Bronquote:The Department of Health and Welfare (DHW) is working with local and state partners to investigate a recent increase in illnesses after consumption of unpasteurized (raw) milk. Since May 19, 2026, nearly 60 people have been identified who became ill after consuming raw milk. At least 45 of those people tested positive for campylobacteriosis, a bacterial infection, although not everyone who is sick was tested. Investigation and interviews of people reported as ill are ongoing and additional illness may be identified.
Jezuschristustehobbelpaardquote:Op vrijdag 5 juni 2026 11:33 schreef Vis1980 het volgende:
Blijf rouwe melk drinken, Maga!
[..]
Bron
Die gekke Pasteur was natuurlijk ook woke en een asset van Soros.
[ afbeelding ]
'Idioten!'
@Lord_Vetinariquote:
Nee, fiatgeld werkt omdat er een centrale bank en overheid achter zitten die garant staan voor de waarde van dat geld. De centralisatie ervan is ook hetgeen wat vertrouwen geeft aan de munt. Het ontbreken daarvan bij crypto, wat een decentrale munt als startpunt had is dan ook de reden dat het geen toekomst heeft.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 07:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Het hele idee achter fiatgeld werkt ook alleen maar omdat we met zijn allen vinden dat dat iets waard is.
Doet me denken aan de toespraak van JD Vance toen-ie bij Orbán op verziede was.quote:
quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ongelooflijk, als er dingen naar jou vernoemd worden, is dat omdat mensen dat graag willen, omdat je bijvoorbeeld grootse dingen hebt gedaan. Nee, Trump wil graag zelf overal zijn naam op hebben. Mensen die hem zogenaamd nog steunen zien echt wel hoe not done dit allemaal is.
Nee. Het is iets waard omdat het economische output vertegenwoordigd. Omdat er een staat is die waarde ervan kan garanderen. Omdat gigantische instituties het gebruiken.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 07:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Het hele idee achter fiatgeld werkt ook alleen maar omdat we met zijn allen vinden dat dat iets waard is.
Heel vervelend voor de slachtoffers. Fred Marree uit Nederland werd ook (per ongeluk, niet expres) doodverklaard en zijn pensioen stopte, zijn rijbewijs en paspoort waren ongeldig en het viel nog niet mee alles weer terug te draaien. “U bent dood. Sorry”.quote:
Waarvoor garant staat? Als er hyperinflatie is, staat de ECB noch de overheid nergens garant voor. Het DGS is geen garantstelling van waarde.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:20 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Nee, fiatgeld werkt omdat er een centrale bank en overheid achter zitten die garant staan voor de waarde van dat geld.
Het staat er garant voor dat ik mijn geld krijg als een bank failliet gaat (tot zekere hoogte) en ik het niet kwijt ben zoals bij een cryptobedrijf, dat hebben we van de week nog kunnen lezen over Knaken.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 20:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Waarvoor garant staat? Als er hyperinflatie is, staat de ECB noch de overheid nergens garant voor. Het DGS is geen garantstelling van waarde.
quote:Two members of a three-judge panel of the U.S. Court of Appeals for the District of Columbia Circuit repeatedly pressed administration lawyers about its argument that President Donald Trump’s pet project — now well underway — could not be stopped by the courts even if it was found to be illegal, because it was too far along and involved significant national security interests.
“When did it become a fait accompli?” Judge Patricia Millett asked. “If this were complete lawlessness by the government … it couldn’t be stopped?”
“On these theories, I think that’s right,” replied Yaakov Roth, a Justice Department attorney.
Millett, an Obama appointee, peppered Roth with questions about the extent of the Trump administration’s view of its power to “move fast and break things” without being subject to legal challenge.
“If the government decides, very quickly, to bulldoze the Statue of Liberty — the people whose ancestors that was the first thing they saw coming to this country, but the government moved too fast — nothing can be done?” the judge asked.
“I think that’s right, yes,” Roth responded.
Een systeem, waarbij er veel meer verliezers zijn dan winnaars, eindigt altijd in extremen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 21:20 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Het staat er garant voor dat ik mijn geld krijg als een bank failliet gaat (tot zekere hoogte) en ik het niet kwijt ben zoals bij een cryptobedrijf, dat hebben we van de week nog kunnen lezen over Knaken.
Daarnaast is het ook een taak van de ECB om te zorgen dat situaties van hyperinflatie niet op kunnen treden en de koers van de Euro zoveel mogelijk stabiel te houden, dat zorgt ervoor dat je ook daadwerkelijk met een munt kan handelen.
Men geeft nu al enorm veel geld uit aan valutatermijncontracten om de relatief kleine koersverschillen op te vangen tussen sommige valuta's. En dan heb je een Bitcoin die afgelopen maand 17000 aan waarde verloor, op die instabiliteit kan je geen economie bouwen. Het is leuk om mee te speculeren maar dat is het dan ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |