abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219719212
De Kock met ck staat open :) Deposito van 5 jaar.
Pecunia non olet
pi_219719273
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 11:03 schreef obligataire het volgende:
De Kock met ck staat open :) Deposito van 5 jaar.
2,44% netto daar houd ik de inflatie nog niet mee bij
pi_219719296
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 11:13 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Zakelijk hopelijk wel, met 3,9%. En rust is ook wat waard.
Pecunia non olet
pi_219719324
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 11:16 schreef obligataire het volgende:

[..]
Zakelijk hopelijk wel, met 3,9%. En rust is ook wat waard.
Om hier nu een BV voor op te richten ;)

Maar het laat precies het issue zien. Je wordt als particulier met het huidige systeem gedwongen om vooral voor hoog renderende risicovolle projecten te gaan terwijl je in een BV wel gewoon voor dit soort zekerheidjes kunt gaan. Dat is natuurlijk nogal vreemd beleid van de overheid (niet dat dit beleid is want het gaat gewoon om voldoende inkomsten binnen halen).
pi_219719351
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 11:19 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Om hier nu een BV voor op te richten ;)
Als je toch al een BV hebt, is dit de manier. Ik zou er niet direct een nieuwe BV voor oprichten of het moet om zeer grote bedragen gaan.
Je mikt ook eens wat dinerbonnetjes in de boekhouding om de beleggingen te evalueren met een goed glas wijn erbij :7
Pecunia non olet
pi_219719632
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 11:23 schreef obligataire het volgende:

[..]
Als je toch al een BV hebt, is dit de manier. Ik zou er niet direct een nieuwe BV voor oprichten of het moet om zeer grote bedragen gaan.
Je mikt ook eens wat dinerbonnetjes in de boekhouding om de beleggingen te evalueren met een goed glas wijn erbij :7
Blijkbaar was 5.5% hier het juiste percentage want hij zat in 30 minuten vol. Wel jammer natuurlijk. Voor mij moet zo'n project minimaal 7% opbrengen wil ik het interessant vinden om mee te nemen.
pi_219719734
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 12:30 schreef Crowd001 het volgende:
Ja, ik weet het. Er is vooraf voor dit project gewaarschuwd, maar ik wilde de ondernemer een tweede kans geven en het voordeel van de twijfel geven.

Toch baal ik een beetje van de radiostilte bij Collin van project Het Vuur Lab (https://www.collincrowdfund.nl/het-vuur-lab-b-v/).

Eerst was er een dreigend faillissement (aangevraagd door een crediteur), ik meen twee weken na de investering. Dat werd weer teruggedraaid, en twee maanden later werden de terugbetalingen opnieuw stopgezet.

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de ondernemer netjes gevraagd waarom er momenteel niet meer betaald kon worden. Hij wilde meteen mijn volledige naam weten, weigerde te reageren op mijn vraag, en toen ik mijn achternaam niet wilde geven, kreeg ik een flinke scheldkanonnade toebedeeld waar zelfs de honden geen brood van lusten.

Wat een asociaal volk!

Daarnaast werd mij meegedeeld dat hij mij wel zou weten te vinden als ik Collin hierover zou benaderen. Deze week heb ik dit natuurlijk toch gedaan. Collin wil geen uitspraken doen over hoe hun contact met deze ondernemer verloopt, maar de investeerders moeten voorlopig niet rekenen op geld in de wallet. Er lijkt geen geld beschikbaar te zijn en vermoedelijk komt er binnenkort een update aan.
Hij heeft wel een mooi huis dat we anders samen mogen verdelen dus ik verwacht toch dat het goed komt
pi_219719746
De weimarstraat in den Haag is ook zo maar verdwenen van het toneel in ccf
pi_219719948
Nieuwe GVE met linkje (Landal Zwiesel III) 7%
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219719976
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 12:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Blijkbaar was 5.5% hier het juiste percentage want hij zat in 30 minuten vol. Wel jammer natuurlijk. Voor mij moet zo'n project minimaal 7% opbrengen wil ik het interessant vinden om mee te nemen.
Bij die netto/bruto-berekeningen wordt er hier altijd keurig gerekend met de officiële werkwijze zoals de belastingdienst deze voorschrijft. Ik weet niet of alle crowdfund-investeerders weten hoe dit moet en zolang de platformen ook geen overzichten naar de belastingdienst sturen zoals banken wel moeten doen blijft er altijd wat ruimte voor een eigen interpretatie.
pi_219720144
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 10:34 schreef peterc het volgende:
https://www.funda.nl/deta(...)enstraat-6/43780106/

Project GVE vandaag om 13.00u, moet een hoop gedaan worden.
Kleine inleg gedaan, gaat wel erg traag op de site van GVE / nu wachtrij van 200 peoples met project voor 30% vol

Oh ja een CCF 44641 & 45201 The jewel-men. met de garageboxen lossen weer keurig 10% af, voor beide proj al de 4e keer. Hebben de ¤cash primadelux op orde, en idem 44161 de Boer ook voor het 4jr op rij een deelafloss

[ Bericht 6% gewijzigd door peterc op 02-01-2026 17:50:46 ]
pi_219720368
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 11:13 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Over 2 weken weten we hoe het box3 verdergaat. Dan is er een kamerdebat. Hopelijk nog maar een forfaitair peilmoment (1 januari 27). Daarna ook voor particulieren reële tarieven.
pi_219720492
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 12:16 schreef Boyette het volgende:

[..]
Hij heeft wel een mooi huis dat we anders samen mogen verdelen dus ik verwacht toch dat het goed komt
Dat kan nog wel eens een zware dobber worden. Eerste helft van het afgelopen jaar (2025) is er ook al geprobeerd dat huis te veilen. Ze wilden toen niet meewerken en stonden o.a. bezichtigingen niet toe. Dat soort grapjes komt de opbrengst niet ten goede. Overigens zullen ze daar uiteindelijk zelf de hoogste prijs voor betalen maar wij als investeerders zullen vooral geduld moeten hebben en misschien een beetje verlies op dit project moeten incalculeren. Het blijkt wel het onbetrouwbare eigenaren zijn bij "Het Vuur Lab".
pi_219720654
Vandaag vervroegde aflosing van Hotel Torenburg Naaldwijk (HCN) ontvangen, Alleen mis ik hier de reguliere rente van 1 januari (betaaldatum is de 1e van de maand en laatste betaling was dus 1 december). Ook is er een groot bedrag aan investfee berekend, lijkt me de investfee over de anders nog resterende maanden ipv slecht 1 maand zoals bij eerdere vervroegde aflossingen met de 0,035% investfee per maand. Op deze manier hou je netto maar zo'n 1 maand extra rente over van de 2% dividend. Erg karig, zeker als je bedenkt dat wanneer je in het eerstvolgende nieuwe project investeert, je waarschijnlijk pas in maart de eerste rentebetaling mag verwachten.
pi_219722353
willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lening Hoveniersbedrijf Heller met leningnummer 42626.
Zojuist hebben wij de reguliere rente en aflossing van uw openstaande bedrag pro rato uw investering op uw rekening courant..
pi_219722696
SIG: Je hebt geïnvesteerd in het project Rijksweg Noord 95 in Geleen. De hypotheek is op 29 december 2025 vervroegd afgelost.
pi_219722719
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 16:58 schreef zeeland6 het volgende:
willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lening Hoveniersbedrijf Heller met leningnummer 42626.
Zojuist hebben wij de reguliere rente en aflossing van uw openstaande bedrag pro rato uw investering op uw rekening courant..
Ja het gaat weer hard deze eerste twee dagen vanet nieuwe jaar. De wallet is alweer goed gevuld nadat ik hem op 31 december leeg gehaald heb.
pi_219723235
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:55 schreef Crowd001 het volgende:

[..]
Dat kan nog wel eens een zware dobber worden. Eerste helft van het afgelopen jaar (2025) is er ook al geprobeerd dat huis te veilen. Ze wilden toen niet meewerken en stonden o.a. bezichtigingen niet toe. Dat soort grapjes komt de opbrengst niet ten goede. Overigens zullen ze daar uiteindelijk zelf de hoogste prijs voor betalen maar wij als investeerders zullen vooral geduld moeten hebben en misschien een beetje verlies op dit project moeten incalculeren. Het blijkt wel het onbetrouwbare eigenaren zijn bij "Het Vuur Lab".
hun credentials waren toch niet slecht.. normaal laat ik deze links liggen maar het hele gebeuren had toch best wat uitstraling..
eerste helft van 2025 waren ze bezig met ons geld hun schulden af te lossen dus dat verklaart het een beetje.. die vlieger gaat deze keer niet op.. het is nu ons huis..

we mogen toch zeker wel zelf bepalen wat we met ons huis doen?

https://www.veilingbiljet.nl/kavel/4076/ruigeweg-3-burgerbrug

de veiling kan weer open
pi_219723332
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 18:56 schreef Boyette het volgende:
het is nu ons huis..

we mogen toch zeker wel zelf bepalen wat we met ons huis doen?

https://www.veilingbiljet.nl/kavel/4076/ruigeweg-3-burgerbrug

de veiling kan weer open
Dat je het huis gefinancieerd hebt, maakt je nog geen eigenaar.

Deze mensen hebben bewezen niet mee te werken aan gedwongen verkoop. Niet veel mensen zullen het huis kopen zonder bezichtiging en mogelijk dat je de huidige eigenaren er hierna nog uit moet zetten.
pi_219723507
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 19:10 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Dat je het huis gefinancieerd hebt, maakt je nog geen eigenaar.

Deze mensen hebben bewezen niet mee te werken aan gedwongen verkoop. Niet veel mensen zullen het huis kopen zonder bezichtiging en mogelijk dat je de huidige eigenaren er hierna nog uit moet zetten.
we hebben het huis niet gefinancieerd maar zijn bedrijf.. en zijn huis is het onderpand
pi_219723556
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 19:30 schreef Boyette het volgende:

[..]
we hebben het huis niet gefinancieerd maar zijn bedrijf.. en zijn huis is het onderpand
Dan maakt niet uit. Het gaat om een hypotheekverstrekking. Er is geen eigenaarschap.
pi_219723601
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 19:34 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Dan maakt niet uit. Het gaat om een hypotheekverstrekking. Er is geen eigenaarschap.
Dat klopt maar het geeft toch een ander gevoel als je jezelf wijs maakt dat je eigenaar van het huis bent dan dat je maar moet hopen dat je er ooit nog wat uit haalt bij verkoop van de woning...
nietwaar?
pi_219729439
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 19:34 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Je hebt idd alleen maar het recht om het o/g te (doen) verkopen en de opbrengst te verrekenen.
Stel dat het je zodanig bevalt dat je er zelf in zou willen gaan wonen, dat kan dus niet. Al valt daar misschien wel een mouw aan te passen met een slimme constructie met een derde ;)
Pecunia non olet
pi_219730469
VOF De Eik 7 % rente – De looptijd is 6 maanden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219730638
Het is CRE toch nog gelukt voor het einde van het jaar een deelaflossing van project Universiteitsgebouw Bochum I over te maken. De 7.5% aflossing valt me wel wat tegen, het voelt meer als een zoethoudertje. In een eerdere update van een half jaar geleden werd gesproken over twee deelaflossingen van 50% in het derde en vierde kwartaal van afgelopen jaar, vandaar dat mijn (naïeve) verwachtingen misschien anders waren. Als ze dit tempo volhouden is de lening over 12 jaar nog niet afgelost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')