abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220934857

Crowdfunding is hot! In 2024 groeide de Nederlandse zakelijke crowdfundingmarkt aanzienlijk en werd er in totaal ruim 1,137 miljard euro opgehaald, wat een stijging van bijna 20 procent betekende vergeleken met het jaar ervoor.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding (Crowdfinance)
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen met ECSP vergunning
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
NLinvesteert (NLI), een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding.
One Planet Crowd (OPC), groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), investeren in opkomende economieën.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Duurzaam Investeren (DI), combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.

Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Webinar box3 belastingwetgeving
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie Kifid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nominale en effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

w/
Pecunia non olet
pi_220934860
KOM/Vianen deel 2 staat nu open voor de liefhebbers.
https://www.kapitaalopmaa(...)ing-Vianen-NB-Deel-2
Pecunia non olet
pi_220935507
Nieuwe An*nd hier nog niet voorbij zien komen: 4M; 7,5%, 24 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220935583
Nieuwe CCF: https://www.collincrowdfund.nl/selan-b-v/

Linkje is welkom
pi_220935877
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 13:20 schreef xander129 het volgende:
Nieuwe CCF: https://www.collincrowdfund.nl/selan-b-v/

Linkje is welkom
WOZ waarde:
Kerkstraat 7
1718BD
Hoogwoud
WOZ-waarde
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2025 333.000 euro
01-01-2024 314.000 euro
01-01-2023 294.000 euro
01-01-2022 283.000 euro
01-01-2021 270.000 euro
01-01-2020 235.000 euro
01-01-2019 221.000 euro
01-01-2018 203.000 euro
01-01-2017 191.000 euro
01-01-2016 180.000 euro
01-01-2015 179.000 euro
01-01-2014 176.000 euro

Miljoenhuizen.nl:
Kerkstraat 7
1718BD Hoogwoud CBS info
¤ 277.000 - ¤ 335.000

De verbouwing zal vast wat invloed hebben maar een flink gat met de taxatiewaarde.

Ik laat hem lopen.
pi_220935929
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:26 schreef Horsemen het volgende:

[..]
WOZ waarde:
Kerkstraat 7
1718BD
Hoogwoud
WOZ-waarde
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2025 333.000 euro
01-01-2024 314.000 euro
01-01-2023 294.000 euro
01-01-2022 283.000 euro
01-01-2021 270.000 euro
01-01-2020 235.000 euro
01-01-2019 221.000 euro
01-01-2018 203.000 euro
01-01-2017 191.000 euro
01-01-2016 180.000 euro
01-01-2015 179.000 euro
01-01-2014 176.000 euro

Miljoenhuizen.nl:
Kerkstraat 7
1718BD Hoogwoud CBS info
¤ 277.000 - ¤ 335.000

De verbouwing zal vast wat invloed hebben maar een flink gat met de taxatiewaarde.

Ik laat hem lopen.
Mhm, had hem zelf alleen nog vluchtig doorgenomen.
Leek op het eerste oog beter
pi_220936391
Nieuwe via Collin met een 1e hypotheek op de bedrijfspand:

DA Drogisterij & Parfumerie Tweelingstad
¤ 235.000 | 8,5 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfu(...)umerie-tweelingstad/

https://www.fundainbusine(...)143896-deltaplein-9/
Er moet nog wel "iets" aan gebeuren voor deze toko op orde is.

Deze lijkt mij dan weer interessanter om mee te nemen. Geen parel qua risico maar wel leuk voor mijn basisinleg bedrag. Hier komt altijd het overgrote deel van terug als het onverhoopt mis gaat.
Een linkje zou welkom zijn :)

[ Bericht 11% gewijzigd door Horsemen op 01-06-2026 16:09:42 ]
pi_220936822
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 13:04 schreef Bieselke het volgende:
Nieuwe An*nd hier nog niet voorbij zien komen: 4M; 7,5%, 24 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige week besproken, maar toch bedankt voor het delen.
pi_220937063
Kibbelingmenu bij WvjG
quote:
Investeerders met een investering boven ¤ 5.000,- worden beloond met een voucher voor 2 heerlijke kibbelingmenu’s, inclusief een huisgemaakte saus en lekker drankje naar keuze. Deze voucher is geldig tot en met 31 december 2026.
http://www.waardevoorjege(...)2BgQ&_hsmi=421627876
pi_220937189
quote:
Lastige site LTV is niet te vinden
  maandag 1 juni 2026 @ 18:25:53 #11
454405 escortmk2
petrolhead
pi_220937208
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 18:22 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Lastige site LTV is niet te vinden
In de mail staan de cijfertjes netjes op een rij:

Investeringsspecificaties
Type project: rendement
Benodigd: ¤ 450.000,-
Totale obligo: ¤ 450.000,-
Dekkingswaarde: ¤ 1.170.000,-
Bruto rente: 7.6%
Looptijd: 48 maanden
Leningsvorm: lineair
Zekerheden: 1e hypotheekrecht
Ingang lening: 10 juli 2026
pi_220937786
quote:
14s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:43 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Op basis van WOZ waarde zit er nog wel een leuke overwaarde op de woning in Uden ("2e recht" is wel 5e recht volgens kadaster). Inschrijvingen bedragen totaal 264k, WOZ waarde is 686k. Ik pak hem mee.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.kapitaalopmaa(...)ing-Vianen-NB-Deel-2
De ondernemer geeft zojuist meer duidelijkheid:

"De hypotheek royementen zijn nog niet verwerkt zijn in het kadaster.
KOM krijgt 2e hypotheek. Inscshrijving ING is ¤ 158K. Huidige schuld bij ING is ¤ 150K"

Hopelijk ziet KOM goed toe op die doorhalingen vóór het uitboeken van de gelden, dan is dit een toppertje.
pi_220938122
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:04 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe via Collin met een 1e hypotheek op de bedrijfspand:

DA Drogisterij & Parfumerie Tweelingstad
¤ 235.000 | 8,5 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfu(...)umerie-tweelingstad/

https://www.fundainbusine(...)143896-deltaplein-9/
Er moet nog wel "iets" aan gebeuren voor deze toko op orde is.

Deze lijkt mij dan weer interessanter om mee te nemen. Geen parel qua risico maar wel leuk voor mijn basisinleg bedrag. Hier komt altijd het overgrote deel van terug als het onverhoopt mis gaat.
Een linkje zou welkom zijn :)

Linkje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220938425
sig

https://www.funda.nl/deta(...)nenhoef-29/89605387/

als je deze mist bij de aflossingen dat klopt. verkocht per 20 april 26.
pi_220938529
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:39 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Linkje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Top ^O^
Meegenomen.
pi_220938658
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:39 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Linkje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit lijkt me een mooi project voor een basisinleg. Waar ik me echter aan stoor, zijn de telkens terugkerende afwijkingen van de algemene voorwaarden rondom vervroegde aflossingen. Dat begint de spuigaten uit te lopen.
pi_220938668
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 18:22 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Lastige site LTV is niet te vinden
Onder het tabje zekerheden staat het ook
quote:
1e recht van Hypotheek op het bedrijfspand Hoge Pad 5-7 met een getaxeerde waarde op 21 mei 2026 van ¤ 1.300.000,-, terwijl de makelaar een verkoopprijs van ¤ 1.450.000,- als reëel ziet. We hanteren voorzichtigheidshalve de lagere waarde. Volgens ons financieringsbeleid wordt een dekking van ¤ 1.170.000,- toegerekend. Daarmee is de LTV met 38,5% zeer laag te noemen. Dit rechtvaardigt het lagere rente% dan gebruikelijk. Ondanks dat de taxateur dezelfde achternaam heeft als de lener, is men geen directe familie van elkaar.
pi_220940822
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 22:27 schreef markmangler het volgende:

[..]
Dit lijkt me een mooi project voor een basisinleg. Waar ik me echter aan stoor, zijn de telkens terugkerende afwijkingen van de algemene voorwaarden rondom vervroegde aflossingen. Dat begint de spuigaten uit te lopen.
Op zich is het niet erg als Collin maatwerk doet maar maak er dan geen direct lening van.
pi_220941140
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 21:38 schreef zeeland6 het volgende:
sig

https://www.funda.nl/deta(...)nenhoef-29/89605387/

als je deze mist bij de aflossingen dat klopt. verkocht per 20 april 26.
De boeterentes van SIG bij vervroegde aflossingen of juist bij vertraging beginnen een welkome extra inkomstenbron te worden. Het is toch bijna elke maand wel raak.
pi_220941484
Sig

Graag informeren wij u over de huidige stand van zaken van dit project. De looptijd van het project Gerrit Rietveldstraat 19 in Vlissingen is verlopen op 1 juni 2026.

De projecteigenaar is momenteel bezig met het in gang zetten van de verkoop van het pand. Op dit moment is nog niet duidelijk wanneer de verkoop zal plaatsvinden en daarmee ook niet wanneer de aflossing van de lening kan worden gerealiseerd. Zodra er meer duidelijkheid is over het verkoopproces, zullen wij investeerders hierover informeren.


Vanaf 1 juni 2026 tot en met de daadwerkelijke aflossingsdatum van dit project zal de projecteigenaar een dubbele dagrente betalen. Deze dubbele dagrente wordt bij de eindaflossing aan investeerders verrekend
pi_220941730
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 10:41 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
De boeterentes van SIG bij vervroegde aflossingen of juist bij vertraging beginnen een welkome extra inkomstenbron te worden. Het is toch bijna elke maand wel raak.
Eens, toch blijft het jammer.
Zelf had ik liever allemaal herfinancieringen en vergelijkbare nieuwe projecten gehad maar onze regering heeft deze tak vakkundig om zeep geholpen.
pi_220941787
Een hoop al dan niet terechte op en aanmerkingen op geweest maar het resultaat mag er zijn ^O^

quote:
Beste investeerder,

Wij hebben u in maart jl. voor het laatst geïnformeerd inzake het dossier Landtong Amsterdam met leningnummer 40522. In dit bericht hebben wij aangegeven dat een ingeschakelde tussenpersoon de gelegenheid had om de mogelijkheden tot herfinanciering te onderzoeken.

In de tussenliggende periode is de externe adviseur erin geslaagd een financiering te realiseren op het privé woonhuis van de DGA. Als gevolg hiervan heeft de afwikkeling van de lening plaatsgevonden.

Uit de herfinanciering wordt de bij Collin openstaande hoofdsom, vermeerderd met de achterstallige en lopende rente, volledig voldaan. Daarnaast ontvangen investeerders zes extra maanden additionele vergoedingsrente. De rente en aflossing vermeerderd met 6 extra maanden vergoedingsrente zijn zojuist pro rato uw investering op uw rekening courant bijgeschreven. Dit resultaat is gerealiseerd door afstemming tussen de ondernemer, zijn adviseur en de door Collin ingeschakelde IB-adviseur, waarbij gezamenlijk is toegewerkt naar een passende oplossing. Dergelijke trajecten vergen doorgaans meer tijd, maar leveren in de regel een aanzienlijk beter resultaat op.

Voorts zullen wij het dossier sluiten en gaan wij er vanuit u hiermede naar behoren te hebben geïnformeerd.
pi_220941844
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 11:17 schreef Horsemen het volgende:
Een hoop al dan niet terechte op en aanmerkingen op geweest maar het resultaat mag er zijn ^O^
[..]

Prima. Kas Bas het nummer vragen van de externe adviseur, want met zijn hulp is dit dossier tot een goed einde gekomen, die mag vaker ingeschakeld worden
pi_220941866
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 11:17 schreef Horsemen het volgende:
Een hoop al dan niet terechte op en aanmerkingen op geweest maar het resultaat mag er zijn ^O^
[..]

Terecht. Maar het heeft erg lang geduurd. Dat hoeft niet per se aan Collin te liggen. Maar feit is dat dit nog een van de 'makkelijkste' dossiers was. Er liggen er nog wat andere die ik ook wel graag afgehandeld zou zien. Daar gaat het in de meeste gevallen om commercieel vastgoed, helaas.
Pecunia non olet
pi_220942312
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 11:34 schreef obligataire het volgende:

[..]
Terecht. Maar het heeft erg lang geduurd. Dat hoeft niet per se aan Collin te liggen. Maar feit is dat dit nog een van de 'makkelijkste' dossiers was. Er liggen er nog wat andere die ik ook wel graag afgehandeld zou zien. Daar gaat het in de meeste gevallen om commercieel vastgoed, helaas.
Dit was denk ik niet zozeer een makkelijk dossier maar het was voor mij in ieder geval een project waarbij ik me nooit zorgen heb hoeven maken. De 2e hypotheek bood ruim voldoende dekking, zeker nu ca. de helft van de twee leningen al was afgelost. En het was duidelijk dat de leningnemer in ieder geval moeite deed om in ieder geval de rentebetalingen te voldoen.

Ik moet zeggen dat ik de roep om harde maatregelen hier soms een tikje overdreven vind. Zeker in dit geval, waarbij de leningnemer tracht de restaurantformule te herzien om de resultaten te verbeteren, vind ik het prima dat CCF hem daar de tijd voor geeft. Ik ben blij dat hij (naar het lijkt) zijn woonhypotheek heeft kunnen verhogen, want dat is voor hem uiteraard de goedkoopste oplossing. Maar ik snap ook dat dat nog niet zo eenvoudig is als je net een paar slechte jaren hebt gehad met je bedrijf.
pi_220942315
Nou de veiling van Bathmen gaat lekker, 250 euro op H325 en 3250 euro op H326.
pi_220942409
Over recreatiekavels gesproken, ik vraag me soms ernstig af waarop investeerders hun oordeel baseren. De met twee prachtige 2e hypotheken gedekte 9% lening bij KOM komt maar mondjesmaat vol, terwijl genoeg mensen hun geld in een recreatiekavel steken (nee, die opstal/tent krijg je er niet bij!).

Closed crowd kennelijk, spiegeltje hier.

[ Bericht 7% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 02-06-2026 13:20:11 ]
pi_220942608
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 12:54 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Dit was denk ik niet zozeer een makkelijk dossier maar het was voor mij in ieder geval een project waarbij ik me nooit zorgen heb hoeven maken. De 2e hypotheek bood ruim voldoende dekking, zeker nu ca. de helft van de twee leningen al was afgelost. En het was duidelijk dat de leningnemer in ieder geval moeite deed om in ieder geval de rentebetalingen te voldoen.
Dat zijn nu net de redenen waarom ik het een makkelijk (recovery)dossier vind :)
Natuurlijk was de positie comfortabel, maar een gegeven moment wil je toch een keer je centjes terug.

Op naar de volgende, en hopelijk komen er in de tussentijd geen nieuwe bij :7
Pecunia non olet
pi_220942894
Afhandeling veilingen Kas kan nog maanden duren
quote:
Via deze weg informeren wij je graag over de voortgang van dit project. De veiling van het pand heeft inmiddels plaatsgevonden. Momenteel bevinden wij ons in de afrondende fase van de beoordeling van de ontvangen biedingen van zowel de veiling als de onderhandse biedingen van partijen met wie wij in gesprek zijn.

Afhankelijk van de uitkomst van onze analyse zal het meest geschikte bod ter goedkeuring worden voorgelegd aan de rechter. Dit is een wettelijk voorgeschreven onderdeel van het proces.

Vanwege de huidige wachttijden kan het helaas enkele maanden duren voordat het bod door de rechter wordt beoordeeld.
pi_220942906
Berichtje van SiG:

quote:
Beste investeerder,

Via deze weg informeren wij je graag over de voortgang van dit project. De veiling van het pand heeft inmiddels plaatsgevonden. Momenteel bevinden wij ons in de afrondende fase van de beoordeling van de ontvangen biedingen van zowel de veiling als de onderhandse biedingen van partijen met wie wij in gesprek zijn.

Afhankelijk van de uitkomst van onze analyse zal het meest geschikte bod ter goedkeuring worden voorgelegd aan de rechter. Dit is een wettelijk voorgeschreven onderdeel van het proces.

Vanwege de huidige wachttijden kan het helaas enkele maanden duren voordat het bod door de rechter wordt beoordeeld.

Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn, dan vernemen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

Het SamenInGeld team
Betreft: Magda Janssensstraat 48 Zaandam & J.A. Zandlevenstraat 7 Zaandam

Het zal vast de juiste procedure zijn maar bizar dat het allemaal nog zo lang moet duren.
pi_220942915
Stadshotel 1881 Vastgoed B.V.
¤ 1.150.000 | 7,5 % rente | 48 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220942953
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:51 schreef Horsemen het volgende:
Berichtje van SiG:
[..]
Betreft: Magda Janssensstraat 48 Zaandam & J.A. Zandlevenstraat 7 Zaandam

Het zal vast de juiste procedure zijn maar bizar dat het allemaal nog zo lang moet duren.
Kennelijk zijn er nog onderhandse biedingen (voor de veiling danwel nadien) die hoger zijn dan de veilingopbrengst, want voor verkoop via de veiling is geen rechterlijke beoordeling nodig. Probleem is volgens mij wel dat ze nu dus de hoogste bieder moeten vertellen dat ze niet gaan gunnen, maar als de rechter straks de onderhandse verkoop afwijst (b.v. Kas gaat een spelletje spelen en gaat niet akkoord met de onderhandse verkoop) dan kunnen ze opnieuw beginnen...
pi_220943110
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:59 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Kennelijk zijn er nog onderhandse biedingen (voor de veiling danwel nadien) die hoger zijn dan de veilingopbrengst, want voor verkoop via de veiling is geen rechterlijke beoordeling nodig. Probleem is volgens mij wel dat ze nu dus de hoogste bieder moeten vertellen dat ze niet gaan gunnen, maar als de rechter straks de onderhandse verkoop afwijst (b.v. Kas gaat een spelletje spelen en gaat niet akkoord met de onderhandse verkoop) dan kunnen ze opnieuw beginnen...
Ik denk dat kas niet veel meer te vertellen heeft.
pi_220943280
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:52 schreef Lezer8857 het volgende:
Stadshotel 1881 Vastgoed B.V.
¤ 1.150.000 | 7,5 % rente | 48 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo zag het er tot heden uit: Tante Annie.
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Op zich een mooie locatie voor een dergelijk hotelletje. In de oudste en wellicht mooiste stad van Nederland O-)

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 02-06-2026 15:05:38 ]
Pecunia non olet
pi_220944169
An*and bij collin (DKA) loopt langzaam terug met geïnvesteerd bedrag
pi_220944178
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:33 schreef impact9 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/fenix-liszka/

Leuk projectje, nieuw @ CCF
Hij koopt het pand voor ¤ 205k, terwijl de aankoopwaarde ¤ 185k bedraagt?
Nu ga ik er wel vanuit dat de ¤ 43k aan BTW wordt afgelost van de lening waardoor de LTV op een acceptabel niveau komt te liggen, passend bij de geboden rente.
pi_220944186
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:58 schreef Fredericm het volgende:
An*and bij collin (DKA) loopt langzaam terug met geïnvesteerd bedrag
Dan zal het Collin fonds er voor een deel uitstappen vermoed ik?
pi_220944334
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:51 schreef Horsemen het volgende:
Berichtje van SiG:
[..]
Betreft: Magda Janssensstraat 48 Zaandam & J.A. Zandlevenstraat 7 Zaandam

Het zal vast de juiste procedure zijn maar bizar dat het allemaal nog zo lang moet duren.
Heel vreemd dat je gaat veilen en ondetussen nog onderhandse biedingen worden gedaan. Het veilinghuis wil in elk geval euro's zien van de veilingkosten.
pi_220944393
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 17:22 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Heel vreemd dat je gaat veilen en ondertussen nog onderhandse biedingen worden gedaan. Het veilinghuis wil in elk geval euro's zien van de veilingkosten.
Als ik op de veiling mijn nek had uitgestoken om te bieden, zou ik er allesbehalve blij mee zijn. Ik weet niet of dit vaker voorkomt, maar ik zou zeggen een deal is een deal. En zo niet , dan een passende vergoeding.....
Pecunia non olet
pi_220944481
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 17:32 schreef obligataire het volgende:

[..]
Als ik op de veiling mijn nek had uitgestoken om te bieden, zou ik er allesbehalve blij mee zijn. Ik weet niet of dit vaker voorkomt, maar ik zou zeggen een deal is een deal. En zo niet , dan een passende vergoeding.....
Ik zou überhaupt niet gaan bieden als dit de constructie was. Zo blijft er m.i. ook weinig van de transparantie over.
pi_220944533
De veiling is zoals gebruikelijk onder voorbehoud van gunning, dat staat in de veilingvoorwaarden. De verkoper kan binnen 6 dagen na afslag laten weten dat het niet wordt gegund. Daarmee is het bod ook van tafel, dus hoe SIG dit over een paar maanden via een rechter wil laten goedkeuren is mij een raadsel.
pi_220944730
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:56 schreef obligataire het volgende:

[..]
Zo zag het er tot heden uit: Tante Annie.
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Op zich een mooie locatie voor een dergelijk hotelletje. In de oudste en wellicht mooiste stad van Nederland O-)
Het pand heeft heel wat namen op de gevel gehad de afgelopen jaren als ik zo door de streetview geschiedenis blader. Ik hoop dat de coffeeshop naast de deur niet teveel negatieve invloed heeft. Over de stad heb ik geen oordeel. Vraagprijs is (ongeveer) gelijk aan taxatiewaarde voor verbouwing, dus misschien wat optimistisch? Maar daarvoor hebben we dan wel een tweede hypotheek op een woonhuis.
pi_220944873
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 12:55 schreef Red_arrow het volgende:
Nou de veiling van Bathmen gaat lekker, 250 euro op H325 en 3250 euro op H326.
"Mijn" kavel H327 heeft dan nog een heel behoorlijke ¤32000 opgeleverd (als SIG daarmee akkoord gaat tenminste) maar flink minder dan de marktwaarde van ¤85000 en schijf 1A van ¤90000. Vreemd dat de bedragen zo verschillen voor de verschillende percelen. De rest gaat volgende week onder de hamer. En wat doet GVE?
pi_220944938
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 18:43 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
"Mijn" kavel H327 heeft dan nog een heel behoorlijke ¤32000 opgeleverd (als SIG daarmee akkoord gaat tenminste) maar flink minder dan de marktwaarde van ¤85000 en schijf 1A van ¤90000. Vreemd dat de bedragen zo verschillen voor de verschillende percelen. De rest gaat volgende week onder de hamer. En wat doet GVE?
GvE
quote:
In het dossier rondom het recreatiepark in Bathmen bevinden wij ons momenteel in een intensieve fase waarin meerdere oplossingsrichtingen parallel worden beoordeeld.

Enerzijds zijn er concrete signalen uit de markt dat er interesse bestaat in een integrale overname van het park. Samen met andere betrokken financiers worden deze trajecten actief begeleid, met als doel een zo hoog mogelijke opbrengst te realiseren.

Tegelijkertijd treffen wij voorbereidingen voor vervolgstappen om de zekerheden uit te kunnen winnen indien dit noodzakelijk blijkt. Hiermee borgen wij dat wij kunnen doorpakken en de regie behouden over het verdere verloop van het dossier.

Wij beoordelen alle ontwikkelingen zorgvuldig op haalbaarheid en concreetheid. Prioriteit daarbij is het optimaliseren van de aflossing van de hoofdsommen, inclusief achterstallige rente.
pi_220944940
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:59 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Kennelijk zijn er nog onderhandse biedingen (voor de veiling danwel nadien) die hoger zijn dan de veilingopbrengst, want voor verkoop via de veiling is geen rechterlijke beoordeling nodig. Probleem is volgens mij wel dat ze nu dus de hoogste bieder moeten vertellen dat ze niet gaan gunnen, maar als de rechter straks de onderhandse verkoop afwijst (b.v. Kas gaat een spelletje spelen en gaat niet akkoord met de onderhandse verkoop) dan kunnen ze opnieuw beginnen...
En daar komt bij dat de vraag ontstaat waar de komende maanden de oplopende rente van betaald gaat worden. Voor schijf 1A geen probleem is de verwachting maar voor 2 en 3 blijft steeds minder over als 1A een paar maanden extra rente gaat ontvangen. Dus of dit in het belang van alle investeerders is? dan moet het al om veel meer dan een paar duizend euro verschil gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Faraday01 op 02-06-2026 18:56:35 ]
pi_220945015
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 10:58 schreef zeeland6 het volgende:
Sig

Graag informeren wij u over de huidige stand van zaken van dit project. De looptijd van het project Gerrit Rietveldstraat 19 in Vlissingen is verlopen op 1 juni 2026.

Je hebt hier een email over gehad neem ik aan? Sommige mails van SIG komen bij mij niet aan geloof ik, nogal irritant want ik heb geen idee welke ik mis.
pi_220945192
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:02 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Je hebt hier een email over gehad neem ik aan? Sommige mails van SIG komen bij mij niet aan geloof ik, nogal irritant want ik heb geen idee welke ik mis.
Hier is vandaag een mail over gestuurd :Y
pi_220945197
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:33 schreef impact9 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/fenix-liszka/

Leuk projectje, nieuw @ CCF
Ziet er inderdaad aardig uit. Zou deze wel basis mee willen nemen.
pi_220945779
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 17:00 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Dan zal het Collin fonds er voor een deel uitstappen vermoed ik?
Vandaag is DKA voorgelegd aan een crowd voor een onderhandse (private) lening van 100k elk (of meervoud van 50k), totaal 4,1 mil. Samen met crowdfunding komen ze aan de 8,1 mil. Wellicht heeft het daar mee te maken (communicerende vaten).

[ Bericht 10% gewijzigd door ovdm op 02-06-2026 22:12:02 ]
pi_220946137
Ik ben toch maar eens in de projecten van Kas gedoken. De houding van SIG valt me hierin tot op heden tegen.
Ik heb een onderhands bod gedaan op de woningen in Zaandam, allereerst flink moeten doorduwen om informatie te krijgen. Daarna ook nog flink moeten bellen voor een reactie op mijn bod, afgewezen, en terecht want de veiling levert tot nu toe meer op... Maar geen vraag of het bod hoger kon of onderhandeling..

Bij de projecten Bathmen wordt tot op heden nog geen woord gerept over de bouwdepots terwijl er pas op 3 kavels objecten staan... Ik ben erg benieuwd of er nog wat is achtergehouden maar ik vrees van niet. Gaat voor mij een aardige strop betekenen met deze veilingopbrengsten.
-
pi_220946415
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 21:39 schreef bonenstaak het volgende:
Bij de projecten Bathmen wordt tot op heden nog geen woord gerept over de bouwdepots terwijl er pas op 3 kavels objecten staan... Ik ben erg benieuwd of er nog wat is achtergehouden maar ik vrees van niet. Gaat voor mij een aardige strop betekenen met deze veilingopbrengsten.
Op welke percelen is gebouwd? Ik zit in 333. Ik zie op de foto's van de veiling wel bebouwing, maar in de tekst staat dit niet zo duidelijk. Wel dat er een vergunning is voor 5 trekkershutten.

Geen idee waarom ik in deze heb geïnvesteerd nu ik terugkijk. Bouwdepot is wel een groot ding als blijkt dat dit is vrijgegeven zonder facturen van bouwkosten.
quote:
Aanvullende voorwaarden bij de offerte:
De volledige lening wordt ingeschreven voor een bedrag van: ¤ 135.000
Voor de verbouwing wordt een bedrag in een bouwdepot gezet. Dit bedraagt: ¤ 135.000
De geldlening, welke verstrekt wordt door SamenInGeld, bedraagt: ¤ 0
Uit het bouwdepot kan door middel van officiële nota’s aangaande de verbouwing, geld worden opgevraagd.
Kunnen nog wel procedures bij Kifid of rechtbank gaan worden.

[ Bericht 6% gewijzigd door KrekelJapie op 02-06-2026 22:38:30 ]
pi_220947283
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 22:33 schreef KrekelJapie het volgende:
Bouwdepot is wel een groot ding als blijkt dat dit is vrijgegeven zonder facturen van bouwkosten.
Ik heb hier eerder een vraag over gesteld aan SIG via email maar heb geen antwoord gekregen (of ontvangen). Mogelijk is dat een van de dingen waar ze nog mee bezig zijn. Er kunnen wel facturen geweest zijn voor bouwrijp maken, aanleg voorzieningen, bouwvergunningen, architecten etc maar het systeem van een bouwdepot blijft gevoelig voor creatief boekhouden. Bijvoorbeeld materiaal bestellen, rekening ontvangen, bestelling weer annuleren maar rekening wel insturen. Of de rekening van een huisje gebruiken voor meerdere projecten. Als de financiële nood aan de man is kan hiermee frauderen wel een gemakkelijke uitweg lijken.

Misschien kan de leningnemer nog wat terugverdienen met zijn AI geschreven boeken, maar ik denk het niet.
pi_220947585
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 18:28 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Het pand heeft heel wat namen op de gevel gehad de afgelopen jaren als ik zo door de streetview geschiedenis blader. Ik hoop dat de coffeeshop naast de deur niet teveel negatieve invloed heeft. Over de stad heb ik geen oordeel. Vraagprijs is (ongeveer) gelijk aan taxatiewaarde voor verbouwing, dus misschien wat optimistisch? Maar daarvoor hebben we dan wel een tweede hypotheek op een woonhuis.
Zo'n coffeeshop wijkt nauwelijks af van gewone detailhandel, mensen komen en gaan maar je ziet geen toestanden voor de deur. Misschien dat het zelfs aantrekkelijk is voor hotelgasten uit landen waar die verkoop verboden is.
Pecunia non olet
pi_220948628
En wederom een vervroegde aflossing via SiG:

quote:
Je hebt geïnvesteerd in het project Stenenhoef 29 in Ossendrecht. De hypotheek is op 28 mei 2026 vervroegd afgelost.

Bij deze algehele aflossing voor de contract-einddatum is er een boeterente van toepassing. Indien de looptijd nog langer dan 6 maanden is, is er 6 maanden boeterente verschuldigd.
pi_220950393
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:33 schreef impact9 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/fenix-liszka/

Leuk projectje, nieuw @ CCF
Staat nu open.
pi_220950397
Dubbel
  woensdag 3 juni 2026 @ 14:03:17 #58
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220950400
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Staat nu open.
Basis meegepakt
pi_220950430
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Wat zou er met die gast aan de hand zijn?
En die ouwe menskes maar betalen. Schandalig.
Pecunia non olet
pi_220950442
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:03 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Basis meegepakt
En vol.
pi_220950455
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:14 schreef Horsemen het volgende:

[..]
En vol.
Ja ik heb die laatste 100 euro ook nog maar even meegepakt.
  woensdag 3 juni 2026 @ 15:02:14 #62
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220950805
Linkje herfinanciering M.H.C. van der Steen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220950812
Dubbel
pi_220950841
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:02 schreef leolinedance het volgende:
Linkje herfinanciering M.H.C. van der Steen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lagere rente (7,5 naar 7,0%) dan de vorige keer en een aanzienlijk hoger risico (300k naar 500k).

Ik twijfel of ik hem zal doorrollen.

Edit: Taxatiewaarde in 2 jaar tijd van 535k naar 725k. In eerste instantie ongeloofwaardig maar het zou natuurlijk kunnen dat het de eerste taxatie wat lager is gewaardeerd om belastingtechnische redenen?

Wat vinden jullie ervan?

[ Bericht 6% gewijzigd door Horsemen op 03-06-2026 15:13:56 ]
pi_220950862
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:08 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Lagere rente (7,5 naar 7,0%) dan de vorige keer en een aanzienlijk hoger risico (300k naar 500k).

Ik twijfel of ik hem zal doorrollen.
Ik dus ook. Ik neig naar nee.
pi_220950885
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Ik dus ook. Ik neig naar nee.
Taxatiewaarde in 2 jaar tijd van 535k naar 725k. In eerste instantie ongeloofwaardig maar het zou natuurlijk kunnen dat de eerste taxatie wat lager is gewaardeerd om belastingtechnische redenen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 03-06-2026 15:22:21 ]
pi_220950888
NW CCF M.H.C. van der Steen HERFIN van 47724 (300k 7,5% 24mnd aflos jul26)
Nu ¤ 500.000 | 7,0 % rente | 48 maanden | en al 4 invest voor 152k

taxatie 19feb24 = 535k
taxatie 8jan26 = 725k nogal een verschil voor 2jr voor 42boxen circa 35% in waarde erbij binnen 2jr

Ons allen viel hetzelfde op / rente omlaag - risico omhoog - looptijd langer- tax-waarde fors hoger - cashflow niet fors - aansprakelijkheid moreel - voorlopig op pauze

[ Bericht 20% gewijzigd door peterc op 03-06-2026 15:22:14 ]
pi_220950965
quote:
12s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:15 schreef peterc het volgende:
NW CCF M.H.C. van der Steen HERFIN van 47724 (300k 7,5% 24mnd aflos jul26)
Nu ¤ 500.000 | 7,0 % rente | 48 maanden | en al 4 invest voor 152k

taxatie 19feb24 = 535k
taxatie 8jan26 = 725k nogal een verschil voor 2jr voor 42boxen circa 35% in waarde erbij binnen 2jr

Ons allen viel hetzelfde op / rente omlaag - risico omhoog - looptijd langer- tax-waarde fors hoger - cashflow niet fors - aansprakelijkheid moreel - voorlopig op pauze
normaliter moet dan het aanvangsrendement omlaag om het bedrag hoger te krijgen. Het ligt namelijk niet aan de (toegevoegde)meters of bijzondere huurprijzen. Denk eerlijk gezegd wel dat je met 42 garageboxjes je 500k terug moet krijgen echter of de ltv 75% is, is natuurlijk de grote vraag. Ik durf deze wel aan.
pi_220950971
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:15 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Taxatiewaarde in 2 jaar tijd van 535k naar 725k. In eerste instantie ongeloofwaardig maar het zou natuurlijk kunnen dat de eerste taxatie wat lager is gewaardeerd om belastingtechnische redenen?
Zou kunnen - en dan nu een (wat hogere) om een goede LTV & % te verkrijgen. Maar wat is het werkelijk?
huurprijs stijgt van circa ¤ 75 (2024) per box naar ¤ 86 (2026) > ¤ 97 (2027)
pi_220951024
quote:
12s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:15 schreef peterc het volgende:
voor 42boxen
Zijn het er 42? Staat dat ergens? Zelf kwam ik even snel aan 36 stuks maar misschien zit ik niet goed te tellen.
pi_220951065
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Zijn het er 42? Staat dat ergens? Zelf kwam ik even snel aan 36 stuks maar misschien zit ik niet goed te tellen.
Ik zie het al, er zit in de pitch ook verschil in de zekerheden. vorige lening bij nr. 106 P tot en met Y en daar staat nu P tot en met U
pi_220951201
quote:
12s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:29 schreef peterc het volgende:

[..]
Zou kunnen - en dan nu een (wat hogere) om een goede LTV & % te verkrijgen. Maar wat is het werkelijk?
huurprijs stijgt van circa ¤ 75 (2024) per box naar ¤ 86 (2026) > ¤ 97 (2027)
Forse stijging richting de huurders, maar om er vervolgens heel weinig aan over te houden.
OK de aflossing is daar ook van af, maar die is erg laag.
Hoe kun je dan verkopen dat het onderpand fors in waarde is gestegen, terwijl het rendement zo laag is. Dan kun je beter je geld op een deposito zetten in plaats van die boxen te kopen.

Fijn dat hij zijn ouweheer wil helpen, maar dat gaat ten koste van de zekerheid en het rendement van de crowdfunders.

Hopelijk lukt de herfinanciering want dan heb ik mijn inleg terug van de eerste lening.
Pecunia non olet
pi_220951228
ChatGPT:

quote:
Het betreft meerdere boxen: Julianastraat 106 C tot en met H, J, L tot en met N en P tot en met U, 108A, C tot en met H, J tot en met N en P tot en met Y, 5121 LT te Rijen, kadastraal bekend als sectie B nummer 5778 te Gilze en Rijen

Dit is interessante informatie, want dit gaat niet om één garagebox maar om een substantieel deel van het gehele garageboxencomplex op perceel Gilze en Rijen, sectie B, nummer 5778.

Op basis van de adressen die je noemt kom ik uit op ongeveer:

106C t/m 106H = 6 boxen
106J = 1 box
106L t/m 106N = 3 boxen
106P t/m 106U = 6 boxen
108A = 1 unit
108C t/m 108H = 6 boxen
108J t/m 108N = 5 boxen
108P t/m 108Y = 10 boxen

Totaal: circa 38 units.

De afzonderlijke units in dit complex lijken uiteen te lopen van ongeveer 12 m² tot ruim 20 m². Voorbeelden binnen hetzelfde complex zijn:

106C circa 12 m²
106T circa 22 m²
108P circa 15 m²

Als ik een beleggersbril opzet voor Rijen in 2026:

Scenario Waarde per box
Voorzichtige taxatie ¤12.000 – ¤16.000
Marktconforme taxatie ¤16.000 – ¤22.000
Bij goede verhuurbaarheid en stroomvoorziening ¤22.000 – ¤30.000

Voor 38 boxen betekent dat grofweg:

Conservatief: ¤450.000 – ¤600.000
Realistisch: ¤600.000 – ¤850.000
Optimistisch: ¤850.000 – ¤1.100.000+

De belangrijkste factor is de huuropbrengst. Stel dat de gemiddelde huur ¤125–¤175 per box per maand bedraagt en de bezettingsgraad hoog is, dan praat je over een bruto jaarhuur van ongeveer ¤57.000–¤80.000. Bij een bruto aanvangsrendement van 7–9% kom je eveneens uit op een waarde ergens tussen ongeveer ¤650.000 en ¤1.000.000. Dat sluit redelijk aan bij bovenstaande bandbreedte.

Kun je aangeven:

Wat de vraagprijs of veilingprijs is?
Zijn de boxen momenteel verhuurd?
Is er sprake van eigen grond of erfpacht?
Is er elektriciteit aanwezig?

Met die gegevens kan ik een veel nauwkeurigere waardering maken, alsof ik er een beleggingsanalyse op loslaat.

De huurinkomsten voor 2026 bedragen (conform overeenkomsten) ¤ 43.800,- per jaar

Met een contractuele huur van ¤43.800 per jaar wordt de waarde vooral bepaald door het rendement dat een belegger eist, niet zozeer door de losse waarde van de boxen.

Een eenvoudige beleggersberekening:

Bruto aanvangsrendement (BAR) Indicatieve waarde
10% ¤438.000
9% ¤487.000
8% ¤547.500
7% ¤625.700
6% ¤730.000

Bij oudere garageboxen uit de jaren 60 in een regionale plaats als Rijen zie ik doorgaans eerder een rendementseis van 7% tot 9% dan van 5% à 6%. Dat zou uitkomen op ongeveer ¤490.000 tot ¤625.000.

Wat mij opvalt:

Het gaat om circa 38 units op één perceel van ongeveer 1.490 m².
De gemiddelde huur komt uit op ongeveer ¤1.150 per box per jaar, oftewel circa ¤96 per maand per box (¤43.800 / 38). Dat is niet extreem hoog voor de huidige markt.
Als veel huurcontracten oud zijn, kan er mogelijk nog huurpotentieel in zitten.

Mijn voorlopige inschatting zou daarom zijn:

Onderkant marktwaarde: ¤475.000 – ¤525.000
Reële marktwaarde: ¤525.000 – ¤625.000
Alleen haalbaar bij zeer goede verhuurbaarheid en weinig onderhoud: ¤625.000 – ¤700.000+
  woensdag 3 juni 2026 @ 16:17:24 #74
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220951288
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:08 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Lagere rente (7,5 naar 7,0%) dan de vorige keer en een aanzienlijk hoger risico (300k naar 500k).

Ik twijfel of ik hem zal doorrollen.

Edit: Taxatiewaarde in 2 jaar tijd van 535k naar 725k. In eerste instantie ongeloofwaardig maar het zou natuurlijk kunnen dat het de eerste taxatie wat lager is gewaardeerd om belastingtechnische redenen?

Wat vinden jullie ervan?
Ik twijfel ook, en neig naar nee. Veel meegenomen de laatste tijd, even pas op de plaats.
pi_220951587
hcf

De ondernemer van Mexita Nijmegen heeft de financiering vervroegd afgelost. Dit heeft tot gevolg dat u vandaag het nog resterende aflossingsdeel en 2% dividend over uw oorspronkelijke inleg in uw wallet bijgeschreven krijgt.
pi_220951697
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:04 schreef zeeland6 het volgende:
hcf

De ondernemer van Mexita Nijmegen heeft de financiering vervroegd afgelost. Dit heeft tot gevolg dat u vandaag het nog resterende aflossingsdeel en 2% dividend over uw oorspronkelijke inleg in uw wallet bijgeschreven krijgt.
Aflosschema nog niet ]bijgewerkt, geld wel bijgeschreven in de wallet. Ik mis de normale rente van deze maand.
Edit, aflosschema intussen wel bijgewekrt, daar wel de normale maandrente, maar (nog) niet in de wallet.

Restaurant is zo te zien gesloten.
pi_220951842
En ook nog een vervroegde aflossing bij NLI

quote:
Vervroegde aflossing Voorhout Vastgoed B.V.
(...)
Het pand is niet actief in de verkoop geweest; een geïnteresseerde partij heeft zich zelfstandig gemeld en de propositie overgenomen. De uitbetaling is klaargezet en zal morgen worden overgemaakt. U ontvangt daarbij de resterende hoofdsom, de rente tot en met de aflosdatum en de vergoeding voor vervroegde aflossing ter hoogte van drie maanden rente.
Daarmee heb ik nog 1 lopende investering bij NLI. Deze heeft al twee keer uitstel van aflossing gekregen dus een beetje een zorgenkindje. Ik heb nooit veel projecten gehad bij NLI en het lijkt nu daar (ook) op te houden.
pi_220952491
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 22:33 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Op welke percelen is gebouwd? Ik zit in 333. Ik zie op de foto's van de veiling wel bebouwing, maar in de tekst staat dit niet zo duidelijk. Wel dat er een vergunning is voor 5 trekkershutten.

Geen idee waarom ik in deze heb geïnvesteerd nu ik terugkijk. Bouwdepot is wel een groot ding als blijkt dat dit is vrijgegeven zonder facturen van bouwkosten.
[..]
Kunnen nog wel procedures bij Kifid of rechtbank gaan worden.
De bebouwde percelen lijken te zijn:
346 349 en 331.
De informatie op de veilingsite is voor alle projecten geknipt en geplakt, volgens mij zijn deze 3 percelen dus bebouwd en mogen er nog 2 kavels bebouwd worden. Hoe ze gaan bepalen welke dat zijn ben ik heel benieuwd naar..
Daarnaast klopt de informatie niet volledig/is deze niet up to date, bij de woningen in Zaandam zijn de oude huurwaardes en huurcontracten toegevoegd. Mijn compagnon is bij de woningen langs gegaan en in alle woningen woonde inmiddels andere mensen met vrijwel zeker een andere huurprijs...
-
pi_220954869
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:22 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Aflosschema nog niet ]bijgewerkt, geld wel bijgeschreven in de wallet. Ik mis de normale rente van deze maand.
Edit, aflosschema intussen wel bijgewekrt, daar wel de normale maandrente, maar (nog) niet in de wallet.

Restaurant is zo te zien gesloten.
Geen idee wat ze daar aan het doen zijn, nu is het aflosschema aangepast en is het rentebedrag alleen de 2% boeterente en is de normale maandrente verdwenen.
Ik ben echt wel een fan van HCN, maar dit is niet de eerste keer dat er iets niet klopt met de betaling van een vervroegde aflossing.
pi_220956272
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:33 schreef impact9 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/fenix-liszka/

Leuk projectje, nieuw @ CCF
Deze stond net weer voor een klein bedrag open en heb dat meegenomen.

Ik vroeg me wel af hoe ze het willen doen met die verplichte terugbetaling waarover gesproken wordt. Als de ondernemer dat om wat voor reden ook niet doet of kan doen, wat dan?

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt of aan Collin gevraagd?
pi_220956473
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:03 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Deze stond net weer voor een klein bedrag open en heb dat meegenomen.

Ik vroeg me wel af hoe ze het willen doen met die verplichte terugbetaling waarover gesproken wordt. Als de ondernemer dat om wat voor reden ook niet doet of kan doen, wat dan?

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt of aan Collin gevraagd?
Nee, niet nagevraagd en ik meen ook nog niet meegemaakt. Ik ga er vanuit dat je dan het dan richting de afdeling beheer gaat met de bekende afspraken. Zelf neem ik dergelijke meldingen in een pitch altijd ter kennisgeving aan, vergelijkbaar met een negatieve hypotheekverklaring.
pi_220956486
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:02 schreef leolinedance het volgende:
Linkje herfinanciering M.H.C. van der Steen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alles afwegende, ook zijn betaalgedrag de afgelopen periode, heb ik hem voor mijn minimale bedrag doorgerold.
pi_220956513
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:27 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Alles afwegende, ook zijn betaalgedrag de afgelopen periode, heb ik hem voor mijn minimale bedrag doorgerold.
Idem.
Pecunia non olet
pi_220956870
Ik heb torrevieja bij GVE ingetrokken. De taxatie van de Spaanse woning is verlaagd. LTV is nu 71%
pi_220956895
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:27 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Alles afwegende, ook zijn betaalgedrag de afgelopen periode, heb ik hem voor mijn minimale bedrag doorgerold.
Ik vermoed ook niet dat papa zijn centjes meteen gaat opmaken aan drugs en vrouwen, in die zin is dat deel van het leenbedrag ook niet meteen echt weg.

(Zeg ik zonder de betrokken te kennen of onderzoek gedaan te hebben)
pi_220956906
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:25 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Ik vermoed ook niet dat papa zijn centjes meteen gaat opmaken aan drugs en vrouwen, in die zin is dat deel van het leenbedrag ook niet meteen echt weg.

(Zeg ik zonder de betrokken te kennen of onderzoek gedaan te hebben)
Wat ik nog het meest zorgelijk vind is dat die exploitatie geen drol oplevert. Terwijl hij al niet noemenswaardig aflost. Lijkt me dat er probleempjes zijn die niet vermeld worden. Maar het risico voor de crowdfunders is vrij gering dus toe maar.
Pecunia non olet
pi_220956951
Ik laat ‘m lopen, vind het best dat mijn eerste investering terugkomt. Ben gewoon wat kritischer nu.
pi_220957107
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:36 schreef lykkefund het volgende:
Ik laat ‘m lopen, vind het best dat mijn eerste investering terugkomt. Ben gewoon wat kritischer nu.
Ik snap best dat ik er de eerste keer stevig in gegaan ben (3x normaal). De condities zijn nu een stuk minder dan toen.
Pecunia non olet
pi_220957145
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:36 schreef lykkefund het volgende:
Ik laat ‘m lopen, vind het best dat mijn eerste investering terugkomt. Ben gewoon wat kritischer nu.
Ik ga ook niet doorrollen. Wacht wel op betere projecten.
pi_220957157
Nieuwe via Collin:

H.H. Özer
¤ 242.000 | 6,0 % rente | 36 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/h-h-%c3%b6zer1/

Niet doorgelezen, rente is voor mij te laag.
pi_220957196
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:25 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Ik vermoed ook niet dat papa zijn centjes meteen gaat opmaken aan drugs en vrouwen, in die zin is dat deel van het leenbedrag ook niet meteen echt weg.
Dat zal idd wel niet het geval zijn, misschien heeft hij het geld nodig voor schenkingen of voor een grote aanschaf.

Het is natuurlijk wel zo dat pa een achtergestelde lening had en dat dit risico nu voor een aanzienlijk deel naar de crowd verschuift. Terwijl de rentevoet juist daalt en hij bijna niet aflost.
Pecunia non olet
pi_220957457
Bij GVE lunchroom spaarndam ook teruggestort. 2e hypotheek is niet mogelijk.
GVE wil voortaan een verklaring vsn eerste hypotheekhouder dat een tweede hypotheek toegestaan is. Spaart hun en ons werk uit
pi_220957665
Aanpassing zekerheden GvE lunchroom van 100 naar 0
quote:
Bij de aanvraag was aanvankelijk voorzien in een tweede hypotheekrecht op de woning van de ouders van één van de ondernemers. De eerste hypotheekhouder heeft hiervoor echter geen toestemming verleend. Hierdoor kan deze hypothecaire zekerheid niet worden gevestigd. Als gevolg hiervan is er geen sprake meer van een hypothecaire zekerheid, waardoor het risicoprofiel van de financiering wijzigt. Ter compensatie van het gewijzigde risicoprofiel wordt de rente verhoogd van 7,0% naar 10,0% per jaar. Alle overige voorwaarden van de financiering blijven ongewijzigd. Gezien het materiële karakter van deze wijziging bieden wij u de mogelijkheid uw deelname te heroverwegen. U heeft tot vrijdag 5 juni 2026 om 11:00 uur om uw inschrijving kosteloos in te trekken.
pi_220957738
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:28 schreef Fredericm het volgende:
Bij GVE lunchroom spaarndam ook teruggestort. 2e hypotheek is niet mogelijk.
GVE wil voortaan een verklaring vsn eerste hypotheekhouder dat een tweede hypotheek toegestaan is. Spaart hun en ons werk uit
Zo, hebben ze daar al die jaren over gedaan om dat te bedenken 8)7
pi_220957904
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:28 schreef Fredericm het volgende:
Bij GVE lunchroom spaarndam ook teruggestort. 2e hypotheek is niet mogelijk.
GVE wil voortaan een verklaring vsn eerste hypotheekhouder dat een tweede hypotheek toegestaan is. Spaart hun en ons werk uit
35% van investeringsbedrag is al geannuleerd
pi_220957919
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:36 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Geen idee wat ze daar aan het doen zijn, nu is het aflosschema aangepast en is het rentebedrag alleen de 2% boeterente en is de normale maandrente verdwenen.
Ik ben echt wel een fan van HCN, maar dit is niet de eerste keer dat er iets niet klopt met de betaling van een vervroegde aflossing.
Bericht terug van Igor dat het gister niet lukt in het systeem om de rentebetaling te doen. Intussen rente wel bijgeboekt, zelfs iets meer omdat de investfee niet ingehouden is.
pi_220958866
Netjes gedaan door Collin, ik had minder verwacht.
En misschien komt er nog meer maar ik ben sowieso tevreden.


Beste investeerder,
Wij hebben u op 11 mei jl. voor het laatst geïnformeerd inzake de situatie bij Hennen Development met leningnummer 00051325. Op dat moment hebben wij u geïnformeerd over de beschikking van de voorzieningenrechter, die akkoord is gegaan met een koopprijs van ¤ 3.500.000,-. Deze verkoopsom is tot stand gekomen na een lang traject waarbij onze intensief beheer adviseur uitvoerig met de afdeling Beheer heeft opgetrokken en waarbij de nodige stappen moesten worden gezet om een maximale opbrengst te realiseren. Vooral omdat de ondernemer onvindbaar bleek. Hierbij hebben wij in eerste aanleg niet gekozen voor een traject van executieverkoop maar hebben wij met verlof van de voorzieningenrechter het Beheerbeding ingeroepen, waarbij Collin is aangesteld als beheerder van het pand. Hetgeen heeft geleid tot een hogere opbrengst dan bij een executieveiling, maar ook tot een kostbare juridische procedure. Daarnaast waren er verzekeringskosten en kosten voor het voortzetten van de beveiliging van het verhypothekeerde onderpand.

Dit heeft ertoe geleid dat wij een afwijkende wijze van verkoop in gang hebben gezet waarbij wij zelf de geïnteresseerde kopers hebben rondgeleid en uiteindelijk het bod van ¤ 3.500.000,- de hoogste bieding bleek. Dit bod hebben wij met behulp van onze advocaat in een koopovereenkomst vastgelegd. Omdat Collin als eerste hypotheekhouder niet zelfstandig tot onderhandse verkoop mag overgaan, maar uitsluitend het recht van parate executie heeft, hebben wij een traject doorlopen waarbij een executieveiling is gestart. Voorafgaand aan de veiling is de ontvangen bieding voorgelegd aan de voorzieningenrechter, die het bod uiteindelijk heeft geaccepteerd, waarmee op deze wijze een onderhandse executieverkoop tot stand is gekomen. De taxatie van het pand bij executoriale veiling middels een openbare veiling was significant lager dan het hoogste bod.

Wij zijn dan ook verheugd dat al deze inspanningen zijn beloond, waardoor wij nu de gerealiseerde verkoopopbrengst van ¤ 3.500.000,- minus de gemaakte incassokosten pro rato uw aandeel in deze financiering als aflossing aan u over kunnen maken waarbij, zoals in het voorgaande bericht al aangegeven, een rate of recovery van ca. 84,6 % is gerealiseerd exclusief de rentevergoeding ter hoogte van ca. 4,5 % van de hoofdsom.

Buiten deze opbrengst loopt er nog een executietraject ten aanzien van in privé bij de borg in eigendom zijnde panden, waarop wij beslag hebben gelegd. De uiteindelijke opbrengst van deze panden bepaalt of hieruit nog door Collin een bedrag wordt ontvangen. Uiteraard volgen wij dit traject nauwgezet.

Ook in dit dossier hebben de ingeschakelde intensief beheeradviseur en het team Beheer vergaande inspanningen geleverd om, ondanks het vertrek van de ondernemer, een zo hoog mogelijk resultaat te realiseren. Wij zijn dan ook zeer content dat deze inspanningen hebben geleid tot een onderhandse verkoopopbrengst, temeer daar het pand niet was afgebouwd en sprake was van een complexe juridische procedure rondom deze strategie.

Wij gaan er vanuit u hiermede naar behoren te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Bas Denissen
pi_220959215
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2026 15:08 schreef Collin63 het volgende:

Netjes gedaan door Collin, ik had minder verwacht.
En misschien komt er nog meer maar ik ben sowieso tevreden.

Beste investeerder,
Wij hebben u op 11 mei jl. voor het laatst geïnformeerd inzake de situatie bij Hennen Development met leningnummer 00051325. Op dat moment hebben wij u geïnformeerd over de beschikking van de voorzieningenrechter, die akkoord is gegaan met een koopprijs van ¤ 3.500.000,-. Deze verkoopsom is tot stand gekomen na een lang traject waarbij onze intensief beheer adviseur uitvoerig met de afdeling Beheer heeft opgetrokken en waarbij de nodige stappen moesten worden gezet om een maximale opbrengst te realiseren. Vooral omdat de ondernemer onvindbaar bleek. Hierbij hebben wij in eerste aanleg niet gekozen voor een traject van executieverkoop maar hebben wij met verlof van de voorzieningenrechter het Beheerbeding ingeroepen, waarbij Collin is aangesteld als beheerder van het pand. Hetgeen heeft geleid tot een hogere opbrengst dan bij een executieveiling, maar ook tot een kostbare juridische procedure. Daarnaast waren er verzekeringskosten en kosten voor het voortzetten van de beveiliging van het verhypothekeerde onderpand.

Dit heeft ertoe geleid dat wij een afwijkende wijze van verkoop in gang hebben gezet waarbij wij zelf de geïnteresseerde kopers hebben rondgeleid en uiteindelijk het bod van ¤ 3.500.000,- de hoogste bieding bleek. Dit bod hebben wij met behulp van onze advocaat in een koopovereenkomst vastgelegd. Omdat Collin als eerste hypotheekhouder niet zelfstandig tot onderhandse verkoop mag overgaan, maar uitsluitend het recht van parate executie heeft, hebben wij een traject doorlopen waarbij een executieveiling is gestart. Voorafgaand aan de veiling is de ontvangen bieding voorgelegd aan de voorzieningenrechter, die het bod uiteindelijk heeft geaccepteerd, waarmee op deze wijze een onderhandse executieverkoop tot stand is gekomen. De taxatie van het pand bij executoriale veiling middels een openbare veiling was significant lager dan het hoogste bod.

Wij zijn dan ook verheugd dat al deze inspanningen zijn beloond, waardoor wij nu de gerealiseerde verkoopopbrengst van ¤ 3.500.000,- minus de gemaakte incassokosten pro rato uw aandeel in deze financiering als aflossing aan u over kunnen maken waarbij, zoals in het voorgaande bericht al aangegeven, een rate of recovery van ca. 84,6 % is gerealiseerd exclusief de rentevergoeding ter hoogte van ca. 4,5 % van de hoofdsom.

Buiten deze opbrengst loopt er nog een executietraject ten aanzien van in privé bij de borg in eigendom zijnde panden, waarop wij beslag hebben gelegd. De uiteindelijke opbrengst van deze panden bepaalt of hieruit nog door Collin een bedrag wordt ontvangen. Uiteraard volgen wij dit traject nauwgezet.

Ook in dit dossier hebben de ingeschakelde intensief beheeradviseur en het team Beheer vergaande inspanningen geleverd om, ondanks het vertrek van de ondernemer, een zo hoog mogelijk resultaat te realiseren. Wij zijn dan ook zeer content dat deze inspanningen hebben geleid tot een onderhandse verkoopopbrengst, temeer daar het pand niet was afgebouwd en sprake was van een complexe juridische procedure rondom deze strategie.

Wij gaan er vanuit u hiermede naar behoren te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Bas Denissen
Netjes hoor.
Kan je berekenen wat nu ongeveer het kostenplaatje van deze hele procedure (tot nu toe) geweest is?
pi_220959260
Nog mensen die in DKA zijn gestapt? Staat nog een stukje open en heb nog wat saldo. Sta er wat neutraal in.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220959319
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:02 schreef nostra het volgende:
Nog mensen die in DKA zijn gestapt? Staat nog een stukje open en heb nog wat saldo. Sta er wat neutraal in.
Ja, ik heb hem meegenomen. Heb al eerder geinvesteerd in leningen van de heren en nooit problemen gehad. Sommige leningen zijn intussen al afgelost of geherfinancierd. Degenen die nog actief zijn betreffen ontwikkelprojecten (bedrijfsunits) en daar zijn de afgelopen tijd al meerdere keren gedeeltelijke vervroegde aflossingen geweest wegens verkoop. Dat geld kon dan mooi in deze nieuwe, alleen beetje jammer dat rente bij deze lager is dan bij de eerdere leningen die ik al heb.
pi_220959341
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:02 schreef nostra het volgende:
Nog mensen die in DKA zijn gestapt? Staat nog een stukje open en heb nog wat saldo. Sta er wat neutraal in.
Ik niet, denk dat t allemaal wel goed komt, maar er is wel wat risico. Vind de rente daar wat mager voor.

Er staat voor mijn doen ook best wat geld stil, maar twijfelde toch teveel en bij twijfel niet doen.
pi_220959493
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:16 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Ik niet, denk dat t allemaal wel goed komt, maar er is wel wat risico. Vind de rente daar wat mager voor.

Er staat voor mijn doen ook best wat geld stil, maar twijfelde toch teveel en bij twijfel niet doen.
Om diezelfde reden ben ik bij dit project ook niet ingestapt. In het verleden in een aantal projecten gezeten (waarvan er nog drie lopend zijn) en geen problemen gehad bij hun. Rente had net iets hoger mogen zijn.
pi_220959589
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 15:55 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Netjes hoor.
Kan je berekenen wat nu ongeveer het kostenplaatje van deze hele procedure (tot nu toe) geweest is?
Als ik het goed bereken zijn de kosten 85000 euro op een project van 5 miljoen. Dat zou 1,7% zijn.
Inclusief verzekeringskosten, beveiliging en nog meer.
pi_220959604
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:10 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Als ik het goed bereken zijn de kosten 85000 euro op een project van 5 miljoen. Dat zou 1,7% zijn.
Inclusief verzekeringskosten, beveiliging en nog meer.
Dank!

Wat ze voor een deel toch even hebben moeten voorschieten.
pi_220959681
Nieuw project via Collin met morele zekerheden:

SunlightShop Finance B.V.
¤ 350.000 | 9,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/sunlightshop-finance-b-v1/
pi_220959865
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:30 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project via Collin met morele zekerheden:

SunlightShop Finance B.V.
¤ 350.000 | 9,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/sunlightshop-finance-b-v1/
De rente is leuk, maar dat is ook alles.
pi_220960069
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:30 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project via Collin met morele zekerheden:

SunlightShop Finance B.V.
¤ 350.000 | 9,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/sunlightshop-finance-b-v1/
Hier loop ik met een grote boog omheen.
pi_220960311
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2026 15:08 schreef Collin63 het volgende:

<..>

Wij zijn dan ook verheugd dat al deze inspanningen zijn beloond, waardoor wij nu de gerealiseerde verkoopopbrengst van ¤ 3.500.000,- minus de gemaakte incassokosten pro rato uw aandeel in deze financiering als aflossing aan u over kunnen maken waarbij, zoals in het voorgaande bericht al aangegeven, een rate of recovery van ca. 84,6 % is gerealiseerd exclusief de rentevergoeding ter hoogte van ca. 4,5 % van de hoofdsom.

<...>
Ik zit ook in deze post. Hetgeen ze schrijven qua rente is wellicht juist (dit project ging na 6 maanden al fout, maar de rente over die 6 goede maanden is inderdaad 4,5% van de hoofdsom), maar zuiverder is dat men van slechts 6 maanden rente heeft ontvangen, en de niet ontvangen rente van de afgelopen 9 of 10 maanden opgeteld wordt bij de nog resterende hoofdsom.

Die niet-ontvangen rente zit niet in de aflossing die ik vandaag heb ontvangen volgens het overzicht. Hij zit ook niet bij de nog verwachtte aflossing van de resterende 15,5%, die in het schema is genoteerd op 20 oktober 2030. Zouden ze de niet ontvangen rente en de nog te ontvangen rente wegpoetsen met deze opmerking?

Ik kan wel bevestigen dat ik tot op heden 84,5% afgelost heb gekregen.
pi_220960327
Nieuws over L en *J Pand*en:
https://www.collincrowdfund.nl/l-en-j-panden-b-v/
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Ik heb een donkerbruin vermoeden wie die crediteur is die het faillissement heeft aangevraagd:

https://www.rtvnoord.nl/z(...)graven-de-strijdbijl
https://www.rtvnoord.nl/z(...)rwijten-over-en-weer
https://www.rtvnoord.nl/z(...)aren-zes-ton-betalen


We zullen het moeten afwachten. Het pand lijkt die 6 ton wel waard te zijn, plus eventuele bijkomende kosten.
Ik snap nu wel waarom hij het pand naar die andere BV heeft overgezet. Denk niet dat dit hem gaat helpen, uiteindelijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door obligataire op 04-06-2026 19:46:53 ]
Pecunia non olet
pi_220961027
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:36 schreef Soulfreak het volgende:
Ik ben echt wel een fan van HCN, maar dit is niet de eerste keer dat er iets niet klopt met de betaling van een vervroegde aflossing.
Het lijken op dat punt net echte horecaondernemers, ik heb vele jaren met klanten uit de horeca te maken gehad (o.a. administratie- en afrekensystemen) en alles wat niet standaard was deden ze standaard fout (en de uitzonderingen bevestigen die regel :) ) en dan ook vaak nog niet eens in hun eigen voordeel :N
  donderdag 4 juni 2026 @ 22:14:52 #111
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220961643
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:02 schreef nostra het volgende:
Nog mensen die in DKA zijn gestapt? Staat nog een stukje open en heb nog wat saldo. Sta er wat neutraal in.
Ja ben ingestapt met basis inleg. Goede track record en ik vind de zekerheden voldoende.
Dit afweging ook bij herinvestering M.H.C. van der Steen gemaakt, daar viel ie net de andere kant op dus niet ingestapt.


quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:02 schreef leolinedance het volgende:
Linkje herfinanciering M.H.C. van der Steen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En SunlightShop laat ik ook lopen, de wallet is weer leeg dus vind het wel even prima zo :P

[ Bericht 27% gewijzigd door leolinedance op 04-06-2026 22:20:10 ]
pi_220962084
Ik zie nu pas dat met de vervroegde aflossing van Mexita ik nu 50 succesvol afgeloste projecten bij HCN heb. *O*
Mijn eerste project is van december 2016, dus bijna 10 jaar geleden, maar de eerste paar jaar nam ik maar een handvol projecten mee. Vanaf 2019 werd dat meer.
De volgende 50 zullen een stuk sneller gaan, heb nu nog 50 betalende projecten waarvan 2 tot begin 2031 lopen. Tenzij er rare dingen gebeuren zouden die 50 in minder dan 5 jaar afgelost moeten zijn.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 11:29:38 #113
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_220964520
Update CRE verzorgingshuis:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betalingen door betreffende investeerders zijn volgens mij al eind februari gedaan. Je kunt hier onverschillig over doen en zeggen dat het heel mooi is dat gewoon vanaf stortingsdatum rente vergoed wordt. Dat is natuurlijk ook mooi. Maar zolang het project niet gepasseerd is bij notaris, zijn er ook geen zekerheden gevestigd. En wat gebeurt er dan als een project onderuit gaat na de betaaldatum en vóór het project zou passeren? Als het goed is dan zou er door CRE nog geen dubbeltje van het leenbedrag aan ondernemer moeten zijn overgemaakt. Maar welke leningnemer betaalt er in hemelsnaam over 4 maanden rente terwijl hij daar nog niks voor terug heeft gehad?
De vergelijking is wellicht een beetje arbitrair maar een koper van een huis gaat ook geen rente betalen over de periode tussen ondertekening hypotheekofferte en de overdrachtsdatum van het huis.

[ Bericht 7% gewijzigd door InVestEerder op 05-06-2026 12:11:22 ]
pi_220964790
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 11:29 schreef InVestEerder het volgende:
Update CRE verzorgingshuis:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betalingen door betreffende investeerders zijn volgens mij al eind februari gedaan. Je kunt hier onverschillig over doen en zeggen dat het heel mooi is dat gewoon vanaf stortingsdatum rente vergoed wordt. Dat is natuurlijk ook mooi. Maar zolang het project niet gepasseerd is bij notaris, zijn er ook geen zekerheden gevestigd. En wat gebeurt er dan als een project onderuit gaat na de betaaldatum en vóór het project zou passeren? Als het goed is dan zou er door CRE nog geen dubbeltje van het leenbedrag aan ondernemer moeten zijn overgemaakt. Maar welke leningnemer betaalt er in hemelsnaam over 4 maanden rente terwijl hij daar nog niks voor terug heeft gehad?
Vrijwel geen enkele leningnemer zal deze rente betalen in de geschetste situatie. Uit eigen ervaring is dit wel eens punt van discussie geweest (bij een ander platform) waarbij het er in dat geval uiteindelijk er op neer kwam dat dit een beleggingsrisico is voor de geldgevers.
pi_220964873
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 00:07 schreef Soulfreak het volgende:
Ik zie nu pas dat met de vervroegde aflossing van Mexita ik nu 50 succesvol afgeloste projecten bij HCN heb. *O*
Mijn eerste project is van december 2016, dus bijna 10 jaar geleden, maar de eerste paar jaar nam ik maar een handvol projecten mee. Vanaf 2019 werd dat meer.
De volgende 50 zullen een stuk sneller gaan, heb nu nog 50 betalende projecten waarvan 2 tot begin 2031 lopen. Tenzij er rare dingen gebeuren zouden die 50 in minder dan 5 jaar afgelost moeten zijn.
En dat ook YoYo Arnhem weer goed is afgehandeld Hcn blijft de beste met recovery
pi_220965248
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 12:20 schreef crowder07 het volgende:

[..]
En dat ook YoYo Arnhem weer goed is afgehandeld Hcn blijft de beste met recovery.
Blij dit te lezen, en gauw opgezocht. Ik had deze in gedachten al voor een groot deel afgeboekt gezien eerdere berichten. Grote klasse weer van HCN. Beslag leggen op banksaldi, er zijn maar weinig platformen zo doortastend.

Dat ze er niet de laatste euro uit willen persen vind ik ook heel goed te verdedigen in deze situatie.
De ondernemer had het al zwaar genoeg, je zult maar je levenswerk in vlammen zien opgaan omdat een paar junks met vuur lopen te spelen.
.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
  vrijdag 5 juni 2026 @ 14:32:24 #117
13309 nostra
ask why
pi_220965743
De dikke Phills zitten in de penarie.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220965805
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 14:32 schreef nostra het volgende:
De dikke Phills zitten in de penarie.
Niet zo mooi, ik zit in allebei. Maar was er al een beetje bang voor. Ik kom er regelmatig langs (Nieuwegein) en zie zelden of nooit iemand binnen. Volgens mij loopt de bezorgdienst beter.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 15:07:04 #119
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220965985
Unlimited Leisure Holding B.V. heeft een gedeeltelijke aflossing gedaan waarmee de achterstallige verhoogde rente van 15% (!) wordt voldaan. *O*
pi_220966010
Wat denken jullie van Herfinanciering projectontwikkeling Zaandam bij GVE?
Los van de korte looptijd wat voor sommigen een probleem is, ik zie hier weinig risico in.

520k
8,5%
9 maanden
Pand komt te koop voor 699k

https://www.geldvoorelkaar.nl/crowdfunding-projecten/project/?id=33054
pi_220966036
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 15:09 schreef eenjongen... het volgende:
Wat denken jullie van Herfinanciering projectontwikkeling Zaandam bij GVE?
Los van de korte looptijd wat voor sommigen een probleem is, ik zie hier weinig risico in.

520k
8,5%
9 maanden
Pand komt te koop voor 699k

https://www.geldvoorelkaar.nl/crowdfunding-projecten/project/?id=33054
Zie er oke uit. Jammer dat we bij GVE haast nooit een linkje krijgen.
pi_220966119
Herfinanciering via Collin met een negatieve hypotheekverklaring:

C.G. de Kool
¤ 35.000 | 7,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/c-g-de-kool2/

Haar financiële totaal plaatje lijkt niet onaardig maar zonder harde zekerheden denk ik er niet aan om in te stappen tegen de geboden rentevergoeding. Projectje is vast in 2 tellen vol maar dus niet door mij.
pi_220966253
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 15:09 schreef eenjongen... het volgende:
Wat denken jullie van Herfinanciering projectontwikkeling Zaandam bij GVE?
Los van de korte looptijd wat voor sommigen een probleem is, ik zie hier weinig risico in.

520k
8,5%
9 maanden
Pand komt te koop voor 699k

https://www.geldvoorelkaar.nl/crowdfunding-projecten/project/?id=33054
Prima project lijkt mij, maar het zal wel dringen worden als hij open gaat. Ik ga de wekker zetten.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 16:10:44 #124
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220966296
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 16:04 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Prima project lijkt mij, maar het zal wel dringen worden als hij open gaat. Ik ga de wekker zetten.
Ik doe met je mee.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 16:11:31 #125
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220966299
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 15:37 schreef Horsemen het volgende:
Herfinanciering via Collin met een negatieve hypotheekverklaring:

C.G. de Kool
¤ 35.000 | 7,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/c-g-de-kool2/

Haar financiële totaal plaatje lijkt niet onaardig maar zonder harde zekerheden denk ik er niet aan om in te stappen tegen de geboden rentevergoeding. Projectje is vast in 2 tellen vol maar dus niet door mij.
32 panden en geen 35K achter de hand. Dat geeft mij twijfels.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 16:12:29 #126
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220966302
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 16:10 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Ik doe met je mee.
Die Shasie is volgens mij een slimme "tante" die op meerder fronten haar geld verdient.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_220966420
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 15:09 schreef eenjongen... het volgende:
Wat denken jullie van Herfinanciering projectontwikkeling Zaandam bij GVE?
Los van de korte looptijd wat voor sommigen een probleem is, ik zie hier weinig risico in.

520k
8,5%
9 maanden
Pand komt te koop voor 699k

https://www.geldvoorelkaar.nl/crowdfunding-projecten/project/?id=33054
Waarom zit er zo'n groot verschil tussen marktwaarde en verkoopprijs?
quote:
Aanvullend heeft een makelaar (de heer R. Dop) een verkooprapport opgesteld (datum 28-05-2026). Deze gaat uit van een indicatieve marktwaarde van ¤ 809.200.
Ondernemer geeft aan dat het pand zeer waarschijnlijk voor ¤ 699.000 te koop zal worden gezet.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 17:00:44 #128
454405 escortmk2
petrolhead
pi_220966565
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 14:51 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Niet zo mooi, ik zit in allebei. Maar was er al een beetje bang voor. Ik kom er regelmatig langs (Nieuwegein) en zie zelden of nooit iemand binnen. Volgens mij loopt de bezorgdienst beter.
Over welke gaat dit? Mag in een spoiler dan.
Er zijn best wat projecten van deze keten langsgekomen (even snel, in elk geval Leidschendam, Zoetermeer, Tilburg, Utrecht, Rotterdam, Hoofddorp, Delft, Capelle, Alexandrium, Londen, Amsterdam) en tot nu toe werden ze hier weinig genoemd en dat is vaak een goed teken.

Ik zit zelf in slechts één project (rdam) omdat ik wat bedenkingen heb bij het concept, maar deze lijkt wel probleemloos te lopen (3,5 van de 4 jaar achter de rug)
pi_220966792
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 17:00 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Over welke gaat dit? Mag in een spoiler dan.
Er zijn best wat projecten van deze keten langsgekomen (even snel, in elk geval Leidschendam, Zoetermeer, Tilburg, Utrecht, Rotterdam, Hoofddorp, Delft, Capelle, Alexandrium, Londen, Amsterdam) en tot nu toe werden ze hier weinig genoemd en dat is vaak een goed teken.

Ik zit zelf in slechts één project (rdam) omdat ik wat bedenkingen heb bij het concept, maar deze lijkt wel probleemloos te lopen (3,5 van de 4 jaar achter de rug)
Zoetermeer is dicht: https://indebuurt.nl/zoet(...)ief-gesloten~287610/

Mobe Capelle exploiteerde fat phills en is failliet: https://www.faillissement(...)02_zwb_25_363_F_V_02

Welke locaties verder gedoeld worden weet ik niet.
pi_220966882
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 17:00 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Over welke gaat dit? Mag in een spoiler dan.
Er zijn best wat projecten van deze keten langsgekomen (even snel, in elk geval Leidschendam, Zoetermeer, Tilburg, Utrecht, Rotterdam, Hoofddorp, Delft, Capelle, Alexandrium, Londen, Amsterdam) en tot nu toe werden ze hier weinig genoemd en dat is vaak een goed teken.

Ik zit zelf in slechts één project (rdam) omdat ik wat bedenkingen heb bij het concept, maar deze lijkt wel probleemloos te lopen (3,5 van de 4 jaar achter de rug)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ikzelf zit in deze twee en degene in Londen.
pi_220967026
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 18:05 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ikzelf zit in deze twee en degene in Londen.
Die twee zijn van dezelfde twee leningnemers en de enige twee van deze heren bij HCN. Volgens de pitch zouden ze er ook eentje in Utrecht hebben sinds 2022, maar die is toen via Collin gefinancierd. Ook Zoetermeer was van hen en ook via Collin.
London (de enige FP waar ik zelf ook in zit) is een ander leningnemer, de oprichter van deze keten.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 19:29:09 #132
454405 escortmk2
petrolhead
pi_220967298
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 14:32 schreef nostra het volgende:
De dikke Phills zitten in de penarie.
Laten we het er dan op houden dat één franchisenemer in de penarie zit.
pi_220967673
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 11:29 schreef InVestEerder het volgende:
De vergelijking is wellicht een beetje arbitrair maar een koper van een huis gaat ook geen rente betalen over de periode tussen ondertekening hypotheekofferte en de overdrachtsdatum van het huis.
Dat is niet helemaal waar, in bepaalde gevallen kan er wel degelijk sprake zijn van een bereidstelingsprovisie (dat is uiteraard niet de complete rente. Daarnaast kan deze manier van werken van CRE er ook voor zorgen dat de geldnemer een reden heeft om haast te maken met de overdracht.
pi_220967854
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 16:11 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
32 panden en geen 35K achter de hand. Dat geeft mij twijfels.
Dat kan je niet zomaar zeggen. Ik ken diverse mensen die genoeg vermogen bezitten maar waarvan het vast zit in beleggingen. Ik zou zelf ook niet zomaar direct 35K op tafel kunnen leggen. Dan zou ik aandelen moeten verkopen, die zijn nog het meest liquide. Of wachten maar in deze situatie kan dat niet, is doorrollen van de lening nog het meest logisch.
Pecunia non olet
pi_220967907
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 12:20 schreef crowder07 het volgende:

[..]
En dat ook YoYo Arnhem weer goed is afgehandeld Hcn blijft de beste met recovery
Echt? Misschien heb ik erg veel pech met HCN. Van de 11 projecten waar ik ooit in geïnvesteerd heb zijn 2 default gegaan zonder enige recovery. OK, met zo weinig projecten is dat misschien inderdaad domme pech maar wel het slechtste resultaat van alle platformen, slechter dan GVE en KOM en niet te vergelijken met Collin. Van de 6 die er nog lopen zijn er nu ook twee met problemen (Indian Delivery bedrijfspand en vette Phil A. nu). Gelukkig is de eerste met hypothecaire zekerheid.
pi_220967908
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 11:29 schreef InVestEerder het volgende:
Update CRE verzorgingshuis:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betalingen door betreffende investeerders zijn volgens mij al eind februari gedaan. Je kunt hier onverschillig over doen en zeggen dat het heel mooi is dat gewoon vanaf stortingsdatum rente vergoed wordt. Dat is natuurlijk ook mooi. Maar zolang het project niet gepasseerd is bij notaris, zijn er ook geen zekerheden gevestigd. En wat gebeurt er dan als een project onderuit gaat na de betaaldatum en vóór het project zou passeren? Als het goed is dan zou er door CRE nog geen dubbeltje van het leenbedrag aan ondernemer moeten zijn overgemaakt. Maar welke leningnemer betaalt er in hemelsnaam over 4 maanden rente terwijl hij daar nog niks voor terug heeft gehad?
De vergelijking is wellicht een beetje arbitrair maar een koper van een huis gaat ook geen rente betalen over de periode tussen ondertekening hypotheekofferte en de overdrachtsdatum van het huis.
Bijzonder is het wel maar ik zie het niet als iets waar we ons zorgen over zouden moeten maken.
Blijkbaar hebben ze diepe zakken en/of is het in de lening meegefinancierd. Vergelijk het met het depot bij GvE.
Ik vind het mooi dat CRE dit zo doet, deden ze het allemaal maar zo.

Risico lopen we trouwens niet, dat geld staat rustig op een Geld derden rekening bij CRE of bij de notaris. Dus geen problemen zoeken waar ze niet zijn, zou ik zeggen ;)
Pecunia non olet
  zaterdag 6 juni 2026 @ 00:13:43 #137
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220969090
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:06 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hopelijk lukt de herfinanciering want dan heb ik mijn inleg terug van de eerste lening.
Dat is in ieder geval gelukt :)
pi_220969235
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 16:35 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Waarom zit er zo'n groot verschil tussen marktwaarde en verkoopprijs?
[..]

Een vraagprijs is niet hetzelfde als een verkoopprijs ;)
Bij 'gewone' woningen zie je dit ook vaak, bijvoorbeeld om meer kijkers te trekken. Weet niet of dat hier ook zo werkt
pi_220970029
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 20:59 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Echt? Misschien heb ik erg veel pech met HCN. Van de 11 projecten waar ik ooit in geïnvesteerd heb zijn 2 default gegaan zonder enige recovery. OK, met zo weinig projecten is dat misschien inderdaad domme pech maar wel het slechtste resultaat van alle platformen, slechter dan GVE en KOM en niet te vergelijken met Collin. Van de 6 die er nog lopen zijn er nu ook twee met problemen (Indian Delivery bedrijfspand en vette Phil A. nu). Gelukkig is de eerste met hypothecaire zekerheid.
Zelf zit ik op een (definitieve) uitval van 5%. Op een totaal van bijna 300 projecten. De wet van de grote getallen werkt altijd :)
Ik merkte wel dat de uitval van 2-3-4 sterren aanzienlijk hoger was terwijl de rente niet echt veel afwijkt van 5 sterren projecten. Daarom de autoinvest op 5 sterren gezet en neem ik alleen selectief handmatig soms nog 4 sterren mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 06-06-2026 10:05:30 ]
Pecunia non olet
pi_220970087
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 14:51 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Niet zo mooi, ik zit in allebei. Maar was er al een beetje bang voor. Ik kom er regelmatig langs (Nieuwegein) en zie zelden of nooit iemand binnen. Volgens mij loopt de bezorgdienst beter.
Ja, kan me herinneren dat we het nog over Nieuwegein hebben gehad. Of dat was iets anders in Nieuwegein, dat kan ook. Kinkerstraat zou toch wel door moeten draaien zou je zeggen qua locatie, plus 70k eigen geld erin, herfinanciering dus trackrecord en eigen inkomen ernaast (dus zet die fee maar op 0).
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220970143
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 10:06 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, kan me herinneren dat we het nog over Nieuwegein hebben gehad. Of dat was iets anders in Nieuwegein, dat kan ook. Kinkerstraat zou toch wel door moeten draaien zou je zeggen qua locatie, plus 70k eigen geld erin, herfinanciering dus trackrecord en eigen inkomen ernaast (dus zet die fee maar op 0).
Er waren toch ook problemen in FP Capelle a/d IJssel?
https://www.faillissement(...)obe-capelle-b-v.aspx

Daar komt nog wel geld van binnen, nà dit bericht.
Pecunia non olet
pi_220970642
Failissement Beaujean Logistiek uit Hoensbroek
https://www.faillissement(...)n-logistiek-b-v.aspx

Zie ook Sam*Sam 1 en 2.

Ik ben benieuwd wat dit gaat betekenen.
Op de panden in Sam*Sam zitten eerste hypotheken. Heel erg veel betaald is er nog niet.
Als Maurice privé niet failliet gaat blijft Sam Sam B.V. verder buiten schot. Zolang er geen grote leegstanden zijn kunnen de B.V.'s zichzelf wel redden.

[ Bericht 6% gewijzigd door obligataire op 06-06-2026 11:37:57 ]
Pecunia non olet
  zaterdag 6 juni 2026 @ 12:39:56 #143
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_220971225
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 20:59 schreef obligataire het volgende:

[..]
Bijzonder is het wel maar ik zie het niet als iets waar we ons zorgen over zouden moeten maken.
Blijkbaar hebben ze diepe zakken en/of is het in de lening meegefinancierd. Vergelijk het met het depot bij GvE.
Ik vind het mooi dat CRE dit zo doet, deden ze het allemaal maar zo.

Risico lopen we trouwens niet, dat geld staat rustig op een Geld derden rekening bij CRE of bij de notaris. Dus geen problemen zoeken waar ze niet zijn, zou ik zeggen ;)
Zorgen maken doe ik mij zeker niet Obli, dan zou ik niet crowdfunden :Y
Maar ik probeer wel scherp te analyseren en bij niet-transparante platformen is dat best lastig. Ik herinner mij dat ik hier jaren geleden kritische opmerkingen plaatste over het klatergoud bij MaxCF en dat ik toen ook behoorlijk hoon over me heen kreeg. Hoewel de recovery van beide platformen zeer matig is, wil ik deze verder absoluut niet met elkaar vergelijken.

Terug naar CRE / Hildburghausen: Er staat momenteel van deze zelfde club een soortgelijk Verzorgingshuis in de aanbieding (Artern). Die is begin maart gepubliceerd. Ik neem dan aan dat er toen een recent taxatierapport is geweest. Na 3 maanden zit het project pas voor de helft vol. En dan komt CRE plots met een konijn uit de hoge hoed; een update dat er op basis van een nieuwe taxatie de risicoklasse best van "B" naar "A" kan. Kijk... bij zulke signalen om investeerders te trekken moet je altijd voorzichtig worden.

Jij vermoedt dat "ze" diepe zakken hebben. Ja, dat zal. Maar "ze" blijkt ook hier weer Harth**rn te zijn (uiteraard in een joint-venture constructie, om de AFM op afstand te kunnen houden).
Oók ik wil graag regelmatig wat geld naar CRE kruien, want mijn huidige spreiding is absoluut té beperkt. Maar dan moet er wel af en toe ook weer wat geld terugkomen. En dat gebeurt niet of nauwelijks. Als ik kijk naar de beoogde aflossingsdata van mijn oudste 12 actieve projecten, dan liggen die allemaal tussen dec. ’24 en okt. ’25.
Trouwens, één van die projecten is Zorgvastgoed Chemnitz. Er wordt ons daarover al vanaf oktober verteld dat ze bezig zijn met een bancaire herfinanciering. Maar kennelijk is dat heel lastig. ‘Toevallig’ is dit een project van die man met heel diepe zakken….
pi_220971264
Bij mezelf zie ik 38 lopende projecten en 56 reeds afgeloste. Defaults 0.
Dus er komt echt wel wat terug maar onregelmatig en nét wanneer je het niet verwacht :)

Die verwevenheid met die ene persoon, dat zal de zakken wel zo diep maken zoals ik bedoelde.
Het heeft allemaal voor- en nadelen. Het grootste probleem is m.i. de markten waar ze in zitten en de lastige verhandelbaarheid van de objecten. Dat zal in hoogconjuctuur wat makkelijk gaan dan in lastige tijden.
Pecunia non olet
pi_220972045
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:10 schreef obligataire het volgende:
Failissement Beaujean Logistiek uit Hoensbroek
https://www.faillissement(...)n-logistiek-b-v.aspx

Zie ook Sam*Sam 1 en 2.

Ik ben benieuwd wat dit gaat betekenen.
Op de panden in Sam*Sam zitten eerste hypotheken. Heel erg veel betaald is er nog niet.
Als Maurice privé niet failliet gaat blijft Sam Sam B.V. verder buiten schot. Zolang er geen grote leegstanden zijn kunnen de B.V.'s zichzelf wel redden.
Ik ken het crowdfundingproject niet, maar als ik Google lijkt het faillisement teruggedraaid. https://www.denieuwesterp(...)wordt-teruggedraaid/
pi_220973894
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:39 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Zorgen maken doe ik mij zeker niet Obli, dan zou ik niet crowdfunden :Y
Maar ik probeer wel scherp te analyseren en bij niet-transparante platformen is dat best lastig. Ik herinner mij dat ik hier jaren geleden kritische opmerkingen plaatste over het klatergoud bij MaxCF en dat ik toen ook behoorlijk hoon over me heen kreeg. Hoewel de recovery van beide platformen zeer matig is, wil ik deze verder absoluut niet met elkaar vergelijken.

Terug naar CRE / Hildburghausen: Er staat momenteel van deze zelfde club een soortgelijk Verzorgingshuis in de aanbieding (Artern). Die is begin maart gepubliceerd. Ik neem dan aan dat er toen een recent taxatierapport is geweest. Na 3 maanden zit het project pas voor de helft vol. En dan komt CRE plots met een konijn uit de hoge hoed; een update dat er op basis van een nieuwe taxatie de risicoklasse best van "B" naar "A" kan. Kijk... bij zulke signalen om investeerders te trekken moet je altijd voorzichtig worden.

Jij vermoedt dat "ze" diepe zakken hebben. Ja, dat zal. Maar "ze" blijkt ook hier weer Harth**rn te zijn (uiteraard in een joint-venture constructie, om de AFM op afstand te kunnen houden).
Oók ik wil graag regelmatig wat geld naar CRE kruien, want mijn huidige spreiding is absoluut té beperkt. Maar dan moet er wel af en toe ook weer wat geld terugkomen. En dat gebeurt niet of nauwelijks. Als ik kijk naar de beoogde aflossingsdata van mijn oudste 12 actieve projecten, dan liggen die allemaal tussen dec. ’24 en okt. ’25.
Trouwens, één van die projecten is Zorgvastgoed Chemnitz. Er wordt ons daarover al vanaf oktober verteld dat ze bezig zijn met een bancaire herfinanciering. Maar kennelijk is dat heel lastig. ‘Toevallig’ is dit een project van die man met heel diepe zakken….
En verzorgingshuis Gümbel niet te vergeten. Allerleij updates, laatst 10% afgelost om de investeerders rustig te houden, maar een oplossing is er nog steeds niet.
pi_220976388
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 15:09 schreef eenjongen... het volgende:
Wat denken jullie van Herfinanciering projectontwikkeling Zaandam bij GVE?
Los van de korte looptijd wat voor sommigen een probleem is, ik zie hier weinig risico in.

520k
8,5%
9 maanden
Pand komt te koop voor 699k

https://www.geldvoorelkaar.nl/crowdfunding-projecten/project/?id=33054
Ik doe toch maar niet mee. Als het over 6,5 maand wordt afgelost is het wel erg onvoordelig voor box 3.
pi_220978013
Wat denken we van deze direct lening met 9,5% rente?

https://www.collincrowdfund.nl/zeker-in-vermogen/
  zondag 7 juni 2026 @ 14:37:14 #149
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220978446
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 13:44 schreef quepos het volgende:
Wat denken we van deze direct lening met 9,5% rente?

https://www.collincrowdfund.nl/zeker-in-vermogen/
Een financieel adviseur die zijn eigen financiële zaken niet zelfstandig in orde krijgt, in combinatie met een negatief eigen vermogen. Dan hoef ik niet verder te lezen. Die is voor mij ONGESCHIKT.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_220978503
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 13:44 schreef quepos het volgende:
Wat denken we van deze direct lening met 9,5% rente?

https://www.collincrowdfund.nl/zeker-in-vermogen/
Een pensioenadviseur, die geen pensioenadvies mag/kan geven. Hij heeft weliswaar Wft Vermogen, maar dat is een lichte opleiding. Met een Wft Vermogen-diploma mag je adviseren over lijfrentes (derde pijler), zowel in de opbouwfase als bij het aankopen van een uitkerende lijfrente. Je mag met dit diploma geen advies geven over reguliere pensioenen (eerste en tweede pijler), zoals werkgeverspensioen of de aankoop van een pensioenuitkering.

Deze man heeft het zwaardere Wft Pensioen diploma nodig...
pi_220978611
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 14:37 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Een financieel adviseur die zijn eigen financiële zaken niet zelfstandig in orde krijgt, in combinatie met een negatief eigen vermogen. Dan hoef ik niet verder te lezen. Die is voor mij ONGESCHIKT.
Zekerheden zien er wel goed uit
  zondag 7 juni 2026 @ 15:22:50 #152
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220978983
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 14:57 schreef quepos het volgende:

[..]
Zekerheden zien er wel goed uit
Is een 2e hypotheek. Daar heb je minder aan als de 1e hypotheekverstrekker niet wil mee werken.
Daarnaast dient er nog wat doorgeleerd te worden voor de zwaardere adviezen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_220979064
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 15:22 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Is een 2e hypotheek. Daar heb je minder aan als de 1e hypotheekverstrekker niet wil mee werken.
Daarnaast dient er nog wat doorgeleerd te worden voor de zwaardere adviezen.
Dan hou ik het linkje maar voor mezelf, als er geen interesse is.
  zondag 7 juni 2026 @ 15:50:11 #154
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220979306
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 15:29 schreef quepos het volgende:

[..]
Dan hou ik het linkje maar voor mezelf, als er geen interesse is.
Voor mij is het linkje overbodig.
Zie dat je bijna 10 jaar op FOK mee doet. Met bovengenoemde instelling heb je weinig kans op de sportiviteitprijs.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_220979372
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 15:50 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Voor mij is het linkje overbodig.
Zie dat je bijna 10 jaar op FOK mee doet. Met bovengenoemde instelling heb je weinig kans op de sportiviteitprijs.
Gewoon even om te kijken of er belangstelling is. Overigens heb ik al vele linkjes gedeeld hoor.
pi_220979652
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 15:29 schreef quepos het volgende:

[..]
Dan hou ik het linkje maar voor mezelf, als er geen interesse is.
Linkje altijd welkom!
pi_220980179
Voor het delen van een linkje altijd een duimpje, al doe ik met deze ook niet mee.

Hebben we al een mailtje gehad van SIG over het aflossen van Alicante?
pi_220980548
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 15:22 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Is een 2e hypotheek. Daar heb je minder aan als de 1e hypotheekverstrekker niet wil mee werken.
Daarnaast dient er nog wat doorgeleerd te worden voor de zwaardere adviezen.
Als tweede hypotheken weinig waarde meer hebben kunnen collin/GVE de tent wel sluiten. Zeker 60% van de leningen heeft een tweede hypotheek als dekking.
  zondag 7 juni 2026 @ 17:43:55 #160
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220980861
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 17:18 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Als tweede hypotheken weinig waarde meer hebben kunnen collin/GVE de tent wel sluiten. Zeker 60% van de leningen heeft een tweede hypotheek als dekking.
Zal zien zeggen sluiten,maar je blijft afhankelijk van de 1e hypohteekverstekker.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  zondag 7 juni 2026 @ 17:44:04 #161
13309 nostra
ask why
pi_220980863
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 20:59 schreef obligataire het volgende:
Risico lopen we trouwens niet, dat geld staat rustig op een Geld derden rekening bij CRE of bij de notaris. Dus geen problemen zoeken waar ze niet zijn, zou ik zeggen
Bij Pels Rijcken?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 7 juni 2026 @ 18:03:48 #162
454405 escortmk2
petrolhead
pi_220981006
Ook al blijkt uitwinnen van een tweede hypotheek in de praktijk soms wat minder eenvoudig, het geeft naar mijn mening wel blijk van commitment van de ondernemer en daarom hecht ik er toch wel waarde aan.
pi_220981158
Wij zijn twee vriendjes, Jij en ik, Wij zijn twee vriendjes, Tot de laatste snik.
Uittreksel ED 5juni2026, De heren zaten oa in GVE project 24280 & 23640 en ook Gert-Jan nog in 24698 Corridor en 25323 Montfoort voor Eelco. Volgens mij alles afgelost en loopt er niets meer

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220981437
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:10 schreef obligataire het volgende:
Failissement Beaujean Logistiek uit Hoensbroek
https://www.faillissement(...)n-logistiek-b-v.aspx

Zie ook Sam*Sam 1 en 2.

Ik ben benieuwd wat dit gaat betekenen.
Op de panden in Sam*Sam zitten eerste hypotheken. Heel erg veel betaald is er nog niet.
Als Maurice privé niet failliet gaat blijft Sam Sam B.V. verder buiten schot. Zolang er geen grote leegstanden zijn kunnen de B.V.'s zichzelf wel redden.
Wij zijn twee vriendjes, Jij en ik, Wij zijn twee vriendjes, Tot de laatste snik.

In SamSam 1 & 2 zit naast Maurice Beau.... toch ook Kevin Bla.uw?, van ook CCF 48923 Hoogstr 42 circa 95% afgelost middels verk vd hut) en 48728 Pancratiusstr 46 (sale op funda en amper betalingen)
Zit niet in SamSam (weet niet of hier de ¤ rollen) , van Kevin moet toch nog wat komen

Lekker sterk OG DUO samen.

Maurice kan wel zeggen dat het faillissement teruggedraaid wordt, eerst zien dan geloven,

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 07-06-2026 19:21:45 ]
pi_220981950
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 14:37 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Een financieel adviseur die zijn eigen financiële zaken niet zelfstandig in orde krijgt, in combinatie met een negatief eigen vermogen. Dan hoef ik niet verder te lezen. Die is voor mij ONGESCHIKT.
Het is een zeldzame kneus die man 😉, maar er zit redelijk comfortabele overwaarde in zijn huisje en blijkbaar kan hij met zijn simpele diplomaatje toch een paar ton omzet draaien. Ik durf wel een teentje in het water te steken.
Pecunia non olet
pi_220982082
Het is wel een warrig verhaal.

Waarom zijn EV dit jaar met 125k is gedaald is mij niet duidelijk.

Edit: O wacht, "De opgebouwde schulden bevinden zich voor een groot deel in privé, waardoor het eigen vermogen na kredietverlening verslechtert." Maar hoe komen prive schulden ineens op de zakelijke balans?

Edit2: Ah ik snap het. Hij leent alles zakelijk, gebruikt 40k om zakelijke en 125k om prive leningen af te lossen. Ik hoop dat zijn boekhouder dat goed doet, ook met de rente die hij straks gaat betalen.

[ Bericht 56% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 07-06-2026 20:59:29 ]
pi_220982274
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 20:15 schreef obligataire het volgende:

[..]
Het is een zeldzame kneus die man 😉, maar er zit redelijk comfortabele overwaarde in zijn huisje en blijkbaar kan hij met zijn simpele diplomaatje toch een paar ton omzet draaien. Ik durf wel een teentje in het water te steken.
Ik steek mijn klein teen nog niet in het water. Als het fout gaat blijft er van die overwaarde ook niet veel meer over.
pi_220983017
quote:
14s.gif Op zondag 7 juni 2026 20:41 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Het is wel een warrig verhaal.

Waarom zijn EV dit jaar met 125k is gedaald is mij niet duidelijk.

Edit: O wacht, "De opgebouwde schulden bevinden zich voor een groot deel in privé, waardoor het eigen vermogen na kredietverlening verslechtert." Maar hoe komen prive schulden ineens op de zakelijke balans?

Edit2: Ah ik snap het. Hij leent alles zakelijk, gebruikt 40k om zakelijke en 125k om prive leningen af te lossen. Ik hoop dat zijn boekhouder dat goed doet, ook met de rente die hij straks gaat betalen.
Hij heeft knap veel ¤ verbrand met zijn energy-business om tot inkeer te komen
pi_220983106
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 16:52 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Hebben we al een mailtje gehad van SIG over het aflossen van Alicante?
Zekers. SIG heeft hierover de deelnemende investeerders op 28 mei jl. per mail geïnformeerd.

"De verbouwing bevindt zich in de afrondende fase. ... De projecteigenaar heeft aangegeven te verwachten dat de lening in de laatste week van juni 2026 volledig zal worden afgelost."

Tot die tijd dubbele dagrente 10%* 2 = 20% :9
pi_220983109
Klopt mijn constatering dat CCF de nieuwe voorzieningensystematiek voor het nettorendement, dat vorig najaar is doorgevoerd, nooit heeft toegepast op de algehele portefeuille?

Sindsdien lijkt mijn eigen rendement een stuk rooskleuriger dan het gemiddelde van CCF (voorheen liep het vrij gelijk op), maar zonder gelijke berekening zit je appels met peren te vergelijken.

[ Bericht 66% gewijzigd door djtiesto8 op 08-06-2026 00:10:04 ]
pi_220983156
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2026 21:27 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Ik steek mijn klein teen nog niet in het water. Als het fout gaat blijft er van die overwaarde ook niet veel meer over.
WOZ is 475K, taxatie was 493K dus dat ligt wel enigszins in lijn.
Uitgaande van die 475K heeft hij 285K overwaarde, tegenover de 180K die hij nu leent.
Speling dus van 105K om waardedaling en kosten uitwinning op te vangen.
Dat zal nooit heel veel kosten aan afschrijving?
Ik ga niet uit van veilingverkoop, ze zijn niet allemaal zo de weg kwijt als die Kas.

Voor de rest hoop ik dat het aantal mails van het schadeteam beperkt zullen blijven ;)
Pecunia non olet
pi_220983862
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 20:15 schreef obligataire het volgende:

[..]
Het is een zeldzame kneus die man 😉, maar er zit redelijk comfortabele overwaarde in zijn huisje en blijkbaar kan hij met zijn simpele diplomaatje toch een paar ton omzet draaien. Ik durf wel een teentje in het water te steken.
Hij riskeert een zeer forse afm-boete. Dat zou zeer doen aan zijn teen.
pi_220984170
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 09:26 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Hij riskeert een zeer forse afm-boete. Dat zou zeer doen aan zijn teen.
Ik ken de keten financieel zeker niet. Maar die zullen toch wel controleren of hun franchisenemer de juiste papieren hebben.
pi_220984266
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 09:44 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Ik ken de keten financieel zeker niet. Maar die zullen toch wel controleren of hun franchisenemer de juiste papieren hebben.
Op LinkedIn staan onder licenties en certificaten zijn diploma en certificaten w.o. Adviseur Vermogen tot febr 2028 geupload. Kan je daar inzien.
pi_220984555
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 09:44 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Ik ken de keten financieel zeker niet. Maar die zullen toch wel controleren of hun franchisenemer de juiste papieren hebben.
Hij heeft een compagnon las ik. Misschien dat ze (deels) onder zijn licentie werken?
Pecunia non olet
pi_220984571
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 09:26 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Hij riskeert een zeer forse afm-boete. Dat zou zeer doen aan zijn teen.
Op 9 tenen kun je ook nog goed lopen :)
Pecunia non olet
pi_220984756
Herfinanciering projectontwikkeling Zaandam GVE was al vol voor 163k bij openstelling
pi_220984830
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 11:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Herfinanciering projectontwikkeling Zaandam GVE was al vol voor 163k bij openstelling
Loopt nog niet zo hard als we dachten, denk vooral door de looptijd en 1 jan peildatum risico
  maandag 8 juni 2026 @ 11:26:17 #179
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220984887
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 11:14 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Loopt nog niet zo hard als we dachten, denk vooral door de looptijd en 1 jan peildatum risico
Klopt, toch maar meegepakt.
pi_220984917
Stemwarder Straße 23 Hamburg GmbH
¤ 3.350.000 | 9,0 % rente | 14 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 8 juni 2026 @ 11:54:39 #181
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220985035
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 23:58 schreef djtiesto8 het volgende:
Klopt mijn constatering dat CCF de nieuwe voorzieningensystematiek voor het nettorendement, dat vorig najaar is doorgevoerd, nooit heeft toegepast op de algehele portefeuille?

Sindsdien lijkt mijn eigen rendement een stuk rooskleuriger dan het gemiddelde van CCF (voorheen liep het vrij gelijk op), maar zonder gelijke berekening zit je appels met peren te vergelijken.
Ik zou het niet weten, maar ben hier wel benieuwd naar. Kun je het laten weten als je antwoord hebt?
pi_220985094
Update betreffende slottermijn Grieks Restaurant:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220985162
Veiling Bathmen perceel 333 (SiG)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lening was 135.000 (1A: 90.000, 1B, 36.000, 2: 9.000)

[ Bericht 3% gewijzigd door KrekelJapie op 08-06-2026 13:01:14 ]
pi_220985187
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 11:32 schreef Lezer8857 het volgende:
Stemwarder Straße 23 Hamburg GmbH
¤ 3.350.000 | 9,0 % rente | 14 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
N.m.m. overzichtelijk projekt met ook redelijke zekerheden voor deze rente.
Zijn er meer mensen die deze overwegen mee te nemen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Fredericm op 08-06-2026 17:14:22 ]
pi_220985295
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 23:58 schreef djtiesto8 het volgende:
Klopt mijn constatering dat CCF de nieuwe voorzieningensystematiek voor het nettorendement, dat vorig najaar is doorgevoerd, nooit heeft toegepast op de algehele portefeuille?

Sindsdien lijkt mijn eigen rendement een stuk rooskleuriger dan het gemiddelde van CCF (voorheen liep het vrij gelijk op), maar zonder gelijke berekening zit je appels met peren te vergelijken.
Volgens mij dat het rendement op de algehele portefeuille toen omhoog is gegaan en vervolgens weer is terug gezakt als ik het mij goed herriner. Ik weet niet of ze dat toen weer terug hebben aangepast of omdat ze veel meer probleem projecten kregen (en eigenlijk de reden was dat ze het aan gingen passen)
pi_220985329
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 10:30 schreef obligataire het volgende:

[..]
Hij heeft een compagnon las ik. Misschien dat ze (deels) onder zijn licentie werken?
Nee, dat is dus ook zwaar verboden.
pi_220985776
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 12:21 schreef KrekelJapie het volgende:
Veiling Bathmen perceel 333 (SiG)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lening was 135.000 (1A: 90.000, 1B, 36.000, 2: 9.000)
`Pff. dat gaat voor de deelnemers aan deze leningen, inclusief 1A héél veel geld kosten.
Zo blij dat ik nooit (bij SiG) in dit soort projecten ben gestapt.
  maandag 8 juni 2026 @ 14:26:41 #188
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220986036
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:51 schreef Horsemen het volgende:

[..]
`Pff. dat gaat voor de deelnemers aan deze leningen, inclusief 1A héél veel geld kosten.
Zo blij dat ik nooit (bij SiG) in dit soort projecten ben gestapt.
Da's mede afhankelijk zijn van wat er haalbaar is bij Kas (privé). Maar dat zal wel het verhaal van de kale kip zijn.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_220986074
En wat er al dan niet over is van het bouwdepot.
pi_220986105
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 14:36 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
En wat er al dan niet over is van het bouwdepot.
SiG zegt niets over het bouwdepot. Lening loopt al ruim 2,5 jaar. Ga er maar van uit dat er niets meer in depot zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 08-06-2026 15:03:02 ]
pi_220986278
Ik had nog 1 lening lopen bij Voordegroei, of eigenlijk een betalingsregeling van een borg van een failliet bedrijf (Vers en Fijn). Normaal is de betaling daar rond de 22e van de maand. De betaling van 22 mei was nog steeds niet binnen, tot vandaag. En als verrassing werd vandaag ook het nog openstaande saldo betaald. Nu dus het hoofdstuk Voordegroei afgesloten.
pi_220987098
Ik zie dat de vier panden in Zaandam (Ruitenveen, Apolloplantsoen, M. Janssen, en Zandleven) nu de sttaus gegund hebben gekregen. Betekent dat dat de route met onderhands bod via de rechrer niet meer van relevant is? (iemand kennis/ervaring op dat punt?)
pi_220987291
Er ligt een bod op de afgebrande woonboerderij in Rheezerveen
https://www.destentor.nl/(...)heezerveen~a5a12b95/
pi_220987337
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 12:28 schreef Fredericm het volgende:

[..]
N.m.m. overzichtelijk projekt met ook redelijke zekerheden voor deze rente.
Zijn er meer mensen die deze overwegen mee te nemen?
Geen beste koop geweest, de bank zal blij zijn dat ze er vanaf zijn:
quote:
Het perceel grond is gekocht in 2022 voor een bedrag van ¤ 950.000,-. Inmiddels is de vergunning verleend voor het project...
quote:
Het perceel grond kent een waarde van ¤ 506.000,- in huidige staat
Leuke rente, dat wel. Ik ben te lui om alle overwaardes op te tellen maar ik vraag me af of de LTV wel onder de 100% komt als je het bouwdepot niet (of maar deels) mee rekent. Het is Duitsland en ik ben nog steeds niet zo happig op buitenlandse projecten.

Rentedepot. Wordt dat door Collin of de leningnemer beheert? Dat laatste is natuurlijk een groter risico.
pi_220988882
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 18:38 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Geen beste koop geweest, de bank zal blij zijn dat ze er vanaf zijn:
[..]
[..]
Leuke rente, dat wel. Ik ben te lui om alle overwaardes op te tellen maar ik vraag me af of de LTV wel onder de 100% komt als je het bouwdepot niet (of maar deels) mee rekent. Het is Duitsland en ik ben nog steeds niet zo happig op buitenlandse projecten.

Rentedepot. Wordt dat door Collin of de leningnemer beheert? Dat laatste is natuurlijk een groter risico.
Ze geven volgens mij een tweede hypotheek op alles wat ze hebben, overwaarde afgezien van het te bouwen appartement is 2.365K. Daarnaast nog ruim 500K voor grond pand in aanbouw. Dus als je bouwdepot voor 50% meetelt zit je ruim onder de 100% LTV.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fredericm op 08-06-2026 21:45:46 ]
pi_220989085
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 12:28 schreef Fredericm het volgende:

[..]
N.m.m. overzichtelijk projekt met ook redelijke zekerheden voor deze rente.
Zijn er meer mensen die deze overwegen mee te nemen?
Ik heb een beduidend grotere achterstand in mijn Duitse portefeuille dan in het Nederlandse deel bij Collin. Ik ben vooral benieuwd naar/bang voor de uitwinning van de zekerheden. Als ik jaren moet wachten op uitwinning, dan wordt het een stuk minder aantrekkelijk. Mijn Duitse defaults zijn hier allemaal besproken bij publicatie, en geen van allen op voorhand afgeschoten.
Ik ben dus voorzichtig en doe voorlopig niets met Duitse proposities. Ik heb deze dan ook ongelezen weggegooid, net als de vorigen.
pi_220989632
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 18:16 schreef tnhb het volgende:
Ik zie dat de vier panden in Zaandam (Ruitenveen, Apolloplantsoen, M. Janssen, en Zandleven) nu de sttaus gegund hebben gekregen. Betekent dat dat de route met onderhands bod via de rechrer niet meer van relevant is? (iemand kennis/ervaring op dat punt?)
Dan is de verkoop aan de hoogste bieder definitief inderdaad en hoeft er niks meer aan de rechter te worden voorgelegd. Koper moet binnen 6 weken de koopprijs en kosten voldoen.
  maandag 8 juni 2026 @ 23:32:14 #198
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220990774
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 21:36 schreef ovdm het volgende:

[..]
Ik heb een beduidend grotere achterstand in mijn Duitse portefeuille dan in het Nederlandse deel bij Collin. Ik ben vooral benieuwd naar/bang voor de uitwinning van de zekerheden. Als ik jaren moet wachten op uitwinning, dan wordt het een stuk minder aantrekkelijk. Mijn Duitse defaults zijn hier allemaal besproken bij publicatie, en geen van allen op voorhand afgeschoten.
Ik ben dus voorzichtig en doe voorlopig niets met Duitse proposities. Ik heb deze dan ook ongelezen weggegooid, net als de vorigen.
Ik skip ze ook allemaal. Er is voor mij voldoende te vinden binnen de landsgrenzen.
pi_220991060
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2026 22:12 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Dan is de verkoop aan de hoogste bieder definitief inderdaad en hoeft er niks meer aan de rechter te worden voorgelegd. Koper moet binnen 6 weken de koopprijs en kosten voldoen.
Zou zomaar kunnen kloppen. Vorig jaar bij Collin ook een veiling gehad van project Meerzorg, geld stond 7 weken na de veiling netjes in de wallet.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 08:15:04 #200
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220991305
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 23:32 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Ik skip ze ook allemaal. Er is voor mij voldoende te vinden binnen de landsgrenzen.
Max heeft mij voldoende "leergeld" gekost. Blijf voorlopig ook binnen Nederland.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_220991386
Hmm het doek van de frietkot in Rozenburg is definitief gevallen ccf.

Ben benieuwd of er nog wat over blijft want het onderpand staat ook goed onder water.

Dit is wel net ff wat anderz gelopen dan gehoopt.

https://www.rodi.nl/rozen(...)definitief-de-deuren

https://www.collincrowdfund.nl/net-ff-anderz/

[ Bericht 21% gewijzigd door Boyette op 09-06-2026 10:50:27 ]
pi_220991524
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 09:54 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Op LinkedIn staan onder licenties en certificaten zijn diploma en certificaten w.o. Adviseur Vermogen tot febr 2028 geupload. Kan je daar inzien.
Wat je daar ook kunt zie is welk diploma hij NIET heeft. En dat is wft-pensioen en dat heeft hij toch écht nodig
pi_220991994
Scrollend op Linkedin lees ik dat Laure is benoemd tot directeur van SIG. Of het een uitbreiding of wisseling van het directieteam betreft is mij nog niet bekend.
pi_220992010
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 09:07 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Wat je daar ook kunt zie is welk diploma hij NIET heeft. En dat is wft-pensioen en dat heeft hij toch écht nodig
Volgens https://www.financieel-zeker.nl/ wordt er advies gegeven op de aanvulling van (pijler 1 en 2) van het pensioen. Ik zie daar nergens staan dat ze iets doen met pijler 1 en 2. Leningnemer maakt volgens eigen zeggen alleen een overzicht van pijler 1 en 2 (uitdraai mijnpensioenoverzicht.nl ?). Vanuit dat overzicht kan hij gaan adviseren over de grootte en soort van een evt. aanvulling (lijfrente, zelf sparen of beleggen..).

Hij omschrijft alleen niet expliciet dat zijn pensioenadvies alleen betrekking heeft op pijler 3.
pi_220992029
Aanpassing aflossingsvoorwaarden Oll*es P*raplu B.V., nadat lening al verstrekt is aan leningnemer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220992163
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 09:38 schreef djtiesto8 het volgende:
Scrollend op Linkedin lees ik dat Laure is benoemd tot directeur van SIG. Of het een uitbreiding of wisseling van het directieteam betreft is mij nog niet bekend.
Op de site van SiG staat ze nog als:
quote:
Laure Sonnevelt
Ondersteuning directie/ Backoffice medewerkster
  dinsdag 9 juni 2026 @ 10:10:20 #207
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220992200
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 09:45 schreef Lezer8857 het volgende:
Aanpassing aflossingsvoorwaarden Oll*es P*raplu B.V., nadat lening al verstrekt is aan leningnemer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is erg slordig.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_220992244
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 10:10 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Dat is erg slordig.
Dat niet alleen, de tekst pitch blijkt nu aangepast te zijn met de nieuwe voorwaarde maar wel zonder dat dit duidelijk is aangegeven.
pi_220992396
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 10:13 schreef tnhb het volgende:

[..]
Dat niet alleen, de tekst pitch blijkt nu aangepast te zijn met de nieuwe voorwaarde maar wel zonder dat dit duidelijk is aangegeven.
Dat is nog erger.
Dat had dan gewoon bovenaan moeten staan in het Rood/oranje.


Zowel Collin als ook de geldnemer treft blaam want die heeft, voor plaatsing, akkoord gegeven voor de juistheid van de tekst in de pitch. Kijk, een foutje kan natuurlijk altijd gebeuren maar dan moet je de investeerders de kans geven hun investering te herzien.
pi_220992560
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 09:45 schreef Lezer8857 het volgende:
Aanpassing aflossingsvoorwaarden Oll*es P*raplu B.V., nadat lening al verstrekt is aan leningnemer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja maar het was in ons voordeel tenzij je liever wat maanden aflossingsvrij hebt

Je zult er vast wel onderuit kunnen als je dat wil
pi_220992668
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 10:47 schreef Boyette het volgende:

[..]
Ja maar het was in ons voordeel tenzij je liever wat maanden aflossingsvrij hebt

Je zult er vast wel onderuit kunnen als je dat wil
Dan zou je het uiteindelijk via de klachtenprocedure en Kifid moeten doen mocht je er echt onderuit willen? Geen idee hoe zoiets werkt.
pi_220993329
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 10:47 schreef Boyette het volgende:

[..]
Ja maar het was in ons voordeel tenzij je liever wat maanden aflossingsvrij hebt

Je zult er vast wel onderuit kunnen als je dat wil
Oké, ik ken het project verder niet maar het achteraf aanpassen van een pitch zonder dit duidelijk aan te geven in de pitch is mijns inziens sowieso een doodzonde.
pi_220993391
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Oké, ik ken het project verder niet maar het achteraf aanpassen van een pitch zonder dit duidelijk aan te geven in de pitch is mijns inziens sowieso een doodzonde.
Het gaat alleen om dat ze direct starten met aflossen
pi_220993411
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Oké, ik ken het project verder niet maar het achteraf aanpassen van een pitch zonder dit duidelijk aan te geven in de pitch is mijns inziens sowieso een doodzonde.
Het is misschien een mooie kans om er nog van af te komen, buiten de normale bedenkperiode _O-
Pecunia non olet
pi_220993444
Nieuwe via Collin met een 1e (bedrijfspand) en 2e hypotheek (woonhuis):

Ottema Holding B.V.
¤ 675.000 | 9,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/ottema-holding-b-v/

Nog niet doorgelezen maar op basis van de zekerheden zou dit wat kunnen zijn.
pi_220993451
De Ko*ol is volgeboekt, ging nog best wel langzaam door het ontbreken van hypotheek. Nu zit ik in 4 van haar projecten en nog nooit een termijn gemist dus dat komt met deze ook vast wel goed. Dat er geen hypotheek op zit is denk ik vanwege het kostenplaatje op deze kleine lening.
Pecunia non olet
  dinsdag 9 juni 2026 @ 12:02:52 #217
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220993476
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Oké, ik ken het project verder niet maar het achteraf aanpassen van een pitch zonder dit duidelijk aan te geven in de pitch is mijns inziens sowieso een doodzonde.
Vertrouwen komt te voet, maar gaat te paard.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_220993484
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:49 schreef Boyette het volgende:

[..]
Het gaat alleen om dat ze direct starten met aflossen
Het punt is dat ze niet direct starten met aflossen, terwijl dit wel de bedoeling was. Voor investeerder kan dit een keuze zijn om minder vertrouwen in het project te hebben en er niet in te stappen wanneer dit vooraf gecommuniceerd was. En het zijn maar zes maanden. Die vliegen zo voorbij. Daar kun je je inderdaad bij neerleggen. Maar dan is dit een vrijbrief voor andere soortige aanpassingen die, zonder stemronde of de mogelijkheid hebben tot het uitstappen, mogen worden gedaan door een platform.
pi_220993496
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 12:04 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Het punt is dat ze niet direct starten met aflossen, terwijl dit wel de bedoeling was. Voor investeerder kan dit een keuze zijn om minder vertrouwen in het project te hebben en er niet in te stappen wanneer dit vooraf gecommuniceerd was. En het zijn maar zes maanden. Die vliegen zo voorbij. Daar kun je je inderdaad bij neerleggen. Maar dan is dit een vrijbrief voor andere soortige aanpassingen die, zonder stemronde of de mogelijkheid hebben tot het uitstappen, mogen worden gedaan door een platform.
Tsja als ze een half jaar alleen rente willen betalen, dat zal niet uit luxe zijn.
Pecunia non olet
pi_220993504
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 12:06 schreef obligataire het volgende:

[..]
Tsja als ze een half jaar alleen rente willen betalen, dat zal niet uit luxe zijn.
Nee, dat denk ik ook niet. Maar communiceer dit dan vooraf zou ik zeggen.
pi_220994008
De looptijd van het project Boudewijn-Eik 52 Herfinanciering in Kerkrade loopt af op 5 juni 2026. De projecteigenaar is momenteel bezig met een herfinanciering via SamenInGeld. Wij zijn momenteel in afwachting van stukken vanuit de projecteigenaar zodat wij kunnen beginnen met het realiseren van een herfinanciering.

Wij houden investeerders uiteraard op de hoogte van de voortgang en hopen dat het project vervolgens zo spoedig mogelijk wordt afgelost.

Vanaf 5 juni 2026 tot en met de daadwerkelijke aflossingsdatum van dit project zal de projecteigenaar een dubbele dagrente betalen. Deze dubbele dagrente wordt aan investeerders verrekend bij de uiteindelijke eindaflossing
pi_220994040
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:57 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe via Collin met een 1e (bedrijfspand) en 2e hypotheek (woonhuis):

Ottema Holding B.V.
¤ 675.000 | 9,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/ottema-holding-b-v/

Nog niet doorgelezen maar op basis van de zekerheden zou dit wat kunnen zijn.
Tekst pitch niet correct: Marum ligt in de provincie Groningen. In dat pand zit al jaren een kapsalon: in mijn jeugd zat daar Kapper vd Meulen. Maar dat was nog de vorige eeuw.

[ Bericht 6% gewijzigd door Crowdyfunder op 09-06-2026 14:17:43 ]
pi_220994057
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 13:34 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
Tekst pitch niet correct: Marum ligt in de provincie Groningen.
En de overwaarde op het woonhuis is niet correct weergegeven.
pi_220994376
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:57 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe via Collin met een 1e (bedrijfspand) en 2e hypotheek (woonhuis):

Ottema Holding B.V.
¤ 675.000 | 9,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/ottema-holding-b-v/

Nog niet doorgelezen maar op basis van de zekerheden zou dit wat kunnen zijn.
Linkje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik twijfel nog. Taxatiewaarde woning wel 103K hoger dan WOZ waarde

[ Bericht 2% gewijzigd door Fredericm op 09-06-2026 14:45:12 ]
pi_220994459
Ccf heeft aangegeven vervolgstappen te gaan namen tegen de frietkot in Rozenburg .. dit zal nog formeel worden bevestigd vandaag of morgen
pi_220994465
Bij de lening van DKA (CCF) is het beoogde kapitaal verlaagd omdat het schijnbaar niet (vlot genoeg) vol liep.
pi_220994649
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 13:30 schreef zeeland6 het volgende:
De looptijd van het project Boudewijn-Eik 52 Herfinanciering in Kerkrade loopt af op 5 juni 2026. De projecteigenaar is momenteel bezig met een herfinanciering via SamenInGeld. Wij zijn momenteel in afwachting van stukken vanuit de projecteigenaar zodat wij kunnen beginnen met het realiseren van een herfinanciering.

Wij houden investeerders uiteraard op de hoogte van de voortgang en hopen dat het project vervolgens zo spoedig mogelijk wordt afgelost.

Vanaf 5 juni 2026 tot en met de daadwerkelijke aflossingsdatum van dit project zal de projecteigenaar een dubbele dagrente betalen. Deze dubbele dagrente wordt aan investeerders verrekend bij de uiteindelijke eindaflossing
Het pandje staat ook te koop:

https://www.funda.nl/deta(...)ijn-eik-52/89768674/
https://huispedia.nl/kerkrade/6465eg/boudewijn-eik/52
pi_220995001
Toch wel apart hoe NLi schijnbaar zonder stemming een lening kan verlengen en aflossingsvrij maken. ook zonder rente verhoging

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 16:28:21 #229
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220995056
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 14:54 schreef Lezer8857 het volgende:
Bij de lening van DKA (CCF) is het beoogde kapitaal verlaagd omdat het schijnbaar niet (vlot genoeg) vol liep.
Inderdaad ze hebben opeens 125k minder nodig. Ik heb reeds geïnvesteerd en heb hier geen melding van ontvangen, had wel gemogen. En vraag mij ook af waarom er initieel dan teveel is geleend.

[ Bericht 0% gewijzigd door leolinedance op 09-06-2026 16:33:33 ]
pi_220995063
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 16:28 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Inderdaad ze hebben opeens 125k minder nodig. Ik heb reeds geïnvesteerd en heb hier geen melding over ontvangen, had wel gemogen. En vraag mij dan wel af waarom er initieel dan teveel is geleend.
Ze hebben nog steeds evenveel nodig, alleen de private investeerder zal ¤ 125k meer bijleggen.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 16:33:57 #231
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220995119
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 16:28 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Ze hebben nog steeds evenveel nodig, alleen de private investeerder zal ¤ 125k meer bijleggen.
Aha had dat dan meteen gedaan.
pi_220995208
quote:
8s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 14:34 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Linkje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik twijfel nog. Taxatiewaarde woning wel 103K hoger dan WOZ waarde
Ook wel veel werkkapitaal...
pi_220995246
sig

Je hebt geïnvesteerd in het project Paul Krugerstraat 376 in Vlissingen. De hypotheek is op 4 juni 2026 vervroegd afgelost.

Bij deze algehele aflossing voor de contract-einddatum is er geen boeterente van toepassing. Bij een resterende looptijd minder dan 3 maanden, is er geen boeterente.

Jouw investering(en) en rente worden gestort in jouw account.
pi_220995330
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 13:37 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
En de overwaarde op het woonhuis is niet correct weergegeven.
quote:
8s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 14:34 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Linkje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik twijfel nog. Taxatiewaarde woning wel 103K hoger dan WOZ waarde
Ja het is een beetje een slordige pitch. Er staat ook niet dat het is op basis van een taxatiewaarde.
Die overwaarde is is dan wel weer in het "voordeel" van de investeerders maar het pand is wel weer vrij hoog getaxeerd. Tja,....

Toch ga ik hem wel meenemen.
Het is natuurlijk een gedeeltelijke starter maar de bruto rente van 9% is er natuurlijk wel een beetje naar. Daarbij kan hij het bedrijfspand gedeelte misschien beter ook proberen om te zetten naar wonen. Dat kan de waarde wel eens flink laten stijgen. Ook zal hij zijn woonhuis waarop we de 2e hypotheek krijgen wel niet graag kwijtraken. Als dat laatste verkocht moet worden zal er ook nog wel een klein stukje voor de investeerders overblijven. Als laatste lost hij gedurende de looptijd ook nog een ruime 25% van de lening af. Al met al zal m.i. hier het overgrote deel altijd terug komen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Horsemen op 09-06-2026 17:17:41 ]
pi_220995361
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:12 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]
Ja het is een beetje een slordige pitch. Er staat ook niet dat het is op basis van een taxatiewaarde.
Die overwaarde is is dan wel weer in het "voordeel" van de investeerders maar het pand is wel weer vrij hoog getaxeerd. Tja,....

Toch ga ik hem wel meenemen.
Het is natuurlijk een gedeeltelijke starter maar de bruto rente van 9% is er natuurlijk wel een beetje naar. Daarbij kan hij het bedrijfspand gedeelte misschien beter ook proberen om te zetten naar wonen. Dat kan de waarde wel eens flink laten stijgen. Als laatste zal hij zijn woonhuis waarop we de 2e hypotheek krijgen wel niet graag kwijtraken. Als dat laatste verkocht moet worden zal er ook nog wel een klein stukje voor de investeerders overblijven. Al met al zal m.i. hier het overgrote deel altijd terug komen.
Ook om die redenen basis meegenomen. Wie is eigenlijk de cf coach kan dat op telefoon niet zien
pi_220995383
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Ook om die redenen basis meegenomen. Wie is eigenlijk de cf coach kan dat op telefoon niet zien
Erwin Trapman
pi_220995487
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 13:34 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
Tekst pitch niet correct: Marum ligt in de provincie Groningen.
Ah, ik zat al achter mijn oor te krabben want ik dacht aan Marrum, noord Friesland, maar een mannelijke schoonheidsspecialist is voor die streek wat te "modern". De achternaam is ook typisch gronings, Ottema.
pi_220995835
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:42 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Ah, ik zat al achter mijn oor te krabben want ik dacht aan Marrum, noord Friesland, maar een mannelijke schoonheidsspecialist is voor die streek wat te "modern". De achternaam is ook typisch gronings, Ottema.
Ik hoop voor hem dat het voor Marum geen stap te ver is.
pi_220995988
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 16:56 schreef zeeland6 het volgende:
sig

Je hebt geïnvesteerd in het project Paul Krugerstraat 376 in Vlissingen. De hypotheek is op 4 juni 2026 vervroegd afgelost.

Bij deze algehele aflossing voor de contract-einddatum is er geen boeterente van toepassing. Bij een resterende looptijd minder dan 3 maanden, is er geen boeterente.

Jouw investering(en) en rente worden gestort in jouw account.
https://www.funda.nl/deta(...)straat-376/43246733/

In mei 2021 was de financiering incl 7k bouwdepot 130k (100% financiering // nu vraagprijs 199k / gaan we uit van minimaal een neutrale ¤cashflow (zie FA) + nog wat kosten notaris-makelaar etc > dan toch een keurige profit van ongev ¤60k voor 5 jaartjes = 1k per mnd voor Melanie & Luuk, prima toch *O*
pi_220996272
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 16:20 schreef Bobby100 het volgende:
Naar ons oordeel vormt het continueren van de onderneming de beste waarborg voor een zo volledig mogelijke terugbetaling van uw lening.
Ik zit er niet in, maar als ik dit lees dan denk ik dat er weinig anders op zit en dat een stemronde met mogelijk negatieve uitslag, funeste gevolgen zou hebben voor de continuïteit. Zachte heelmeesters etc.

Een zo volledig mogelijke terugbetaling houdt m.i. in dat ze in gedachten al een stevig deel hebben afgeschreven.
Pecunia non olet
pi_220996375
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:12 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]
Ja het is een beetje een slordige pitch. Er staat ook niet dat het is op basis van een taxatiewaarde.
Die overwaarde is is dan wel weer in het "voordeel" van de investeerders maar het pand is wel weer vrij hoog getaxeerd. Tja,....

Toch ga ik hem wel meenemen.
Het is natuurlijk een gedeeltelijke starter maar de bruto rente van 9% is er natuurlijk wel een beetje naar. Daarbij kan hij het bedrijfspand gedeelte misschien beter ook proberen om te zetten naar wonen. Dat kan de waarde wel eens flink laten stijgen. Ook zal hij zijn woonhuis waarop we de 2e hypotheek krijgen wel niet graag kwijtraken. Als dat laatste verkocht moet worden zal er ook nog wel een klein stukje voor de investeerders overblijven. Als laatste lost hij gedurende de looptijd ook nog een ruime 25% van de lening af. Al met al zal m.i. hier het overgrote deel altijd terug komen.
Hij gaat er vol voor, opleidingen gevolgd, 2e hypotheek woonhuis, hij gelooft er in :7

Wat ik mis is relevante ervaring. Een beetje rommelen op Marktplaats met spulletjes en wat rondtoeren als chauffeur, en nu een volwaardige onderneming drijven, het hebben van personeel, het is allemaal nieuw voor hem.
Het kan zomaar flink tegenvallen en dan wacht ons een moeizame uitwinning van twee panden in een economisch rustige regio. Ik sla denk ik over.
Pecunia non olet
pi_220996744
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:23 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Erwin Trapman
Geen negatieve herinnering aan.
pi_220996921
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 19:39 schreef obligataire het volgende:

[..]
Hij gaat er vol voor, opleidingen gevolgd, 2e hypotheek woonhuis, hij gelooft er in :7

Wat ik mis is relevante ervaring. Een beetje rommelen op Marktplaats met spulletjes en wat rondtoeren als chauffeur, en nu een volwaardige onderneming drijven, het hebben van personeel, het is allemaal nieuw voor hem.
Het kan zomaar flink tegenvallen en dan wacht ons een moeizame uitwinning van twee panden in een economisch rustige regio. Ik sla denk ik over.
Beetje zoeken levert een oud creditsafe rapport op uit 2017 op de site van GVE voor Ottema Handel & Verhuur. Zelfde naam en adres leningnemer. Kan iemand zich dit project herinneren?

De kapsalon lijkt al een half jaar open (facebook, linkedin).
pi_220997222
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 20:51 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]

De kapsalon lijkt al een half jaar open (facebook, linkedin).
Er was toch al een kapperszaak op deze lokatie gevestigd?
pi_220998307
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 21:33 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Er was toch al een kapperszaak op deze lokatie gevestigd?
Klopt en blijkbaar is die in het afgelopen najaar overgenomen. Of de oude is gestopt en deze is nieuw begonnen in hetzelfde pand. Het was kapsalon Martha en is nu kapsalon Marum. Wat dat betreft lijkt de pitch ook hier nogal slordig en gaat het nu alleen om de overname van het pand?
pi_220998533
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 20:51 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Beetje zoeken levert een oud creditsafe rapport op uit 2017 op de site van GVE voor Ottema Handel & Verhuur. Zelfde naam en adres leningnemer. Kan iemand zich dit project herinneren?

De kapsalon lijkt al een half jaar open (facebook, linkedin).
Ja, zat erin. Verhuur van stijgermateriaal. Door foute inschatting markt liep dat niet lekker en is hij hiermee gestopt. Is in loondienst gegaan. Heeft 2e hypotheek op woning gegeven. En na aanpassing betaalschema alles afgelost.
pi_220998548
Natuurlijk is er destijds ook op Fok over gesproken:

quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 15:08 schreef marathon2000 het volgende:
Geldvoorelkaar‏@:geldvoorelkaar
Ottema Steiger Verhuur zoekt funding voor aankoop steigers en een truck
¤ 150.000,- | 9% | 60 mnd | class. 5| http://ow.ly/2gNo309fivv
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 15:29 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Is mij te gevaarlijk:
1. 2016 omzet 69 k en resultaat 45K (annuïteit is 38,5K). Dus als hij de omzetstijging niet realiseert is er een probleem
2. Ev van 4 k op een balans totaal van 118K. Dus 114K schulden??
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 15:35 schreef Thomas88 het volgende:
Uit de pitch :
"Ik merk dat mijn klanten regelmatig vragen naar hoogwerkers, die ik op dit moment nog niet kan aanbieden. Daardoor moet ik regelmatig 'nee' verkopen. Met de aanschaf van deze hoogwerkers wordt het verhuurassortiment uitgebreid, waardoor naast de bestaande omzet uit steigers, aanvullende omzet uit verhuur van hoogwerkers kan worden gerealiseerd. "

Op zijn verhuur website :
"Voor iedere klus heeft u een ander type hoogwerker nodig. Welke type hoogwerker u ook nodig heeft, u kunt bij Ottema Verhuur altijd slagen. U heeft bij Ottema Verhuur de keuze uit schaarhoogwerkers, aanhangerhoogwerkers, kniktelescoophoogwerkers en telescoophoogwerkers. Ook verhuren wij spinhoogwerkers en autohoogwerkers. Hoogwerkers met extra brede werkplatforms en vele andere unieke hoogwerkers behoren ook tot de huurmogelijkheden."

Spreekt elkaar een beetje tegen toch ?
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 15:43 schreef obligataire het volgende:

[..]

Misschien huurt hij ze nu in van derden en verhuurt ze door? En pakt hij daar een marge op. Raar dat hij dan zegt dat hij altijd nee moet verkopen. Althans die indruk wordt gewekt.

Ik vind het plan ook erg ambitieus. Waarom niet klein beginnen, en bij succes opschalen. Lijkt me stug dat hij die dingen vanaf dag 1 100% kan inzetten. Het had me dan ook logischer geleken als de omzet in 2018 een stijgende lijn zou hebben, maar is juist lager?
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 11:01 schreef zeeland6 het volgende:
GVE
Ottema 15928
de steigerbouwer die in BH beugels ging is afbetaald na 60+9 maanden.
pi_220998973
Als je wat wil weten moet je het vragen. Over de kapperszaak
Beste Anco.
Nog een vraagje.
Is de kapperszaak nu al opgestart en koop je nu het pand of begin je pas met de kapperszaak nadat je het geld van collin hebt gehad?

Antwoord
Die draait al vanaf 1 December.
pi_220999083
quote:
Tja, een weer een moeilijke project.
Ze hebben beide kans op voldoende werk/inkomen maar daar houd het positieve nieuws wel mee op.
Voor de spreiding denk ik aan max mijn minimale inleg bedrag.
Hier nog meningen?
  woensdag 10 juni 2026 @ 09:52:16 #251
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220999085
quote:
Een verliesfinanciering met als dekking een 3e hypotheek. Daar loop ik graag met een boog omheen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_220999105
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 09:52 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Een verliesfinanciering met als dekking een 3e hypotheek. Daar loop ik graag met een boog omheen.
Ja, en die eerste twee hypotheken vermoedelijk niet bij de zelfde hypotheekverstrekker want anders hadden ze dat er wel bijgezet.
pi_220999252
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2026 09:52 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Tja, een weer een moeilijke project.
Ze hebben beide kans op voldoende werk/inkomen maar daar houd het positieve nieuws wel mee op.
Voor de spreiding denk ik aan max mijn minimale inleg bedrag.
Hier nog meningen?
Die 100K betreft schuld uit de een eerdere onderneming. Dus de schuld kan niet verder oplopen. Dus n.m.m
een dekkende tweede hypotheek op een courant woonhuis. Ze zijn beiden in loondienst Dus stabiele inkomsten.
pi_220999267
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:05 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Die 100K betreft schuld uit de een eerdere onderneming. Dus de schuld kan niet verder oplopen. Dus n.m.m
een dekkende tweede hypotheek op een courant woonhuis. Ze zijn beiden in loondienst Dus stabiele inkomsten.
3e hypotheek. Vind het ook niet zo;n verkeerde. 1e en 2e hypotheek is wel aflossingsvrij, maar genoeg overwaarde voor de stad Zwolle.
pi_220999275
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:06 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
3e hypotheek. Vind het ook niet zo;n verkeerde. 1e en 2e hypotheek is wel aflossingsvrij, maar genoeg overwaarde voor stad als Zwolle
WOZ waarde is 485K. Dus taxatie van 510K is reëel.
pi_220999418
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:05 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Die 100K betreft schuld uit de een eerdere onderneming. Dus de schuld kan niet verder oplopen. Dus n.m.m
een dekkende tweede hypotheek op een courant woonhuis. Ze zijn beiden in loondienst Dus stabiele inkomsten.
Ja maar er staat niet bij hoeveel uren ze in loondienst werken. Een 0 uren contract is ook loondienst ;)
Echtgenote waarschijnlijk parttime.
Denk dat ze wat moeite zullen hebben de financieringslasten op te brengen.
Als hij er bij de academie uitgegooid wordt (ZZP) valt het helemaal terug op bijstandsniveau.

Uitwinning wordt lastig en langdurig met twee voorgaande hypotheken...
Pecunia non olet
pi_220999442
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 09:43 schreef Fredericm het volgende:
Als je wat wil weten moet je het vragen. Over de kapperszaak
Beste Anco.
Nog een vraagje.
Is de kapperszaak nu al opgestart en koop je nu het pand of begin je pas met de kapperszaak nadat je het geld van collin hebt gehad?

Antwoord
Die draait al vanaf 1 December.

En dan merkt hij nu pas dat hij behoefte heeft aan werkkapitaal van 150K?
Of zouden boze crediteuren en de Fiscus hem daarop geattendeerd hebben? _O-

De man is er een van 12 ambachten en 13 ongelukken, en de pitch staat vol onjuistheden.
No way dat ik inschrijf.
Pecunia non olet
pi_220999461
quote:
Het enige pluspunt dat ik zie is dat hij over twee jaar AOW krijgt, maar sla hem desondanks over.
pi_221000091
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:24 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Het enige pluspunt dat ik zie is dat hij over twee jaar AOW krijgt, maar sla hem desondanks over.
En misschien nog wat pensioen erbij en afhankelijk van de leeftijd vd partner maar één AOW uitkering. Daarnaast kan men altijd nog een baantje aannemen. Zal geen topjob worden maar dat naast AOW, pensioen geeft bestedingsruimte
pi_221000132
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2026 09:52 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Tja, een weer een moeilijke project.
Ze hebben beide kans op voldoende werk/inkomen maar daar houd het positieve nieuws wel mee op.
Voor de spreiding denk ik aan max mijn minimale inleg bedrag.
Hier nog meningen?
Het zoveelste schoenenhandel probleem. Zat natuurlljk al voor 2025 in de shit maar kon niet van zijn huurcontract af.
Zwolle is wel een gewilde stad dus als het echt mis gaat , komt het meerendeel van de schuld wel terug. Basiscdurf ik ook wel aan.
pi_221000145
quote:
12s.gif Op woensdag 10 juni 2026 11:34 schreef peterc het volgende:

[..]
En misschien nog wat pensioen erbij en afhankelijk van de leeftijd vd partner maar één AOW uitkering. Daarnaast kan men altijd nog een baantje aannemen. Zal geen topjob worden maar dat naast AOW, pensioen geeft bestedingsruimte
Per 1-1-26 gestopt met praktijk:
quote:
Harry Klunder
Op 1 januari 2026 is het dan op eens zover, ik ga stoppen met mijn podologie praktijk mijn collega Anja blijft natuurlijk haar deel van de praktijk gewoon voortzetten.
op mijn 64e vindt ik het genoeg.
64 jaar met natuurlijk veel opgedane
Kennis en ervaring in het schoenen vak en podologie, door mijn betrokkenheid bij de opleiding ben ik zeker in staat kennis te delen en dat wil ik nu graag in gaan zetten, het lijkt mij super om dit te mogen doen, ik ben benieuwd wat er op mijn pad komt en ik hoop jullie te kunnen inspireren, ook oude vakkennis moet worden doorgegeven maar zeker gekoppeld aan nieuwe ontwikkelingen. Er is zeker een gebrek aan voet specialisten ook hier liggen kansen en mogelijkheden tijdelijk of voor langere periodes, hoe mooi is het om op deze leeftijd nog te kiezen voor een andere richting die energie geeft.
Geinspireerd ? heb je vragen ? Bel: 0614948888
https://www.linkedin.com/(...)7/?skipRedirect=true

[ Bericht 5% gewijzigd door KrekelJapie op 10-06-2026 11:50:39 ]
pi_221000806
Berichtje van Bas over de Golfbaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd wat dit gaat opleveren........... Zal wel behoorlijk afschrijven worden.
pi_221000830
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:06 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Berichtje van Bas over de Golfbaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd wat dit gaat opleveren........... Zal wel behoorlijk afschrijven worden.
Misschien het Witte Huis inseinen :7 Het zou een mooie extra golfbaan voor Trump zijn, in NL zit hij nog niet :! valt vast wel een mooie deal op te maken.
Pecunia non olet
pi_221000924
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:09 schreef obligataire het volgende:

[..]
Misschien het Witte Huis inseinen :7 Het zou een mooie extra golfbaan voor Trump zijn, in NL zit hij nog niet :! valt vast wel een mooie deal op te maken.
Hij nam niet op, was te druk met oorlog voeren denk ik. :)
pi_221000967
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:05 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Die 100K betreft schuld uit de een eerdere onderneming. Dus de schuld kan niet verder oplopen. Dus n.m.m
een dekkende tweede hypotheek op een courant woonhuis. Ze zijn beiden in loondienst Dus stabiele inkomsten.
Linkje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221001000
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:06 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Berichtje van Bas over de Golfbaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd wat dit gaat opleveren........... Zal wel behoorlijk afschrijven worden.
Ja, maar niet voor ons.

De voorziening die Collin aangeeft voor dit project is 0,00 dus ik ga er vanuit dat alles inclusief rente gaat terugkomen. Alle vertrouwen in Collin dat ze het met de afschrijvingen goed hebben ingeschat ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door Horsemen op 10-06-2026 14:21:26 ]
pi_221001403
En de volgende DKA bij CCF
DKA Investments III B.V.
¤ 5.000.000 | 8,0 % rente | 24 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 10 juni 2026 @ 14:00:14 #268
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_221001415
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:58 schreef Lezer8857 het volgende:
En de volgende DKA bij CCF
DKA Investments III B.V.
¤ 5.000.000 | 8,0 % rente | 24 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De vorige Anand is nog niet vol en de volgende verschijnt alweer..
Ook deze lijkt mij weer prima, denk dat ik hem wel weer basis meeneem.
pi_221001437
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 14:00 schreef leolinedance het volgende:

[..]
De vorige Anand is nog niet vol en de volgende verschijnt alweer..
De vorige is gisteren volgeschreven. Nu wordt er ¤ 5mil gevraagd tegen een hogere rente.
pi_221001482
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 14:02 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
De vorige is gisteren volgeschreven. Nu wordt er ¤ 5mil gevraagd tegen een hogere rente.
Misschien is het slim om de helft van de vorige door te rollen naar de nieuwe, voor wat betere spreiding........

Edit: kan niet meer ;(

[ Bericht 9% gewijzigd door obligataire op 10-06-2026 14:14:03 ]
Pecunia non olet
pi_221001500
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 11:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Het zoveelste schoenenhandel probleem. Zat natuurlljk al voor 2025 in de shit maar kon niet van zijn huurcontract af.
Zwolle is wel een gewilde stad dus als het echt mis gaat , komt het meerendeel van de schuld wel terug. Basiscdurf ik ook wel aan.
Tsja nuchter bekeken is er ruim voldoende overwaarde, en ook in Zwolle kan men in het park slapen :@
Pecunia non olet
pi_221001668
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:26 schreef Horsemen het volgende:

[..]
De voorziening die Collin aangeeft voor dit project is 0,00 dus ik ga er vanuit dat alles inclusief rente gaat terugkomen. Alle vertrouwen in Collin dat ze het met de afschrijvingen goed hebben ingeschat ^O^
Stichting Healing Eden (de afgefikte hippietuin waarbij de leningnemer in zijn stonedheid was vergeten het pand te verzekeren en om zijn joint uit te maken) heeft ook 0 euro voorziening, terwijl Collin vandaag mailt "Voorts zijn de biedingen helaas aanzienlijk lager dan de vraagprijs van ¤ 495.000,-. Wij houden dan ook rekening met een niet volledig terugbetaling van de lening uit de verkoop van het onroerend goed. "
pi_221001677
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 14:23 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Stichting Healing Eden (de afgefikte hippietuin waarbij de leningnemer in zijn stonedheid was vergeten het pand te verzekeren en om zijn joint uit te maken) heeft ook 0 euro voorziening, terwijl Collin vandaag mailt "Wij houden dan ook rekening met een niet volledig terugbetaling van de lening uit de verkoop van het onroerend goed. "
Ik ben het dan ook met heel veel voorzieningen niet eens ;)
pi_221001685
quote:
Ik ben het dan ook met heel veel voorzieningen niet eens ;)
Ah check, ik twijfelde al of je sarcastisch was :)
pi_221001792
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:24 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Linkje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank.
Ik laat hem toch lopen.
Wel heb ik mijn inleg in Ottema iets verhoogd. Iets hogere rente en hier komt het overgrote deel altijd terug.
pi_221001899
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:58 schreef Lezer8857 het volgende:
En de volgende DKA bij CCF
DKA Investments III B.V.
¤ 5.000.000 | 8,0 % rente | 24 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weten we ook gelijk waarom het leenbedrag van die andere verlaagd werd,die wilden ze snel vol hebben om de volgende open te zetten. Ben benieuwd hoe snel deze dan vol komt en of die communicerende vaten ook hier nodig zullen zijn.

Deze is wel 8%, daarom op zich ook wel interessant maar ik twijfel nog wel even. Ik heb al meerdere leningen van deze heren en wil er ook weer niet te veel hebben.
pi_221002075
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:06 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Berichtje van Bas over de Golfbaan.
Dit wordt een spannende veiling voor Collin, om verschillende redenen:

• Al eerder opgemerkt, maar nu bevestigd: er wordt 26 jaar resterende erfpacht geveild, terwijl in de pitch werd gesproken over een hypotheek op gronden. Dat geldt voor alle percelen.
• Dat een koper de golfbaan niet los kan kopen, maar verplicht nog eens 2x datzelfde oppervlak aan grond (erfpacht) erbij moet nemen, zal niet helpen voor de opbrengst van de golfbaan. Stond ook niet in de pitch.
• Ik meen dat er ook nog een actieve verplichting was voor natuurcompensatie of iets dergelijks, misschien krijgt de koper die er ook "gratis" bij? Het zal misschien in een van die 100 veilingdocumenten staan; het stond in ieder geval niet in de pitch.
• Wat betekenen de woorden "naar rato" in Bas' email? Dat wordt nog een interessante discussie met een mix van erfpachtrechten, een gedeeltelijk voltooide golfbaan, een hoeve, natuurgronden en natuurcompensatiegronden. Voor een golfbaanexploitant hebben die andere gronden en verplichtingen eerder een negatieve waarde, maar daar kijkt Staatsbosbeheer/Greenport Venlo vast anders tegenaan.
• De eerste bezichtiging is overmorgen en de veiling is op 2 juli. Ik hoop dat ze al een tijd geleden begonnen zijn met marketing, want anders lijkt het me kort dag om een serieus bod voor te bereiden. Niet serieuze biedingen kunnen altijd, maar daar worden we niet blij van.
pi_221002087
Nieuwe HCN

Burger 'n Shake Hoogstraat Rotterdam

Donderdag 11 juni om 12:00 uur

https://horecacrowdfundin(...)hoogstraat-rotterdam

Financieringsbedrag: ¤ 90.000,00
5 *****
Rente per jaar: 8%
Looptijd: 36 maanden
Toekenning % automatisch toegezegde investering: 50%

Inmiddels voor 75% vol

[ Bericht 1% gewijzigd door delcielo op 10-06-2026 15:18:58 ]
pi_221002467
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 15:04 schreef delcielo het volgende:
Nieuwe HCN

Burger 'n Shake Hoogstraat Rotterdam

Donderdag 11 juni om 12:00 uur

https://horecacrowdfundin(...)hoogstraat-rotterdam

Financieringsbedrag: ¤ 90.000,00
5 *****
Rente per jaar: 8%
Looptijd: 36 maanden
Toekenning % automatisch toegezegde investering: 50%

Inmiddels voor 75% vol
Overname van https://horecacrowdfunding.nl/projects/burger-n-shake-rotterdam-wp5qkmp0
Dat project loopt nog zonder problemen
pi_221002509
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 15:04 schreef delcielo het volgende:
Nieuwe HCN

Burger 'n Shake Hoogstraat Rotterdam

Donderdag 11 juni om 12:00 uur

https://horecacrowdfundin(...)hoogstraat-rotterdam

Financieringsbedrag: ¤ 90.000,00
5 *****
Rente per jaar: 8%
Looptijd: 36 maanden
Toekenning % automatisch toegezegde investering: 50%

Inmiddels voor 75% vol
Zijn er nu helemaal geen zekerheden voor de investeerders? Ik zie niets staan.
pi_221002553
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 08:04 schreef Tjalala het volgende:
Natuurlijk is er destijds ook op Fok over gesproken:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

Het steigermateriaal was verdwenen maar de lening niet:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221002667
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 16:27 schreef tuiniertje het volgende:

[..]
Het steigermateriaal was verdwenen maar de lening niet:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De lening is dus wel netjes afgelost. Dat pleit wel voor hem

[ Bericht 0% gewijzigd door Fredericm op 10-06-2026 17:48:23 ]
pi_221003005
Kinderdagverblijf
Bedrag: ¤ 520.000
Rente: 7,25%
Looptijd: 48 maanden
Zekerheden: o.a. 1e recht van hypotheek, depotregeling en pandrecht
LTV: 65%
Linkje: https://e.geldvoorelkaar.(...)RcpqvK6_L66R_kA8YgAE
pi_221003234
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2026 14:34 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Dank.
Ik laat hem toch lopen.
Wel heb ik mijn inleg in Ottema iets verhoogd. Iets hogere rente en hier komt het overgrote deel altijd terug.
Ik begrijp je nu niet helemaal.
Klunder heeft een royale overwaarde (234K vs een lening van 100K). Heel courant woonhuis m.i. in Zwolle.
De kapper heeft ook overwaarde (191K na aftrek Collinlening). Maar dat zijn 2 objecten, waarvan één commercieel object, en beide gelegen in een hele landelijke omgeving.

Je zou zeggen dat je in Zwolle véél eerder je geld terug hebt dan in Marum.... en óók volledig.

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 10-06-2026 18:35:45 ]
Pecunia non olet
pi_221003563
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 18:28 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik begrijp je nu niet helemaal.
Klunder heeft een royale overwaarde (234K vs een lening van 100K). Heel courant woonhuis m.i. in Zwolle.
De kapper heeft ook overwaarde (191K na aftrek Collinlening). Maar dat zijn 2 objecten, waarvan één commercieel object, en beide gelegen in een hele landelijke omgeving.

Je zou zeggen dat je in Zwolle véél eerder je geld terug hebt dan in Marum.... en óók volledig.
Op de zekerheden zou dit goed moeten komen, mits meneer voor Kas gaat spelen. Er is reeds nog een zelfde huis verkocht met een vraagprijs van 500k, wat 2 weken te koop heeft gestaan.

Neem hem op de zekerheden basis mee.
pi_221003699
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 16:49 schreef Fredericm het volgende:

[..]
De lening is dus wel netjes afgelost. Dat pleit wel voor hem
Dat hij het steigermateriaal waar GVE pandrecht op had heeft verpatst pleit dan weer niet voor hem. Zo te lezen moest hij wel een tweede hypotheek op zijn woning accepteren om GVE zover te krijgen dat ze akkoord gingen met een uitstel van aflossing en betalingsregeling.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 18:28 schreef obligataire het volgende:

[..]
De kapper heeft ook overwaarde (191K na aftrek Collinlening). Maar dat zijn 2 objecten, waarvan één commercieel object, en beide gelegen in een hele landelijke omgeving.
Hele landelijke omgeving is nogal overdreven. Marum (Gr) ligt langs de snelweg tussen twee grote plaatsen op forensafstand. (Marrum (Fr) is een ander verhaal.)

+rente
+geen direct
+zekerheden
-twijfelachtige ondernemerskwaliteiten
-rommelige incomplete en incorrecte pitch
Dat laatste neem ik Collin kwalijk, maar ja, het project komt zo ook wel vol.
Mijn conclusie: het wordt waarschijnlijk een wilde rit via speciaal beheer maar uiteindelijk komt het geld wel terug. Ik heb er geen zin in, neem met iets minder genoegen en schuif het geld naar de Anandjes.
pi_221006918
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 18:28 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik begrijp je nu niet helemaal.
Klunder heeft een royale overwaarde (234K vs een lening van 100K). Heel courant woonhuis m.i. in Zwolle.
De kapper heeft ook overwaarde (191K na aftrek Collinlening). Maar dat zijn 2 objecten, waarvan één commercieel object, en beide gelegen in een hele landelijke omgeving.

Je zou zeggen dat je in Zwolle véél eerder je geld terug hebt dan in Marum.... en óók volledig.
Onze beoordeling is ook duidelijk anders. Laat ik beginnen om te zeggen dat het natuurlijk beide geen top projecten en geen top geldnemers zijn.

Dan even jou punten benoemen;

Klunder heeft inderdaad een overwaarde van 234 op een lening van 100k echter;

We hebben het hier over een 3e hypotheek en de eerste twee hypotheek verstrekkers zijn vermoedelijk twee verschillende met het risico op extra gedoe bij een eventuele uitwinnen alsmede extra kosten. WOZ waarde pand is 485k (netjes dicht bij de taxatiewaarde) bij een gedwongen uitwinning -\- 30% dan blijft er 340k over. Daar moet dan de openstaande hoofdsom van 276k vanaf en blijft er 64k over, waar alle incasso kosten van de eerste twee hypotheek verstrekkers nog vanaf moeten! Als het tegen zit krijg je helemaal niks terug van je inleg. En nee, zo’n vaart zal het vast niet lopen maar toch. Maar welk deel van je geld je terug krijgt moet je maar helemaal afwachten.

Dan de kapper; Die heeft inderdaad “maar” een overwaarde van 191k op een lening van 675k echter;

We hebben het hier over een 1e + een 2e hypotheek. Die 1e hypotheek is niet zoals jij schrijft alleen op een “commercieel” pand want bijna de helft van de waarde betreft gewoon een woonhuis (WOZ waarde 247k). Als het fout gaat zou het pand trouwens prima helemaal geschikt zijn als woonhuis maar dat is een ander verhaal.
Ook even globaal de zelfde berekening: waarde pand 550k -\- 30% dan blijft er over 385k.
Daar komt dan nog het woonhuis (wat ook gewoon een mooie woning is) met de 2e hypotheek bij. WOZ waarde 447k -\- 30% = 313k openstaande hoofdsom er vanaf -\- 250k en dan blijft daar ook nog een 60k van over.

Mijn kort door de bocht samenvatting om wel/niet te investeren:
Beide projecten grote kans op gedoe.

• Klunder als het flink tegen zit je hele inleg kwijt tegen een netto rente vergoeding van 7,3%
• Kapper als het flink tegen zit komt hier dus altijd wel het overgrote deel van je inleg terug tegen een netto rente vergoeding van 8,3%
pi_221007170
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2026 10:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mijn kort door de bocht samenvatting om wel/niet te investeren:
Beide projecten grote kans op gedoe.

• Klunder als het flink tegen zit je hele inleg kwijt tegen een netto rente vergoeding van 7,3%
• Kapper als het flink tegen zit komt hier dus altijd wel het overgrote deel van je inleg terug tegen een netto rente vergoeding van 8,3%

_O_

Goede berekening, met deze uitgangspunten.

Het enige tegenargument, is dat ik Klunder iets minder gauw onderuit zie gaan, lijkt me een vrij degelijke figuur ondanks zijn debacle met de schoenenwinkel. Plus dat Zwolle een levendige stad is waar o/g sneller van eigenaar verwisselt dan het wat meer landelijke Marum. En dat het maar 1 verkooptraject is, niet te vergeten.

We zullen het zien. Heb Klunder bescheiden meegenomen, de kapper niet maar dat is niet zozeer op basis van de zekerheid want dat ziet er idd ook goed uit maar heb in die flapoor totaal geen vertrouwen gezien de voorgeschiedenis en dat speelt bij mij ook een grote rol.
Pecunia non olet
pi_221007320
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 10:56 schreef obligataire het volgende:
We zullen het zien. Heb Klunder bescheiden meegenomen, de kapper niet maar dat is niet zozeer op basis van de zekerheid want dat ziet er idd ook goed uit maar heb in die flapoor totaal geen vertrouwen gezien de voorgeschiedenis en dat speelt bij mij ook een grote rol.
Ik heb precies dezelfde afweging /keuze gemaakt
pi_221007325
EDMAR B.V.
¤ 100.000 | 9,0 % rente | 48 maanden

Iemand een mening over deze? Ik mis het inzicht over de totale overwaarde op zijn woning, aangezien hij dezelfde zekerheid heeft afgegeven bij de eerdere lening uit 2023 (waar het toen ook niet vermeld stond).
pi_221007482
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 14:43 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Weten we ook gelijk waarom het leenbedrag van die andere verlaagd werd,die wilden ze snel vol hebben om de volgende open te zetten. Ben benieuwd hoe snel deze dan vol komt en of die communicerende vaten ook hier nodig zullen zijn.

Deze is wel 8%, daarom op zich ook wel interessant maar ik twijfel nog wel even. Ik heb al meerdere leningen van deze heren en wil er ook weer niet te veel hebben.
Het is allemaal groot, veel gefinancierd, overal lijnen en verplichtingen die lopen, niet transparant, niet super courant vastgoed en in mijn optiek een grote kaartenhuis....
pi_221007538
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 11:57 schreef moedernatuur het volgende:

[..]
Het is allemaal groot, veel gefinancierd, overal lijnen en verplichtingen die lopen, niet transparant, niet super courant vastgoed en in mijn optiek een grote kaartenhuis....
Toen deze man jaren geleden opdook had ik ook mijn zware twijfels. Maar hij heeft al die jaren steeds keurig afgelost. Die informal heeft er blijkbaar ook veel vertrouwen in, dat hij zoveel geld bijplust. En voor dezelfde voorwaarden als CF, het is niet dat hij preferent op de eerste rij zit of zo.

Bij Lenf*erink zie je de geconsolideerde cijfers van zijn Holding, daarvan wist je al wel snel dat dit goed zit. Jammer dat zoiets van de Ana*nds niet beschikbaar is.

Hans And*ers is een serieuze huurder .

[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 11-06-2026 12:12:07 ]
Pecunia non olet
pi_221007606
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 11:57 schreef moedernatuur het volgende:

[..]
Het is allemaal groot, veel gefinancierd, overal lijnen en verplichtingen die lopen, niet transparant, niet super courant vastgoed en in mijn optiek een grote kaartenhuis....
Een kaartenhuis wil ik het niet noemen. In de Anand groep heb ik in totaal 9 investeringen gehad onder DKA/HSA/Globe Bearings. Hiervan zijn er 5 succesvol afgerond (al dan niet middels herfinanciering) en tussentijds komen er nog wat plukjes aflossingen terug vanwege ontwikkelprojecten.
Dit alles geeft natuurlijk geen enkele garantie dat er dingen niet fout kunnen lopen, maar het geeft wel vertrouwen dat ze niet op mij overkomen als cowboys die in het wilde westen met vastgoed aan het gokken zijn. De laatste twee projecten zijn grotendeels c.q. volledig verhuurd voor de langere termijn waarbij huurpenningen zijn afgegeven als zekerheid. Ik zou er verbaasd over zijn wil dit als een kaartenhuis in elkaar vallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lezer8857 op 11-06-2026 14:32:27 ]
pi_221007615
Een nadeel gevonden mijn nieuwe KoM poging.

• project is 30 april betaald en 1e uitbetaling is 6 juli. Dus ruim 5 weken geen rente over de investering.

Ik weet niet of dit gebruikelijk is bij alle projecten.
pi_221007789
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:20 schreef KrekelJapie het volgende:
Een nadeel gevonden mijn nieuwe KoM poging.

• project is 30 april betaald en 1e uitbetaling is 6 juli. Dus ruim 5 weken geen rente over de investering.

Ik weet niet of dit gebruikelijk is bij alle projecten.
Uitgangspunt is rente berekening vanaf je storting. Dus 6 juli zal er wel een verhoogde uitbetaling zijn.
pi_221007926
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:41 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Uitgangspunt is rente berekening vanaf je storting. Dus 6 juli zal er wel een verhoogde uitbetaling zijn.
Bij KoM zie ik dat niet terug bij de transacties. Het bedrag is elke maand gelijk.
pi_221008053
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:20 schreef KrekelJapie het volgende:
Een nadeel gevonden mijn nieuwe KoM poging.

• project is 30 april betaald en 1e uitbetaling is 6 juli. Dus ruim 5 weken geen rente over de investering.

Ik weet niet of dit gebruikelijk is bij alle projecten.
Nee. Overbrugging Zandvoortstraat dl 1 heb ik op 1-5 betaald en de eerste rentebetaling staat op 4 juni. Die moet nog binnenkomen maar dat is min of meer standaard dat de eerste betaling van een project een paar weken later komt. Tweede betaling staat op 6 juli. Welk project praat jij over?
pi_221008153
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:41 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Uitgangspunt is rente berekening vanaf je storting. Dus 6 juli zal er wel een verhoogde uitbetaling zijn.
Nee, volgens de AV is de aanvangsdatum de datum waarop de gelden worden overgemaakt naar leningnemer. Dus datum inschrijving hypotheekakte normaal gesproken (indien van toepassing).
pi_221008264
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:20 schreef KrekelJapie het volgende:
Een nadeel gevonden mijn nieuwe KoM poging.

• project is 30 april betaald en 1e uitbetaling is 6 juli. Dus ruim 5 weken geen rente over de investering.

Ik weet niet of dit gebruikelijk is bij alle projecten.
Uitgangspunt is rente berekening vanaf je storting. Dus 6 juli zal er wel een verhoogde uitbetaling zijn.
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:13 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Nee, volgens de AV is de aanvangsdatum de datum waarop de gelden worden overgemaakt naar leningnemer. Dus datum inschrijving hypotheekakte normaal gesproken (indien van toepassing).
Sorry ik verwar het met CRE
pi_221008375
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:55 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Nee. Overbrugging Zandvoortstraat dl 1 heb ik op 1-5 betaald en de eerste rentebetaling staat op 4 juni. Die moet nog binnenkomen maar dat is min of meer standaard dat de eerste betaling van een project een paar weken later komt. Tweede betaling staat op 6 juli. Welk project praat jij over?
Ik zie dat het bedrag pas 29-5 is uitgekeerd. Dan heeft het dus een maand niets lopen te doen bij GoCredible. Periode tot rentedragend na verstrekking is ongeveer een week.

30-4 betaald GoCredible
29-5 bedrag uitgekeerd
6-6 rentedragend

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 11-06-2026 13:56:18 ]
pi_221009119
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:26 schreef Fredericm het volgende:

Sorry ik verwar het met CRE
En GVE berekent ook al eerder rente: vanaf datum volschrijven.

@KrekelJapie : gevalletje pech denk ik, gebeurt overal wel eens wanneer de notaris de benodigde stukken niet vlot ontvangt (b.v. aflosnota, volmacht royement, toestemming 1e hypotheekhouder, etc.).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')