Voor een procentje minder aan rente, heb je bij Collin een project met véél betere zekerheden. Als het een ijzersterk bedrijf zou zijn zou ik het nog overwegen, maar de historische cijfers zijn gewoon zwak. denk dat je serieus rekening moet houden met default.quote:Op dinsdag 30 december 2025 19:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Positieve punten: het is een herfinanciering waarop al een goed deel is afgelost. Verder hebben ze 2 jaar geleden hun bedrijf uitgebreid door een overname. Het zijn ervaren ondernemers met 2 winkels. Belangrijk voor de HA.
Als het fout zou gaan in het begin dan verwacht ik iets van de helft terug, maar hoe langer het duurt hoe minder verlies je zal hebben in het ergste scenario.
Ik zit niet in die leningen, maar is dat met "duitse hypotheek"? Zo ja dan ben ik wel heel benieuwd hoe ccf dat gaat oplossen als het eventueel tot executie gaat komen.quote:Op dinsdag 30 december 2025 13:59 schreef Rush-2112 het volgende:
Benner is ook bekend van Benner Kleiderman Grundbesitz GmbH Collin). Hier stopte na 4 maanden de rente en aflossing. Gaat om grootte leningen van 4,6 en 5 miljoen.
Waar schrijf ik dat het account inactief is, dat is de conclusie die jij trek maar dat is zeker niet het geval. Ik schreef dat ik met dat account al langere tijd niet had geïnvesteerd, dat is iets heel anders! En ik kan je zeggen, van de lopende portefeuille kun je nog veel leuke dingen kopen als die ik 1x zou worden uitbetaald. Overigens was ik niet de enige met dit verschijnsel zoals je inmiddels ook hebt kunnen lezen. Gisteravond waren ze telefonisch niet bereikbaar, ik heb dus een mailtje gestuurd en nog geen reactie gekregen, wel zag hier dat ik niet de enige was die dat gedaan had. Vandaag de hele dag bij een klant aan het werk geweest en vanavond zag ik dat het weer werkte, en dat zonder dat ik zelf ook maar één ding had aangepastquote:Op dinsdag 30 december 2025 14:14 schreef Boyette het volgende:
oh je logt in met een inactieve account? dat zei je er niet bij
wat zei CCF toen je contact met hen opnam?
Bij beide bedrijven is een 2e hypothecaire inschrijving op Duits onroerend goed gekregen. Daarnaast geeft B*e*nn*er met weer een ander bedrijf een “notarielles Schuldanerkenntnis” met directe executiemogelijkheid notarieel meeverbonden voor 2,5 miljoen. Volgens pitch: Dit sterke Duitse instrument biedt extra zekerheid, die op dit moment materieel van aard is gezien het eigen vermogen. Deze "notarielles Schuldanerkenntnis"speel alleen bij *C*P*G* A*lph*a.quote:Op dinsdag 30 december 2025 20:33 schreef tnhb het volgende:
[..]
Ik zit niet in die leningen, maar is dat met "duitse hypotheek"? Zo ja dan ben ik wel heel benieuwd hoe ccf dat gaat oplossen als het eventueel tot executie gaat komen.
Ook ik ben erg benieuwd hoe sterk dit dan is en hoe lang een eventuele afwikkeling gaat duren.quote:Op woensdag 31 december 2025 10:43 schreef Rush-2112 het volgende:
[..]
Bij beide bedrijven is een 2e hypothecaire inschrijving op Duits onroerend goed gekregen. Daarnaast geeft B*e*nn*er met weer een ander bedrijf een “notarielles Schuldanerkenntnis” met directe executiemogelijkheid notarieel meeverbonden voor 2,5 miljoen. Volgens pitch: Dit sterke Duitse instrument biedt extra zekerheid, die op dit moment materieel van aard is gezien het eigen vermogen. Deze "notarielles Schuldanerkenntnis"speel alleen bij *C*P*G* A*lph*a.
Dat wordt nog aanpoten in januari om het CF portfolio een beetje op peil te brengenquote:Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lening Nafx Holding B.V. met leningnummer 00050834.
Zojuist hebben wij de reguliere rente en aflossing van uw openstaande bedrag vermeerderd met 1 extra maand vergoedingsrente pro rato uw investering op uw rekening courant bijgeschreven.
Ja dat ging lekker met onze vriend Han van Rijn. Heb het gevoel dat hij er op één of andere wijze ingeluisd is. Dat Infra Union leek wel een vooropgezet plan. Dit is mijn grootste CF afschrijving.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:50 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ook ik ben erg benieuwd hoe sterk dit dan is en hoe lang een eventuele afwikkeling gaat duren.
Nu zegt 1 of 2 projecten nog niet zo veel maar er moet natuurlijk ergens begonnen worden. Mijn ervaringen met Duitse projecten waren héél slecht (o.a. via AgD) maar ik hoop oprecht dat Collin ons gaat verbazen.
Laten we voor de investeerders in deze projecten hopen dat het zover niet gaat komen maar het zou wel een mooie testcase zijn.
Je mag wel een paar Duitse projecten met een kleine discount van mij overnemenquote:Op woensdag 31 december 2025 12:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat wordt nog aanpoten in januari om het CF portfolio een beetje op peil te brengen
Nee dank jequote:Op woensdag 31 december 2025 12:37 schreef obligataire het volgende:
[..]
Je mag wel een paar Duitse projecten met een kleine discount van mij overnemen
Als je het wallet zelf op 31-12 terugstort, staat het toch niet meer bij Collin? Misschien ook niet op je huisbank, maar dat is een ander verhaal.quote:Op woensdag 31 december 2025 19:25 schreef Collin63 het volgende:
Vandaag heb ik drie vervroegde aflossingen ontvangen waarvan twee toch best een flink bedrag was. Ik heb eerder
aan Collin gevraagd of ze vervroegde aflossingen op de laatste dag in de morgen zouden kunnen doen en daarna nog een extra ronde van uitbetalen naar de bank zouden kunnen sturen.
Men zou het doorsturen naar de persoon die daar over gaat. Niks meer van gehoord natuurlijk.
Wat dat betreft zou Collin wel wat meer aan hun investeerders kunnen denken. Dat doet Kapitaal op Maat wel een uitbetaling van 7 januari werd vandaag afgelost. Vaak is KoM negatief in het nieuws maar hier kan Collin een voorbeeld aan nemen.
--Ik stel voor om volgend jaar met veel mensen van hier de laatste week een mail te sturen naar Collin met de vraag of 31 december alles wat uitbetaald is [ als je het opneem ] diezelfde dag uitboeken zodat het 31 december op de rekening bij de bank staat.
Een voorspoedig 2026 gewenst !
Zolang het niet op de huisbank staat hoort het nog bij Collin lijkt mij.quote:Op woensdag 31 december 2025 19:50 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Als je het wallet zelf op 31-12 terugstort, staat het toch niet meer bij Collin? Misschien ook niet op je huisbank, maar dat is een ander verhaal.
Lijkt mij niet. Het is dan 31-12 afgeschreven van wallet en niet op jaaropgave 1-1.quote:Op woensdag 31 december 2025 20:49 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Zolang het niet op de huisbank staat hoort het nog bij Collin lijkt mij.
Boutique hotel Westerlee gaat voor rust en ontspanning. ‘De keuken hier is al groter dan complete restaurant in de molen.’quote:Op dinsdag 18 november 2025 10:30 schreef Lezer8857 het volgende:
CCF Westerlee
https://www.collincrowdfu(...)5a3f2ae8d50825d21845
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |