abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217962674
SIG 16-6

Beste investeerder,

In aansluiting op onze eerdere communicatie over de herfinanciering van het project Scharnerweg 127 in Maastricht, willen wij je graag informeren dat de aflossing van de lopende financiering gepland staat op vrijdag 20 juni aanstaande.

Wij verwachten dat de gelden in de loop van volgende week zichtbaar zullen worden in je SamenInGeld-account.
pi_217962992
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 16:23 schreef Ricky86 het volgende:
Nieuwe CCF:

Mitra Drankenspeciaalzaak Berrie Peek
¤ 550.000 | 8,0 % rente | 48 maanden

Ben benieuwd naar jullie mening over dit project, ben er zelf wel in geïnteresseerd en hoop hem voor mijn basisbedrag mee te kunnen nemen.
Hij lijkt interessant, maar de drankensector staat wel enorm onder druk: inflatie, minder alcoholconsumptie, loden last van coronaschulden, personeelstekort, accijnsverhoging, US heffingen. Zie de koersontwikkelingen van de grote twee Diageo en Pernod Ricard. Ik heb zelf een financiële klus gedaan voor één van de grotere Nederlandse intermediairs en dat beeld zie je door de hele verticale kolom, dus tot en met de slijters, doorwerken.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
pi_217963131
Verbouwing Sport2000
10% met volledige garantstelling van ANWR Garant

https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=31544
pi_217963223
Bij GVE zakken wij ook door de bodem minimmal bedrag retour. Minder dan een ijsje ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217963270
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Bij GVE zakken wij ook door de bodem minimmal bedrag retour. Minder dan een ijsje ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo hé. Nog geen 2 % van de vordering. Dat is inderdaad the bottom.
pi_217963274
quote:
SPOILER
Zal er met WSNP niet meer te halen zijn als hij 40 uur/week werkt?
pi_217963315
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:54 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Zal er met WSNP niet meer te halen zijn als hij 40 uur/week werkt?
Nu schiet het de afgelopen jaren al niet op met dit project maar inderdaad, veel minder dan dit kan het toch niet worden.
Van die laatste grijpstuiver die eventueel verloren gaat daar zal niemand pijn van lijden. Aan de andere kant zal de ondernemer er wel veel last van krijgen. Ik kan niet goed plaatsen of dat in dit geval terecht is of niet.
pi_217964585
quote:
SPOILER
Dat is balen, was hier geen hypothecaire zekerheid? Ik neem aan dat bij een hypothecaire zekerheid er wel tot uitbetaling wordt overgegaan. Klopt dat?
pi_217965073
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:55 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Dat is balen, was hier geen hypothecaire zekerheid? Ik neem aan dat bij een hypothecaire zekerheid er wel tot uitbetaling wordt overgegaan. Klopt dat?
Dit betrof een project uit begin 2016, even uit mijn hoofd voordat KoM een van de eerste projecten had (na enig aandringen) met een 1e hypotheek.
  maandag 16 juni 2025 @ 22:14:28 #235
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_217965171
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:33 schreef KrekelJapie het volgende:
Verbouwing Sport2000
10% met volledige garantstelling van ANWR Garant

https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=31544
Ik heb de pitch niet helemaal gelezen maar hier denk ik toch al gauw: "Als iets té mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat meestal ook".
Een quote die ik overigens jaren geleden ook al eens heb gebezigd; toen ik mensen bij MaxCF als lemmingen in het ravijn zag springen....
  maandag 16 juni 2025 @ 22:16:49 #236
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_217965189
Bij Collin gaan ze in de overuren; om 21.46u een mailtje (Leningaanvraag Kraak Holding B.V. definitief)
Hopelijk doen ze dat óók bij de afdeling Bijzonder Beheer.
pi_217965345
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 12:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Stulpje van 500k klinkt duur, maar dit is 1 van de goedkoopste wijken met huizen (geen appartementen) in heel Ermelo. Dit was ooit de buurt waar niemand wilde wonen...
Via (met name) SIG hebben we de afgelopen jaren meerdere straten voorbij zien komen waar ik nog niet dood gevonden zou willen worden, maar ook daar is handel in dus een waardebepaling. Alle factoren zitten in die prijsvorming inbegrepen... en er komt altijd wel weer een koper.
Pecunia non olet
pi_217965461
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 22:14 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Ik heb de pitch niet helemaal gelezen maar hier denk ik toch al gauw: "Als iets té mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat meestal ook".
Een quote die ik overigens jaren geleden ook al eens heb gebezigd; toen ik mensen bij MaxCF als lemmingen in het ravijn zag springen....
Begrijpelijk, maar toch.......... Die ANWR Group dat benne geen kleine jongens.
SPOILER
Pecunia non olet
pi_217965494
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 22:35 schreef obligataire het volgende:

[..]
Via (met name) SIG hebben we de afgelopen jaren meerdere straten voorbij zien komen waar ik nog niet dood gevonden zou willen worden, maar ook daar is handel in dus een waardebepaling. Alle factoren zitten in die prijsvorming inbegrepen... en er komt altijd wel weer een koper.
De grap is: ik werd 18 jaar lang dagelijks in die straat gevonden. Het is geen slechte buurt, wat mij betreft. Maar dat die huizen nu al bijna een half miljoen doen...

[ Bericht 8% gewijzigd door Hanca op 16-06-2025 22:58:48 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217965514
quote:
7s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:12 schreef nostra het volgende:

[..]
Hij lijkt interessant, maar de drankensector staat wel enorm onder druk: inflatie, minder alcoholconsumptie, loden last van coronaschulden, personeelstekort, accijnsverhoging, US heffingen. Zie de koersontwikkelingen van de grote twee Diageo en Pernod Ricard. Ik heb zelf een financiële klus gedaan voor één van de grotere Nederlandse intermediairs en dat beeld zie je door de hele verticale kolom, dus tot en met de slijters, doorwerken.
Hij zit er nu gehuurd dus zijn kosten huisvesting zullen er niet veel door stijgen, misschien wel helemaal niet.
Pecunia non olet
pi_217965532
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 22:56 schreef obligataire het volgende:

[..]
Hij zit er nu gehuurd dus zijn kosten huisvesting zullen er niet veel door stijgen, misschien wel helemaal niet.
Da's waar, maar de aloude wijsheid dat je bij tabak, alcohol en gokken altijd safe zit, is er wel een beetje uit. Alhoewel tabak dan weer één van de toppresteerders is geweest op de beurs, maar die kwamen dan ook van een dieptepunt.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
pi_217965610
quote:
12s.gif Op maandag 16 juni 2025 22:57 schreef nostra het volgende:

[..]
Da's waar, maar de aloude wijsheid dat je bij tabak, alcohol en gokken altijd safe zit, is er wel een beetje uit. Alhoewel tabak dan weer één van de toppresteerders is geweest op de beurs, maar die kwamen dan ook van een dieptepunt.
Dat hij wat krap zit is wel duidelijk m.i., een winst bij een eenmanszaak van 15K dat is om te janken en dat werkkapitaal dat hij bijleent dat zal geen overbodige luxe zijn. Stelende junks zouden ook nog wel eens een factor kunnen zijn. Anyway een basisinleg durf ik wel, als Berrie op de fles gaat, zal de schade heel beperkt zijn.
Pecunia non olet
pi_217965664
Wat vinden we van DFL Fin**ance , morgen op WVJG.

Heel winstgevend maar niet héél liquide blijkbaar.

De dekking moet vooral uit andere activa komen dan o/g, maar blijkbaar als geheel ruim voldoende dekkend.
Is dit zo solide als het lijkt?
Pecunia non olet
pi_217965769
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 22:16 schreef InVestEerder het volgende:
Bij Collin gaan ze in de overuren; om 21.46u een mailtje (Leningaanvraag Kraak Holding B.V. definitief)
Hopelijk doen ze dat óók bij de afdeling Bijzonder Beheer.
Dat valt neem ik aan toch volledig te automatiseren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')