abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221001899
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:58 schreef Lezer8857 het volgende:
En de volgende DKA bij CCF
DKA Investments III B.V.
¤ 5.000.000 | 8,0 % rente | 24 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weten we ook gelijk waarom het leenbedrag van die andere verlaagd werd,die wilden ze snel vol hebben om de volgende open te zetten. Ben benieuwd hoe snel deze dan vol komt en of die communicerende vaten ook hier nodig zullen zijn.

Deze is wel 8%, daarom op zich ook wel interessant maar ik twijfel nog wel even. Ik heb al meerdere leningen van deze heren en wil er ook weer niet te veel hebben.
pi_221002075
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:06 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Berichtje van Bas over de Golfbaan.
Dit wordt een spannende veiling voor Collin, om verschillende redenen:

• Al eerder opgemerkt, maar nu bevestigd: er wordt 26 jaar resterende erfpacht geveild, terwijl in de pitch werd gesproken over een hypotheek op gronden. Dat geldt voor alle percelen.
• Dat een koper de golfbaan niet los kan kopen, maar verplicht nog eens 2x datzelfde oppervlak aan grond (erfpacht) erbij moet nemen, zal niet helpen voor de opbrengst van de golfbaan. Stond ook niet in de pitch.
• Ik meen dat er ook nog een actieve verplichting was voor natuurcompensatie of iets dergelijks, misschien krijgt de koper die er ook "gratis" bij? Het zal misschien in een van die 100 veilingdocumenten staan; het stond in ieder geval niet in de pitch.
• Wat betekenen de woorden "naar rato" in Bas' email? Dat wordt nog een interessante discussie met een mix van erfpachtrechten, een gedeeltelijk voltooide golfbaan, een hoeve, natuurgronden en natuurcompensatiegronden. Voor een golfbaanexploitant hebben die andere gronden en verplichtingen eerder een negatieve waarde, maar daar kijkt Staatsbosbeheer/Greenport Venlo vast anders tegenaan.
• De eerste bezichtiging is overmorgen en de veiling is op 2 juli. Ik hoop dat ze al een tijd geleden begonnen zijn met marketing, want anders lijkt het me kort dag om een serieus bod voor te bereiden. Niet serieuze biedingen kunnen altijd, maar daar worden we niet blij van.
pi_221002087
Nieuwe HCN

Burger 'n Shake Hoogstraat Rotterdam

Donderdag 11 juni om 12:00 uur

https://horecacrowdfundin(...)hoogstraat-rotterdam

Financieringsbedrag: ¤ 90.000,00
5 *****
Rente per jaar: 8%
Looptijd: 36 maanden
Toekenning % automatisch toegezegde investering: 50%

Inmiddels voor 75% vol

[ Bericht 1% gewijzigd door delcielo op 10-06-2026 15:18:58 ]
pi_221002467
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 15:04 schreef delcielo het volgende:
Nieuwe HCN

Burger 'n Shake Hoogstraat Rotterdam

Donderdag 11 juni om 12:00 uur

https://horecacrowdfundin(...)hoogstraat-rotterdam

Financieringsbedrag: ¤ 90.000,00
5 *****
Rente per jaar: 8%
Looptijd: 36 maanden
Toekenning % automatisch toegezegde investering: 50%

Inmiddels voor 75% vol
Overname van https://horecacrowdfunding.nl/projects/burger-n-shake-rotterdam-wp5qkmp0
Dat project loopt nog zonder problemen
pi_221002509
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 15:04 schreef delcielo het volgende:
Nieuwe HCN

Burger 'n Shake Hoogstraat Rotterdam

Donderdag 11 juni om 12:00 uur

https://horecacrowdfundin(...)hoogstraat-rotterdam

Financieringsbedrag: ¤ 90.000,00
5 *****
Rente per jaar: 8%
Looptijd: 36 maanden
Toekenning % automatisch toegezegde investering: 50%

Inmiddels voor 75% vol
Zijn er nu helemaal geen zekerheden voor de investeerders? Ik zie niets staan.
pi_221002553
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 08:04 schreef Tjalala het volgende:
Natuurlijk is er destijds ook op Fok over gesproken:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

Het steigermateriaal was verdwenen maar de lening niet:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221002667
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 16:27 schreef tuiniertje het volgende:

[..]
Het steigermateriaal was verdwenen maar de lening niet:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De lening is dus wel netjes afgelost. Dat pleit wel voor hem

[ Bericht 0% gewijzigd door Fredericm op 10-06-2026 17:48:23 ]
pi_221003005
Kinderdagverblijf
Bedrag: ¤ 520.000
Rente: 7,25%
Looptijd: 48 maanden
Zekerheden: o.a. 1e recht van hypotheek, depotregeling en pandrecht
LTV: 65%
Linkje: https://e.geldvoorelkaar.(...)RcpqvK6_L66R_kA8YgAE
pi_221003234
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2026 14:34 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Dank.
Ik laat hem toch lopen.
Wel heb ik mijn inleg in Ottema iets verhoogd. Iets hogere rente en hier komt het overgrote deel altijd terug.
Ik begrijp je nu niet helemaal.
Klunder heeft een royale overwaarde (234K vs een lening van 100K). Heel courant woonhuis m.i. in Zwolle.
De kapper heeft ook overwaarde (191K na aftrek Collinlening). Maar dat zijn 2 objecten, waarvan één commercieel object, en beide gelegen in een hele landelijke omgeving.

Je zou zeggen dat je in Zwolle véél eerder je geld terug hebt dan in Marum.... en óók volledig.

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 10-06-2026 18:35:45 ]
Pecunia non olet
pi_221003563
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 18:28 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik begrijp je nu niet helemaal.
Klunder heeft een royale overwaarde (234K vs een lening van 100K). Heel courant woonhuis m.i. in Zwolle.
De kapper heeft ook overwaarde (191K na aftrek Collinlening). Maar dat zijn 2 objecten, waarvan één commercieel object, en beide gelegen in een hele landelijke omgeving.

Je zou zeggen dat je in Zwolle véél eerder je geld terug hebt dan in Marum.... en óók volledig.
Op de zekerheden zou dit goed moeten komen, mits meneer voor Kas gaat spelen. Er is reeds nog een zelfde huis verkocht met een vraagprijs van 500k, wat 2 weken te koop heeft gestaan.

Neem hem op de zekerheden basis mee.
pi_221003699
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 16:49 schreef Fredericm het volgende:

[..]
De lening is dus wel netjes afgelost. Dat pleit wel voor hem
Dat hij het steigermateriaal waar GVE pandrecht op had heeft verpatst pleit dan weer niet voor hem. Zo te lezen moest hij wel een tweede hypotheek op zijn woning accepteren om GVE zover te krijgen dat ze akkoord gingen met een uitstel van aflossing en betalingsregeling.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 18:28 schreef obligataire het volgende:

[..]
De kapper heeft ook overwaarde (191K na aftrek Collinlening). Maar dat zijn 2 objecten, waarvan één commercieel object, en beide gelegen in een hele landelijke omgeving.
Hele landelijke omgeving is nogal overdreven. Marum (Gr) ligt langs de snelweg tussen twee grote plaatsen op forensafstand. (Marrum (Fr) is een ander verhaal.)

+rente
+geen direct
+zekerheden
-twijfelachtige ondernemerskwaliteiten
-rommelige incomplete en incorrecte pitch
Dat laatste neem ik Collin kwalijk, maar ja, het project komt zo ook wel vol.
Mijn conclusie: het wordt waarschijnlijk een wilde rit via speciaal beheer maar uiteindelijk komt het geld wel terug. Ik heb er geen zin in, neem met iets minder genoegen en schuif het geld naar de Anandjes.
pi_221006918
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 18:28 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik begrijp je nu niet helemaal.
Klunder heeft een royale overwaarde (234K vs een lening van 100K). Heel courant woonhuis m.i. in Zwolle.
De kapper heeft ook overwaarde (191K na aftrek Collinlening). Maar dat zijn 2 objecten, waarvan één commercieel object, en beide gelegen in een hele landelijke omgeving.

Je zou zeggen dat je in Zwolle véél eerder je geld terug hebt dan in Marum.... en óók volledig.
Onze beoordeling is ook duidelijk anders. Laat ik beginnen om te zeggen dat het natuurlijk beide geen top projecten en geen top geldnemers zijn.

Dan even jou punten benoemen;

Klunder heeft inderdaad een overwaarde van 234 op een lening van 100k echter;

We hebben het hier over een 3e hypotheek en de eerste twee hypotheek verstrekkers zijn vermoedelijk twee verschillende met het risico op extra gedoe bij een eventuele uitwinnen alsmede extra kosten. WOZ waarde pand is 485k (netjes dicht bij de taxatiewaarde) bij een gedwongen uitwinning -\- 30% dan blijft er 340k over. Daar moet dan de openstaande hoofdsom van 276k vanaf en blijft er 64k over, waar alle incasso kosten van de eerste twee hypotheek verstrekkers nog vanaf moeten! Als het tegen zit krijg je helemaal niks terug van je inleg. En nee, zo’n vaart zal het vast niet lopen maar toch. Maar welk deel van je geld je terug krijgt moet je maar helemaal afwachten.

Dan de kapper; Die heeft inderdaad “maar” een overwaarde van 191k op een lening van 675k echter;

We hebben het hier over een 1e + een 2e hypotheek. Die 1e hypotheek is niet zoals jij schrijft alleen op een “commercieel” pand want bijna de helft van de waarde betreft gewoon een woonhuis (WOZ waarde 247k). Als het fout gaat zou het pand trouwens prima helemaal geschikt zijn als woonhuis maar dat is een ander verhaal.
Ook even globaal de zelfde berekening: waarde pand 550k -\- 30% dan blijft er over 385k.
Daar komt dan nog het woonhuis (wat ook gewoon een mooie woning is) met de 2e hypotheek bij. WOZ waarde 447k -\- 30% = 313k openstaande hoofdsom er vanaf -\- 250k en dan blijft daar ook nog een 60k van over.

Mijn kort door de bocht samenvatting om wel/niet te investeren:
Beide projecten grote kans op gedoe.

• Klunder als het flink tegen zit je hele inleg kwijt tegen een netto rente vergoeding van 7,3%
• Kapper als het flink tegen zit komt hier dus altijd wel het overgrote deel van je inleg terug tegen een netto rente vergoeding van 8,3%
pi_221007170
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2026 10:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mijn kort door de bocht samenvatting om wel/niet te investeren:
Beide projecten grote kans op gedoe.

• Klunder als het flink tegen zit je hele inleg kwijt tegen een netto rente vergoeding van 7,3%
• Kapper als het flink tegen zit komt hier dus altijd wel het overgrote deel van je inleg terug tegen een netto rente vergoeding van 8,3%

_O_

Goede berekening, met deze uitgangspunten.

Het enige tegenargument, is dat ik Klunder iets minder gauw onderuit zie gaan, lijkt me een vrij degelijke figuur ondanks zijn debacle met de schoenenwinkel. Plus dat Zwolle een levendige stad is waar o/g sneller van eigenaar verwisselt dan het wat meer landelijke Marum. En dat het maar 1 verkooptraject is, niet te vergeten.

We zullen het zien. Heb Klunder bescheiden meegenomen, de kapper niet maar dat is niet zozeer op basis van de zekerheid want dat ziet er idd ook goed uit maar heb in die flapoor totaal geen vertrouwen gezien de voorgeschiedenis en dat speelt bij mij ook een grote rol.
Pecunia non olet
pi_221007320
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 10:56 schreef obligataire het volgende:
We zullen het zien. Heb Klunder bescheiden meegenomen, de kapper niet maar dat is niet zozeer op basis van de zekerheid want dat ziet er idd ook goed uit maar heb in die flapoor totaal geen vertrouwen gezien de voorgeschiedenis en dat speelt bij mij ook een grote rol.
Ik heb precies dezelfde afweging /keuze gemaakt
pi_221007325
EDMAR B.V.
¤ 100.000 | 9,0 % rente | 48 maanden

Iemand een mening over deze? Ik mis het inzicht over de totale overwaarde op zijn woning, aangezien hij dezelfde zekerheid heeft afgegeven bij de eerdere lening uit 2023 (waar het toen ook niet vermeld stond).
pi_221007482
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 14:43 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Weten we ook gelijk waarom het leenbedrag van die andere verlaagd werd,die wilden ze snel vol hebben om de volgende open te zetten. Ben benieuwd hoe snel deze dan vol komt en of die communicerende vaten ook hier nodig zullen zijn.

Deze is wel 8%, daarom op zich ook wel interessant maar ik twijfel nog wel even. Ik heb al meerdere leningen van deze heren en wil er ook weer niet te veel hebben.
Het is allemaal groot, veel gefinancierd, overal lijnen en verplichtingen die lopen, niet transparant, niet super courant vastgoed en in mijn optiek een grote kaartenhuis....
pi_221007538
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 11:57 schreef moedernatuur het volgende:

[..]
Het is allemaal groot, veel gefinancierd, overal lijnen en verplichtingen die lopen, niet transparant, niet super courant vastgoed en in mijn optiek een grote kaartenhuis....
Toen deze man jaren geleden opdook had ik ook mijn zware twijfels. Maar hij heeft al die jaren steeds keurig afgelost. Die informal heeft er blijkbaar ook veel vertrouwen in, dat hij zoveel geld bijplust. En voor dezelfde voorwaarden als CF, het is niet dat hij preferent op de eerste rij zit of zo.

Bij Lenf*erink zie je de geconsolideerde cijfers van zijn Holding, daarvan wist je al wel snel dat dit goed zit. Jammer dat zoiets van de Ana*nds niet beschikbaar is.

Hans And*ers is een serieuze huurder .

[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 11-06-2026 12:12:07 ]
Pecunia non olet
pi_221007606
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 11:57 schreef moedernatuur het volgende:

[..]
Het is allemaal groot, veel gefinancierd, overal lijnen en verplichtingen die lopen, niet transparant, niet super courant vastgoed en in mijn optiek een grote kaartenhuis....
Een kaartenhuis wil ik het niet noemen. In de Anand groep heb ik in totaal 9 investeringen gehad onder DKA/HSA/Globe Bearings. Hiervan zijn er 5 succesvol afgerond (al dan niet middels herfinanciering) en tussentijds komen er nog wat plukjes aflossingen terug vanwege ontwikkelprojecten.
Dit alles geeft natuurlijk geen enkele garantie dat er dingen niet fout kunnen lopen, maar het geeft wel vertrouwen dat ze niet op mij overkomen als cowboys die in het wilde westen met vastgoed aan het gokken zijn. De laatste twee projecten zijn grotendeels c.q. volledig verhuurd voor de langere termijn waarbij huurpenningen zijn afgegeven als zekerheid. Ik zou er verbaasd over zijn wil dit als een kaartenhuis in elkaar vallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lezer8857 op 11-06-2026 14:32:27 ]
pi_221007615
Een nadeel gevonden mijn nieuwe KoM poging.

• project is 30 april betaald en 1e uitbetaling is 6 juli. Dus ruim 5 weken geen rente over de investering.

Ik weet niet of dit gebruikelijk is bij alle projecten.
pi_221007789
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:20 schreef KrekelJapie het volgende:
Een nadeel gevonden mijn nieuwe KoM poging.

• project is 30 april betaald en 1e uitbetaling is 6 juli. Dus ruim 5 weken geen rente over de investering.

Ik weet niet of dit gebruikelijk is bij alle projecten.
Uitgangspunt is rente berekening vanaf je storting. Dus 6 juli zal er wel een verhoogde uitbetaling zijn.
pi_221007926
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:41 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Uitgangspunt is rente berekening vanaf je storting. Dus 6 juli zal er wel een verhoogde uitbetaling zijn.
Bij KoM zie ik dat niet terug bij de transacties. Het bedrag is elke maand gelijk.
pi_221008053
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:20 schreef KrekelJapie het volgende:
Een nadeel gevonden mijn nieuwe KoM poging.

• project is 30 april betaald en 1e uitbetaling is 6 juli. Dus ruim 5 weken geen rente over de investering.

Ik weet niet of dit gebruikelijk is bij alle projecten.
Nee. Overbrugging Zandvoortstraat dl 1 heb ik op 1-5 betaald en de eerste rentebetaling staat op 4 juni. Die moet nog binnenkomen maar dat is min of meer standaard dat de eerste betaling van een project een paar weken later komt. Tweede betaling staat op 6 juli. Welk project praat jij over?
pi_221008153
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:41 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Uitgangspunt is rente berekening vanaf je storting. Dus 6 juli zal er wel een verhoogde uitbetaling zijn.
Nee, volgens de AV is de aanvangsdatum de datum waarop de gelden worden overgemaakt naar leningnemer. Dus datum inschrijving hypotheekakte normaal gesproken (indien van toepassing).
pi_221008264
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:20 schreef KrekelJapie het volgende:
Een nadeel gevonden mijn nieuwe KoM poging.

• project is 30 april betaald en 1e uitbetaling is 6 juli. Dus ruim 5 weken geen rente over de investering.

Ik weet niet of dit gebruikelijk is bij alle projecten.
Uitgangspunt is rente berekening vanaf je storting. Dus 6 juli zal er wel een verhoogde uitbetaling zijn.
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:13 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Nee, volgens de AV is de aanvangsdatum de datum waarop de gelden worden overgemaakt naar leningnemer. Dus datum inschrijving hypotheekakte normaal gesproken (indien van toepassing).
Sorry ik verwar het met CRE
pi_221008375
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:55 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Nee. Overbrugging Zandvoortstraat dl 1 heb ik op 1-5 betaald en de eerste rentebetaling staat op 4 juni. Die moet nog binnenkomen maar dat is min of meer standaard dat de eerste betaling van een project een paar weken later komt. Tweede betaling staat op 6 juli. Welk project praat jij over?
Ik zie dat het bedrag pas 29-5 is uitgekeerd. Dan heeft het dus een maand niets lopen te doen bij GoCredible. Periode tot rentedragend na verstrekking is ongeveer een week.

30-4 betaald GoCredible
29-5 bedrag uitgekeerd
6-6 rentedragend

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 11-06-2026 13:56:18 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')