Op 9 tenen kun je ook nog goed lopenquote:Op maandag 8 juni 2026 09:26 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Hij riskeert een zeer forse afm-boete. Dat zou zeer doen aan zijn teen.
Loopt nog niet zo hard als we dachten, denk vooral door de looptijd en 1 jan peildatum risicoquote:Op maandag 8 juni 2026 11:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Herfinanciering projectontwikkeling Zaandam GVE was al vol voor 163k bij openstelling
Klopt, toch maar meegepakt.quote:Op maandag 8 juni 2026 11:14 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Loopt nog niet zo hard als we dachten, denk vooral door de looptijd en 1 jan peildatum risico
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou het niet weten, maar ben hier wel benieuwd naar. Kun je het laten weten als je antwoord hebt?quote:Op zondag 7 juni 2026 23:58 schreef djtiesto8 het volgende:
Klopt mijn constatering dat CCF de nieuwe voorzieningensystematiek voor het nettorendement, dat vorig najaar is doorgevoerd, nooit heeft toegepast op de algehele portefeuille?
Sindsdien lijkt mijn eigen rendement een stuk rooskleuriger dan het gemiddelde van CCF (voorheen liep het vrij gelijk op), maar zonder gelijke berekening zit je appels met peren te vergelijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lening was 135.000 (1A: 90.000, 1B, 36.000, 2: 9.000)
[ Bericht 3% gewijzigd door KrekelJapie op 08-06-2026 13:01:14 ]
quote:Op maandag 8 juni 2026 11:32 schreef Lezer8857 het volgende:
Stemwarder Straße 23 Hamburg GmbH
¤ 3.350.000 | 9,0 % rente | 14 maandenN.m.m. overzichtelijk projekt met ook redelijke zekerheden voor deze rente.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn er meer mensen die deze overwegen mee te nemen?
[ Bericht 2% gewijzigd door Fredericm op 08-06-2026 17:14:22 ]
Volgens mij dat het rendement op de algehele portefeuille toen omhoog is gegaan en vervolgens weer is terug gezakt als ik het mij goed herriner. Ik weet niet of ze dat toen weer terug hebben aangepast of omdat ze veel meer probleem projecten kregen (en eigenlijk de reden was dat ze het aan gingen passen)quote:Op zondag 7 juni 2026 23:58 schreef djtiesto8 het volgende:
Klopt mijn constatering dat CCF de nieuwe voorzieningensystematiek voor het nettorendement, dat vorig najaar is doorgevoerd, nooit heeft toegepast op de algehele portefeuille?
Sindsdien lijkt mijn eigen rendement een stuk rooskleuriger dan het gemiddelde van CCF (voorheen liep het vrij gelijk op), maar zonder gelijke berekening zit je appels met peren te vergelijken.
Nee, dat is dus ook zwaar verboden.quote:Op maandag 8 juni 2026 10:30 schreef obligataire het volgende:
[..]
Hij heeft een compagnon las ik. Misschien dat ze (deels) onder zijn licentie werken?
quote:Op maandag 8 juni 2026 12:21 schreef KrekelJapie het volgende:
Veiling Bathmen perceel 333 (SiG)`Pff. dat gaat voor de deelnemers aan deze leningen, inclusief 1A héél veel geld kosten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lening was 135.000 (1A: 90.000, 1B, 36.000, 2: 9.000)
Zo blij dat ik nooit (bij SiG) in dit soort projecten ben gestapt.
Da's mede afhankelijk zijn van wat er haalbaar is bij Kas (privé). Maar dat zal wel het verhaal van de kale kip zijn.quote:Op maandag 8 juni 2026 13:51 schreef Horsemen het volgende:
[..]
`Pff. dat gaat voor de deelnemers aan deze leningen, inclusief 1A héél veel geld kosten.
Zo blij dat ik nooit (bij SiG) in dit soort projecten ben gestapt.
SiG zegt niets over het bouwdepot. Lening loopt al ruim 2,5 jaar. Ga er maar van uit dat er niets meer in depot zit.quote:Op maandag 8 juni 2026 14:36 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
En wat er al dan niet over is van het bouwdepot.
Geen beste koop geweest, de bank zal blij zijn dat ze er vanaf zijn:quote:Op maandag 8 juni 2026 12:28 schreef Fredericm het volgende:
[..]
N.m.m. overzichtelijk projekt met ook redelijke zekerheden voor deze rente.
quote:Het perceel grond is gekocht in 2022 voor een bedrag van ¤ 950.000,-. Inmiddels is de vergunning verleend voor het project...
Leuke rente, dat wel. Ik ben te lui om alle overwaardes op te tellen maar ik vraag me af of de LTV wel onder de 100% komt als je het bouwdepot niet (of maar deels) mee rekent. Het is Duitsland en ik ben nog steeds niet zo happig op buitenlandse projecten.quote:Het perceel grond kent een waarde van ¤ 506.000,- in huidige staat
Ze geven volgens mij een tweede hypotheek op alles wat ze hebben, overwaarde afgezien van het te bouwen appartement is 2.365K. Daarnaast nog ruim 500K voor grond pand in aanbouw. Dus als je bouwdepot voor 50% meetelt zit je ruim onder de 100% LTV.quote:Op maandag 8 juni 2026 18:38 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Geen beste koop geweest, de bank zal blij zijn dat ze er vanaf zijn:
[..]
[..]
Leuke rente, dat wel. Ik ben te lui om alle overwaardes op te tellen maar ik vraag me af of de LTV wel onder de 100% komt als je het bouwdepot niet (of maar deels) mee rekent. Het is Duitsland en ik ben nog steeds niet zo happig op buitenlandse projecten.
Rentedepot. Wordt dat door Collin of de leningnemer beheert? Dat laatste is natuurlijk een groter risico.
Ik heb een beduidend grotere achterstand in mijn Duitse portefeuille dan in het Nederlandse deel bij Collin. Ik ben vooral benieuwd naar/bang voor de uitwinning van de zekerheden. Als ik jaren moet wachten op uitwinning, dan wordt het een stuk minder aantrekkelijk. Mijn Duitse defaults zijn hier allemaal besproken bij publicatie, en geen van allen op voorhand afgeschoten.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:28 schreef Fredericm het volgende:
[..]
N.m.m. overzichtelijk projekt met ook redelijke zekerheden voor deze rente.
Dan is de verkoop aan de hoogste bieder definitief inderdaad en hoeft er niks meer aan de rechter te worden voorgelegd. Koper moet binnen 6 weken de koopprijs en kosten voldoen.quote:Op maandag 8 juni 2026 18:16 schreef tnhb het volgende:
Ik zie dat de vier panden in Zaandam (Ruitenveen, Apolloplantsoen, M. Janssen, en Zandleven) nu de sttaus gegund hebben gekregen. Betekent dat dat de route met onderhands bod via de rechrer niet meer van relevant is? (iemand kennis/ervaring op dat punt?)
Ik skip ze ook allemaal. Er is voor mij voldoende te vinden binnen de landsgrenzen.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:36 schreef ovdm het volgende:
[..]
Ik heb een beduidend grotere achterstand in mijn Duitse portefeuille dan in het Nederlandse deel bij Collin. Ik ben vooral benieuwd naar/bang voor de uitwinning van de zekerheden. Als ik jaren moet wachten op uitwinning, dan wordt het een stuk minder aantrekkelijk. Mijn Duitse defaults zijn hier allemaal besproken bij publicatie, en geen van allen op voorhand afgeschoten.
Ik ben dus voorzichtig en doe voorlopig niets met Duitse proposities. Ik heb deze dan ook ongelezen weggegooid, net als de vorigen.
Zou zomaar kunnen kloppen. Vorig jaar bij Collin ook een veiling gehad van project Meerzorg, geld stond 7 weken na de veiling netjes in de wallet.quote:Op maandag 8 juni 2026 22:12 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Dan is de verkoop aan de hoogste bieder definitief inderdaad en hoeft er niks meer aan de rechter te worden voorgelegd. Koper moet binnen 6 weken de koopprijs en kosten voldoen.
Max heeft mij voldoende "leergeld" gekost. Blijf voorlopig ook binnen Nederland.quote:Op maandag 8 juni 2026 23:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik skip ze ook allemaal. Er is voor mij voldoende te vinden binnen de landsgrenzen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |