abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218623368
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 16:57 schreef Fredericm het volgende:
Langermans industriėle reiniging bij Collin direct. Volgens mij goedlopend bedrijf met een corona schuld
2e hypotheek met lage LTV op goedkoop (dus courant woonhuis) rente 8,5% lineair aflopend

Linkje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden lijken er goed uit te zien.
pi_218623400
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 17:05 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Waarom komt crowdfunding in zwaar weer door een rentedaling?
Bedoelt hij niet dat verlaging van de basisrente ook de crowdfundrente naar beneden trekt, maar dat de box3 gewoon 2,77% blijft? Dat zou betekenen dat de (effectieve) vergoeding voor investeringen afneemt en dat het verschil met een deposito het risico niet meer waard wordt? Dat is op zich nu de afweging ook toch?
Ik neem niks meer mee met een rente van 6% of lager.
pi_218624779
Vandaag 29-8 de aflossing Veecaten ontvangen met de aflossings datum 27-8.

Eigenlijk klopt het altijd wel bij Collin maar nu niet. We zouden 5% rente extra ontvangen over de
dagen dat de aflossing te laat was. Dat zijn met de datum van aflossing 4 dagen.
We ontvangen 2 dagen te laat de aflossing dus die 5% extra betalen we zelf.
pi_218625296
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 17:34 schreef quepos het volgende:

[..]
Zekerheden lijken er goed uit te zien.
(Lang***erma*ns) Het eigen vermogen is negatief, maar zo te zien zijn ze op de goede weg om naar een positief vermogen toe te groeien en hun schulden nog verder af te bouwen.

Lost ook nog eens volledig lineair af, dus snel verminderend risico.

Het huisje ziet er heel courant uit.

Meegenomen.

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 29-08-2025 21:32:51 ]
Pecunia non olet
pi_218625498
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 16:33 schreef ovdm het volgende:

[..]
Bodem qua lage rente nog niet in zicht? Een 3-jarig deposito (in het buitenland, maar met depositogarantie) levert 2,85% op voor deze looptijd, in box 3 zit ik krap boven de 3,15%. Voor dat marginale verschil hoef ik (in zijn algemeenheid, niet specifiek voor deze pitch) geen risico te lopen.... Als de rentedaling door zet komt crowdfunding in zwaar weer, dat zet ons weer aan het werk om werkelijk rendement aannemelijk te maken richting fiscus...
Crowdfunding komt ook bij lagere rente zeker niet in zwaar weer, er zijn altijd genoeg investeerders die nog volledig onder het vrijgestelde bedrag box 3 vallen. Als je ziet wat het animo op dit moment is dan zijn er eerder te weinig projecten dan te weinig investeerders.

Verder klopt het uiteraard wel dat crowdfunding met lagere rente relatief minder aantrekkelijk wordt. Historisch gezien doen de beurzen het juist zeer goed qua rendement in periodes van dalende rente. Maar het is nog maar de vraag of ECB de verlagingen verder doorzet, zelf verwacht ik niet dat dit heel snel zal gaan.

Mijn verdeling is op dit moment ongeveer 50% crowdfunding, 35% aandelen/etf's, 10% cash en 5% private equity. Waarbij ik crowdfunding vooral als een soort inkomensverzekering gebruik vanwege voorspelbare geldstromen. En cash om nieuwe aankopen op de beurs te doen als er een mooie aanbieding voorbij komt ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door JP01 op 29-08-2025 21:45:05 ]
pi_218625874
gve
vakantiewoning stavenisse vervroegd afgelost

Projectnummer
27283
pi_218626787
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 21:26 schreef JP01 het volgende:
private equity.
@JP01, wellicht een beetje offtopic (neem me niet kwalijk in dat geval, anders maar even PM), maar bij welke private equity-club/fondsen zit je?
Ik heb weleens naar Capler gekeken, maar vond daar de kosten relatief hoog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')