abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219730714
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 12:02 schreef Jaco078 het volgende:
VOF De Eik 7 % rente – De looptijd is 6 maanden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit in de eerste "De Eik". Inderdaad geen betalingsproblemen. Die lening is ook aflossingsvrij en loopt nog een half jaartje, lijkt me dat ze dan beide leningen in een keer willen herfinancieren.
pi_219731005
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:33 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ik zit niet in die leningen, maar is dat met "duitse hypotheek"? Zo ja dan ben ik wel heel benieuwd hoe ccf dat gaat oplossen als het eventueel tot executie gaat komen.
In de Benner K* Grundbesitz lening gaat het om een hele stapel panden en adressen met een tweede hypotheek als zekerheid, waarbij de waarde tov de eerste hypotheek niet altijd erg groot is. Lijkt mij dat Collin er alles aan zal doen om dit project weer vlot te trekken want het wordt een enorm hoofdpijndossier met vele hindernissen als de zaak failliet gaat en aanspraak gemaakt moet worden op de zekerheden. Met een beetje pech heb je te maken met allemaal verschillende eerste hypotheekhouders waar je mee om tafel moet, die allemaal hun eigen belangen hebben, in Duitsland waar de regels en wetten anders zijn en de molens erg traag malen en waar de vastgoedmarkt ook nogal anders is. De afwikkeling gaat dan vele jaren duren. Meneer kan dan zoveel 100 miljoen waard zijn maar als (andere) financiers het vertrouwen verliezen en leningen gaan opeisen dan kan het opeens hard gaan.
In elk geval heb ik voor de belastingdienst (en gelijk aan de voorziening in de Collin administratie) ongeveer de helft van de investering afgeschreven.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 13:03:51 #103
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_219731092
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 12:02 schreef Jaco078 het volgende:
VOF De Eik 7 % rente – De looptijd is 6 maanden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
7% en dan 3e in rang. NEE dank je.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_219733147
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 12:30 schreef Crowd001 het volgende:
Ja, ik weet het. Er is vooraf voor dit project gewaarschuwd, maar ik wilde de ondernemer een tweede kans geven en het voordeel van de twijfel geven.

Toch baal ik een beetje van de radiostilte bij Collin van project Het Vuur Lab (https://www.collincrowdfund.nl/het-vuur-lab-b-v/).

Eerst was er een dreigend faillissement (aangevraagd door een crediteur), ik meen twee weken na de investering. Dat werd weer teruggedraaid, en twee maanden later werden de terugbetalingen opnieuw stopgezet.

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de ondernemer netjes gevraagd waarom er momenteel niet meer betaald kon worden. Hij wilde meteen mijn volledige naam weten, weigerde te reageren op mijn vraag, en toen ik mijn achternaam niet wilde geven, kreeg ik een flinke scheldkanonnade toebedeeld waar zelfs de honden geen brood van lusten.

Wat een asociaal volk!

Daarnaast werd mij meegedeeld dat hij mij wel zou weten te vinden als ik Collin hierover zou benaderen. Deze week heb ik dit natuurlijk toch gedaan. Collin wil geen uitspraken doen over hoe hun contact met deze ondernemer verloopt, maar de investeerders moeten voorlopig niet rekenen op geld in de wallet. Er lijkt geen geld beschikbaar te zijn en vermoedelijk komt er binnenkort een update aan.
Dit geeft helaas het " niveau" van de ondernemers aan. Geloof best wel dat er een mate van stress is en dat de vraagstelling door Crowd001 onverwacht kwam voor de ondernemers.
Evenwel dien je als ondernemer ook je zwakheden te kennen. De CV's zijn "very indrukwekkend" met circa 20 ervaringen in allerlei richtingen (BBQ's, HotTubs, PestControl)
Alles oogt, meer dan succesvol op Soc Media, veel beter dan de harde werkelijkheid nu is. Een businesstrip naar China blijkbaar voor de tubs zat er nog wel aan.

Deze ondernemers hebben snel nodig een goede bedrijfsadviseur (M/V) waar ze naar luisteren, die ze down to earth brengt, een strak plan (sanering-focus en wat meer) met hen maakt. waarbij er zeker (harde) keuzes gemaakt moeten worden en tot uitvoer brengt. Zo niet gaat de boel geheid de rand over.

Voort modderen, denken dat je zelf alles beter weet-kunt en een grote bek opzetten tegen iemand die een terechte vraag stelt geeft je eigen beperkingen weer. Kun je nog zo'n indrukwekkend CV hebben.

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 04-01-2026 14:29:58 ]
pi_219733207
SPOILER
SPOILER
;) ;)
pi_219734289
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 21:20 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Huis is onder bod.
Rijschool P**l B*g*rs.

Status is verkocht.
pi_219734318
quote:
12s.gif Op zondag 30 november 2025 12:30 schreef peterc het volgende:
GVE 24698 app Corridor Valkenswaard, nu ook nr 37 in de sale nadat 37b op 21aug25 eerder in de sale is gegaan
maar tot nu nog niet verkocht is.
https://www.funda.nl/deta(...)orridor-37/43262980/
https://www.funda.nl/deta(...)ridor-37-b/43036458/
Status is onder bod
pi_219742587
Wat denken we van deze? Een linkje zou fijn zijn

https://www.collincrowdfund.nl/r-d-van-ekeren-en-m-p-m-riep/
pi_219743128
Nog altijd geen haan die kraait over tolmaev ccf ...??
  zondag 4 januari 2026 @ 13:38:36 #110
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_219743277
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 13:24 schreef Boyette het volgende:
Zegt mij niets.
pi_219744571
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 13:24 schreef Boyette het volgende:
Ik heb navraag gedaan enkele dagen geleden maar nog geen reactie. Verwacht het begin komende week.
pi_219745246
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 13:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Zegt mij niets.
Dat was deze https://www.collincrowdfund.nl/artem-herenstraat-en-weimarstraat/

Aflossing stond gepland medio september. Ze waren bezig met herfinanciering, maar 2 updates later (waarvan de laatste eind oktober) weten we nog niks. Ze betalen gelukkig wel de rente, inclusief 5%punt extra.
pi_219745979
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 17:09 schreef ovdm het volgende:

[..]

Aflossing stond gepland medio september. Ze waren bezig met herfinanciering, maar 2 updates later (waarvan de laatste eind oktober) weten we nog niks. Ze betalen gelukkig wel de rente, inclusief 5%punt extra.
Er is er nog 1 de weimarstraat die is ook klaar
pi_219747258
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 17:09 schreef ovdm het volgende:

[..]

Weimarstraat heeft 3 dagen achterstand maar Herenstraat heeft 22 dagen achterstand.
pi_219747873
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 18:41 schreef Boyette het volgende:

[..]
Er is er nog 1 de weimarstraat die is ook klaar
In october 2024 is er een herfinanciering geweest en deze loopt nog.
pi_219747963
quote:
7s.gif Op zondag 4 januari 2026 21:19 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Weimarstraat heeft 3 dagen achterstand maar Herenstraat heeft 22 dagen achterstand.
Over 4 maanden moet ook de Bloemistenlaan worden geherfinancierd.
Ik zit in deze, plus de Tedd*yki*ds (nog 17 ternijnen to go). Hier wordt netjes betaald.

Laten we hopen dat deze avontuurlijke Rus niet in de problemen raakt zoals wat andere vastgoedbaronnetjes de laatste tijd.
Pecunia non olet
pi_219748361
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 23:00 schreef obligataire het volgende:

[..]
Over 4 maanden moet ook de Bloemistenlaan worden geherfinancierd.
Ik zit in deze, plus de Tedd*yki*ds (nog 17 ternijnen to go). Hier wordt netjes betaald.

Laten we hopen dat deze avontuurlijke Rus niet in de problemen raakt zoals wat andere vastgoedbaronnetjes de laatste tijd.
Rus of geen rus hij moet gewoon betalen. Er staat ook niets te koop.. dat baart me zorgen
pi_219748837
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 02:04 schreef Boyette het volgende:

[..]
Rus of geen rus hij moet gewoon betalen. Er staat ook niets te koop.. dat baart me zorgen
Dan kan er ook mogelijk niet direct noodzaak zijn. 1e hypo op het project (Bloem) waar ik in zit, dus maak niet direct zorgen.
Loopt al vanaf mei 2021 en ondertussen ook circa 18% afgelost, dit en de waardestijging van het pand de afgelopen 5 jr, komt wel in orde.

[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 05-01-2026 17:06:02 ]
pi_219749011
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 12:30 schreef Crowd001 het volgende:
Ja, ik weet het. Er is vooraf voor dit project gewaarschuwd, maar ik wilde de ondernemer een tweede kans geven en het voordeel van de twijfel geven.

Toch baal ik een beetje van de radiostilte bij Collin van project Het Vuur Lab (https://www.collincrowdfund.nl/het-vuur-lab-b-v/).

Eerst was er een dreigend faillissement (aangevraagd door een crediteur), ik meen twee weken na de investering. Dat werd weer teruggedraaid, en twee maanden later werden de terugbetalingen opnieuw stopgezet.

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de ondernemer netjes gevraagd waarom er momenteel niet meer betaald kon worden. Hij wilde meteen mijn volledige naam weten, weigerde te reageren op mijn vraag, en toen ik mijn achternaam niet wilde geven, kreeg ik een flinke scheldkanonnade toebedeeld waar zelfs de honden geen brood van lusten.

Wat een asociaal volk!

Daarnaast werd mij meegedeeld dat hij mij wel zou weten te vinden als ik Collin hierover zou benaderen. Deze week heb ik dit natuurlijk toch gedaan. Collin wil geen uitspraken doen over hoe hun contact met deze ondernemer verloopt, maar de investeerders moeten voorlopig niet rekenen op geld in de wallet. Er lijkt geen geld beschikbaar te zijn en vermoedelijk komt er binnenkort een update aan.
quote:
12s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:20 schreef peterc het volgende:

[..]
Dit geeft helaas het " niveau" van de ondernemers aan. Geloof best wel dat er een mate van stress is en dat de vraagstelling door Crowd001 onverwacht kwam voor de ondernemers.
Evenwel dien je als ondernemer ook je zwakheden te kennen. De CV's zijn "very indrukwekkend" met circa 20 ervaringen in allerlei richtingen (BBQ's, HotTubs, PestControl)
Alles oogt, meer dan succesvol op Soc Media, veel beter dan de harde werkelijkheid nu is. Een businesstrip naar China blijkbaar voor de tubs zat er nog wel aan.

Deze ondernemers hebben snel nodig een goede bedrijfsadviseur (M/V) waar ze naar luisteren, die ze down to earth brengt, een strak plan (sanering-focus en wat meer) met hen maakt. waarbij er zeker (harde) keuzes gemaakt moeten worden en tot uitvoer brengt. Zo niet gaat de boel geheid de rand over.

Voort modderen, denken dat je zelf alles beter weet-kunt en een grote bek opzetten tegen iemand die een terechte vraag stelt geeft je eigen beperkingen weer. Kun je nog zo'n indrukwekkend CV hebben.

SPOILER
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:29 schreef Jaco078 het volgende:
SPOILER
SPOILER
;) ;)
Zelf heb ik ook recent contact gehad met Collin m.b.t. dit project. Ik begreep dat de ondernemers "tijdelijke" liquiditeitsproblemen ervaren. M.i. wel bizar dat dit al zo snel is na de start van het project en dat er meteen na het ophalen van de geld al problemen waren. Verder komt er vermoedelijk op korte termijn een update aan met een stemronde.

Nou, ik ben benieuwd waar de stemming precies over gaat maar bovenstaande lezende ben ik toch meer een voorstander om in dit geval (met deze ondernemers) meteen door te pakken. Ook zou onmiddellijk de rente flink omhoog moeten aangezien het risico klaarblijkelijk veel hoger is dat voorgespiegeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 05-01-2026 10:27:33 ]
pi_219749776
quote:
14s.gif Op maandag 5 januari 2026 09:05 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]
[..]
Zelf heb ik ook recent contact gehad met Collin m.b.t. dit project. Ik begreep dat de ondernemers "tijdelijke" liquiditeitsproblemen ervaren. M.i. wel bizar dat dit al zo snel is na de start van het project en dat er meteen na het ophalen van de geld al problemen waren. Verder komt er vermoedelijk op korte termijn een update aan met een stemronde.

Nou, ik ben benieuwd waar de stemming precies over gaat maar bovenstaande lezende ben ik toch meer een voorstander om in dit geval (met deze ondernemers) meteen door te pakken. Ook zou onmiddellijk de rente flink omhoog moeten aangezien het risico klaarblijkelijk veel hoger is dat voorgespiegeld.
Ben ook wel benieuwd welk boetekleed Collin zelf aantrekt in de update daar wij ook na de waarschuwingen uit de crowd op verkeerde gronden gerust gesteld zijn!
pi_219749812
Wamel Vastgoed B.V.

(Ver)bouw onroerend goed

¤ 2.600.000

8,0% rente | 48 maanden

Het onroerend goed kent een taxatiewaarde van ¤ 3.500.000,- leeg en vrij van verhuur en een taxatiewaarde in huidige verhuurde staat van ¤ 3.550.000,-. De Loan-To-Value (LTV; de verhouding tussen het leenbedrag en de waarde van het onroerend goed) bedraagt 73% bij aanvang en 68% bij slottermijn.

Investeringsoverzicht
Aankoop onroerend goed, inclusief overdrachtsbelasting ¤ 2.539.200,-
Renovatie/verbouwing/verduurzaming ¤ 125.000,-
Aanvullende kosten/onvoorzien ¤ 50.000,-
Totale investering ¤ 2.714.200,-
Eigen inbreng ¤ 114.200,-
Lening via Collin Crowdfund ¤ 2.600.000,-

Goede onderhandelaars?
pi_219749890
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 10:52 schreef Tjalala het volgende:
Wamel Vastgoed B.V.

(Ver)bouw onroerend goed

¤ 2.600.000

8,0% rente | 48 maanden

Het onroerend goed kent een taxatiewaarde van ¤ 3.500.000,- leeg en vrij van verhuur en een taxatiewaarde in huidige verhuurde staat van ¤ 3.550.000,-. De Loan-To-Value (LTV; de verhouding tussen het leenbedrag en de waarde van het onroerend goed) bedraagt 73% bij aanvang en 68% bij slottermijn.

Investeringsoverzicht
Aankoop onroerend goed, inclusief overdrachtsbelasting ¤ 2.539.200,-
Renovatie/verbouwing/verduurzaming ¤ 125.000,-
Aanvullende kosten/onvoorzien ¤ 50.000,-
Totale investering ¤ 2.714.200,-
Eigen inbreng ¤ 114.200,-
Lening via Collin Crowdfund ¤ 2.600.000,-

Goede onderhandelaars?
IEr syaat me zo iets bij dat dit hotel al niet eens eerder met cf gerinancierd is? Klopt dat?
pi_219749928
Dubbel

[ Bericht 97% gewijzigd door delcielo op 05-01-2026 11:53:23 ]
pi_219749953
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 11:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
IEr syaat me zo iets bij dat dit hotel al niet eens eerder met cf gerinancierd is? Klopt dat?
wel dezelfde ondernemers met een groot hotel op collin, deze zegt mij niks.
pi_219749991
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 11:13 schreef moedernatuur het volgende:

[..]
wel dezelfde ondernemers met een groot hotel op collin, deze zegt mij niks.
Ik heb nog even op internet gezocht en vond dit: https://www.kreatorgroep.nl/projecten/t-veerhuis/
Lijkt erop dat de gemeente eigenaar is (geweest). Was ieder geval opdracht gever van een verbouwing voordat oekraieners erin gingen. Wil deze denk ik wel basis meenemen als er geen vreemde zaken boven tafel komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')