Ik werk tot 13 uur buitenquote:Op donderdag 25 juni 2026 08:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zeker..
Duik zo ff nog het zwembad in en dan hou ik het voor gezien vandaag
Ok deze is echt bizar en zo te zien een van de zwaarste plekken recht boven mijn hoofd. Als het dan ook flink gaat afkoelen neem ik het nog voor lief aan overigens.quote:
En grijs. Pff, ben ff blij dat ik daar woon. Vannacht ook 16 minimaal en redelijk snel afgekoeld vroeg op de avond.quote:
Bikkelquote:
Als ik ooit ga verhuizen is een huis dat relatief goed afgekoeld blijft tijdens de zomer nummer 1 prioriteit.quote:Op donderdag 25 juni 2026 08:53 schreef Eightyone het volgende:
Slapen in 34-38 graden:
https://www.rijnmond.nl/n(...)roccoli-tegen-me-aan
Ja, graag. Eerst de Staatsloterij maar eens winnen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 08:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als ik ooit ga verhuizen is een huis dat relatief goed afgekoeld blijft tijdens de zomer nummer 1 prioriteit.
Wat een domme muts.quote:Op donderdag 25 juni 2026 08:53 schreef Eightyone het volgende:
Slapen in 34-38 graden:
Vind deze nog dommer:quote:
Gewoon een boom voor je huis hebben op zuid (ideaal situatie..) en wat airco's ophangen. Met 4-5k ben je klaar voor het grootste deel wel klaar in een koophuis.quote:Op donderdag 25 juni 2026 08:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als ik ooit ga verhuizen is een huis dat relatief goed afgekoeld blijft tijdens de zomer nummer 1 prioriteit.
quote:Op donderdag 25 juni 2026 08:53 schreef Eightyone het volgende:
Slapen in 34-38 graden:
Oftewel, het kan gewoon 20 graden zijn.quote:“Mijn mobiele airco draait op volle toeren, ik heb een ventilator recht op mijn gezicht en ik maak een lapje nat en leg dat op me. Dat lapje noem ik ‘Patrick de Zeester’. Uiteindelijk kreeg ik het de afgelopen nacht naar 20 graden.”
Ja, maar ook echt:quote:Op donderdag 25 juni 2026 09:03 schreef DefKu het volgende:
[..]
Vind deze nog dommer:
Bekijk deze YouTube-video
Je kan toch wat voor je ramen ophangen? Reflectiefolie, gordijnen, zonwering, laken?
We vertrekken allemaal naar het immer koele Frankrijk en Spanje!quote:Op donderdag 25 juni 2026 09:14 schreef kilon het volgende:
[ afbeelding ]
Zondag wordt mogelijk toch heet, afhankelijk van waar die grens gaat liggen.
Nou dat was nog geen kwartier..quote:Op donderdag 25 juni 2026 09:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
29.6 hier. Een kwartiertje geef ik het en we doorboren de 30 graden
Inderdaad...ik heb gisteren de parasol van mijn ouders voor de achterdeur gezet en een simpel laken voor het andere raam aan die kant gehangen, helpt in elk geval iets zo lang ik de zuignapscreens nog niet heb....quote:Op donderdag 25 juni 2026 09:03 schreef DefKu het volgende:
[..]
Vind deze nog dommer:
Je kan toch wat voor je ramen ophangen? Reflectiefolie, gordijnen, zonwering, laken?
Je kunt niet ergens anders zitten?quote:Op donderdag 25 juni 2026 09:19 schreef heywoodu het volgende:
Lekker hoor, hier op mijn zolderkamerkantoortje aan de zonkant van het huis.
Nou ja, ik stoor me er niet aan, het is hun probleemquote:Op donderdag 25 juni 2026 09:05 schreef Discombobulate het volgende:
Ik reed gister ook naar huis over een klein weggetje door de weilanden. Stond daar ergens een huis. Gordijnen open, ramen open, alles open. Ik stoor me daar zo aan hé. Mensen snappen het echt niet.
Als mijn vriendin naar haar werk gaat (12.30u, zwanger in een winkel zonder goede airco werken, RIP), dan ga ik lekker beneden zitten. Nu moet zij de meest aangename plek gewoon hebben, vind ik.quote:Op donderdag 25 juni 2026 09:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je kunt niet ergens anders zitten?
Als ze vanmiddag toch RIP gaat, kun jij dan niet beter nu al op de meest aangename plek gaan zitten?quote:Op donderdag 25 juni 2026 09:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als mijn vriendin naar haar werk gaat (12.30u, zwanger in een winkel zonder goede airco werken, RIP), dan ga ik lekker beneden zitten. Nu moet zij de meest aangename plek gewoon hebben, vind ik.
Oei, dat is wel een goede observatie ja. Ik trap haar naar de zolderquote:Op donderdag 25 juni 2026 09:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Als ze vanmiddag toch RIP gaat, kun jij dan niet beter nu al op de meest aangename plek gaan zitten?
OT: nobel wel
Zij komt toch uit de warmere oorden. Je laat nu al over je heen lopenquote:Op donderdag 25 juni 2026 09:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oei, dat is wel een goede observatie ja. Ik trap haar naar de zolder
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 25 juni 2026 09:03 schreef DefKu het volgende:
[..]
Vind deze nog dommer:
Plak dan gewoon ruitfoliequote:Op donderdag 25 juni 2026 08:53 schreef Eightyone het volgende:
Slapen in 34-38 graden:
Dit doet me denken aan die (best wel bevoorrechte) Gooische meisjes, "neem een zwembad in de tuin".quote:Op donderdag 25 juni 2026 09:39 schreef RamboDirk het volgende:
boek dan gewoon twee dagen een vd valkje ofzo
Let wel op eventuele raambreuk.quote:
Als een keer 250¤ er niet af kan...quote:Op donderdag 25 juni 2026 09:42 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dit doet me denken aan die (best wel bevoorrechte) Gooische meisjes, "neem een zwembad in de tuin".
https://x.com/JoostJansen6/status/2069719058165932347
[..]
Let wel op eventuele raambreuk.
Jaloers op die luchtvochtigheidquote:
quote:Verschillende partners gaan donderdagmiddag om tafel om te bespreken of het uitroepen van code rood nodig is. Daarover beslist het 'weerimpactteam' van het KNMI, waarin ook partners zitten zoals Nationaal Crisiscentrum, Verkeerscentrum Nederland, politie, brandweer en ProRail. Om 13.30 uur wordt bekeken of het weeralarm nodig is.
Het zou de eerste keer zijn dat het weeralarm wordt uitgegeven voor extreme hitte. Code rood wordt uitgegeven uit als de veiligheidsrisico’s zo groot zijn, dat de impact van gevaarlijk weer maatschappij-ontwrichtend kan zijn.
Zon komt bijna door nu ja, het waren een paar geweldige urenquote:Op donderdag 25 juni 2026 09:47 schreef Dutch_view het volgende:
De zon is de mist in het noorden al aan het wegbranden, helaas zou ik bijna willen zeggen.
Had hier de airco even uitgezet, kon die ook even tot rust komen en kon het wat doorwaaien.quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar daar hebben ze 100% luchtvochtigheid
Die 70% bij 28 graden hier is ook niet heel denderendquote:Op donderdag 25 juni 2026 10:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar daar hebben ze 100% luchtvochtigheid
Zo ook op tv willenquote:Op donderdag 25 juni 2026 09:03 schreef DefKu het volgende:
[..]
Vind deze nog dommer:
Wat een overdreven gebetje weer. In Frankrijk is dat toch ook niet, terwijl het daar een pak beter is. In Sevilla rond deze tijd elke dag dat soort temperaturen.quote:
Ja vooruit danquote:Op donderdag 25 juni 2026 10:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja dus, je zit binnen toch?dus eigenlijk moet je posten:
20.5
Man man man, dan woon je daar, heb je lekker álles open al de hele nacht of sinds vanochtend vroeg.... jaloersquote:
Ongeveer drie keer zoveel departementen tegelijk met code rood als het record vóór deze hittegolf, maar dat terzijde. In Frankrijk waarschuwen ze inderdaad niet, is goed.quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat een overdreven gebetje weer. In Frankrijk is dat toch ook niet, terwijl het daar een pak beter is. In Sevilla rond deze tijd elke dag dat soort temperaturen.
Paddenstoelen kwekenquote:Op donderdag 25 juni 2026 10:02 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Had hier de airco even uitgezet, kon die ook even tot rust komen en kon het wat doorwaaien.
LV staat nu binnen op 78%
Oef nee nie echt iddquote:Op donderdag 25 juni 2026 10:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die 70% bij 28 graden hier is ook niet heel denderend
Dat heb ik vanochtend gedaan. Het is nu 24 graad binnen. Het was gisteravond 25,5 graden binnen,quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Man man man, dan woon je daar, heb je lekker álles open al de hele nacht of sinds vanochtend vroeg.... jaloers
quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Overigens. We staan precies gelijk!quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hier in Dokkum nog bewolkt, heel veel warmer dan 25 graden wordt het vandaag niet gelukkigquote:Op donderdag 25 juni 2026 10:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
Zonnetje komt door in Leeuwarden, dus zal gauw warmer worden.
Nadeel is dat het daar altijd net niet is.quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Man man man, dan woon je daar, heb je lekker álles open al de hele nacht of sinds vanochtend vroeg.... jaloers
Woon je dan ook in het gebied met de leidingbreuk?quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:42 schreef DrMarten het volgende:
Dacht lekker een dagje in de airco op kantoor te gaan zitten. Blijkt Almelo grotendeels zonder water te zitten. Alsnog thuiswerken in het zweethok
We hebben begin tot mid februari sneeuw gehad, terwijl bij andere delen van Nederland de dooi was ingezet.quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:43 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Nadeel is dat het daar altijd net niet is.
Net niet genoeg zomer
Net niet genoeg winter
Zelfde geldt voor de waddeneilanden.
In Frankrijk komen de postbodes elke dag bij de mensen thuis, de krant en/of de post brengen. De Postbode maakt deel uit van het signaleringsteam, hij/zij maakt een praatje en geeft eventueel door of er problemen zijn. Daarnaast komen bij oudere mensen verzorgenden, indien nodig dagelijks. ze kijken in de kasten en helpen met steunkousen en dergelijke. Verder zijn er sinds 2003 in elke gemeente opvangplekken waar het koel is. Die zijn elke dag, ook op zondag open. (Dat vraag ik me van de Nederlandse bibliotheken af). Mensen worden daar indien nodig met taxi's naar toe gebracht. Ik kan alleen spreken voor de Allier, voor de Montagne Bourbonnaise, maar daar is beslist al bijna een kwart eeuw een heel hitteplan dat direct uitgerold wordt bij te hoge temperaturen. Als je alle vergaderingen meer dan 22 jaar geleden hebt gehouden, hoef je dat "overdreven gebbetje" inderdaad nu niet meer te herhalen. https://www.laposte.fr/services-seniors/visites-du-facteurquote:Op donderdag 25 juni 2026 10:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat een overdreven gebetje weer. In Frankrijk is dat toch ook niet, terwijl het daar een pak beter is. In Sevilla rond deze tijd elke dag dat soort temperaturen.
Dit zou ik op zich ook wel willen, alleen heb ik geen auto, dus moet ik met de trein. En dat lijkt me geen al te goed ideequote:Op donderdag 25 juni 2026 10:42 schreef DrMarten het volgende:
Dacht lekker een dagje in de airco op kantoor te gaan zitten. Blijkt Almelo grotendeels zonder water te zitten. Alsnog thuiswerken in het zweethok
Hebben treinen in Nederland serieus nog steeds geen airco?quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit zou ik op zich ook wel willen, alleen heb ik geen auto, dus moet ik met de trein. En dat lijkt me geen al te goed idee
Jawel maar die willen nog weleens uitvallenquote:Op donderdag 25 juni 2026 10:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hebben treinen in Nederland serieus nog steeds geen airco?
Of er een werkende airco is, is altijd maar een beetje een gok. In de winter doet de verwarming het vaak wel volle bak, dus dan is het buiten tyfuskoud, sta je uiteraard met je warme winterkleren, en dan stap je de trein van 22 graden inquote:Op donderdag 25 juni 2026 10:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat kunnen ze toch ook overdrijven zeg...quote:
Vorig jaar in een trein gezeten waar de airco waar in het ene coupe de airco niet deed en in de andere coupe de airco op standje maximaal stond. Het waren wel die koplopers treinen, die gaan sowieso binnen nu en een paar jaar eruit bij de ns.quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dan is het geen Fok!ker meer.quote:Op donderdag 25 juni 2026 09:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je kunt niet ergens anders zitten?
Nog 4 jaar ja, prachige treinen, rank, slank, ik zal ze missen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 11:00 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Vorig jaar in een trein gezeten waar de airco waar in het ene coupe de airco niet deed en in de andere coupe de airco op standje maximaal stond. Het waren wel die koplopers treinen, die gaan sowieso binnen nu en een paar jaar eruit bij de ns.
Einde van een tijdperk.quote:Op donderdag 25 juni 2026 11:03 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nog 4 jaar ja, prachige treinen, rank, slank, ik zal ze missen.
Ik heb daar dankzij de OV-studentenkaart met vrienden het hele land doorkruist ipv braaf in de collegebanken te gaan zitten, mooie tijden.quote:Op donderdag 25 juni 2026 11:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Einde van een tijdperk.
Ze konden ook lekker heen en weer gaan als een station inreden om te stoppen.
Omdat het er ook veel heter is dan hier. Met name de nacht temperatuur. En de hitte blijft ook langer aanhouden. De temperaturen die wij morgen verwachten, dat zou daar geen code rood zijn maar gewoon hoogzomer. De zuidoostelijke departementen staan op geel of oranje.quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ongeveer drie keer zoveel departementen tegelijk met code rood als het record vóór deze hittegolf, maar dat terzijde. In Frankrijk waarschuwen ze inderdaad niet, is goed.
Jawel allemaal. Alleen soms is het verrot.quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jawel, je kan zelfs douchen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Is goed hoor.quote:Op donderdag 25 juni 2026 11:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat het er ook veel heter is dan hier. Met name de nacht temperatuur. En de hitte blijft ook langer aanhouden. De temperaturen die wij morgen verwachten, dat zou daar geen code rood zijn maar gewoon hoogzomer. De zuidoostelijke departementen staan op geel of oranje.
Het is ook wat je doet als land met zo'n waarschuwing, daar rijden de treinen gewoon en gaat het leven door. Hier gaan we vermoedelijk gelijk in een volledige lockdown. Er zijn gisteren al talloze ritten geschrapt vanwege de 'hitte' . Pure aanstellerij.
Nope, woon zelf in Enschede.quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Woon je dan ook in het gebied met de leidingbreuk?
Zo ja, overleef je het wel zonder water.
Heel goed mien jong. Hier een 28.2 binnenquote:Op donderdag 25 juni 2026 11:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
33.9
Gelukkig hier een heerlijke 20.5@:dick_laurent
doorgaand wel, al vallen ze nog wel eens uit. En dan moet je nog naar het station, wachten op een heet perron etc...quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat lijkt mij 7:00 UTC, dus 9:00 lokale tijd? Nog steeds erg warm natuurlijk.quote:Op woensdag 24 juni 2026 22:13 schreef Momo het volgende:
Volgens Harmonie 33 graden in Zuid Limburg om 07:00 vrijdag
[ afbeelding ]
Gaan die toiletten daar niet op den duur stinken als niet doorgetrokken kunnen worden?quote:Op donderdag 25 juni 2026 11:27 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Nope, woon zelf in Enschede.
We konden nog net 1 kop koffie uitbhet apparaat krijgen en daarna vlot naar huis.
Toen ik thuis was zag ik het bericht dat iedereen naar huis is gestuurd.
Maar heb wel collega's die lieven op kantoor gebleven waren omdat ze thuis ook geen water hebben.
Nederland en klimaat is al sinds jaar en dag gedoe. Imho komt dat ook gewoon omdat wij totaal niet zijn ingesteld o extremen. Alles is gematigd hier.quote:Op donderdag 25 juni 2026 11:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat het er ook veel heter is dan hier. Met name de nacht temperatuur. En de hitte blijft ook langer aanhouden. De temperaturen die wij morgen verwachten, dat zou daar geen code rood zijn maar gewoon hoogzomer. De zuidoostelijke departementen staan op geel of oranje.
Het is ook wat je doet als land met zo'n waarschuwing, daar rijden de treinen gewoon en gaat het leven door. Hier gaan we vermoedelijk gelijk in een volledige lockdown. Er zijn gisteren al talloze ritten geschrapt vanwege de 'hitte' . Pure aanstellerij.
11/12 juli een weekeinde weg, dus laat het inderdaad nog maar even rustig voortkabbelen ipv weer zoiets als deze weekquote:Op donderdag 25 juni 2026 11:34 schreef kilon het volgende:
Er zijn op de lange termijn trouwens wel meer runs die weer hoog gaan zitten. Laten we hopen dat het gemiddelde rond die 25 max blijft, want tegen die tijd is het gebouw überhaupt nog niet afgekoeld en zit ik op dag 1 van een nieuwe (potentiële) hittegolf alweer met een veel te hoge binnentemperatuur.
[ afbeelding ]
Zeer scherpe en accurate post in mijn mening.quote:Op donderdag 25 juni 2026 11:32 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Nederland en klimaat is al sinds jaar en dag gedoe. Imho komt dat ook gewoon omdat wij totaal niet zijn ingesteld o extremen. Alles is gematigd hier.
Als er een dik pak sneeuw valt is iedereen in rep en roer en moeten er ineens allerlei protocollen komen waarover niet goed nagedacht wordt. Als er een hittegolf is raakt half Nederland in paniek en worden er allerlei beslissingen op basis van die paniek genomen.
Daarbij komt dat Nederlanders ook nog eens overal over willen klagen en ook nog eens de neiging hebben genomen maatregelen of adviezen in twijfel te trekken onder het mom van "dat maak ik zelf wel uit!"
Oh ja, en het mag ook vooral geen geld kosten
In Frankrijk rijden de treinen gewoon bij hitte en in Zwitserland als er een dik pak sneeuw ligt.
Moet NL dat dan ook? Jazeker, wat de warmte betreft dan. Sneeuw gaan we steeds minder zien maar hitte des te meer.
Wat ik mis is visie op die toekomst. Dan hoeft er ook niet zo'n paniek te zijn altijd.
Hetzelfde geld voor watermanagement, hetzelfde geld voor andere infrastructuur en hetzelfde geld voor de mindset van de Nederlanders zelf.
Ik lig momenteel heerlijk in de waterhangmat te typen trouwens...is ook mindset
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |