SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Stoofpotjequote:Op woensdag 24 juni 2026 16:39 schreef Arizona het volgende:
[..]
Het is buiten echt niet te harden nee, je wordt levend gestoofd
Ik steek de open haard vast aan. Ons vatten ze nietquote:Op woensdag 24 juni 2026 17:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zo even een ketel erwtensoep maken. Lekker
Harmonie berekend voor Gelderland 40 graden, om 15:00 al. Dus die kans is vrij reëel.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:02 schreef Discombobulate het volgende:
Ik zie voor zaterdag wat 'lichte regen'-signalen als ik kijk naar het vooruitzicht. Hoop zo dat we die fikse onweer krijgen.
Overigens heb ik zo'n voorgevoel dat we vrijdag die 40 weer gaan halen in NL.
Hier is het morgen gelukkig minder warm dan vandaag. En bovendien volgens verwachten rond 23u 's avonds ook al 21 graden.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:05 schreef Elan het volgende:
Aan de kust is het al wat afgekoeld lijkt het, is dat zeewind of heeft @:Haags de koelkast open laten staan?
Okay, mee eens. Excuses.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat een onaardige post.
Het is bovendien veel te warm om je zo druk te maken.
Ik zal er voor bidden. Lijken wel signalen te zijn.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:11 schreef kibo het volgende:
Kunnen we na zaterdag nog gaan genieten van fikse onweersbuien?
Woon je in een bungalow?quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:35 schreef StateOfMind het volgende:
Het nu 'afgekoeld' van 36 maar 34
De zuil met de tijd en de temperatuur, die je vaak bij tankstations en dergelijke ziet staan, bij de lokale supermarkt gaf 40 graden aan, in de volle zon dan.
En wat is het een genot om dan je koele woonkamer binnen te komen
Wat raar, bij ons begonnen ze om kwart voor zes, mogen ze overal water halen en krijgen ze koffie. Gelijk hebben ze, om 6 uur was het nog lekker.quote:Op woensdag 24 juni 2026 13:01 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
zag gisteren al ergens een filmpje van een stratenmaker die gewoon doorgaat met zn normale schema, want mensen in de buurt gaan zeuren als ze eerder dan 7.30u beginnen.... in dit weer![]()
![]()
Laat die mensen maar zeuren zou ik denken. En je baas kan de tyfus krijgen. Gewoon zo vroeg mogelijk beginnen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Wat raar, bij ons begonnen ze om kwart voor zes, mogen ze overal water halen en krijgen ze koffie. Gelijk hebben ze, om 6 uur was het nog lekker.
Bungalow?quote:
Goed gedaan.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:53 schreef RamboDirk het volgende:
Ik snap niet dat mensen zo slecht voorbereid zijn op onze nieuwe zomers.
Op aanraden van Juffrouw Jetten, een aantal jaar terug. Airco's op de slaapkamers, zwembad laten ingraven, extra grote koelkast voor gekoeld eten en drinken, sproeier installatie voor de tuin genomen. 1 en 1 = 2
Klopt.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:05 schreef Elan het volgende:
Aan de kust is het al wat afgekoeld lijkt het, is dat zeewind of heeft @:Haags de koelkast open laten staan?
Grootste reden: financieel. Een airco is voor een gemiddeld huishouden een vrij forse investering en de energierekening is zonder airco ook al (te) hoog voor veel mensen. Dan kan je 5 euro per dag (of zoiets) niet zomaar ophoesten.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:53 schreef RamboDirk het volgende:
Op aanraden van Juffrouw Jetten, een aantal jaar terug. Airco's op de slaapkamers, zwembad laten ingraven, extra grote koelkast voor gekoeld eten en drinken, sproeier installatie voor de tuin genomen. 1 en 1 = 2
Wrijf het er op een dag als dit anders nog even in dat lang niet iedereen de financiële of praktische middelen heeft die jij kennelijk wel hebt.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:53 schreef RamboDirk het volgende:
quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Wrijf het er op een dag als dit anders nog even in dat lang niet iedereen de financiële of praktische middelen heeft die jij kennelijk wel hebt.
• Ik heb het zo koudquote:Op woensdag 24 juni 2026 19:10 schreef DemonRage het volgende:
Volgende week zullen de grapjassen roepen dat de zomer voorbij is en dan is de maand juli nog maar net begonnen.
Alvast een paar termen voor de bingokaart voor volgende week:
• afgeschreven
• doorwaaien
• doe-weer
• vestje aan
• westcirculatie
• Nederlands weer
Datquote:Op woensdag 24 juni 2026 19:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Wrijf het er op een dag als dit anders nog even in dat lang niet iedereen de financiële of praktische middelen heeft die jij kennelijk wel hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |