Wat er gaat gebeuren en dat is mijn probleem met dit soort kneuterige maatregelen is een kutsmoes voor bedrijven en overheden om flink te gaan afschalen, Dus de NS gaat minder treinen laten rijden, scholen gaan (alweer) dicht, winkels gaan eerder dicht en de zwembaden en pretparken enz blijven ook dicht. Het is een verkapte snipperdag voor een groep mensen die toch al louter lamstralen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 15:46 schreef DefKu het volgende:
Maar even voor mijn beeldvorming. Dan roepen ze code rood uit; en dan? Wat verandert het precies ten opzichte van code oranje?
quote:Op donderdag 25 juni 2026 15:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan legt Brobbey net de 6-0 in het doel, NL Alert om te vieren!
NL ALERT 03:00quote:Op donderdag 25 juni 2026 15:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan legt Brobbey net de 6-0 in het doel, NL Alert om te vieren!
Vanaf middernacht al zelfsquote:Vanaf middernacht geldt in acht provincies in Nederland code rood vanwege de verwachte extreme hitte. Het is voor het eerst dat dit hoogste waarschuwingsniveau voor gevaarlijk weer in Nederland wordt afgegeven vanwege hitte. Ook bij de recordtemperaturen van 2019 was dit niveau niet van kracht.
Het gaat om de provincies Noord-Brabant, Gelderland, Utrecht, Limburg, Noord-Holland, Zuid-Holland, Flevoland en Overijssel. In Zeeland, Friesland, Groningen en Drenthe blijft code oranje van kracht en op de Waddeneilanden code geel.
Met 'Nederland' bedoel je neem ik aan in dit geval 'Europa', aangezien in allerlei landen scholen eerder dicht gaan of zelfs geheel dicht blijven, treinen veel minder rijden, alcohol niet geschonken mag worden, dingen afgelast worden, winkels eerder sluiten en allerhande verdere maatregelen genomen worden?quote:Op donderdag 25 juni 2026 15:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat er gaat gebeuren en dat is mijn probleem met dit soort kneuterige maatregelen is een kutsmoes voor bedrijven en overheden om flink te gaan afschalen, Dus de NS gaat minder treinen laten rijden, scholen gaan (alweer) dicht, winkels gaan eerder dicht en de zwembaden en pretparken enz blijven ook dicht. Het is een verkapte snipperdag voor een groep mensen die toch al louter lamstralen.
Ondertussen gaan de werkzaamheden op de A12 gewoon door in de volle zon met asfalt waar je letterlijk een eitje op kan bakken.
Waarschuwen is prima maar het moet in Nederland altijd uitgebuit worden, zelfde met 5cm snil. Gelijk het hele land plat.
Bingo natuurlijk.quote:Op donderdag 25 juni 2026 16:03 schreef Haags het volgende:
School van mijn dochter stuurde gister bericht dat de lessen gewoon doorgaan. Hebben sinds kort een nieuw hyper modern gebouw met alles erop en eraan dus geen probleem met hitte in principe. Maar vraag me toch af wat ze gaan doen met code rood.
Gewoon doorgaan omdat airco?quote:Op donderdag 25 juni 2026 16:03 schreef Haags het volgende:
School van mijn dochter stuurde gister bericht dat de lessen gewoon doorgaan. Hebben sinds kort een nieuw hyper modern gebouw met alles erop en eraan dus geen probleem met hitte in principe. Maar vraag me toch af wat ze gaan doen met code rood.
En wellicht nog wat kinderen die afkoelen in een zwembad in de schaduw misschien, aangezien ze niet naar school hoeven.quote:Op donderdag 25 juni 2026 16:05 schreef heywoodu het volgende:
Benieuwd hoe het morgen gaat zijn, het was gisteren en is vandaag al bijzonder stil buiten, zoals meestal als het echt achterlijk warm is, morgenmiddag hoor ik behalve het irritante gezoem van wat airco's helemaal niks gok ik
Was dat alcoholverbod niet vanwege een of andere nationale zuip feestdag? En het is daar een stuk heter dan hier. Mijn zwager is in Eurodisney momenteel met 41 gradenquote:Op donderdag 25 juni 2026 16:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Met 'Nederland' bedoel je neem ik aan in dit geval 'Europa', aangezien in allerlei landen scholen eerder dicht gaan of zelfs geheel dicht blijven, treinen veel minder rijden, alcohol niet geschonken mag worden, dingen afgelast worden, winkels eerder sluiten en allerhande verdere maatregelen genomen worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |