abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220959341
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:02 schreef nostra het volgende:
Nog mensen die in DKA zijn gestapt? Staat nog een stukje open en heb nog wat saldo. Sta er wat neutraal in.
Ik niet, denk dat t allemaal wel goed komt, maar er is wel wat risico. Vind de rente daar wat mager voor.

Er staat voor mijn doen ook best wat geld stil, maar twijfelde toch teveel en bij twijfel niet doen.
pi_220959493
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:16 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Ik niet, denk dat t allemaal wel goed komt, maar er is wel wat risico. Vind de rente daar wat mager voor.

Er staat voor mijn doen ook best wat geld stil, maar twijfelde toch teveel en bij twijfel niet doen.
Om diezelfde reden ben ik bij dit project ook niet ingestapt. In het verleden in een aantal projecten gezeten (waarvan er nog drie lopend zijn) en geen problemen gehad bij hun. Rente had net iets hoger mogen zijn.
pi_220959589
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 15:55 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Netjes hoor.
Kan je berekenen wat nu ongeveer het kostenplaatje van deze hele procedure (tot nu toe) geweest is?
Als ik het goed bereken zijn de kosten 85000 euro op een project van 5 miljoen. Dat zou 1,7% zijn.
Inclusief verzekeringskosten, beveiliging en nog meer.
pi_220959604
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:10 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Als ik het goed bereken zijn de kosten 85000 euro op een project van 5 miljoen. Dat zou 1,7% zijn.
Inclusief verzekeringskosten, beveiliging en nog meer.
Dank!

Wat ze voor een deel toch even hebben moeten voorschieten.
pi_220959681
Nieuw project via Collin met morele zekerheden:

SunlightShop Finance B.V.
¤ 350.000 | 9,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/sunlightshop-finance-b-v1/
pi_220959865
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:30 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project via Collin met morele zekerheden:

SunlightShop Finance B.V.
¤ 350.000 | 9,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/sunlightshop-finance-b-v1/
De rente is leuk, maar dat is ook alles.
pi_220960069
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:30 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project via Collin met morele zekerheden:

SunlightShop Finance B.V.
¤ 350.000 | 9,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/sunlightshop-finance-b-v1/
Hier loop ik met een grote boog omheen.
pi_220960311
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2026 15:08 schreef Collin63 het volgende:

<..>

Wij zijn dan ook verheugd dat al deze inspanningen zijn beloond, waardoor wij nu de gerealiseerde verkoopopbrengst van ¤ 3.500.000,- minus de gemaakte incassokosten pro rato uw aandeel in deze financiering als aflossing aan u over kunnen maken waarbij, zoals in het voorgaande bericht al aangegeven, een rate of recovery van ca. 84,6 % is gerealiseerd exclusief de rentevergoeding ter hoogte van ca. 4,5 % van de hoofdsom.

<...>
Ik zit ook in deze post. Hetgeen ze schrijven qua rente is wellicht juist (dit project ging na 6 maanden al fout, maar de rente over die 6 goede maanden is inderdaad 4,5% van de hoofdsom), maar zuiverder is dat men van slechts 6 maanden rente heeft ontvangen, en de niet ontvangen rente van de afgelopen 9 of 10 maanden opgeteld wordt bij de nog resterende hoofdsom.

Die niet-ontvangen rente zit niet in de aflossing die ik vandaag heb ontvangen volgens het overzicht. Hij zit ook niet bij de nog verwachtte aflossing van de resterende 15,5%, die in het schema is genoteerd op 20 oktober 2030. Zouden ze de niet ontvangen rente en de nog te ontvangen rente wegpoetsen met deze opmerking?

Ik kan wel bevestigen dat ik tot op heden 84,5% afgelost heb gekregen.
pi_220960327
Nieuws over L en *J Pand*en:
https://www.collincrowdfund.nl/l-en-j-panden-b-v/
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Ik heb een donkerbruin vermoeden wie die crediteur is die het faillissement heeft aangevraagd:

https://www.rtvnoord.nl/z(...)graven-de-strijdbijl
https://www.rtvnoord.nl/z(...)rwijten-over-en-weer
https://www.rtvnoord.nl/z(...)aren-zes-ton-betalen


We zullen het moeten afwachten. Het pand lijkt die 6 ton wel waard te zijn, plus eventuele bijkomende kosten.
Ik snap nu wel waarom hij het pand naar die andere BV heeft overgezet. Denk niet dat dit hem gaat helpen, uiteindelijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door obligataire op 04-06-2026 19:46:53 ]
Pecunia non olet
pi_220961027
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:36 schreef Soulfreak het volgende:
Ik ben echt wel een fan van HCN, maar dit is niet de eerste keer dat er iets niet klopt met de betaling van een vervroegde aflossing.
Het lijken op dat punt net echte horecaondernemers, ik heb vele jaren met klanten uit de horeca te maken gehad (o.a. administratie- en afrekensystemen) en alles wat niet standaard was deden ze standaard fout (en de uitzonderingen bevestigen die regel :) ) en dan ook vaak nog niet eens in hun eigen voordeel :N
  donderdag 4 juni 2026 @ 22:14:52 #111
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220961643
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:02 schreef nostra het volgende:
Nog mensen die in DKA zijn gestapt? Staat nog een stukje open en heb nog wat saldo. Sta er wat neutraal in.
Ja ben ingestapt met basis inleg. Goede track record en ik vind de zekerheden voldoende.
Dit afweging ook bij herinvestering M.H.C. van der Steen gemaakt, daar viel ie net de andere kant op dus niet ingestapt.


quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:02 schreef leolinedance het volgende:
Linkje herfinanciering M.H.C. van der Steen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En SunlightShop laat ik ook lopen, de wallet is weer leeg dus vind het wel even prima zo :P

[ Bericht 27% gewijzigd door leolinedance op 04-06-2026 22:20:10 ]
pi_220962084
Ik zie nu pas dat met de vervroegde aflossing van Mexita ik nu 50 succesvol afgeloste projecten bij HCN heb. *O*
Mijn eerste project is van december 2016, dus bijna 10 jaar geleden, maar de eerste paar jaar nam ik maar een handvol projecten mee. Vanaf 2019 werd dat meer.
De volgende 50 zullen een stuk sneller gaan, heb nu nog 50 betalende projecten waarvan 2 tot begin 2031 lopen. Tenzij er rare dingen gebeuren zouden die 50 in minder dan 5 jaar afgelost moeten zijn.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 11:29:38 #113
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_220964520
Update CRE verzorgingshuis:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betalingen door betreffende investeerders zijn volgens mij al eind februari gedaan. Je kunt hier onverschillig over doen en zeggen dat het heel mooi is dat gewoon vanaf stortingsdatum rente vergoed wordt. Dat is natuurlijk ook mooi. Maar zolang het project niet gepasseerd is bij notaris, zijn er ook geen zekerheden gevestigd. En wat gebeurt er dan als een project onderuit gaat na de betaaldatum en vóór het project zou passeren? Als het goed is dan zou er door CRE nog geen dubbeltje van het leenbedrag aan ondernemer moeten zijn overgemaakt. Maar welke leningnemer betaalt er in hemelsnaam over 4 maanden rente terwijl hij daar nog niks voor terug heeft gehad?
De vergelijking is wellicht een beetje arbitrair maar een koper van een huis gaat ook geen rente betalen over de periode tussen ondertekening hypotheekofferte en de overdrachtsdatum van het huis.

[ Bericht 7% gewijzigd door InVestEerder op 05-06-2026 12:11:22 ]
pi_220964790
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 11:29 schreef InVestEerder het volgende:
Update CRE verzorgingshuis:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betalingen door betreffende investeerders zijn volgens mij al eind februari gedaan. Je kunt hier onverschillig over doen en zeggen dat het heel mooi is dat gewoon vanaf stortingsdatum rente vergoed wordt. Dat is natuurlijk ook mooi. Maar zolang het project niet gepasseerd is bij notaris, zijn er ook geen zekerheden gevestigd. En wat gebeurt er dan als een project onderuit gaat na de betaaldatum en vóór het project zou passeren? Als het goed is dan zou er door CRE nog geen dubbeltje van het leenbedrag aan ondernemer moeten zijn overgemaakt. Maar welke leningnemer betaalt er in hemelsnaam over 4 maanden rente terwijl hij daar nog niks voor terug heeft gehad?
Vrijwel geen enkele leningnemer zal deze rente betalen in de geschetste situatie. Uit eigen ervaring is dit wel eens punt van discussie geweest (bij een ander platform) waarbij het er in dat geval uiteindelijk er op neer kwam dat dit een beleggingsrisico is voor de geldgevers.
pi_220964873
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 00:07 schreef Soulfreak het volgende:
Ik zie nu pas dat met de vervroegde aflossing van Mexita ik nu 50 succesvol afgeloste projecten bij HCN heb. *O*
Mijn eerste project is van december 2016, dus bijna 10 jaar geleden, maar de eerste paar jaar nam ik maar een handvol projecten mee. Vanaf 2019 werd dat meer.
De volgende 50 zullen een stuk sneller gaan, heb nu nog 50 betalende projecten waarvan 2 tot begin 2031 lopen. Tenzij er rare dingen gebeuren zouden die 50 in minder dan 5 jaar afgelost moeten zijn.
En dat ook YoYo Arnhem weer goed is afgehandeld Hcn blijft de beste met recovery
pi_220965248
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 12:20 schreef crowder07 het volgende:

[..]
En dat ook YoYo Arnhem weer goed is afgehandeld Hcn blijft de beste met recovery.
Blij dit te lezen, en gauw opgezocht. Ik had deze in gedachten al voor een groot deel afgeboekt gezien eerdere berichten. Grote klasse weer van HCN. Beslag leggen op banksaldi, er zijn maar weinig platformen zo doortastend.

Dat ze er niet de laatste euro uit willen persen vind ik ook heel goed te verdedigen in deze situatie.
De ondernemer had het al zwaar genoeg, je zult maar je levenswerk in vlammen zien opgaan omdat een paar junks met vuur lopen te spelen.
.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
  vrijdag 5 juni 2026 @ 14:32:24 #117
13309 nostra
ask why
pi_220965743
De dikke Phills zitten in de penarie.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220965805
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 14:32 schreef nostra het volgende:
De dikke Phills zitten in de penarie.
Niet zo mooi, ik zit in allebei. Maar was er al een beetje bang voor. Ik kom er regelmatig langs (Nieuwegein) en zie zelden of nooit iemand binnen. Volgens mij loopt de bezorgdienst beter.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 15:07:04 #119
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220965985
Unlimited Leisure Holding B.V. heeft een gedeeltelijke aflossing gedaan waarmee de achterstallige verhoogde rente van 15% (!) wordt voldaan. *O*
pi_220966010
Wat denken jullie van Herfinanciering projectontwikkeling Zaandam bij GVE?
Los van de korte looptijd wat voor sommigen een probleem is, ik zie hier weinig risico in.

520k
8,5%
9 maanden
Pand komt te koop voor 699k

https://www.geldvoorelkaar.nl/crowdfunding-projecten/project/?id=33054
pi_220966036
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 15:09 schreef eenjongen... het volgende:
Wat denken jullie van Herfinanciering projectontwikkeling Zaandam bij GVE?
Los van de korte looptijd wat voor sommigen een probleem is, ik zie hier weinig risico in.

520k
8,5%
9 maanden
Pand komt te koop voor 699k

https://www.geldvoorelkaar.nl/crowdfunding-projecten/project/?id=33054
Zie er oke uit. Jammer dat we bij GVE haast nooit een linkje krijgen.
pi_220966119
Herfinanciering via Collin met een negatieve hypotheekverklaring:

C.G. de Kool
¤ 35.000 | 7,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/c-g-de-kool2/

Haar financiële totaal plaatje lijkt niet onaardig maar zonder harde zekerheden denk ik er niet aan om in te stappen tegen de geboden rentevergoeding. Projectje is vast in 2 tellen vol maar dus niet door mij.
pi_220966253
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 15:09 schreef eenjongen... het volgende:
Wat denken jullie van Herfinanciering projectontwikkeling Zaandam bij GVE?
Los van de korte looptijd wat voor sommigen een probleem is, ik zie hier weinig risico in.

520k
8,5%
9 maanden
Pand komt te koop voor 699k

https://www.geldvoorelkaar.nl/crowdfunding-projecten/project/?id=33054
Prima project lijkt mij, maar het zal wel dringen worden als hij open gaat. Ik ga de wekker zetten.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 16:10:44 #124
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220966296
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 16:04 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Prima project lijkt mij, maar het zal wel dringen worden als hij open gaat. Ik ga de wekker zetten.
Ik doe met je mee.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 16:11:31 #125
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220966299
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 15:37 schreef Horsemen het volgende:
Herfinanciering via Collin met een negatieve hypotheekverklaring:

C.G. de Kool
¤ 35.000 | 7,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/c-g-de-kool2/

Haar financiële totaal plaatje lijkt niet onaardig maar zonder harde zekerheden denk ik er niet aan om in te stappen tegen de geboden rentevergoeding. Projectje is vast in 2 tellen vol maar dus niet door mij.
32 panden en geen 35K achter de hand. Dat geeft mij twijfels.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 16:12:29 #126
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220966302
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 16:10 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Ik doe met je mee.
Die Shasie is volgens mij een slimme "tante" die op meerder fronten haar geld verdient.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_220966420
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 15:09 schreef eenjongen... het volgende:
Wat denken jullie van Herfinanciering projectontwikkeling Zaandam bij GVE?
Los van de korte looptijd wat voor sommigen een probleem is, ik zie hier weinig risico in.

520k
8,5%
9 maanden
Pand komt te koop voor 699k

https://www.geldvoorelkaar.nl/crowdfunding-projecten/project/?id=33054
Waarom zit er zo'n groot verschil tussen marktwaarde en verkoopprijs?
quote:
Aanvullend heeft een makelaar (de heer R. Dop) een verkooprapport opgesteld (datum 28-05-2026). Deze gaat uit van een indicatieve marktwaarde van ¤ 809.200.
Ondernemer geeft aan dat het pand zeer waarschijnlijk voor ¤ 699.000 te koop zal worden gezet.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 17:00:44 #128
454405 escortmk2
petrolhead
pi_220966565
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 14:51 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Niet zo mooi, ik zit in allebei. Maar was er al een beetje bang voor. Ik kom er regelmatig langs (Nieuwegein) en zie zelden of nooit iemand binnen. Volgens mij loopt de bezorgdienst beter.
Over welke gaat dit? Mag in een spoiler dan.
Er zijn best wat projecten van deze keten langsgekomen (even snel, in elk geval Leidschendam, Zoetermeer, Tilburg, Utrecht, Rotterdam, Hoofddorp, Delft, Capelle, Alexandrium, Londen, Amsterdam) en tot nu toe werden ze hier weinig genoemd en dat is vaak een goed teken.

Ik zit zelf in slechts één project (rdam) omdat ik wat bedenkingen heb bij het concept, maar deze lijkt wel probleemloos te lopen (3,5 van de 4 jaar achter de rug)
pi_220966792
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 17:00 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Over welke gaat dit? Mag in een spoiler dan.
Er zijn best wat projecten van deze keten langsgekomen (even snel, in elk geval Leidschendam, Zoetermeer, Tilburg, Utrecht, Rotterdam, Hoofddorp, Delft, Capelle, Alexandrium, Londen, Amsterdam) en tot nu toe werden ze hier weinig genoemd en dat is vaak een goed teken.

Ik zit zelf in slechts één project (rdam) omdat ik wat bedenkingen heb bij het concept, maar deze lijkt wel probleemloos te lopen (3,5 van de 4 jaar achter de rug)
Zoetermeer is dicht: https://indebuurt.nl/zoet(...)ief-gesloten~287610/

Mobe Capelle exploiteerde fat phills en is failliet: https://www.faillissement(...)02_zwb_25_363_F_V_02

Welke locaties verder gedoeld worden weet ik niet.
pi_220966882
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 17:00 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Over welke gaat dit? Mag in een spoiler dan.
Er zijn best wat projecten van deze keten langsgekomen (even snel, in elk geval Leidschendam, Zoetermeer, Tilburg, Utrecht, Rotterdam, Hoofddorp, Delft, Capelle, Alexandrium, Londen, Amsterdam) en tot nu toe werden ze hier weinig genoemd en dat is vaak een goed teken.

Ik zit zelf in slechts één project (rdam) omdat ik wat bedenkingen heb bij het concept, maar deze lijkt wel probleemloos te lopen (3,5 van de 4 jaar achter de rug)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ikzelf zit in deze twee en degene in Londen.
pi_220967026
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 18:05 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ikzelf zit in deze twee en degene in Londen.
Die twee zijn van dezelfde twee leningnemers en de enige twee van deze heren bij HCN. Volgens de pitch zouden ze er ook eentje in Utrecht hebben sinds 2022, maar die is toen via Collin gefinancierd. Ook Zoetermeer was van hen en ook via Collin.
London (de enige FP waar ik zelf ook in zit) is een ander leningnemer, de oprichter van deze keten.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 19:29:09 #132
454405 escortmk2
petrolhead
pi_220967298
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 14:32 schreef nostra het volgende:
De dikke Phills zitten in de penarie.
Laten we het er dan op houden dat één franchisenemer in de penarie zit.
pi_220967673
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 11:29 schreef InVestEerder het volgende:
De vergelijking is wellicht een beetje arbitrair maar een koper van een huis gaat ook geen rente betalen over de periode tussen ondertekening hypotheekofferte en de overdrachtsdatum van het huis.
Dat is niet helemaal waar, in bepaalde gevallen kan er wel degelijk sprake zijn van een bereidstelingsprovisie (dat is uiteraard niet de complete rente. Daarnaast kan deze manier van werken van CRE er ook voor zorgen dat de geldnemer een reden heeft om haast te maken met de overdracht.
pi_220967854
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 16:11 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
32 panden en geen 35K achter de hand. Dat geeft mij twijfels.
Dat kan je niet zomaar zeggen. Ik ken diverse mensen die genoeg vermogen bezitten maar waarvan het vast zit in beleggingen. Ik zou zelf ook niet zomaar direct 35K op tafel kunnen leggen. Dan zou ik aandelen moeten verkopen, die zijn nog het meest liquide. Of wachten maar in deze situatie kan dat niet, is doorrollen van de lening nog het meest logisch.
Pecunia non olet
pi_220967907
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 12:20 schreef crowder07 het volgende:

[..]
En dat ook YoYo Arnhem weer goed is afgehandeld Hcn blijft de beste met recovery
Echt? Misschien heb ik erg veel pech met HCN. Van de 11 projecten waar ik ooit in geïnvesteerd heb zijn 2 default gegaan zonder enige recovery. OK, met zo weinig projecten is dat misschien inderdaad domme pech maar wel het slechtste resultaat van alle platformen, slechter dan GVE en KOM en niet te vergelijken met Collin. Van de 6 die er nog lopen zijn er nu ook twee met problemen (Indian Delivery bedrijfspand en vette Phil A. nu). Gelukkig is de eerste met hypothecaire zekerheid.
pi_220967908
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 11:29 schreef InVestEerder het volgende:
Update CRE verzorgingshuis:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betalingen door betreffende investeerders zijn volgens mij al eind februari gedaan. Je kunt hier onverschillig over doen en zeggen dat het heel mooi is dat gewoon vanaf stortingsdatum rente vergoed wordt. Dat is natuurlijk ook mooi. Maar zolang het project niet gepasseerd is bij notaris, zijn er ook geen zekerheden gevestigd. En wat gebeurt er dan als een project onderuit gaat na de betaaldatum en vóór het project zou passeren? Als het goed is dan zou er door CRE nog geen dubbeltje van het leenbedrag aan ondernemer moeten zijn overgemaakt. Maar welke leningnemer betaalt er in hemelsnaam over 4 maanden rente terwijl hij daar nog niks voor terug heeft gehad?
De vergelijking is wellicht een beetje arbitrair maar een koper van een huis gaat ook geen rente betalen over de periode tussen ondertekening hypotheekofferte en de overdrachtsdatum van het huis.
Bijzonder is het wel maar ik zie het niet als iets waar we ons zorgen over zouden moeten maken.
Blijkbaar hebben ze diepe zakken en/of is het in de lening meegefinancierd. Vergelijk het met het depot bij GvE.
Ik vind het mooi dat CRE dit zo doet, deden ze het allemaal maar zo.

Risico lopen we trouwens niet, dat geld staat rustig op een Geld derden rekening bij CRE of bij de notaris. Dus geen problemen zoeken waar ze niet zijn, zou ik zeggen ;)
Pecunia non olet
  zaterdag 6 juni 2026 @ 00:13:43 #137
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220969090
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:06 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hopelijk lukt de herfinanciering want dan heb ik mijn inleg terug van de eerste lening.
Dat is in ieder geval gelukt :)
pi_220969235
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 16:35 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Waarom zit er zo'n groot verschil tussen marktwaarde en verkoopprijs?
[..]

Een vraagprijs is niet hetzelfde als een verkoopprijs ;)
Bij 'gewone' woningen zie je dit ook vaak, bijvoorbeeld om meer kijkers te trekken. Weet niet of dat hier ook zo werkt
pi_220970029
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 20:59 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Echt? Misschien heb ik erg veel pech met HCN. Van de 11 projecten waar ik ooit in geïnvesteerd heb zijn 2 default gegaan zonder enige recovery. OK, met zo weinig projecten is dat misschien inderdaad domme pech maar wel het slechtste resultaat van alle platformen, slechter dan GVE en KOM en niet te vergelijken met Collin. Van de 6 die er nog lopen zijn er nu ook twee met problemen (Indian Delivery bedrijfspand en vette Phil A. nu). Gelukkig is de eerste met hypothecaire zekerheid.
Zelf zit ik op een (definitieve) uitval van 5%. Op een totaal van bijna 300 projecten. De wet van de grote getallen werkt altijd :)
Ik merkte wel dat de uitval van 2-3-4 sterren aanzienlijk hoger was terwijl de rente niet echt veel afwijkt van 5 sterren projecten. Daarom de autoinvest op 5 sterren gezet en neem ik alleen selectief handmatig soms nog 4 sterren mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 06-06-2026 10:05:30 ]
Pecunia non olet
pi_220970087
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 14:51 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Niet zo mooi, ik zit in allebei. Maar was er al een beetje bang voor. Ik kom er regelmatig langs (Nieuwegein) en zie zelden of nooit iemand binnen. Volgens mij loopt de bezorgdienst beter.
Ja, kan me herinneren dat we het nog over Nieuwegein hebben gehad. Of dat was iets anders in Nieuwegein, dat kan ook. Kinkerstraat zou toch wel door moeten draaien zou je zeggen qua locatie, plus 70k eigen geld erin, herfinanciering dus trackrecord en eigen inkomen ernaast (dus zet die fee maar op 0).
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220970143
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 10:06 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, kan me herinneren dat we het nog over Nieuwegein hebben gehad. Of dat was iets anders in Nieuwegein, dat kan ook. Kinkerstraat zou toch wel door moeten draaien zou je zeggen qua locatie, plus 70k eigen geld erin, herfinanciering dus trackrecord en eigen inkomen ernaast (dus zet die fee maar op 0).
Er waren toch ook problemen in FP Capelle a/d IJssel?
https://www.faillissement(...)obe-capelle-b-v.aspx

Daar komt nog wel geld van binnen, nà dit bericht.
Pecunia non olet
pi_220970642
Failissement Beaujean Logistiek uit Hoensbroek
https://www.faillissement(...)n-logistiek-b-v.aspx

Zie ook Sam*Sam 1 en 2.

Ik ben benieuwd wat dit gaat betekenen.
Op de panden in Sam*Sam zitten eerste hypotheken. Heel erg veel betaald is er nog niet.
Als Maurice privé niet failliet gaat blijft Sam Sam B.V. verder buiten schot. Zolang er geen grote leegstanden zijn kunnen de B.V.'s zichzelf wel redden.

[ Bericht 6% gewijzigd door obligataire op 06-06-2026 11:37:57 ]
Pecunia non olet
  zaterdag 6 juni 2026 @ 12:39:56 #143
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_220971225
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 20:59 schreef obligataire het volgende:

[..]
Bijzonder is het wel maar ik zie het niet als iets waar we ons zorgen over zouden moeten maken.
Blijkbaar hebben ze diepe zakken en/of is het in de lening meegefinancierd. Vergelijk het met het depot bij GvE.
Ik vind het mooi dat CRE dit zo doet, deden ze het allemaal maar zo.

Risico lopen we trouwens niet, dat geld staat rustig op een Geld derden rekening bij CRE of bij de notaris. Dus geen problemen zoeken waar ze niet zijn, zou ik zeggen ;)
Zorgen maken doe ik mij zeker niet Obli, dan zou ik niet crowdfunden :Y
Maar ik probeer wel scherp te analyseren en bij niet-transparante platformen is dat best lastig. Ik herinner mij dat ik hier jaren geleden kritische opmerkingen plaatste over het klatergoud bij MaxCF en dat ik toen ook behoorlijk hoon over me heen kreeg. Hoewel de recovery van beide platformen zeer matig is, wil ik deze verder absoluut niet met elkaar vergelijken.

Terug naar CRE / Hildburghausen: Er staat momenteel van deze zelfde club een soortgelijk Verzorgingshuis in de aanbieding (Artern). Die is begin maart gepubliceerd. Ik neem dan aan dat er toen een recent taxatierapport is geweest. Na 3 maanden zit het project pas voor de helft vol. En dan komt CRE plots met een konijn uit de hoge hoed; een update dat er op basis van een nieuwe taxatie de risicoklasse best van "B" naar "A" kan. Kijk... bij zulke signalen om investeerders te trekken moet je altijd voorzichtig worden.

Jij vermoedt dat "ze" diepe zakken hebben. Ja, dat zal. Maar "ze" blijkt ook hier weer Harth**rn te zijn (uiteraard in een joint-venture constructie, om de AFM op afstand te kunnen houden).
Oók ik wil graag regelmatig wat geld naar CRE kruien, want mijn huidige spreiding is absoluut té beperkt. Maar dan moet er wel af en toe ook weer wat geld terugkomen. En dat gebeurt niet of nauwelijks. Als ik kijk naar de beoogde aflossingsdata van mijn oudste 12 actieve projecten, dan liggen die allemaal tussen dec. ’24 en okt. ’25.
Trouwens, één van die projecten is Zorgvastgoed Chemnitz. Er wordt ons daarover al vanaf oktober verteld dat ze bezig zijn met een bancaire herfinanciering. Maar kennelijk is dat heel lastig. ‘Toevallig’ is dit een project van die man met heel diepe zakken….
pi_220971264
Bij mezelf zie ik 38 lopende projecten en 56 reeds afgeloste. Defaults 0.
Dus er komt echt wel wat terug maar onregelmatig en nét wanneer je het niet verwacht :)

Die verwevenheid met die ene persoon, dat zal de zakken wel zo diep maken zoals ik bedoelde.
Het heeft allemaal voor- en nadelen. Het grootste probleem is m.i. de markten waar ze in zitten en de lastige verhandelbaarheid van de objecten. Dat zal in hoogconjuctuur wat makkelijk gaan dan in lastige tijden.
Pecunia non olet
pi_220972045
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:10 schreef obligataire het volgende:
Failissement Beaujean Logistiek uit Hoensbroek
https://www.faillissement(...)n-logistiek-b-v.aspx

Zie ook Sam*Sam 1 en 2.

Ik ben benieuwd wat dit gaat betekenen.
Op de panden in Sam*Sam zitten eerste hypotheken. Heel erg veel betaald is er nog niet.
Als Maurice privé niet failliet gaat blijft Sam Sam B.V. verder buiten schot. Zolang er geen grote leegstanden zijn kunnen de B.V.'s zichzelf wel redden.
Ik ken het crowdfundingproject niet, maar als ik Google lijkt het faillisement teruggedraaid. https://www.denieuwesterp(...)wordt-teruggedraaid/
pi_220973894
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:39 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Zorgen maken doe ik mij zeker niet Obli, dan zou ik niet crowdfunden :Y
Maar ik probeer wel scherp te analyseren en bij niet-transparante platformen is dat best lastig. Ik herinner mij dat ik hier jaren geleden kritische opmerkingen plaatste over het klatergoud bij MaxCF en dat ik toen ook behoorlijk hoon over me heen kreeg. Hoewel de recovery van beide platformen zeer matig is, wil ik deze verder absoluut niet met elkaar vergelijken.

Terug naar CRE / Hildburghausen: Er staat momenteel van deze zelfde club een soortgelijk Verzorgingshuis in de aanbieding (Artern). Die is begin maart gepubliceerd. Ik neem dan aan dat er toen een recent taxatierapport is geweest. Na 3 maanden zit het project pas voor de helft vol. En dan komt CRE plots met een konijn uit de hoge hoed; een update dat er op basis van een nieuwe taxatie de risicoklasse best van "B" naar "A" kan. Kijk... bij zulke signalen om investeerders te trekken moet je altijd voorzichtig worden.

Jij vermoedt dat "ze" diepe zakken hebben. Ja, dat zal. Maar "ze" blijkt ook hier weer Harth**rn te zijn (uiteraard in een joint-venture constructie, om de AFM op afstand te kunnen houden).
Oók ik wil graag regelmatig wat geld naar CRE kruien, want mijn huidige spreiding is absoluut té beperkt. Maar dan moet er wel af en toe ook weer wat geld terugkomen. En dat gebeurt niet of nauwelijks. Als ik kijk naar de beoogde aflossingsdata van mijn oudste 12 actieve projecten, dan liggen die allemaal tussen dec. ’24 en okt. ’25.
Trouwens, één van die projecten is Zorgvastgoed Chemnitz. Er wordt ons daarover al vanaf oktober verteld dat ze bezig zijn met een bancaire herfinanciering. Maar kennelijk is dat heel lastig. ‘Toevallig’ is dit een project van die man met heel diepe zakken….
En verzorgingshuis Gümbel niet te vergeten. Allerleij updates, laatst 10% afgelost om de investeerders rustig te houden, maar een oplossing is er nog steeds niet.
pi_220976388
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 15:09 schreef eenjongen... het volgende:
Wat denken jullie van Herfinanciering projectontwikkeling Zaandam bij GVE?
Los van de korte looptijd wat voor sommigen een probleem is, ik zie hier weinig risico in.

520k
8,5%
9 maanden
Pand komt te koop voor 699k

https://www.geldvoorelkaar.nl/crowdfunding-projecten/project/?id=33054
Ik doe toch maar niet mee. Als het over 6,5 maand wordt afgelost is het wel erg onvoordelig voor box 3.
pi_220978013
Wat denken we van deze direct lening met 9,5% rente?

https://www.collincrowdfund.nl/zeker-in-vermogen/
  zondag 7 juni 2026 @ 14:37:14 #149
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220978446
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 13:44 schreef quepos het volgende:
Wat denken we van deze direct lening met 9,5% rente?

https://www.collincrowdfund.nl/zeker-in-vermogen/
Een financieel adviseur die zijn eigen financiële zaken niet zelfstandig in orde krijgt, in combinatie met een negatief eigen vermogen. Dan hoef ik niet verder te lezen. Die is voor mij ONGESCHIKT.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_220978503
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 13:44 schreef quepos het volgende:
Wat denken we van deze direct lening met 9,5% rente?

https://www.collincrowdfund.nl/zeker-in-vermogen/
Een pensioenadviseur, die geen pensioenadvies mag/kan geven. Hij heeft weliswaar Wft Vermogen, maar dat is een lichte opleiding. Met een Wft Vermogen-diploma mag je adviseren over lijfrentes (derde pijler), zowel in de opbouwfase als bij het aankopen van een uitkerende lijfrente. Je mag met dit diploma geen advies geven over reguliere pensioenen (eerste en tweede pijler), zoals werkgeverspensioen of de aankoop van een pensioenuitkering.

Deze man heeft het zwaardere Wft Pensioen diploma nodig...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')