Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Wanneer de mensen die jarenlang het Trumpiaanse politieke en economische project hebben gesteund, gefinancierd en medevormgegeven, beginnen uit te wijken naar verre 'veilige havens', zegt dat veel over hun vertrouwen in de toekomst.quote:Why Peter Thiel Is Decamping to the End of the World
The billionaire’s new roots in Argentina are said to be partly motivated by concerns about the future of the United States and shared beliefs with Argentina’s right-wing leader.
Ja en waar en zeer rechts en corrupt politicus het land de afgrond in aan het rennen is met economisch beleid dat bewezen niet heeft gewerkt en niet gaat weken.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 07:29 schreef Szura het volgende:
Argentinië, is dat niet een land waar de nazi’s naartoe vluchtten?
Wel tekenend hoe het uiteindelijk voor dit soort billionaires gaat eindigen straks. Als een knallende fuck up.quote:
Goeie vuurbalquote:
Weinig regels voor mij.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:16 schreef Klopkoek het volgende:
Zucht... Alleen de verpakking van Thiel en Milei is libertarisch.
Hun daadwerkelijk handelen is heel anders - het toejuichen en publiekelijk steunen van types als Orban is ook al een weggevertje.
Een beetje zoals een bepaalde liberale partij in polderland die dat niet is.
Haha, dat zijn miljoenen of miljarden die in een paar seconden ontploft zijn.quote:
Al die miljardairs met hun Temu-NASA projectjes.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:40 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Haha, dat zijn miljoenen of miljarden die in een paar seconden ontploft zijn.
Money well spent.
Onder andere. Paraguay was populairder. Maar Argentinië heeft inderdaad een grote bevolkingsgroep van redelijk recente Duitse afkomst.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 07:29 schreef Szura het volgende:
Argentinië, is dat niet een land waar de nazi’s naartoe vluchtten?
Gaat ie lekker?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:40 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Wel tekenend hoe het uiteindelijk voor dit soort billionaires gaat eindigen straks. Als een knallende fuck up.
Kan nooit goed blijven gaan. Er zijn nog veel meer Luigi's.
Lekker inhoudelijk weer! Mooi staaltje laster ook.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 00:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet zoveel zuipen, dat bespaart je de moeite om al deze onzin uit te typen.
Dat is best jammer, die raket moet eind volgend jaar een HLS in een baan om de aarde brengen en dit kan misschien voor vertraging zorgen daar.quote:
De VS is een land in verval op alle gebieden.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is best jammer, die raket moet eind volgend jaar een HLS in een baan om de aarde brengen en dit kan misschien voor vertraging zorgen daar.
Verder heeft Blue Origin al meerdere keren succesvol gevlogen, dit is met afstand de grootste tegenvaller in het project tot nu toe. Maar goed, lekker zeiken op Bezos vanuit de onderbuik zonder enige kennis is natuurlijk leuker he
Het artikel spreekt ook slechts over een tijdelijk verblijf.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:15 schreef nostra het volgende:
Nou ja, dat Thiel een libertariër opzoekt is niet zo gek natuurlijk. Met wel het zeer reële risico dat er over twee jaar weer een links-populist zit.
En dit is dan allemaal op basis van 'They, and others familiar with the billionaire’s activities and discussions about the country, spoke on condition of anonymity to share private conversations.'quote:Underscoring his belief in the country, Mr. Thiel, 58, has temporarily relocated his family to Argentina and enrolled his children in a local school, two of the people said. The Argentine government has also explored offering the billionaire permanent residence or even citizenship, a person familiar with Mr. Thiel’s plans said, though it’s currently unclear whether he would accept.
A spokesman for Mr. Milei denied such an offer had been considered. The Argentine government is currently working to establish a “golden passport” program that would allow people who make large investments in the country to obtain citizenship.
Klopt. Palantir een ex CIA product dat groot geworden is dmv overheidsgeld is natuurlijk verre van libertarisch. Naast dat het de halve wereld nu bespioneert.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:16 schreef Klopkoek het volgende:
Zucht... Alleen de verpakking van Thiel en Milei is libertarisch.
Hun daadwerkelijk handelen is heel anders - het toejuichen en publiekelijk steunen van types als Orban is ook al een weggevertje.
Een beetje zoals een bepaalde liberale partij in polderland die dat niet is.
Nou jouw idool lijkt toch echt het zinkende schip genaamd de Trump trein te lozen voordat het te laat is.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het artikel spreekt ook slechts over een tijdelijk verblijf.
[..]
En dit is dan allemaal op basis van 'They, and others familiar with the billionaire’s activities and discussions about the country, spoke on condition of anonymity to share private conversations.'
Kortom, niets meer dan wat roddelpraat. Toch weerhoudt dat mensen blijkbaar niet van de meest bizarre claims en zelfs nazi-vergelijkingen als ik dit topic even lees.
Wanneer heb ik ooit gezegd dat deze man mijn idool zou zijn? Rare manier van discussiëren dit.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:32 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Nou jouw idool lijkt toch echt het zinkende schip genaamd de Trump trein te lozen voordat het te laat is.
Daar ging ik stiekem van uit.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wanneer heb ik ooit gezegd dat deze man mijn idool zou zijn? Rare manier van discussiëren dit.
Jij vond Thiel vroeger toch ook een engerd? Inmiddels bijgedraaid naar supporter van deze man?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:15 schreef nostra het volgende:
Nou ja, dat Thiel een libertariër opzoekt is niet zo gek natuurlijk. Met wel het zeer reële risico dat er over twee jaar weer een links-populist zit.
Ik geef geen waardeoordeel, ik stel alleen vast dat een libertariër die zich prettig voelt bij een libertariër aan de macht nou niet zo wereldschokkend is. Alhoewel je over zijn invulling daarvan dan wel wat kan vinden.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij vond Thiel vroeger toch ook een engerd? Inmiddels bijgedraaid naar supporter van deze man?
LOL...het is niet iets wat ik wil hè, Warhammertjequote:
Het gaat om steden met een internationale luchthaven van staten die niet meewerken met ICE.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:27 schreef AnneX het volgende:
Wérkelijk? Wie bedenkt dat nou? …om wat te bereiken?
Trump heeft natuurlijk een prima track record op het gebied van het opvolgen van gerechtelijke uitspraken. </s>quote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:01 schreef AnneX het volgende:
Meneer is niet dement, hij is kwaadaardig van kinds af en nu té oud om zelfstandig na te denken.
Ben benieuwd of de naam trump eraf gaat…
Trump z'n naam zal in ieder geval overal uitgewist worden wanneer er weer een Dem in het Witte Huis zit.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:01 schreef AnneX het volgende:
Meneer is niet dement, hij is kwaadaardig van kinds af en nu té oud om zelfstandig na te denken.
Ben benieuwd of de naam trump eraf gaat…
https://www.wired.com/sto(...)anti-tech-extremism/quote:As Americans stew over the looming risk of job-stealing AI and data centers in their backyards, the feds are raising the alarm about a new category of threat, documents obtained by WIRED show.
In the wake of attacks on CEOs, a nationwide protest movement targeting data centers, and increasing concerns about AI job replacement, federal intelligence agencies and domestic law enforcement are circulating reports with a new domestic target in mind: anti-technology extremists.
But perhaps the clearest-cut example of how nonviolent critiques of technology can be swept up along with threats is found in an open-source report circulated by SITE Intelligence in April 2025. The report flags a video from the progressive nonprofit More Perfect Union on the destructive effects of a data center to nearby residents in Georgia. Nothing in the video advocated for violence against property or people. But thanks to fusion center targeting, the advocacy group is now circulating among US intelligence and law enforcement across the country as a potential threat vector.
Het grappige is dat het filmpje in kwestie een goed voorbeeld van 'desinformatie' is. Ironisch.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
US Law Enforcement Warns of ‘Anti-Tech Extremism’ as AI Hatred Grows
[..]
https://www.wired.com/sto(...)anti-tech-extremism/
De politiestaat wordt verder uitgebouwd. Big tech maakt zich niet populair. Het helpt natuurlijk ook niet dat er zo extreem veel geld wordt weggegooid en dat al die lui doen alsof ze visionair zijn.
quote:In her brief but stern order on Friday, Judge Williams said that she wanted to investigate the circumstances surrounding Mr. Trump's efforts to settle the lawsuit in a way that benefited him and his allies. If she succeeds in moving forward with her inquiry, it could ultimately result in questions being asked of the Justice Department leaders who signed the agreements to settle the suit -- chief among them, Todd Blanche, the acting attorney general, and Stanley Woodward Jr., the No. 3 official in the department.
In her order, Judge Williams asserted that she was "empowered to investigate serious misconduct" in any case before her, and ordered Mr. Trump's lawyers to tell her by June 12 whether the lawsuit should be formally reopened because "the court was the victim of a fraud."
She also wanted Mr. Trump's lawyers to respond to the question of whether he had colluded with his own government to settle the case "to avoid judicial scrutiny."
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 03:16 schreef Kijkertje het volgende:
Trump's reactie op de uitspraak van de rechter mbt het Kennedy Center.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Welk filmpje?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 01:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het grappige is dat het filmpje in kwestie een goed voorbeeld van 'desinformatie' is. Ironisch.
Airports enzo zullen wel meevallen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Trump z'n naam zal in ieder geval overal uitgewist worden wanneer er weer een Dem in het Witte Huis zit.
Mee eens met het eerste, maar hij kan nog wel zelfstandig denken, edoch die kwaadaardigheid belet hem.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:01 schreef AnneX het volgende:
Meneer is niet dement, hij is kwaadaardig van kinds af en nu té oud om zelfstandig na te denken.
Ik neem aan dat het pro-trumpbestuur van het centrum niet verder wil rellen omtrent die naam.quote:Ben benieuwd of de naam trump eraf gaat…
https://www.zeelandnet.nl(...)a-beslissing-rechterquote:De Amerikaanse president Donald Trump wil niet langer de leiding hebben over het Kennedy Center for the Performing Arts, schrijft hij in een uitgebreid bericht op Truth Social. Hij zal samenwerken met het Amerikaanse Congres om het bestuur van het volgens hem "falende" centrum over te dragen. Trump installeerde zichzelf vorig jaar als voorzitter van het centrum en hernoemde het tot het Trump-Kennedy Center.
Oh ja…het sportstadion waar de wk finale wordt gespeeld.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mee eens met het eerste, maar hij kan nog wel zelfstandig denken, edoch die kwaadaardigheid belet hem.
[..]
Ik neem aan dat het pro-trumpbestuur van het centrum niet verder wil rellen omtrent die naam.
Ze dienen wel Trumps ego, maar zij zijn het niet zelf.
Of ze staan onder druk van de Grote non-Roerganger naar de rechter te gaan etc.
Dan nog is er het congress vol trumpslaafjes... die kan besluiten over die naam.
Dat had men al maanden terug moeten doen. maar toen die naam er kwam... deden ze niks, dacht ik.
Gaat het congress nu wel besluiten dat die non-roergangersnaam erbij moet ?
Net zoals die oorlog met Iran... ook nooit besloten door het congress.. Niet door hen veroordeeld en Trump teruggefloten.
[..]
https://www.zeelandnet.nl(...)a-beslissing-rechter
Tjaaaa hij is dat bestuur binnengedrongen om zijn naam te promoten.
Werkelijk bestuur, uit de financiële put komen, is niet zijn interesse.
Hij geeft het dus op. Hij heeft nog de ballroom en de arc om zijn grootheid te benadrukken met de naamgeving.
Wat nog meer?
Standbeeld ergens ? Sportstadion?
Ik weet er nog wel 1:quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mee eens met het eerste, maar hij kan nog wel zelfstandig denken, edoch die kwaadaardigheid belet hem.
[..]
Ik neem aan dat het pro-trumpbestuur van het centrum niet verder wil rellen omtrent die naam.
Ze dienen wel Trumps ego, maar zij zijn het niet zelf.
Of ze staan onder druk van de Grote non-Roerganger naar de rechter te gaan etc.
Dan nog is er het congress vol trumpslaafjes... die kan besluiten over die naam.
Dat had men al maanden terug moeten doen. maar toen die naam er kwam... deden ze niks, dacht ik.
Gaat het congress nu wel besluiten dat die non-roergangersnaam erbij moet ?
Net zoals die oorlog met Iran... ook nooit besloten door het congress.. Niet door hen veroordeeld en Trump teruggefloten.
[..]
https://www.zeelandnet.nl(...)a-beslissing-rechter
Tjaaaa hij is dat bestuur binnengedrongen om zijn naam te promoten.
Werkelijk bestuur, uit de financiële put komen, is niet zijn interesse.
Hij geeft het dus op. Hij heeft nog de ballroom en de arc om zijn grootheid te benadrukken met de naamgeving.
Wat nog meer?
Standbeeld ergens ? Sportstadion?
Nu kan deze zeer populaire presentator ongeremd losgaan op YouTube net zoals Tucker Carlsson. Ik ben er van overtuigd dat er wekelijks miljoenen mensen naar zullen kijken.quote:
Mooi man.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 21:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nu kan deze zeer populaire presentator ongeremd losgaan op YouTube net zoals Tucker Carlsson. Ik ben er van overtuigd dat er wekelijks miljoenen mensen naar zullen kijken.
Milli Vanilli?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[ afbeelding ]
Mwuhahahahahahahahahahaaaaaaaa!
Hij wil nu zelf optreden/ een Trump-rally doenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[ afbeelding ]
Mwuhahahahahahahahahahaaaaaaaa!
Dan heeft hij dus wel gelijk dat we verbaasd zijn. Surprise!quote:Op zondag 31 mei 2026 07:15 schreef Arcee het volgende:
[ x ]
Ah, en wij maar denken dat alles verwoest was.
Wat is het toch een ontzettend slecht mens. Ook de naam van de vrouw van de rechter noemen...quote:Op zondag 31 mei 2026 02:42 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hij wil nu zelf optreden/ een Trump-rally doen![]()
' ... the man who gets much larger audiences than Elvis in his prime ...'
[ afbeelding ]
In ander nieuwsquote:Op zondag 31 mei 2026 02:42 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hij wil nu zelf optreden/ een Trump-rally doen![]()
' ... the man who gets much larger audiences than Elvis in his prime ...'
[ afbeelding ]
Klopt, want Trump vertelde dat trots op Truth Social...quote:Op zondag 31 mei 2026 07:15 schreef Arcee het volgende:
[ x ]
Ah, en wij maar denken dat alles verwoest was.
Zonder bewijs ook. Feit dat zelfs neutrale media 'drugsboot' ook gewoon tussen quootjes zetten zegt wel genoeg.quote:Op zondag 31 mei 2026 18:11 schreef Bluesdude het volgende:
NOS : Opnieuw dodelijke aanval VS op 'drugsboot', meer dan 200 doden sinds september
psTrump is geen fascist, wel een massamoordenaar
Dat hebben ze snel gefikst! Zijn naam eraf!quote:Op zondag 31 mei 2026 17:59 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Doet me denken aan het standbeeld van Hoxa in 1991 omver getrokken
Toch gezellig zo'n beeldenstorm ?
[ afbeelding ]
Of je leest het hele bericht even. Er staat duidelijk onder dat het Center in beroep gaat tegen de uitspraak.quote:Op zondag 31 mei 2026 22:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat hebben ze snel gefikst! Zijn naam eraf!
Nee, niet voor Kegsbreath. It's based on merit. En merit is het hebben van een (kleine) pielemuis. Zo werkt het.quote:Op maandag 1 juni 2026 21:49 schreef AnneX het volgende:
…” Hegseth Strikes Female and Black Navy Officers From Promotion List
The defense secretary’s decision to block the officers’ promotions appears driven by his anti-diversity stance rather than based on merit.…”
Bron: https://www.nytimes.com/2(...)ws&segment_id=220790
All men are created equal. Toch?
quote:“The Court does not doubt that political violence is on the rise and that it poses a grave threat not just to the targets of the threats but to the country as a whole. But the enormity of that problem does not change the meaning of Plaintiff’s speech, which by any reasonable measure merely advocated for the President’s impeachment and removal from office — that is, ‘to throw [him] out,’” Moss wrote.
The Obama-appointed judge appended a Merriam-Webster definition of the term “eighty-six,” which defines it as a 1930s soda-counter slang meaning “to throw out “ or ”to get rid of.”
'Maar de Democraten hebben geen goede kandidaat!'quote:Op maandag 1 juni 2026 20:02 schreef GarlandBriggs het volgende:
Jon Ossoff is goed bezig de laatste tijd! die is echt enorm gegroeid als spreker en die houdt zich niet bepaald in!
Dat kan vast niet op de goedkeuring van de establishment democrats and Washington lobbyists () rekenen, maar fuck them. Dit is hoe je de corrupte bende in het Witte Huis adresseert
Bekijk deze YouTube-video
'Maar Kamala was een oorlog begonnen en was geen partij voor Xi!'quote:Op maandag 1 juni 2026 20:25 schreef AnneX het volgende:
Van mij mag John. Graag zelfs.
Dezelfde crowds zag en hoorde ik bij Kamala.
Hij zit, onder meer en onder andere, in dat Witte Huis om er zelf beter van te worden.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 04:40 schreef Kijkertje het volgende:
Ja stel je voor ...
Trump tells CNBC: ‘I don’t care’ if Iran negotiations are over
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Totaal gestoord![]()
Mooi dat je jezelf overtuigd hebt.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 05:57 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Maar Bernie Sanders is echt geen socialist hoor, nee hoor Chivaz hoe kom je erbij. Hij wil gewoon een sociale democratie.
quote:Since A.I. is built on the collective knowledge of humanity, the wealth it generates must benefit humanity. Not just Mr. Musk, Mr. Altman, Dario Amodei and other moguls whose companies are positioned to dominate the industry. Not just venture capitalists in Silicon Valley or money managers on Wall Street who undoubtedly see A.I. as the next great wealth-extracting machine.
That is why I will soon be introducing the American A.I. Sovereign Wealth Fund Act. This legislation would give the public a direct ownership stake in the largest A.I. companies in our country. How? It would create a sovereign wealth fund through a one-time 50 percent tax — not on the profits of OpenAI, Anthropic, xAI and other companies, but paid with something far more valuable than that: the stock.
If passed, this legislation would do two crucial things. First, it would give the public a direct role in determining the future of this technology. No longer would the future of A.I. and the transformation of human life that it will bring be dictated by a handful of Big Tech oligarchs. The federal government would have the power, through its voting shares and an equal representation on each company’s board, to block decisions that hurt our citizens and to push for policies that help them.
Second, this legislation would guarantee that the trillions of dollars potentially generated by A.I. are used to improve the lives of all of us — not simply to make the richest people in the world even richer. If the big A.I. companies continue to grow as rapidly as many analysts expect, then the value of the sovereign wealth fund will grow as well — and the benefits to the American people will grow along with it.
This is not an original idea. It has been proposed by scholars. It has been endorsed by some of the leading A.I. companies in America. OpenAI, for example, recently proposed creating a “public wealth fund that provides every citizen — including those not invested in financial markets — with a stake in A.I.-driven economic growth.” Anthropic, led by Mr. Amodei, similarly proposed the creation of “national sovereign wealth funds with stakes in A.I.” Mr. Musk, who runs xAI, wrote, “Universal HIGH INCOME via checks issued by the Federal government is the best way to deal with unemployment caused by AI.”
De filosofie achter het socialisme hoeft echt niet uitgelegd te worden lmao.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 06:29 schreef Kijkertje het volgende:
@:Chivaz gaat natuurlijk weer volkomen voorbij aan de filosofie erachter.
'Het is SOCIALISTISCH!'
De bedoeling is juist dat de gewone man er ook van profiteert en dat is niet meer dan rechtvaardig.
[ afbeelding ]
Bernie Sanders: A.I. Is a Public Resource. You Should Own Half of It.
[..]
In alle New Yorkse ziekenhuizen worden hartfilmpjes door AI bekeken om bijvoorbeeld aangeboren hartafwijkingen te bekijken. Onderzoek heeft daar aangetoond dat AI hier significant beter in is dan cardiologen.quote:Op zondag 31 mei 2026 00:36 schreef AnneX het volgende:
🚨 NEW: Trump White House quietly releases annual physical report at approximately 11 p.m. ET on a Friday night — three days after the examination was conducted. The report raises MAJOR red flags.
First, the obvious: If the report was truly as reassuring as the White House claims, why the late-night Friday document dump?
The report itself raises more questions than it answers. Let’s dive in.
Among the most bizarre explanations: Trump’s physicians acknowledge bruising (ecchymosis) on the backs of both hands and attribute it to “frequent handshaking” combined with aspirin use. Frequent handshaking? On both hands? That doesn’t hold up to basic scrutiny.
Then there’s the introduction of an “AI-enhanced electrocardiogram” that supposedly determined Trump’s “cardiac age” is approximately 14 years younger than his chronological age. Since when did presidential physicals start relying on AI-generated “cardiac age” talking points? As Dr. Vin Gupta noted:
“When a President’s physicians start citing ‘AI cardiac age’ metrics and explaining bilateral bruising from ‘frequent handshaking,’ the line between medical documentation and political messaging disappears.”
The report also emphasizes a perfect cognitive screening score, repeatedly stresses how active and vigorous Trump is, and reads at times more like a campaign brochure than a traditional medical assessment. Trump is notoriously known to NOT be physically active.
What’s missing is just as notable as what’s included. The public received a highly curated summary rather than the underlying imaging, physician notes, or comprehensive records that would allow independent experts to evaluate the findings.
The bizarre report is leaving medical experts wondering what Trump’s doctor is trying to hide.
Bron: Meidas Touch Podcast
Ok.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 08:28 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
In alle New Yorkse ziekenhuizen worden hartfilmpjes door AI bekeken om bijvoorbeeld aangeboren hartafwijkingen te bekijken. Onderzoek heeft daar aangetoond dat AI hier significant beter in is dan cardiologen.
Volgens mij was de afdronk vooral dat AI ECG filmpjes significant beter konden beoordelen dan Cardiologen. Wat je verder precies wil zeggen ontgaat mij volledig.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 09:12 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ok.
“Aangeboren” versus papzakken van bijna 80 op een hamburger dieet, die presidentje spelen van het machtigste (?) land.
Dat zal een cardioloog toch ook willen zien?
“Veertien jaar jonger” 😇
Een CT-scan of mri (stil liggen 😉 mond houden) : gb 😇
Behoudens wat lacunes in de rechter en linker hemisfeer.
Big tech mag straffeloos stelen wat ze maar wil en daar honderden miljarden aan gaan verdienen, maar daar iets aan willen doen is socialistisch?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 07:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De filosofie achter het socialisme hoeft echt niet uitgelegd te worden lmao.
Nou, een grondige uitleg van het begrip zou aan jou best wel besteed zijn, gezien de waandenkbeelden die je er hier over tentoospreidt.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 07:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De filosofie achter het socialisme hoeft echt niet uitgelegd te worden lmao.
Het gaat makkelijker zijn om een vis te leren boomklimmenquote:Op dinsdag 2 juni 2026 13:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nou, een grondige uitleg van het begrip zou aan jou best wel besteed zijn, gezien de waandenkbeelden die je er hier over tentoospreidt.
degiro.nlquote:Op dinsdag 2 juni 2026 06:29 schreef Kijkertje het volgende:
De bedoeling is juist dat de gewone man er ook van profiteert en dat is niet meer dan rechtvaardig.
Ik zou zeggen verhuis naar Cuba, wellicht dat je je daar beter op je plaats voelt met alle wonderen die het socialisme te bieden heeft.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:55 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Big tech mag straffeloos stelen wat ze maar wil en daar honderden miljarden aan gaan verdienen, maar daar iets aan willen doen is socialistisch?
Misschien is socialisme dan toch superieur aan kapitalisme? Fijn dat je dat hebt uitgezocht
Jammer dat je niet vermeld dat ook Platner een DSA lid is/was. Wederom een socialist die op een of andere manier geen socialist genoemd mag worden want die domme Amerikanen die begrijpen hun eigen ideologie niet ofzoiets. Heel bijzonder allemaal.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:00 schreef GarlandBriggs het volgende:
Bernie kwam in de Volkskrant nog weer glansrijk voorbij als aanjager van, wat ik geloof, de enige manier om de arbeidersklasse weer op hun oude vertrouwde stek te krijgen...bij de Democraten.
Het stuk ging over Graham Platner uit Maine die het opneemt tegen een chronisch bezorgde Susan Collins.
Die gast komt rechtstreeks uit de lokale industrie, woont in een huis met Oesterkooien in de tuin, ruwe baard, plakplaten op de armen...en hij is enorm populair. Voornamelijk bij de arbeiders...net als Mamdani eigenlijk.
En hij maakt een goede kans om Maine te flippen!
En het Dem establishment olv Chuck Schumer is doodsbang voor hem en steunt een oude witte gouverneur. En ze zorgen dat al het geld daar naartoe gaat natuurlijk.
Als de Dems iets willen dan zit er meer toekomst in lui als Platner dan de belobbyde carrièrepolitici. Die staan echt mijlenver van de arbeiders af en daar maken de Republikeinen alleen maar misbruik van.
Bernie is met iets bijzonders bezig...een nieuw soort politiek en eigenlijk is dit de echte America First beweging. Dus zonder de gekkigheid en het ongebreidelde racisme...
Een eenling hier zal het Socialisme noemen, ik noem het toekomst!
Beter dan Antwerpen?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 16:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zou zeggen verhuis naar Cuba, wellicht dat je je daar beter op je plaats voelt met alle wonderen die het socialisme te bieden heeft.
quote:Trump's former Border Patrol chief just flew to Europe to headline a white nationalist "remigration" summit, where he praised a Nazi general as his inspiration. This is not satire.
His name is Gregory Bovino. Until recently, he ran a wing of US Customs and Border Protection. This weekend, he was the VIP guest of honor at the "Remigration Summit 2026" outside Porto, Portugal, a gathering of roughly 500 far-right activists from across Europe and North America.
Standing alongside him as a fellow VIP: Jared Taylor, one of America's most notorious white nationalists, a man who has built his entire career promoting the idea that the races should be separated.
Attendees lined up to take selfies with him.
So what is "remigration"?
It's the soft, bureaucratic word these people use for the mass deportation of immigrants and their descendants, targeting human beings based on their ethnicity and religion.
It is ethnic cleansing with a friendlier name. It is so extreme that even Marine Le Pen's National Rally in France, not exactly a bastion of tolerance, has refused to embrace the term.
Here's why it suddenly has momentum.
Donald Trump started using the word. The US State Department has pledged to create an actual government "office for remigration." As one veteran French far-right figure gloated at the summit, once the word is "acknowledged by the president of a major power," you can no longer call it marginal.
The Trump administration didn't just adopt a fringe idea. It legitimized it for the entire world.
And these people are not hiding what they mean.
Bovino reportedly cited Nazi Germany's General Erwin Rommel as an inspirational figure and warned of a "creeping horror" of immigrants.
The summit's co-organizer, Austrian activist Martin Sellner, urged Europeans to shed their "guilt complex" and "self-loathing" rooted in the "post-war consensus." Read that again. The post-war consensus. The shared agreement, after World War II, that what the Nazis did was evil. He wants people to get over it.
The event promoted the "great replacement," the conspiracy theory that elites are deliberately importing non-white people to replace white populations. The same theory cited by mass shooters.
And Bovino, the man invoking a Nazi general, was only removed from his US post after agents under his command killed a 37-year-old nurse in Minneapolis.
This is the throughline. The cruelty at our border and the open fascism in Portugal are the same project, wearing the same euphemism.
Hij heeft zichzelf ook eens een socialist genoemd...net als de mega-populaire Mamdani. En dat blijken ze daar helemaal niet zo erg te vinden want Platner ligt vooralsnog 9 punten voor op Collins in de polling...ook na de schandaaltjesquote:Op dinsdag 2 juni 2026 16:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jammer dat je niet vermeld dat ook Platner een DSA lid is/was. Wederom een socialist die op een of andere manier geen socialist genoemd mag worden want die domme Amerikanen die begrijpen hun eigen ideologie niet ofzoiets. Heel bijzonder allemaal.
Het gaat wel wat verder dan zichzelf een keer een socialist noemen. Hij is/was lid van de grootste socialistische organisatie in de VS. Het lijkt mij sterk dat hij zijn ideologische veren heeft afgeschud.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:55 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Hij heeft zichzelf ook eens een socialist genoemd...net als de mega-populaire Mamdani. En dat blijken ze daar helemaal niet zo erg te vinden want Platner ligt vooralsnog 9 punten voor op Collins in de polling...ook na de schandaaltjes
Het is wat allemaal...
Niks aan de hand. Die kleine spaghetti vreter geeft slechts aan hoe lang hij graag had willen zijn.quote:
Platner doet het inderdaad goed. Als de democraten meer van dat soort politici gebruiken in plaats van de types Schumer kan het misschien een keer wat worden met die partij.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:55 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Hij heeft zichzelf ook eens een socialist genoemd...net als de mega-populaire Mamdani. En dat blijken ze daar helemaal niet zo erg te vinden want Platner ligt vooralsnog 9 punten voor op Collins in de polling...ook na de schandaaltjes
Het is wat allemaal...
De Amerikaanse overheid heeft recent in onder andere Intel aandelen gekocht, en in nog een aantal andere bedrijven.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 05:57 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Maar Bernie Sanders is echt geen socialist hoor, nee hoor Chivaz hoe kom je erbij. Hij wil gewoon een sociale democratie.
Godzijdank zal ook dit stukje waanzin sneuvelen en dat is maar goed ook, niet iedereen wil de “Bern” voelen in zijn portemonnee.
Je vergeet niet succesvol. De man die niet succesvol achter Laetitia James, Adam Schiff en Lisa Cook aangaan.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:54 schreef Jojoke het volgende:
De opvolger van Tulsi Gabbard is de man die achter Letitia James, Adam Schiff en Lisa Cook aanging vanwege 'fraude'. Die gaat dus nu op een prominentere plek verder met het vervolgen van Trump's tegenstanders.
https://en.wikipedia.org/wiki
/Bill_Pulte#Mortgage_probes
Hij is de enige presidentskandidaat die van vrouwen heeft gewonnen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:55 schreef Arcee het volgende:
Fun fact: Trump heeft nog nooit een presidentsverkiezing van een man gewonnen.
Trump is de natte droom van alle republikeinen die ooit achter het citaat stonden dat de overheid zo klein moet worden dat je het door het putje in een badkuip kunt douwen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 04:48 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hij zit, onder meer en onder andere, in dat Witte Huis om er zelf beter van te worden.
Dat gaat hem blijkbaar uitstekend af, want hij wordt steeds vermogender en rijker.
De rest heeft hem nooit een sikkepit geboeid. Ook niet voordat hij POTUS werd.
Maar zijn aanhang is grotendeels trouw. Het uitkleden van de democratische rechtsstaat gaat intussen onverdroten door. En Trumps opvolgers staan klaar. Daar zit eng volk tussen. Heel erg eng. Aangevuld met pure opportunisten.
Dat zijn geen fijne vooruitzichten.
Tja dat is met alle kandidaten zo.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het gaat wel wat verder dan zichzelf een keer een socialist noemen. Hij is/was lid van de grootste socialistische organisatie in de VS. Het lijkt mij sterk dat hij zijn ideologische veren heeft afgeschud.
Leuk voor hem dat hij het leuk doet in de peilingen maar de echte vuurproef komt als hij wint en het dan ook moet gaan waarmaken.
Scott Pelley is nu ook ontslagen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:18 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.theguardian.c(...)-cbs-bari-weiss-cuts
Bari Weiss sloopt CBS en '60 minutes'.
(Overigens had een land als Nederland vroeger ook meer actualiteitenrubrieken en onderzoek dan nu op tv)
Dat het niet succesvol was interesseert Trump niet zolang zijn vijanden maar zoveel mogelijk het leven zuur gemaakt wordt. Pulte heeft laten zien dat hij bereid is dat te doen ook al is er geen enkele grond voor vervolging. Het is de enige kwalificatie die telt voor Trump.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:40 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Je vergeet niet succesvol. De man die niet succesvol achter Laetitia James, Adam Schiff en Lisa Cook aangaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Kijkertje op 03-06-2026 05:15:16 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Wat is dit weer voor een enorme stro-pop redenatie de hele tijd? Jij hebt eenzijdig besloten dat het slecht is als iemand een socialist is en nu denk je een argument tegen mensen te hebben door ze de hele tijd voor socialist uit te maken.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het gaat wel wat verder dan zichzelf een keer een socialist noemen. Hij is/was lid van de grootste socialistische organisatie in de VS. Het lijkt mij sterk dat hij zijn ideologische veren heeft afgeschud.
Leuk voor hem dat hij het leuk doet in de peilingen maar de echte vuurproef komt als hij wint en het dan ook moet gaan waarmaken.
quote:Op woensdag 3 juni 2026 09:26 schreef Superstom het volgende:
[..]
Wat is dit weer voor een enorme stro-pop redenatie de hele tijd? Jij hebt eenzijdig besloten dat het slecht is als iemand een socialist is en nu denk je een argument tegen mensen te hebben door ze de hele tijd voor socialist uit te maken.
Misschien dat je eens een beetje verder kan kijken en zien wat die mensen zeggen en doen en ze daarop afrekenen want nu gaat het helemaal nergens over
Hoeveel voorbeelden wil je hebben dat het socialisme niet werkt?quote:Op woensdag 3 juni 2026 09:26 schreef Superstom het volgende:
[..]
Wat is dit weer voor een enorme stro-pop redenatie de hele tijd? Jij hebt eenzijdig besloten dat het slecht is als iemand een socialist is en nu denk je een argument tegen mensen te hebben door ze de hele tijd voor socialist uit te maken.
Misschien dat je eens een beetje verder kan kijken en zien wat die mensen zeggen en doen en ze daarop afrekenen want nu gaat het helemaal nergens over
Chivaz's denken gaat niet verder dan dit:quote:Op woensdag 3 juni 2026 09:26 schreef Superstom het volgende:
[..]
Wat is dit weer voor een enorme stro-pop redenatie de hele tijd? Jij hebt eenzijdig besloten dat het slecht is als iemand een socialist is en nu denk je een argument tegen mensen te hebben door ze de hele tijd voor socialist uit te maken.
Misschien dat je eens een beetje verder kan kijken en zien wat die mensen zeggen en doen en ze daarop afrekenen want nu gaat het helemaal nergens over
Ons hele systeem heeft een sterk socialistisch fundament. Dat geldt voor zo'n beetje heel Noordwest-Europa.quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoeveel voorbeelden wil je hebben dat het socialisme niet werkt?
Leuk je gejammer over socialisme maar we leven in het nu en de door jou zo opgehemelde trump die maakt nu het beleid..quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoeveel voorbeelden wil je hebben dat het socialisme niet werkt?
Ik weet dat je de afgelopen jaren het socialisme enorm bent gaan waarderen. Wellicht heb je toch last van enige schaamte met als gevolg dat je de Amerikaanse socialisten beschuldigt van het idee dat ze hun eigen ideologie niet kennen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Chivaz's denken gaat niet verder dan dit:
Socialist = communisme = Stalin = totalitarisme en genocide. Conclusie = socialisme is evil.
Op enige diepgang hoef je uiteraard niet te rekenen. Want waarom zou je je verdiepen in de wensen, ambities en doelstellingen van politici die zichzelf labelen als 'socialistisch'?
In de ogen van Amerikanen is Noordwest-Europa ook een 'socialistisch hellhole', Maar we hebben het hier toch verdomd goed voor elkaar. Om nog maar te zwijgen over onze noorderburen in Scandinavië.
En dan gaan de gop zeggen dat de Democraten geld verspillen aan onzinnige dingen, zoals Trump overal wegwissen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Trump z'n naam zal in ieder geval overal uitgewist worden wanneer er weer een Dem in het Witte Huis zit.
Bernie Sanders weet heel goed wat het socialisme behelst waar hij voor zegt te staan.quote:Op woensdag 3 juni 2026 12:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik weet dat je de afgelopen jaren het socialisme enorm bent gaan waarderen. Wellicht heb je toch last van enige schaamte met als gevolg dat je de Amerikaanse socialisten beschuldigt van het idee dat ze hun eigen ideologie niet kennen.
Dan kunnen we verwijzen naar het Romeinse Rijk, toch ook geen lullig landje. Daar was de ‘damnatio memoriae’ een redelijk normale gang van zaken.quote:Op woensdag 3 juni 2026 12:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En dan gaan de gop zeggen dat de Democraten geld verspillen aan onzinnige dingen, zoals Trump overal wegwissen.
quote:Op woensdag 3 juni 2026 12:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik weet dat je de afgelopen jaren het socialisme enorm bent gaan waarderen. Wellicht heb je toch last van enige schaamte met als gevolg dat je de Amerikaanse socialisten beschuldigt van het idee dat ze hun eigen ideologie niet kennen.
quote:Op woensdag 3 juni 2026 02:40 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar ipv je zo druk te maken over het hokje waar je Sanders (e.a.) zo graag in wil stoppen, wat vind je zelf van het voorstel?
Andersom. Het idee dat het wel werkt komt juist vanuit Sovjet propaganda.quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bernie Sanders weet heel goed wat het socialisme behelst waar hij voor zegt te staan.
Ik vraag me vooral af of jij dat ook weet. Want stellen dat socialisme 'nooit iets goeds heeft gebracht' is nou typisch dat binaire Amerikaanse denken dat niets is gestoeld op feiten, maar op angstbeelden van de Sovjet-Unie en aanverwante staten.
Ja, daar wordt nog echt wat voor de mensen gedaan....quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Andersom. Het idee dat het wel werkt komt juist vanuit Sovjet propaganda.
De Noord-Europese verzorgingsstaten zijn ook gewoon een vorm van socialisme, Willempie.quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Andersom. Het idee dat het wel werkt komt juist vanuit Sovjet propaganda.
Dat beweert niemand.quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:23 schreef MoreDakka het volgende:
Oh natuurlijk, als je een vrije markt land als Nederland als socialistisch gaat bestempelen kun je altijd elke discussie winnen
Inb4, 'ja dat telt niet mee, we zijn niet beter dan Rusland'.quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De Noord-Europese verzorgingsstaten zijn ook gewoon een vorm van socialisme, Willempie.
In West-Europa hebben we sociale democratie, kapitalistische open markten met een overheid die op een aantal punten een stevige vinger in de pap heeft. Dat is geen socialisme, en ook geen 'vorm van', omdat de fundamenten van socialisme hier haaks op staan. Leuk geprobeerd, maar nee.quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De Noord-Europese verzorgingsstaten zijn ook gewoon een vorm van socialisme, Willempie.
Precies, want socialisme is inherent incompatibel met kapitalisme. Dat weten Sanders en Mamdami ook. Daarom bestaan socialistische landen dan ook vrijwel niet meer, omdat kapitalisme veel beter is.quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat beweert niemand.
Maar Amerikaanse 'socialisten', zoals Sanders en Mamdami (want daar hebben we het over), hebben ook plannen om het kapitalisme omver te werpen.
Ja, daarom gaat het zo slecht in landen als Noorwegen, Zweden, en Denemarken, natuurlijk.quote:Op woensdag 3 juni 2026 19:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Precies, want socialisme is inherent incompatibel met kapitalisme.
Dat zijn uitgesproken kapitalistische landen met een sterke verzorgingsstaat. Sterker nog, die landen scoren vaak als een van de hoogste als het gaat om marktvrijheden.quote:Op woensdag 3 juni 2026 20:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, daarom gaat het zo slecht in landen als Noorwegen, Zweden, en Denemarken, natuurlijk.
Nogmaals, we hebben het hier over de praktische invulling. Over hoe het 'socialisme' wordt ingevuld door Amerikaanse linksen zoals Bernie Sanders. En zijn wensen en ambities komen overeen met hoe Noord-Europese landen hun verzorgingsstaten vormgeven. Daar gaat het om.quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
In West-Europa hebben we sociale democratie, kapitalistische open markten met een overheid die op een aantal punten een stevige vinger in de pap heeft. Dat is geen socialisme, en ook geen 'vorm van', omdat de fundamenten van socialisme hier haaks op staan. Leuk geprobeerd, maar nee.
Dus het bewijs dat kapitalisme en socialisme kunnen samengaan.quote:Op woensdag 3 juni 2026 20:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zijn uitgesproken kapitalistische landen met een sterke verzorgingsstaat. Sterker nog, die landen scoren vaak als een van de hoogste als het gaat om marktvrijheden.
Het is geen socialisme. Bij socialisme ligt de nadruk juist op collectieve controle van de staat over bedrijven om zo vermeende uitbuiting en ongelijkheid tegen te gaan en economische gelijkheid te garanderen. Echter omdat hier ook het winstoogmerk als problematisch wordt gezien, stagneert innovatie en productie waardoor welvaart afneemt.quote:Op woensdag 3 juni 2026 20:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus het bewijs dat kapitalisme en socialisme kunnen samengaan.
Economische gelijkheid is helemaal geen doel van socialisme. De stroming gaat voor eerlijke verdeling van de welvaart. Ook socialisten willen dat een dokter meer verdient dan een barman.quote:Op woensdag 3 juni 2026 21:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is geen socialisme. Bij socialisme ligt de nadruk juist op collectieve controle van de staat over bedrijven om zo vermeende uitbuiting en ongelijkheid tegen te gaan en economische gelijkheid te garanderen. Echter omdat hier ook het winstoogmerk als problematisch wordt gezien, stagneert innovatie en productie waardoor welvaart afneemt.
De Scandinavische landen hanteren een zeer vrije markt (vrije concurrentie, weinig regeldruk, privaat bezit, makkelijk ontslag, geen minimumloon) gecombineerd met een brede verzorgingsstaat (hoge belastingen, goede sociale voorzieningen).
Klopt, een combinatie van kapitalisme en socialisme.quote:Op woensdag 3 juni 2026 21:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is geen socialisme. Bij socialisme ligt de nadruk juist op collectieve controle van de staat over bedrijven om zo vermeende uitbuiting en ongelijkheid tegen te gaan en economische gelijkheid te garanderen. Echter omdat hier ook het winstoogmerk als problematisch wordt gezien, stagneert innovatie en productie waardoor welvaart afneemt.
De Scandinavische landen hanteren een zeer vrije markt (vrije concurrentie, weinig regeldruk, privaat bezit, makkelijk ontslag, geen minimumloon) gecombineerd met een brede verzorgingsstaat (hoge belastingen, goede sociale voorzieningen).
Nee, juist niet. Dat zeg je zelf desnoods ook al:quote:Op woensdag 3 juni 2026 20:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, we hebben het hier over de praktische invulling. Over hoe het 'socialisme' wordt ingevuld door Amerikaanse linksen zoals Bernie Sanders. En zijn wensen en ambities komen overeen met hoe Noord-Europese landen hun verzorgingsstaten vormgeven. Daar gaat het om.
Er zijn geen plannen om het kapitalisme omver te werpen in West-Europa. Er zijn ook geen socialistische landen. Mij boeit het verder niet zoveel, maar als je Sanders geen socialist wil noemen moet je dat zelf weten. Het is alleen onzin, hij zegt zelf dat hij dat wel is en daar naar streeft. Wat dat betreft heb ik meer respect voor Bernie dan voor jou, hij zegt tenminste wat hij is en waar hij voor staat.quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar Amerikaanse 'socialisten', zoals Sanders en Mamdami (want daar hebben we het over), hebben ook plannen om het kapitalisme omver te werpen.
Ja die zitten net zo fout natuurlijkquote:Op woensdag 3 juni 2026 19:59 schreef Vis1980 het volgende:
Honderd procent dat de Amerikanen ons land als socialistisch zien.
Het is in ieder geval stukken socialistischer. De beste landen combineren socialisme als in een ieder heeft recht op toegang tot zorg, vangnetten, arbeidersrechten, leefomstandigheden, werkomstandigheden enz, met het kapitalisme en ik denk dat Amerika zich vooral op het kapitalisme staart, maar wel net doet alsof ze de beste omstandigheden hebben. Veel Amerikanen geloven dat, maar wonen intussen in een land waar een paar personen alles kunnen opharken en je dan ook nog eens gaan vertellen dat je blij mag zijn dat ze werk voor jou verschaffen voor een laag salaris.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja die zitten net zo fout natuurlijk
Je realiseert je hopelijk hoeveel merkwaardige claims je hier maakt?quote:Op woensdag 3 juni 2026 21:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Economische gelijkheid is helemaal geen doel van socialisme. De stroming gaat voor eerlijke verdeling van de welvaart. Ook socialisten willen dat een dokter meer verdient dan een barman.
Het socialisme zorgt juist voor meer innovatie omdat meer mensen de middelen krijgen zich te ontwikkelen. Onder kapitalisme zien we juist dat innovatie stagneert. Men is meer bezig met winst dan met innovatie.
Productie stagneert niet onder socialisme, kijk naar China hun productie doet het beter dan die van het kapitalistische westen. Je ziet ook dat kapitalisme veel werk met lage productiviteit creert bijvoorbeeld bullshit banen.
Zoals in China zeker? Dat kent niet eens een democratie.quote:Op woensdag 3 juni 2026 21:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
In elk geval gaat socialisme veel beter samen met democratie. Zoals we zien is democratie onder kapitalisme lastig want rijken zeker in de Amerikaanse politiek hebben veel te veel te zeggen. Ze hebben controle over de media, ze hebben teveel toegang tot de wetgevende macht, ze kunnen wetten en regels negeren die voor anderen wel gelden enzovoort. Op die manier zien we dat in Amerika vooral de miljardairs erop vooruit gaan ten koste van de rest. Dat is niet goed voor de economie. Wat nodig zal zijn is het afschaffen van Citizens United en een vermogenstax. Dat Bezos met wat simpele trucks geen belasting betaald en soms zelfs geld van de overheid krijgt laat wel zien hoe krom het systeem is.
Vreemd waarom je China socialistisch noemt. Je weet dat communisme iets anders is. Verder: economisch gezien is China een stuk kapitalistischer geworden, en daardoor is de ongelijkheid inderdaad enorm toegenomen. Ook kunnen twee waarheden tegelijk bestaan: kapitalisme én communisme temperen innovatie.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je realiseert je hopelijk hoeveel merkwaardige claims je hier maakt?
Je stelt dat socialisten een eerlijke verdeling van de welvaart willen, vervolgens wijs je naar China om te bewijzen dat socialisme goed is voor de productie. Tegelijkertijd kent China enorm veel ongelijkheid. En je stelt dat kapitalisme de innovatie stagneert, maar als je kijkt naar de innovatie index (bron) staat China daar 'slechts'10e, achter allemaal kapitalistische landen.
China's productie is weliswaar hoog, dat zeker. Maar dat kan alleen maar binnen het huidige model van lage lonen en gigantische lange uren. De bekende '996 cultuur', werknemers in China halen soms wel 72 uur per week.
[..]
Zoals in China zeker? Dat kent niet eens een democratie.
quote:Bernie Sanders does not oppose the concept of a free market or private enterprise, but he is firmly against unfettered, "uber-capitalism". He advocates for the heavy regulation of large corporations, the breakup of monopolies, and the implementation of a strong social safety net similar to Nordic social democracies.
Bron
Dat in China veel ongelijkheid is bevestigd toch wat ik zeg. Socialisme wil eerlijker verdeling van de welvaart geen economische gelijkheid. Dat is onwenselijk dan heeft niemand iets om naar te streven.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je realiseert je hopelijk hoeveel merkwaardige claims je hier maakt?
Je stelt dat socialisten een eerlijke verdeling van de welvaart willen, vervolgens wijs je naar China om te bewijzen dat socialisme goed is voor de productie. Tegelijkertijd kent China enorm veel ongelijkheid.
China staat gewoon boven Duitsland in die lijst wat betreft innovatie.quote:En je stelt dat kapitalisme de innovatie stagneert, maar als je kijkt naar de innovatie index (bron) staat China daar 'slechts'10e, achter allemaal kapitalistische landen.
Vrij willekeurige claim, in Japan is ook een verziekte werkcultuur. In Amerika kunnen mensen ook meerdere banen nodig hebben o rond te komen.quote:China's productie is weliswaar hoog, dat zeker. Maar dat kan alleen maar binnen het huidige model van lage lonen en gigantische lange uren. De bekende '996 cultuur', werknemers in China halen soms wel 72 uur per week.
Rare uitspraak, China was democratisch voordat het communistisch werd. Natuurlijk kennen ze democratie.quote:Zoals in China zeker? Dat kent niet eens een democratie.
Klopt als een bus! Mag óók eens gezegd wordenquote:Op donderdag 4 juni 2026 08:14 schreef Chivaz het volgende:
Maar op een of andere manier begrijp ik blijkbaar zelf het socialisme niet.
In lala land genaamd AMV doen dit soort bizarre beweringen het altijd goed. Lolquote:Op donderdag 4 juni 2026 08:48 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Klopt als een bus! Mag óók eens gezegd worden
Maar noem het vooral geen socialisme ondanks dat de organisatie waar al die Bernie bros lid van waren zichzelf socialisten noemen.quote:Capitalism is a system designed by the owning class to exploit the rest of us for their own profit. We must replace it with democratic socialism, a system where ordinary people have a real voice in our workplaces, neighborhoods, and society.
We believe there are many avenues that feed into the democratic road to socialism. Our vision pushes further than historic social democracy and leaves behind authoritarian visions of socialism in the dustbin of history.
We want a democracy that creates space for us all to flourish not just survive and answers the fundamental questions of our lives with the input of all. We want to collectively own the key economic drivers that dominate our lives, such as energy production and transportation. We want the multiracial working class united in solidarity instead of divided by fear. We want to win “radical” reforms like single-payer Medicare for All, defunding the police/refunding communities, the Green New Deal, and more as a transition to a freer, more just life.
We want a democracy powered by everyday people. The capitalist class tells us we are powerless, but together we can take back control.
Hij noemt zich zelf toch een democratic socialist? Daar ging zijn hele campagne notabene over in 2016 en wat vond iedereen het prachtig. Zoals je ziet vind de DSA dat het type socialisme veel verder moet gaan dan de sociale democratie. Ze praten hier over onteigening van privaat bezit en de controle over dat bezit in handen te plaatsen van het collectief.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:06 schreef Basp1 het volgende:
Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaald hem wel.
Chivaz laat ons eens uitspraken zien van Bernie dat hij echt een socialistische staat alla Cuba wilt optuigen.
In mijn opinie wilt hij namelijk een soort Europees sociaal stelsel invoeren waarbij burgers iets meer beschermd worden en de mogelijkheid hebben om een betaalbare zorgverzekering af te sluiten. Misschien nog wel een minimumloon instellen om met 40 uur werk in dat land te kunnen leven.
Al noemen ze het Sesamstraat. Hoezo is hetgeen hier wordt opgenoemd een probleem? Lijkt me een zeer wenselijke situatie in plaats van de extreme welvaart die er nu bij een extreem klein groepje ontstaat terwijl de rest van de mensheid het steeds lastiger krijgt.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:05 schreef Chivaz het volgende:
Ik post hem nog maar een keer want blijkbaar is het nodig.
https://www.dsausa.org/about-us/what-is-democratic-socialism/
[..]
Maar noem het vooral geen socialisme ondanks dat de organisatie waar al die Bernie bros lid van waren zichzelf socialisten noemen.
Het is een beetje hetzelfde als ontkennen dat Anton Mussert een nazi was.
Ik hoef niet bij dat extreem kleine clubje te horen, daar net onder is al ruim voldoende voor mij.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:17 schreef Friggles het volgende:
[..]
Al noemen ze het Sesamstraat. Hoezo is hetgeen hier wordt opgenoemd een probleem? Lijkt me een zeer wenselijke situatie in plaats van de extreme welvaart die er nu bij een extreem klein groepje ontstaat terwijl de rest van de mensheid het steeds lastiger krijgt.
Of denk je dat jij je op termijn bij dat extreem kleine groepje gaat vestigen? Dan snap ik dat je er anders in staat.
Lol.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:26 schreef Chivaz het volgende:
Maar ben jij net zoals die andere democratic socialists van mening dat de sociale democratie tekort schiet als het gaat om de herverdeling van de welvaart?
Een van de rijkste landen ter wereld waar een groot percentage van de mensen geen betaalbare ziektekosten verzekering kan afsluiten en het willen hebben over herverdeling van welvaart. Herverdeling van welvaart waarbij de rijken daar al procentueel van hun inkomen minder afdragen dan armen. Is dat het herverdeling van welvaart of gewoon een eerlijkere vorm van belastingheffing.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik hoef niet bij dat extreem kleine clubje te horen, daar net onder is al ruim voldoende voor mij.
Maar ben jij net zoals die andere democratic socialists van mening dat de sociale democratie tekort schiet als het gaat om de herverdeling van de welvaart?
Oh alleen de nuts voorzieningen, zeg dat dan. Maar wat bedoelen ze dan eigenlijk met het idee dat de sociale democratie te kort schiet?quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:25 schreef Basp1 het volgende:
Waar praat hij nu opeens in je geqoute stuk over onteigening.
Hij heeft het over nuts voorzieningen als energie en water terug naar de overheid brengen. Wat natuurlijk in de meeste Europese landen nooit zover geprivatiseerd is dat het entiteiten zijn geworden die totaal los van overheden staan.
Wat vinden de Uberkapitalisten hier eigen van het ontstaan van een monopolist als space x die alle opdrachten de de Nasa in de schoot geworpen krijgt.
SpaceX levert de beste diensten voor de laagste prijs. Ze lanceren goedkoper dan wie dan ook, wellicht dat Bezos met zijn bedrijf concurrentie kan bieden en dat is een goede zaak. Wellicht word het lanceren van raketten nog veel goedkoper dan nu het geval is.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:25 schreef Basp1 het volgende:
Waar praat hij nu opeens in je geqoute stuk over onteigening.
Hij heeft het over nuts voorzieningen als energie en water terug naar de overheid brengen. Wat natuurlijk in de meeste Europese landen nooit zover geprivatiseerd is dat het entiteiten zijn geworden die totaal los van overheden staan.
Wat vinden de Uberkapitalisten hier eigen van het ontstaan van een monopolist als space x die alle opdrachten de de Nasa in de schoot geworpen krijgt.
quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:39 schreef Chivaz het volgende:
Overigens gaat SpaceX binnenkort naar de beurs, misschien moet je wat aandelen kopen zodat je mee kan profiteren van de geniale zakeninstincten van Elon Musk.
Uit welk beleidsplan van Bernie zou dat nu blijken?quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:36 schreef Chivaz het volgende:
Als Scandinavië het einddoel is oftewel de sociale democratie waarom willen de socialisten dan verder gaan?
Ik vind het systeem dat we in Nederland hebben vrij behoorlijk. Al gaat ook dat de verkeerde kant op en zouden we vermogen best wat anders mogen belasten. Privatisering van diverse voorzieningen heb ik ook mijn twijfels bij. Een paar decennia VVD-beleid heeft ons niet vooruit gebracht, al is het ook weer geen gigantische regressie geweest.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik hoef niet bij dat extreem kleine clubje te horen, daar net onder is al ruim voldoende voor mij.
Maar ben jij net zoals die andere democratic socialists van mening dat de sociale democratie tekort schiet als het gaat om de herverdeling van de welvaart?
Dat is een verklaring, + dat amerikanen geen notie hebben.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:44 schreef Friggles het volgende:
Maar zo steekt de wereld doorgaans toch niet in elkaar. Het is zaak om een stap in de goede richting te zetten, dus dan kun je maar beter hoog inzetten zodat de stap er in ieder geval voor zorgt dat je ergens terechtkomt waar je wil komen.
Ja maar het Cubaanse regime is niet zo fris en bovendien communistisch, dus daar mag de bevolking best wel voor gestraft worden want misschien dat ze dan in opstand komen tegen het regime.quote:Op donderdag 4 juni 2026 10:18 schreef Basp1 het volgende:
Wat vinden onze kapitalisten eigenlijk van de Amerikaanse blokkade van olietankers tegen Cuba. Cuba dat de vs nergens mee bedreigt. Zijn de magas nu echt zo bang dat hun eigen inwoners massaal voor het Cubaanse beleid zullen vallen dat ze daarom deze moderne vorm van een belegering toch rechtvaardigen..
Het ultieme kapitalisme is al het geld voor jezelf, dat past mooi bij deze bedenkelijke oorlogen en bemoeien met andere landen. Minder overheidsbemoeienis for me, more for you, mhuhahahaha!quote:Op donderdag 4 juni 2026 10:18 schreef Basp1 het volgende:
Wat vinden onze kapitalisten eigenlijk van de Amerikaanse blokkade van olietankers tegen Cuba. Cuba dat de vs nergens mee bedreigt. Zijn de magas nu echt zo bang dat hun eigen inwoners massaal voor het Cubaanse beleid zullen vallen dat ze daarom deze moderne vorm van een belegering toch rechtvaardigen..
'Moet je maar aandelen kopen van een Zuid-Afrikaan!'quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een van de rijkste landen ter wereld waar een groot percentage van de mensen geen betaalbare ziektekosten verzekering kan afsluiten en het willen hebben over herverdeling van welvaart. Herverdeling van welvaart waarbij de rijken daar al procentueel van hun inkomen minder afdragen dan armen. Is dat het herverdeling van welvaart of gewoon een eerlijkere vorm van belastingheffing.
Bijzondere post. Jij ziet jezelf niet als een kapitalist?quote:Op donderdag 4 juni 2026 10:18 schreef Basp1 het volgende:
Wat vinden onze kapitalisten eigenlijk van de Amerikaanse blokkade van olietankers tegen Cuba. Cuba dat de vs nergens mee bedreigt. Zijn de magas nu echt zo bang dat hun eigen inwoners massaal voor het Cubaanse beleid zullen vallen dat ze daarom deze moderne vorm van een belegering toch rechtvaardigen..
Als je geen kapitaal hebt, waarom zou je? Bovendien, dan ben je hooguit een kapitalisten-fanboy.quote:Op donderdag 4 juni 2026 11:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzondere post. Jij ziet jezelf niet als een kapitalist?
Hoe zou je jezelf dan omschrijven? Een socialist?quote:Op donderdag 4 juni 2026 11:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je geen kapitaal hebt, waarom zou je? Bovendien, dan ben je hooguit een kapitalisten-fanboy.
Zo jammer weer dat jij en anderen gewoon niet ingaan op normale vragen wat jullie nu eigenlijk vinden het huidige beleid van de VS.quote:Op donderdag 4 juni 2026 11:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzondere post. Jij ziet jezelf niet als een kapitalist?
Ik ben niet zo van het hokjesdenken.quote:Op donderdag 4 juni 2026 11:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hoe zou je jezelf dan omschrijven? Een socialist?
Waar wordt die vraag gesteld?quote:Op donderdag 4 juni 2026 11:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zo jammer weer dat jij en anderen gewoon niet ingaan op normale vragen wat jullie nu eigenlijk vinden het huidige beleid van de VS.
Niet zo zwart-wit, nee.quote:
Idd. Er is geen perfect systeem dus je komt altijd op compromissen uit.quote:Op donderdag 4 juni 2026 11:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niet zo zwart-wit, nee.
Ja, ik vind centen fijn. Nee, ik ben niet zo achterlijk om te kiezen voor een systeem waar het ikke ikke ikke en de rest kan stikken is.
Waar dat op uitdraait zien we nu in de VS.
Ze gaan vermogen al anders belasten en het is maar de vraag of dat voordelig is voor de economie. Wat dat betreft word Nederland straks een pionier met het belasting heffen op fictieve rendementen. Ik ben heel erg benieuwd wat dat gaat doen met al die kleine investeerders die wat extra bij willen verdienen met crypto/aandelen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:44 schreef Friggles het volgende:
[..]
Ik vind het systeem dat we in Nederland hebben vrij behoorlijk. Al gaat ook dat de verkeerde kant op en zouden we vermogen best wat anders mogen belasten. Privatisering van diverse voorzieningen heb ik ook mijn twijfels bij. Een paar decennia VVD-beleid heeft ons niet vooruit gebracht, al is het ook weer geen gigantische regressie geweest.
Hoe het in de VS is geregeld nu, zo zou het in ieder geval niet moeten. Dan kun je helemaal afgaan op dat ene zinnetje dat de sociale democratie zoals in West-Europa nog niet ver genoeg gaat. Maar zo steekt de wereld doorgaans toch niet in elkaar. Het is zaak om een stap in de goede richting te zetten, dus dan kun je maar beter hoog inzetten zodat de stap er in ieder geval voor zorgt dat je ergens terechtkomt waar je wil komen.
Iedereen die een baan heeft en een beetje verstandig met zijn geld omgaat kan een redelijk kapitaal bij elkaar sprokkelen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 11:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je geen kapitaal hebt, waarom zou je? Bovendien, dan ben je hooguit een kapitalisten-fanboy.
Kun je ook melden wat dat bedrag precies is....?quote:Op donderdag 4 juni 2026 11:51 schreef Chivaz het volgende:
Wat dat betreft verbaas ik mij nog steeds over de liefde van Koosvogels voor het limitarisme dat stelt dat boven een bepaald bedrag de overheid dat geld voor 100% moet belasten voor het grote goed.
Je kunt natuurlijk zeggen: iedereen die werkt en een beetje verstandig met geld omgaat kan vermogen opbouwen. Dat klopt tot op zekere hoogte. Maar dat is niet waar de discussie echt over gaat.quote:Op donderdag 4 juni 2026 11:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Iedereen die een baan heeft en een beetje verstandig met zijn geld omgaat kan een redelijk kapitaal bij elkaar sprokkelen.
Ik vind het oprecht jammer dat zoveel mensen blijkbaar zoveel afgunst zitten dat ze vinden dat de overheid maar moet roven onder het mom van eerlijk delen.
Wat dat betreft verbaas ik mij nog steeds over de liefde van Koosvogels voor het limitarisme dat stelt dat boven een bepaald bedrag de overheid dat geld voor 100% moet belasten voor het grote goed.
Dat is dus een voormalig VVD stemmer die iets te lang in de verkeerde kringen heeft gezeten.
Als jij jezelf blijkbaar wel als kapitalist betiteld zat dat in de eerste zin die je emotioneel zo triggerde dat je het over het hoofd ziet..quote:
Ja mooi. Maar wel een full-exit dan graag en je niet meer beslissen met interne aangelegenheden in Nederland. Zoals verkiezingen of de maatschappelijke opinie.quote:Op donderdag 4 juni 2026 11:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ze gaan vermogen al anders belasten en het is maar de vraag of dat voordelig is voor de economie. Wat dat betreft word Nederland straks een pionier met het belasting heffen op fictieve rendementen. Ik ben heel erg benieuwd wat dat gaat doen met al die kleine investeerders die wat extra bij willen verdienen met crypto/aandelen.
Jammer alleen voor Nederland dat je relatief eenvoudig kan verhuizen naar België of Duitsland waar dit soort waanzinnige plannen niet bestaan.
En even de genoten gratis voordelen alsnog terugbetalen, zoals opleiding, gezondheidszorg etc.quote:Op donderdag 4 juni 2026 15:01 schreef Friggles het volgende:
[..]
Ja mooi. Maar wel een full-exit dan graag en je niet meer beslissen met interne aangelegenheden in Nederland. Zoals verkiezingen of de maatschappelijke opinie.
Best hilarisch dat mensen er meer dan 10 jaar voor nodig hadden om erachter te komen dat het allemaal waardeloos is. Het hele idee achter crypto werkt alleen als je iemand kan vinden die nog meer betaald voor je waardeloze internemuntje dan je zelf hebt gedaan.quote:
En het werd keihard ontkend door Hegseth toen er een vraag over was tijdens zijn hearing gister.quote:Op donderdag 4 juni 2026 23:30 schreef GarlandBriggs het volgende:
Breaking! Sleeper Cell gesignaleerd IN het Witte Huis!!
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3mnifquh3d523
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3mnifp3hf4u2h
Ook heel bijzonder dat Rubio Trump's nachtelijke telefoontjes als argument gebruikt dat Trump juist niet slaapt.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 00:22 schreef AnneX het volgende:
[..]
En het werd keihard ontkend door Hegseth toen er een vraag over was tijdens zijn hearing gister.
Quote:…” the guy does not sleep….”
N.b. na tonen van de video clip.
Op 0.46 sec. Bekijk deze YouTube-video
Rep. Lieu is een baas.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 00:22 schreef AnneX het volgende:
[..]
En het werd keihard ontkend door Hegseth toen er een vraag over was tijdens zijn hearing gister.
Quote:…” the guy does not sleep….”
N.b. na tonen van de video clip.
Op 0.46 sec. Bekijk deze YouTube-video
Het zou me niet verbazen als Rubio ook nog andere dingen doet met Trump in de nacht als je hem zo gepassioneerd Trump hoort verdedigen maar dat kan hij niet opvoeren als argument hier natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 02:14 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ook heel bijzonder dat Rubio Trump's nachtelijke telefoontjes als argument gebruikt dat Trump juist niet slaapt.
Het hele idee achter fiatgeld werkt ook alleen maar omdat we met zijn allen vinden dat dat iets waard is.quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Best hilarisch dat mensen er meer dan 10 jaar voor nodig hadden om erachter te komen dat het allemaal waardeloos is. Het hele idee achter crypto werkt alleen als je iemand kan vinden die nog meer betaald voor je waardeloze internemuntje dan je zelf hebt gedaan.
Toch bijzonder dat bitcoin nog zo lang zo hoog blijft staan. Laat wel zien hoe irrationeel markten zijn.
Gaat wel gedonder opleveren de cryptobubbel en AI bubbel die tegelijk op barsten staan.
Dat is toch gewoon het vertrouwde riedeltje? Volgens Trump gaat zijn nieuwe DNI nu eindelijk bewijs leveren voor dat de verkiezingen in 2020 rigged waren.quote:
Het verschil is wel dat je in elke winkel dat fiatgeld nodig hebt om je koelkast te vullen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 07:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Het hele idee achter fiatgeld werkt ook alleen maar omdat we met zijn allen vinden dat dat iets waard is.
Sowieso wás het volgens Trump al bewezen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 07:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon het vertrouwde riedeltje? Volgens Trump gaat zijn nieuwe DNI nu eindelijk bewijs leveren voor dat de verkiezingen in 2020 rigged waren.
Het stelt niet veel voor.De senaat moet meestemmen en als Trump niet ondertekent is het geen wet, is hij niet verplicht Oekraine te helpen. Dat wil hij ook niet...... want Poetin is zijn vriend.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 02:51 schreef Kijkertje het volgende:
Nog meer goed nieuws uit het Huis.
House approves Ukraine aid and Russian sanctions, defying Trump and GOP leaders
[ afbeelding ]
Géén idee wie van de Reps heeft meegestemd…Of zij herkiesbaar zijn…quote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het stelt niet veel voor.De senaat moet meestemmen en als Trump niet ondertekent is het geen wet, is hij niet verplicht Oekraine te helpen. Dat wil hij ook niet...... want Poetin is zijn vriend.
Ongelooflijk, als er dingen naar jou vernoemd worden, is dat omdat mensen dat graag willen, omdat je bijvoorbeeld grootse dingen hebt gedaan. Nee, Trump wil graag zelf overal zijn naam op hebben. Mensen die hem zogenaamd nog steunen zien echt wel hoe not done dit allemaal is.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 02:18 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Hij wil ook nog een (uiteraard naar hem vernoemde) 'Trump Promenade' aanleggen.
[ afbeelding ]
Bronquote:The Department of Health and Welfare (DHW) is working with local and state partners to investigate a recent increase in illnesses after consumption of unpasteurized (raw) milk. Since May 19, 2026, nearly 60 people have been identified who became ill after consuming raw milk. At least 45 of those people tested positive for campylobacteriosis, a bacterial infection, although not everyone who is sick was tested. Investigation and interviews of people reported as ill are ongoing and additional illness may be identified.
Jezuschristustehobbelpaardquote:Op vrijdag 5 juni 2026 11:33 schreef Vis1980 het volgende:
Blijf rouwe melk drinken, Maga!
[..]
Bron
Die gekke Pasteur was natuurlijk ook woke en een asset van Soros.
[ afbeelding ]
'Idioten!'
@Lord_Vetinariquote:
Nee, fiatgeld werkt omdat er een centrale bank en overheid achter zitten die garant staan voor de waarde van dat geld. De centralisatie ervan is ook hetgeen wat vertrouwen geeft aan de munt. Het ontbreken daarvan bij crypto, wat een decentrale munt als startpunt had is dan ook de reden dat het geen toekomst heeft.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 07:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Het hele idee achter fiatgeld werkt ook alleen maar omdat we met zijn allen vinden dat dat iets waard is.
Doet me denken aan de toespraak van JD Vance toen-ie bij Orbán op verziede was.quote:
quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ongelooflijk, als er dingen naar jou vernoemd worden, is dat omdat mensen dat graag willen, omdat je bijvoorbeeld grootse dingen hebt gedaan. Nee, Trump wil graag zelf overal zijn naam op hebben. Mensen die hem zogenaamd nog steunen zien echt wel hoe not done dit allemaal is.
Nee. Het is iets waard omdat het economische output vertegenwoordigd. Omdat er een staat is die waarde ervan kan garanderen. Omdat gigantische instituties het gebruiken.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 07:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Het hele idee achter fiatgeld werkt ook alleen maar omdat we met zijn allen vinden dat dat iets waard is.
Heel vervelend voor de slachtoffers. Fred Marree uit Nederland werd ook (per ongeluk, niet expres) doodverklaard en zijn pensioen stopte, zijn rijbewijs en paspoort waren ongeldig en het viel nog niet mee alles weer terug te draaien. “U bent dood. Sorry”.quote:
Waarvoor garant staat? Als er hyperinflatie is, staat de ECB noch de overheid nergens garant voor. Het DGS is geen garantstelling van waarde.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:20 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Nee, fiatgeld werkt omdat er een centrale bank en overheid achter zitten die garant staan voor de waarde van dat geld.
Het staat er garant voor dat ik mijn geld krijg als een bank failliet gaat (tot zekere hoogte) en ik het niet kwijt ben zoals bij een cryptobedrijf, dat hebben we van de week nog kunnen lezen over Knaken.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 20:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Waarvoor garant staat? Als er hyperinflatie is, staat de ECB noch de overheid nergens garant voor. Het DGS is geen garantstelling van waarde.
quote:Two members of a three-judge panel of the U.S. Court of Appeals for the District of Columbia Circuit repeatedly pressed administration lawyers about its argument that President Donald Trump’s pet project — now well underway — could not be stopped by the courts even if it was found to be illegal, because it was too far along and involved significant national security interests.
“When did it become a fait accompli?” Judge Patricia Millett asked. “If this were complete lawlessness by the government … it couldn’t be stopped?”
“On these theories, I think that’s right,” replied Yaakov Roth, a Justice Department attorney.
Millett, an Obama appointee, peppered Roth with questions about the extent of the Trump administration’s view of its power to “move fast and break things” without being subject to legal challenge.
“If the government decides, very quickly, to bulldoze the Statue of Liberty — the people whose ancestors that was the first thing they saw coming to this country, but the government moved too fast — nothing can be done?” the judge asked.
“I think that’s right, yes,” Roth responded.
Een systeem, waarbij er veel meer verliezers zijn dan winnaars, eindigt altijd in extremen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 21:20 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Het staat er garant voor dat ik mijn geld krijg als een bank failliet gaat (tot zekere hoogte) en ik het niet kwijt ben zoals bij een cryptobedrijf, dat hebben we van de week nog kunnen lezen over Knaken.
Daarnaast is het ook een taak van de ECB om te zorgen dat situaties van hyperinflatie niet op kunnen treden en de koers van de Euro zoveel mogelijk stabiel te houden, dat zorgt ervoor dat je ook daadwerkelijk met een munt kan handelen.
Men geeft nu al enorm veel geld uit aan valutatermijncontracten om de relatief kleine koersverschillen op te vangen tussen sommige valuta's. En dan heb je een Bitcoin die afgelopen maand 17000 aan waarde verloor, op die instabiliteit kan je geen economie bouwen. Het is leuk om mee te speculeren maar dat is het dan ook.
You'll own nothing and you'll be happy. Briljant! Als je dat niet snapt ben je gewoon een mak schwaa .. eh.. schaap.quote:
Ghoul Miller has entered the chat...quote:
Trump was zelfs 5 jaar geleden nog energiek. En nu is het een zielig hoopje mens die zijn ogen niet meer kan openhouden.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 10:09 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3mnl3opvjdu2g
Er zijn geen woorden voor, hoe over-de-datum dit schertsfiguur is
Dit was de gek 10 jaar geleden. Dezelfde idioot maar dan helder en niet wegrottend.
Bekijk deze YouTube-video
Het lijkt echt of 10 jaar waanzin, complottheorieën en het eindeloze liegen hem hebben gemaakt zoals in die eerste clip
Wat natuurlijk een beetje onzinnig is om dat aan Mamdani toe te schrijven want beleidswijzigingen hebben wel een nodig om plaats te vinden en al helemaal om effect te sorteren op dit soort statistieken.quote:
Het is natuurlijk sowieso al tijden een Democratisch bolwerkquote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat natuurlijk een beetje onzinnig is om dat aan Mamdani toe te schrijven want beleidswijzigingen hebben wel een nodig om plaats te vinden en al helemaal om effect te sorteren op dit soort statistieken.
Het ligt kennelijk aan de politie en hun beleid. Een burgemeester kan daar wel wat invloed en druk op uitoefenen maar de concrete macht is beperkt.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:08 schreef viagraap het volgende:
Zijn er concrete beleidskeuzes van Mamdani die hier aan bij hebben gedragen of is het een trend die eerder begonnen is? Van veel Republikeinen weten we immers dat ze maar wat graag koketteren met de tweede optie.
Die schrijven vrij weinig over Mamdani.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is natuurlijk sowieso al tijden een Democratisch bolwerkEen partij die itt jaren 90 weer aan de linkerkant staat.
Andere 'prestaties' zoals het financieringstekort wegwerken kun je al meer aan Mamdani toeschrijven.
Dat vindt The Economist allemaal niet leukmet hun sneue hitpieces.
Deze week nog indirect:quote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die schrijven vrij weinig over Mamdani.
Ja, dat zijn dus geen hitpieces op Mamdani, maar kritiek op de politieke stroming waar hij toe behoort. Zou ook raar zijn dat een blad wat economisch meer in de centrumrechtse hoek zit al dat linkse populisme zou gaan toejuichen.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Deze week nog indirect:
https://www.economist.com(...)inst-gen-z-socialism
https://www.economist.com(...)-to-zack-and-beyondn
Ach ja, in de jaren twintig van de vorige eeuw vond The Economist een zekere Benito M. uit Italië een groots leider (met zijn Mars naar Rome) en kolonialisme een motor van beschaving.
"A liberal is someone who opposes every war except the current war and supports all civil rights movements except the one that's going on right now."
https://www.nu.nl/klimaat(...)lfstroom-staakt.htmlquote:Nederlandse klimaatwetenschappers dreigen cruciale oceaandata kwijt te raken nu de VS de stekker uit een netwerk van metingen trekt. Onderzoekers vrezen grotere onzekerheid over het stilvallen van de Golfstroom. Zij hebben de hoop gevestigd op Europa.
De Amerikaanse wetenschapsfinancier NSF heeft aangekondigd in juni te beginnen met ontmantelen. Het meetsysteem werd meer dan tien jaar geleden geplaatst in de Atlantische en Stille Oceaan, onder meer voor de westkust van de VS en bij Groenland. De diepzeestations meten onder andere de temperatuur, broeikasgassen en stromingen van het zeewater.
De data die nu al zo'n tien jaar in de oceaan worden verzameld, zijn essentieel voor klimaatonderzoek, zeggen klimaatwetenschappers tegen NU.nl. Zij maken er allemaal regelmatig gebruik van.
Die gegevens helpen onderzoekers de ontwikkelingen in de oceaan te begrijpen, zoals hoe snel deze opwarmt, hoeveel CO2 er wordt opgenomen en hoe de zeespiegel stijgt. Nederlandse onderzoekers gebruiken die inzichten bijvoorbeeld om veranderingen aan de kust in kaart te brengen, zegt Dewi Le Bars van het KNMI. De metingen zijn belangrijk voor de klimaatscenario's van het KNMI.
Daarnaast geven de data inzicht in hoe de opwarming van de aarde oceaanstromingen beïnvloedt, zoals de AMOC (vaak Golfstroom genoemd). Dat is een soort 'transportband' van warm water, die hier zorgt voor een prettig klimaat.
Verlies van kennis raakt Nederland
De AMOC kan deze eeuw nog stilvallen, verwacht een groep prominente wetenschappers. Dit klimaatkantelpunt heeft mogelijk rampzalige gevolgen voor Nederland: de winters kunnen hier veel kouder uitpakken en het wordt een stuk droger in Europa.
René van Westen is een van de bekendste AMOC-onderzoekers. "Deze metingen zijn van onschatbare waarde om de Golfstroom te begrijpen", vertelt hij. Het ontmantelen van meetapparatuur zorgt voor allerlei gaten in de data. Die worden nu gebruikt voor klimaatmodellen om toekomstscenario's te maken.
"Het is eigenlijk alsof je een groot deel van een tekst weglakt, waardoor je geen zinnen meer kunt lezen", vult klimaatwetenschapper Erik van Sebille (Universiteit Utrecht) aan. Er zijn wel alternatieven, waaronder Nederlandse boeien, maar die kunnen de Amerikaanse meetsystemen niet compleet vervangen.
Bovendien hebben Nederlandse oceanografen na 2028 nog geen zicht op financiering van het monitoren van de AMOC. Een deel van het geld kwam normaal gesproken uit de VS.
Ook VS zelf is de dupe
Het besluit van de regering-Trump past in een trend waarin de regering de wetenschap uitkleedt, onder meer door miljardenbezuinigingen op allerlei kennisinstellingen. Vorig jaar ontdekten we al dat het beleid van het Witte Huis ook het werk van Nederlandse onderzoekers bemoeilijkt. Voor hen kwam het nieuws dan ook niet als een verrassing.
"Toch is het iedere keer weer schrikken", zegt fysisch oceanograaf Sjoerd Groeskamp van het onderzoeksinstituut NIOZ. "Je denkt meteen: what's next?" Hij noemt het "pure symboolpolitiek". De oceanograaf weet namelijk dat de apparatuur relatief goedkoop is om te onderhouden.
Bovendien lijkt het niet bepaald in het belang van de Verenigde Staten te zijn om de oceaanobservaties te staken. Een Golfstroom die stilvalt heeft op lokaal niveau mogelijk rampzalige gevolgen in de VS. De oostkust, van Miami tot New York, wordt flink getroffen door zeespiegelstijging, zeggen Van Sebille en Le Bars.
Europa kan vuist maken
Toch is er onder de wetenschappers ook hoop dat de ontwikkelingen in de Amerikaanse politiek kansen biedt voor Europa. "Nederland kan het niet in zijn eentje oplossen, financieel niet en met het aantal experts dat we hebben ook niet", zegt Van Sebille. Maar Europa kan wél een vuist maken, denkt hij. De wetenschappers roepen daarom de Europese Unie op in beweging te komen.
En dat lijkt langzaam te gebeuren. Deze week lanceerde de Europese Commissie het OceanEye-initiatief. De EU trekt bijna 100 miljoen euro uit voor meer observaties van oceaanstromingen en zeespiegelstijging. Volgens de Commissie moet het project delen van het gat dat de VS achterlaat opvullen. Maar, zo geven de Eurocommissarissen toe, dat wordt geen eenvoudige opgave.
Groeskamp is blij met het initiatief, maar heeft zijn twijfels. Tijd voor trage bureaucratische processen is er volgens hem niet. Daarmee dreigen fundamentele data voorgoed verloren te gaan.
"We hebben veel te lang op de VS vertrouwd", voegt Van Sebille toe. "Als wij dit als samenleving belangrijk vinden - en dat zou moeten - dan zullen we moeten investeren."
Crime is legal, als je maar bij de goede groep hoort.quote:Trump pardons former US congressman convicted of securities fraud
https://www.reuters.com/w(...)-trading-2026-06-06/
Mooi hè, die rechtsstaat. Hebben wij in 'het Westen' toch maar mooi voor elkaar.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 16:32 schreef Montov het volgende:
[..]
Crime is legal, als je maar bij de goede groep hoort.
Werkt gewoon prima volgens sommigen in dit topic. Niets aan de hand.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 16:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mooi hè, die rechtsstaat. Hebben wij in 'het Westen' toch maar mooi voor elkaar.
Er gaan ondertussen zoveel miljarden richting het Trump syndicaat dat ze genoeg geld hebben om het altijd te kunnen ontlopen. Las vanochtend dat de Republikeinen momenteel ook hun best aan het doen zijn om toekomstige acties tegen Trump door de democraten te bemoeilijken.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 16:49 schreef Kijkertje het volgende:
Benieuwd of de Mar a Lago Maffia ooit nog aangepakt wordt ....
Video
[ afbeelding ]
Ja in Todd Blanche heeft Trump zijn Roy Cohn gevonden.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 17:23 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Er gaan ondertussen zoveel miljarden richting het Trump syndicaat dat ze genoeg geld hebben om het altijd te kunnen ontlopen. Las vanochtend dat de Republikeinen momenteel ook hun best aan het doen zijn om toekomstige acties tegen Trump door de democraten te bemoeilijken.
Daarnaast heeft crimineel zijn en criminele dingen doen niet altijd een vast rooster, zelfs georganiseerde misdaad niet.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het ligt kennelijk aan de politie en hun beleid. Een burgemeester kan daar wel wat invloed en druk op uitoefenen maar de concrete macht is beperkt.
Het is niet perfect, ik prefereer hem nog wel boven ophangen in de straat en brandstapels, of minder dramatisch met natte vingerwerk.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 16:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mooi hè, die rechtsstaat. Hebben wij in 'het Westen' toch maar mooi voor elkaar.
Dit gaat een dingetje worden inderdaad.quote:Op zondag 7 juni 2026 08:47 schreef la_perle_rouge het volgende:
Amerikaanse boeren hebben het al moeilijk met alle acties van Trump, en nu:
A flesh-eating parasite rarely seen in the US in six decades has been found in a calf in Texas, agriculture officials said, in an alarming development for the country’s cattle industry.
The new world screwworm fly (NWS) was confirmed in the animal in the south of the state, about 50 miles from the Mexico border, Brooke Rollins, the agriculture secretary, said late on Wednesday.
Was wetenschap en monitoren en samenwerken met midden Amerika toch ergens goed voor: https://bsky.app/profile/utopia-defer.red/post/3mng7vxqscs2c
One of the very first things that were gutted/interrupted by this admin was screw worm management but, in particular, the cooperative component with the Mexican government and agribusiness, who were desperate for maximum collaboration/management.
https://arstechnica.com/h(...)uth-texas-usda-says/
https://www.nu.nl/buitenl(...)au-opgeschroefd.htmlquote:Het Amerikaanse ministerie van Defensie ziet een toenemende spionagedreiging vanuit Israël. Het heeft daarom het dreigingsniveau hiervoor opgeschroefd naar het hoogste niveau, schrijven meerdere Amerikaanse media. Israël zou onderhandelingen van de Verenigde Staten met Iran hebben geprobeerd af te luisteren.
God's wil, he. Een echte Maga vindt dat niemand je dan hoeft te helpen, want als er arbeid nodig is voor een recht, kan het nooit een recht zijn (ja, meerdere maga's in dit topic kwamen hiermee). En dat is mooi, want als je erover nadenkt is voor elke humanitair of wettelijk recht iets waarbij (andere) mensen zich moeten inspannen en ja, meestal vanuit een werkende functie. Als je snel geopereerd moet worden, dan is de chirurg niet iemand die toevallig voorbij liep, maar een chirurg die zijn vak uitoefend. Recht op zorg, recht op stemmen, recht op verdediging, daar is allemaal arbeid voor nodig.quote:Op zondag 7 juni 2026 09:35 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Dit gaat een dingetje worden inderdaad.
Er is nu discussie of het schrappen van het preventieprogramma als onderdeel van DOGE de oorzaak is of dat (zoals de Republikeinen zeggen) de larven zijn meegereisd met immigranten ten tijde van Biden.
De eerste optie lijkt me waarschijnlijker.
En ja, daar is dus altijd arbeid bij betrokken. Kortom: maga is dom en de Nederlandse tak mogelijk nog dommer. Dezelfde mensen stelden dat wij als arbeiders in Europa veel te veel rechten hebben en dat is op zich al verbijsterend om een Europeaan te horen zeggen, maar bedrijven zijn nu eenmaal geen personen en het zou raar zijn als die volledig hun eigen gang zouden mogen gaan. Hup, weer lood in de benzine en apparatuur, asbest terug in de woningbouw, al die dingen waar bedrijven niet zelf mee gingen stoppen, maar uiteindelijk stopten door regelgeving, ten voordelen aan onze gezondheid. En zelfs met alle regelgeving en handhaving is dat nog niet perfect, maar er zijn dus idioten, zelfs in Nederland, die maar wat graag terug willen naar de ongezonde tijd, eentje stelde zelfs dat smog ramantisch is en dat we niet zo moeten zeuren als dat in jouw stad of dorp aanwezig is of was a la 100 jaar geleden.quote:Rechten is de juridische wetenschap die zich bezighoudt met wetten en regels, en verwijst tevens naar de basisrechten of bevoegdheden van burgers.
The big crook projecteert zijn crookedheidquote:Op zondag 7 juni 2026 17:04 schreef Kijkertje het volgende:
OMG! Trump temper tantrum ....
Video
[ afbeelding ]
'I DON'T NEED EVIDENCE! ALL I HAVE TO DO IS LOOK!'
'YOU'RE CROOKED! EVERYBODY IS CROOKED!'
De crook blijft liegen over spoedige capitulatie/deal van Iranquote:Volgens de Amerikaanse president Donald Trump vordert hij „heel snel” met de oorlog tegen Iran. Dat heeft hij gezegd in een interview met NBC News dat zondag wordt uitgezonden.
Allemaal onderdeel van het plan.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:04 schreef Kijkertje het volgende:
OMG! Trump temper tantrum ....
Video
[ afbeelding ]
'I DON'T NEED EVIDENCE! ALL I HAVE TO DO IS LOOK!'
'YOU'RE CROOKED! EVERYBODY IS CROOKED!'
Die angst en terughoudendheid is alleen maar toegenomen.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:32 schreef viagraap het volgende:
Zulke journalisten in de VS zijn wel een stelletje angsthazen trouwens. Waarom laat je een kinderverkrachter zo tegen je praten?
Het begint vooral een wedstrijdje te worden tussen journalisten over wie nu even de (digitale) krant mag sieren.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:32 schreef viagraap het volgende:
Zulke journalisten in de VS zijn wel een stelletje angsthazen trouwens. Waarom laat je een kinderverkrachter zo tegen je praten?
Dat kon nog wel eens een tijdje duren.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Trump z'n naam zal in ieder geval overal uitgewist worden wanneer er weer een Dem in het Witte Huis zit.
Wat ziet ie er erbarmelijk uitquote:Op zondag 7 juni 2026 17:04 schreef Kijkertje het volgende:
OMG! Trump temper tantrum ....
Video
[ afbeelding ]
'I DON'T NEED EVIDENCE! ALL I HAVE TO DO IS LOOK!'
'YOU'RE CROOKED! EVERYBODY IS CROOKED!'
Mooizo, iedereen zou 'm elke dag moeten confronteren met z'n domme gelul.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:04 schreef Kijkertje het volgende:
OMG! Trump temper tantrum ....
Video
[ afbeelding ]
'I DON'T NEED EVIDENCE! ALL I HAVE TO DO IS LOOK!'
'YOU'RE CROOKED! EVERYBODY IS CROOKED!'
Is dat voor UFC FREEDOM 250 ?quote:
Ik hoop dat ze op deze manier tegengas blijven geven. Liefst met een kalme en rustige opmerking over Biden die fair en square gewonnen heeft in 2020 en nog nooit voor de camera’s in slaap is gevallen. Hopelijk krijgt hij dan life een attack. Kijk eens hoe rood hij wordt. Heeft hij eindelijk de beste kijkcijfers ever.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:04 schreef Kijkertje het volgende:
OMG! Trump temper tantrum ....
Video
[ afbeelding ]
'I DON'T NEED EVIDENCE! ALL I HAVE TO DO IS LOOK!'
'YOU'RE CROOKED! EVERYBODY IS CROOKED!'
Gelukkig snap je er geen fuck van, hoeven we je ook niet serieus te nemen.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:43 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Is dat voor UFC FREEDOM 250 ?
Nice hoor, zin in, wordt een mooie kaart met Gaethje vs Topuria en Pereira vs Gane.
Dat zegt iedereen al jaren. Trump zal alles aangrijpen om verkiezingen te winnen.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:47 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Allemaal onderdeel van het plan.
Ik heb het al tig keer gezegd: het blijft echt niet bij January 6th.
Wat een nonsens weer. De enige die overal zijn naam aan wil verbinden voor eeuwige roem is Trump en die wordt juist veel te weinig door journalisten kritisch ondervraagd.quote:Op zondag 7 juni 2026 18:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het begint vooral een wedstrijdje te worden tussen journalisten over wie nu even de (digitale) krant mag sieren.
Het is op dit moment de makkelijkste manier om (even) beroemd te worden. Het is namelijk altijd raak. En dit zal dan nog 2 jaar doorgaan, waarna de jounalisten even een cooldown (zouden) moeten houden.
Vanuit een land als Nederland is het makkelijk praten. Maar de kritische journalistiek staat in de VS erg onder druk.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:32 schreef viagraap het volgende:
Zulke journalisten in de VS zijn wel een stelletje angsthazen trouwens. Waarom laat je een kinderverkrachter zo tegen je praten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |