Hij lijkt interessant, maar de drankensector staat wel enorm onder druk: inflatie, minder alcoholconsumptie, loden last van coronaschulden, personeelstekort, accijnsverhoging, US heffingen. Zie de koersontwikkelingen van de grote twee Diageo en Pernod Ricard. Ik heb zelf een financiële klus gedaan voor één van de grotere Nederlandse intermediairs en dat beeld zie je door de hele verticale kolom, dus tot en met de slijters, doorwerken.quote:Op maandag 16 juni 2025 16:23 schreef Ricky86 het volgende:
Nieuwe CCF:
Mitra Drankenspeciaalzaak Berrie Peek
¤ 550.000 | 8,0 % rente | 48 maanden
Ben benieuwd naar jullie mening over dit project, ben er zelf wel in geïnteresseerd en hoop hem voor mijn basisbedrag mee te kunnen nemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 16 juni 2025 17:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Bij GVE zakken wij ook door de bodem minimmal bedrag retour. Minder dan een ijsje
Zo hé. Nog geen 2 % van de vordering. Dat is inderdaad the bottom.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij GVE zakken wij ook door de bodem minimmal bedrag retour. Minder dan een ijsje
Zal er met WSNP niet meer te halen zijn als hij 40 uur/week werkt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu schiet het de afgelopen jaren al niet op met dit project maar inderdaad, veel minder dan dit kan het toch niet worden.quote:Op maandag 16 juni 2025 17:54 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Zal er met WSNP niet meer te halen zijn als hij 40 uur/week werkt?
Dat is balen, was hier geen hypothecaire zekerheid? Ik neem aan dat bij een hypothecaire zekerheid er wel tot uitbetaling wordt overgegaan. Klopt dat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit betrof een project uit begin 2016, even uit mijn hoofd voordat KoM een van de eerste projecten had (na enig aandringen) met een 1e hypotheek.quote:Op maandag 16 juni 2025 20:55 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Dat is balen, was hier geen hypothecaire zekerheid? Ik neem aan dat bij een hypothecaire zekerheid er wel tot uitbetaling wordt overgegaan. Klopt dat?
Ik heb de pitch niet helemaal gelezen maar hier denk ik toch al gauw: "Als iets té mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat meestal ook".quote:Op maandag 16 juni 2025 17:33 schreef KrekelJapie het volgende:
Verbouwing Sport2000
10% met volledige garantstelling van ANWR Garant
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=31544
Via (met name) SIG hebben we de afgelopen jaren meerdere straten voorbij zien komen waar ik nog niet dood gevonden zou willen worden, maar ook daar is handel in dus een waardebepaling. Alle factoren zitten in die prijsvorming inbegrepen... en er komt altijd wel weer een koper.quote:Op maandag 16 juni 2025 12:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Stulpje van 500k klinkt duur, maar dit is 1 van de goedkoopste wijken met huizen (geen appartementen) in heel Ermelo. Dit was ooit de buurt waar niemand wilde wonen...
Begrijpelijk, maar toch.......... Die ANWR Group dat benne geen kleine jongens.quote:Op maandag 16 juni 2025 22:14 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Ik heb de pitch niet helemaal gelezen maar hier denk ik toch al gauw: "Als iets té mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat meestal ook".
Een quote die ik overigens jaren geleden ook al eens heb gebezigd; toen ik mensen bij MaxCF als lemmingen in het ravijn zag springen....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
De grap is: ik werd 18 jaar lang dagelijks in die straat gevonden. Het is geen slechte buurt, wat mij betreft. Maar dat die huizen nu al bijna een half miljoen doen...quote:Op maandag 16 juni 2025 22:35 schreef obligataire het volgende:
[..]
Via (met name) SIG hebben we de afgelopen jaren meerdere straten voorbij zien komen waar ik nog niet dood gevonden zou willen worden, maar ook daar is handel in dus een waardebepaling. Alle factoren zitten in die prijsvorming inbegrepen... en er komt altijd wel weer een koper.
Hij zit er nu gehuurd dus zijn kosten huisvesting zullen er niet veel door stijgen, misschien wel helemaal niet.quote:Op maandag 16 juni 2025 17:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Hij lijkt interessant, maar de drankensector staat wel enorm onder druk: inflatie, minder alcoholconsumptie, loden last van coronaschulden, personeelstekort, accijnsverhoging, US heffingen. Zie de koersontwikkelingen van de grote twee Diageo en Pernod Ricard. Ik heb zelf een financiële klus gedaan voor één van de grotere Nederlandse intermediairs en dat beeld zie je door de hele verticale kolom, dus tot en met de slijters, doorwerken.
Da's waar, maar de aloude wijsheid dat je bij tabak, alcohol en gokken altijd safe zit, is er wel een beetje uit. Alhoewel tabak dan weer één van de toppresteerders is geweest op de beurs, maar die kwamen dan ook van een dieptepunt.quote:Op maandag 16 juni 2025 22:56 schreef obligataire het volgende:
[..]
Hij zit er nu gehuurd dus zijn kosten huisvesting zullen er niet veel door stijgen, misschien wel helemaal niet.
Dat hij wat krap zit is wel duidelijk m.i., een winst bij een eenmanszaak van 15K dat is om te janken en dat werkkapitaal dat hij bijleent dat zal geen overbodige luxe zijn. Stelende junks zouden ook nog wel eens een factor kunnen zijn. Anyway een basisinleg durf ik wel, als Berrie op de fles gaat, zal de schade heel beperkt zijn.quote:Op maandag 16 juni 2025 22:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Da's waar, maar de aloude wijsheid dat je bij tabak, alcohol en gokken altijd safe zit, is er wel een beetje uit. Alhoewel tabak dan weer één van de toppresteerders is geweest op de beurs, maar die kwamen dan ook van een dieptepunt.
Dat valt neem ik aan toch volledig te automatiseren.quote:Op maandag 16 juni 2025 22:16 schreef InVestEerder het volgende:
Bij Collin gaan ze in de overuren; om 21.46u een mailtje (Leningaanvraag Kraak Holding B.V. definitief)
Hopelijk doen ze dat óók bij de afdeling Bijzonder Beheer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |