Zekerheden zien er wel goed uitquote:Op zondag 7 juni 2026 14:37 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Een financieel adviseur die zijn eigen financiële zaken niet zelfstandig in orde krijgt, in combinatie met een negatief eigen vermogen. Dan hoef ik niet verder te lezen. Die is voor mij ONGESCHIKT.
Is een 2e hypotheek. Daar heb je minder aan als de 1e hypotheekverstrekker niet wil mee werken.quote:
Dan hou ik het linkje maar voor mezelf, als er geen interesse is.quote:Op zondag 7 juni 2026 15:22 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Is een 2e hypotheek. Daar heb je minder aan als de 1e hypotheekverstrekker niet wil mee werken.
Daarnaast dient er nog wat doorgeleerd te worden voor de zwaardere adviezen.
Voor mij is het linkje overbodig.quote:Op zondag 7 juni 2026 15:29 schreef quepos het volgende:
[..]
Dan hou ik het linkje maar voor mezelf, als er geen interesse is.
Gewoon even om te kijken of er belangstelling is. Overigens heb ik al vele linkjes gedeeld hoor.quote:Op zondag 7 juni 2026 15:50 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Voor mij is het linkje overbodig.
Zie dat je bijna 10 jaar op FOK mee doet. Met bovengenoemde instelling heb je weinig kans op de sportiviteitprijs.
Linkje altijd welkom!quote:Op zondag 7 juni 2026 15:29 schreef quepos het volgende:
[..]
Dan hou ik het linkje maar voor mezelf, als er geen interesse is.
Als tweede hypotheken weinig waarde meer hebben kunnen collin/GVE de tent wel sluiten. Zeker 60% van de leningen heeft een tweede hypotheek als dekking.quote:Op zondag 7 juni 2026 15:22 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Is een 2e hypotheek. Daar heb je minder aan als de 1e hypotheekverstrekker niet wil mee werken.
Daarnaast dient er nog wat doorgeleerd te worden voor de zwaardere adviezen.
Zal zien zeggen sluiten,maar je blijft afhankelijk van de 1e hypohteekverstekker.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:18 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Als tweede hypotheken weinig waarde meer hebben kunnen collin/GVE de tent wel sluiten. Zeker 60% van de leningen heeft een tweede hypotheek als dekking.
Bij Pels Rijcken?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 20:59 schreef obligataire het volgende:
Risico lopen we trouwens niet, dat geld staat rustig op een Geld derden rekening bij CRE of bij de notaris. Dus geen problemen zoeken waar ze niet zijn, zou ik zeggen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij zijn twee vriendjes, Jij en ik, Wij zijn twee vriendjes, Tot de laatste snik.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:10 schreef obligataire het volgende:
Failissement Beaujean Logistiek uit Hoensbroek
https://www.faillissement(...)n-logistiek-b-v.aspx
Zie ook Sam*Sam 1 en 2.
Ik ben benieuwd wat dit gaat betekenen.
Op de panden in Sam*Sam zitten eerste hypotheken. Heel erg veel betaald is er nog niet.
Als Maurice privé niet failliet gaat blijft Sam Sam B.V. verder buiten schot. Zolang er geen grote leegstanden zijn kunnen de B.V.'s zichzelf wel redden.
Het is een zeldzame kneus die man 😉, maar er zit redelijk comfortabele overwaarde in zijn huisje en blijkbaar kan hij met zijn simpele diplomaatje toch een paar ton omzet draaien. Ik durf wel een teentje in het water te steken.quote:Op zondag 7 juni 2026 14:37 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Een financieel adviseur die zijn eigen financiële zaken niet zelfstandig in orde krijgt, in combinatie met een negatief eigen vermogen. Dan hoef ik niet verder te lezen. Die is voor mij ONGESCHIKT.
Ik steek mijn klein teen nog niet in het water. Als het fout gaat blijft er van die overwaarde ook niet veel meer over.quote:Op zondag 7 juni 2026 20:15 schreef obligataire het volgende:
[..]
Het is een zeldzame kneus die man 😉, maar er zit redelijk comfortabele overwaarde in zijn huisje en blijkbaar kan hij met zijn simpele diplomaatje toch een paar ton omzet draaien. Ik durf wel een teentje in het water te steken.
Hij heeft knap veel ¤ verbrand met zijn energy-business om tot inkeer te komenquote:Op zondag 7 juni 2026 20:41 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Het is wel een warrig verhaal.
Waarom zijn EV dit jaar met 125k is gedaald is mij niet duidelijk.
Edit: O wacht, "De opgebouwde schulden bevinden zich voor een groot deel in privé, waardoor het eigen vermogen na kredietverlening verslechtert." Maar hoe komen prive schulden ineens op de zakelijke balans?
Edit2: Ah ik snap het. Hij leent alles zakelijk, gebruikt 40k om zakelijke en 125k om prive leningen af te lossen. Ik hoop dat zijn boekhouder dat goed doet, ook met de rente die hij straks gaat betalen.
Zekers. SIG heeft hierover de deelnemende investeerders op 28 mei jl. per mail geïnformeerd.quote:Op zondag 7 juni 2026 16:52 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Hebben we al een mailtje gehad van SIG over het aflossen van Alicante?
WOZ is 475K, taxatie was 493K dus dat ligt wel enigszins in lijn.quote:Op zondag 7 juni 2026 21:27 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Ik steek mijn klein teen nog niet in het water. Als het fout gaat blijft er van die overwaarde ook niet veel meer over.
Hij riskeert een zeer forse afm-boete. Dat zou zeer doen aan zijn teen.quote:Op zondag 7 juni 2026 20:15 schreef obligataire het volgende:
[..]
Het is een zeldzame kneus die man 😉, maar er zit redelijk comfortabele overwaarde in zijn huisje en blijkbaar kan hij met zijn simpele diplomaatje toch een paar ton omzet draaien. Ik durf wel een teentje in het water te steken.
Ik ken de keten financieel zeker niet. Maar die zullen toch wel controleren of hun franchisenemer de juiste papieren hebben.quote:Op maandag 8 juni 2026 09:26 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Hij riskeert een zeer forse afm-boete. Dat zou zeer doen aan zijn teen.
Op LinkedIn staan onder licenties en certificaten zijn diploma en certificaten w.o. Adviseur Vermogen tot febr 2028 geupload. Kan je daar inzien.quote:Op maandag 8 juni 2026 09:44 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Ik ken de keten financieel zeker niet. Maar die zullen toch wel controleren of hun franchisenemer de juiste papieren hebben.
Hij heeft een compagnon las ik. Misschien dat ze (deels) onder zijn licentie werken?quote:Op maandag 8 juni 2026 09:44 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Ik ken de keten financieel zeker niet. Maar die zullen toch wel controleren of hun franchisenemer de juiste papieren hebben.
Op 9 tenen kun je ook nog goed lopenquote:Op maandag 8 juni 2026 09:26 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Hij riskeert een zeer forse afm-boete. Dat zou zeer doen aan zijn teen.
Loopt nog niet zo hard als we dachten, denk vooral door de looptijd en 1 jan peildatum risicoquote:Op maandag 8 juni 2026 11:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Herfinanciering projectontwikkeling Zaandam GVE was al vol voor 163k bij openstelling
Klopt, toch maar meegepakt.quote:Op maandag 8 juni 2026 11:14 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Loopt nog niet zo hard als we dachten, denk vooral door de looptijd en 1 jan peildatum risico
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou het niet weten, maar ben hier wel benieuwd naar. Kun je het laten weten als je antwoord hebt?quote:Op zondag 7 juni 2026 23:58 schreef djtiesto8 het volgende:
Klopt mijn constatering dat CCF de nieuwe voorzieningensystematiek voor het nettorendement, dat vorig najaar is doorgevoerd, nooit heeft toegepast op de algehele portefeuille?
Sindsdien lijkt mijn eigen rendement een stuk rooskleuriger dan het gemiddelde van CCF (voorheen liep het vrij gelijk op), maar zonder gelijke berekening zit je appels met peren te vergelijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lening was 135.000 (1A: 90.000, 1B, 36.000, 2: 9.000)
[ Bericht 3% gewijzigd door KrekelJapie op 08-06-2026 13:01:14 ]
quote:Op maandag 8 juni 2026 11:32 schreef Lezer8857 het volgende:
Stemwarder Straße 23 Hamburg GmbH
¤ 3.350.000 | 9,0 % rente | 14 maandenN.m.m. overzichtelijk projekt met ook redelijke zekerheden voor deze rente.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn er meer mensen die deze overwegen mee te nemen?
[ Bericht 2% gewijzigd door Fredericm op 08-06-2026 17:14:22 ]
Volgens mij dat het rendement op de algehele portefeuille toen omhoog is gegaan en vervolgens weer is terug gezakt als ik het mij goed herriner. Ik weet niet of ze dat toen weer terug hebben aangepast of omdat ze veel meer probleem projecten kregen (en eigenlijk de reden was dat ze het aan gingen passen)quote:Op zondag 7 juni 2026 23:58 schreef djtiesto8 het volgende:
Klopt mijn constatering dat CCF de nieuwe voorzieningensystematiek voor het nettorendement, dat vorig najaar is doorgevoerd, nooit heeft toegepast op de algehele portefeuille?
Sindsdien lijkt mijn eigen rendement een stuk rooskleuriger dan het gemiddelde van CCF (voorheen liep het vrij gelijk op), maar zonder gelijke berekening zit je appels met peren te vergelijken.
Nee, dat is dus ook zwaar verboden.quote:Op maandag 8 juni 2026 10:30 schreef obligataire het volgende:
[..]
Hij heeft een compagnon las ik. Misschien dat ze (deels) onder zijn licentie werken?
quote:Op maandag 8 juni 2026 12:21 schreef KrekelJapie het volgende:
Veiling Bathmen perceel 333 (SiG)`Pff. dat gaat voor de deelnemers aan deze leningen, inclusief 1A héél veel geld kosten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lening was 135.000 (1A: 90.000, 1B, 36.000, 2: 9.000)
Zo blij dat ik nooit (bij SiG) in dit soort projecten ben gestapt.
Da's mede afhankelijk zijn van wat er haalbaar is bij Kas (privé). Maar dat zal wel het verhaal van de kale kip zijn.quote:Op maandag 8 juni 2026 13:51 schreef Horsemen het volgende:
[..]
`Pff. dat gaat voor de deelnemers aan deze leningen, inclusief 1A héél veel geld kosten.
Zo blij dat ik nooit (bij SiG) in dit soort projecten ben gestapt.
SiG zegt niets over het bouwdepot. Lening loopt al ruim 2,5 jaar. Ga er maar van uit dat er niets meer in depot zit.quote:Op maandag 8 juni 2026 14:36 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
En wat er al dan niet over is van het bouwdepot.
Geen beste koop geweest, de bank zal blij zijn dat ze er vanaf zijn:quote:Op maandag 8 juni 2026 12:28 schreef Fredericm het volgende:
[..]
N.m.m. overzichtelijk projekt met ook redelijke zekerheden voor deze rente.
Zijn er meer mensen die deze overwegen mee te nemen?
quote:Het perceel grond is gekocht in 2022 voor een bedrag van ¤ 950.000,-. Inmiddels is de vergunning verleend voor het project...
Leuke rente, dat wel. Ik ben te lui om alle overwaardes op te tellen maar ik vraag me af of de LTV wel onder de 100% komt als je het bouwdepot niet (of maar deels) mee rekent. Het is Duitsland en ik ben nog steeds niet zo happig op buitenlandse projecten.quote:Het perceel grond kent een waarde van ¤ 506.000,- in huidige staat
Ze geven volgens mij een tweede hypotheek op alles wat ze hebben, overwaarde afgezien van het te bouwen appartement is 2.365K. Daarnaast nog ruim 500K voor grond pand in aanbouw. Dus als je bouwdepot voor 50% meetelt zit je ruim onder de 100% LTV.quote:Op maandag 8 juni 2026 18:38 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Geen beste koop geweest, de bank zal blij zijn dat ze er vanaf zijn:
[..]
[..]
Leuke rente, dat wel. Ik ben te lui om alle overwaardes op te tellen maar ik vraag me af of de LTV wel onder de 100% komt als je het bouwdepot niet (of maar deels) mee rekent. Het is Duitsland en ik ben nog steeds niet zo happig op buitenlandse projecten.
Rentedepot. Wordt dat door Collin of de leningnemer beheert? Dat laatste is natuurlijk een groter risico.
Ik heb een beduidend grotere achterstand in mijn Duitse portefeuille dan in het Nederlandse deel bij Collin. Ik ben vooral benieuwd naar/bang voor de uitwinning van de zekerheden. Als ik jaren moet wachten op uitwinning, dan wordt het een stuk minder aantrekkelijk. Mijn Duitse defaults zijn hier allemaal besproken bij publicatie, en geen van allen op voorhand afgeschoten.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:28 schreef Fredericm het volgende:
[..]
N.m.m. overzichtelijk projekt met ook redelijke zekerheden voor deze rente.
Zijn er meer mensen die deze overwegen mee te nemen?
Dan is de verkoop aan de hoogste bieder definitief inderdaad en hoeft er niks meer aan de rechter te worden voorgelegd. Koper moet binnen 6 weken de koopprijs en kosten voldoen.quote:Op maandag 8 juni 2026 18:16 schreef tnhb het volgende:
Ik zie dat de vier panden in Zaandam (Ruitenveen, Apolloplantsoen, M. Janssen, en Zandleven) nu de sttaus gegund hebben gekregen. Betekent dat dat de route met onderhands bod via de rechrer niet meer van relevant is? (iemand kennis/ervaring op dat punt?)
Ik skip ze ook allemaal. Er is voor mij voldoende te vinden binnen de landsgrenzen.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:36 schreef ovdm het volgende:
[..]
Ik heb een beduidend grotere achterstand in mijn Duitse portefeuille dan in het Nederlandse deel bij Collin. Ik ben vooral benieuwd naar/bang voor de uitwinning van de zekerheden. Als ik jaren moet wachten op uitwinning, dan wordt het een stuk minder aantrekkelijk. Mijn Duitse defaults zijn hier allemaal besproken bij publicatie, en geen van allen op voorhand afgeschoten.
Ik ben dus voorzichtig en doe voorlopig niets met Duitse proposities. Ik heb deze dan ook ongelezen weggegooid, net als de vorigen.
Zou zomaar kunnen kloppen. Vorig jaar bij Collin ook een veiling gehad van project Meerzorg, geld stond 7 weken na de veiling netjes in de wallet.quote:Op maandag 8 juni 2026 22:12 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Dan is de verkoop aan de hoogste bieder definitief inderdaad en hoeft er niks meer aan de rechter te worden voorgelegd. Koper moet binnen 6 weken de koopprijs en kosten voldoen.
Max heeft mij voldoende "leergeld" gekost. Blijf voorlopig ook binnen Nederland.quote:Op maandag 8 juni 2026 23:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik skip ze ook allemaal. Er is voor mij voldoende te vinden binnen de landsgrenzen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |