SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 94% gewijzigd door peterc op 30-12-2025 09:28:59 ]
Ik heb er maar eens een mailtje aan gewijd, we zullen wel niet de enigen zijn, maar toch.quote:Op maandag 29 december 2025 21:10 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
+1
Prive account werkt wel goed, zakelijk account laat geen Mijn Collin menu zien.
quote:Op dinsdag 30 december 2025 08:16 schreef peterc het volgende:
GVE 22813 Ruimtevrij vandaag deelaflossing , update GVE met toelichting zal zo wel komen.
en inderdaad is eral , restant wordt herfin in begin jan26 met een LTV van 42%Dan doet SIG het wel netter met een dubbele dagrente als de aflossingsdatum niet gehaald wordt. De aflossing stond volgens het betaalschema op 23 december, dat wordt nu al snel een maand later GVE kennende.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yep, hier ook opgelost.quote:Op dinsdag 30 december 2025 08:43 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik heb er maar eens een mailtje aan gewijd, we zullen wel niet de enigen zijn, maar toch.
Edit: het heeft geholpen![]()
(misschien waren er dingen die we niet mochten zien![]()
)
quote:Op dinsdag 30 december 2025 08:16 schreef peterc het volgende:
GVE 22813 Ruimtevrij vandaag deelaflossing , update GVE met toelichting zal zo wel komen.
en inderdaad is eral , restant wordt herfin in begin jan26 met een LTV van 42%Als de rente enigszins in de buurt komt van het oude project dan pak ik de herfinanciering ook mee. Er is altijd op tijd betaald en de ondernemer heeft al een flink stuk afgelost waardoor de ltv nog lager is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
quote:Stemuitslag:
Ja: EUR 894.500 (518 stemmen)
Nee: EUR 3.100 (8 stemmen)
Geen stem: EUR 202.400 (259 stemmen)
Ik vrees van niet, maar we zullen zienquote:Op dinsdag 30 december 2025 12:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als de rente enigszins in de buurt komt van het oude project......
Waren er dan al meer problemen van benner?quote:Op dinsdag 30 december 2025 13:01 schreef Rush-2112 het volgende:
Vandaag geen rente ontvangen (termijn 7) van CPG Alpha GmbH (Collin). Gaat denk ik een volgende probleem worden van Dominik Benner met een vermogen volgens de pitches van 160.000.000
oh je logt in met een inactieve account? dat zei je er niet bijquote:Op maandag 29 december 2025 19:23 schreef tnhb het volgende:
[..]
Mooi dat je dat zo op afstand kunt vaststellen. Uiteraard waren cookies en cache etc. al gereset en had ik met zowel accepteren van cookies als het compleet negeren van cookies geprobeerd. Ik heb inmiddels op twee verschillende fysieke locaties (andere internet aansluiting) met op elke locatie minimaal twee aparte computers met op elke computer met twee verschillende browsers aangemeld en steeds hetzelfde resultaat, één computer had daarbij nog nooit de site van collin bezocht. Ook een compleet vers geïnstalleerde W11 machine gepakt met ook daar hetzelfde resultaat. En voor de compleetheid, ook alle firewalling en anti-virus en browserbescherming uitgezet gehad zonder zichtbaar effect. Nog steeds cookies of browser? Als het de site niet is zou het mogelijk in mijn account kunnen zitten want dat is het enige (naast de site) wat steeds weer hetzelfde is. Ook via tablet (zowel ipad als android machine) website bezocht met exact hetzelfde resultaat, alleen via de app kan ik momenteel de rekening courant inzien. Ik zal ccf wel mailen als het bij jullie allemaal werkt, want dan kan het bijna niets anders dan het account zijn (waarmee al langere tijd niet geïnvesteerd is, dat wel!)
hmm is dat daar ook aan gelieerdquote:Op dinsdag 30 december 2025 13:01 schreef Rush-2112 het volgende:
Vandaag geen rente ontvangen (termijn 7) van CPG Alpha GmbH (Collin). Gaat denk ik een volgende probleem worden van Dominik Benner met een vermogen volgens de pitches van 160.000.000
nou als dit aan benner is gelieerd vind ik het wel noemenswaardig..quote:Op dinsdag 30 december 2025 14:06 schreef djtiesto8 het volgende:
Ik snap dat het zoetsappig is om te kunnen melden, maar laten we achterstanden - conform de topicregels - hier pas melden na drie (werk)dagen. Dat voorkomt onnodige onrust. En het gebruik van spoilers of sterretjes, zodat de naam niet in zoekresultaten van Google komt, is ook wel zo netjes.
En ook nog eens volgens planning :-), i.t.t. veel andere CRE projecten...quote:Op dinsdag 30 december 2025 14:52 schreef Jaco078 het volgende:
Zojuist aflossing CRE ontvangen: Zorglandgoed Rumpt
Net op tijd voor een flinke fiscale afschrijving in box 3 resp. vpb , hier heeft Collin wat uit te leggen , o.a. wie de accountant is die die vermogensopstelling heeft aangeleverd, ik vrees Beun der Hasequote:Op dinsdag 30 december 2025 14:15 schreef Boyette het volgende:
[..]
nou als dit aan benner is gelieerd vind ik het wel noemenswaardig..
daar loopt een hoop zooi van
je kunt afschrijven wat je wil maar volgend jaar komt het er denk ik wel weer bijquote:Op dinsdag 30 december 2025 15:04 schreef obligataire het volgende:
[..]
Net op tijd voor een flinke fiscale afschrijving in box 3 resp. vpb , hier heeft Collin wat uit te leggen , o.a. wie de accountant is die die vermogensopstelling heeft aangeleverd, ik vrees Beun der Hase
Ik hoop het je hopenquote:Op dinsdag 30 december 2025 15:23 schreef Boyette het volgende:
[..]
je kunt afschrijven wat je wil maar volgend jaar komt het er denk ik wel weer bij
https://www.funda.nl/deta(...)rstraat-40/43091049/quote:Op dinsdag 30 december 2025 15:41 schreef zeeland6 het volgende:
SIG
Paulus Potterstraat 40 Herfinanciering in Schiedam. De hypotheek is op 22 december 2025 vervroegd afgelost.
6 mnd boeterente.
Goede timing maar verderquote:Op dinsdag 30 december 2025 16:30 schreef peterc het volgende:
[..]
https://www.funda.nl/deta(...)rstraat-40/43091049/
een weer een huurpand uit de markt / verkocht. Financiering was 279k stond indertijd jul22 op funda voor 335k, nu voor 400k.
Ik heb toch wel zware twijfels, zie hierna, dat zouden zelfs Knabbel & Babbel niet bedenken.... (let wel: op de woning is alleen P/N verklaring van toepassing).quote:Op dinsdag 30 december 2025 18:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nieuwe NLI die er wel goed uitziet.
https://platform.nlinvesteert.nl/investeren/mondovino_wijnkoperij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De balans heeft zich gunstig ontwikkeld: solvabiliteit in 2 jaar tijd van 7% naar 10%. Nou nou.
Current ratio 0,7.... uiteraard wordt het vanaf 2025 beter.
Winkelpand is 404K waard, lening NLI 620K. Maar over 5 jaar is er overwaarde. Moet er wel eerst stevig afgelost worden .
Kortom het is een zwak bedrijf met zwaar onvoldoende zekerheid, maar ze kunnen daar bij NLI leuteren als de spreekwoordelijke Brugman.Pecunia non olet
quote:Op dinsdag 30 december 2025 19:40 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik heb toch wel zware twijfels, zie hierna, dat zouden zelfs Knabbel & Babbel niet bedenken.... (let wel: op de woning is alleen P/N verklaring van toepassing).Positieve punten: het is een herfinanciering waarop al een goed deel is afgelost. Verder hebben ze 2 jaar geleden hun bedrijf uitgebreid door een overname. Het zijn ervaren ondernemers met 2 winkels. Belangrijk voor de HA.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De balans heeft zich gunstig ontwikkeld: solvabiliteit in 2 jaar tijd van 7% naar 10%. Nou nou.
Current ratio 0,7.... uiteraard wordt het vanaf 2025 beter.
Winkelpand is 404K waard, lening NLI 620K. Maar over 5 jaar is er overwaarde. Moet er wel eerst stevig afgelost worden .
Kortom het is een zwak bedrijf met zwaar onvoldoende zekerheid, maar ze kunnen daar bij NLI leuteren als de spreekwoordelijke Brugman.
Als het fout zou gaan in het begin dan verwacht ik iets van de helft terug, maar hoe langer het duurt hoe minder verlies je zal hebben in het ergste scenario.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |