abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 juni 2026 @ 09:52:16 #251
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220999085
quote:
Een verliesfinanciering met als dekking een 3e hypotheek. Daar loop ik graag met een boog omheen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_220999105
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 09:52 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Een verliesfinanciering met als dekking een 3e hypotheek. Daar loop ik graag met een boog omheen.
Ja, en die eerste twee hypotheken vermoedelijk niet bij de zelfde hypotheekverstrekker want anders hadden ze dat er wel bijgezet.
pi_220999252
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2026 09:52 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Tja, een weer een moeilijke project.
Ze hebben beide kans op voldoende werk/inkomen maar daar houd het positieve nieuws wel mee op.
Voor de spreiding denk ik aan max mijn minimale inleg bedrag.
Hier nog meningen?
Die 100K betreft schuld uit de een eerdere onderneming. Dus de schuld kan niet verder oplopen. Dus n.m.m
een dekkende tweede hypotheek op een courant woonhuis. Ze zijn beiden in loondienst Dus stabiele inkomsten.
pi_220999267
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:05 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Die 100K betreft schuld uit de een eerdere onderneming. Dus de schuld kan niet verder oplopen. Dus n.m.m
een dekkende tweede hypotheek op een courant woonhuis. Ze zijn beiden in loondienst Dus stabiele inkomsten.
3e hypotheek. Vind het ook niet zo;n verkeerde. 1e en 2e hypotheek is wel aflossingsvrij, maar genoeg overwaarde voor de stad Zwolle.
pi_220999275
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:06 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
3e hypotheek. Vind het ook niet zo;n verkeerde. 1e en 2e hypotheek is wel aflossingsvrij, maar genoeg overwaarde voor stad als Zwolle
WOZ waarde is 485K. Dus taxatie van 510K is reëel.
pi_220999418
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:05 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Die 100K betreft schuld uit de een eerdere onderneming. Dus de schuld kan niet verder oplopen. Dus n.m.m
een dekkende tweede hypotheek op een courant woonhuis. Ze zijn beiden in loondienst Dus stabiele inkomsten.
Ja maar er staat niet bij hoeveel uren ze in loondienst werken. Een 0 uren contract is ook loondienst ;)
Echtgenote waarschijnlijk parttime.
Denk dat ze wat moeite zullen hebben de financieringslasten op te brengen.
Als hij er bij de academie uitgegooid wordt (ZZP) valt het helemaal terug op bijstandsniveau.

Uitwinning wordt lastig en langdurig met twee voorgaande hypotheken...
Pecunia non olet
pi_220999442
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 09:43 schreef Fredericm het volgende:
Als je wat wil weten moet je het vragen. Over de kapperszaak
Beste Anco.
Nog een vraagje.
Is de kapperszaak nu al opgestart en koop je nu het pand of begin je pas met de kapperszaak nadat je het geld van collin hebt gehad?

Antwoord
Die draait al vanaf 1 December.

En dan merkt hij nu pas dat hij behoefte heeft aan werkkapitaal van 150K?
Of zouden boze crediteuren en de Fiscus hem daarop geattendeerd hebben? _O-

De man is er een van 12 ambachten en 13 ongelukken, en de pitch staat vol onjuistheden.
No way dat ik inschrijf.
Pecunia non olet
pi_220999461
quote:
Het enige pluspunt dat ik zie is dat hij over twee jaar AOW krijgt, maar sla hem desondanks over.
pi_221000091
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:24 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Het enige pluspunt dat ik zie is dat hij over twee jaar AOW krijgt, maar sla hem desondanks over.
En misschien nog wat pensioen erbij en afhankelijk van de leeftijd vd partner maar één AOW uitkering. Daarnaast kan men altijd nog een baantje aannemen. Zal geen topjob worden maar dat naast AOW, pensioen geeft bestedingsruimte
pi_221000132
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2026 09:52 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Tja, een weer een moeilijke project.
Ze hebben beide kans op voldoende werk/inkomen maar daar houd het positieve nieuws wel mee op.
Voor de spreiding denk ik aan max mijn minimale inleg bedrag.
Hier nog meningen?
Het zoveelste schoenenhandel probleem. Zat natuurlljk al voor 2025 in de shit maar kon niet van zijn huurcontract af.
Zwolle is wel een gewilde stad dus als het echt mis gaat , komt het meerendeel van de schuld wel terug. Basiscdurf ik ook wel aan.
pi_221000145
quote:
12s.gif Op woensdag 10 juni 2026 11:34 schreef peterc het volgende:

[..]
En misschien nog wat pensioen erbij en afhankelijk van de leeftijd vd partner maar één AOW uitkering. Daarnaast kan men altijd nog een baantje aannemen. Zal geen topjob worden maar dat naast AOW, pensioen geeft bestedingsruimte
Per 1-1-26 gestopt met praktijk:
quote:
Harry Klunder
Op 1 januari 2026 is het dan op eens zover, ik ga stoppen met mijn podologie praktijk mijn collega Anja blijft natuurlijk haar deel van de praktijk gewoon voortzetten.
op mijn 64e vindt ik het genoeg.
64 jaar met natuurlijk veel opgedane
Kennis en ervaring in het schoenen vak en podologie, door mijn betrokkenheid bij de opleiding ben ik zeker in staat kennis te delen en dat wil ik nu graag in gaan zetten, het lijkt mij super om dit te mogen doen, ik ben benieuwd wat er op mijn pad komt en ik hoop jullie te kunnen inspireren, ook oude vakkennis moet worden doorgegeven maar zeker gekoppeld aan nieuwe ontwikkelingen. Er is zeker een gebrek aan voet specialisten ook hier liggen kansen en mogelijkheden tijdelijk of voor langere periodes, hoe mooi is het om op deze leeftijd nog te kiezen voor een andere richting die energie geeft.
Geinspireerd ? heb je vragen ? Bel: 0614948888
https://www.linkedin.com/(...)7/?skipRedirect=true

[ Bericht 5% gewijzigd door KrekelJapie op 10-06-2026 11:50:39 ]
pi_221000806
Berichtje van Bas over de Golfbaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd wat dit gaat opleveren........... Zal wel behoorlijk afschrijven worden.
pi_221000830
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:06 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Berichtje van Bas over de Golfbaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd wat dit gaat opleveren........... Zal wel behoorlijk afschrijven worden.
Misschien het Witte Huis inseinen :7 Het zou een mooie extra golfbaan voor Trump zijn, in NL zit hij nog niet :! valt vast wel een mooie deal op te maken.
Pecunia non olet
pi_221000924
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:09 schreef obligataire het volgende:

[..]
Misschien het Witte Huis inseinen :7 Het zou een mooie extra golfbaan voor Trump zijn, in NL zit hij nog niet :! valt vast wel een mooie deal op te maken.
Hij nam niet op, was te druk met oorlog voeren denk ik. :)
pi_221000967
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:05 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Die 100K betreft schuld uit de een eerdere onderneming. Dus de schuld kan niet verder oplopen. Dus n.m.m
een dekkende tweede hypotheek op een courant woonhuis. Ze zijn beiden in loondienst Dus stabiele inkomsten.
Linkje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221001000
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:06 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Berichtje van Bas over de Golfbaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd wat dit gaat opleveren........... Zal wel behoorlijk afschrijven worden.
Ja, maar niet voor ons.

De voorziening die Collin aangeeft voor dit project is 0,00 dus ik ga er vanuit dat alles inclusief rente gaat terugkomen. Alle vertrouwen in Collin dat ze het met de afschrijvingen goed hebben ingeschat ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door Horsemen op 10-06-2026 14:21:26 ]
pi_221001403
En de volgende DKA bij CCF
DKA Investments III B.V.
¤ 5.000.000 | 8,0 % rente | 24 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 10 juni 2026 @ 14:00:14 #268
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_221001415
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:58 schreef Lezer8857 het volgende:
En de volgende DKA bij CCF
DKA Investments III B.V.
¤ 5.000.000 | 8,0 % rente | 24 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De vorige Anand is nog niet vol en de volgende verschijnt alweer..
Ook deze lijkt mij weer prima, denk dat ik hem wel weer basis meeneem.
pi_221001437
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 14:00 schreef leolinedance het volgende:

[..]
De vorige Anand is nog niet vol en de volgende verschijnt alweer..
De vorige is gisteren volgeschreven. Nu wordt er ¤ 5mil gevraagd tegen een hogere rente.
pi_221001482
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 14:02 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
De vorige is gisteren volgeschreven. Nu wordt er ¤ 5mil gevraagd tegen een hogere rente.
Misschien is het slim om de helft van de vorige door te rollen naar de nieuwe, voor wat betere spreiding........

Edit: kan niet meer ;(

[ Bericht 9% gewijzigd door obligataire op 10-06-2026 14:14:03 ]
Pecunia non olet
pi_221001500
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 11:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Het zoveelste schoenenhandel probleem. Zat natuurlljk al voor 2025 in de shit maar kon niet van zijn huurcontract af.
Zwolle is wel een gewilde stad dus als het echt mis gaat , komt het meerendeel van de schuld wel terug. Basiscdurf ik ook wel aan.
Tsja nuchter bekeken is er ruim voldoende overwaarde, en ook in Zwolle kan men in het park slapen :@
Pecunia non olet
pi_221001668
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:26 schreef Horsemen het volgende:

[..]
De voorziening die Collin aangeeft voor dit project is 0,00 dus ik ga er vanuit dat alles inclusief rente gaat terugkomen. Alle vertrouwen in Collin dat ze het met de afschrijvingen goed hebben ingeschat ^O^
Stichting Healing Eden (de afgefikte hippietuin waarbij de leningnemer in zijn stonedheid was vergeten het pand te verzekeren en om zijn joint uit te maken) heeft ook 0 euro voorziening, terwijl Collin vandaag mailt "Voorts zijn de biedingen helaas aanzienlijk lager dan de vraagprijs van ¤ 495.000,-. Wij houden dan ook rekening met een niet volledig terugbetaling van de lening uit de verkoop van het onroerend goed. "
pi_221001677
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 14:23 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Stichting Healing Eden (de afgefikte hippietuin waarbij de leningnemer in zijn stonedheid was vergeten het pand te verzekeren en om zijn joint uit te maken) heeft ook 0 euro voorziening, terwijl Collin vandaag mailt "Wij houden dan ook rekening met een niet volledig terugbetaling van de lening uit de verkoop van het onroerend goed. "
Ik ben het dan ook met heel veel voorzieningen niet eens ;)
pi_221001685
quote:
Ik ben het dan ook met heel veel voorzieningen niet eens ;)
Ah check, ik twijfelde al of je sarcastisch was :)
pi_221001792
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:24 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Linkje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank.
Ik laat hem toch lopen.
Wel heb ik mijn inleg in Ottema iets verhoogd. Iets hogere rente en hier komt het overgrote deel altijd terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')