SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Stoofpotjequote:Op woensdag 24 juni 2026 16:39 schreef Arizona het volgende:
[..]
Het is buiten echt niet te harden nee, je wordt levend gestoofd
Ik steek de open haard vast aan. Ons vatten ze nietquote:Op woensdag 24 juni 2026 17:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zo even een ketel erwtensoep maken. Lekker
Harmonie berekend voor Gelderland 40 graden, om 15:00 al. Dus die kans is vrij reëel.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:02 schreef Discombobulate het volgende:
Ik zie voor zaterdag wat 'lichte regen'-signalen als ik kijk naar het vooruitzicht. Hoop zo dat we die fikse onweer krijgen.
Overigens heb ik zo'n voorgevoel dat we vrijdag die 40 weer gaan halen in NL.
Hier is het morgen gelukkig minder warm dan vandaag. En bovendien volgens verwachten rond 23u 's avonds ook al 21 graden.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:05 schreef Elan het volgende:
Aan de kust is het al wat afgekoeld lijkt het, is dat zeewind of heeft @:Haags de koelkast open laten staan?
Okay, mee eens. Excuses.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat een onaardige post.
Het is bovendien veel te warm om je zo druk te maken.
Ik zal er voor bidden. Lijken wel signalen te zijn.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:11 schreef kibo het volgende:
Kunnen we na zaterdag nog gaan genieten van fikse onweersbuien?
Woon je in een bungalow?quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:35 schreef StateOfMind het volgende:
Het nu 'afgekoeld' van 36 maar 34
De zuil met de tijd en de temperatuur, die je vaak bij tankstations en dergelijke ziet staan, bij de lokale supermarkt gaf 40 graden aan, in de volle zon dan.
En wat is het een genot om dan je koele woonkamer binnen te komen
Wat raar, bij ons begonnen ze om kwart voor zes, mogen ze overal water halen en krijgen ze koffie. Gelijk hebben ze, om 6 uur was het nog lekker.quote:Op woensdag 24 juni 2026 13:01 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
zag gisteren al ergens een filmpje van een stratenmaker die gewoon doorgaat met zn normale schema, want mensen in de buurt gaan zeuren als ze eerder dan 7.30u beginnen.... in dit weer![]()
![]()
Laat die mensen maar zeuren zou ik denken. En je baas kan de tyfus krijgen. Gewoon zo vroeg mogelijk beginnen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Wat raar, bij ons begonnen ze om kwart voor zes, mogen ze overal water halen en krijgen ze koffie. Gelijk hebben ze, om 6 uur was het nog lekker.
Bungalow?quote:
Goed gedaan.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:53 schreef RamboDirk het volgende:
Ik snap niet dat mensen zo slecht voorbereid zijn op onze nieuwe zomers.
Op aanraden van Juffrouw Jetten, een aantal jaar terug. Airco's op de slaapkamers, zwembad laten ingraven, extra grote koelkast voor gekoeld eten en drinken, sproeier installatie voor de tuin genomen. 1 en 1 = 2
Klopt.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:05 schreef Elan het volgende:
Aan de kust is het al wat afgekoeld lijkt het, is dat zeewind of heeft @:Haags de koelkast open laten staan?
Grootste reden: financieel. Een airco is voor een gemiddeld huishouden een vrij forse investering en de energierekening is zonder airco ook al (te) hoog voor veel mensen. Dan kan je 5 euro per dag (of zoiets) niet zomaar ophoesten.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:53 schreef RamboDirk het volgende:
Ik snap niet dat mensen zo slecht voorbereid zijn op onze nieuwe zomers.
Op aanraden van Juffrouw Jetten, een aantal jaar terug. Airco's op de slaapkamers, zwembad laten ingraven, extra grote koelkast voor gekoeld eten en drinken, sproeier installatie voor de tuin genomen. 1 en 1 = 2
Wrijf het er op een dag als dit anders nog even in dat lang niet iedereen de financiële of praktische middelen heeft die jij kennelijk wel hebt.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:53 schreef RamboDirk het volgende:
Ik snap niet dat mensen zo slecht voorbereid zijn op onze nieuwe zomers.
Op aanraden van Juffrouw Jetten, een aantal jaar terug. Airco's op de slaapkamers, zwembad laten ingraven, extra grote koelkast voor gekoeld eten en drinken, sproeier installatie voor de tuin genomen. 1 en 1 = 2
quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Wrijf het er op een dag als dit anders nog even in dat lang niet iedereen de financiële of praktische middelen heeft die jij kennelijk wel hebt.
• Ik heb het zo koudquote:Op woensdag 24 juni 2026 19:10 schreef DemonRage het volgende:
Volgende week zullen de grapjassen roepen dat de zomer voorbij is en dan is de maand juli nog maar net begonnen.
Alvast een paar termen voor de bingokaart voor volgende week:
• afgeschreven
• doorwaaien
• doe-weer
• vestje aan
• westcirculatie
• Nederlands weer
Datquote:Op woensdag 24 juni 2026 19:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Wrijf het er op een dag als dit anders nog even in dat lang niet iedereen de financiële of praktische middelen heeft die jij kennelijk wel hebt.
'Grijze treurnis ohne ende' mogen we niet vergeten.quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:10 schreef DemonRage het volgende:
Volgende week zullen de grapjassen roepen dat de zomer voorbij is en dan is de maand juli nog maar net begonnen.
Alvast een paar termen voor de bingokaart voor volgende week:
• afgeschreven
• doorwaaien
• doe-weer
• vestje aan
• westcirculatie
• Nederlands weer
• geniet0nquote:Op woensdag 24 juni 2026 19:10 schreef DemonRage het volgende:
Volgende week zullen de grapjassen roepen dat de zomer voorbij is en dan is de maand juli nog maar net begonnen.
Alvast een paar termen voor de bingokaart voor volgende week:
• afgeschreven
• doorwaaien
• doe-weer
• vestje aan
• westcirculatie
• Nederlands weer
Goed om te lezen. Ben dit plakweer al weer meer dan zat.quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:13 schreef StateOfMind het volgende:
Zag net bij de 15 daagse prognose dat het vanaf woensdag weer langere tijd rond de 22 zit
Stoep sneeuwvrij gemaakt. @RamboDirkquote:Op woensdag 24 juni 2026 19:10 schreef DemonRage het volgende:
Volgende week zullen de grapjassen roepen dat de zomer voorbij is en dan is de maand juli nog maar net begonnen.
Alvast een paar termen voor de bingokaart voor volgende week:
• afgeschreven
• doorwaaien
• doe-weer
• vestje aan
• westcirculatie
• Nederlands weer
Ik ben vorige week al uitgenodigd voor een barbecue met oud-collega's komende vrijdag. EN ik zal jou zeg, ik heb er echt zin inquote:Op woensdag 24 juni 2026 18:11 schreef Discombobulate het volgende:
Vragen sommige mensen ook nog om vrijdag even terrasje te doen aan het einde van de dag. Ben je helemaal kankergestoord? Oprotten joh.
Waar? Den Helder?quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:42 schreef Discombobulate het volgende:
Voorspelling morgen hier is weer omlaag gegaan: 29 max en 16 's nachts![]()
Hoop dat dat zeewindje vanuit het noorden het goed gaat doen. Ja, ik woon daar.
• Opbokken met die kouquote:Op woensdag 24 juni 2026 19:10 schreef DemonRage het volgende:
Volgende week zullen de grapjassen roepen dat de zomer voorbij is en dan is de maand juli nog maar net begonnen.
Alvast een paar termen voor de bingokaart voor volgende week:
• afgeschreven
• doorwaaien
• doe-weer
• vestje aan
• westcirculatie
• Nederlands weer
Den Helder zelfs 24 zie ik. Wat een genot.quote:
Dan heb je relatief weinig te zeuren dusquote:
Gewoon een paar warme dagen dus deze week. Niks bijzonders.quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:42 schreef Discombobulate het volgende:
Voorspelling morgen hier is weer omlaag gegaan: 29 max en 16 's nachts![]()
Hoop dat dat zeewindje vanuit het noorden het goed gaat doen. Ja, ik woon daar.
Zal me niet verbazen maar echt boeiend is het niet.quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:36 schreef kilon het volgende:
Is morgen dan de dag dat er een opvolger komt van dit topic? WKN / Het record, waar wanneer en wat wordt het nieuwe record?
edit: of deze heeft recentere posts WKN / Hitterecord!!!! :D :D
Ja, en overmorgen komt er nog een turbozestienklepper afterburner overheen. Zondag aanmerkelijk koeler (als je 29 graden zo kunt noemen). Daarna is het gewoon lekker zomerweerquote:Op woensdag 24 juni 2026 19:51 schreef Maver24 het volgende:
Morgen is het minder warm. Het is nu buiten al iets koeler dan binnen in Rotterdam. Knmi geeft 30.6 aan maar die van mij zegt 30 rond en binnen is het 30,5
Wat, zelfs hier?quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:56 schreef 12Beaufort het volgende:
Vrijdag wordt een bijzondere dag. Zoveel 40ers voorspeld het beste korte termijn model 'Harmonie'.
[ afbeelding ]
Naar 26 graden ja.quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:55 schreef havanagila het volgende:
Midden limburg vrijdag 40 graden genot.
Zolang het snachts maar afkoelt.
Ik blijf dat toch bijzonder vinden hoor. Boven zee is het 17-20 graden, maar een kwart millimeter het land in en het is meteen 36. Ik weet hoe het werkt hoor, maar het valt toch wel opquote:Op woensdag 24 juni 2026 19:56 schreef 12Beaufort het volgende:
Vrijdag wordt een bijzondere dag. Zoveel 40ers voorspeld het beste korte termijn model 'Harmonie'.
[ afbeelding ]
Weeronline, plaza, buienradar zegt gewoon 36graden in Rotterdam zoals vandaag was. Dit plaatje neem ik niet serieusquote:Op woensdag 24 juni 2026 19:56 schreef 12Beaufort het volgende:
Vrijdag wordt een bijzondere dag. Zoveel 40ers voorspeld het beste korte termijn model 'Harmonie'.
[ afbeelding ]
Aflandige windquote:Op woensdag 24 juni 2026 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik blijf dat toch bijzonder vinden hoor. Boven zee is het 17-20 graden, maar een kwart millimeter het land in en het is meteen 36. Ik weet hoe het werkt hoor, maar het valt toch wel op
Dit is het meest betrouwbare model voor de korte termijn.quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:59 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Weeronline, plaza, buienradar zegt gewoon 36graden in Rotterdam zoals vandaag was. Dit plaatje neem ik niet serieus
Geloof er niks vanquote:Op woensdag 24 juni 2026 20:01 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Dit is het meest betrouwbare model voor de korte termijn.
Buuuuuurn!quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat, zelfs hier?
Opbokken met die hitte.
Ik woon op een 40 plekje 😱quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:56 schreef 12Beaufort het volgende:
Vrijdag wordt een bijzondere dag. Zoveel 40ers voorspeld het beste korte termijn model 'Harmonie'.
[ afbeelding ]
Maandagavond.quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:10 schreef Momo het volgende:
Nog ruim 30 graden, wanneer kunnen de ramen open?
Kunnen nu al open, of het verstandig is is een tweedequote:Op woensdag 24 juni 2026 20:10 schreef Momo het volgende:
Nog ruim 30 graden, wanneer kunnen de ramen open?
Wind komt uit het noorden. Laat mijn keukenraam nou op het noorden staan dus het waait nu als een malle binnen. Wel warme lucht helaas maar hopelijk straks koeler. Woon op de 2e etagequote:Op woensdag 24 juni 2026 20:10 schreef Momo het volgende:
Nog ruim 30 graden, wanneer kunnen de ramen open?
Opbokken met de kouquote:Op woensdag 24 juni 2026 20:19 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Wind komt uit het noorden. Laat mijn keukenraam nou op het noorden staan dus het waait nu als een malle binnen. Wel warme lucht helaas maar hopelijk straks koeler. Woon op de 2e etage
34 graden hier buiten, bijna 20.30u.quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:10 schreef Momo het volgende:
Nog ruim 30 graden, wanneer kunnen de ramen open?
De mensch lijdt nog het meest door het lijden dat hij vreescht.quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
34 graden hier buiten, bijna 20.30u.
Pas tegen 23.00u is het onder de 30.
Ik vrees nu al de nacht van vrijdag op zaterdag
ik op een 41 plekjequote:Op woensdag 24 juni 2026 20:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik woon op een 40 plekje 😱
In de voorspelling staat er voor vrijdag al enige tijd 38 ingetekend, dus het zal me niets verbazen helaas.
Die staan hier al openquote:Op woensdag 24 juni 2026 20:10 schreef Momo het volgende:
Nog ruim 30 graden, wanneer kunnen de ramen open?
Ja, als het binnen 32 graden is, kunnen ze nu gewoon open!quote:
Heb vorig jaar of zo zo'n dik luchtbed gekocht, van 40 of 50cm dik, met een ingebouwd motortje om hem op te blazen en leeg te laten lopen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De mensch lijdt nog het meest door het lijden dat hij vreescht.
Het wordt vanzelf maandag en dan is het voorbij allen
quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heb vorig jaar of zo zo'n dik luchtbed gekocht, van 40 of 50cm dik, met een ingebouwd motortje om hem op te blazen en leeg te laten lopen.
Denk dat ik de komende nachten in de woonkamer slaap
Wat de hellyquote:Op woensdag 24 juni 2026 20:38 schreef Zipportal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een situatieschets. @:rambodirk
In 2030 tijdens de Olympische Spelen in Heerenveen zodat niemand daar komt kijken, inclusief de schaatsers zelf.quote:
Hier aan zee koelt het al af.quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, als het binnen 32 graden is, kunnen ze nu gewoon open!
Ik ga zo het zolderraam open zetten denk ik, daar is het wel warmer dan buiten
Nu ook al? Ik dacht vooral morgennacht.quote:
quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nu ook al? Ik dacht vooral morgennacht.
Die hitte is nog het minst vervelend aangezien je toch niks hoeft te doen. Maar vaak komt er gruwelijk noodweer uit en daar sta je dan met je tentje of caravan en twee kinderen midden tussen de bomen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:43 schreef Discombobulate het volgende:
Je zou nu maar lekker in Frankrijk op de camping zitten.
Man, ik zal dus nooit naar Zuid-Europa op vakantie zeg.
Ah, ja. Deze avond dus vanuit het westen en morgen vanuit het noorden. Ik moet nog even wachten.quote:
Ook al hoef ik niks te doen, het is gewoon zo niet mijn ding dit weer. Blij dat de dagen ook weer korter worden overigens.quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Die hitte is nog het minst vervelend aangezien je toch niks hoeft te doen. Maar vaak komt er gruwelijk noodweer uit en daar sta je dan met je tentje of caravan en twee kinderen midden tussen de bomen.
quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:38 schreef Zipportal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een situatieschets. @:rambodirk
Zou mooi zijn als dit weken zo is.quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:13 schreef StateOfMind het volgende:
Zag net bij de 15 daagse prognose dat het vanaf woensdag weer langere tijd rond de 22 zit
We krijgen sowieso nog 3 of 4 van deze weken. Het is pas 24 juni.quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:50 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als dit weken zo is.
Maar kan het niet opeens weer gaan pieken zoals deze week? Of stond die ook al weken vantevoren in de steigers?
Het koelt wel langzaam af, maar in het zuiden blijft het boven de 20.quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoever komt dat ongeveer dan of profiteert uiteindelijk het hele land?
Hier (regio Nijmegen) is de laagste temperatuur vanacht 22 graden, en dat is pas heel laat in de nacht, of heel vroeg in de ochtend, net hoe je het bekijktquote:Op woensdag 24 juni 2026 20:54 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Het koelt wel langzaam af, maar in het zuiden blijft het boven de 20.
Om een uur of vijf wordt het weer warmer.quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier (regio Nijmegen) is de laagste temperatuur vanacht 22 graden, en dat is pas heel laat in de nacht, of heel vroeg in de ochtend, net hoe je het bekijkt
Jaquote:Op woensdag 24 juni 2026 21:18 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Om een uur of vijf wordt het weer warmer.
Asjeblieft niet zeg, de horrorquote:Op woensdag 24 juni 2026 21:17 schreef Discombobulate het volgende:
Zo lang het maar gemiddeld is en weer afkoelt 's nachts. Ik geloof echt niet dat we in juli en augustus ook nog 2-3 hittegolven krijgen omdat deze zo vroeg was.
Bij de ventilator zittenquote:
Fijne pluim vanaf volgende week ..... maar ook daar nog veel onzekerheid. Zondag ook inderdaad.quote:Op woensdag 24 juni 2026 21:32 schreef kilon het volgende:
Grote onzekerheid nog voor de zondag.
[ afbeelding ]
Vanmiddag 19, nu 20.quote:Op woensdag 24 juni 2026 21:27 schreef Pvt.Webster het volgende:
Waar kan ik de huidige dauwtemps vinden? Heb het idee dat het nu veel ongemakkelijker is dan vanmiddag.
Neemt dat nog een beetje af?
One down, three to go.quote:Op woensdag 24 juni 2026 21:48 schreef Discombobulate het volgende:
Kunnen de dag bijna weer afstrepen.
Arcen!quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
Morgen een tandje warmer, vrijdag dan een poging naar het all time record ergens?
Plaknacht nummer 1 staat te popelen om te beginnenquote:Op woensdag 24 juni 2026 21:48 schreef Discombobulate het volgende:
Kunnen de dag bijna weer afstrepen.
Dat lijkt me wel wat overdreven.quote:Op woensdag 24 juni 2026 22:13 schreef Momo het volgende:
Volgens Harmonie 33 graden in Zuid Limburg om 07:00 vrijdag
[ afbeelding ]
Airco met voldoende vermogen voor in ieder geval de slaapkamer?quote:Op woensdag 24 juni 2026 21:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Heb er hier vijf, het helpt niet, zit in de stenen.
Herkenbaar. Het lukt me nu met 2 ventilatoren en open raam ook nog totaal niet om de slaapkamer wat af te koelen. En de lucht van de ventilator is ook niet echt aangenaam meer.quote:Op woensdag 24 juni 2026 21:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Heb er hier vijf, het helpt niet, zit in de stenen.
Dat zitten mijn ouder nu, die hadden 40+ vandaagquote:Op woensdag 24 juni 2026 20:43 schreef Discombobulate het volgende:
Je zou nu maar lekker in Frankrijk op de camping zitten.
Man, ik zal dus nooit naar Zuid-Europa op vakantie zeg.
Op naar Frankrijk dan maar!quote:Op woensdag 24 juni 2026 23:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat zitten mijn ouder nu, die hadden 40+ vandaagMaar daar keldert de temperatuur morgen al ver onder de 30 terwijl hier het echte werk nog moet beginnen
Je zou het haast doenquote:
Horst, durp vur de beatere rowwen...quote:Op woensdag 24 juni 2026 22:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Bestaat niet meer dat station. Is naar trolldorp Horst gegaan.
Mijn kat mag morgen en vrijdag echt niet naar buiten. Veel te heet.quote:Op woensdag 24 juni 2026 23:22 schreef Kriegel het volgende:
Gadverdamme wat is het benauwd nu
Welke idioot heeft dit bedacht, dat dit kan hier? Ik mag lijden dat het vrijdag een stuk minder vochtig is want anders ga ik het leven laten.
Ben ook een beetje angstig voor m'n kat want die eikel wil buiten in de struiken liggen met dit weer, maar vandaag was nog oke, echter 38 graden ofzo met hoge luchtvochtigheid gaat 'm denk ik in de problemen brengen.Toch maar opsluiten dan?
Wij hebben vloerkoeling hier en dat beest ligt de hele dag languit op de vloer als een noodle sliert.quote:Op woensdag 24 juni 2026 23:46 schreef Pippi het volgende:
[..]
Mijn kat mag morgen en vrijdag echt niet naar buiten. Veel te heet.
Katten zijn niet compleet achterlijk, die kunnen A prima tegen hitte en zoeken B vanzelf een plekje uit in de schaduw.quote:Op woensdag 24 juni 2026 23:46 schreef Pippi het volgende:
[..]
Mijn kat mag morgen en vrijdag echt niet naar buiten. Veel te heet.
Bij mij 'slechts' 27/28quote:Op woensdag 24 juni 2026 22:13 schreef Momo het volgende:
Volgens Harmonie 33 graden in Zuid Limburg om 07:00 vrijdag
[ afbeelding ]
0900 uur, dit is niet lokale tijd dus je moet er 2 uur bij optellen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 22:13 schreef Momo het volgende:
Volgens Harmonie 33 graden in Zuid Limburg om 07:00 vrijdag
[ afbeelding ]
No shit, in de schaduw liggen doet ie nu ook al. Hij doet niks liever zodra het warm is. Ligt vrolijk te pitten in z'n bosje terwijl er een paar meter verderop van alles aan fietsers, voetgangers en beesten passeert.quote:Op woensdag 24 juni 2026 23:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Katten zijn niet compleet achterlijk, die kunnen A prima tegen hitte en zoeken B vanzelf een plekje uit in de schaduw.
Hontenquote:Mijn zwarte Labrador daarentegen dacht vanmiddag dat hij een zonnepaneel was en ging vol met zijn domme muil op de hete stenen liggen terwijl er een hondenzwembadje en airco voor hem stond.
Ik ben nog wakkerquote:Op donderdag 25 juni 2026 01:39 schreef Dutch_view het volgende:
Kans wordt steeds groter dat t zondag ook nog heet is
Oh en iedereen slaapt hier zeker als een roosje, ondanks de hitte![]()
Gaat KNMI volgen?quote:De hittegolf in België houdt aan en bereikt vrijdag een absoluut hoogtepunt. Op veel plekken stijgt het kwik tot boven de 35 graden. Voor de provincies Luik en Belgisch Limburg is vanaf morgen zelfs code rood afgekondigd.
,,Het KMI kondigt code rood af morgen omdat meerdere weercomputers nu 40 graden geven in delen van Limburg en Luik”, aldus de Belgische weerman David Dehenauw.
Die hitte icm allemaal druks achter je kiezen is een grandioos recept voor een hoop ellende.quote:Op donderdag 25 juni 2026 00:57 schreef Dutch_view het volgende:
Mega dance festival Defcon bij Biddinghuizen al deels afgeschaald lees ik vanwege verwacht extreem weer.
Als ik dat kaartje hierboven zo zie, geen slecht plan ook nee.
En dan hebben we de TT nog hier in Drenthe, ik houdt mijn hart vast
Defqon.1 laat vrijdag en zaterdag minder mensen toe door hittequote:Op donderdag 25 juni 2026 00:57 schreef Dutch_view het volgende:
Mega dance festival Defcon bij Biddinghuizen al deels afgeschaald lees ik vanwege verwacht extreem weer.
Als ik dat kaartje hierboven zo zie, geen slecht plan ook nee.
En dan hebben we de TT nog hier in Drenthe, ik houdt mijn hart vast
Ik begin er juist een beetje aan te wennenquote:Op donderdag 25 juni 2026 07:17 schreef kilon het volgende:
De ventilator blaast,ondanks dat het toch slechts 23 graden is buiten, matig lauwe lucht naar binnen. In ieder geval voor mijn gevoel, maar de thermometer is het ermee eens.
Ik merk ook dat ik lichamelijk wat meer last begin te krijgen van die constante drukkende hitte waar in huis niet meer aan te ontsnappen valt en komende dagen alleen nog maar erger gaat worden.
Is het al maandag?
Waarom niet gewoon van 0:00 uur tot 0:uur?quote:Definitie van een tropennacht
Om van een tropennacht te kunnen spreken moet de minimumtemperatuur over een heel etmaal van 0:00 tot 0 UTC, ofwel van 2 tot 2 uur lokale tijd, boven 20 graden blijven.
Oud nieuws.quote:Op donderdag 25 juni 2026 07:49 schreef Arcee het volgende:
Hoogste juni-minimumtemperatuur ooit gemeten: het werd niet kouder dan 22,0 graden in Vlissingen.
Toen ik vanmorgen buitenstapte voelde het frisquote:Op donderdag 25 juni 2026 07:50 schreef RamboDirk het volgende:
Vandaag is nog een relatieve frisse dag in vergelijking met morgenDat wordt de warmste dag die velen waarschijnlijk hebben meegemaakt in hun leven.
Ik ben toch zo jaloers op mensen die hier oprecht van kunnen genietenquote:Op donderdag 25 juni 2026 08:02 schreef GarlandBriggs het volgende:
Goedemorgen! Heerlijk geslapen met de waaier, kinderen en klaar en zo ff naar de moestuin. Daarna thuis werken onder overkapping, af en toe een plons en nog ff beetje bruin bakken.
Prima dag voor de boeg zo!
quote:Op woensdag 24 juni 2026 22:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Bestaat niet meer dat station. Is naar trolldorp Horst gegaan.
Zwitsers leven gevoel. Genietenquote:Op donderdag 25 juni 2026 08:02 schreef GarlandBriggs het volgende:
Goedemorgen! Heerlijk geslapen met de waaier, kinderen en klaar en zo ff naar de moestuin. Daarna thuis werken onder overkapping, af en toe een plons en nog ff beetje bruin bakken.
Prima dag voor de boeg zo!
En zwaar bewolkt als ik naar buiten kijk, lijkt wel een ochtend in novemberquote:
Grijze treurnis ohne ende!quote:Op donderdag 25 juni 2026 08:28 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
En zwaar bewolkt als ik naar buiten kijk, lijkt wel een ochtend in november
quote:
Mooie zin, hè.quote:
Hoe zat het het record van een paar jaar terug?quote:
Consistentie. Geen gedoe met tijdzones en winter/zomertijd.quote:Op donderdag 25 juni 2026 07:51 schreef Arcee het volgende:
Wel een bijzondere definititie.
[..]
Waarom niet gewoon van 0:00 uur tot 0:uur?
Zeker..quote:Op donderdag 25 juni 2026 08:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Mooie zin, hè.
Die tijd komt vanzelf weer. Duurt nog ruim 3.5 maand
Nu is het zweten en zuchten ohne ende
Ik werk tot 13 uur buitenquote:Op donderdag 25 juni 2026 08:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zeker..
Duik zo ff nog het zwembad in en dan hou ik het voor gezien vandaag
Ok deze is echt bizar en zo te zien een van de zwaarste plekken recht boven mijn hoofd. Als het dan ook flink gaat afkoelen neem ik het nog voor lief aan overigens.quote:
En grijs. Pff, ben ff blij dat ik daar woon. Vannacht ook 16 minimaal en redelijk snel afgekoeld vroeg op de avond.quote:
Bikkelquote:
Als ik ooit ga verhuizen is een huis dat relatief goed afgekoeld blijft tijdens de zomer nummer 1 prioriteit.quote:Op donderdag 25 juni 2026 08:53 schreef Eightyone het volgende:
Slapen in 34-38 graden:
https://www.rijnmond.nl/n(...)roccoli-tegen-me-aan
Ja, graag. Eerst de Staatsloterij maar eens winnen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 08:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als ik ooit ga verhuizen is een huis dat relatief goed afgekoeld blijft tijdens de zomer nummer 1 prioriteit.
Wat een domme muts.quote:Op donderdag 25 juni 2026 08:53 schreef Eightyone het volgende:
Slapen in 34-38 graden:
https://www.rijnmond.nl/n(...)roccoli-tegen-me-aan
Vind deze nog dommer:quote:
Gewoon een boom voor je huis hebben op zuid (ideaal situatie..) en wat airco's ophangen. Met 4-5k ben je klaar voor het grootste deel wel klaar in een koophuis.quote:Op donderdag 25 juni 2026 08:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als ik ooit ga verhuizen is een huis dat relatief goed afgekoeld blijft tijdens de zomer nummer 1 prioriteit.
quote:Op donderdag 25 juni 2026 08:53 schreef Eightyone het volgende:
Slapen in 34-38 graden:
https://www.rijnmond.nl/n(...)roccoli-tegen-me-aan
Oftewel, het kan gewoon 20 graden zijn.quote:“Mijn mobiele airco draait op volle toeren, ik heb een ventilator recht op mijn gezicht en ik maak een lapje nat en leg dat op me. Dat lapje noem ik ‘Patrick de Zeester’. Uiteindelijk kreeg ik het de afgelopen nacht naar 20 graden.”
Ja, maar ook echt:quote:Op donderdag 25 juni 2026 09:03 schreef DefKu het volgende:
[..]
Vind deze nog dommer:
Bekijk deze YouTube-video
Je kan toch wat voor je ramen ophangen? Reflectiefolie, gordijnen, zonwering, laken?
We vertrekken allemaal naar het immer koele Frankrijk en Spanje!quote:Op donderdag 25 juni 2026 09:14 schreef kilon het volgende:
[ afbeelding ]
Zondag wordt mogelijk toch heet, afhankelijk van waar die grens gaat liggen.
Nou dat was nog geen kwartier..quote:Op donderdag 25 juni 2026 09:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
29.6 hier. Een kwartiertje geef ik het en we doorboren de 30 graden
Inderdaad...ik heb gisteren de parasol van mijn ouders voor de achterdeur gezet en een simpel laken voor het andere raam aan die kant gehangen, helpt in elk geval iets zo lang ik de zuignapscreens nog niet heb....quote:Op donderdag 25 juni 2026 09:03 schreef DefKu het volgende:
[..]
Vind deze nog dommer:
Bekijk deze YouTube-video
Je kan toch wat voor je ramen ophangen? Reflectiefolie, gordijnen, zonwering, laken?
Je kunt niet ergens anders zitten?quote:Op donderdag 25 juni 2026 09:19 schreef heywoodu het volgende:
Lekker hoor, hier op mijn zolderkamerkantoortje aan de zonkant van het huis.
Nou ja, ik stoor me er niet aan, het is hun probleemquote:Op donderdag 25 juni 2026 09:05 schreef Discombobulate het volgende:
Ik reed gister ook naar huis over een klein weggetje door de weilanden. Stond daar ergens een huis. Gordijnen open, ramen open, alles open. Ik stoor me daar zo aan hé. Mensen snappen het echt niet.
Als mijn vriendin naar haar werk gaat (12.30u, zwanger in een winkel zonder goede airco werken, RIP), dan ga ik lekker beneden zitten. Nu moet zij de meest aangename plek gewoon hebben, vind ik.quote:Op donderdag 25 juni 2026 09:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je kunt niet ergens anders zitten?
Als ze vanmiddag toch RIP gaat, kun jij dan niet beter nu al op de meest aangename plek gaan zitten?quote:Op donderdag 25 juni 2026 09:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als mijn vriendin naar haar werk gaat (12.30u, zwanger in een winkel zonder goede airco werken, RIP), dan ga ik lekker beneden zitten. Nu moet zij de meest aangename plek gewoon hebben, vind ik.
Oei, dat is wel een goede observatie ja. Ik trap haar naar de zolderquote:Op donderdag 25 juni 2026 09:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Als ze vanmiddag toch RIP gaat, kun jij dan niet beter nu al op de meest aangename plek gaan zitten?
OT: nobel wel
Zij komt toch uit de warmere oorden. Je laat nu al over je heen lopenquote:Op donderdag 25 juni 2026 09:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oei, dat is wel een goede observatie ja. Ik trap haar naar de zolder
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 25 juni 2026 09:03 schreef DefKu het volgende:
[..]
Vind deze nog dommer:
Bekijk deze YouTube-video
Je kan toch wat voor je ramen ophangen? Reflectiefolie, gordijnen, zonwering, laken?
Plak dan gewoon ruitfoliequote:Op donderdag 25 juni 2026 08:53 schreef Eightyone het volgende:
Slapen in 34-38 graden:
https://www.rijnmond.nl/n(...)roccoli-tegen-me-aan
Dit doet me denken aan die (best wel bevoorrechte) Gooische meisjes, "neem een zwembad in de tuin".quote:Op donderdag 25 juni 2026 09:39 schreef RamboDirk het volgende:
boek dan gewoon twee dagen een vd valkje ofzo
Let wel op eventuele raambreuk.quote:
Als een keer 250¤ er niet af kan...quote:Op donderdag 25 juni 2026 09:42 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dit doet me denken aan die (best wel bevoorrechte) Gooische meisjes, "neem een zwembad in de tuin".
https://x.com/JoostJansen6/status/2069719058165932347
[..]
Let wel op eventuele raambreuk.
Jaloers op die luchtvochtigheidquote:
quote:Verschillende partners gaan donderdagmiddag om tafel om te bespreken of het uitroepen van code rood nodig is. Daarover beslist het 'weerimpactteam' van het KNMI, waarin ook partners zitten zoals Nationaal Crisiscentrum, Verkeerscentrum Nederland, politie, brandweer en ProRail. Om 13.30 uur wordt bekeken of het weeralarm nodig is.
Het zou de eerste keer zijn dat het weeralarm wordt uitgegeven voor extreme hitte. Code rood wordt uitgegeven uit als de veiligheidsrisico’s zo groot zijn, dat de impact van gevaarlijk weer maatschappij-ontwrichtend kan zijn.
Zon komt bijna door nu ja, het waren een paar geweldige urenquote:Op donderdag 25 juni 2026 09:47 schreef Dutch_view het volgende:
De zon is de mist in het noorden al aan het wegbranden, helaas zou ik bijna willen zeggen.
Had hier de airco even uitgezet, kon die ook even tot rust komen en kon het wat doorwaaien.quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar daar hebben ze 100% luchtvochtigheid
Die 70% bij 28 graden hier is ook niet heel denderendquote:Op donderdag 25 juni 2026 10:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar daar hebben ze 100% luchtvochtigheid
Zo ook op tv willenquote:Op donderdag 25 juni 2026 09:03 schreef DefKu het volgende:
[..]
Vind deze nog dommer:
Bekijk deze YouTube-video
Je kan toch wat voor je ramen ophangen? Reflectiefolie, gordijnen, zonwering, laken?
Wat een overdreven gebetje weer. In Frankrijk is dat toch ook niet, terwijl het daar een pak beter is. In Sevilla rond deze tijd elke dag dat soort temperaturen.quote:
Ja vooruit danquote:Op donderdag 25 juni 2026 10:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja dus, je zit binnen toch?dus eigenlijk moet je posten:
20.5
Man man man, dan woon je daar, heb je lekker álles open al de hele nacht of sinds vanochtend vroeg.... jaloersquote:
Ongeveer drie keer zoveel departementen tegelijk met code rood als het record vóór deze hittegolf, maar dat terzijde. In Frankrijk waarschuwen ze inderdaad niet, is goed.quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat een overdreven gebetje weer. In Frankrijk is dat toch ook niet, terwijl het daar een pak beter is. In Sevilla rond deze tijd elke dag dat soort temperaturen.
Paddenstoelen kwekenquote:Op donderdag 25 juni 2026 10:02 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Had hier de airco even uitgezet, kon die ook even tot rust komen en kon het wat doorwaaien.
LV staat nu binnen op 78%
Oef nee nie echt iddquote:Op donderdag 25 juni 2026 10:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die 70% bij 28 graden hier is ook niet heel denderend
Dat heb ik vanochtend gedaan. Het is nu 24 graad binnen. Het was gisteravond 25,5 graden binnen,quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Man man man, dan woon je daar, heb je lekker álles open al de hele nacht of sinds vanochtend vroeg.... jaloers
quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die 70% bij 28 graden hier is ook niet heel denderend
Overigens. We staan precies gelijk!quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die 70% bij 28 graden hier is ook niet heel denderend
Hier in Dokkum nog bewolkt, heel veel warmer dan 25 graden wordt het vandaag niet gelukkigquote:Op donderdag 25 juni 2026 10:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
Zonnetje komt door in Leeuwarden, dus zal gauw warmer worden.
Nadeel is dat het daar altijd net niet is.quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Man man man, dan woon je daar, heb je lekker álles open al de hele nacht of sinds vanochtend vroeg.... jaloers
Woon je dan ook in het gebied met de leidingbreuk?quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:42 schreef DrMarten het volgende:
Dacht lekker een dagje in de airco op kantoor te gaan zitten. Blijkt Almelo grotendeels zonder water te zitten. Alsnog thuiswerken in het zweethok
We hebben begin tot mid februari sneeuw gehad, terwijl bij andere delen van Nederland de dooi was ingezet.quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:43 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Nadeel is dat het daar altijd net niet is.
Net niet genoeg zomer
Net niet genoeg winter
Zelfde geldt voor de waddeneilanden.
In Frankrijk komen de postbodes elke dag bij de mensen thuis, de krant en/of de post brengen. De Postbode maakt deel uit van het signaleringsteam, hij/zij maakt een praatje en geeft eventueel door of er problemen zijn. Daarnaast komen bij oudere mensen verzorgenden, indien nodig dagelijks. ze kijken in de kasten en helpen met steunkousen en dergelijke. Verder zijn er sinds 2003 in elke gemeente opvangplekken waar het koel is. Die zijn elke dag, ook op zondag open. (Dat vraag ik me van de Nederlandse bibliotheken af). Mensen worden daar indien nodig met taxi's naar toe gebracht. Ik kan alleen spreken voor de Allier, voor de Montagne Bourbonnaise, maar daar is beslist al bijna een kwart eeuw een heel hitteplan dat direct uitgerold wordt bij te hoge temperaturen. Als je alle vergaderingen meer dan 22 jaar geleden hebt gehouden, hoef je dat "overdreven gebbetje" inderdaad nu niet meer te herhalen. https://www.laposte.fr/services-seniors/visites-du-facteurquote:Op donderdag 25 juni 2026 10:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat een overdreven gebetje weer. In Frankrijk is dat toch ook niet, terwijl het daar een pak beter is. In Sevilla rond deze tijd elke dag dat soort temperaturen.
Dit zou ik op zich ook wel willen, alleen heb ik geen auto, dus moet ik met de trein. En dat lijkt me geen al te goed ideequote:Op donderdag 25 juni 2026 10:42 schreef DrMarten het volgende:
Dacht lekker een dagje in de airco op kantoor te gaan zitten. Blijkt Almelo grotendeels zonder water te zitten. Alsnog thuiswerken in het zweethok
Hebben treinen in Nederland serieus nog steeds geen airco?quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit zou ik op zich ook wel willen, alleen heb ik geen auto, dus moet ik met de trein. En dat lijkt me geen al te goed idee
Jawel maar die willen nog weleens uitvallenquote:Op donderdag 25 juni 2026 10:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hebben treinen in Nederland serieus nog steeds geen airco?
Of er een werkende airco is, is altijd maar een beetje een gok. In de winter doet de verwarming het vaak wel volle bak, dus dan is het buiten tyfuskoud, sta je uiteraard met je warme winterkleren, en dan stap je de trein van 22 graden inquote:Op donderdag 25 juni 2026 10:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hebben treinen in Nederland serieus nog steeds geen airco?
Wat kunnen ze toch ook overdrijven zeg...quote:
Vorig jaar in een trein gezeten waar de airco waar in het ene coupe de airco niet deed en in de andere coupe de airco op standje maximaal stond. Het waren wel die koplopers treinen, die gaan sowieso binnen nu en een paar jaar eruit bij de ns.quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hebben treinen in Nederland serieus nog steeds geen airco?
Dan is het geen Fok!ker meer.quote:Op donderdag 25 juni 2026 09:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je kunt niet ergens anders zitten?
Nog 4 jaar ja, prachige treinen, rank, slank, ik zal ze missen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 11:00 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Vorig jaar in een trein gezeten waar de airco waar in het ene coupe de airco niet deed en in de andere coupe de airco op standje maximaal stond. Het waren wel die koplopers treinen, die gaan sowieso binnen nu en een paar jaar eruit bij de ns.
Einde van een tijdperk.quote:Op donderdag 25 juni 2026 11:03 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nog 4 jaar ja, prachige treinen, rank, slank, ik zal ze missen.
Ik heb daar dankzij de OV-studentenkaart met vrienden het hele land doorkruist ipv braaf in de collegebanken te gaan zitten, mooie tijden.quote:Op donderdag 25 juni 2026 11:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Einde van een tijdperk.
Ze konden ook lekker heen en weer gaan als een station inreden om te stoppen.
Omdat het er ook veel heter is dan hier. Met name de nacht temperatuur. En de hitte blijft ook langer aanhouden. De temperaturen die wij morgen verwachten, dat zou daar geen code rood zijn maar gewoon hoogzomer. De zuidoostelijke departementen staan op geel of oranje.quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ongeveer drie keer zoveel departementen tegelijk met code rood als het record vóór deze hittegolf, maar dat terzijde. In Frankrijk waarschuwen ze inderdaad niet, is goed.
Jawel allemaal. Alleen soms is het verrot.quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hebben treinen in Nederland serieus nog steeds geen airco?
Jawel, je kan zelfs douchen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hebben treinen in Nederland serieus nog steeds geen airco?
Is goed hoor.quote:Op donderdag 25 juni 2026 11:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat het er ook veel heter is dan hier. Met name de nacht temperatuur. En de hitte blijft ook langer aanhouden. De temperaturen die wij morgen verwachten, dat zou daar geen code rood zijn maar gewoon hoogzomer. De zuidoostelijke departementen staan op geel of oranje.
Het is ook wat je doet als land met zo'n waarschuwing, daar rijden de treinen gewoon en gaat het leven door. Hier gaan we vermoedelijk gelijk in een volledige lockdown. Er zijn gisteren al talloze ritten geschrapt vanwege de 'hitte' . Pure aanstellerij.
Nope, woon zelf in Enschede.quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Woon je dan ook in het gebied met de leidingbreuk?
Zo ja, overleef je het wel zonder water.
Heel goed mien jong. Hier een 28.2 binnenquote:Op donderdag 25 juni 2026 11:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
33.9
Gelukkig hier een heerlijke 20.5@:dick_laurent
doorgaand wel, al vallen ze nog wel eens uit. En dan moet je nog naar het station, wachten op een heet perron etc...quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hebben treinen in Nederland serieus nog steeds geen airco?
Dat lijkt mij 7:00 UTC, dus 9:00 lokale tijd? Nog steeds erg warm natuurlijk.quote:Op woensdag 24 juni 2026 22:13 schreef Momo het volgende:
Volgens Harmonie 33 graden in Zuid Limburg om 07:00 vrijdag
[ afbeelding ]
Gaan die toiletten daar niet op den duur stinken als niet doorgetrokken kunnen worden?quote:Op donderdag 25 juni 2026 11:27 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Nope, woon zelf in Enschede.
We konden nog net 1 kop koffie uitbhet apparaat krijgen en daarna vlot naar huis.
Toen ik thuis was zag ik het bericht dat iedereen naar huis is gestuurd.
Maar heb wel collega's die lieven op kantoor gebleven waren omdat ze thuis ook geen water hebben.
Nederland en klimaat is al sinds jaar en dag gedoe. Imho komt dat ook gewoon omdat wij totaal niet zijn ingesteld o extremen. Alles is gematigd hier.quote:Op donderdag 25 juni 2026 11:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat het er ook veel heter is dan hier. Met name de nacht temperatuur. En de hitte blijft ook langer aanhouden. De temperaturen die wij morgen verwachten, dat zou daar geen code rood zijn maar gewoon hoogzomer. De zuidoostelijke departementen staan op geel of oranje.
Het is ook wat je doet als land met zo'n waarschuwing, daar rijden de treinen gewoon en gaat het leven door. Hier gaan we vermoedelijk gelijk in een volledige lockdown. Er zijn gisteren al talloze ritten geschrapt vanwege de 'hitte' . Pure aanstellerij.
11/12 juli een weekeinde weg, dus laat het inderdaad nog maar even rustig voortkabbelen ipv weer zoiets als deze weekquote:Op donderdag 25 juni 2026 11:34 schreef kilon het volgende:
Er zijn op de lange termijn trouwens wel meer runs die weer hoog gaan zitten. Laten we hopen dat het gemiddelde rond die 25 max blijft, want tegen die tijd is het gebouw überhaupt nog niet afgekoeld en zit ik op dag 1 van een nieuwe (potentiële) hittegolf alweer met een veel te hoge binnentemperatuur.
[ afbeelding ]
Zeer scherpe en accurate post in mijn mening.quote:Op donderdag 25 juni 2026 11:32 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Nederland en klimaat is al sinds jaar en dag gedoe. Imho komt dat ook gewoon omdat wij totaal niet zijn ingesteld o extremen. Alles is gematigd hier.
Als er een dik pak sneeuw valt is iedereen in rep en roer en moeten er ineens allerlei protocollen komen waarover niet goed nagedacht wordt. Als er een hittegolf is raakt half Nederland in paniek en worden er allerlei beslissingen op basis van die paniek genomen.
Daarbij komt dat Nederlanders ook nog eens overal over willen klagen en ook nog eens de neiging hebben genomen maatregelen of adviezen in twijfel te trekken onder het mom van "dat maak ik zelf wel uit!"
Oh ja, en het mag ook vooral geen geld kosten
In Frankrijk rijden de treinen gewoon bij hitte en in Zwitserland als er een dik pak sneeuw ligt.
Moet NL dat dan ook? Jazeker, wat de warmte betreft dan. Sneeuw gaan we steeds minder zien maar hitte des te meer.
Wat ik mis is visie op die toekomst. Dan hoeft er ook niet zo'n paniek te zijn altijd.
Hetzelfde geld voor watermanagement, hetzelfde geld voor andere infrastructuur en hetzelfde geld voor de mindset van de Nederlanders zelf.
Ik lig momenteel heerlijk in de waterhangmat te typen trouwens...is ook mindset
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |