quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:38 schreef Zipportal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een situatieschets. @:rambodirk
Zou mooi zijn als dit weken zo is.quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:13 schreef StateOfMind het volgende:
Zag net bij de 15 daagse prognose dat het vanaf woensdag weer langere tijd rond de 22 zit
We krijgen sowieso nog 3 of 4 van deze weken. Het is pas 24 juni.quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:50 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als dit weken zo is.
Maar kan het niet opeens weer gaan pieken zoals deze week? Of stond die ook al weken vantevoren in de steigers?
Het koelt wel langzaam af, maar in het zuiden blijft het boven de 20.quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoever komt dat ongeveer dan of profiteert uiteindelijk het hele land?
Hier (regio Nijmegen) is de laagste temperatuur vanacht 22 graden, en dat is pas heel laat in de nacht, of heel vroeg in de ochtend, net hoe je het bekijktquote:Op woensdag 24 juni 2026 20:54 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Het koelt wel langzaam af, maar in het zuiden blijft het boven de 20.
Om een uur of vijf wordt het weer warmer.quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier (regio Nijmegen) is de laagste temperatuur vanacht 22 graden, en dat is pas heel laat in de nacht, of heel vroeg in de ochtend, net hoe je het bekijkt
Jaquote:Op woensdag 24 juni 2026 21:18 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Om een uur of vijf wordt het weer warmer.
Asjeblieft niet zeg, de horrorquote:Op woensdag 24 juni 2026 21:17 schreef Discombobulate het volgende:
Zo lang het maar gemiddeld is en weer afkoelt 's nachts. Ik geloof echt niet dat we in juli en augustus ook nog 2-3 hittegolven krijgen omdat deze zo vroeg was.
Bij de ventilator zittenquote:
Fijne pluim vanaf volgende week ..... maar ook daar nog veel onzekerheid. Zondag ook inderdaad.quote:Op woensdag 24 juni 2026 21:32 schreef kilon het volgende:
Grote onzekerheid nog voor de zondag.
[ afbeelding ]
Vanmiddag 19, nu 20.quote:Op woensdag 24 juni 2026 21:27 schreef Pvt.Webster het volgende:
Waar kan ik de huidige dauwtemps vinden? Heb het idee dat het nu veel ongemakkelijker is dan vanmiddag.
Neemt dat nog een beetje af?
One down, three to go.quote:Op woensdag 24 juni 2026 21:48 schreef Discombobulate het volgende:
Kunnen de dag bijna weer afstrepen.
Arcen!quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
Morgen een tandje warmer, vrijdag dan een poging naar het all time record ergens?
Plaknacht nummer 1 staat te popelen om te beginnenquote:Op woensdag 24 juni 2026 21:48 schreef Discombobulate het volgende:
Kunnen de dag bijna weer afstrepen.
Dat lijkt me wel wat overdreven.quote:Op woensdag 24 juni 2026 22:13 schreef Momo het volgende:
Volgens Harmonie 33 graden in Zuid Limburg om 07:00 vrijdag
[ afbeelding ]
Airco met voldoende vermogen voor in ieder geval de slaapkamer?quote:Op woensdag 24 juni 2026 21:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Heb er hier vijf, het helpt niet, zit in de stenen.
Herkenbaar. Het lukt me nu met 2 ventilatoren en open raam ook nog totaal niet om de slaapkamer wat af te koelen. En de lucht van de ventilator is ook niet echt aangenaam meer.quote:Op woensdag 24 juni 2026 21:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Heb er hier vijf, het helpt niet, zit in de stenen.
Dat zitten mijn ouder nu, die hadden 40+ vandaagquote:Op woensdag 24 juni 2026 20:43 schreef Discombobulate het volgende:
Je zou nu maar lekker in Frankrijk op de camping zitten.
Man, ik zal dus nooit naar Zuid-Europa op vakantie zeg.
Op naar Frankrijk dan maar!quote:Op woensdag 24 juni 2026 23:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat zitten mijn ouder nu, die hadden 40+ vandaagMaar daar keldert de temperatuur morgen al ver onder de 30 terwijl hier het echte werk nog moet beginnen
Je zou het haast doenquote:
Horst, durp vur de beatere rowwen...quote:Op woensdag 24 juni 2026 22:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Bestaat niet meer dat station. Is naar trolldorp Horst gegaan.
Mijn kat mag morgen en vrijdag echt niet naar buiten. Veel te heet.quote:Op woensdag 24 juni 2026 23:22 schreef Kriegel het volgende:
Gadverdamme wat is het benauwd nu
Welke idioot heeft dit bedacht, dat dit kan hier? Ik mag lijden dat het vrijdag een stuk minder vochtig is want anders ga ik het leven laten.
Ben ook een beetje angstig voor m'n kat want die eikel wil buiten in de struiken liggen met dit weer, maar vandaag was nog oke, echter 38 graden ofzo met hoge luchtvochtigheid gaat 'm denk ik in de problemen brengen.Toch maar opsluiten dan?
Wij hebben vloerkoeling hier en dat beest ligt de hele dag languit op de vloer als een noodle sliert.quote:Op woensdag 24 juni 2026 23:46 schreef Pippi het volgende:
[..]
Mijn kat mag morgen en vrijdag echt niet naar buiten. Veel te heet.
Katten zijn niet compleet achterlijk, die kunnen A prima tegen hitte en zoeken B vanzelf een plekje uit in de schaduw.quote:Op woensdag 24 juni 2026 23:46 schreef Pippi het volgende:
[..]
Mijn kat mag morgen en vrijdag echt niet naar buiten. Veel te heet.
Bij mij 'slechts' 27/28quote:Op woensdag 24 juni 2026 22:13 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
0900 uur, dit is niet lokale tijd dus je moet er 2 uur bij optellen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 22:13 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
No shit, in de schaduw liggen doet ie nu ook al. Hij doet niks liever zodra het warm is. Ligt vrolijk te pitten in z'n bosje terwijl er een paar meter verderop van alles aan fietsers, voetgangers en beesten passeert.quote:Op woensdag 24 juni 2026 23:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Katten zijn niet compleet achterlijk, die kunnen A prima tegen hitte en zoeken B vanzelf een plekje uit in de schaduw.
Hontenquote:Mijn zwarte Labrador daarentegen dacht vanmiddag dat hij een zonnepaneel was en ging vol met zijn domme muil op de hete stenen liggen terwijl er een hondenzwembadje en airco voor hem stond.
Ik ben nog wakkerquote:Op donderdag 25 juni 2026 01:39 schreef Dutch_view het volgende:
Kans wordt steeds groter dat t zondag ook nog heet is
Oh en iedereen slaapt hier zeker als een roosje, ondanks de hitte![]()
Gaat KNMI volgen?quote:De hittegolf in België houdt aan en bereikt vrijdag een absoluut hoogtepunt. Op veel plekken stijgt het kwik tot boven de 35 graden. Voor de provincies Luik en Belgisch Limburg is vanaf morgen zelfs code rood afgekondigd.
,,Het KMI kondigt code rood af morgen omdat meerdere weercomputers nu 40 graden geven in delen van Limburg en Luik”, aldus de Belgische weerman David Dehenauw.
Die hitte icm allemaal druks achter je kiezen is een grandioos recept voor een hoop ellende.quote:Op donderdag 25 juni 2026 00:57 schreef Dutch_view het volgende:
Mega dance festival Defcon bij Biddinghuizen al deels afgeschaald lees ik vanwege verwacht extreem weer.
Als ik dat kaartje hierboven zo zie, geen slecht plan ook nee.
En dan hebben we de TT nog hier in Drenthe, ik houdt mijn hart vast
Defqon.1 laat vrijdag en zaterdag minder mensen toe door hittequote:Op donderdag 25 juni 2026 00:57 schreef Dutch_view het volgende:
Mega dance festival Defcon bij Biddinghuizen al deels afgeschaald lees ik vanwege verwacht extreem weer.
Als ik dat kaartje hierboven zo zie, geen slecht plan ook nee.
En dan hebben we de TT nog hier in Drenthe, ik houdt mijn hart vast
Ik begin er juist een beetje aan te wennenquote:Op donderdag 25 juni 2026 07:17 schreef kilon het volgende:
De ventilator blaast,ondanks dat het toch slechts 23 graden is buiten, matig lauwe lucht naar binnen. In ieder geval voor mijn gevoel, maar de thermometer is het ermee eens.
Ik merk ook dat ik lichamelijk wat meer last begin te krijgen van die constante drukkende hitte waar in huis niet meer aan te ontsnappen valt en komende dagen alleen nog maar erger gaat worden.
Is het al maandag?
Waarom niet gewoon van 0:00 uur tot 0:uur?quote:Definitie van een tropennacht
Om van een tropennacht te kunnen spreken moet de minimumtemperatuur over een heel etmaal van 0:00 tot 0 UTC, ofwel van 2 tot 2 uur lokale tijd, boven 20 graden blijven.
Oud nieuws.quote:Op donderdag 25 juni 2026 07:49 schreef Arcee het volgende:
Hoogste juni-minimumtemperatuur ooit gemeten: het werd niet kouder dan 22,0 graden in Vlissingen.
Toen ik vanmorgen buitenstapte voelde het frisquote:Op donderdag 25 juni 2026 07:50 schreef RamboDirk het volgende:
Vandaag is nog een relatieve frisse dag in vergelijking met morgenDat wordt de warmste dag die velen waarschijnlijk hebben meegemaakt in hun leven.
Ik ben toch zo jaloers op mensen die hier oprecht van kunnen genietenquote:Op donderdag 25 juni 2026 08:02 schreef GarlandBriggs het volgende:
Goedemorgen! Heerlijk geslapen met de waaier, kinderen en klaar en zo ff naar de moestuin. Daarna thuis werken onder overkapping, af en toe een plons en nog ff beetje bruin bakken.
Prima dag voor de boeg zo!
quote:Op woensdag 24 juni 2026 22:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Bestaat niet meer dat station. Is naar trolldorp Horst gegaan.
Zwitsers leven gevoel. Genietenquote:Op donderdag 25 juni 2026 08:02 schreef GarlandBriggs het volgende:
Goedemorgen! Heerlijk geslapen met de waaier, kinderen en klaar en zo ff naar de moestuin. Daarna thuis werken onder overkapping, af en toe een plons en nog ff beetje bruin bakken.
Prima dag voor de boeg zo!
En zwaar bewolkt als ik naar buiten kijk, lijkt wel een ochtend in novemberquote:
Grijze treurnis ohne ende!quote:Op donderdag 25 juni 2026 08:28 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
En zwaar bewolkt als ik naar buiten kijk, lijkt wel een ochtend in november
quote:
Mooie zin, hè.quote:
Hoe zat het het record van een paar jaar terug?quote:
Consistentie. Geen gedoe met tijdzones en winter/zomertijd.quote:Op donderdag 25 juni 2026 07:51 schreef Arcee het volgende:
Wel een bijzondere definititie.
[..]
Waarom niet gewoon van 0:00 uur tot 0:uur?
Zeker..quote:Op donderdag 25 juni 2026 08:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Mooie zin, hè.
Die tijd komt vanzelf weer. Duurt nog ruim 3.5 maand
Nu is het zweten en zuchten ohne ende
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |