abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220978611
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 14:37 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Een financieel adviseur die zijn eigen financiële zaken niet zelfstandig in orde krijgt, in combinatie met een negatief eigen vermogen. Dan hoef ik niet verder te lezen. Die is voor mij ONGESCHIKT.
Zekerheden zien er wel goed uit
  zondag 7 juni 2026 @ 15:22:50 #152
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220978983
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 14:57 schreef quepos het volgende:

[..]
Zekerheden zien er wel goed uit
Is een 2e hypotheek. Daar heb je minder aan als de 1e hypotheekverstrekker niet wil mee werken.
Daarnaast dient er nog wat doorgeleerd te worden voor de zwaardere adviezen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_220979064
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 15:22 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Is een 2e hypotheek. Daar heb je minder aan als de 1e hypotheekverstrekker niet wil mee werken.
Daarnaast dient er nog wat doorgeleerd te worden voor de zwaardere adviezen.
Dan hou ik het linkje maar voor mezelf, als er geen interesse is.
  zondag 7 juni 2026 @ 15:50:11 #154
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220979306
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 15:29 schreef quepos het volgende:

[..]
Dan hou ik het linkje maar voor mezelf, als er geen interesse is.
Voor mij is het linkje overbodig.
Zie dat je bijna 10 jaar op FOK mee doet. Met bovengenoemde instelling heb je weinig kans op de sportiviteitprijs.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_220979372
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 15:50 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Voor mij is het linkje overbodig.
Zie dat je bijna 10 jaar op FOK mee doet. Met bovengenoemde instelling heb je weinig kans op de sportiviteitprijs.
Gewoon even om te kijken of er belangstelling is. Overigens heb ik al vele linkjes gedeeld hoor.
pi_220979652
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 15:29 schreef quepos het volgende:

[..]
Dan hou ik het linkje maar voor mezelf, als er geen interesse is.
Linkje altijd welkom!
pi_220980179
Voor het delen van een linkje altijd een duimpje, al doe ik met deze ook niet mee.

Hebben we al een mailtje gehad van SIG over het aflossen van Alicante?
pi_220980548
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 15:22 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Is een 2e hypotheek. Daar heb je minder aan als de 1e hypotheekverstrekker niet wil mee werken.
Daarnaast dient er nog wat doorgeleerd te worden voor de zwaardere adviezen.
Als tweede hypotheken weinig waarde meer hebben kunnen collin/GVE de tent wel sluiten. Zeker 60% van de leningen heeft een tweede hypotheek als dekking.
  zondag 7 juni 2026 @ 17:43:55 #160
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220980861
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 17:18 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Als tweede hypotheken weinig waarde meer hebben kunnen collin/GVE de tent wel sluiten. Zeker 60% van de leningen heeft een tweede hypotheek als dekking.
Zal zien zeggen sluiten,maar je blijft afhankelijk van de 1e hypohteekverstekker.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  zondag 7 juni 2026 @ 17:44:04 #161
13309 nostra
ask why
pi_220980863
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 20:59 schreef obligataire het volgende:
Risico lopen we trouwens niet, dat geld staat rustig op een Geld derden rekening bij CRE of bij de notaris. Dus geen problemen zoeken waar ze niet zijn, zou ik zeggen
Bij Pels Rijcken?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 7 juni 2026 @ 18:03:48 #162
454405 escortmk2
petrolhead
pi_220981006
Ook al blijkt uitwinnen van een tweede hypotheek in de praktijk soms wat minder eenvoudig, het geeft naar mijn mening wel blijk van commitment van de ondernemer en daarom hecht ik er toch wel waarde aan.
pi_220981158
Wij zijn twee vriendjes, Jij en ik, Wij zijn twee vriendjes, Tot de laatste snik.
Uittreksel ED 5juni2026, De heren zaten oa in GVE project 24280 & 23640 en ook Gert-Jan nog in 24698 Corridor en 25323 Montfoort voor Eelco. Volgens mij alles afgelost en loopt er niets meer

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220981437
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:10 schreef obligataire het volgende:
Failissement Beaujean Logistiek uit Hoensbroek
https://www.faillissement(...)n-logistiek-b-v.aspx

Zie ook Sam*Sam 1 en 2.

Ik ben benieuwd wat dit gaat betekenen.
Op de panden in Sam*Sam zitten eerste hypotheken. Heel erg veel betaald is er nog niet.
Als Maurice privé niet failliet gaat blijft Sam Sam B.V. verder buiten schot. Zolang er geen grote leegstanden zijn kunnen de B.V.'s zichzelf wel redden.
Wij zijn twee vriendjes, Jij en ik, Wij zijn twee vriendjes, Tot de laatste snik.

In SamSam 1 & 2 zit naast Maurice Beau.... toch ook Kevin Bla.uw?, van ook CCF 48923 Hoogstr 42 circa 95% afgelost middels verk vd hut) en 48728 Pancratiusstr 46 (sale op funda en amper betalingen)
Zit niet in SamSam (weet niet of hier de ¤ rollen) , van Kevin moet toch nog wat komen

Lekker sterk OG DUO samen.

Maurice kan wel zeggen dat het faillissement teruggedraaid wordt, eerst zien dan geloven,

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 07-06-2026 19:21:45 ]
pi_220981950
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 14:37 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Een financieel adviseur die zijn eigen financiële zaken niet zelfstandig in orde krijgt, in combinatie met een negatief eigen vermogen. Dan hoef ik niet verder te lezen. Die is voor mij ONGESCHIKT.
Het is een zeldzame kneus die man 😉, maar er zit redelijk comfortabele overwaarde in zijn huisje en blijkbaar kan hij met zijn simpele diplomaatje toch een paar ton omzet draaien. Ik durf wel een teentje in het water te steken.
Pecunia non olet
pi_220982082
Het is wel een warrig verhaal.

Waarom zijn EV dit jaar met 125k is gedaald is mij niet duidelijk.

Edit: O wacht, "De opgebouwde schulden bevinden zich voor een groot deel in privé, waardoor het eigen vermogen na kredietverlening verslechtert." Maar hoe komen prive schulden ineens op de zakelijke balans?

Edit2: Ah ik snap het. Hij leent alles zakelijk, gebruikt 40k om zakelijke en 125k om prive leningen af te lossen. Ik hoop dat zijn boekhouder dat goed doet, ook met de rente die hij straks gaat betalen.

[ Bericht 56% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 07-06-2026 20:59:29 ]
pi_220982274
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 20:15 schreef obligataire het volgende:

[..]
Het is een zeldzame kneus die man 😉, maar er zit redelijk comfortabele overwaarde in zijn huisje en blijkbaar kan hij met zijn simpele diplomaatje toch een paar ton omzet draaien. Ik durf wel een teentje in het water te steken.
Ik steek mijn klein teen nog niet in het water. Als het fout gaat blijft er van die overwaarde ook niet veel meer over.
pi_220983017
quote:
14s.gif Op zondag 7 juni 2026 20:41 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Het is wel een warrig verhaal.

Waarom zijn EV dit jaar met 125k is gedaald is mij niet duidelijk.

Edit: O wacht, "De opgebouwde schulden bevinden zich voor een groot deel in privé, waardoor het eigen vermogen na kredietverlening verslechtert." Maar hoe komen prive schulden ineens op de zakelijke balans?

Edit2: Ah ik snap het. Hij leent alles zakelijk, gebruikt 40k om zakelijke en 125k om prive leningen af te lossen. Ik hoop dat zijn boekhouder dat goed doet, ook met de rente die hij straks gaat betalen.
Hij heeft knap veel ¤ verbrand met zijn energy-business om tot inkeer te komen
pi_220983106
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 16:52 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Hebben we al een mailtje gehad van SIG over het aflossen van Alicante?
Zekers. SIG heeft hierover de deelnemende investeerders op 28 mei jl. per mail geïnformeerd.

"De verbouwing bevindt zich in de afrondende fase. ... De projecteigenaar heeft aangegeven te verwachten dat de lening in de laatste week van juni 2026 volledig zal worden afgelost."

Tot die tijd dubbele dagrente 10%* 2 = 20% :9
pi_220983109
Klopt mijn constatering dat CCF de nieuwe voorzieningensystematiek voor het nettorendement, dat vorig najaar is doorgevoerd, nooit heeft toegepast op de algehele portefeuille?

Sindsdien lijkt mijn eigen rendement een stuk rooskleuriger dan het gemiddelde van CCF (voorheen liep het vrij gelijk op), maar zonder gelijke berekening zit je appels met peren te vergelijken.

[ Bericht 66% gewijzigd door djtiesto8 op 08-06-2026 00:10:04 ]
pi_220983156
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2026 21:27 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Ik steek mijn klein teen nog niet in het water. Als het fout gaat blijft er van die overwaarde ook niet veel meer over.
WOZ is 475K, taxatie was 493K dus dat ligt wel enigszins in lijn.
Uitgaande van die 475K heeft hij 285K overwaarde, tegenover de 180K die hij nu leent.
Speling dus van 105K om waardedaling en kosten uitwinning op te vangen.
Dat zal nooit heel veel kosten aan afschrijving?
Ik ga niet uit van veilingverkoop, ze zijn niet allemaal zo de weg kwijt als die Kas.

Voor de rest hoop ik dat het aantal mails van het schadeteam beperkt zullen blijven ;)
Pecunia non olet
pi_220983862
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 20:15 schreef obligataire het volgende:

[..]
Het is een zeldzame kneus die man 😉, maar er zit redelijk comfortabele overwaarde in zijn huisje en blijkbaar kan hij met zijn simpele diplomaatje toch een paar ton omzet draaien. Ik durf wel een teentje in het water te steken.
Hij riskeert een zeer forse afm-boete. Dat zou zeer doen aan zijn teen.
pi_220984170
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 09:26 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Hij riskeert een zeer forse afm-boete. Dat zou zeer doen aan zijn teen.
Ik ken de keten financieel zeker niet. Maar die zullen toch wel controleren of hun franchisenemer de juiste papieren hebben.
pi_220984266
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 09:44 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Ik ken de keten financieel zeker niet. Maar die zullen toch wel controleren of hun franchisenemer de juiste papieren hebben.
Op LinkedIn staan onder licenties en certificaten zijn diploma en certificaten w.o. Adviseur Vermogen tot febr 2028 geupload. Kan je daar inzien.
pi_220984555
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 09:44 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Ik ken de keten financieel zeker niet. Maar die zullen toch wel controleren of hun franchisenemer de juiste papieren hebben.
Hij heeft een compagnon las ik. Misschien dat ze (deels) onder zijn licentie werken?
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')