abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220951697
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:04 schreef zeeland6 het volgende:
hcf

De ondernemer van Mexita Nijmegen heeft de financiering vervroegd afgelost. Dit heeft tot gevolg dat u vandaag het nog resterende aflossingsdeel en 2% dividend over uw oorspronkelijke inleg in uw wallet bijgeschreven krijgt.
Aflosschema nog niet ]bijgewerkt, geld wel bijgeschreven in de wallet. Ik mis de normale rente van deze maand.
Edit, aflosschema intussen wel bijgewekrt, daar wel de normale maandrente, maar (nog) niet in de wallet.

Restaurant is zo te zien gesloten.
pi_220951842
En ook nog een vervroegde aflossing bij NLI

quote:
Vervroegde aflossing Voorhout Vastgoed B.V.
(...)
Het pand is niet actief in de verkoop geweest; een geīnteresseerde partij heeft zich zelfstandig gemeld en de propositie overgenomen. De uitbetaling is klaargezet en zal morgen worden overgemaakt. U ontvangt daarbij de resterende hoofdsom, de rente tot en met de aflosdatum en de vergoeding voor vervroegde aflossing ter hoogte van drie maanden rente.
Daarmee heb ik nog 1 lopende investering bij NLI. Deze heeft al twee keer uitstel van aflossing gekregen dus een beetje een zorgenkindje. Ik heb nooit veel projecten gehad bij NLI en het lijkt nu daar (ook) op te houden.
pi_220952491
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 22:33 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Op welke percelen is gebouwd? Ik zit in 333. Ik zie op de foto's van de veiling wel bebouwing, maar in de tekst staat dit niet zo duidelijk. Wel dat er een vergunning is voor 5 trekkershutten.

Geen idee waarom ik in deze heb geīnvesteerd nu ik terugkijk. Bouwdepot is wel een groot ding als blijkt dat dit is vrijgegeven zonder facturen van bouwkosten.
[..]
Kunnen nog wel procedures bij Kifid of rechtbank gaan worden.
De bebouwde percelen lijken te zijn:
346 349 en 331.
De informatie op de veilingsite is voor alle projecten geknipt en geplakt, volgens mij zijn deze 3 percelen dus bebouwd en mogen er nog 2 kavels bebouwd worden. Hoe ze gaan bepalen welke dat zijn ben ik heel benieuwd naar..
Daarnaast klopt de informatie niet volledig/is deze niet up to date, bij de woningen in Zaandam zijn de oude huurwaardes en huurcontracten toegevoegd. Mijn compagnon is bij de woningen langs gegaan en in alle woningen woonde inmiddels andere mensen met vrijwel zeker een andere huurprijs...
-
pi_220954869
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:22 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Aflosschema nog niet ]bijgewerkt, geld wel bijgeschreven in de wallet. Ik mis de normale rente van deze maand.
Edit, aflosschema intussen wel bijgewekrt, daar wel de normale maandrente, maar (nog) niet in de wallet.

Restaurant is zo te zien gesloten.
Geen idee wat ze daar aan het doen zijn, nu is het aflosschema aangepast en is het rentebedrag alleen de 2% boeterente en is de normale maandrente verdwenen.
Ik ben echt wel een fan van HCN, maar dit is niet de eerste keer dat er iets niet klopt met de betaling van een vervroegde aflossing.
pi_220956272
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:33 schreef impact9 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/fenix-liszka/

Leuk projectje, nieuw @ CCF
Deze stond net weer voor een klein bedrag open en heb dat meegenomen.

Ik vroeg me wel af hoe ze het willen doen met die verplichte terugbetaling waarover gesproken wordt. Als de ondernemer dat om wat voor reden ook niet doet of kan doen, wat dan?

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt of aan Collin gevraagd?
pi_220956473
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:03 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Deze stond net weer voor een klein bedrag open en heb dat meegenomen.

Ik vroeg me wel af hoe ze het willen doen met die verplichte terugbetaling waarover gesproken wordt. Als de ondernemer dat om wat voor reden ook niet doet of kan doen, wat dan?

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt of aan Collin gevraagd?
Nee, niet nagevraagd en ik meen ook nog niet meegemaakt. Ik ga er vanuit dat je dan het dan richting de afdeling beheer gaat met de bekende afspraken. Zelf neem ik dergelijke meldingen in een pitch altijd ter kennisgeving aan, vergelijkbaar met een negatieve hypotheekverklaring.
pi_220956486
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:02 schreef leolinedance het volgende:
Linkje herfinanciering M.H.C. van der Steen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alles afwegende, ook zijn betaalgedrag de afgelopen periode, heb ik hem voor mijn minimale bedrag doorgerold.
pi_220956513
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:27 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Alles afwegende, ook zijn betaalgedrag de afgelopen periode, heb ik hem voor mijn minimale bedrag doorgerold.
Idem.
Pecunia non olet
pi_220956870
Ik heb torrevieja bij GVE ingetrokken. De taxatie van de Spaanse woning is verlaagd. LTV is nu 71%
pi_220956895
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:27 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Alles afwegende, ook zijn betaalgedrag de afgelopen periode, heb ik hem voor mijn minimale bedrag doorgerold.
Ik vermoed ook niet dat papa zijn centjes meteen gaat opmaken aan drugs en vrouwen, in die zin is dat deel van het leenbedrag ook niet meteen echt weg.

(Zeg ik zonder de betrokken te kennen of onderzoek gedaan te hebben)
pi_220956906
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:25 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Ik vermoed ook niet dat papa zijn centjes meteen gaat opmaken aan drugs en vrouwen, in die zin is dat deel van het leenbedrag ook niet meteen echt weg.

(Zeg ik zonder de betrokken te kennen of onderzoek gedaan te hebben)
Wat ik nog het meest zorgelijk vind is dat die exploitatie geen drol oplevert. Terwijl hij al niet noemenswaardig aflost. Lijkt me dat er probleempjes zijn die niet vermeld worden. Maar het risico voor de crowdfunders is vrij gering dus toe maar.
Pecunia non olet
pi_220956951
Ik laat ‘m lopen, vind het best dat mijn eerste investering terugkomt. Ben gewoon wat kritischer nu.
pi_220957107
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:36 schreef lykkefund het volgende:
Ik laat ‘m lopen, vind het best dat mijn eerste investering terugkomt. Ben gewoon wat kritischer nu.
Ik snap best dat ik er de eerste keer stevig in gegaan ben (3x normaal). De condities zijn nu een stuk minder dan toen.
Pecunia non olet
pi_220957145
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:36 schreef lykkefund het volgende:
Ik laat ‘m lopen, vind het best dat mijn eerste investering terugkomt. Ben gewoon wat kritischer nu.
Ik ga ook niet doorrollen. Wacht wel op betere projecten.
pi_220957157
Nieuwe via Collin:

H.H. Özer
¤ 242.000 | 6,0 % rente | 36 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/h-h-%c3%b6zer1/

Niet doorgelezen, rente is voor mij te laag.
pi_220957196
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:25 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Ik vermoed ook niet dat papa zijn centjes meteen gaat opmaken aan drugs en vrouwen, in die zin is dat deel van het leenbedrag ook niet meteen echt weg.
Dat zal idd wel niet het geval zijn, misschien heeft hij het geld nodig voor schenkingen of voor een grote aanschaf.

Het is natuurlijk wel zo dat pa een achtergestelde lening had en dat dit risico nu voor een aanzienlijk deel naar de crowd verschuift. Terwijl de rentevoet juist daalt en hij bijna niet aflost.
Pecunia non olet
pi_220957457
Bij GVE lunchroom spaarndam ook teruggestort. 2e hypotheek is niet mogelijk.
GVE wil voortaan een verklaring vsn eerste hypotheekhouder dat een tweede hypotheek toegestaan is. Spaart hun en ons werk uit
pi_220957665
Aanpassing zekerheden GvE lunchroom van 100 naar 0
quote:
Bij de aanvraag was aanvankelijk voorzien in een tweede hypotheekrecht op de woning van de ouders van één van de ondernemers. De eerste hypotheekhouder heeft hiervoor echter geen toestemming verleend. Hierdoor kan deze hypothecaire zekerheid niet worden gevestigd. Als gevolg hiervan is er geen sprake meer van een hypothecaire zekerheid, waardoor het risicoprofiel van de financiering wijzigt. Ter compensatie van het gewijzigde risicoprofiel wordt de rente verhoogd van 7,0% naar 10,0% per jaar. Alle overige voorwaarden van de financiering blijven ongewijzigd. Gezien het materiële karakter van deze wijziging bieden wij u de mogelijkheid uw deelname te heroverwegen. U heeft tot vrijdag 5 juni 2026 om 11:00 uur om uw inschrijving kosteloos in te trekken.
pi_220957738
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:28 schreef Fredericm het volgende:
Bij GVE lunchroom spaarndam ook teruggestort. 2e hypotheek is niet mogelijk.
GVE wil voortaan een verklaring vsn eerste hypotheekhouder dat een tweede hypotheek toegestaan is. Spaart hun en ons werk uit
Zo, hebben ze daar al die jaren over gedaan om dat te bedenken 8)7
pi_220957904
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:28 schreef Fredericm het volgende:
Bij GVE lunchroom spaarndam ook teruggestort. 2e hypotheek is niet mogelijk.
GVE wil voortaan een verklaring vsn eerste hypotheekhouder dat een tweede hypotheek toegestaan is. Spaart hun en ons werk uit
35% van investeringsbedrag is al geannuleerd
pi_220957919
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:36 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Geen idee wat ze daar aan het doen zijn, nu is het aflosschema aangepast en is het rentebedrag alleen de 2% boeterente en is de normale maandrente verdwenen.
Ik ben echt wel een fan van HCN, maar dit is niet de eerste keer dat er iets niet klopt met de betaling van een vervroegde aflossing.
Bericht terug van Igor dat het gister niet lukt in het systeem om de rentebetaling te doen. Intussen rente wel bijgeboekt, zelfs iets meer omdat de investfee niet ingehouden is.
pi_220958866
Netjes gedaan door Collin, ik had minder verwacht.
En misschien komt er nog meer maar ik ben sowieso tevreden.


Beste investeerder,
Wij hebben u op 11 mei jl. voor het laatst geīnformeerd inzake de situatie bij Hennen Development met leningnummer 00051325. Op dat moment hebben wij u geīnformeerd over de beschikking van de voorzieningenrechter, die akkoord is gegaan met een koopprijs van ¤ 3.500.000,-. Deze verkoopsom is tot stand gekomen na een lang traject waarbij onze intensief beheer adviseur uitvoerig met de afdeling Beheer heeft opgetrokken en waarbij de nodige stappen moesten worden gezet om een maximale opbrengst te realiseren. Vooral omdat de ondernemer onvindbaar bleek. Hierbij hebben wij in eerste aanleg niet gekozen voor een traject van executieverkoop maar hebben wij met verlof van de voorzieningenrechter het Beheerbeding ingeroepen, waarbij Collin is aangesteld als beheerder van het pand. Hetgeen heeft geleid tot een hogere opbrengst dan bij een executieveiling, maar ook tot een kostbare juridische procedure. Daarnaast waren er verzekeringskosten en kosten voor het voortzetten van de beveiliging van het verhypothekeerde onderpand.

Dit heeft ertoe geleid dat wij een afwijkende wijze van verkoop in gang hebben gezet waarbij wij zelf de geīnteresseerde kopers hebben rondgeleid en uiteindelijk het bod van ¤ 3.500.000,- de hoogste bieding bleek. Dit bod hebben wij met behulp van onze advocaat in een koopovereenkomst vastgelegd. Omdat Collin als eerste hypotheekhouder niet zelfstandig tot onderhandse verkoop mag overgaan, maar uitsluitend het recht van parate executie heeft, hebben wij een traject doorlopen waarbij een executieveiling is gestart. Voorafgaand aan de veiling is de ontvangen bieding voorgelegd aan de voorzieningenrechter, die het bod uiteindelijk heeft geaccepteerd, waarmee op deze wijze een onderhandse executieverkoop tot stand is gekomen. De taxatie van het pand bij executoriale veiling middels een openbare veiling was significant lager dan het hoogste bod.

Wij zijn dan ook verheugd dat al deze inspanningen zijn beloond, waardoor wij nu de gerealiseerde verkoopopbrengst van ¤ 3.500.000,- minus de gemaakte incassokosten pro rato uw aandeel in deze financiering als aflossing aan u over kunnen maken waarbij, zoals in het voorgaande bericht al aangegeven, een rate of recovery van ca. 84,6 % is gerealiseerd exclusief de rentevergoeding ter hoogte van ca. 4,5 % van de hoofdsom.

Buiten deze opbrengst loopt er nog een executietraject ten aanzien van in privé bij de borg in eigendom zijnde panden, waarop wij beslag hebben gelegd. De uiteindelijke opbrengst van deze panden bepaalt of hieruit nog door Collin een bedrag wordt ontvangen. Uiteraard volgen wij dit traject nauwgezet.

Ook in dit dossier hebben de ingeschakelde intensief beheeradviseur en het team Beheer vergaande inspanningen geleverd om, ondanks het vertrek van de ondernemer, een zo hoog mogelijk resultaat te realiseren. Wij zijn dan ook zeer content dat deze inspanningen hebben geleid tot een onderhandse verkoopopbrengst, temeer daar het pand niet was afgebouwd en sprake was van een complexe juridische procedure rondom deze strategie.

Wij gaan er vanuit u hiermede naar behoren te hebben geīnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Bas Denissen
pi_220959215
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2026 15:08 schreef Collin63 het volgende:

Netjes gedaan door Collin, ik had minder verwacht.
En misschien komt er nog meer maar ik ben sowieso tevreden.

Beste investeerder,
Wij hebben u op 11 mei jl. voor het laatst geīnformeerd inzake de situatie bij Hennen Development met leningnummer 00051325. Op dat moment hebben wij u geīnformeerd over de beschikking van de voorzieningenrechter, die akkoord is gegaan met een koopprijs van ¤ 3.500.000,-. Deze verkoopsom is tot stand gekomen na een lang traject waarbij onze intensief beheer adviseur uitvoerig met de afdeling Beheer heeft opgetrokken en waarbij de nodige stappen moesten worden gezet om een maximale opbrengst te realiseren. Vooral omdat de ondernemer onvindbaar bleek. Hierbij hebben wij in eerste aanleg niet gekozen voor een traject van executieverkoop maar hebben wij met verlof van de voorzieningenrechter het Beheerbeding ingeroepen, waarbij Collin is aangesteld als beheerder van het pand. Hetgeen heeft geleid tot een hogere opbrengst dan bij een executieveiling, maar ook tot een kostbare juridische procedure. Daarnaast waren er verzekeringskosten en kosten voor het voortzetten van de beveiliging van het verhypothekeerde onderpand.

Dit heeft ertoe geleid dat wij een afwijkende wijze van verkoop in gang hebben gezet waarbij wij zelf de geīnteresseerde kopers hebben rondgeleid en uiteindelijk het bod van ¤ 3.500.000,- de hoogste bieding bleek. Dit bod hebben wij met behulp van onze advocaat in een koopovereenkomst vastgelegd. Omdat Collin als eerste hypotheekhouder niet zelfstandig tot onderhandse verkoop mag overgaan, maar uitsluitend het recht van parate executie heeft, hebben wij een traject doorlopen waarbij een executieveiling is gestart. Voorafgaand aan de veiling is de ontvangen bieding voorgelegd aan de voorzieningenrechter, die het bod uiteindelijk heeft geaccepteerd, waarmee op deze wijze een onderhandse executieverkoop tot stand is gekomen. De taxatie van het pand bij executoriale veiling middels een openbare veiling was significant lager dan het hoogste bod.

Wij zijn dan ook verheugd dat al deze inspanningen zijn beloond, waardoor wij nu de gerealiseerde verkoopopbrengst van ¤ 3.500.000,- minus de gemaakte incassokosten pro rato uw aandeel in deze financiering als aflossing aan u over kunnen maken waarbij, zoals in het voorgaande bericht al aangegeven, een rate of recovery van ca. 84,6 % is gerealiseerd exclusief de rentevergoeding ter hoogte van ca. 4,5 % van de hoofdsom.

Buiten deze opbrengst loopt er nog een executietraject ten aanzien van in privé bij de borg in eigendom zijnde panden, waarop wij beslag hebben gelegd. De uiteindelijke opbrengst van deze panden bepaalt of hieruit nog door Collin een bedrag wordt ontvangen. Uiteraard volgen wij dit traject nauwgezet.

Ook in dit dossier hebben de ingeschakelde intensief beheeradviseur en het team Beheer vergaande inspanningen geleverd om, ondanks het vertrek van de ondernemer, een zo hoog mogelijk resultaat te realiseren. Wij zijn dan ook zeer content dat deze inspanningen hebben geleid tot een onderhandse verkoopopbrengst, temeer daar het pand niet was afgebouwd en sprake was van een complexe juridische procedure rondom deze strategie.

Wij gaan er vanuit u hiermede naar behoren te hebben geīnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Bas Denissen
Netjes hoor.
Kan je berekenen wat nu ongeveer het kostenplaatje van deze hele procedure (tot nu toe) geweest is?
pi_220959260
Nog mensen die in DKA zijn gestapt? Staat nog een stukje open en heb nog wat saldo. Sta er wat neutraal in.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220959319
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:02 schreef nostra het volgende:
Nog mensen die in DKA zijn gestapt? Staat nog een stukje open en heb nog wat saldo. Sta er wat neutraal in.
Ja, ik heb hem meegenomen. Heb al eerder geinvesteerd in leningen van de heren en nooit problemen gehad. Sommige leningen zijn intussen al afgelost of geherfinancierd. Degenen die nog actief zijn betreffen ontwikkelprojecten (bedrijfsunits) en daar zijn de afgelopen tijd al meerdere keren gedeeltelijke vervroegde aflossingen geweest wegens verkoop. Dat geld kon dan mooi in deze nieuwe, alleen beetje jammer dat rente bij deze lager is dan bij de eerdere leningen die ik al heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')