vrijdag
[ afbeelding ]
Gaan die toiletten daar niet op den duur stinken als niet doorgetrokken kunnen worden?quote:Op donderdag 25 juni 2026 11:27 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Nope, woon zelf in Enschede.
We konden nog net 1 kop koffie uitbhet apparaat krijgen en daarna vlot naar huis.
Toen ik thuis was zag ik het bericht dat iedereen naar huis is gestuurd.
Maar heb wel collega's die lieven op kantoor gebleven waren omdat ze thuis ook geen water hebben.
Nederland en klimaat is al sinds jaar en dag gedoe. Imho komt dat ook gewoon omdat wij totaal niet zijn ingesteld o extremen. Alles is gematigd hier.quote:Op donderdag 25 juni 2026 11:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat het er ook veel heter is dan hier. Met name de nacht temperatuur. En de hitte blijft ook langer aanhouden. De temperaturen die wij morgen verwachten, dat zou daar geen code rood zijn maar gewoon hoogzomer. De zuidoostelijke departementen staan op geel of oranje.
Het is ook wat je doet als land met zo'n waarschuwing, daar rijden de treinen gewoon en gaat het leven door. Hier gaan we vermoedelijk gelijk in een volledige lockdown. Er zijn gisteren al talloze ritten geschrapt vanwege de 'hitte' . Pure aanstellerij.
11/12 juli een weekeinde weg, dus laat het inderdaad nog maar even rustig voortkabbelen ipv weer zoiets als deze weekquote:Op donderdag 25 juni 2026 11:34 schreef kilon het volgende:
Er zijn op de lange termijn trouwens wel meer runs die weer hoog gaan zitten. Laten we hopen dat het gemiddelde rond die 25 max blijft, want tegen die tijd is het gebouw überhaupt nog niet afgekoeld en zit ik op dag 1 van een nieuwe (potentiële) hittegolf alweer met een veel te hoge binnentemperatuur.
[ afbeelding ]
Zeer scherpe en accurate post in mijn mening.quote:Op donderdag 25 juni 2026 11:32 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Nederland en klimaat is al sinds jaar en dag gedoe. Imho komt dat ook gewoon omdat wij totaal niet zijn ingesteld o extremen. Alles is gematigd hier.
Als er een dik pak sneeuw valt is iedereen in rep en roer en moeten er ineens allerlei protocollen komen waarover niet goed nagedacht wordt. Als er een hittegolf is raakt half Nederland in paniek en worden er allerlei beslissingen op basis van die paniek genomen.
Daarbij komt dat Nederlanders ook nog eens overal over willen klagen en ook nog eens de neiging hebben genomen maatregelen of adviezen in twijfel te trekken onder het mom van "dat maak ik zelf wel uit!"
Oh ja, en het mag ook vooral geen geld kosten
In Frankrijk rijden de treinen gewoon bij hitte en in Zwitserland als er een dik pak sneeuw ligt.
Moet NL dat dan ook? Jazeker, wat de warmte betreft dan. Sneeuw gaan we steeds minder zien maar hitte des te meer.
Wat ik mis is visie op die toekomst. Dan hoeft er ook niet zo'n paniek te zijn altijd.
Hetzelfde geld voor watermanagement, hetzelfde geld voor andere infrastructuur en hetzelfde geld voor de mindset van de Nederlanders zelf.
Ik lig momenteel heerlijk in de waterhangmat te typen trouwens...is ook mindset
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |