quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:58 schreef Lezer8857 het volgende:
En de volgende DKA bij CCF
DKA Investments III B.V.
¤ 5.000.000 | 8,0 % rente | 24 maandenWeten we ook gelijk waarom het leenbedrag van die andere verlaagd werd,die wilden ze snel vol hebben om de volgende open te zetten. Ben benieuwd hoe snel deze dan vol komt en of die communicerende vaten ook hier nodig zullen zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze is wel 8%, daarom op zich ook wel interessant maar ik twijfel nog wel even. Ik heb al meerdere leningen van deze heren en wil er ook weer niet te veel hebben.
Dit wordt een spannende veiling voor Collin, om verschillende redenen:quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:06 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Berichtje van Bas over de Golfbaan.
Overname van https://horecacrowdfunding.nl/projects/burger-n-shake-rotterdam-wp5qkmp0quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:04 schreef delcielo het volgende:
Nieuwe HCN
Burger 'n Shake Hoogstraat Rotterdam
Donderdag 11 juni om 12:00 uur
https://horecacrowdfundin(...)hoogstraat-rotterdam
Financieringsbedrag: ¤ 90.000,00
5 *****
Rente per jaar: 8%
Looptijd: 36 maanden
Toekenning % automatisch toegezegde investering: 50%
Inmiddels voor 75% vol
Zijn er nu helemaal geen zekerheden voor de investeerders? Ik zie niets staan.quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:04 schreef delcielo het volgende:
Nieuwe HCN
Burger 'n Shake Hoogstraat Rotterdam
Donderdag 11 juni om 12:00 uur
https://horecacrowdfundin(...)hoogstraat-rotterdam
Financieringsbedrag: ¤ 90.000,00
5 *****
Rente per jaar: 8%
Looptijd: 36 maanden
Toekenning % automatisch toegezegde investering: 50%
Inmiddels voor 75% vol
Het steigermateriaal was verdwenen maar de lening niet:quote:Op woensdag 10 juni 2026 08:04 schreef Tjalala het volgende:
Natuurlijk is er destijds ook op Fok over gesproken:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 10 juni 2026 16:27 schreef tuiniertje het volgende:
[..]
Het steigermateriaal was verdwenen maar de lening niet:De lening is dus wel netjes afgelost. Dat pleit wel voor hemSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Fredericm op 10-06-2026 17:48:23 ]
Ik begrijp je nu niet helemaal.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:34 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dank.
Ik laat hem toch lopen.
Wel heb ik mijn inleg in Ottema iets verhoogd. Iets hogere rente en hier komt het overgrote deel altijd terug.
Op de zekerheden zou dit goed moeten komen, mits meneer voor Kas gaat spelen. Er is reeds nog een zelfde huis verkocht met een vraagprijs van 500k, wat 2 weken te koop heeft gestaan.quote:Op woensdag 10 juni 2026 18:28 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik begrijp je nu niet helemaal.
Klunder heeft een royale overwaarde (234K vs een lening van 100K). Heel courant woonhuis m.i. in Zwolle.
De kapper heeft ook overwaarde (191K na aftrek Collinlening). Maar dat zijn 2 objecten, waarvan één commercieel object, en beide gelegen in een hele landelijke omgeving.
Je zou zeggen dat je in Zwolle véél eerder je geld terug hebt dan in Marum.... en óók volledig.
Dat hij het steigermateriaal waar GVE pandrecht op had heeft verpatst pleit dan weer niet voor hem. Zo te lezen moest hij wel een tweede hypotheek op zijn woning accepteren om GVE zover te krijgen dat ze akkoord gingen met een uitstel van aflossing en betalingsregeling.quote:Op woensdag 10 juni 2026 16:49 schreef Fredericm het volgende:
[..]
De lening is dus wel netjes afgelost. Dat pleit wel voor hem
Hele landelijke omgeving is nogal overdreven. Marum (Gr) ligt langs de snelweg tussen twee grote plaatsen op forensafstand. (Marrum (Fr) is een ander verhaal.)quote:Op woensdag 10 juni 2026 18:28 schreef obligataire het volgende:
[..]
De kapper heeft ook overwaarde (191K na aftrek Collinlening). Maar dat zijn 2 objecten, waarvan één commercieel object, en beide gelegen in een hele landelijke omgeving.
Onze beoordeling is ook duidelijk anders. Laat ik beginnen om te zeggen dat het natuurlijk beide geen top projecten en geen top geldnemers zijn.quote:Op woensdag 10 juni 2026 18:28 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik begrijp je nu niet helemaal.
Klunder heeft een royale overwaarde (234K vs een lening van 100K). Heel courant woonhuis m.i. in Zwolle.
De kapper heeft ook overwaarde (191K na aftrek Collinlening). Maar dat zijn 2 objecten, waarvan één commercieel object, en beide gelegen in een hele landelijke omgeving.
Je zou zeggen dat je in Zwolle véél eerder je geld terug hebt dan in Marum.... en óók volledig.
quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:13 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Mijn kort door de bocht samenvatting om wel/niet te investeren:
Beide projecten grote kans op gedoe.
• Klunder als het flink tegen zit je hele inleg kwijt tegen een netto rente vergoeding van 7,3%
• Kapper als het flink tegen zit komt hier dus altijd wel het overgrote deel van je inleg terug tegen een netto rente vergoeding van 8,3%
Ik heb precies dezelfde afweging /keuze gemaaktquote:Op donderdag 11 juni 2026 10:56 schreef obligataire het volgende:
We zullen het zien. Heb Klunder bescheiden meegenomen, de kapper niet maar dat is niet zozeer op basis van de zekerheid want dat ziet er idd ook goed uit maar heb in die flapoor totaal geen vertrouwen gezien de voorgeschiedenis en dat speelt bij mij ook een grote rol.
Het is allemaal groot, veel gefinancierd, overal lijnen en verplichtingen die lopen, niet transparant, niet super courant vastgoed en in mijn optiek een grote kaartenhuis....quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:43 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Weten we ook gelijk waarom het leenbedrag van die andere verlaagd werd,die wilden ze snel vol hebben om de volgende open te zetten. Ben benieuwd hoe snel deze dan vol komt en of die communicerende vaten ook hier nodig zullen zijn.
Deze is wel 8%, daarom op zich ook wel interessant maar ik twijfel nog wel even. Ik heb al meerdere leningen van deze heren en wil er ook weer niet te veel hebben.
Toen deze man jaren geleden opdook had ik ook mijn zware twijfels. Maar hij heeft al die jaren steeds keurig afgelost. Die informal heeft er blijkbaar ook veel vertrouwen in, dat hij zoveel geld bijplust. En voor dezelfde voorwaarden als CF, het is niet dat hij preferent op de eerste rij zit of zo.quote:Op donderdag 11 juni 2026 11:57 schreef moedernatuur het volgende:
[..]
Het is allemaal groot, veel gefinancierd, overal lijnen en verplichtingen die lopen, niet transparant, niet super courant vastgoed en in mijn optiek een grote kaartenhuis....
Een kaartenhuis wil ik het niet noemen. In de Anand groep heb ik in totaal 9 investeringen gehad onder DKA/HSA/Globe Bearings. Hiervan zijn er 5 succesvol afgerond (al dan niet middels herfinanciering) en tussentijds komen er nog wat plukjes aflossingen terug vanwege ontwikkelprojecten.quote:Op donderdag 11 juni 2026 11:57 schreef moedernatuur het volgende:
[..]
Het is allemaal groot, veel gefinancierd, overal lijnen en verplichtingen die lopen, niet transparant, niet super courant vastgoed en in mijn optiek een grote kaartenhuis....
Uitgangspunt is rente berekening vanaf je storting. Dus 6 juli zal er wel een verhoogde uitbetaling zijn.quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:20 schreef KrekelJapie het volgende:
Een nadeel gevonden mijn nieuwe KoM poging.
• project is 30 april betaald en 1e uitbetaling is 6 juli. Dus ruim 5 weken geen rente over de investering.
Ik weet niet of dit gebruikelijk is bij alle projecten.
Bij KoM zie ik dat niet terug bij de transacties. Het bedrag is elke maand gelijk.quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:41 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Uitgangspunt is rente berekening vanaf je storting. Dus 6 juli zal er wel een verhoogde uitbetaling zijn.
Nee. Overbrugging Zandvoortstraat dl 1 heb ik op 1-5 betaald en de eerste rentebetaling staat op 4 juni. Die moet nog binnenkomen maar dat is min of meer standaard dat de eerste betaling van een project een paar weken later komt. Tweede betaling staat op 6 juli. Welk project praat jij over?quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:20 schreef KrekelJapie het volgende:
Een nadeel gevonden mijn nieuwe KoM poging.
• project is 30 april betaald en 1e uitbetaling is 6 juli. Dus ruim 5 weken geen rente over de investering.
Ik weet niet of dit gebruikelijk is bij alle projecten.
Nee, volgens de AV is de aanvangsdatum de datum waarop de gelden worden overgemaakt naar leningnemer. Dus datum inschrijving hypotheekakte normaal gesproken (indien van toepassing).quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:41 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Uitgangspunt is rente berekening vanaf je storting. Dus 6 juli zal er wel een verhoogde uitbetaling zijn.
Uitgangspunt is rente berekening vanaf je storting. Dus 6 juli zal er wel een verhoogde uitbetaling zijn.quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:20 schreef KrekelJapie het volgende:
Een nadeel gevonden mijn nieuwe KoM poging.
• project is 30 april betaald en 1e uitbetaling is 6 juli. Dus ruim 5 weken geen rente over de investering.
Ik weet niet of dit gebruikelijk is bij alle projecten.
Sorry ik verwar het met CREquote:Op donderdag 11 juni 2026 13:13 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Nee, volgens de AV is de aanvangsdatum de datum waarop de gelden worden overgemaakt naar leningnemer. Dus datum inschrijving hypotheekakte normaal gesproken (indien van toepassing).
Ik zie dat het bedrag pas 29-5 is uitgekeerd. Dan heeft het dus een maand niets lopen te doen bij GoCredible. Periode tot rentedragend na verstrekking is ongeveer een week.quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:55 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Nee. Overbrugging Zandvoortstraat dl 1 heb ik op 1-5 betaald en de eerste rentebetaling staat op 4 juni. Die moet nog binnenkomen maar dat is min of meer standaard dat de eerste betaling van een project een paar weken later komt. Tweede betaling staat op 6 juli. Welk project praat jij over?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |