abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220994465
Bij de lening van DKA (CCF) is het beoogde kapitaal verlaagd omdat het schijnbaar niet (vlot genoeg) vol liep.
pi_220994649
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 13:30 schreef zeeland6 het volgende:
De looptijd van het project Boudewijn-Eik 52 Herfinanciering in Kerkrade loopt af op 5 juni 2026. De projecteigenaar is momenteel bezig met een herfinanciering via SamenInGeld. Wij zijn momenteel in afwachting van stukken vanuit de projecteigenaar zodat wij kunnen beginnen met het realiseren van een herfinanciering.

Wij houden investeerders uiteraard op de hoogte van de voortgang en hopen dat het project vervolgens zo spoedig mogelijk wordt afgelost.

Vanaf 5 juni 2026 tot en met de daadwerkelijke aflossingsdatum van dit project zal de projecteigenaar een dubbele dagrente betalen. Deze dubbele dagrente wordt aan investeerders verrekend bij de uiteindelijke eindaflossing
Het pandje staat ook te koop:

https://www.funda.nl/deta(...)ijn-eik-52/89768674/
https://huispedia.nl/kerkrade/6465eg/boudewijn-eik/52
pi_220995001
Toch wel apart hoe NLi schijnbaar zonder stemming een lening kan verlengen en aflossingsvrij maken. ook zonder rente verhoging

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 16:28:21 #229
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220995056
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 14:54 schreef Lezer8857 het volgende:
Bij de lening van DKA (CCF) is het beoogde kapitaal verlaagd omdat het schijnbaar niet (vlot genoeg) vol liep.
Inderdaad ze hebben opeens 125k minder nodig. Ik heb reeds geīnvesteerd en heb hier geen melding van ontvangen, had wel gemogen. En vraag mij ook af waarom er initieel dan teveel is geleend.

[ Bericht 0% gewijzigd door leolinedance op 09-06-2026 16:33:33 ]
pi_220995063
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 16:28 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Inderdaad ze hebben opeens 125k minder nodig. Ik heb reeds geīnvesteerd en heb hier geen melding over ontvangen, had wel gemogen. En vraag mij dan wel af waarom er initieel dan teveel is geleend.
Ze hebben nog steeds evenveel nodig, alleen de private investeerder zal ¤ 125k meer bijleggen.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 16:33:57 #231
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220995119
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 16:28 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Ze hebben nog steeds evenveel nodig, alleen de private investeerder zal ¤ 125k meer bijleggen.
Aha had dat dan meteen gedaan.
pi_220995208
quote:
8s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 14:34 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Linkje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik twijfel nog. Taxatiewaarde woning wel 103K hoger dan WOZ waarde
Ook wel veel werkkapitaal...
pi_220995246
sig

Je hebt geīnvesteerd in het project Paul Krugerstraat 376 in Vlissingen. De hypotheek is op 4 juni 2026 vervroegd afgelost.

Bij deze algehele aflossing voor de contract-einddatum is er geen boeterente van toepassing. Bij een resterende looptijd minder dan 3 maanden, is er geen boeterente.

Jouw investering(en) en rente worden gestort in jouw account.
pi_220995330
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 13:37 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
En de overwaarde op het woonhuis is niet correct weergegeven.
quote:
8s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 14:34 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Linkje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik twijfel nog. Taxatiewaarde woning wel 103K hoger dan WOZ waarde
Ja het is een beetje een slordige pitch. Er staat ook niet dat het is op basis van een taxatiewaarde.
Die overwaarde is is dan wel weer in het "voordeel" van de investeerders maar het pand is wel weer vrij hoog getaxeerd. Tja,....

Toch ga ik hem wel meenemen.
Het is natuurlijk een gedeeltelijke starter maar de bruto rente van 9% is er natuurlijk wel een beetje naar. Daarbij kan hij het bedrijfspand gedeelte misschien beter ook proberen om te zetten naar wonen. Dat kan de waarde wel eens flink laten stijgen. Ook zal hij zijn woonhuis waarop we de 2e hypotheek krijgen wel niet graag kwijtraken. Als dat laatste verkocht moet worden zal er ook nog wel een klein stukje voor de investeerders overblijven. Als laatste lost hij gedurende de looptijd ook nog een ruime 25% van de lening af. Al met al zal m.i. hier het overgrote deel altijd terug komen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Horsemen op 09-06-2026 17:17:41 ]
pi_220995361
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:12 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]
Ja het is een beetje een slordige pitch. Er staat ook niet dat het is op basis van een taxatiewaarde.
Die overwaarde is is dan wel weer in het "voordeel" van de investeerders maar het pand is wel weer vrij hoog getaxeerd. Tja,....

Toch ga ik hem wel meenemen.
Het is natuurlijk een gedeeltelijke starter maar de bruto rente van 9% is er natuurlijk wel een beetje naar. Daarbij kan hij het bedrijfspand gedeelte misschien beter ook proberen om te zetten naar wonen. Dat kan de waarde wel eens flink laten stijgen. Als laatste zal hij zijn woonhuis waarop we de 2e hypotheek krijgen wel niet graag kwijtraken. Als dat laatste verkocht moet worden zal er ook nog wel een klein stukje voor de investeerders overblijven. Al met al zal m.i. hier het overgrote deel altijd terug komen.
Ook om die redenen basis meegenomen. Wie is eigenlijk de cf coach kan dat op telefoon niet zien
pi_220995383
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Ook om die redenen basis meegenomen. Wie is eigenlijk de cf coach kan dat op telefoon niet zien
Erwin Trapman
pi_220995487
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 13:34 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
Tekst pitch niet correct: Marum ligt in de provincie Groningen.
Ah, ik zat al achter mijn oor te krabben want ik dacht aan Marrum, noord Friesland, maar een mannelijke schoonheidsspecialist is voor die streek wat te "modern". De achternaam is ook typisch gronings, Ottema.
pi_220995835
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:42 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Ah, ik zat al achter mijn oor te krabben want ik dacht aan Marrum, noord Friesland, maar een mannelijke schoonheidsspecialist is voor die streek wat te "modern". De achternaam is ook typisch gronings, Ottema.
Ik hoop voor hem dat het voor Marum geen stap te ver is.
pi_220995988
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 16:56 schreef zeeland6 het volgende:
sig

Je hebt geīnvesteerd in het project Paul Krugerstraat 376 in Vlissingen. De hypotheek is op 4 juni 2026 vervroegd afgelost.

Bij deze algehele aflossing voor de contract-einddatum is er geen boeterente van toepassing. Bij een resterende looptijd minder dan 3 maanden, is er geen boeterente.

Jouw investering(en) en rente worden gestort in jouw account.
https://www.funda.nl/deta(...)straat-376/43246733/

In mei 2021 was de financiering incl 7k bouwdepot 130k (100% financiering // nu vraagprijs 199k / gaan we uit van minimaal een neutrale ¤cashflow (zie FA) + nog wat kosten notaris-makelaar etc > dan toch een keurige profit van ongev ¤60k voor 5 jaartjes = 1k per mnd voor Melanie & Luuk, prima toch *O*
pi_220996272
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 16:20 schreef Bobby100 het volgende:
Naar ons oordeel vormt het continueren van de onderneming de beste waarborg voor een zo volledig mogelijke terugbetaling van uw lening.
Ik zit er niet in, maar als ik dit lees dan denk ik dat er weinig anders op zit en dat een stemronde met mogelijk negatieve uitslag, funeste gevolgen zou hebben voor de continuīteit. Zachte heelmeesters etc.

Een zo volledig mogelijke terugbetaling houdt m.i. in dat ze in gedachten al een stevig deel hebben afgeschreven.
Pecunia non olet
pi_220996375
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:12 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]
Ja het is een beetje een slordige pitch. Er staat ook niet dat het is op basis van een taxatiewaarde.
Die overwaarde is is dan wel weer in het "voordeel" van de investeerders maar het pand is wel weer vrij hoog getaxeerd. Tja,....

Toch ga ik hem wel meenemen.
Het is natuurlijk een gedeeltelijke starter maar de bruto rente van 9% is er natuurlijk wel een beetje naar. Daarbij kan hij het bedrijfspand gedeelte misschien beter ook proberen om te zetten naar wonen. Dat kan de waarde wel eens flink laten stijgen. Ook zal hij zijn woonhuis waarop we de 2e hypotheek krijgen wel niet graag kwijtraken. Als dat laatste verkocht moet worden zal er ook nog wel een klein stukje voor de investeerders overblijven. Als laatste lost hij gedurende de looptijd ook nog een ruime 25% van de lening af. Al met al zal m.i. hier het overgrote deel altijd terug komen.
Hij gaat er vol voor, opleidingen gevolgd, 2e hypotheek woonhuis, hij gelooft er in :7

Wat ik mis is relevante ervaring. Een beetje rommelen op Marktplaats met spulletjes en wat rondtoeren als chauffeur, en nu een volwaardige onderneming drijven, het hebben van personeel, het is allemaal nieuw voor hem.
Het kan zomaar flink tegenvallen en dan wacht ons een moeizame uitwinning van twee panden in een economisch rustige regio. Ik sla denk ik over.
Pecunia non olet
pi_220996744
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:23 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Erwin Trapman
Geen negatieve herinnering aan.
pi_220996921
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 19:39 schreef obligataire het volgende:

[..]
Hij gaat er vol voor, opleidingen gevolgd, 2e hypotheek woonhuis, hij gelooft er in :7

Wat ik mis is relevante ervaring. Een beetje rommelen op Marktplaats met spulletjes en wat rondtoeren als chauffeur, en nu een volwaardige onderneming drijven, het hebben van personeel, het is allemaal nieuw voor hem.
Het kan zomaar flink tegenvallen en dan wacht ons een moeizame uitwinning van twee panden in een economisch rustige regio. Ik sla denk ik over.
Beetje zoeken levert een oud creditsafe rapport op uit 2017 op de site van GVE voor Ottema Handel & Verhuur. Zelfde naam en adres leningnemer. Kan iemand zich dit project herinneren?

De kapsalon lijkt al een half jaar open (facebook, linkedin).
pi_220997222
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 20:51 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]

De kapsalon lijkt al een half jaar open (facebook, linkedin).
Er was toch al een kapperszaak op deze lokatie gevestigd?
pi_220998307
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 21:33 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Er was toch al een kapperszaak op deze lokatie gevestigd?
Klopt en blijkbaar is die in het afgelopen najaar overgenomen. Of de oude is gestopt en deze is nieuw begonnen in hetzelfde pand. Het was kapsalon Martha en is nu kapsalon Marum. Wat dat betreft lijkt de pitch ook hier nogal slordig en gaat het nu alleen om de overname van het pand?
pi_220998533
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 20:51 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Beetje zoeken levert een oud creditsafe rapport op uit 2017 op de site van GVE voor Ottema Handel & Verhuur. Zelfde naam en adres leningnemer. Kan iemand zich dit project herinneren?

De kapsalon lijkt al een half jaar open (facebook, linkedin).
Ja, zat erin. Verhuur van stijgermateriaal. Door foute inschatting markt liep dat niet lekker en is hij hiermee gestopt. Is in loondienst gegaan. Heeft 2e hypotheek op woning gegeven. En na aanpassing betaalschema alles afgelost.
pi_220998548
Natuurlijk is er destijds ook op Fok over gesproken:

quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 15:08 schreef marathon2000 het volgende:
Geldvoorelkaar‏@:geldvoorelkaar
Ottema Steiger Verhuur zoekt funding voor aankoop steigers en een truck
¤ 150.000,- | 9% | 60 mnd | class. 5| http://ow.ly/2gNo309fivv
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 15:29 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Is mij te gevaarlijk:
1. 2016 omzet 69 k en resultaat 45K (annuīteit is 38,5K). Dus als hij de omzetstijging niet realiseert is er een probleem
2. Ev van 4 k op een balans totaal van 118K. Dus 114K schulden??
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 15:35 schreef Thomas88 het volgende:
Uit de pitch :
"Ik merk dat mijn klanten regelmatig vragen naar hoogwerkers, die ik op dit moment nog niet kan aanbieden. Daardoor moet ik regelmatig 'nee' verkopen. Met de aanschaf van deze hoogwerkers wordt het verhuurassortiment uitgebreid, waardoor naast de bestaande omzet uit steigers, aanvullende omzet uit verhuur van hoogwerkers kan worden gerealiseerd. "

Op zijn verhuur website :
"Voor iedere klus heeft u een ander type hoogwerker nodig. Welke type hoogwerker u ook nodig heeft, u kunt bij Ottema Verhuur altijd slagen. U heeft bij Ottema Verhuur de keuze uit schaarhoogwerkers, aanhangerhoogwerkers, kniktelescoophoogwerkers en telescoophoogwerkers. Ook verhuren wij spinhoogwerkers en autohoogwerkers. Hoogwerkers met extra brede werkplatforms en vele andere unieke hoogwerkers behoren ook tot de huurmogelijkheden."

Spreekt elkaar een beetje tegen toch ?
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 15:43 schreef obligataire het volgende:

[..]

Misschien huurt hij ze nu in van derden en verhuurt ze door? En pakt hij daar een marge op. Raar dat hij dan zegt dat hij altijd nee moet verkopen. Althans die indruk wordt gewekt.

Ik vind het plan ook erg ambitieus. Waarom niet klein beginnen, en bij succes opschalen. Lijkt me stug dat hij die dingen vanaf dag 1 100% kan inzetten. Het had me dan ook logischer geleken als de omzet in 2018 een stijgende lijn zou hebben, maar is juist lager?
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 11:01 schreef zeeland6 het volgende:
GVE
Ottema 15928
de steigerbouwer die in BH beugels ging is afbetaald na 60+9 maanden.
pi_220998973
Als je wat wil weten moet je het vragen. Over de kapperszaak
Beste Anco.
Nog een vraagje.
Is de kapperszaak nu al opgestart en koop je nu het pand of begin je pas met de kapperszaak nadat je het geld van collin hebt gehad?

Antwoord
Die draait al vanaf 1 December.
pi_220999083
quote:
Tja, een weer een moeilijke project.
Ze hebben beide kans op voldoende werk/inkomen maar daar houd het positieve nieuws wel mee op.
Voor de spreiding denk ik aan max mijn minimale inleg bedrag.
Hier nog meningen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')