abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220984571
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 09:26 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Hij riskeert een zeer forse afm-boete. Dat zou zeer doen aan zijn teen.
Op 9 tenen kun je ook nog goed lopen :)
Pecunia non olet
pi_220984756
Herfinanciering projectontwikkeling Zaandam GVE was al vol voor 163k bij openstelling
pi_220984830
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 11:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Herfinanciering projectontwikkeling Zaandam GVE was al vol voor 163k bij openstelling
Loopt nog niet zo hard als we dachten, denk vooral door de looptijd en 1 jan peildatum risico
  maandag 8 juni 2026 @ 11:26:17 #179
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220984887
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 11:14 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Loopt nog niet zo hard als we dachten, denk vooral door de looptijd en 1 jan peildatum risico
Klopt, toch maar meegepakt.
pi_220984917
Stemwarder Straße 23 Hamburg GmbH
¤ 3.350.000 | 9,0 % rente | 14 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 8 juni 2026 @ 11:54:39 #181
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220985035
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 23:58 schreef djtiesto8 het volgende:
Klopt mijn constatering dat CCF de nieuwe voorzieningensystematiek voor het nettorendement, dat vorig najaar is doorgevoerd, nooit heeft toegepast op de algehele portefeuille?

Sindsdien lijkt mijn eigen rendement een stuk rooskleuriger dan het gemiddelde van CCF (voorheen liep het vrij gelijk op), maar zonder gelijke berekening zit je appels met peren te vergelijken.
Ik zou het niet weten, maar ben hier wel benieuwd naar. Kun je het laten weten als je antwoord hebt?
pi_220985094
Update betreffende slottermijn Grieks Restaurant:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220985162
Veiling Bathmen perceel 333 (SiG)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lening was 135.000 (1A: 90.000, 1B, 36.000, 2: 9.000)

[ Bericht 3% gewijzigd door KrekelJapie op 08-06-2026 13:01:14 ]
pi_220985187
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 11:32 schreef Lezer8857 het volgende:
Stemwarder Straße 23 Hamburg GmbH
¤ 3.350.000 | 9,0 % rente | 14 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
N.m.m. overzichtelijk projekt met ook redelijke zekerheden voor deze rente.
Zijn er meer mensen die deze overwegen mee te nemen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Fredericm op 08-06-2026 17:14:22 ]
pi_220985295
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 23:58 schreef djtiesto8 het volgende:
Klopt mijn constatering dat CCF de nieuwe voorzieningensystematiek voor het nettorendement, dat vorig najaar is doorgevoerd, nooit heeft toegepast op de algehele portefeuille?

Sindsdien lijkt mijn eigen rendement een stuk rooskleuriger dan het gemiddelde van CCF (voorheen liep het vrij gelijk op), maar zonder gelijke berekening zit je appels met peren te vergelijken.
Volgens mij dat het rendement op de algehele portefeuille toen omhoog is gegaan en vervolgens weer is terug gezakt als ik het mij goed herriner. Ik weet niet of ze dat toen weer terug hebben aangepast of omdat ze veel meer probleem projecten kregen (en eigenlijk de reden was dat ze het aan gingen passen)
pi_220985329
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 10:30 schreef obligataire het volgende:

[..]
Hij heeft een compagnon las ik. Misschien dat ze (deels) onder zijn licentie werken?
Nee, dat is dus ook zwaar verboden.
pi_220985776
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 12:21 schreef KrekelJapie het volgende:
Veiling Bathmen perceel 333 (SiG)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lening was 135.000 (1A: 90.000, 1B, 36.000, 2: 9.000)
`Pff. dat gaat voor de deelnemers aan deze leningen, inclusief 1A héél veel geld kosten.
Zo blij dat ik nooit (bij SiG) in dit soort projecten ben gestapt.
  maandag 8 juni 2026 @ 14:26:41 #188
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220986036
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:51 schreef Horsemen het volgende:

[..]
`Pff. dat gaat voor de deelnemers aan deze leningen, inclusief 1A héél veel geld kosten.
Zo blij dat ik nooit (bij SiG) in dit soort projecten ben gestapt.
Da's mede afhankelijk zijn van wat er haalbaar is bij Kas (privé). Maar dat zal wel het verhaal van de kale kip zijn.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_220986074
En wat er al dan niet over is van het bouwdepot.
pi_220986105
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 14:36 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
En wat er al dan niet over is van het bouwdepot.
SiG zegt niets over het bouwdepot. Lening loopt al ruim 2,5 jaar. Ga er maar van uit dat er niets meer in depot zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 08-06-2026 15:03:02 ]
pi_220986278
Ik had nog 1 lening lopen bij Voordegroei, of eigenlijk een betalingsregeling van een borg van een failliet bedrijf (Vers en Fijn). Normaal is de betaling daar rond de 22e van de maand. De betaling van 22 mei was nog steeds niet binnen, tot vandaag. En als verrassing werd vandaag ook het nog openstaande saldo betaald. Nu dus het hoofdstuk Voordegroei afgesloten.
pi_220987098
Ik zie dat de vier panden in Zaandam (Ruitenveen, Apolloplantsoen, M. Janssen, en Zandleven) nu de sttaus gegund hebben gekregen. Betekent dat dat de route met onderhands bod via de rechrer niet meer van relevant is? (iemand kennis/ervaring op dat punt?)
pi_220987291
Er ligt een bod op de afgebrande woonboerderij in Rheezerveen
https://www.destentor.nl/(...)heezerveen~a5a12b95/
pi_220987337
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 12:28 schreef Fredericm het volgende:

[..]
N.m.m. overzichtelijk projekt met ook redelijke zekerheden voor deze rente.
Zijn er meer mensen die deze overwegen mee te nemen?
Geen beste koop geweest, de bank zal blij zijn dat ze er vanaf zijn:
quote:
Het perceel grond is gekocht in 2022 voor een bedrag van ¤ 950.000,-. Inmiddels is de vergunning verleend voor het project...
quote:
Het perceel grond kent een waarde van ¤ 506.000,- in huidige staat
Leuke rente, dat wel. Ik ben te lui om alle overwaardes op te tellen maar ik vraag me af of de LTV wel onder de 100% komt als je het bouwdepot niet (of maar deels) mee rekent. Het is Duitsland en ik ben nog steeds niet zo happig op buitenlandse projecten.

Rentedepot. Wordt dat door Collin of de leningnemer beheert? Dat laatste is natuurlijk een groter risico.
pi_220988882
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 18:38 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Geen beste koop geweest, de bank zal blij zijn dat ze er vanaf zijn:
[..]
[..]
Leuke rente, dat wel. Ik ben te lui om alle overwaardes op te tellen maar ik vraag me af of de LTV wel onder de 100% komt als je het bouwdepot niet (of maar deels) mee rekent. Het is Duitsland en ik ben nog steeds niet zo happig op buitenlandse projecten.

Rentedepot. Wordt dat door Collin of de leningnemer beheert? Dat laatste is natuurlijk een groter risico.
Ze geven volgens mij een tweede hypotheek op alles wat ze hebben, overwaarde afgezien van het te bouwen appartement is 2.365K. Daarnaast nog ruim 500K voor grond pand in aanbouw. Dus als je bouwdepot voor 50% meetelt zit je ruim onder de 100% LTV.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fredericm op 08-06-2026 21:45:46 ]
pi_220989085
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 12:28 schreef Fredericm het volgende:

[..]
N.m.m. overzichtelijk projekt met ook redelijke zekerheden voor deze rente.
Zijn er meer mensen die deze overwegen mee te nemen?
Ik heb een beduidend grotere achterstand in mijn Duitse portefeuille dan in het Nederlandse deel bij Collin. Ik ben vooral benieuwd naar/bang voor de uitwinning van de zekerheden. Als ik jaren moet wachten op uitwinning, dan wordt het een stuk minder aantrekkelijk. Mijn Duitse defaults zijn hier allemaal besproken bij publicatie, en geen van allen op voorhand afgeschoten.
Ik ben dus voorzichtig en doe voorlopig niets met Duitse proposities. Ik heb deze dan ook ongelezen weggegooid, net als de vorigen.
pi_220989632
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 18:16 schreef tnhb het volgende:
Ik zie dat de vier panden in Zaandam (Ruitenveen, Apolloplantsoen, M. Janssen, en Zandleven) nu de sttaus gegund hebben gekregen. Betekent dat dat de route met onderhands bod via de rechrer niet meer van relevant is? (iemand kennis/ervaring op dat punt?)
Dan is de verkoop aan de hoogste bieder definitief inderdaad en hoeft er niks meer aan de rechter te worden voorgelegd. Koper moet binnen 6 weken de koopprijs en kosten voldoen.
  maandag 8 juni 2026 @ 23:32:14 #198
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220990774
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 21:36 schreef ovdm het volgende:

[..]
Ik heb een beduidend grotere achterstand in mijn Duitse portefeuille dan in het Nederlandse deel bij Collin. Ik ben vooral benieuwd naar/bang voor de uitwinning van de zekerheden. Als ik jaren moet wachten op uitwinning, dan wordt het een stuk minder aantrekkelijk. Mijn Duitse defaults zijn hier allemaal besproken bij publicatie, en geen van allen op voorhand afgeschoten.
Ik ben dus voorzichtig en doe voorlopig niets met Duitse proposities. Ik heb deze dan ook ongelezen weggegooid, net als de vorigen.
Ik skip ze ook allemaal. Er is voor mij voldoende te vinden binnen de landsgrenzen.
pi_220991060
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2026 22:12 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Dan is de verkoop aan de hoogste bieder definitief inderdaad en hoeft er niks meer aan de rechter te worden voorgelegd. Koper moet binnen 6 weken de koopprijs en kosten voldoen.
Zou zomaar kunnen kloppen. Vorig jaar bij Collin ook een veiling gehad van project Meerzorg, geld stond 7 weken na de veiling netjes in de wallet.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 08:15:04 #200
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220991305
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 23:32 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Ik skip ze ook allemaal. Er is voor mij voldoende te vinden binnen de landsgrenzen.
Max heeft mij voldoende "leergeld" gekost. Blijf voorlopig ook binnen Nederland.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')