abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218367700
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 20:23 schreef obligataire het volgende:

[..]
Als platform heb je natuurlijk ook nog met een rechter te maken, een rechter die in dit land heel vaak de kant van de zwakkere partij kiest. Dat is niet altijd te voorspellen. Ik vond persoonlijk die fout van Collin niet eens zo heel groot, die borgsteller had natuurlijk zelf ook de aangepaste pitch kunnen lezen. Dus een grof verzuim dat schadeplichtig zou moeten zijn, ik zie dat ook niet zo eerlijk gezegd. (al zou ik zelf ook iets dergelijks roepen als ik in dit project zat ;) ). Het was vooral een slecht project en daarvoor is hier ook al flink gewaarschuwd.
Heeft iets met zorgplicht en bescherming van (zwakere) consumenten tegenover (sterkere) zakelijke partijen te maken. Je mag naar mijn mening van een platform verwachten dat ze weten wat ze (moeten) doen en dat dan ook niet nalaten. Als ze niet aantoonbaar opnieuw volledig informeren bij een last-minute wijziging zie ik dat toch wel als iets nalaten. We mogen als geldgevers toch van de platformen verwachten dat in het geval er sprake is van een borg ze dat voldoende dicht timmeren en dat in elk geval een beroep op "ik wist het niet dat etc." of "ik ben niet juist / volledig geīnformeerd" etc. in elk geval geen kans van slagen zou moeten hebben.

Ik ken het specifiek project inhoudelijk niet goed genoeg, behalve dan dat ik bij die (voor mijn gevoel) last-minute wijziging wel dacht: dit moet niet mislopen want dan is er wel een (extra) risico op verschil van inzicht met de andere hypotheeknemer.
pi_218368345
Het begint alweer goed bij de fiscus. :')

https://www.belastingdien(...)t-verkeerde-bedragen
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_218368368
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 09:14 schreef tnhb het volgende:

[..]
Heeft iets met zorgplicht en bescherming van (zwakere) consumenten tegenover (sterkere) zakelijke partijen te maken. Je mag naar mijn mening van een platform verwachten dat ze weten wat ze (moeten) doen en dat dan ook niet nalaten. Als ze niet aantoonbaar opnieuw volledig informeren bij een last-minute wijziging zie ik dat toch wel als iets nalaten. We mogen als geldgevers toch van de platformen verwachten dat in het geval er sprake is van een borg ze dat voldoende dicht timmeren en dat in elk geval een beroep op "ik wist het niet dat etc." of "ik ben niet juist / volledig geīnformeerd" etc. in elk geval geen kans van slagen zou moeten hebben.

Ik ken het specifiek project inhoudelijk niet goed genoeg, behalve dan dat ik bij die (voor mijn gevoel) last-minute wijziging wel dacht: dit moet niet mislopen want dan is er wel een (extra) risico op verschil van inzicht met de andere hypotheeknemer.
Dat dus. Kredietrisicos zijn inherent aan dit soort beleggingen. Zekerheden zijn hier cruciaal, en ik mag m.i. a een platform verwachten dat die goed gesteld zijn. Dat is hier naar eigen zeggen van CCF niet gebeurd. Daar komt bij dat ze uit eigener beweging de procedure om die reden hebben stopgezet. Het verlies maakt me niet zoveel uit - ik haal een comfortabel rendement, ook bij CCF - echter hun reactie irriteert me.
pi_218368476
Nieuwe bij Collin. Praktijk Seksuologie. Direct 9% 24 maanden. Er is best wel wat gedoe geweest de laatste jaren. Onderneemster geeft aan dat het nu onder controle is. Zekerheden vind ik er wel goed uit zien 65% LTV 2e hypotheek.
pi_218368624
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 10:44 schreef Fredericm het volgende:
Nieuwe bij Collin. Praktijk Seksuologie. Direct 9% 24 maanden. Er is best wel wat gedoe geweest de laatste jaren. Onderneemster geeft aan dat het nu onder controle is. Zekerheden vind ik er wel goed uit zien 65% LTV 2e hypotheek.
En de lineaire component.. leuk voor erbij maar wel een directe
pi_218368764
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 11:10 schreef Boyette het volgende:

[..]
En de lineaire component.. leuk voor erbij maar wel een directe
Gebeld, eigenaresse was er niet. Ik mail ze voor linkje
pi_218368935
quote:
Nou, met een eigen vermogen van negatief 521 K en een enorme schuld op de balans, denk ik dat het daarmee allerminst onder controle is.

Mooi klusje weer voor Team Beheer nog voor de Kerst.

Maar misschien doet ze een speciale incentive voor Fok!ers? :D
Pecunia non olet
pi_218368972
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 10:23 schreef DatIsMeTochOokWat het volgende:
Daar komt bij dat ze uit eigener beweging de procedure om die reden hebben stopgezet.
De stichting zekerheden heeft zover ik me kan herinneren uit de voorwaarden deze zelfstandige bevoegdheid als ze bijvoorbeeld op basis van redelijke/objectieve gronden tot de conclusie komen dat de kosten-baten niet (meer) in verhouding staan. Als ze inschatten dat ze de winst bij een zaak met een "aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid" niet zullen halen, zullen ze dus niet alleen voor het principe doorprocederen. Daarnaast kan het heel goed zijn dat ze op deze manier een kostenveroordeling hebben voorkomen cq. beperkt, als ze een zaak verliezen (en de inschatting daarvan was blijkbaar groot) kunnen ze namelijk in de kosten veroordeeld worden.
  woensdag 30 juli 2025 @ 12:05:15 #59
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_218369019
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 11:49 schreef obligataire het volgende:
Nou, met een eigen vermogen van negatief 521 K en een enorme schuld op de balans, denk ik dat het daarmee allerminst onder controle is.

Maar misschien doet ze een speciale incentive voor Fok!ers?
Gezien alle problemen in het recente verleden en de daarmee gepaard gaande huidige schuldpositie, vind ik dit eigenlijk geen project dat eventjes snel als een "direct"-leninkje er tussendoor gefrommeld zou mogen worden. Lijkt mij echt beter als een crowdfundcoach dit project eerst goed onder de loep zou nemen, i.p.v. de onderneemster te vertrouwen op haar (mooie) ogen...

Zoals we hier al vaker geconstateerd hebben lijkt CCF momenteel toch meer aan de korte termijn (omzet) te denken dan aan de langere termijn (defaults).
pi_218369023
quote:
Let op, de tekst bevat naar mijn mening een fout die belangrijk kan worden: "S.D.H. *** geeft een borgstelling af", echter is de eigenaar/bestuurder "S.H.D. ***".

CCF als jullie meelezen, misschien tekst effe corrigeren of duidelijker aangeven dat het over een ander dan de eigenaar/bestuurder gaat.
pi_218369284
quote:

[..]

Met alle respect maar die laatste opmerking is zwaar seksistisch en vrouwonvriendelijk en kan absoluut niet ik verzoek je dan ook deze weg te halen. Met deze opmerking diskwalificeer je jezelf als een oude zure man.
Aan allen en de moderator laten we het hier inhoudelijk houden en ons op dit kanaal beperken tot serieuze opmerkingen.
pi_218369345
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 11:57 schreef tnhb het volgende:

[..]
De stichting zekerheden heeft zover ik me kan herinneren uit de voorwaarden deze zelfstandige bevoegdheid als ze bijvoorbeeld op basis van redelijke/objectieve gronden tot de conclusie komen dat de kosten-baten niet (meer) in verhouding staan. Als ze inschatten dat ze de winst bij een zaak met een "aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid" niet zullen halen, zullen ze dus niet alleen voor het principe doorprocederen. Daarnaast kan het heel goed zijn dat ze op deze manier een kostenveroordeling hebben voorkomen cq. beperkt, als ze een zaak verliezen (en de inschatting daarvan was blijkbaar groot) kunnen ze namelijk in de kosten veroordeeld worden.
En vergeet het risico van precedentwerking niet.
pi_218369700
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 12:39 schreef ML45 het volgende:

[..]
Met alle respect maar die laatste opmerking is zwaar seksistisch en vrouwonvriendelijk en kan absoluut niet ik verzoek je dan ook deze weg te halen. Met deze opmerking diskwalificeer je jezelf als een oude zure man.
Aan allen en de moderator laten we het hier inhoudelijk houden en ons op dit kanaal beperken tot serieuze opmerkingen.
Overdrijf niet zo. Anders negeer je mijn postings maar, als mijn humor je zo stoort.
Pecunia non olet
pi_218370626
quote:

[..]

Altijd al gedacht dat Fok!ers sexuele problemen hebben en patient zijn bij een GGZ-instelling. Ik wens je een goede behandeling en een spoedig herstel. ^p^
pi_218371061
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 12:39 schreef ML45 het volgende:

[..]
Niks seksistisch aan. Ik heb al zo vaak een incentive gekregen bij een investering. Bijvoorbeeld een abonnement bij 50Plus of een overnachting in een B&B. Wij kunnen er niks aan doen dat zij voor deze branche gekozen heeft.
pi_218372155
Oostwouder Dienstverlening
¤ 25.000 | 9,0 % rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/oostwouder-dienstverlening/

Wanda wil graag weten of hier een incentive bij is. Want glazenwasser Hans komt al een tijdje niet meer langs met zijn bakfiets. :)
pi_218373028
Slagers zijn niet altijd in trek. Deze heeft materiële 2e hypotheek op woonhuis:

Project: Slagerij Ben
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Doelbedrag: ¤ 215.000
Rente: 7,5%
Looptijd: 36 maanden
Leenvorm: Flexlening

1 augustus live om 11:00 uur

Meer informatie vindt u in de pitch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: