abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220959341
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:02 schreef nostra het volgende:
Nog mensen die in DKA zijn gestapt? Staat nog een stukje open en heb nog wat saldo. Sta er wat neutraal in.
Ik niet, denk dat t allemaal wel goed komt, maar er is wel wat risico. Vind de rente daar wat mager voor.

Er staat voor mijn doen ook best wat geld stil, maar twijfelde toch teveel en bij twijfel niet doen.
pi_220959493
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:16 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Ik niet, denk dat t allemaal wel goed komt, maar er is wel wat risico. Vind de rente daar wat mager voor.

Er staat voor mijn doen ook best wat geld stil, maar twijfelde toch teveel en bij twijfel niet doen.
Om diezelfde reden ben ik bij dit project ook niet ingestapt. In het verleden in een aantal projecten gezeten (waarvan er nog drie lopend zijn) en geen problemen gehad bij hun. Rente had net iets hoger mogen zijn.
pi_220959589
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 15:55 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Netjes hoor.
Kan je berekenen wat nu ongeveer het kostenplaatje van deze hele procedure (tot nu toe) geweest is?
Als ik het goed bereken zijn de kosten 85000 euro op een project van 5 miljoen. Dat zou 1,7% zijn.
Inclusief verzekeringskosten, beveiliging en nog meer.
pi_220959604
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:10 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Als ik het goed bereken zijn de kosten 85000 euro op een project van 5 miljoen. Dat zou 1,7% zijn.
Inclusief verzekeringskosten, beveiliging en nog meer.
Dank!

Wat ze voor een deel toch even hebben moeten voorschieten.
pi_220959681
Nieuw project via Collin met morele zekerheden:

SunlightShop Finance B.V.
¤ 350.000 | 9,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/sunlightshop-finance-b-v1/
pi_220959865
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:30 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project via Collin met morele zekerheden:

SunlightShop Finance B.V.
¤ 350.000 | 9,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/sunlightshop-finance-b-v1/
De rente is leuk, maar dat is ook alles.
pi_220960069
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:30 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project via Collin met morele zekerheden:

SunlightShop Finance B.V.
¤ 350.000 | 9,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/sunlightshop-finance-b-v1/
Hier loop ik met een grote boog omheen.
pi_220960311
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2026 15:08 schreef Collin63 het volgende:

<..>

Wij zijn dan ook verheugd dat al deze inspanningen zijn beloond, waardoor wij nu de gerealiseerde verkoopopbrengst van ¤ 3.500.000,- minus de gemaakte incassokosten pro rato uw aandeel in deze financiering als aflossing aan u over kunnen maken waarbij, zoals in het voorgaande bericht al aangegeven, een rate of recovery van ca. 84,6 % is gerealiseerd exclusief de rentevergoeding ter hoogte van ca. 4,5 % van de hoofdsom.

<...>
Ik zit ook in deze post. Hetgeen ze schrijven qua rente is wellicht juist (dit project ging na 6 maanden al fout, maar de rente over die 6 goede maanden is inderdaad 4,5% van de hoofdsom), maar zuiverder is dat men van slechts 6 maanden rente heeft ontvangen, en de niet ontvangen rente van de afgelopen 9 of 10 maanden opgeteld wordt bij de nog resterende hoofdsom.

Die niet-ontvangen rente zit niet in de aflossing die ik vandaag heb ontvangen volgens het overzicht. Hij zit ook niet bij de nog verwachtte aflossing van de resterende 15,5%, die in het schema is genoteerd op 20 oktober 2030. Zouden ze de niet ontvangen rente en de nog te ontvangen rente wegpoetsen met deze opmerking?

Ik kan wel bevestigen dat ik tot op heden 84,5% afgelost heb gekregen.
pi_220960327
Nieuws over L en *J Pand*en:
https://www.collincrowdfund.nl/l-en-j-panden-b-v/
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Ik heb een donkerbruin vermoeden wie die crediteur is die het faillissement heeft aangevraagd:

https://www.rtvnoord.nl/z(...)graven-de-strijdbijl
https://www.rtvnoord.nl/z(...)rwijten-over-en-weer
https://www.rtvnoord.nl/z(...)aren-zes-ton-betalen


We zullen het moeten afwachten. Het pand lijkt die 6 ton wel waard te zijn, plus eventuele bijkomende kosten.
Ik snap nu wel waarom hij het pand naar die andere BV heeft overgezet. Denk niet dat dit hem gaat helpen, uiteindelijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door obligataire op 04-06-2026 19:46:53 ]
Pecunia non olet
pi_220961027
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:36 schreef Soulfreak het volgende:
Ik ben echt wel een fan van HCN, maar dit is niet de eerste keer dat er iets niet klopt met de betaling van een vervroegde aflossing.
Het lijken op dat punt net echte horecaondernemers, ik heb vele jaren met klanten uit de horeca te maken gehad (o.a. administratie- en afrekensystemen) en alles wat niet standaard was deden ze standaard fout (en de uitzonderingen bevestigen die regel :) ) en dan ook vaak nog niet eens in hun eigen voordeel :N
  donderdag 4 juni 2026 @ 22:14:52 #111
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220961643
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:02 schreef nostra het volgende:
Nog mensen die in DKA zijn gestapt? Staat nog een stukje open en heb nog wat saldo. Sta er wat neutraal in.
Ja ben ingestapt met basis inleg. Goede track record en ik vind de zekerheden voldoende.
Dit afweging ook bij herinvestering M.H.C. van der Steen gemaakt, daar viel ie net de andere kant op dus niet ingestapt.


quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:02 schreef leolinedance het volgende:
Linkje herfinanciering M.H.C. van der Steen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En SunlightShop laat ik ook lopen, de wallet is weer leeg dus vind het wel even prima zo :P

[ Bericht 27% gewijzigd door leolinedance op 04-06-2026 22:20:10 ]
pi_220962084
Ik zie nu pas dat met de vervroegde aflossing van Mexita ik nu 50 succesvol afgeloste projecten bij HCN heb. *O*
Mijn eerste project is van december 2016, dus bijna 10 jaar geleden, maar de eerste paar jaar nam ik maar een handvol projecten mee. Vanaf 2019 werd dat meer.
De volgende 50 zullen een stuk sneller gaan, heb nu nog 50 betalende projecten waarvan 2 tot begin 2031 lopen. Tenzij er rare dingen gebeuren zouden die 50 in minder dan 5 jaar afgelost moeten zijn.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 11:29:38 #113
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_220964520
Update CRE verzorgingshuis:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betalingen door betreffende investeerders zijn volgens mij al eind februari gedaan. Je kunt hier onverschillig over doen en zeggen dat het heel mooi is dat gewoon vanaf stortingsdatum rente vergoed wordt. Dat is natuurlijk ook mooi. Maar zolang het project niet gepasseerd is bij notaris, zijn er ook geen zekerheden gevestigd. En wat gebeurt er dan als een project onderuit gaat na de betaaldatum en vóór het project zou passeren? Als het goed is dan zou er door CRE nog geen dubbeltje van het leenbedrag aan ondernemer moeten zijn overgemaakt. Maar welke leningnemer betaalt er in hemelsnaam over 4 maanden rente terwijl hij daar nog niks voor terug heeft gehad?
De vergelijking is wellicht een beetje arbitrair maar een koper van een huis gaat ook geen rente betalen over de periode tussen ondertekening hypotheekofferte en de overdrachtsdatum van het huis.

[ Bericht 7% gewijzigd door InVestEerder op 05-06-2026 12:11:22 ]
pi_220964790
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 11:29 schreef InVestEerder het volgende:
Update CRE verzorgingshuis:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betalingen door betreffende investeerders zijn volgens mij al eind februari gedaan. Je kunt hier onverschillig over doen en zeggen dat het heel mooi is dat gewoon vanaf stortingsdatum rente vergoed wordt. Dat is natuurlijk ook mooi. Maar zolang het project niet gepasseerd is bij notaris, zijn er ook geen zekerheden gevestigd. En wat gebeurt er dan als een project onderuit gaat na de betaaldatum en vóór het project zou passeren? Als het goed is dan zou er door CRE nog geen dubbeltje van het leenbedrag aan ondernemer moeten zijn overgemaakt. Maar welke leningnemer betaalt er in hemelsnaam over 4 maanden rente terwijl hij daar nog niks voor terug heeft gehad?
Vrijwel geen enkele leningnemer zal deze rente betalen in de geschetste situatie. Uit eigen ervaring is dit wel eens punt van discussie geweest (bij een ander platform) waarbij het er in dat geval uiteindelijk er op neer kwam dat dit een beleggingsrisico is voor de geldgevers.
pi_220964873
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 00:07 schreef Soulfreak het volgende:
Ik zie nu pas dat met de vervroegde aflossing van Mexita ik nu 50 succesvol afgeloste projecten bij HCN heb. *O*
Mijn eerste project is van december 2016, dus bijna 10 jaar geleden, maar de eerste paar jaar nam ik maar een handvol projecten mee. Vanaf 2019 werd dat meer.
De volgende 50 zullen een stuk sneller gaan, heb nu nog 50 betalende projecten waarvan 2 tot begin 2031 lopen. Tenzij er rare dingen gebeuren zouden die 50 in minder dan 5 jaar afgelost moeten zijn.
En dat ook YoYo Arnhem weer goed is afgehandeld Hcn blijft de beste met recovery
pi_220965248
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 12:20 schreef crowder07 het volgende:

[..]
En dat ook YoYo Arnhem weer goed is afgehandeld Hcn blijft de beste met recovery.
Blij dit te lezen, en gauw opgezocht. Ik had deze in gedachten al voor een groot deel afgeboekt gezien eerdere berichten. Grote klasse weer van HCN. Beslag leggen op banksaldi, er zijn maar weinig platformen zo doortastend.

Dat ze er niet de laatste euro uit willen persen vind ik ook heel goed te verdedigen in deze situatie.
De ondernemer had het al zwaar genoeg, je zult maar je levenswerk in vlammen zien opgaan omdat een paar junks met vuur lopen te spelen.
.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
  vrijdag 5 juni 2026 @ 14:32:24 #117
13309 nostra
ask why
pi_220965743
De dikke Phills zitten in de penarie.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220965805
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 14:32 schreef nostra het volgende:
De dikke Phills zitten in de penarie.
Niet zo mooi, ik zit in allebei. Maar was er al een beetje bang voor. Ik kom er regelmatig langs (Nieuwegein) en zie zelden of nooit iemand binnen. Volgens mij loopt de bezorgdienst beter.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 15:07:04 #119
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220965985
Unlimited Leisure Holding B.V. heeft een gedeeltelijke aflossing gedaan waarmee de achterstallige verhoogde rente van 15% (!) wordt voldaan. *O*
pi_220966010
Wat denken jullie van Herfinanciering projectontwikkeling Zaandam bij GVE?
Los van de korte looptijd wat voor sommigen een probleem is, ik zie hier weinig risico in.

520k
8,5%
9 maanden
Pand komt te koop voor 699k

https://www.geldvoorelkaar.nl/crowdfunding-projecten/project/?id=33054
pi_220966036
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 15:09 schreef eenjongen... het volgende:
Wat denken jullie van Herfinanciering projectontwikkeling Zaandam bij GVE?
Los van de korte looptijd wat voor sommigen een probleem is, ik zie hier weinig risico in.

520k
8,5%
9 maanden
Pand komt te koop voor 699k

https://www.geldvoorelkaar.nl/crowdfunding-projecten/project/?id=33054
Zie er oke uit. Jammer dat we bij GVE haast nooit een linkje krijgen.
pi_220966119
Herfinanciering via Collin met een negatieve hypotheekverklaring:

C.G. de Kool
¤ 35.000 | 7,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/c-g-de-kool2/

Haar financiële totaal plaatje lijkt niet onaardig maar zonder harde zekerheden denk ik er niet aan om in te stappen tegen de geboden rentevergoeding. Projectje is vast in 2 tellen vol maar dus niet door mij.
pi_220966253
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 15:09 schreef eenjongen... het volgende:
Wat denken jullie van Herfinanciering projectontwikkeling Zaandam bij GVE?
Los van de korte looptijd wat voor sommigen een probleem is, ik zie hier weinig risico in.

520k
8,5%
9 maanden
Pand komt te koop voor 699k

https://www.geldvoorelkaar.nl/crowdfunding-projecten/project/?id=33054
Prima project lijkt mij, maar het zal wel dringen worden als hij open gaat. Ik ga de wekker zetten.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 16:10:44 #124
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220966296
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 16:04 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Prima project lijkt mij, maar het zal wel dringen worden als hij open gaat. Ik ga de wekker zetten.
Ik doe met je mee.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 16:11:31 #125
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220966299
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 15:37 schreef Horsemen het volgende:
Herfinanciering via Collin met een negatieve hypotheekverklaring:

C.G. de Kool
¤ 35.000 | 7,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/c-g-de-kool2/

Haar financiële totaal plaatje lijkt niet onaardig maar zonder harde zekerheden denk ik er niet aan om in te stappen tegen de geboden rentevergoeding. Projectje is vast in 2 tellen vol maar dus niet door mij.
32 panden en geen 35K achter de hand. Dat geeft mij twijfels.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 16:12:29 #126
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220966302
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 16:10 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Ik doe met je mee.
Die Shasie is volgens mij een slimme "tante" die op meerder fronten haar geld verdient.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_220966420
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 15:09 schreef eenjongen... het volgende:
Wat denken jullie van Herfinanciering projectontwikkeling Zaandam bij GVE?
Los van de korte looptijd wat voor sommigen een probleem is, ik zie hier weinig risico in.

520k
8,5%
9 maanden
Pand komt te koop voor 699k

https://www.geldvoorelkaar.nl/crowdfunding-projecten/project/?id=33054
Waarom zit er zo'n groot verschil tussen marktwaarde en verkoopprijs?
quote:
Aanvullend heeft een makelaar (de heer R. Dop) een verkooprapport opgesteld (datum 28-05-2026). Deze gaat uit van een indicatieve marktwaarde van ¤ 809.200.
Ondernemer geeft aan dat het pand zeer waarschijnlijk voor ¤ 699.000 te koop zal worden gezet.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 17:00:44 #128
454405 escortmk2
petrolhead
pi_220966565
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 14:51 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Niet zo mooi, ik zit in allebei. Maar was er al een beetje bang voor. Ik kom er regelmatig langs (Nieuwegein) en zie zelden of nooit iemand binnen. Volgens mij loopt de bezorgdienst beter.
Over welke gaat dit? Mag in een spoiler dan.
Er zijn best wat projecten van deze keten langsgekomen (even snel, in elk geval Leidschendam, Zoetermeer, Tilburg, Utrecht, Rotterdam, Hoofddorp, Delft, Capelle, Alexandrium, Londen, Amsterdam) en tot nu toe werden ze hier weinig genoemd en dat is vaak een goed teken.

Ik zit zelf in slechts één project (rdam) omdat ik wat bedenkingen heb bij het concept, maar deze lijkt wel probleemloos te lopen (3,5 van de 4 jaar achter de rug)
pi_220966792
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 17:00 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Over welke gaat dit? Mag in een spoiler dan.
Er zijn best wat projecten van deze keten langsgekomen (even snel, in elk geval Leidschendam, Zoetermeer, Tilburg, Utrecht, Rotterdam, Hoofddorp, Delft, Capelle, Alexandrium, Londen, Amsterdam) en tot nu toe werden ze hier weinig genoemd en dat is vaak een goed teken.

Ik zit zelf in slechts één project (rdam) omdat ik wat bedenkingen heb bij het concept, maar deze lijkt wel probleemloos te lopen (3,5 van de 4 jaar achter de rug)
Zoetermeer is dicht: https://indebuurt.nl/zoet(...)ief-gesloten~287610/

Mobe Capelle exploiteerde fat phills en is failliet: https://www.faillissement(...)02_zwb_25_363_F_V_02

Welke locaties verder gedoeld worden weet ik niet.
pi_220966882
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 17:00 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Over welke gaat dit? Mag in een spoiler dan.
Er zijn best wat projecten van deze keten langsgekomen (even snel, in elk geval Leidschendam, Zoetermeer, Tilburg, Utrecht, Rotterdam, Hoofddorp, Delft, Capelle, Alexandrium, Londen, Amsterdam) en tot nu toe werden ze hier weinig genoemd en dat is vaak een goed teken.

Ik zit zelf in slechts één project (rdam) omdat ik wat bedenkingen heb bij het concept, maar deze lijkt wel probleemloos te lopen (3,5 van de 4 jaar achter de rug)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ikzelf zit in deze twee en degene in Londen.
pi_220967026
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 18:05 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ikzelf zit in deze twee en degene in Londen.
Die twee zijn van dezelfde twee leningnemers en de enige twee van deze heren bij HCN. Volgens de pitch zouden ze er ook eentje in Utrecht hebben sinds 2022, maar die is toen via Collin gefinancierd. Ook Zoetermeer was van hen en ook via Collin.
London (de enige FP waar ik zelf ook in zit) is een ander leningnemer, de oprichter van deze keten.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 19:29:09 #132
454405 escortmk2
petrolhead
pi_220967298
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 14:32 schreef nostra het volgende:
De dikke Phills zitten in de penarie.
Laten we het er dan op houden dat één franchisenemer in de penarie zit.
pi_220967673
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 11:29 schreef InVestEerder het volgende:
De vergelijking is wellicht een beetje arbitrair maar een koper van een huis gaat ook geen rente betalen over de periode tussen ondertekening hypotheekofferte en de overdrachtsdatum van het huis.
Dat is niet helemaal waar, in bepaalde gevallen kan er wel degelijk sprake zijn van een bereidstelingsprovisie (dat is uiteraard niet de complete rente. Daarnaast kan deze manier van werken van CRE er ook voor zorgen dat de geldnemer een reden heeft om haast te maken met de overdracht.
pi_220967854
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 16:11 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
32 panden en geen 35K achter de hand. Dat geeft mij twijfels.
Dat kan je niet zomaar zeggen. Ik ken diverse mensen die genoeg vermogen bezitten maar waarvan het vast zit in beleggingen. Ik zou zelf ook niet zomaar direct 35K op tafel kunnen leggen. Dan zou ik aandelen moeten verkopen, die zijn nog het meest liquide. Of wachten maar in deze situatie kan dat niet, is doorrollen van de lening nog het meest logisch.
Pecunia non olet
pi_220967907
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 12:20 schreef crowder07 het volgende:

[..]
En dat ook YoYo Arnhem weer goed is afgehandeld Hcn blijft de beste met recovery
Echt? Misschien heb ik erg veel pech met HCN. Van de 11 projecten waar ik ooit in geïnvesteerd heb zijn 2 default gegaan zonder enige recovery. OK, met zo weinig projecten is dat misschien inderdaad domme pech maar wel het slechtste resultaat van alle platformen, slechter dan GVE en KOM en niet te vergelijken met Collin. Van de 6 die er nog lopen zijn er nu ook twee met problemen (Indian Delivery bedrijfspand en vette Phil A. nu). Gelukkig is de eerste met hypothecaire zekerheid.
pi_220967908
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 11:29 schreef InVestEerder het volgende:
Update CRE verzorgingshuis:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betalingen door betreffende investeerders zijn volgens mij al eind februari gedaan. Je kunt hier onverschillig over doen en zeggen dat het heel mooi is dat gewoon vanaf stortingsdatum rente vergoed wordt. Dat is natuurlijk ook mooi. Maar zolang het project niet gepasseerd is bij notaris, zijn er ook geen zekerheden gevestigd. En wat gebeurt er dan als een project onderuit gaat na de betaaldatum en vóór het project zou passeren? Als het goed is dan zou er door CRE nog geen dubbeltje van het leenbedrag aan ondernemer moeten zijn overgemaakt. Maar welke leningnemer betaalt er in hemelsnaam over 4 maanden rente terwijl hij daar nog niks voor terug heeft gehad?
De vergelijking is wellicht een beetje arbitrair maar een koper van een huis gaat ook geen rente betalen over de periode tussen ondertekening hypotheekofferte en de overdrachtsdatum van het huis.
Bijzonder is het wel maar ik zie het niet als iets waar we ons zorgen over zouden moeten maken.
Blijkbaar hebben ze diepe zakken en/of is het in de lening meegefinancierd. Vergelijk het met het depot bij GvE.
Ik vind het mooi dat CRE dit zo doet, deden ze het allemaal maar zo.

