SPOILER: Lijstje met de titels en artiesten van de landenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar kijk ik dit?
De show is op 16 mei vanaf 21:00 te zien op NPO1, BBC1, VRT1 (voor de middelmaat) of op YouTube voor als je geen tv hebt of geen zin hebt in het commentaar van Henry Schut en Jeroen Kijk in de Vegte.
Wie zijn de favorieten?
Voor de show was Finland de grote favoriet bij de bookies, gevolgd door Australië, Bulgarije en Griekenland.
Wat als Australië wint?
Dan wordt de show volgend jaar gewoon in Europa gehouden. In welk land is nog niet officieel bekend, maar Duitsland en Frankrijk lijken waarschijnlijk.
Wie zijn zo goed als kansloos?
Bij de bookies bungelen onderaan Duitsland, België en gastland Oostenrijk. Vorige keer dat Oostenrijk het organiseerde eindigden ze op 0 punten, dus ze hebben daar ervaring mee.
Goh, dus niet de Britten?
Nee, maar het scheelt heel weinig. Het nummer van de Britten is een tikje... apart, dus het zou zomaar kunnen dat zij alsnog laatste worden.
Wat zijn goede plaspauzes?
Er zijn langere pauzes na liedje 7 (Oekraïne), liedje 15 (Frankrijk) en liedje 22 (Italië). Tijdens die eerste pauze is een niet erg grappig filmpje te zien van 'professor Eurovision', in de tweede pauze gaan ze wauwelen over Junior Songfestival en in de derde is een terugblik op de afgelopen week. Kan je niet wachten tot de volgende pauze, dan kan je ook wel tijdens Duitsland (2e), Malta (10e) en Polen of Litouwen (18e en 19e).
Ik hoorde iets over wurgseks
Roemenië.
Ik hoorde ook iets over de Playboy
Finland. Die met de viool.
Wanneer komt eindelijk de uitslag?
Het begin van het uitdelen van de punten staat gepland om 00:02. De uitslag is niet klaar voor 00:50.
Is er ook een ietwat wazig schema waarin ik die tijden kan terugvinden?
Ja hoor.
Post gezellig mee, laat oorlogen erbuiten maar meld gerust wat je erbij drinkt of eet, dat je een lied stom vindt en verbaas je over de wonderlijke kledingkeuzes die er gemaakt worden. Veel plezier!Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
Nnbquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
Doen we volgend jaar weer mee eigenlijk?
Wauw.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:20 schreef Ama het volgende:
Ik vind het heel irritant als ik het niet kan verstaan en dus niet weet wat ze zingen.
quote:
Zullen ze van ons ook wel zeggenquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:20 schreef Pisces29 het volgende:
Deense taal is echt lachwekkend dus knap nu af.
Deze versta ik in elk geval wel. De balkanlanden jammer genoeg niet. Mijn 15-jarige zelf was meteen verliefd geweestquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:20 schreef Makamba_ het volgende:
Euforia en nog 5 nummers gemixt door elkaar door deze flamboyante jongen.
Stemmen binnen van @koffieleuk jongens!quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:18 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Laatste twee jaren maximaal gestemd en geen enkele bevestiging dat ook maar één is aangekomen. Voor mij even niet dus
quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:20 schreef koffieleuk het volgende:
Vind Denemarken wel een fijne vibe in de studioversie. Verdient top 10
Zonde! Maar lekker bezigquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:19 schreef koffieleuk het volgende:
Pubquiz verloren omdat we hadden gegokt dat Waterloo in Vlaanderen lag ipv Wallonië. Scheelt verdomd weinig
Is nog niet bekendquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
Doen we volgend jaar weer mee eigenlijk?
Dan ga je een lange avond tegemoetquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:20 schreef Ama het volgende:
Ik vind het heel irritant als ik het niet kan verstaan en dus niet weet wat ze zingen.
Ik was er ooit een keer en het was wel duidelijk dat ze er Frans sprakenquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:19 schreef koffieleuk het volgende:
Pubquiz verloren omdat we hadden gegokt dat Waterloo in Vlaanderen lag ipv Wallonië. Scheelt verdomd weinig
Zijn zang evenmin.quote:
Vond het afgelopen week wel erg leuk dat hij zo kort op de video zat dat de meeste ESf deelnemers weldegelijk hetero waren.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:21 schreef totebel het volgende:
[..]
Deze versta ik in elk geval wel. De balkanlanden jammer genoeg niet. Mijn 15-jarige zelf was meteen verliefd geweest
Ja ik weet.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:21 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Dan ga je een lange avond tegemoet
Hooguit voor de top 10quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:21 schreef Evenstar het volgende:
Ik snap serieus niet dat die een kanshebber zou moeten zijn
Ik ook niet. In de clipversie wel een van de beteren. In deze uitvoering is het wel ok. Op zich nog wel bottom top tien, maar meer dan dat?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:21 schreef Evenstar het volgende:
Ik snap serieus niet dat die een kanshebber zou moeten zijn
Alleen een beetje yay yay zingenquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:22 schreef Moira het volgende:
Wat doet dit op plek 7 in de odds en Noorwegen op 18??
Zo vond je je Waterloo.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:19 schreef koffieleuk het volgende:
Met die van mij erbij had Kaarija wel gewonnenquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:21 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Stemmen binnen van @:koffieleuk jongens!
[ afbeelding ]
Dit lijkt daar totaal niet op.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:22 schreef Cupfighter het volgende:
Copycat van de laatste winnaars
Niet mijn ding
Die typische niet-natural-look die je tegenwoordig overal in showbizz land ziet. Willen allemaal dezelfde jukbeenderen, dezelfde lippen, dezelfde kaaklijn, hetzelfde vet percentage in het gezicht. Voila.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:19 schreef Meridiaan het volgende:
Ik ben blij dat ik na vanavond niet meer naar deze hosts hoef te kijken.
Met name zij klopt niet qua lichaam en hoofd ofzo
Is dat niet eigenlijk het hele punt van het eurovision? Dat er in lokale taal wordt gezongen?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:20 schreef Ama het volgende:
Geen Frans kunnenquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:22 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Ik was er ooit een keer en het was wel duidelijk dat ze er Frans spraken
quote:
Ik heb er ECHT kijk op.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:23 schreef Salina het volgende:
Dit krijgt 4 sterren (op 5) in de AD voorbeschouwing.
Ik vrees het ergste voor de rest van de avond. [ afbeelding ]
Niemand neemt het AD serieusquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:23 schreef Salina het volgende:
Het ADquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:23 schreef Salina het volgende:
Jawelquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:23 schreef ViaVertex het volgende:
[..]
Is dat niet eigenlijk het hele punt van het eurovision? Dat er in lokale taal wordt gezongen?
Dat was vroeger wel zo. Eigen taal of jn het engelsquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:23 schreef ViaVertex het volgende:
[..]
Is dat niet eigenlijk het hele punt van het eurovision? Dat er in lokale taal wordt gezongen?
Hehequote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ga Delta (AUS) supporten.![]()
Laatste stem was Maneskin.
quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:15 schreef Gretz het volgende:
Zou tof zijn als Delta Goodrem 💛 nog eens mee gaat doen voor Australië
Snelste voorbeschouwing in 3 minuten max die ik kon vinden.quote:
Wees blij dat wij er niet zijn met Frans Duytsquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Wel verwarrend. Duitsland met Sara Engels en Engeland (GB) met Eins, Zwei, Drei.
Ik ookquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:24 schreef Pisces29 het volgende:
Die van vorig jaar van Duitsland luister ik nog wel eens
Geducht concurrentie van het VK, België en Oostenrijk hoor: ik zou ze nog niet afschrijven.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:23 schreef Redefine het volgende:
Zou Duitsland na als een na eerste te moeten als een na laatste gaan eindigen?
quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:25 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Wees blij dat wij er niet zijn met Frans Duyts
99 luftballonnen?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:24 schreef Pisces29 het volgende:
Het is gewoon helemaal kut uitgevoerd joh. Stuur dan iemand die een beetje kan zingen.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:25 schreef Redefine het volgende:
Het is op zich best een aardig nummer uitgezonderd het refrein met de rijmelarij van likmevestje.
Maar als je er de hele tijd volledig naast zit, zit je dan niet gewoon goed?quote:
Als een hoofdletter ontbreekt zit de ene hand elders. Denk ik altijd.quote:
Een van de weinige goede liedjes van vorig jaar.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:24 schreef Pisces29 het volgende:
Die kunnen net als Engeland toch ook wel iets beters sturen. Zijn niet de minste landen in de muziekwereld.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:25 schreef totebel het volgende:
Ok, Duitsland wil ook al jaren niet winnen
Nee iets van de laatste paar jaar.quote:
Dat ook nog ja.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is gewoon helemaal kut uitgevoerd joh. Stuur dan iemand die een beetje kan zingen.
België toch nog guilty pleasuretje denk ik hoorquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:25 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Geducht concurrentie van het VK, België en Oostenrijk hoor: ik zou ze nog niet afschrijven.
Bovendien richt Saartje zich op de Britse stemmers
Ik denk dat niemand hier de telefoon voor pakt en echt juryvoer is het ook niet.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:25 schreef Cupfighter het volgende:
Dit wordt geen laatste
Best aardig deuntje
Ja zeker. Sarah was gewoon bekendste naamquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:26 schreef H_T het volgende:
Had Duitsland eigenlijk betere opties in de nationale selectie?
Precies dat! Zeggen wij al jaren hier thuisquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:26 schreef Ama het volgende:
[..]
Die kunnen net als Engeland toch ook wel iets beters sturen. Zijn niet de minste landen in de muziekwereld.
Dit hebben Griekenland en Cyprus beiden al tien keer gestuurd ja.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:26 schreef Meridiaan het volgende:
Over liedjes die een samenraapsel van eerdere succesnummers zijn gesproken
Mag ook.quote:
Dat kan ik erg waarderen als ze zoiets doen. Weet ik tenminste waar het over gaat.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:27 schreef Bomenverzameling het volgende:
@:ama in de SF was er 1 liedje waarvan de Engelse vertaling onder in beeld kwam. Ik weet echter niet meer van wie en dus ook niet of ie vanavond nog komt
Heb je Cyprus donderdag gehoord?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Maar als je er de hele tijd volledig naast zit, zit je dan niet gewoon goed?
Paar jaar terug hadden ze bijna die kerel gestuurd van 'Dicke Titten, Kartoffelsalat'quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:26 schreef Ama het volgende:
[..]
Die kunnen net als Engeland toch ook wel iets beters sturen. Zijn niet de minste landen in de muziekwereld.
Had ik net met Denemarken. Soms moet je iets toch vaker horen.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:27 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Heb het idee dat ik dit leuker vond dan in de halve finale van ze
Het lukt Zweden ook.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:27 schreef totebel het volgende:
[..]
Precies dat! Zeggen wij al jaren hier thuis
Op Michael Schulte (4e in 2018) na is al het al 15 jaar niks. Alsof ze denken dat de manier waarop ze in 2010 wonnen nog steeds kan scoren.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:26 schreef Ama het volgende:
[..]
Ohquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:28 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat kan weleens geen Pro-Israel land zijn.
Suggestieve heupbewegingen geloof ik. Moet je ook niet willen op het Songfestivalquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:26 schreef Evenstar het volgende:
Ik vraag mij af wat Noorwegen heeft gedaan om een waarschuwing te krijgen omdat het te sexy was als ik hier bijna kan liplezen
Zoals Israël al een paar jaar doet. Daarom ook zo leuk al die televote stemmen en nauwelijks streams die geluisterd worden.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:28 schreef totebel het volgende:
Ik blijf dit een goed gezongen forgettable nummer vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wordt top 5 denk ikquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:29 schreef Moira het volgende:
Toch wel beste zang en beste nummer tot nu toe
Albanië komt zo nog langsquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:27 schreef Bomenverzameling het volgende:
@:ama in de SF was er 1 liedje waarvan de Engelse vertaling onder in beeld kwam. Ik weet echter niet meer van wie en dus ook niet of ie vanavond nog komt
Ja ik zou dat objectief zonder sympathyvotes ook wel echt uitendelijk nog in mijn top 5 hebben staan denk ikquote:
Bij mij staat dit objectief gezien ergens rond plek 15. Niet slecht, maar echt heel boeiend is het ook weer niet.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:30 schreef Moira het volgende:
[..]
Ja ik zou dat objectief zonder sympathyvotes ook wel echt uitendelijk nog in mijn top 5 hebben staan denk iken dat zegt dan meer over dit jaar
maar deze blijft best hangen, iig het refrein
Ah dat was wel een pionier.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:31 schreef koffieleuk het volgende:
Stem doet me een beetje aan Freddie, die hunk van Hongarije 2016
Leverde Nederland geen fuck op een aantal jaar terug.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:31 schreef TanteMathilde het volgende:
Zouden ze ook extra stemmen van Frankrijk krijgen hiervoor?
Claude kan niet zo goed zingenquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Lever Nederland geen fuck op een aantal jaar terug.
ik ga vanavond nog wel ff wat beter beoordelen als iedereen er is maar ik denk dattie bij mij alsnog in m'n top 10 eindigt sowiesoquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
Bij mij staat dit objectief gezien ergens rond plek 15. Niet slecht, maar echt heel boeiend is het ook weer niet.
Die weet wel beterquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:32 schreef koffieleuk het volgende:
Als je verwacht dat de Belgen doorgaan, dan gaan ze niet door. Als je niets van ze verwacht, dan gaan ze wel door
Je land heeft je nodig Loic
Doet haar bel het wel?quote:
Oh die enequote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:33 schreef Moira het volgende:
Ja toch wel guilty pleasure van dit jaarhet doet me denken aan nummertjes die ik 20 jaar geleden luisterde, ik weet ff niet meer welke
Heeft België wel vaker last van iddquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:33 schreef Evenstar het volgende:
Als dit gezongen zou worden door iemand met.meer stage presence zou het echt top 10 materiaal zijn
Geen boeiend jaar dit jaar nee. Maar voor mij wel al meer liedjes die ik nog zou opzetten hierna i.p.v. vorig jaar. Vorig jaar was bijna alles vlees noch vis.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:32 schreef Moira het volgende:
[..]
ik ga vanavond nog wel ff wat beter beoordelen als iedereen er is maar ik denk dattie bij mij alsnog in m'n top 10 eindigt sowieso
Zeker niet heel boeiend maar ik vind er sowieso weinig boeiends in zitten dit jaar. Vind oprecht Paloma Rumba het leukte nummer van dit jaarEn Noorwegen die blijkbaar ook laag gaat eindigen
Slow van Kylie Minogue?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:33 schreef Moira het volgende:
Ja toch wel guilty pleasure van dit jaarhet doet me denken aan nummertjes die ik 20 jaar geleden luisterde, ik weet ff niet meer welke
Eens. Zit op zich best goed in elkaar.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:33 schreef Evenstar het volgende:
Als dit gezongen zou worden door iemand met.meer stage presence zou het echt top 10 materiaal zijn
Stonecoal Englishquote:
Ze brouwen ook smakelijk bierquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:33 schreef superniger het volgende:
België, alleen nuttig voor het goedkoop tanken.
Ik vrees dat het puntenaantal ook statisch rond de nul gaat zijnquote:
Dit!quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:33 schreef Evenstar het volgende:
Je hebt een plaat voor je kop?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:34 schreef Meridiaan het volgende:
Zonder beeld is dit echt een prima lied
Kunnen wel lekkere chocolade maken en goede frieten (ja daar is het friet).quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:33 schreef superniger het volgende:
België, alleen nuttig voor het goedkoop tanken.
ik heb van vorig jaar ook weinig (niets?) meer opnieuw geluisterd iddquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:34 schreef Redefine het volgende:
[..]
Geen boeiend jaar dit jaar nee. Maar voor mij wel al meer liedjes die ik nog zou opzetten hierna i.p.v. vorig jaar. Vorig jaar was bijna alles vlees noch vis.
ROW vote uit Baarle Nassau/Hertogquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:34 schreef Momo het volgende:
Zou wel eens 0 televote punten kunnen worden
Nee dat was de zangeresquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:34 schreef Evenstar het volgende:
Is het SVT of gewoon productie dat ik constant lawaai van microfoon hoor?
Edgy hoorquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:35 schreef Eightyone het volgende:
AD: "zangeres Essyla heeft de uitstraling van een bevroren wafel."
Nou, nou, nou.quote:
Lol, ik hoor de hele tijd alsof iemand op zijn of haar mic meptquote:
Ik heb het idee dat zij geen kritiek mogen geven.quote:
Doet er nog leuke eyecandy mee?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:36 schreef Moira het volgende:
en dit is dus waar we PALOMA RUMBA LET'S GOOOOO hadden moeten hebben
Ik stond in dubioquote:
Die hebben het nadeel dat ze het beiden voor het eerst doen. Dan kun je eigenlijk niet echt scherp commentaar geven, omdat je anders helemaal iedereen over je heen krijgt.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:36 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat zij geen kritiek mogen geven.
ik heb geen idee, ik kijk dit allemaal voor het eerst dit jaarquote:
Op zich met die felle lampen op je gericht, kan ik me dat nog wel voorstellen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |