Op welke percelen is gebouwd? Ik zit in 333. Ik zie op de foto's van de veiling wel bebouwing, maar in de tekst staat dit niet zo duidelijk. Wel dat er een vergunning is voor 5 trekkershutten.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:39 schreef bonenstaak het volgende:
Bij de projecten Bathmen wordt tot op heden nog geen woord gerept over de bouwdepots terwijl er pas op 3 kavels objecten staan... Ik ben erg benieuwd of er nog wat is achtergehouden maar ik vrees van niet. Gaat voor mij een aardige strop betekenen met deze veilingopbrengsten.
Kunnen nog wel procedures bij Kifid of rechtbank gaan worden.quote:Aanvullende voorwaarden bij de offerte:
De volledige lening wordt ingeschreven voor een bedrag van: ¤ 135.000
Voor de verbouwing wordt een bedrag in een bouwdepot gezet. Dit bedraagt: ¤ 135.000
De geldlening, welke verstrekt wordt door SamenInGeld, bedraagt: ¤ 0
Uit het bouwdepot kan door middel van officiële nota’s aangaande de verbouwing, geld worden opgevraagd.
Ik heb hier eerder een vraag over gesteld aan SIG via email maar heb geen antwoord gekregen (of ontvangen). Mogelijk is dat een van de dingen waar ze nog mee bezig zijn. Er kunnen wel facturen geweest zijn voor bouwrijp maken, aanleg voorzieningen, bouwvergunningen, architecten etc maar het systeem van een bouwdepot blijft gevoelig voor creatief boekhouden. Bijvoorbeeld materiaal bestellen, rekening ontvangen, bestelling weer annuleren maar rekening wel insturen. Of de rekening van een huisje gebruiken voor meerdere projecten. Als de financiële nood aan de man is kan hiermee frauderen wel een gemakkelijke uitweg lijken.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:33 schreef KrekelJapie het volgende:
Bouwdepot is wel een groot ding als blijkt dat dit is vrijgegeven zonder facturen van bouwkosten.
Zo'n coffeeshop wijkt nauwelijks af van gewone detailhandel, mensen komen en gaan maar je ziet geen toestanden voor de deur. Misschien dat het zelfs aantrekkelijk is voor hotelgasten uit landen waar die verkoop verboden is.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:28 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Het pand heeft heel wat namen op de gevel gehad de afgelopen jaren als ik zo door de streetview geschiedenis blader. Ik hoop dat de coffeeshop naast de deur niet teveel negatieve invloed heeft. Over de stad heb ik geen oordeel. Vraagprijs is (ongeveer) gelijk aan taxatiewaarde voor verbouwing, dus misschien wat optimistisch? Maar daarvoor hebben we dan wel een tweede hypotheek op een woonhuis.
quote:Je hebt geïnvesteerd in het project Stenenhoef 29 in Ossendrecht. De hypotheek is op 28 mei 2026 vervroegd afgelost.
Bij deze algehele aflossing voor de contract-einddatum is er een boeterente van toepassing. Indien de looptijd nog langer dan 6 maanden is, is er 6 maanden boeterente verschuldigd.
Staat nu open.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 16:33 schreef impact9 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/fenix-liszka/
Leuk projectje, nieuw @ CCF
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Wat zou er met die gast aan de hand zijn?
En die ouwe menskes maar betalen. Schandalig.Pecunia non olet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 3 juni 2026 15:02 schreef leolinedance het volgende:
Linkje herfinanciering M.H.C. van der Steen:Lagere rente (7,5 naar 7,0%) dan de vorige keer en een aanzienlijk hoger risico (300k naar 500k).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik twijfel of ik hem zal doorrollen.
Edit: Taxatiewaarde in 2 jaar tijd van 535k naar 725k. In eerste instantie ongeloofwaardig maar het zou natuurlijk kunnen dat het de eerste taxatie wat lager is gewaardeerd om belastingtechnische redenen?
Wat vinden jullie ervan?
[ Bericht 6% gewijzigd door Horsemen op 03-06-2026 15:13:56 ]
Ik dus ook. Ik neig naar nee.quote:Op woensdag 3 juni 2026 15:08 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Lagere rente (7,5 naar 7,0%) dan de vorige keer en een aanzienlijk hoger risico (300k naar 500k).
Ik twijfel of ik hem zal doorrollen.
Taxatiewaarde in 2 jaar tijd van 535k naar 725k. In eerste instantie ongeloofwaardig maar het zou natuurlijk kunnen dat de eerste taxatie wat lager is gewaardeerd om belastingtechnische redenen?quote:
normaliter moet dan het aanvangsrendement omlaag om het bedrag hoger te krijgen. Het ligt namelijk niet aan de (toegevoegde)meters of bijzondere huurprijzen. Denk eerlijk gezegd wel dat je met 42 garageboxjes je 500k terug moet krijgen echter of de ltv 75% is, is natuurlijk de grote vraag. Ik durf deze wel aan.quote:Op woensdag 3 juni 2026 15:15 schreef peterc het volgende:
NW CCF M.H.C. van der Steen HERFIN van 47724 (300k 7,5% 24mnd aflos jul26)
Nu ¤ 500.000 | 7,0 % rente | 48 maanden | en al 4 invest voor 152k
taxatie 19feb24 = 535k
taxatie 8jan26 = 725k nogal een verschil voor 2jr voor 42boxen circa 35% in waarde erbij binnen 2jr
Ons allen viel hetzelfde op / rente omlaag - risico omhoog - looptijd langer- tax-waarde fors hoger - cashflow niet fors - aansprakelijkheid moreel - voorlopig op pauze
Zou kunnen - en dan nu een (wat hogere) om een goede LTV & % te verkrijgen. Maar wat is het werkelijk?quote:Op woensdag 3 juni 2026 15:15 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Taxatiewaarde in 2 jaar tijd van 535k naar 725k. In eerste instantie ongeloofwaardig maar het zou natuurlijk kunnen dat de eerste taxatie wat lager is gewaardeerd om belastingtechnische redenen?
Zijn het er 42? Staat dat ergens? Zelf kwam ik even snel aan 36 stuks maar misschien zit ik niet goed te tellen.quote:
Ik zie het al, er zit in de pitch ook verschil in de zekerheden. vorige lening bij nr. 106 P tot en met Y en daar staat nu P tot en met Uquote:Op woensdag 3 juni 2026 15:36 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Zijn het er 42? Staat dat ergens? Zelf kwam ik even snel aan 36 stuks maar misschien zit ik niet goed te tellen.
Forse stijging richting de huurders, maar om er vervolgens heel weinig aan over te houden.quote:Op woensdag 3 juni 2026 15:29 schreef peterc het volgende:
[..]
Zou kunnen - en dan nu een (wat hogere) om een goede LTV & % te verkrijgen. Maar wat is het werkelijk?
huurprijs stijgt van circa ¤ 75 (2024) per box naar ¤ 86 (2026) > ¤ 97 (2027)
quote:Het betreft meerdere boxen: Julianastraat 106 C tot en met H, J, L tot en met N en P tot en met U, 108A, C tot en met H, J tot en met N en P tot en met Y, 5121 LT te Rijen, kadastraal bekend als sectie B nummer 5778 te Gilze en Rijen
Dit is interessante informatie, want dit gaat niet om één garagebox maar om een substantieel deel van het gehele garageboxencomplex op perceel Gilze en Rijen, sectie B, nummer 5778.
Op basis van de adressen die je noemt kom ik uit op ongeveer:
106C t/m 106H = 6 boxen
106J = 1 box
106L t/m 106N = 3 boxen
106P t/m 106U = 6 boxen
108A = 1 unit
108C t/m 108H = 6 boxen
108J t/m 108N = 5 boxen
108P t/m 108Y = 10 boxen
Totaal: circa 38 units.
De afzonderlijke units in dit complex lijken uiteen te lopen van ongeveer 12 m² tot ruim 20 m². Voorbeelden binnen hetzelfde complex zijn:
106C circa 12 m²
106T circa 22 m²
108P circa 15 m²
Als ik een beleggersbril opzet voor Rijen in 2026:
Scenario Waarde per box
Voorzichtige taxatie ¤12.000 – ¤16.000
Marktconforme taxatie ¤16.000 – ¤22.000
Bij goede verhuurbaarheid en stroomvoorziening ¤22.000 – ¤30.000
Voor 38 boxen betekent dat grofweg:
Conservatief: ¤450.000 – ¤600.000
Realistisch: ¤600.000 – ¤850.000
Optimistisch: ¤850.000 – ¤1.100.000+
De belangrijkste factor is de huuropbrengst. Stel dat de gemiddelde huur ¤125–¤175 per box per maand bedraagt en de bezettingsgraad hoog is, dan praat je over een bruto jaarhuur van ongeveer ¤57.000–¤80.000. Bij een bruto aanvangsrendement van 7–9% kom je eveneens uit op een waarde ergens tussen ongeveer ¤650.000 en ¤1.000.000. Dat sluit redelijk aan bij bovenstaande bandbreedte.
Kun je aangeven:
Wat de vraagprijs of veilingprijs is?
Zijn de boxen momenteel verhuurd?
Is er sprake van eigen grond of erfpacht?
Is er elektriciteit aanwezig?
Met die gegevens kan ik een veel nauwkeurigere waardering maken, alsof ik er een beleggingsanalyse op loslaat.
De huurinkomsten voor 2026 bedragen (conform overeenkomsten) ¤ 43.800,- per jaar
Met een contractuele huur van ¤43.800 per jaar wordt de waarde vooral bepaald door het rendement dat een belegger eist, niet zozeer door de losse waarde van de boxen.
Een eenvoudige beleggersberekening:
Bruto aanvangsrendement (BAR) Indicatieve waarde
10% ¤438.000
9% ¤487.000
8% ¤547.500
7% ¤625.700
6% ¤730.000
Bij oudere garageboxen uit de jaren 60 in een regionale plaats als Rijen zie ik doorgaans eerder een rendementseis van 7% tot 9% dan van 5% à 6%. Dat zou uitkomen op ongeveer ¤490.000 tot ¤625.000.
Wat mij opvalt:
Het gaat om circa 38 units op één perceel van ongeveer 1.490 m².
De gemiddelde huur komt uit op ongeveer ¤1.150 per box per jaar, oftewel circa ¤96 per maand per box (¤43.800 / 38). Dat is niet extreem hoog voor de huidige markt.
Als veel huurcontracten oud zijn, kan er mogelijk nog huurpotentieel in zitten.
Mijn voorlopige inschatting zou daarom zijn:
Onderkant marktwaarde: ¤475.000 – ¤525.000
Reële marktwaarde: ¤525.000 – ¤625.000
Alleen haalbaar bij zeer goede verhuurbaarheid en weinig onderhoud: ¤625.000 – ¤700.000+
Ik twijfel ook, en neig naar nee. Veel meegenomen de laatste tijd, even pas op de plaats.quote:Op woensdag 3 juni 2026 15:08 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Lagere rente (7,5 naar 7,0%) dan de vorige keer en een aanzienlijk hoger risico (300k naar 500k).
Ik twijfel of ik hem zal doorrollen.
Edit: Taxatiewaarde in 2 jaar tijd van 535k naar 725k. In eerste instantie ongeloofwaardig maar het zou natuurlijk kunnen dat het de eerste taxatie wat lager is gewaardeerd om belastingtechnische redenen?
Wat vinden jullie ervan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |