Ik niet, denk dat t allemaal wel goed komt, maar er is wel wat risico. Vind de rente daar wat mager voor.quote:Op donderdag 4 juni 2026 16:02 schreef nostra het volgende:
Nog mensen die in DKA zijn gestapt? Staat nog een stukje open en heb nog wat saldo. Sta er wat neutraal in.
Om diezelfde reden ben ik bij dit project ook niet ingestapt. In het verleden in een aantal projecten gezeten (waarvan er nog drie lopend zijn) en geen problemen gehad bij hun. Rente had net iets hoger mogen zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2026 16:16 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ik niet, denk dat t allemaal wel goed komt, maar er is wel wat risico. Vind de rente daar wat mager voor.
Er staat voor mijn doen ook best wat geld stil, maar twijfelde toch teveel en bij twijfel niet doen.
Als ik het goed bereken zijn de kosten 85000 euro op een project van 5 miljoen. Dat zou 1,7% zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2026 15:55 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Netjes hoor.
Kan je berekenen wat nu ongeveer het kostenplaatje van deze hele procedure (tot nu toe) geweest is?
Dank!quote:Op donderdag 4 juni 2026 17:10 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Als ik het goed bereken zijn de kosten 85000 euro op een project van 5 miljoen. Dat zou 1,7% zijn.
Inclusief verzekeringskosten, beveiliging en nog meer.
De rente is leuk, maar dat is ook alles.quote:Op donderdag 4 juni 2026 17:30 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project via Collin met morele zekerheden:
SunlightShop Finance B.V.
¤ 350.000 | 9,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/sunlightshop-finance-b-v1/
Hier loop ik met een grote boog omheen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 17:30 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project via Collin met morele zekerheden:
SunlightShop Finance B.V.
¤ 350.000 | 9,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/sunlightshop-finance-b-v1/
Ik zit ook in deze post. Hetgeen ze schrijven qua rente is wellicht juist (dit project ging na 6 maanden al fout, maar de rente over die 6 goede maanden is inderdaad 4,5% van de hoofdsom), maar zuiverder is dat men van slechts 6 maanden rente heeft ontvangen, en de niet ontvangen rente van de afgelopen 9 of 10 maanden opgeteld wordt bij de nog resterende hoofdsom.quote:Op donderdag 4 juni 2026 15:08 schreef Collin63 het volgende:
<..>
Wij zijn dan ook verheugd dat al deze inspanningen zijn beloond, waardoor wij nu de gerealiseerde verkoopopbrengst van ¤ 3.500.000,- minus de gemaakte incassokosten pro rato uw aandeel in deze financiering als aflossing aan u over kunnen maken waarbij, zoals in het voorgaande bericht al aangegeven, een rate of recovery van ca. 84,6 % is gerealiseerd exclusief de rentevergoeding ter hoogte van ca. 4,5 % van de hoofdsom.
<...>
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ik heb een donkerbruin vermoeden wie die crediteur is die het faillissement heeft aangevraagd:
https://www.rtvnoord.nl/z(...)graven-de-strijdbijl
https://www.rtvnoord.nl/z(...)rwijten-over-en-weer
https://www.rtvnoord.nl/z(...)aren-zes-ton-betalen
We zullen het moeten afwachten. Het pand lijkt die 6 ton wel waard te zijn, plus eventuele bijkomende kosten.
Ik snap nu wel waarom hij het pand naar die andere BV heeft overgezet. Denk niet dat dit hem gaat helpen, uiteindelijk.
[ Bericht 6% gewijzigd door obligataire op 04-06-2026 19:46:53 ]Pecunia non olet
Het lijken op dat punt net echte horecaondernemers, ik heb vele jaren met klanten uit de horeca te maken gehad (o.a. administratie- en afrekensystemen) en alles wat niet standaard was deden ze standaard fout (en de uitzonderingen bevestigen die regelquote:Op woensdag 3 juni 2026 22:36 schreef Soulfreak het volgende:
Ik ben echt wel een fan van HCN, maar dit is niet de eerste keer dat er iets niet klopt met de betaling van een vervroegde aflossing.
Ja ben ingestapt met basis inleg. Goede track record en ik vind de zekerheden voldoende.quote:Op donderdag 4 juni 2026 16:02 schreef nostra het volgende:
Nog mensen die in DKA zijn gestapt? Staat nog een stukje open en heb nog wat saldo. Sta er wat neutraal in.
quote:Op woensdag 3 juni 2026 15:02 schreef leolinedance het volgende:
Linkje herfinanciering M.H.C. van der Steen:En SunlightShop laat ik ook lopen, de wallet is weer leeg dus vind het wel even prima zoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 27% gewijzigd door leolinedance op 04-06-2026 22:20:10 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betalingen door betreffende investeerders zijn volgens mij al eind februari gedaan. Je kunt hier onverschillig over doen en zeggen dat het heel mooi is dat gewoon vanaf stortingsdatum rente vergoed wordt. Dat is natuurlijk ook mooi. Maar zolang het project niet gepasseerd is bij notaris, zijn er ook geen zekerheden gevestigd. En wat gebeurt er dan als een project onderuit gaat na de betaaldatum en vóór het project zou passeren? Als het goed is dan zou er door CRE nog geen dubbeltje van het leenbedrag aan ondernemer moeten zijn overgemaakt. Maar welke leningnemer betaalt er in hemelsnaam over 4 maanden rente terwijl hij daar nog niks voor terug heeft gehad?
De vergelijking is wellicht een beetje arbitrair maar een koper van een huis gaat ook geen rente betalen over de periode tussen ondertekening hypotheekofferte en de overdrachtsdatum van het huis.
[ Bericht 7% gewijzigd door InVestEerder op 05-06-2026 12:11:22 ]
quote:Op vrijdag 5 juni 2026 11:29 schreef InVestEerder het volgende:
Update CRE verzorgingshuis:Vrijwel geen enkele leningnemer zal deze rente betalen in de geschetste situatie. Uit eigen ervaring is dit wel eens punt van discussie geweest (bij een ander platform) waarbij het er in dat geval uiteindelijk er op neer kwam dat dit een beleggingsrisico is voor de geldgevers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betalingen door betreffende investeerders zijn volgens mij al eind februari gedaan. Je kunt hier onverschillig over doen en zeggen dat het heel mooi is dat gewoon vanaf stortingsdatum rente vergoed wordt. Dat is natuurlijk ook mooi. Maar zolang het project niet gepasseerd is bij notaris, zijn er ook geen zekerheden gevestigd. En wat gebeurt er dan als een project onderuit gaat na de betaaldatum en vóór het project zou passeren? Als het goed is dan zou er door CRE nog geen dubbeltje van het leenbedrag aan ondernemer moeten zijn overgemaakt. Maar welke leningnemer betaalt er in hemelsnaam over 4 maanden rente terwijl hij daar nog niks voor terug heeft gehad?
En dat ook YoYo Arnhem weer goed is afgehandeld Hcn blijft de beste met recoveryquote:Op vrijdag 5 juni 2026 00:07 schreef Soulfreak het volgende:
Ik zie nu pas dat met de vervroegde aflossing van Mexita ik nu 50 succesvol afgeloste projecten bij HCN heb.![]()
Mijn eerste project is van december 2016, dus bijna 10 jaar geleden, maar de eerste paar jaar nam ik maar een handvol projecten mee. Vanaf 2019 werd dat meer.
De volgende 50 zullen een stuk sneller gaan, heb nu nog 50 betalende projecten waarvan 2 tot begin 2031 lopen. Tenzij er rare dingen gebeuren zouden die 50 in minder dan 5 jaar afgelost moeten zijn.
Blij dit te lezen, en gauw opgezocht. Ik had deze in gedachten al voor een groot deel afgeboekt gezien eerdere berichten. Grote klasse weer van HCN. Beslag leggen op banksaldi, er zijn maar weinig platformen zo doortastend.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:20 schreef crowder07 het volgende:
[..]
En dat ook YoYo Arnhem weer goed is afgehandeld Hcn blijft de beste met recovery.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
Niet zo mooi, ik zit in allebei. Maar was er al een beetje bang voor. Ik kom er regelmatig langs (Nieuwegein) en zie zelden of nooit iemand binnen. Volgens mij loopt de bezorgdienst beter.quote:
Zie er oke uit. Jammer dat we bij GVE haast nooit een linkje krijgen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:09 schreef eenjongen... het volgende:
Wat denken jullie van Herfinanciering projectontwikkeling Zaandam bij GVE?
Los van de korte looptijd wat voor sommigen een probleem is, ik zie hier weinig risico in.
520k
8,5%
9 maanden
Pand komt te koop voor 699k
https://www.geldvoorelkaar.nl/crowdfunding-projecten/project/?id=33054
Prima project lijkt mij, maar het zal wel dringen worden als hij open gaat. Ik ga de wekker zetten.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:09 schreef eenjongen... het volgende:
Wat denken jullie van Herfinanciering projectontwikkeling Zaandam bij GVE?
Los van de korte looptijd wat voor sommigen een probleem is, ik zie hier weinig risico in.
520k
8,5%
9 maanden
Pand komt te koop voor 699k
https://www.geldvoorelkaar.nl/crowdfunding-projecten/project/?id=33054
Ik doe met je mee.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 16:04 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Prima project lijkt mij, maar het zal wel dringen worden als hij open gaat. Ik ga de wekker zetten.
32 panden en geen 35K achter de hand. Dat geeft mij twijfels.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:37 schreef Horsemen het volgende:
Herfinanciering via Collin met een negatieve hypotheekverklaring:
C.G. de Kool
¤ 35.000 | 7,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/c-g-de-kool2/
Haar financiële totaal plaatje lijkt niet onaardig maar zonder harde zekerheden denk ik er niet aan om in te stappen tegen de geboden rentevergoeding. Projectje is vast in 2 tellen vol maar dus niet door mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |