2,44% netto daar houd ik de inflatie nog niet mee bijquote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:03 schreef obligataire het volgende:
De Kock met ck staat openDeposito van 5 jaar.
Zakelijk hopelijk wel, met 3,9%. En rust is ook wat waard.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:13 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
2,44% netto daar houd ik de inflatie nog niet mee bij
Om hier nu een BV voor op te richtenquote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:16 schreef obligataire het volgende:
[..]
Zakelijk hopelijk wel, met 3,9%. En rust is ook wat waard.
Als je toch al een BV hebt, is dit de manier. Ik zou er niet direct een nieuwe BV voor oprichten of het moet om zeer grote bedragen gaan.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:19 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Om hier nu een BV voor op te richten
Blijkbaar was 5.5% hier het juiste percentage want hij zat in 30 minuten vol. Wel jammer natuurlijk. Voor mij moet zo'n project minimaal 7% opbrengen wil ik het interessant vinden om mee te nemen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:23 schreef obligataire het volgende:
[..]
Als je toch al een BV hebt, is dit de manier. Ik zou er niet direct een nieuwe BV voor oprichten of het moet om zeer grote bedragen gaan.
Je mikt ook eens wat dinerbonnetjes in de boekhouding om de beleggingen te evalueren met een goed glas wijn erbij
Hij heeft wel een mooi huis dat we anders samen mogen verdelen dus ik verwacht toch dat het goed komtquote:Op woensdag 31 december 2025 12:30 schreef Crowd001 het volgende:
Ja, ik weet het. Er is vooraf voor dit project gewaarschuwd, maar ik wilde de ondernemer een tweede kans geven en het voordeel van de twijfel geven.
Toch baal ik een beetje van de radiostilte bij Collin van project Het Vuur Lab (https://www.collincrowdfund.nl/het-vuur-lab-b-v/).
Eerst was er een dreigend faillissement (aangevraagd door een crediteur), ik meen twee weken na de investering. Dat werd weer teruggedraaid, en twee maanden later werden de terugbetalingen opnieuw stopgezet.
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de ondernemer netjes gevraagd waarom er momenteel niet meer betaald kon worden. Hij wilde meteen mijn volledige naam weten, weigerde te reageren op mijn vraag, en toen ik mijn achternaam niet wilde geven, kreeg ik een flinke scheldkanonnade toebedeeld waar zelfs de honden geen brood van lusten.
Wat een asociaal volk!
Daarnaast werd mij meegedeeld dat hij mij wel zou weten te vinden als ik Collin hierover zou benaderen. Deze week heb ik dit natuurlijk toch gedaan. Collin wil geen uitspraken doen over hoe hun contact met deze ondernemer verloopt, maar de investeerders moeten voorlopig niet rekenen op geld in de wallet. Er lijkt geen geld beschikbaar te zijn en vermoedelijk komt er binnenkort een update aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij die netto/bruto-berekeningen wordt er hier altijd keurig gerekend met de officiële werkwijze zoals de belastingdienst deze voorschrijft. Ik weet niet of alle crowdfund-investeerders weten hoe dit moet en zolang de platformen ook geen overzichten naar de belastingdienst sturen zoals banken wel moeten doen blijft er altijd wat ruimte voor een eigen interpretatie.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Blijkbaar was 5.5% hier het juiste percentage want hij zat in 30 minuten vol. Wel jammer natuurlijk. Voor mij moet zo'n project minimaal 7% opbrengen wil ik het interessant vinden om mee te nemen.
Kleine inleg gedaan, gaat wel erg traag op de site van GVE / nu wachtrij van 200 peoples met project voor 30% volquote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:34 schreef peterc het volgende:
https://www.funda.nl/deta(...)enstraat-6/43780106/
Project GVE vandaag om 13.00u, moet een hoop gedaan worden.
Over 2 weken weten we hoe het box3 verdergaat. Dan is er een kamerdebat. Hopelijk nog maar een forfaitair peilmoment (1 januari 27). Daarna ook voor particulieren reële tarieven.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:13 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
2,44% netto daar houd ik de inflatie nog niet mee bij
Dat kan nog wel eens een zware dobber worden. Eerste helft van het afgelopen jaar (2025) is er ook al geprobeerd dat huis te veilen. Ze wilden toen niet meewerken en stonden o.a. bezichtigingen niet toe. Dat soort grapjes komt de opbrengst niet ten goede. Overigens zullen ze daar uiteindelijk zelf de hoogste prijs voor betalen maar wij als investeerders zullen vooral geduld moeten hebben en misschien een beetje verlies op dit project moeten incalculeren. Het blijkt wel het onbetrouwbare eigenaren zijn bij "Het Vuur Lab".quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:16 schreef Boyette het volgende:
[..]
Hij heeft wel een mooi huis dat we anders samen mogen verdelen dus ik verwacht toch dat het goed komt
Ja het gaat weer hard deze eerste twee dagen vanet nieuwe jaar. De wallet is alweer goed gevuld nadat ik hem op 31 december leeg gehaald heb.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 16:58 schreef zeeland6 het volgende:
willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lening Hoveniersbedrijf Heller met leningnummer 42626.
Zojuist hebben wij de reguliere rente en aflossing van uw openstaande bedrag pro rato uw investering op uw rekening courant..
hun credentials waren toch niet slecht.. normaal laat ik deze links liggen maar het hele gebeuren had toch best wat uitstraling..quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:55 schreef Crowd001 het volgende:
[..]
Dat kan nog wel eens een zware dobber worden. Eerste helft van het afgelopen jaar (2025) is er ook al geprobeerd dat huis te veilen. Ze wilden toen niet meewerken en stonden o.a. bezichtigingen niet toe. Dat soort grapjes komt de opbrengst niet ten goede. Overigens zullen ze daar uiteindelijk zelf de hoogste prijs voor betalen maar wij als investeerders zullen vooral geduld moeten hebben en misschien een beetje verlies op dit project moeten incalculeren. Het blijkt wel het onbetrouwbare eigenaren zijn bij "Het Vuur Lab".
Dat je het huis gefinancieerd hebt, maakt je nog geen eigenaar.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:56 schreef Boyette het volgende:
het is nu ons huis..
we mogen toch zeker wel zelf bepalen wat we met ons huis doen?
https://www.veilingbiljet.nl/kavel/4076/ruigeweg-3-burgerbrug
de veiling kan weer open
we hebben het huis niet gefinancieerd maar zijn bedrijf.. en zijn huis is het onderpandquote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:10 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Dat je het huis gefinancieerd hebt, maakt je nog geen eigenaar.
Deze mensen hebben bewezen niet mee te werken aan gedwongen verkoop. Niet veel mensen zullen het huis kopen zonder bezichtiging en mogelijk dat je de huidige eigenaren er hierna nog uit moet zetten.
Dan maakt niet uit. Het gaat om een hypotheekverstrekking. Er is geen eigenaarschap.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:30 schreef Boyette het volgende:
[..]
we hebben het huis niet gefinancieerd maar zijn bedrijf.. en zijn huis is het onderpand
Dat klopt maar het geeft toch een ander gevoel als je jezelf wijs maakt dat je eigenaar van het huis bent dan dat je maar moet hopen dat je er ooit nog wat uit haalt bij verkoop van de woning...quote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:34 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Dan maakt niet uit. Het gaat om een hypotheekverstrekking. Er is geen eigenaarschap.
Je hebt idd alleen maar het recht om het o/g te (doen) verkopen en de opbrengst te verrekenen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:34 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Dan maakt niet uit. Het gaat om een hypotheekverstrekking. Er is geen eigenaarschap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |