SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Stoofpotjequote:Op woensdag 24 juni 2026 16:39 schreef Arizona het volgende:
[..]
Het is buiten echt niet te harden nee, je wordt levend gestoofd
Ik steek de open haard vast aan. Ons vatten ze nietquote:Op woensdag 24 juni 2026 17:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zo even een ketel erwtensoep maken. Lekker
Harmonie berekend voor Gelderland 40 graden, om 15:00 al. Dus die kans is vrij reëel.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:02 schreef Discombobulate het volgende:
Ik zie voor zaterdag wat 'lichte regen'-signalen als ik kijk naar het vooruitzicht. Hoop zo dat we die fikse onweer krijgen.
Overigens heb ik zo'n voorgevoel dat we vrijdag die 40 weer gaan halen in NL.
Hier is het morgen gelukkig minder warm dan vandaag. En bovendien volgens verwachten rond 23u 's avonds ook al 21 graden.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:05 schreef Elan het volgende:
Aan de kust is het al wat afgekoeld lijkt het, is dat zeewind of heeft @:Haags de koelkast open laten staan?
Okay, mee eens. Excuses.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat een onaardige post.
Het is bovendien veel te warm om je zo druk te maken.
Ik zal er voor bidden. Lijken wel signalen te zijn.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:11 schreef kibo het volgende:
Kunnen we na zaterdag nog gaan genieten van fikse onweersbuien?
Woon je in een bungalow?quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:35 schreef StateOfMind het volgende:
Het nu 'afgekoeld' van 36 maar 34
De zuil met de tijd en de temperatuur, die je vaak bij tankstations en dergelijke ziet staan, bij de lokale supermarkt gaf 40 graden aan, in de volle zon dan.
En wat is het een genot om dan je koele woonkamer binnen te komen
Wat raar, bij ons begonnen ze om kwart voor zes, mogen ze overal water halen en krijgen ze koffie. Gelijk hebben ze, om 6 uur was het nog lekker.quote:Op woensdag 24 juni 2026 13:01 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
zag gisteren al ergens een filmpje van een stratenmaker die gewoon doorgaat met zn normale schema, want mensen in de buurt gaan zeuren als ze eerder dan 7.30u beginnen.... in dit weer![]()
![]()
Laat die mensen maar zeuren zou ik denken. En je baas kan de tyfus krijgen. Gewoon zo vroeg mogelijk beginnen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Wat raar, bij ons begonnen ze om kwart voor zes, mogen ze overal water halen en krijgen ze koffie. Gelijk hebben ze, om 6 uur was het nog lekker.
Bungalow?quote:
Goed gedaan.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:53 schreef RamboDirk het volgende:
Ik snap niet dat mensen zo slecht voorbereid zijn op onze nieuwe zomers.
Op aanraden van Juffrouw Jetten, een aantal jaar terug. Airco's op de slaapkamers, zwembad laten ingraven, extra grote koelkast voor gekoeld eten en drinken, sproeier installatie voor de tuin genomen. 1 en 1 = 2
Klopt.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:05 schreef Elan het volgende:
Aan de kust is het al wat afgekoeld lijkt het, is dat zeewind of heeft @:Haags de koelkast open laten staan?
Grootste reden: financieel. Een airco is voor een gemiddeld huishouden een vrij forse investering en de energierekening is zonder airco ook al (te) hoog voor veel mensen. Dan kan je 5 euro per dag (of zoiets) niet zomaar ophoesten.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:53 schreef RamboDirk het volgende:
Ik snap niet dat mensen zo slecht voorbereid zijn op onze nieuwe zomers.
Op aanraden van Juffrouw Jetten, een aantal jaar terug. Airco's op de slaapkamers, zwembad laten ingraven, extra grote koelkast voor gekoeld eten en drinken, sproeier installatie voor de tuin genomen. 1 en 1 = 2
Wrijf het er op een dag als dit anders nog even in dat lang niet iedereen de financiële of praktische middelen heeft die jij kennelijk wel hebt.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:53 schreef RamboDirk het volgende:
Ik snap niet dat mensen zo slecht voorbereid zijn op onze nieuwe zomers.
Op aanraden van Juffrouw Jetten, een aantal jaar terug. Airco's op de slaapkamers, zwembad laten ingraven, extra grote koelkast voor gekoeld eten en drinken, sproeier installatie voor de tuin genomen. 1 en 1 = 2
quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Wrijf het er op een dag als dit anders nog even in dat lang niet iedereen de financiële of praktische middelen heeft die jij kennelijk wel hebt.
• Ik heb het zo koudquote:Op woensdag 24 juni 2026 19:10 schreef DemonRage het volgende:
Volgende week zullen de grapjassen roepen dat de zomer voorbij is en dan is de maand juli nog maar net begonnen.
Alvast een paar termen voor de bingokaart voor volgende week:
• afgeschreven
• doorwaaien
• doe-weer
• vestje aan
• westcirculatie
• Nederlands weer
Datquote:Op woensdag 24 juni 2026 19:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Wrijf het er op een dag als dit anders nog even in dat lang niet iedereen de financiële of praktische middelen heeft die jij kennelijk wel hebt.
'Grijze treurnis ohne ende' mogen we niet vergeten.quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:10 schreef DemonRage het volgende:
Volgende week zullen de grapjassen roepen dat de zomer voorbij is en dan is de maand juli nog maar net begonnen.
Alvast een paar termen voor de bingokaart voor volgende week:
• afgeschreven
• doorwaaien
• doe-weer
• vestje aan
• westcirculatie
• Nederlands weer
• geniet0nquote:Op woensdag 24 juni 2026 19:10 schreef DemonRage het volgende:
Volgende week zullen de grapjassen roepen dat de zomer voorbij is en dan is de maand juli nog maar net begonnen.
Alvast een paar termen voor de bingokaart voor volgende week:
• afgeschreven
• doorwaaien
• doe-weer
• vestje aan
• westcirculatie
• Nederlands weer
Goed om te lezen. Ben dit plakweer al weer meer dan zat.quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:13 schreef StateOfMind het volgende:
Zag net bij de 15 daagse prognose dat het vanaf woensdag weer langere tijd rond de 22 zit
Stoep sneeuwvrij gemaakt. @RamboDirkquote:Op woensdag 24 juni 2026 19:10 schreef DemonRage het volgende:
Volgende week zullen de grapjassen roepen dat de zomer voorbij is en dan is de maand juli nog maar net begonnen.
Alvast een paar termen voor de bingokaart voor volgende week:
• afgeschreven
• doorwaaien
• doe-weer
• vestje aan
• westcirculatie
• Nederlands weer
Ik ben vorige week al uitgenodigd voor een barbecue met oud-collega's komende vrijdag. EN ik zal jou zeg, ik heb er echt zin inquote:Op woensdag 24 juni 2026 18:11 schreef Discombobulate het volgende:
Vragen sommige mensen ook nog om vrijdag even terrasje te doen aan het einde van de dag. Ben je helemaal kankergestoord? Oprotten joh.
Waar? Den Helder?quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:42 schreef Discombobulate het volgende:
Voorspelling morgen hier is weer omlaag gegaan: 29 max en 16 's nachts![]()
Hoop dat dat zeewindje vanuit het noorden het goed gaat doen. Ja, ik woon daar.
• Opbokken met die kouquote:Op woensdag 24 juni 2026 19:10 schreef DemonRage het volgende:
Volgende week zullen de grapjassen roepen dat de zomer voorbij is en dan is de maand juli nog maar net begonnen.
Alvast een paar termen voor de bingokaart voor volgende week:
• afgeschreven
• doorwaaien
• doe-weer
• vestje aan
• westcirculatie
• Nederlands weer
Den Helder zelfs 24 zie ik. Wat een genot.quote:
Dan heb je relatief weinig te zeuren dusquote:
Gewoon een paar warme dagen dus deze week. Niks bijzonders.quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:42 schreef Discombobulate het volgende:
Voorspelling morgen hier is weer omlaag gegaan: 29 max en 16 's nachts![]()
Hoop dat dat zeewindje vanuit het noorden het goed gaat doen. Ja, ik woon daar.
Zal me niet verbazen maar echt boeiend is het niet.quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:36 schreef kilon het volgende:
Is morgen dan de dag dat er een opvolger komt van dit topic? WKN / Het record, waar wanneer en wat wordt het nieuwe record?
edit: of deze heeft recentere posts WKN / Hitterecord!!!! :D :D
Ja, en overmorgen komt er nog een turbozestienklepper afterburner overheen. Zondag aanmerkelijk koeler (als je 29 graden zo kunt noemen). Daarna is het gewoon lekker zomerweerquote:Op woensdag 24 juni 2026 19:51 schreef Maver24 het volgende:
Morgen is het minder warm. Het is nu buiten al iets koeler dan binnen in Rotterdam. Knmi geeft 30.6 aan maar die van mij zegt 30 rond en binnen is het 30,5
Wat, zelfs hier?quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:56 schreef 12Beaufort het volgende:
Vrijdag wordt een bijzondere dag. Zoveel 40ers voorspeld het beste korte termijn model 'Harmonie'.
[ afbeelding ]
Naar 26 graden ja.quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:55 schreef havanagila het volgende:
Midden limburg vrijdag 40 graden genot.
Zolang het snachts maar afkoelt.
Ik blijf dat toch bijzonder vinden hoor. Boven zee is het 17-20 graden, maar een kwart millimeter het land in en het is meteen 36. Ik weet hoe het werkt hoor, maar het valt toch wel opquote:Op woensdag 24 juni 2026 19:56 schreef 12Beaufort het volgende:
Vrijdag wordt een bijzondere dag. Zoveel 40ers voorspeld het beste korte termijn model 'Harmonie'.
[ afbeelding ]
Weeronline, plaza, buienradar zegt gewoon 36graden in Rotterdam zoals vandaag was. Dit plaatje neem ik niet serieusquote:Op woensdag 24 juni 2026 19:56 schreef 12Beaufort het volgende:
Vrijdag wordt een bijzondere dag. Zoveel 40ers voorspeld het beste korte termijn model 'Harmonie'.
[ afbeelding ]
Aflandige windquote:Op woensdag 24 juni 2026 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik blijf dat toch bijzonder vinden hoor. Boven zee is het 17-20 graden, maar een kwart millimeter het land in en het is meteen 36. Ik weet hoe het werkt hoor, maar het valt toch wel op
Dit is het meest betrouwbare model voor de korte termijn.quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:59 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Weeronline, plaza, buienradar zegt gewoon 36graden in Rotterdam zoals vandaag was. Dit plaatje neem ik niet serieus
Geloof er niks vanquote:Op woensdag 24 juni 2026 20:01 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Dit is het meest betrouwbare model voor de korte termijn.
Buuuuuurn!quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat, zelfs hier?
Opbokken met die hitte.
Ik woon op een 40 plekje 😱quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:56 schreef 12Beaufort het volgende:
Vrijdag wordt een bijzondere dag. Zoveel 40ers voorspeld het beste korte termijn model 'Harmonie'.
[ afbeelding ]
Maandagavond.quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:10 schreef Momo het volgende:
Nog ruim 30 graden, wanneer kunnen de ramen open?
Kunnen nu al open, of het verstandig is is een tweedequote:Op woensdag 24 juni 2026 20:10 schreef Momo het volgende:
Nog ruim 30 graden, wanneer kunnen de ramen open?
Wind komt uit het noorden. Laat mijn keukenraam nou op het noorden staan dus het waait nu als een malle binnen. Wel warme lucht helaas maar hopelijk straks koeler. Woon op de 2e etagequote:Op woensdag 24 juni 2026 20:10 schreef Momo het volgende:
Nog ruim 30 graden, wanneer kunnen de ramen open?
Opbokken met de kouquote:Op woensdag 24 juni 2026 20:19 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Wind komt uit het noorden. Laat mijn keukenraam nou op het noorden staan dus het waait nu als een malle binnen. Wel warme lucht helaas maar hopelijk straks koeler. Woon op de 2e etage
34 graden hier buiten, bijna 20.30u.quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:10 schreef Momo het volgende:
Nog ruim 30 graden, wanneer kunnen de ramen open?
De mensch lijdt nog het meest door het lijden dat hij vreescht.quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
34 graden hier buiten, bijna 20.30u.
Pas tegen 23.00u is het onder de 30.
Ik vrees nu al de nacht van vrijdag op zaterdag
ik op een 41 plekjequote:Op woensdag 24 juni 2026 20:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik woon op een 40 plekje 😱
In de voorspelling staat er voor vrijdag al enige tijd 38 ingetekend, dus het zal me niets verbazen helaas.
Die staan hier al openquote:Op woensdag 24 juni 2026 20:10 schreef Momo het volgende:
Nog ruim 30 graden, wanneer kunnen de ramen open?
Ja, als het binnen 32 graden is, kunnen ze nu gewoon open!quote:
Heb vorig jaar of zo zo'n dik luchtbed gekocht, van 40 of 50cm dik, met een ingebouwd motortje om hem op te blazen en leeg te laten lopen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De mensch lijdt nog het meest door het lijden dat hij vreescht.
Het wordt vanzelf maandag en dan is het voorbij allen
quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heb vorig jaar of zo zo'n dik luchtbed gekocht, van 40 of 50cm dik, met een ingebouwd motortje om hem op te blazen en leeg te laten lopen.
Denk dat ik de komende nachten in de woonkamer slaap
Wat de hellyquote:Op woensdag 24 juni 2026 20:38 schreef Zipportal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een situatieschets. @:rambodirk
In 2030 tijdens de Olympische Spelen in Heerenveen zodat niemand daar komt kijken, inclusief de schaatsers zelf.quote:
Hier aan zee koelt het al af.quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, als het binnen 32 graden is, kunnen ze nu gewoon open!
Ik ga zo het zolderraam open zetten denk ik, daar is het wel warmer dan buiten
Nu ook al? Ik dacht vooral morgennacht.quote:
quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nu ook al? Ik dacht vooral morgennacht.
Die hitte is nog het minst vervelend aangezien je toch niks hoeft te doen. Maar vaak komt er gruwelijk noodweer uit en daar sta je dan met je tentje of caravan en twee kinderen midden tussen de bomen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:43 schreef Discombobulate het volgende:
Je zou nu maar lekker in Frankrijk op de camping zitten.
Man, ik zal dus nooit naar Zuid-Europa op vakantie zeg.
Ah, ja. Deze avond dus vanuit het westen en morgen vanuit het noorden. Ik moet nog even wachten.quote:
Ook al hoef ik niks te doen, het is gewoon zo niet mijn ding dit weer. Blij dat de dagen ook weer korter worden overigens.quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Die hitte is nog het minst vervelend aangezien je toch niks hoeft te doen. Maar vaak komt er gruwelijk noodweer uit en daar sta je dan met je tentje of caravan en twee kinderen midden tussen de bomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |