abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220991386
Hmm het doek van de frietkot in Rozenburg is definitief gevallen ccf.

Ben benieuwd of er nog wat over blijft want het onderpand staat ook goed onder water.

Dit is wel net ff wat anderz gelopen dan gehoopt.

https://www.rodi.nl/rozen(...)definitief-de-deuren

https://www.collincrowdfund.nl/net-ff-anderz/

[ Bericht 21% gewijzigd door Boyette op 09-06-2026 10:50:27 ]
pi_220991524
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 09:54 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Op LinkedIn staan onder licenties en certificaten zijn diploma en certificaten w.o. Adviseur Vermogen tot febr 2028 geupload. Kan je daar inzien.
Wat je daar ook kunt zie is welk diploma hij NIET heeft. En dat is wft-pensioen en dat heeft hij toch écht nodig
pi_220991994
Scrollend op Linkedin lees ik dat Laure is benoemd tot directeur van SIG. Of het een uitbreiding of wisseling van het directieteam betreft is mij nog niet bekend.
pi_220992010
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 09:07 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Wat je daar ook kunt zie is welk diploma hij NIET heeft. En dat is wft-pensioen en dat heeft hij toch écht nodig
Volgens https://www.financieel-zeker.nl/ wordt er advies gegeven op de aanvulling van (pijler 1 en 2) van het pensioen. Ik zie daar nergens staan dat ze iets doen met pijler 1 en 2. Leningnemer maakt volgens eigen zeggen alleen een overzicht van pijler 1 en 2 (uitdraai mijnpensioenoverzicht.nl ?). Vanuit dat overzicht kan hij gaan adviseren over de grootte en soort van een evt. aanvulling (lijfrente, zelf sparen of beleggen..).

Hij omschrijft alleen niet expliciet dat zijn pensioenadvies alleen betrekking heeft op pijler 3.
pi_220992029
Aanpassing aflossingsvoorwaarden Oll*es P*raplu B.V., nadat lening al verstrekt is aan leningnemer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220992163
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 09:38 schreef djtiesto8 het volgende:
Scrollend op Linkedin lees ik dat Laure is benoemd tot directeur van SIG. Of het een uitbreiding of wisseling van het directieteam betreft is mij nog niet bekend.
Op de site van SiG staat ze nog als:
quote:
Laure Sonnevelt
Ondersteuning directie/ Backoffice medewerkster
  dinsdag 9 juni 2026 @ 10:10:20 #207
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220992200
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 09:45 schreef Lezer8857 het volgende:
Aanpassing aflossingsvoorwaarden Oll*es P*raplu B.V., nadat lening al verstrekt is aan leningnemer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is erg slordig.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_220992244
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 10:10 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Dat is erg slordig.
Dat niet alleen, de tekst pitch blijkt nu aangepast te zijn met de nieuwe voorwaarde maar wel zonder dat dit duidelijk is aangegeven.
pi_220992396
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 10:13 schreef tnhb het volgende:

[..]
Dat niet alleen, de tekst pitch blijkt nu aangepast te zijn met de nieuwe voorwaarde maar wel zonder dat dit duidelijk is aangegeven.
Dat is nog erger.
Dat had dan gewoon bovenaan moeten staan in het Rood/oranje.

Zowel Collin als ook de geldnemer treft blaam want die heeft, voor plaatsing, akkoord gegeven voor de juistheid van de tekst in de pitch. Kijk, een foutje kan natuurlijk altijd gebeuren maar dan moet je de investeerders de kans geven hun investering te herzien.
pi_220992560
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 09:45 schreef Lezer8857 het volgende:

SPOILER
Ja maar het was in ons voordeel tenzij je liever wat maanden aflossingsvrij hebt

Je zult er vast wel onderuit kunnen als je dat wil
pi_220992668
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 10:47 schreef Boyette het volgende:

[..]
Ja maar het was in ons voordeel tenzij je liever wat maanden aflossingsvrij hebt

Dan zou je het uiteindelijk via de klachtenprocedure en Kifid moeten doen mocht je er echt onderuit willen? Geen idee hoe zoiets werkt.
pi_220993329
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 10:47 schreef Boyette het volgende:

[..]

Oké, ik ken het project verder niet maar het achteraf aanpassen van een pitch zonder dit duidelijk aan te geven in de pitch is mijns inziens sowieso een doodzonde.
pi_220993391
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Oké, ik ken het project verder niet maar het achteraf aanpassen van een pitch zonder dit duidelijk aan te geven in de pitch is mijns inziens sowieso een doodzonde.
Het gaat alleen om dat ze direct starten met aflossen
pi_220993411
quote:

[..]
Het is misschien een mooie kans om er nog van af te komen, buiten de normale bedenkperiode _O-
Pecunia non olet
pi_220993444
Nieuwe via Collin met een 1e (bedrijfspand) en 2e hypotheek (woonhuis):

Ottema Holding B.V.
¤ 675.000 | 9,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/ottema-holding-b-v/

Nog niet doorgelezen maar op basis van de zekerheden zou dit wat kunnen zijn.
pi_220993451
De Ko*ol is volgeboekt, ging nog best wel langzaam door het ontbreken van hypotheek. Nu zit ik in 4 van haar projecten en nog nooit een termijn gemist dus dat komt met deze ook vast wel goed. Dat er geen hypotheek op zit is denk ik vanwege het kostenplaatje op deze kleine lening.
Pecunia non olet
  dinsdag 9 juni 2026 @ 12:02:52 #217
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220993476
quote:

[..]
Vertrouwen komt te voet, maar gaat te paard.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_220993484
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:49 schreef Boyette het volgende:

[..]
Het gaat alleen om dat ze direct starten met aflossen
Het punt is dat ze niet direct starten met aflossen, terwijl dit wel de bedoeling was. Voor investeerder kan dit een keuze zijn om minder vertrouwen in het project te hebben en er niet in te stappen wanneer dit vooraf gecommuniceerd was. En het zijn maar zes maanden. Die vliegen zo voorbij. Daar kun je je inderdaad bij neerleggen. Maar dan is dit een vrijbrief voor andere soortige aanpassingen die, zonder stemronde of de mogelijkheid hebben tot het uitstappen, mogen worden gedaan door een platform.
pi_220993496
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 12:04 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Het punt is dat ze niet direct starten met aflossen, terwijl dit wel de bedoeling was. Voor investeerder kan dit een keuze zijn om minder vertrouwen in het project te hebben en er niet in te stappen wanneer dit vooraf gecommuniceerd was. En het zijn maar zes maanden. Die vliegen zo voorbij. Daar kun je je inderdaad bij neerleggen. Maar dan is dit een vrijbrief voor andere soortige aanpassingen die, zonder stemronde of de mogelijkheid hebben tot het uitstappen, mogen worden gedaan door een platform.
Tsja als ze een half jaar alleen rente willen betalen, dat zal niet uit luxe zijn.
Pecunia non olet
pi_220993504
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 12:06 schreef obligataire het volgende:

[..]
Tsja als ze een half jaar alleen rente willen betalen, dat zal niet uit luxe zijn.
Nee, dat denk ik ook niet. Maar communiceer dit dan vooraf zou ik zeggen.
pi_220994008
De looptijd van het project Boudewijn-Eik 52 Herfinanciering in Kerkrade loopt af op 5 juni 2026. De projecteigenaar is momenteel bezig met een herfinanciering via SamenInGeld. Wij zijn momenteel in afwachting van stukken vanuit de projecteigenaar zodat wij kunnen beginnen met het realiseren van een herfinanciering.

Wij houden investeerders uiteraard op de hoogte van de voortgang en hopen dat het project vervolgens zo spoedig mogelijk wordt afgelost.

Vanaf 5 juni 2026 tot en met de daadwerkelijke aflossingsdatum van dit project zal de projecteigenaar een dubbele dagrente betalen. Deze dubbele dagrente wordt aan investeerders verrekend bij de uiteindelijke eindaflossing
pi_220994040
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:57 schreef Horsemen het volgende:

Ottema Holding B.V.

Tekst pitch niet correct: Marum ligt in de provincie Groningen. In dat pand zit al jaren een kapsalon: in mijn jeugd zat daar Kapper vd Meulen. Maar dat was nog de vorige eeuw.

[ Bericht 6% gewijzigd door Crowdyfunder op 09-06-2026 14:17:43 ]
pi_220994057
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 13:34 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
Tekst pitch niet correct: Marum ligt in de provincie Groningen.
En de overwaarde op het woonhuis is niet correct weergegeven.
pi_220994376
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:57 schreef Horsemen het volgende:

Ottema Holding B.V.

Linkje
SPOILER
Ik twijfel nog. Taxatiewaarde woning wel 103K hoger dan WOZ waarde

[ Bericht 2% gewijzigd door Fredericm op 09-06-2026 14:45:12 ]
pi_220994459
Ccf heeft aangegeven vervolgstappen te gaan namen tegen de frietkot in Rozenburg .. dit zal nog formeel worden bevestigd vandaag of morgen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')