Risico lopen we trouwens niet, dat geld staat rustig op een Geld derden rekening bij CRE of bij de notaris. Dus geen problemen zoeken waar ze niet zijn, zou ik zeggen ;)
Pecunia non olet
  zaterdag 6 juni 2026 @ 00:13:43 #137
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220969090
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:06 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hopelijk lukt de herfinanciering want dan heb ik mijn inleg terug van de eerste lening.
Dat is in ieder geval gelukt :)
pi_220969235
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 16:35 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Waarom zit er zo'n groot verschil tussen marktwaarde en verkoopprijs?
[..]

Een vraagprijs is niet hetzelfde als een verkoopprijs ;)
Bij 'gewone' woningen zie je dit ook vaak, bijvoorbeeld om meer kijkers te trekken. Weet niet of dat hier ook zo werkt
pi_220970029
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 20:59 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Echt? Misschien heb ik erg veel pech met HCN. Van de 11 projecten waar ik ooit in geïnvesteerd heb zijn 2 default gegaan zonder enige recovery. OK, met zo weinig projecten is dat misschien inderdaad domme pech maar wel het slechtste resultaat van alle platformen, slechter dan GVE en KOM en niet te vergelijken met Collin. Van de 6 die er nog lopen zijn er nu ook twee met problemen (Indian Delivery bedrijfspand en vette Phil A. nu). Gelukkig is de eerste met hypothecaire zekerheid.
Zelf zit ik op een (definitieve) uitval van 5%. Op een totaal van bijna 300 projecten. De wet van de grote getallen werkt altijd :)
Ik merkte wel dat de uitval van 2-3-4 sterren aanzienlijk hoger was terwijl de rente niet echt veel afwijkt van 5 sterren projecten. Daarom de autoinvest op 5 sterren gezet en neem ik alleen selectief handmatig soms nog 4 sterren mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 06-06-2026 10:05:30 ]
Pecunia non olet
pi_220970087
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 14:51 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Niet zo mooi, ik zit in allebei. Maar was er al een beetje bang voor. Ik kom er regelmatig langs (Nieuwegein) en zie zelden of nooit iemand binnen. Volgens mij loopt de bezorgdienst beter.
Ja, kan me herinneren dat we het nog over Nieuwegein hebben gehad. Of dat was iets anders in Nieuwegein, dat kan ook. Kinkerstraat zou toch wel door moeten draaien zou je zeggen qua locatie, plus 70k eigen geld erin, herfinanciering dus trackrecord en eigen inkomen ernaast (dus zet die fee maar op 0).
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220970143
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 10:06 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, kan me herinneren dat we het nog over Nieuwegein hebben gehad. Of dat was iets anders in Nieuwegein, dat kan ook. Kinkerstraat zou toch wel door moeten draaien zou je zeggen qua locatie, plus 70k eigen geld erin, herfinanciering dus trackrecord en eigen inkomen ernaast (dus zet die fee maar op 0).
Er waren toch ook problemen in FP Capelle a/d IJssel?
https://www.faillissement(...)obe-capelle-b-v.aspx

Daar komt nog wel geld van binnen, nà dit bericht.
Pecunia non olet
pi_220970642
Failissement Beaujean Logistiek uit Hoensbroek
https://www.faillissement(...)n-logistiek-b-v.aspx

Zie ook Sam*Sam 1 en 2.

Ik ben benieuwd wat dit gaat betekenen.
Op de panden in Sam*Sam zitten eerste hypotheken. Heel erg veel betaald is er nog niet.
Als Maurice privé niet failliet gaat blijft Sam Sam B.V. verder buiten schot. Zolang er geen grote leegstanden zijn kunnen de B.V.'s zichzelf wel redden.

[ Bericht 6% gewijzigd door obligataire op 06-06-2026 11:37:57 ]
Pecunia non olet
  zaterdag 6 juni 2026 @ 12:39:56 #143
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_220971225
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 20:59 schreef obligataire het volgende:

[..]
Bijzonder is het wel maar ik zie het niet als iets waar we ons zorgen over zouden moeten maken.
Blijkbaar hebben ze diepe zakken en/of is het in de lening meegefinancierd. Vergelijk het met het depot bij GvE.
Ik vind het mooi dat CRE dit zo doet, deden ze het allemaal maar zo.

Risico lopen we trouwens niet, dat geld staat rustig op een Geld derden rekening bij CRE of bij de notaris. Dus geen problemen zoeken waar ze niet zijn, zou ik zeggen ;)
Zorgen maken doe ik mij zeker niet Obli, dan zou ik niet crowdfunden :Y
Maar ik probeer wel scherp te analyseren en bij niet-transparante platformen is dat best lastig. Ik herinner mij dat ik hier jaren geleden kritische opmerkingen plaatste over het klatergoud bij MaxCF en dat ik toen ook behoorlijk hoon over me heen kreeg. Hoewel de recovery van beide platformen zeer matig is, wil ik deze verder absoluut niet met elkaar vergelijken.

Terug naar CRE / Hildburghausen: Er staat momenteel van deze zelfde club een soortgelijk Verzorgingshuis in de aanbieding (Artern). Die is begin maart gepubliceerd. Ik neem dan aan dat er toen een recent taxatierapport is geweest. Na 3 maanden zit het project pas voor de helft vol. En dan komt CRE plots met een konijn uit de hoge hoed; een update dat er op basis van een nieuwe taxatie de risicoklasse best van "B" naar "A" kan. Kijk... bij zulke signalen om investeerders te trekken moet je altijd voorzichtig worden.

Jij vermoedt dat "ze" diepe zakken hebben. Ja, dat zal. Maar "ze" blijkt ook hier weer Harth**rn te zijn (uiteraard in een joint-venture constructie, om de AFM op afstand te kunnen houden).
Oók ik wil graag regelmatig wat geld naar CRE kruien, want mijn huidige spreiding is absoluut té beperkt. Maar dan moet er wel af en toe ook weer wat geld terugkomen. En dat gebeurt niet of nauwelijks. Als ik kijk naar de beoogde aflossingsdata van mijn oudste 12 actieve projecten, dan liggen die allemaal tussen dec. ’24 en okt. ’25.
Trouwens, één van die projecten is Zorgvastgoed Chemnitz. Er wordt ons daarover al vanaf oktober verteld dat ze bezig zijn met een bancaire herfinanciering. Maar kennelijk is dat heel lastig. ‘Toevallig’ is dit een project van die man met heel diepe zakken….
pi_220971264
Bij mezelf zie ik 38 lopende projecten en 56 reeds afgeloste. Defaults 0.
Dus er komt echt wel wat terug maar onregelmatig en nét wanneer je het niet verwacht :)

Die verwevenheid met die ene persoon, dat zal de zakken wel zo diep maken zoals ik bedoelde.
Het heeft allemaal voor- en nadelen. Het grootste probleem is m.i. de markten waar ze in zitten en de lastige verhandelbaarheid van de objecten. Dat zal in hoogconjuctuur wat makkelijk gaan dan in lastige tijden.
Pecunia non olet
pi_220972045
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:10 schreef obligataire het volgende:
Failissement Beaujean Logistiek uit Hoensbroek
https://www.faillissement(...)n-logistiek-b-v.aspx

Zie ook Sam*Sam 1 en 2.

Ik ben benieuwd wat dit gaat betekenen.
Op de panden in Sam*Sam zitten eerste hypotheken. Heel erg veel betaald is er nog niet.
Als Maurice privé niet failliet gaat blijft Sam Sam B.V. verder buiten schot. Zolang er geen grote leegstanden zijn kunnen de B.V.'s zichzelf wel redden.
Ik ken het crowdfundingproject niet, maar als ik Google lijkt het faillisement teruggedraaid. https://www.denieuwesterp(...)wordt-teruggedraaid/
pi_220973894
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:39 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Zorgen maken doe ik mij zeker niet Obli, dan zou ik niet crowdfunden :Y
Maar ik probeer wel scherp te analyseren en bij niet-transparante platformen is dat best lastig. Ik herinner mij dat ik hier jaren geleden kritische opmerkingen plaatste over het klatergoud bij MaxCF en dat ik toen ook behoorlijk hoon over me heen kreeg. Hoewel de recovery van beide platformen zeer matig is, wil ik deze verder absoluut niet met elkaar vergelijken.

Terug naar CRE / Hildburghausen: Er staat momenteel van deze zelfde club een soortgelijk Verzorgingshuis in de aanbieding (Artern). Die is begin maart gepubliceerd. Ik neem dan aan dat er toen een recent taxatierapport is geweest. Na 3 maanden zit het project pas voor de helft vol. En dan komt CRE plots met een konijn uit de hoge hoed; een update dat er op basis van een nieuwe taxatie de risicoklasse best van "B" naar "A" kan. Kijk... bij zulke signalen om investeerders te trekken moet je altijd voorzichtig worden.

Jij vermoedt dat "ze" diepe zakken hebben. Ja, dat zal. Maar "ze" blijkt ook hier weer Harth**rn te zijn (uiteraard in een joint-venture constructie, om de AFM op afstand te kunnen houden).
Oók ik wil graag regelmatig wat geld naar CRE kruien, want mijn huidige spreiding is absoluut té beperkt. Maar dan moet er wel af en toe ook weer wat geld terugkomen. En dat gebeurt niet of nauwelijks. Als ik kijk naar de beoogde aflossingsdata van mijn oudste 12 actieve projecten, dan liggen die allemaal tussen dec. ’24 en okt. ’25.
Trouwens, één van die projecten is Zorgvastgoed Chemnitz. Er wordt ons daarover al vanaf oktober verteld dat ze bezig zijn met een bancaire herfinanciering. Maar kennelijk is dat heel lastig. ‘Toevallig’ is dit een project van die man met heel diepe zakken….
En verzorgingshuis Gümbel niet te vergeten. Allerleij updates, laatst 10% afgelost om de investeerders rustig te houden, maar een oplossing is er nog steeds niet.
pi_220976388
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 15:09 schreef eenjongen... het volgende:
Wat denken jullie van Herfinanciering projectontwikkeling Zaandam bij GVE?
Los van de korte looptijd wat voor sommigen een probleem is, ik zie hier weinig risico in.

520k
8,5%
9 maanden
Pand komt te koop voor 699k

https://www.geldvoorelkaar.nl/crowdfunding-projecten/project/?id=33054
Ik doe toch maar niet mee. Als het over 6,5 maand wordt afgelost is het wel erg onvoordelig voor box 3.
pi_220978013
Wat denken we van deze direct lening met 9,5% rente?

https://www.collincrowdfund.nl/zeker-in-vermogen/
  zondag 7 juni 2026 @ 14:37:14 #149
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220978446
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 13:44 schreef quepos het volgende:
Wat denken we van deze direct lening met 9,5% rente?

https://www.collincrowdfund.nl/zeker-in-vermogen/
Een financieel adviseur die zijn eigen financiële zaken niet zelfstandig in orde krijgt, in combinatie met een negatief eigen vermogen. Dan hoef ik niet verder te lezen. Die is voor mij ONGESCHIKT.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_220978503
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 13:44 schreef quepos het volgende:
Wat denken we van deze direct lening met 9,5% rente?

https://www.collincrowdfund.nl/zeker-in-vermogen/
Een pensioenadviseur, die geen pensioenadvies mag/kan geven. Hij heeft weliswaar Wft Vermogen, maar dat is een lichte opleiding. Met een Wft Vermogen-diploma mag je adviseren over lijfrentes (derde pijler), zowel in de opbouwfase als bij het aankopen van een uitkerende lijfrente. Je mag met dit diploma geen advies geven over reguliere pensioenen (eerste en tweede pijler), zoals werkgeverspensioen of de aankoop van een pensioenuitkering.

Deze man heeft het zwaardere Wft Pensioen diploma nodig...
pi_220978611
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 14:37 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Een financieel adviseur die zijn eigen financiële zaken niet zelfstandig in orde krijgt, in combinatie met een negatief eigen vermogen. Dan hoef ik niet verder te lezen. Die is voor mij ONGESCHIKT.
Zekerheden zien er wel goed uit
  zondag 7 juni 2026 @ 15:22:50 #152
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220978983
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 14:57 schreef quepos het volgende:

[..]
Zekerheden zien er wel goed uit
Is een 2e hypotheek. Daar heb je minder aan als de 1e hypotheekverstrekker niet wil mee werken.
Daarnaast dient er nog wat doorgeleerd te worden voor de zwaardere adviezen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_220979064
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 15:22 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Is een 2e hypotheek. Daar heb je minder aan als de 1e hypotheekverstrekker niet wil mee werken.
Daarnaast dient er nog wat doorgeleerd te worden voor de zwaardere adviezen.
Dan hou ik het linkje maar voor mezelf, als er geen interesse is.
  zondag 7 juni 2026 @ 15:50:11 #154
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220979306
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 15:29 schreef quepos het volgende:

[..]
Dan hou ik het linkje maar voor mezelf, als er geen interesse is.
Voor mij is het linkje overbodig.
Zie dat je bijna 10 jaar op FOK mee doet. Met bovengenoemde instelling heb je weinig kans op de sportiviteitprijs.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_220979372
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 15:50 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Voor mij is het linkje overbodig.
Zie dat je bijna 10 jaar op FOK mee doet. Met bovengenoemde instelling heb je weinig kans op de sportiviteitprijs.
Gewoon even om te kijken of er belangstelling is. Overigens heb ik al vele linkjes gedeeld hoor.
pi_220979652
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 15:29 schreef quepos het volgende:

[..]
Dan hou ik het linkje maar voor mezelf, als er geen interesse is.
Linkje altijd welkom!
pi_220980179
Voor het delen van een linkje altijd een duimpje, al doe ik met deze ook niet mee.

Hebben we al een mailtje gehad van SIG over het aflossen van Alicante?
pi_220980548
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 15:22 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Is een 2e hypotheek. Daar heb je minder aan als de 1e hypotheekverstrekker niet wil mee werken.
Daarnaast dient er nog wat doorgeleerd te worden voor de zwaardere adviezen.
Als tweede hypotheken weinig waarde meer hebben kunnen collin/GVE de tent wel sluiten. Zeker 60% van de leningen heeft een tweede hypotheek als dekking.
  zondag 7 juni 2026 @ 17:43:55 #160
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220980861
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 17:18 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Als tweede hypotheken weinig waarde meer hebben kunnen collin/GVE de tent wel sluiten. Zeker 60% van de leningen heeft een tweede hypotheek als dekking.
Zal zien zeggen sluiten,maar je blijft afhankelijk van de 1e hypohteekverstekker.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  zondag 7 juni 2026 @ 17:44:04 #161
13309 nostra
ask why
pi_220980863
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 20:59 schreef obligataire het volgende:
Risico lopen we trouwens niet, dat geld staat rustig op een Geld derden rekening bij CRE of bij de notaris. Dus geen problemen zoeken waar ze niet zijn, zou ik zeggen
Bij Pels Rijcken?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 7 juni 2026 @ 18:03:48 #162
454405 escortmk2
petrolhead
pi_220981006
Ook al blijkt uitwinnen van een tweede hypotheek in de praktijk soms wat minder eenvoudig, het geeft naar mijn mening wel blijk van commitment van de ondernemer en daarom hecht ik er toch wel waarde aan.
pi_220981158
Wij zijn twee vriendjes, Jij en ik, Wij zijn twee vriendjes, Tot de laatste snik.
Uittreksel ED 5juni2026, De heren zaten oa in GVE project 24280 & 23640 en ook Gert-Jan nog in 24698 Corridor en 25323 Montfoort voor Eelco. Volgens mij alles afgelost en loopt er niets meer

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220981437
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:10 schreef obligataire het volgende:
Failissement Beaujean Logistiek uit Hoensbroek
https://www.faillissement(...)n-logistiek-b-v.aspx

Zie ook Sam*Sam 1 en 2.

Ik ben benieuwd wat dit gaat betekenen.
Op de panden in Sam*Sam zitten eerste hypotheken. Heel erg veel betaald is er nog niet.
Als Maurice privé niet failliet gaat blijft Sam Sam B.V. verder buiten schot. Zolang er geen grote leegstanden zijn kunnen de B.V.'s zichzelf wel redden.
Wij zijn twee vriendjes, Jij en ik, Wij zijn twee vriendjes, Tot de laatste snik.

In SamSam 1 & 2 zit naast Maurice Beau.... toch ook Kevin Bla.uw?, van ook CCF 48923 Hoogstr 42 circa 95% afgelost middels verk vd hut) en 48728 Pancratiusstr 46 (sale op funda en amper betalingen)
Zit niet in SamSam (weet niet of hier de ¤ rollen) , van Kevin moet toch nog wat komen

Lekker sterk OG DUO samen.

Maurice kan wel zeggen dat het faillissement teruggedraaid wordt, eerst zien dan geloven,

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 07-06-2026 19:21:45 ]
pi_220981950
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 14:37 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Een financieel adviseur die zijn eigen financiële zaken niet zelfstandig in orde krijgt, in combinatie met een negatief eigen vermogen. Dan hoef ik niet verder te lezen. Die is voor mij ONGESCHIKT.
Het is een zeldzame kneus die man 😉, maar er zit redelijk comfortabele overwaarde in zijn huisje en blijkbaar kan hij met zijn simpele diplomaatje toch een paar ton omzet draaien. Ik durf wel een teentje in het water te steken.
Pecunia non olet
pi_220982082
Het is wel een warrig verhaal.

Waarom zijn EV dit jaar met 125k is gedaald is mij niet duidelijk.

Edit: O wacht, "De opgebouwde schulden bevinden zich voor een groot deel in privé, waardoor het eigen vermogen na kredietverlening verslechtert." Maar hoe komen prive schulden ineens op de zakelijke balans?

Edit2: Ah ik snap het. Hij leent alles zakelijk, gebruikt 40k om zakelijke en 125k om prive leningen af te lossen. Ik hoop dat zijn boekhouder dat goed doet, ook met de rente die hij straks gaat betalen.

[ Bericht 56% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 07-06-2026 20:59:29 ]
pi_220982274
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 20:15 schreef obligataire het volgende:

[..]
Het is een zeldzame kneus die man 😉, maar er zit redelijk comfortabele overwaarde in zijn huisje en blijkbaar kan hij met zijn simpele diplomaatje toch een paar ton omzet draaien. Ik durf wel een teentje in het water te steken.
Ik steek mijn klein teen nog niet in het water. Als het fout gaat blijft er van die overwaarde ook niet veel meer over.
pi_220983017
quote:
14s.gif Op zondag 7 juni 2026 20:41 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Het is wel een warrig verhaal.

Waarom zijn EV dit jaar met 125k is gedaald is mij niet duidelijk.

Edit: O wacht, "De opgebouwde schulden bevinden zich voor een groot deel in privé, waardoor het eigen vermogen na kredietverlening verslechtert." Maar hoe komen prive schulden ineens op de zakelijke balans?

Edit2: Ah ik snap het. Hij leent alles zakelijk, gebruikt 40k om zakelijke en 125k om prive leningen af te lossen. Ik hoop dat zijn boekhouder dat goed doet, ook met de rente die hij straks gaat betalen.
Hij heeft knap veel ¤ verbrand met zijn energy-business om tot inkeer te komen
pi_220983106
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 16:52 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Hebben we al een mailtje gehad van SIG over het aflossen van Alicante?
Zekers. SIG heeft hierover de deelnemende investeerders op 28 mei jl. per mail geïnformeerd.

"De verbouwing bevindt zich in de afrondende fase. ... De projecteigenaar heeft aangegeven te verwachten dat de lening in de laatste week van juni 2026 volledig zal worden afgelost."

Tot die tijd dubbele dagrente 10%* 2 = 20% :9
pi_220983109
Klopt mijn constatering dat CCF de nieuwe voorzieningensystematiek voor het nettorendement, dat vorig najaar is doorgevoerd, nooit heeft toegepast op de algehele portefeuille?

Sindsdien lijkt mijn eigen rendement een stuk rooskleuriger dan het gemiddelde van CCF (voorheen liep het vrij gelijk op), maar zonder gelijke berekening zit je appels met peren te vergelijken.

[ Bericht 66% gewijzigd door djtiesto8 op 08-06-2026 00:10:04 ]
pi_220983156
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2026 21:27 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Ik steek mijn klein teen nog niet in het water. Als het fout gaat blijft er van die overwaarde ook niet veel meer over.
WOZ is 475K, taxatie was 493K dus dat ligt wel enigszins in lijn.
Uitgaande van die 475K heeft hij 285K overwaarde, tegenover de 180K die hij nu leent.
Speling dus van 105K om waardedaling en kosten uitwinning op te vangen.
Dat zal nooit heel veel kosten aan afschrijving?
Ik ga niet uit van veilingverkoop, ze zijn niet allemaal zo de weg kwijt als die Kas.

Voor de rest hoop ik dat het aantal mails van het schadeteam beperkt zullen blijven ;)
Pecunia non olet
pi_220983862
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 20:15 schreef obligataire het volgende:

[..]
Het is een zeldzame kneus die man 😉, maar er zit redelijk comfortabele overwaarde in zijn huisje en blijkbaar kan hij met zijn simpele diplomaatje toch een paar ton omzet draaien. Ik durf wel een teentje in het water te steken.
Hij riskeert een zeer forse afm-boete. Dat zou zeer doen aan zijn teen.
pi_220984170
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 09:26 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Hij riskeert een zeer forse afm-boete. Dat zou zeer doen aan zijn teen.
Ik ken de keten financieel zeker niet. Maar die zullen toch wel controleren of hun franchisenemer de juiste papieren hebben.
pi_220984266
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 09:44 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Ik ken de keten financieel zeker niet. Maar die zullen toch wel controleren of hun franchisenemer de juiste papieren hebben.
Op LinkedIn staan onder licenties en certificaten zijn diploma en certificaten w.o. Adviseur Vermogen tot febr 2028 geupload. Kan je daar inzien.
pi_220984555
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 09:44 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Ik ken de keten financieel zeker niet. Maar die zullen toch wel controleren of hun franchisenemer de juiste papieren hebben.
Hij heeft een compagnon las ik. Misschien dat ze (deels) onder zijn licentie werken?
Pecunia non olet
pi_220984571
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 09:26 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Hij riskeert een zeer forse afm-boete. Dat zou zeer doen aan zijn teen.
Op 9 tenen kun je ook nog goed lopen :)
Pecunia non olet
pi_220984756
Herfinanciering projectontwikkeling Zaandam GVE was al vol voor 163k bij openstelling
pi_220984830
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 11:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Herfinanciering projectontwikkeling Zaandam GVE was al vol voor 163k bij openstelling
Loopt nog niet zo hard als we dachten, denk vooral door de looptijd en 1 jan peildatum risico
  maandag 8 juni 2026 @ 11:26:17 #179
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220984887
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 11:14 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Loopt nog niet zo hard als we dachten, denk vooral door de looptijd en 1 jan peildatum risico
Klopt, toch maar meegepakt.
pi_220984917
Stemwarder Straße 23 Hamburg GmbH
¤ 3.350.000 | 9,0 % rente | 14 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 8 juni 2026 @ 11:54:39 #181
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220985035
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 23:58 schreef djtiesto8 het volgende:
Klopt mijn constatering dat CCF de nieuwe voorzieningensystematiek voor het nettorendement, dat vorig najaar is doorgevoerd, nooit heeft toegepast op de algehele portefeuille?

Sindsdien lijkt mijn eigen rendement een stuk rooskleuriger dan het gemiddelde van CCF (voorheen liep het vrij gelijk op), maar zonder gelijke berekening zit je appels met peren te vergelijken.
Ik zou het niet weten, maar ben hier wel benieuwd naar. Kun je het laten weten als je antwoord hebt?
pi_220985094
Update betreffende slottermijn Grieks Restaurant:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220985162
Veiling Bathmen perceel 333 (SiG)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lening was 135.000 (1A: 90.000, 1B, 36.000, 2: 9.000)

[ Bericht 3% gewijzigd door KrekelJapie op 08-06-2026 13:01:14 ]
pi_220985187
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 11:32 schreef Lezer8857 het volgende:
Stemwarder Straße 23 Hamburg GmbH
¤ 3.350.000 | 9,0 % rente | 14 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
N.m.m. overzichtelijk projekt met ook redelijke zekerheden voor deze rente.
Zijn er meer mensen die deze overwegen mee te nemen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Fredericm op 08-06-2026 17:14:22 ]
pi_220985295
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 23:58 schreef djtiesto8 het volgende:
Klopt mijn constatering dat CCF de nieuwe voorzieningensystematiek voor het nettorendement, dat vorig najaar is doorgevoerd, nooit heeft toegepast op de algehele portefeuille?

Sindsdien lijkt mijn eigen rendement een stuk rooskleuriger dan het gemiddelde van CCF (voorheen liep het vrij gelijk op), maar zonder gelijke berekening zit je appels met peren te vergelijken.
Volgens mij dat het rendement op de algehele portefeuille toen omhoog is gegaan en vervolgens weer is terug gezakt als ik het mij goed herriner. Ik weet niet of ze dat toen weer terug hebben aangepast of omdat ze veel meer probleem projecten kregen (en eigenlijk de reden was dat ze het aan gingen passen)
pi_220985329
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 10:30 schreef obligataire het volgende:

[..]
Hij heeft een compagnon las ik. Misschien dat ze (deels) onder zijn licentie werken?
Nee, dat is dus ook zwaar verboden.
pi_220985776
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 12:21 schreef KrekelJapie het volgende:
Veiling Bathmen perceel 333 (SiG)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lening was 135.000 (1A: 90.000, 1B, 36.000, 2: 9.000)
`Pff. dat gaat voor de deelnemers aan deze leningen, inclusief 1A héél veel geld kosten.
Zo blij dat ik nooit (bij SiG) in dit soort projecten ben gestapt.
  maandag 8 juni 2026 @ 14:26:41 #188
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220986036
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:51 schreef Horsemen het volgende:

[..]
`Pff. dat gaat voor de deelnemers aan deze leningen, inclusief 1A héél veel geld kosten.
Zo blij dat ik nooit (bij SiG) in dit soort projecten ben gestapt.
Da's mede afhankelijk zijn van wat er haalbaar is bij Kas (privé). Maar dat zal wel het verhaal van de kale kip zijn.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_220986074
En wat er al dan niet over is van het bouwdepot.
pi_220986105
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 14:36 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
En wat er al dan niet over is van het bouwdepot.
SiG zegt niets over het bouwdepot. Lening loopt al ruim 2,5 jaar. Ga er maar van uit dat er niets meer in depot zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 08-06-2026 15:03:02 ]
pi_220986278
Ik had nog 1 lening lopen bij Voordegroei, of eigenlijk een betalingsregeling van een borg van een failliet bedrijf (Vers en Fijn). Normaal is de betaling daar rond de 22e van de maand. De betaling van 22 mei was nog steeds niet binnen, tot vandaag. En als verrassing werd vandaag ook het nog openstaande saldo betaald. Nu dus het hoofdstuk Voordegroei afgesloten.
pi_220987098
Ik zie dat de vier panden in Zaandam (Ruitenveen, Apolloplantsoen, M. Janssen, en Zandleven) nu de sttaus gegund hebben gekregen. Betekent dat dat de route met onderhands bod via de rechrer niet meer van relevant is? (iemand kennis/ervaring op dat punt?)
pi_220987291
Er ligt een bod op de afgebrande woonboerderij in Rheezerveen
https://www.destentor.nl/(...)heezerveen~a5a12b95/
pi_220987337
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 12:28 schreef Fredericm het volgende:

[..]
N.m.m. overzichtelijk projekt met ook redelijke zekerheden voor deze rente.
Zijn er meer mensen die deze overwegen mee te nemen?
Geen beste koop geweest, de bank zal blij zijn dat ze er vanaf zijn:
quote:
Het perceel grond is gekocht in 2022 voor een bedrag van ¤ 950.000,-. Inmiddels is de vergunning verleend voor het project...
quote:
Het perceel grond kent een waarde van ¤ 506.000,- in huidige staat
Leuke rente, dat wel. Ik ben te lui om alle overwaardes op te tellen maar ik vraag me af of de LTV wel onder de 100% komt als je het bouwdepot niet (of maar deels) mee rekent. Het is Duitsland en ik ben nog steeds niet zo happig op buitenlandse projecten.

Rentedepot. Wordt dat door Collin of de leningnemer beheert? Dat laatste is natuurlijk een groter risico.
pi_220988882
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 18:38 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Geen beste koop geweest, de bank zal blij zijn dat ze er vanaf zijn:
[..]
[..]
Leuke rente, dat wel. Ik ben te lui om alle overwaardes op te tellen maar ik vraag me af of de LTV wel onder de 100% komt als je het bouwdepot niet (of maar deels) mee rekent. Het is Duitsland en ik ben nog steeds niet zo happig op buitenlandse projecten.

Rentedepot. Wordt dat door Collin of de leningnemer beheert? Dat laatste is natuurlijk een groter risico.
Ze geven volgens mij een tweede hypotheek op alles wat ze hebben, overwaarde afgezien van het te bouwen appartement is 2.365K. Daarnaast nog ruim 500K voor grond pand in aanbouw. Dus als je bouwdepot voor 50% meetelt zit je ruim onder de 100% LTV.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fredericm op 08-06-2026 21:45:46 ]
pi_220989085
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 12:28 schreef Fredericm het volgende:

[..]
N.m.m. overzichtelijk projekt met ook redelijke zekerheden voor deze rente.
Zijn er meer mensen die deze overwegen mee te nemen?
Ik heb een beduidend grotere achterstand in mijn Duitse portefeuille dan in het Nederlandse deel bij Collin. Ik ben vooral benieuwd naar/bang voor de uitwinning van de zekerheden. Als ik jaren moet wachten op uitwinning, dan wordt het een stuk minder aantrekkelijk. Mijn Duitse defaults zijn hier allemaal besproken bij publicatie, en geen van allen op voorhand afgeschoten.
Ik ben dus voorzichtig en doe voorlopig niets met Duitse proposities. Ik heb deze dan ook ongelezen weggegooid, net als de vorigen.
pi_220989632
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 18:16 schreef tnhb het volgende:
Ik zie dat de vier panden in Zaandam (Ruitenveen, Apolloplantsoen, M. Janssen, en Zandleven) nu de sttaus gegund hebben gekregen. Betekent dat dat de route met onderhands bod via de rechrer niet meer van relevant is? (iemand kennis/ervaring op dat punt?)
Dan is de verkoop aan de hoogste bieder definitief inderdaad en hoeft er niks meer aan de rechter te worden voorgelegd. Koper moet binnen 6 weken de koopprijs en kosten voldoen.
  maandag 8 juni 2026 @ 23:32:14 #198
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220990774
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 21:36 schreef ovdm het volgende:

[..]
Ik heb een beduidend grotere achterstand in mijn Duitse portefeuille dan in het Nederlandse deel bij Collin. Ik ben vooral benieuwd naar/bang voor de uitwinning van de zekerheden. Als ik jaren moet wachten op uitwinning, dan wordt het een stuk minder aantrekkelijk. Mijn Duitse defaults zijn hier allemaal besproken bij publicatie, en geen van allen op voorhand afgeschoten.
Ik ben dus voorzichtig en doe voorlopig niets met Duitse proposities. Ik heb deze dan ook ongelezen weggegooid, net als de vorigen.
Ik skip ze ook allemaal. Er is voor mij voldoende te vinden binnen de landsgrenzen.
pi_220991060
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2026 22:12 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Dan is de verkoop aan de hoogste bieder definitief inderdaad en hoeft er niks meer aan de rechter te worden voorgelegd. Koper moet binnen 6 weken de koopprijs en kosten voldoen.
Zou zomaar kunnen kloppen. Vorig jaar bij Collin ook een veiling gehad van project Meerzorg, geld stond 7 weken na de veiling netjes in de wallet.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 08:15:04 #200
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220991305
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 23:32 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Ik skip ze ook allemaal. Er is voor mij voldoende te vinden binnen de landsgrenzen.
Max heeft mij voldoende "leergeld" gekost. Blijf voorlopig ook binnen Nederland.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')