Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Wanneer de mensen die jarenlang het Trumpiaanse politieke en economische project hebben gesteund, gefinancierd en medevormgegeven, beginnen uit te wijken naar verre 'veilige havens', zegt dat veel over hun vertrouwen in de toekomst.quote:Why Peter Thiel Is Decamping to the End of the World
The billionaire’s new roots in Argentina are said to be partly motivated by concerns about the future of the United States and shared beliefs with Argentina’s right-wing leader.
Ja en waar en zeer rechts en corrupt politicus het land de afgrond in aan het rennen is met economisch beleid dat bewezen niet heeft gewerkt en niet gaat weken.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 07:29 schreef Szura het volgende:
Argentinië, is dat niet een land waar de nazi’s naartoe vluchtten?
Wel tekenend hoe het uiteindelijk voor dit soort billionaires gaat eindigen straks. Als een knallende fuck up.quote:
Goeie vuurbalquote:
Weinig regels voor mij.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:16 schreef Klopkoek het volgende:
Zucht... Alleen de verpakking van Thiel en Milei is libertarisch.
Hun daadwerkelijk handelen is heel anders - het toejuichen en publiekelijk steunen van types als Orban is ook al een weggevertje.
Een beetje zoals een bepaalde liberale partij in polderland die dat niet is.
Haha, dat zijn miljoenen of miljarden die in een paar seconden ontploft zijn.quote:
Al die miljardairs met hun Temu-NASA projectjes.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:40 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Haha, dat zijn miljoenen of miljarden die in een paar seconden ontploft zijn.
Money well spent.
Onder andere. Paraguay was populairder. Maar Argentinië heeft inderdaad een grote bevolkingsgroep van redelijk recente Duitse afkomst.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 07:29 schreef Szura het volgende:
Argentinië, is dat niet een land waar de nazi’s naartoe vluchtten?
Gaat ie lekker?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:40 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Wel tekenend hoe het uiteindelijk voor dit soort billionaires gaat eindigen straks. Als een knallende fuck up.
Kan nooit goed blijven gaan. Er zijn nog veel meer Luigi's.
Lekker inhoudelijk weer! Mooi staaltje laster ook.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 00:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet zoveel zuipen, dat bespaart je de moeite om al deze onzin uit te typen.
Dat is best jammer, die raket moet eind volgend jaar een HLS in een baan om de aarde brengen en dit kan misschien voor vertraging zorgen daar.quote:
De VS is een land in verval op alle gebieden.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is best jammer, die raket moet eind volgend jaar een HLS in een baan om de aarde brengen en dit kan misschien voor vertraging zorgen daar.
Verder heeft Blue Origin al meerdere keren succesvol gevlogen, dit is met afstand de grootste tegenvaller in het project tot nu toe. Maar goed, lekker zeiken op Bezos vanuit de onderbuik zonder enige kennis is natuurlijk leuker he
Het artikel spreekt ook slechts over een tijdelijk verblijf.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:15 schreef nostra het volgende:
Nou ja, dat Thiel een libertariër opzoekt is niet zo gek natuurlijk. Met wel het zeer reële risico dat er over twee jaar weer een links-populist zit.
En dit is dan allemaal op basis van 'They, and others familiar with the billionaire’s activities and discussions about the country, spoke on condition of anonymity to share private conversations.'quote:Underscoring his belief in the country, Mr. Thiel, 58, has temporarily relocated his family to Argentina and enrolled his children in a local school, two of the people said. The Argentine government has also explored offering the billionaire permanent residence or even citizenship, a person familiar with Mr. Thiel’s plans said, though it’s currently unclear whether he would accept.
A spokesman for Mr. Milei denied such an offer had been considered. The Argentine government is currently working to establish a “golden passport” program that would allow people who make large investments in the country to obtain citizenship.
Klopt. Palantir een ex CIA product dat groot geworden is dmv overheidsgeld is natuurlijk verre van libertarisch. Naast dat het de halve wereld nu bespioneert.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:16 schreef Klopkoek het volgende:
Zucht... Alleen de verpakking van Thiel en Milei is libertarisch.
Hun daadwerkelijk handelen is heel anders - het toejuichen en publiekelijk steunen van types als Orban is ook al een weggevertje.
Een beetje zoals een bepaalde liberale partij in polderland die dat niet is.
Nou jouw idool lijkt toch echt het zinkende schip genaamd de Trump trein te lozen voordat het te laat is.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het artikel spreekt ook slechts over een tijdelijk verblijf.
[..]
En dit is dan allemaal op basis van 'They, and others familiar with the billionaire’s activities and discussions about the country, spoke on condition of anonymity to share private conversations.'
Kortom, niets meer dan wat roddelpraat. Toch weerhoudt dat mensen blijkbaar niet van de meest bizarre claims en zelfs nazi-vergelijkingen als ik dit topic even lees.
Wanneer heb ik ooit gezegd dat deze man mijn idool zou zijn? Rare manier van discussiëren dit.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:32 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Nou jouw idool lijkt toch echt het zinkende schip genaamd de Trump trein te lozen voordat het te laat is.
Daar ging ik stiekem van uit.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wanneer heb ik ooit gezegd dat deze man mijn idool zou zijn? Rare manier van discussiëren dit.
Jij vond Thiel vroeger toch ook een engerd? Inmiddels bijgedraaid naar supporter van deze man?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:15 schreef nostra het volgende:
Nou ja, dat Thiel een libertariër opzoekt is niet zo gek natuurlijk. Met wel het zeer reële risico dat er over twee jaar weer een links-populist zit.
Ik geef geen waardeoordeel, ik stel alleen vast dat een libertariër die zich prettig voelt bij een libertariër aan de macht nou niet zo wereldschokkend is. Alhoewel je over zijn invulling daarvan dan wel wat kan vinden.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij vond Thiel vroeger toch ook een engerd? Inmiddels bijgedraaid naar supporter van deze man?
LOL...het is niet iets wat ik wil hè, Warhammertjequote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |