abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 mei 2026 @ 21:20:02 #1
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220813957
Daar is ie dan... het livetopic voor de finale van het Eurovisie Songfestival 2026 *O* *G* *O*

Dé grote show met 25 landen en wel in deze volgorde:



SPOILER: Lijstje met de titels en artiesten van de landen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar kijk ik dit?
De show is op 16 mei vanaf 21:00 te zien op NPO1, BBC1, VRT1 (voor de middelmaat) of op YouTube voor als je geen tv hebt of geen zin hebt in het commentaar van Henry Schut en Jeroen Kijk in de Vegte.

Wie zijn de favorieten?
Voor de show was Finland de grote favoriet bij de bookies, gevolgd door Australië, Bulgarije en Griekenland.

Wat als Australië wint?
Dan wordt de show volgend jaar gewoon in Europa gehouden. In welk land is nog niet officieel bekend, maar Duitsland en Frankrijk lijken waarschijnlijk.

Wie zijn zo goed als kansloos?
Bij de bookies bungelen onderaan Duitsland, België en gastland Oostenrijk. Vorige keer dat Oostenrijk het organiseerde eindigden ze op 0 punten, dus ze hebben daar ervaring mee.

Goh, dus niet de Britten?
Nee, maar het scheelt heel weinig. Het nummer van de Britten is een tikje... apart, dus het zou zomaar kunnen dat zij alsnog laatste worden.

Wat zijn goede plaspauzes?
Er zijn langere pauzes na liedje 7 (Oekraïne), liedje 15 (Frankrijk) en liedje 22 (Italië). Tijdens die eerste pauze is een niet erg grappig filmpje te zien van 'professor Eurovision', in de tweede pauze gaan ze wauwelen over Junior Songfestival en in de derde is een terugblik op de afgelopen week. Kan je niet wachten tot de volgende pauze, dan kan je ook wel tijdens Duitsland (2e), Malta (10e) en Polen of Litouwen (18e en 19e).

Ik hoorde iets over wurgseks :@
Roemenië.

Ik hoorde ook iets over de Playboy :@
Finland. Die met de viool.

Wanneer komt eindelijk de uitslag?
Het begin van het uitdelen van de punten staat gepland om 00:02. De uitslag is niet klaar voor 00:50.

Is er ook een ietwat wazig schema waarin ik die tijden kan terugvinden?
Ja hoor.

Post gezellig mee, laat oorlogen erbuiten maar meld gerust wat je erbij drinkt of eet, dat je een lied stom vindt en verbaas je over de wonderlijke kledingkeuzes die er gemaakt worden. Veel plezier!
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 16 mei 2026 @ 21:20:13 #2
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_220813960
Begonnen *O*
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 21:20:21 #3
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220813962
Doen we volgend jaar weer mee eigenlijk?
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220813963
Euforia en nog 5 nummers gemixt door elkaar door deze flamboyante jongen.
  PR en moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 21:20:31 #5
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220813965
ya so freaking dumb
Fuck the EBU.
  roze zaterdag 16 mei 2026 @ 21:20:35 #6
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220813967
Ik vind het heel irritant als ik het niet kan verstaan en dus niet weet wat ze zingen.
Your beauty never ever scared me.
pi_220813968
Commentaar bij VRT is altijd top!
pi_220813970
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
Doen we volgend jaar weer mee eigenlijk?
Nnb
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_220813972
Vind Denemarken wel een fijne vibe in de studioversie. Verdient top 10
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_220813973
Deense taal is echt lachwekkend dus knap nu af. _O-
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  roze zaterdag 16 mei 2026 @ 21:21:00 #11
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220813975
Mijn Deens is niet zo best.
Your beauty never ever scared me.
pi_220813976
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:20 schreef Ama het volgende:
Ik vind het heel irritant als ik het niet kan verstaan en dus niet weet wat ze zingen.
Wauw.
  PR en moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 21:21:09 #13
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220813978
NATTEN BINDER
Fuck the EBU.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 21:21:10 #14
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220813979
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:20 schreef danilel het volgende:
Commentaar bij VRT is altijd top!
:Y

En beter geluid.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  roze zaterdag 16 mei 2026 @ 21:21:15 #15
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220813980
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:21 schreef Makamba_ het volgende:

[..]
Wauw.
Ja wat.
Your beauty never ever scared me.
pi_220813981
net een zombiefilm met die handen
pi_220813982
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:20 schreef Pisces29 het volgende:
Deense taal is echt lachwekkend dus knap nu af. _O-
Zullen ze van ons ook wel zeggen :D
pi_220813983
dat refrein komt me zo bekend voor
pi_220813984
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:20 schreef Makamba_ het volgende:
Euforia en nog 5 nummers gemixt door elkaar door deze flamboyante jongen.
Deze versta ik in elk geval wel. De balkanlanden jammer genoeg niet. Mijn 15-jarige zelf was meteen verliefd geweest
  zaterdag 16 mei 2026 @ 21:21:20 #20
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_220813985
Denmark +1 voor volledig 16:9 formaat
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 21:21:20 #21
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220813986
Oh ja ik noemde deze gozer donderdag eng weet ik nog
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220813987
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:18 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Laatste twee jaren maximaal gestemd en geen enkele bevestiging dat ook maar één is aangekomen. Voor mij even niet dus :D
Stemmen binnen van @koffieleuk jongens!

pi_220813988
Meh. Not great, not terrible.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 21:21:24 #24
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_220813989
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:20 schreef koffieleuk het volgende:
Vind Denemarken wel een fijne vibe in de studioversie. Verdient top 10
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 mei 2026 @ 21:21:32 #25
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_220813992
Ik snap serieus niet dat die een kanshebber zou moeten zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')