Op welke percelen is gebouwd? Ik zit in 333. Ik zie op de foto's van de veiling wel bebouwing, maar in de tekst staat dit niet zo duidelijk. Wel dat er een vergunning is voor 5 trekkershutten.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:39 schreef bonenstaak het volgende:
Bij de projecten Bathmen wordt tot op heden nog geen woord gerept over de bouwdepots terwijl er pas op 3 kavels objecten staan... Ik ben erg benieuwd of er nog wat is achtergehouden maar ik vrees van niet. Gaat voor mij een aardige strop betekenen met deze veilingopbrengsten.
Kunnen nog wel procedures bij Kifid of rechtbank gaan worden.quote:Aanvullende voorwaarden bij de offerte:
De volledige lening wordt ingeschreven voor een bedrag van: ¤ 135.000
Voor de verbouwing wordt een bedrag in een bouwdepot gezet. Dit bedraagt: ¤ 135.000
De geldlening, welke verstrekt wordt door SamenInGeld, bedraagt: ¤ 0
Uit het bouwdepot kan door middel van officiële nota’s aangaande de verbouwing, geld worden opgevraagd.
Ik heb hier eerder een vraag over gesteld aan SIG via email maar heb geen antwoord gekregen (of ontvangen). Mogelijk is dat een van de dingen waar ze nog mee bezig zijn. Er kunnen wel facturen geweest zijn voor bouwrijp maken, aanleg voorzieningen, bouwvergunningen, architecten etc maar het systeem van een bouwdepot blijft gevoelig voor creatief boekhouden. Bijvoorbeeld materiaal bestellen, rekening ontvangen, bestelling weer annuleren maar rekening wel insturen. Of de rekening van een huisje gebruiken voor meerdere projecten. Als de financiële nood aan de man is kan hiermee frauderen wel een gemakkelijke uitweg lijken.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:33 schreef KrekelJapie het volgende:
Bouwdepot is wel een groot ding als blijkt dat dit is vrijgegeven zonder facturen van bouwkosten.
Zo'n coffeeshop wijkt nauwelijks af van gewone detailhandel, mensen komen en gaan maar je ziet geen toestanden voor de deur. Misschien dat het zelfs aantrekkelijk is voor hotelgasten uit landen waar die verkoop verboden is.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:28 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Het pand heeft heel wat namen op de gevel gehad de afgelopen jaren als ik zo door de streetview geschiedenis blader. Ik hoop dat de coffeeshop naast de deur niet teveel negatieve invloed heeft. Over de stad heb ik geen oordeel. Vraagprijs is (ongeveer) gelijk aan taxatiewaarde voor verbouwing, dus misschien wat optimistisch? Maar daarvoor hebben we dan wel een tweede hypotheek op een woonhuis.
quote:Je hebt geīnvesteerd in het project Stenenhoef 29 in Ossendrecht. De hypotheek is op 28 mei 2026 vervroegd afgelost.
Bij deze algehele aflossing voor de contract-einddatum is er een boeterente van toepassing. Indien de looptijd nog langer dan 6 maanden is, is er 6 maanden boeterente verschuldigd.
Staat nu open.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 16:33 schreef impact9 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/fenix-liszka/
Leuk projectje, nieuw @ CCF
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Wat zou er met die gast aan de hand zijn?
En die ouwe menskes maar betalen. Schandalig.Pecunia non olet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 3 juni 2026 15:02 schreef leolinedance het volgende:
Linkje herfinanciering M.H.C. van der Steen:Lagere rente (7,5 naar 7,0%) dan de vorige keer en een aanzienlijk hoger risico (300k naar 500k).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik twijfel of ik hem zal doorrollen.
Edit: Taxatiewaarde in 2 jaar tijd van 535k naar 725k. In eerste instantie ongeloofwaardig maar het zou natuurlijk kunnen dat het de eerste taxatie wat lager is gewaardeerd om belastingtechnische redenen?
Wat vinden jullie ervan?
[ Bericht 6% gewijzigd door Horsemen op 03-06-2026 15:13:56 ]
Ik dus ook. Ik neig naar nee.quote:Op woensdag 3 juni 2026 15:08 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Lagere rente (7,5 naar 7,0%) dan de vorige keer en een aanzienlijk hoger risico (300k naar 500k).
Ik twijfel of ik hem zal doorrollen.
Taxatiewaarde in 2 jaar tijd van 535k naar 725k. In eerste instantie ongeloofwaardig maar het zou natuurlijk kunnen dat de eerste taxatie wat lager is gewaardeerd om belastingtechnische redenen?quote:
normaliter moet dan het aanvangsrendement omlaag om het bedrag hoger te krijgen. Het ligt namelijk niet aan de (toegevoegde)meters of bijzondere huurprijzen. Denk eerlijk gezegd wel dat je met 42 garageboxjes je 500k terug moet krijgen echter of de ltv 75% is, is natuurlijk de grote vraag. Ik durf deze wel aan.quote:Op woensdag 3 juni 2026 15:15 schreef peterc het volgende:
NW CCF M.H.C. van der Steen HERFIN van 47724 (300k 7,5% 24mnd aflos jul26)
Nu ¤ 500.000 | 7,0 % rente | 48 maanden | en al 4 invest voor 152k
taxatie 19feb24 = 535k
taxatie 8jan26 = 725k nogal een verschil voor 2jr voor 42boxen circa 35% in waarde erbij binnen 2jr
Ons allen viel hetzelfde op / rente omlaag - risico omhoog - looptijd langer- tax-waarde fors hoger - cashflow niet fors - aansprakelijkheid moreel - voorlopig op pauze
Zou kunnen - en dan nu een (wat hogere) om een goede LTV & % te verkrijgen. Maar wat is het werkelijk?quote:Op woensdag 3 juni 2026 15:15 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Taxatiewaarde in 2 jaar tijd van 535k naar 725k. In eerste instantie ongeloofwaardig maar het zou natuurlijk kunnen dat de eerste taxatie wat lager is gewaardeerd om belastingtechnische redenen?
Zijn het er 42? Staat dat ergens? Zelf kwam ik even snel aan 36 stuks maar misschien zit ik niet goed te tellen.quote:
Ik zie het al, er zit in de pitch ook verschil in de zekerheden. vorige lening bij nr. 106 P tot en met Y en daar staat nu P tot en met Uquote:Op woensdag 3 juni 2026 15:36 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Zijn het er 42? Staat dat ergens? Zelf kwam ik even snel aan 36 stuks maar misschien zit ik niet goed te tellen.
Forse stijging richting de huurders, maar om er vervolgens heel weinig aan over te houden.quote:Op woensdag 3 juni 2026 15:29 schreef peterc het volgende:
[..]
Zou kunnen - en dan nu een (wat hogere) om een goede LTV & % te verkrijgen. Maar wat is het werkelijk?
huurprijs stijgt van circa ¤ 75 (2024) per box naar ¤ 86 (2026) > ¤ 97 (2027)
quote:Het betreft meerdere boxen: Julianastraat 106 C tot en met H, J, L tot en met N en P tot en met U, 108A, C tot en met H, J tot en met N en P tot en met Y, 5121 LT te Rijen, kadastraal bekend als sectie B nummer 5778 te Gilze en Rijen
Dit is interessante informatie, want dit gaat niet om één garagebox maar om een substantieel deel van het gehele garageboxencomplex op perceel Gilze en Rijen, sectie B, nummer 5778.
Op basis van de adressen die je noemt kom ik uit op ongeveer:
106C t/m 106H = 6 boxen
106J = 1 box
106L t/m 106N = 3 boxen
106P t/m 106U = 6 boxen
108A = 1 unit
108C t/m 108H = 6 boxen
108J t/m 108N = 5 boxen
108P t/m 108Y = 10 boxen
Totaal: circa 38 units.
De afzonderlijke units in dit complex lijken uiteen te lopen van ongeveer 12 m˛ tot ruim 20 m˛. Voorbeelden binnen hetzelfde complex zijn:
106C circa 12 m˛
106T circa 22 m˛
108P circa 15 m˛
Als ik een beleggersbril opzet voor Rijen in 2026:
Scenario Waarde per box
Voorzichtige taxatie ¤12.000 – ¤16.000
Marktconforme taxatie ¤16.000 – ¤22.000
Bij goede verhuurbaarheid en stroomvoorziening ¤22.000 – ¤30.000
Voor 38 boxen betekent dat grofweg:
Conservatief: ¤450.000 – ¤600.000
Realistisch: ¤600.000 – ¤850.000
Optimistisch: ¤850.000 – ¤1.100.000+
De belangrijkste factor is de huuropbrengst. Stel dat de gemiddelde huur ¤125–¤175 per box per maand bedraagt en de bezettingsgraad hoog is, dan praat je over een bruto jaarhuur van ongeveer ¤57.000–¤80.000. Bij een bruto aanvangsrendement van 7–9% kom je eveneens uit op een waarde ergens tussen ongeveer ¤650.000 en ¤1.000.000. Dat sluit redelijk aan bij bovenstaande bandbreedte.
Kun je aangeven:
Wat de vraagprijs of veilingprijs is?
Zijn de boxen momenteel verhuurd?
Is er sprake van eigen grond of erfpacht?
Is er elektriciteit aanwezig?
Met die gegevens kan ik een veel nauwkeurigere waardering maken, alsof ik er een beleggingsanalyse op loslaat.
De huurinkomsten voor 2026 bedragen (conform overeenkomsten) ¤ 43.800,- per jaar
Met een contractuele huur van ¤43.800 per jaar wordt de waarde vooral bepaald door het rendement dat een belegger eist, niet zozeer door de losse waarde van de boxen.
Een eenvoudige beleggersberekening:
Bruto aanvangsrendement (BAR) Indicatieve waarde
10% ¤438.000
9% ¤487.000
8% ¤547.500
7% ¤625.700
6% ¤730.000
Bij oudere garageboxen uit de jaren 60 in een regionale plaats als Rijen zie ik doorgaans eerder een rendementseis van 7% tot 9% dan van 5% ā 6%. Dat zou uitkomen op ongeveer ¤490.000 tot ¤625.000.
Wat mij opvalt:
Het gaat om circa 38 units op één perceel van ongeveer 1.490 m˛.
De gemiddelde huur komt uit op ongeveer ¤1.150 per box per jaar, oftewel circa ¤96 per maand per box (¤43.800 / 38). Dat is niet extreem hoog voor de huidige markt.
Als veel huurcontracten oud zijn, kan er mogelijk nog huurpotentieel in zitten.
Mijn voorlopige inschatting zou daarom zijn:
Onderkant marktwaarde: ¤475.000 – ¤525.000
Reële marktwaarde: ¤525.000 – ¤625.000
Alleen haalbaar bij zeer goede verhuurbaarheid en weinig onderhoud: ¤625.000 – ¤700.000+
Ik twijfel ook, en neig naar nee. Veel meegenomen de laatste tijd, even pas op de plaats.quote:Op woensdag 3 juni 2026 15:08 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Lagere rente (7,5 naar 7,0%) dan de vorige keer en een aanzienlijk hoger risico (300k naar 500k).
Ik twijfel of ik hem zal doorrollen.
Edit: Taxatiewaarde in 2 jaar tijd van 535k naar 725k. In eerste instantie ongeloofwaardig maar het zou natuurlijk kunnen dat het de eerste taxatie wat lager is gewaardeerd om belastingtechnische redenen?
Wat vinden jullie ervan?
Aflosschema nog niet ]bijgewerkt, geld wel bijgeschreven in de wallet. Ik mis de normale rente van deze maand.quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:04 schreef zeeland6 het volgende:
hcf
De ondernemer van Mexita Nijmegen heeft de financiering vervroegd afgelost. Dit heeft tot gevolg dat u vandaag het nog resterende aflossingsdeel en 2% dividend over uw oorspronkelijke inleg in uw wallet bijgeschreven krijgt.
Daarmee heb ik nog 1 lopende investering bij NLI. Deze heeft al twee keer uitstel van aflossing gekregen dus een beetje een zorgenkindje. Ik heb nooit veel projecten gehad bij NLI en het lijkt nu daar (ook) op te houden.quote:Vervroegde aflossing Voorhout Vastgoed B.V.
(...)
Het pand is niet actief in de verkoop geweest; een geīnteresseerde partij heeft zich zelfstandig gemeld en de propositie overgenomen. De uitbetaling is klaargezet en zal morgen worden overgemaakt. U ontvangt daarbij de resterende hoofdsom, de rente tot en met de aflosdatum en de vergoeding voor vervroegde aflossing ter hoogte van drie maanden rente.
De bebouwde percelen lijken te zijn:quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:33 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Op welke percelen is gebouwd? Ik zit in 333. Ik zie op de foto's van de veiling wel bebouwing, maar in de tekst staat dit niet zo duidelijk. Wel dat er een vergunning is voor 5 trekkershutten.
Geen idee waarom ik in deze heb geīnvesteerd nu ik terugkijk. Bouwdepot is wel een groot ding als blijkt dat dit is vrijgegeven zonder facturen van bouwkosten.
[..]
Kunnen nog wel procedures bij Kifid of rechtbank gaan worden.
Geen idee wat ze daar aan het doen zijn, nu is het aflosschema aangepast en is het rentebedrag alleen de 2% boeterente en is de normale maandrente verdwenen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:22 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Aflosschema nog niet ]bijgewerkt, geld wel bijgeschreven in de wallet. Ik mis de normale rente van deze maand.
Edit, aflosschema intussen wel bijgewekrt, daar wel de normale maandrente, maar (nog) niet in de wallet.
Restaurant is zo te zien gesloten.
Deze stond net weer voor een klein bedrag open en heb dat meegenomen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 16:33 schreef impact9 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/fenix-liszka/
Leuk projectje, nieuw @ CCF
Nee, niet nagevraagd en ik meen ook nog niet meegemaakt. Ik ga er vanuit dat je dan het dan richting de afdeling beheer gaat met de bekende afspraken. Zelf neem ik dergelijke meldingen in een pitch altijd ter kennisgeving aan, vergelijkbaar met een negatieve hypotheekverklaring.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:03 schreef escortmk2 het volgende:
[..]
Deze stond net weer voor een klein bedrag open en heb dat meegenomen.
Ik vroeg me wel af hoe ze het willen doen met die verplichte terugbetaling waarover gesproken wordt. Als de ondernemer dat om wat voor reden ook niet doet of kan doen, wat dan?
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt of aan Collin gevraagd?
quote:Op woensdag 3 juni 2026 15:02 schreef leolinedance het volgende:
Linkje herfinanciering M.H.C. van der Steen:Alles afwegende, ook zijn betaalgedrag de afgelopen periode, heb ik hem voor mijn minimale bedrag doorgerold.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idem.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:27 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Alles afwegende, ook zijn betaalgedrag de afgelopen periode, heb ik hem voor mijn minimale bedrag doorgerold.
Ik vermoed ook niet dat papa zijn centjes meteen gaat opmaken aan drugs en vrouwen, in die zin is dat deel van het leenbedrag ook niet meteen echt weg.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:27 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Alles afwegende, ook zijn betaalgedrag de afgelopen periode, heb ik hem voor mijn minimale bedrag doorgerold.
Wat ik nog het meest zorgelijk vind is dat die exploitatie geen drol oplevert. Terwijl hij al niet noemenswaardig aflost. Lijkt me dat er probleempjes zijn die niet vermeld worden. Maar het risico voor de crowdfunders is vrij gering dus toe maar.quote:Op donderdag 4 juni 2026 10:25 schreef escortmk2 het volgende:
[..]
Ik vermoed ook niet dat papa zijn centjes meteen gaat opmaken aan drugs en vrouwen, in die zin is dat deel van het leenbedrag ook niet meteen echt weg.
(Zeg ik zonder de betrokken te kennen of onderzoek gedaan te hebben)
Ik snap best dat ik er de eerste keer stevig in gegaan ben (3x normaal). De condities zijn nu een stuk minder dan toen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 10:36 schreef lykkefund het volgende:
Ik laat ‘m lopen, vind het best dat mijn eerste investering terugkomt. Ben gewoon wat kritischer nu.
Ik ga ook niet doorrollen. Wacht wel op betere projecten.quote:Op donderdag 4 juni 2026 10:36 schreef lykkefund het volgende:
Ik laat ‘m lopen, vind het best dat mijn eerste investering terugkomt. Ben gewoon wat kritischer nu.
Dat zal idd wel niet het geval zijn, misschien heeft hij het geld nodig voor schenkingen of voor een grote aanschaf.quote:Op donderdag 4 juni 2026 10:25 schreef escortmk2 het volgende:
[..]
Ik vermoed ook niet dat papa zijn centjes meteen gaat opmaken aan drugs en vrouwen, in die zin is dat deel van het leenbedrag ook niet meteen echt weg.
quote:Bij de aanvraag was aanvankelijk voorzien in een tweede hypotheekrecht op de woning van de ouders van één van de ondernemers. De eerste hypotheekhouder heeft hiervoor echter geen toestemming verleend. Hierdoor kan deze hypothecaire zekerheid niet worden gevestigd. Als gevolg hiervan is er geen sprake meer van een hypothecaire zekerheid, waardoor het risicoprofiel van de financiering wijzigt. Ter compensatie van het gewijzigde risicoprofiel wordt de rente verhoogd van 7,0% naar 10,0% per jaar. Alle overige voorwaarden van de financiering blijven ongewijzigd. Gezien het materiële karakter van deze wijziging bieden wij u de mogelijkheid uw deelname te heroverwegen. U heeft tot vrijdag 5 juni 2026 om 11:00 uur om uw inschrijving kosteloos in te trekken.
Zo, hebben ze daar al die jaren over gedaan om dat te bedenkenquote:Op donderdag 4 juni 2026 11:28 schreef Fredericm het volgende:
Bij GVE lunchroom spaarndam ook teruggestort. 2e hypotheek is niet mogelijk.
GVE wil voortaan een verklaring vsn eerste hypotheekhouder dat een tweede hypotheek toegestaan is. Spaart hun en ons werk uit
35% van investeringsbedrag is al geannuleerdquote:Op donderdag 4 juni 2026 11:28 schreef Fredericm het volgende:
Bij GVE lunchroom spaarndam ook teruggestort. 2e hypotheek is niet mogelijk.
GVE wil voortaan een verklaring vsn eerste hypotheekhouder dat een tweede hypotheek toegestaan is. Spaart hun en ons werk uit
Bericht terug van Igor dat het gister niet lukt in het systeem om de rentebetaling te doen. Intussen rente wel bijgeboekt, zelfs iets meer omdat de investfee niet ingehouden is.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:36 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Geen idee wat ze daar aan het doen zijn, nu is het aflosschema aangepast en is het rentebedrag alleen de 2% boeterente en is de normale maandrente verdwenen.
Ik ben echt wel een fan van HCN, maar dit is niet de eerste keer dat er iets niet klopt met de betaling van een vervroegde aflossing.
Netjes hoor.quote:Op donderdag 4 juni 2026 15:08 schreef Collin63 het volgende:
Netjes gedaan door Collin, ik had minder verwacht.
En misschien komt er nog meer maar ik ben sowieso tevreden.
Beste investeerder,
Wij hebben u op 11 mei jl. voor het laatst geīnformeerd inzake de situatie bij Hennen Development met leningnummer 00051325. Op dat moment hebben wij u geīnformeerd over de beschikking van de voorzieningenrechter, die akkoord is gegaan met een koopprijs van ¤ 3.500.000,-. Deze verkoopsom is tot stand gekomen na een lang traject waarbij onze intensief beheer adviseur uitvoerig met de afdeling Beheer heeft opgetrokken en waarbij de nodige stappen moesten worden gezet om een maximale opbrengst te realiseren. Vooral omdat de ondernemer onvindbaar bleek. Hierbij hebben wij in eerste aanleg niet gekozen voor een traject van executieverkoop maar hebben wij met verlof van de voorzieningenrechter het Beheerbeding ingeroepen, waarbij Collin is aangesteld als beheerder van het pand. Hetgeen heeft geleid tot een hogere opbrengst dan bij een executieveiling, maar ook tot een kostbare juridische procedure. Daarnaast waren er verzekeringskosten en kosten voor het voortzetten van de beveiliging van het verhypothekeerde onderpand.
Dit heeft ertoe geleid dat wij een afwijkende wijze van verkoop in gang hebben gezet waarbij wij zelf de geīnteresseerde kopers hebben rondgeleid en uiteindelijk het bod van ¤ 3.500.000,- de hoogste bieding bleek. Dit bod hebben wij met behulp van onze advocaat in een koopovereenkomst vastgelegd. Omdat Collin als eerste hypotheekhouder niet zelfstandig tot onderhandse verkoop mag overgaan, maar uitsluitend het recht van parate executie heeft, hebben wij een traject doorlopen waarbij een executieveiling is gestart. Voorafgaand aan de veiling is de ontvangen bieding voorgelegd aan de voorzieningenrechter, die het bod uiteindelijk heeft geaccepteerd, waarmee op deze wijze een onderhandse executieverkoop tot stand is gekomen. De taxatie van het pand bij executoriale veiling middels een openbare veiling was significant lager dan het hoogste bod.
Wij zijn dan ook verheugd dat al deze inspanningen zijn beloond, waardoor wij nu de gerealiseerde verkoopopbrengst van ¤ 3.500.000,- minus de gemaakte incassokosten pro rato uw aandeel in deze financiering als aflossing aan u over kunnen maken waarbij, zoals in het voorgaande bericht al aangegeven, een rate of recovery van ca. 84,6 % is gerealiseerd exclusief de rentevergoeding ter hoogte van ca. 4,5 % van de hoofdsom.
Buiten deze opbrengst loopt er nog een executietraject ten aanzien van in privé bij de borg in eigendom zijnde panden, waarop wij beslag hebben gelegd. De uiteindelijke opbrengst van deze panden bepaalt of hieruit nog door Collin een bedrag wordt ontvangen. Uiteraard volgen wij dit traject nauwgezet.
Ook in dit dossier hebben de ingeschakelde intensief beheeradviseur en het team Beheer vergaande inspanningen geleverd om, ondanks het vertrek van de ondernemer, een zo hoog mogelijk resultaat te realiseren. Wij zijn dan ook zeer content dat deze inspanningen hebben geleid tot een onderhandse verkoopopbrengst, temeer daar het pand niet was afgebouwd en sprake was van een complexe juridische procedure rondom deze strategie.
Wij gaan er vanuit u hiermede naar behoren te hebben geīnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Bas Denissen
Ja, ik heb hem meegenomen. Heb al eerder geinvesteerd in leningen van de heren en nooit problemen gehad. Sommige leningen zijn intussen al afgelost of geherfinancierd. Degenen die nog actief zijn betreffen ontwikkelprojecten (bedrijfsunits) en daar zijn de afgelopen tijd al meerdere keren gedeeltelijke vervroegde aflossingen geweest wegens verkoop. Dat geld kon dan mooi in deze nieuwe, alleen beetje jammer dat rente bij deze lager is dan bij de eerdere leningen die ik al heb.quote:Op donderdag 4 juni 2026 16:02 schreef nostra het volgende:
Nog mensen die in DKA zijn gestapt? Staat nog een stukje open en heb nog wat saldo. Sta er wat neutraal in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |