abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 mei 2026 @ 19:30:12 #1
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220774956
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 12 mei 2026 @ 19:30:35 #2
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220774960
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat een rare frame om het helpen van zieken ten koste van een ander te verklaren.

Ik vind het getuigen van gebrek aan beschaving dat je zieken onder de bus wil gooien om zelf een fractie lagere premie te hebben.
1 miljoen arbeidsongeschikten is niet houdbaar.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220775052
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 19:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
1 miljoen arbeidsongeschikten is niet houdbaar.
Dan moet je wat doen aan de arbeidsmarkt, niet mensen die niet kunnen werken hun uitkering afpakken.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 19:50:52 #4
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220775112
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 19:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan moet je wat doen aan de arbeidsmarkt, niet mensen die niet kunnen werken hun uitkering afpakken.
Hoe bedoel je dat?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220775162
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 19:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
1 miljoen arbeidsongeschikten is niet houdbaar.
Onder die 1 miljoen arbeidsongeschikten is het merendeel gedeeltelijk arbeidsongeschikt en veelal gewoon (parttime) werkzaam of via bepaalde regelingen.

Dus dat getal wordt lekker populistisch opgeklopt en dient vooral ter legitimering van het bepleiten van lagere lasten voor jezelf, wat vrijwel altijd de achterliggende gedachte is.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220775163
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 19:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan moet je wat doen aan de arbeidsmarkt, niet mensen die niet kunnen werken hun uitkering afpakken.
Het lijkt me beter om al die relatief vage vermoeidheidsziekten beter te bestuderen, zodat er daadwerkelijk een medische en wetenschappelijke basis voor komt die diagnostiek (en wellicht genezing) mogelijk maakt.

Instanties als het UWV worden op deze gebieden nu gestuurd door media en zelfbenoemde patentiengroepen, dat is niet houdbaar.
pi_220775237
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 19:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dat?
Dat de arbeidsmarkt nu mensen ziek maakt: https://www.metronieuws.n(...)nds-2020-verdubbeld/

Het heeft ook hier mee te maken, je moet werkdagen van 8 uur maken: https://www.rtl.nl/lifest(...)lzorg-geen-volle-dag
Wat voor lang niet iedereen de beste optie is, maar iets anders kan echt veel te weinig.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 20:05:28 #8
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220775239
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 19:55 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Onder die 1 miljoen arbeidsongeschikten is het merendeel gedeeltelijk arbeidsongeschikt en veelal gewoon (parttime) werkzaam of via bepaalde regelingen.

Dus dat getal wordt lekker populistisch opgeklopt en dient vooral ter legitimering van het bepleiten van lagere lasten voor jezelf, wat vrijwel altijd de achterliggende gedachte is.
Maar je kan die aantallen toch niet laten oplopen?
Je zou veel meer moeten inzetten op hulp om weer terug te keren naar de werkvloer met informatie en marketing.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220775248
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 19:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het lijkt me beter om al die relatief vage vermoeidheidsziekten beter te bestuderen, zodat er daadwerkelijk een medische en wetenschappelijke basis voor komt die diagnostiek (en wellicht genezing) mogelijk maakt.

Instanties als het UWV worden op deze gebieden nu gestuurd door media en zelfbenoemde patentiengroepen, dat is niet houdbaar.
Nee, we moeten werk minder heilig maken, meer aandacht hebben voor personen en hun behoeften en werk aanpassen aan mensen ipv andersom. En juist eerder 'vage klachten' veel serieuzer nemen, dat zou ook enorm veel schelen.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 20:07:20 #10
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220775252
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar je kan die aantallen toch niet laten oplopen?
Je zou veel meer moeten inzetten op hulp om weer terug te keren naar de werkvloer met informatie en marketing.
Je moet inderdaad mensen helpen met reintegratie, maar dat betekent ook dat de arbeidsmarkt receptief moet zijn voor mensen die niet volledig belastbaar zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 20:08:14 #11
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220775265
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:05 schreef Hanca het volgende:

Het heeft ook hier mee te maken, je moet werkdagen van 8 uur maken: https://www.rtl.nl/lifest(...)lzorg-geen-volle-dag
Wat voor lang niet iedereen de beste optie is, maar iets anders kan echt veel te weinig.
Daar kan ik over meepraten..Hoewel geen burn-out of ziekte of overspannenheid, maar wél ervaring met werkgevers die véél eisen en weinig begeleiden.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220775275
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je moet inderdaad mensen helpen met reintegratie, maar dat betekent ook dat de arbeidsmarkt receptief moet zijn voor mensen die niet volledig belastbaar zijn.
We gaan juist de andere kant op door vaste contracten van 40 uur te eisen van werkgevers.
pi_220775276
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar je kan die aantallen toch niet laten oplopen?
Je zou veel meer moeten inzetten op hulp om weer terug te keren naar de werkvloer met informatie en marketing.
Nou, het grootste deel is dus gewoon al werkzaam op de werkvloer hé.

Maar mee eens dat er meer ingezet mag worden op begeleiding en regelingen om meer mensen die arbeidsongeschikt zijn aan het werk te helpen en te houden.

Zo ben ik ook aan mijn baan gekomen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220775289
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, we moeten werk minder heilig maken, meer aandacht hebben voor personen en hun behoeften en werk aanpassen aan mensen ipv andersom. En juist eerder 'vage klachten' veel serieuzer nemen, dat zou ook enorm veel schelen.
Klinkt allemaal leuk, maar dit is politiek. Concreet beleid is een keer nodig. De huidige situatie is niet houdbaar, dus goed onderzoek en goede diagnose helpt iedereen.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 20:14:44 #15
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220775351
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
We gaan juist de andere kant op door vaste contracten van 40 uur te eisen van werkgevers.
Dat moet ook niet al blijf ik van mening dat gezonde hooggeleiden te weinig werken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220775367
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:09 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Nou, het grootste deel is dus gewoon al werkzaam op de werkvloer hé.

Maar mee eens dat er meer ingezet mag worden op begeleiding en regelingen om meer mensen die arbeidsongeschikt zijn aan het werk te helpen en te houden.

Zo ben ik ook aan mijn baan gekomen.
Eens, meer begeleiding, maar dan ook meer mogelijkheden. Minder uren per dag moet meer een standaardoptie worden. In veel vakgebieden kan het nu niet eens. Je kunt in de zorg geen halve shifts draaien, of halve dagen voor klassen staan. En zo zijn er meer zaken. We verliezen een hele generatie aan continue burn-outs. Dat de hele generatie zo veel zwakker zou zijn dan vorigen geloof ik niet, dus zit de fout in het systeem.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 20:28:08 #17
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220775515
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens, meer begeleiding, maar dan ook meer mogelijkheden. Minder uren per dag moet meer een standaardoptie worden. In veel vakgebieden kan het nu niet eens. Je kunt in de zorg geen halve shifts draaien, of halve dagen voor klassen staan. En zo zijn er meer zaken. We verliezen een hele generatie aan continue burn-outs. Dat de hele generatie zo veel zwakker zou zijn dan vorigen geloof ik niet, dus zit de fout in het systeem.
Mwah, ik vraag me wel af in hoeverre die burn-outs worden veroorzaakt door sociale verplichtingen en hoeveel door arbeid, want er werken teveel mensen met een potentieel hoge output deeltijd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220775593
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mwah, ik vraag me wel af in hoeverre die burn-outs worden veroorzaakt door sociale verplichtingen en hoeveel door arbeid, want er werken teveel mensen met een potentieel hoge output deeltijd.
En dus moet je de arbeidsmarkt aanpassen aan de sociale verplichtingen. Stoppen met denken dat je mensen moet aanpassen aan hun baan, pas hun baan aan de mens.
pi_220775604
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 19:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het lijkt me beter om al die relatief vage vermoeidheidsziekten beter te bestuderen, zodat er daadwerkelijk een medische en wetenschappelijke basis voor komt die diagnostiek (en wellicht genezing) mogelijk maakt.

Instanties als het UWV worden op deze gebieden nu gestuurd door media en zelfbenoemde patentiengroepen, dat is niet houdbaar.
Onderzoek, diagnostiek en zelf genezing is natuurlijk super, maar wat wil je met deze relatief vage vermoeidheidszieken tot dit aan de orde is?

Ik vind het waanzin dat mensen zoals Kowloon, Hanca of ikzelf, mensen met een degelijke studie en verantwoordelijke functie, zoveel moeite hebben met het UWV traject. Toen mijn long covid het ergst was en ik nog geen 15 minuten alleen voor onze baby kon zorgen, moest ik ook vechten over mijn belastbaarheid.

Daarnaast is het bijna niet te begrijpen waar je wanneer recht op hebt:

* loondoorbetaling bij ziekte → kinderopvangtoeslag via Belastingdienst
* WIA → bijzondere bijstand via gemeente, met verschillende regels per gemeente
* WIA reïntegratie → weer kinderopvangtoeslag via Belastingdienst
en helaas ook
* ziek uit dienst → bijzondere bijstand via gemeente

Gelukkig had ik ergens gelezen dat je tijdens de WIA geen recht hebt op kinderopvangtoeslag, waardoor ik slechts vijf maanden hoefde terug te betalen.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 20:38:50 #20
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220775668
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dus moet je de arbeidsmarkt aanpassen aan de sociale verplichtingen.

Stoppen met denken dat je mensen moet aanpassen aan hun baan,

pas hun baan aan, aan de mens.
natuurlijk
maar dan ook het salaris aanpassen aan de minder capabele mens
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220775845
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 19:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
1 miljoen arbeidsongeschikten is niet houdbaar.
Want? Er zit een reserve van 39 miljard in het Arbeidsongeschiktheidsfonds. Dat betekent dat er dus meer dan genoeg geld wordt opgehaald om arbeidsongeschiktheidsuitkering te bepalen en nog een deel van de premie op te potten.
pi_220775867
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar je kan die aantallen toch niet laten oplopen?
Je zou veel meer moeten inzetten op hulp om weer terug te keren naar de werkvloer met informatie en marketing.
Daar zitten werkgevers niet op te wachten. Zelfs met loonkostensubsidies en no risk polissen hebben velen geen interesse in iemand met een krasje.
pi_220776183
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:55 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Daar zitten werkgevers niet op te wachten. Zelfs met loonkostensubsidies en no risk polissen hebben velen geen interesse in iemand met een krasje.
Waarom zouden ze? De meeste werkplekken zijn sociale werkplaatsen.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 21:17:29 #24
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220776249
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:53 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Want? Er zit een reserve van 39 miljard in het Arbeidsongeschiktheidsfonds. Dat betekent dat er dus meer dan genoeg geld wordt opgehaald om arbeidsongeschiktheidsuitkering te bepalen en nog een deel van de premie op te potten.
Betekent vooral dat de premie bovenmatig is vastgesteld.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220776333
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mwah, ik vraag me wel af in hoeverre die burn-outs worden veroorzaakt door sociale verplichtingen en hoeveel door arbeid, want er werken teveel mensen met een potentieel hoge output deeltijd.
Aan de andere kant zijn er natuurlijk legio groepen die wel fulltime werken omdat men anders niet rondkomt.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 21:22:41 #26
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220776362
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:21 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Aan de andere kant zijn er natuurlijk legio groepen die wel fulltime werken omdat men anders niet rondkomt.
Klopt, lageropgeleiden hebben die luxe van minder uur per week werken doorgaans niet, dat maakt het ook oneerlijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220776419
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Klopt, lageropgeleiden hebben die luxe van minder uur per week werken doorgaans niet, dat maakt het ook oneerlijk.
Weinig eerlijks of oneerlijks aan.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220776427
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Klopt, lageropgeleiden hebben die luxe van minder uur per week werken doorgaans niet, dat maakt het ook oneerlijk.
Niet alleen laag opgeleiden hoor.
pi_220776463
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Betekent vooral dat de premie bovenmatig is vastgesteld.
Klopt. Het zou kostendekkend moeten zijn volgens de wet. Hier komt nog een rechtszaak over.
pi_220776482
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:28 schreef -XOR- het volgende:
Mwah, ik vraag me wel af in hoeverre die burn-outs worden veroorzaakt door sociale verplichtingen en hoeveel door arbeid, want er werken teveel mensen met een potentieel hoge output deeltijd.
Da's zelden binair, maar bijna altijd een combinatie van factoren. De arbeidsbelasting an sich is natuurlijk niet zwaarder dan in het verleden.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 21:34:43 #31
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220776613
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mwah, ik vraag me wel af in hoeverre die burn-outs worden veroorzaakt door sociale verplichtingen en hoeveel door arbeid, want er werken teveel mensen met een potentieel hoge output deeltijd.
Het helpt ook als je weet waar je het allemaal voor doet.

"He who has a why to live can bear almost any how."
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 21:37:56 #32
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220776683
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:24 schreef nostra het volgende:

[..]
Weinig eerlijks of oneerlijks aan.
Dat ligt eraan hoe je 'eerlijkheid' definieert, maar wat mij betreft zit er iets oneerlijks in een gelijkwaardige inspanning die tot zeer ongelijke beloning leidt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 21:41:10 #33
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220776740
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat ligt eraan hoe je 'eerlijkheid' definieert, maar wat mij betreft zit er iets oneerlijks in een gelijkwaardige inspanning die tot zeer ongelijke beloning leidt.
Ik denk dat de verschillen tussen een vakkracht en iemand met hbo/wo niet zo groot zijn, en zeker met herverdeling van geld dmv belastingen.
Oneerlijkheid zit’m vooral in welvaart dat generationeel wordt overgedragen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220777742
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik denk dat de verschillen tussen een vakkracht en iemand met hbo/wo niet zo groot zijn, en zeker met herverdeling van geld dmv belastingen.
Oneerlijkheid zit’m vooral in welvaart dat generationeel wordt overgedragen.
Nee oneerlijkheid zit ook in belongingen. Bijvoorbeeld neem onze tweede kamer leden. Er zijn echt wel kamerleden die harder werken dan anderen. Toch krijgen ze dezelfde beloning.
Maar ook binnen werkgevers is het vaak niet eerlijk verdeeld mensen in de top van een bedrijf verdienen vaak veel meer dan hun bijdrage. Aan de onderkant van een bedrijf verdienen mensen dan vaak weer minder dan hun bijdrage.
pi_220777889
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat ligt eraan hoe je 'eerlijkheid' definieert, maar wat mij betreft zit er iets oneerlijks in een gelijkwaardige inspanning die tot zeer ongelijke beloning leidt.
Investeren in eigen kunnen en (puur geluk) talent mogen toch best beloond worden? Het leven is op zoveel facetten dan "oneerlijk".
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220777968
Zoals ik al had voorspeld steunt CU in elk geval de mogelijkheid om overlastgevende asielzoekers ongewenst te verklaren. Ik denk dat dat ook redelijk kamerbreed er door gaat komen.

Ook het afschaffen van de dwangsommen als asielzoekers niet op tijd een beslissing op hun asielaanvraag krijgen krijgt de steun van de CU, ik moet ook wel zeggen dat die dwangsommen hun doel niet haalden, dus dan snap ik dat.

Naar het voorstel om uitgeprocedeerde asielzoekers strafbaar te stellen als zij hun terugkeer frustreren kijkt de CU nog, hangt van de afbakening af.

https://www.nd.nl/nieuws/(...)regels-toch-steunen-
  dinsdag 12 mei 2026 @ 22:51:51 #37
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220778032
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 22:47 schreef Hanca het volgende:

Naar het voorstel om uitgeprocedeerde asielzoekers strafbaar te stellen als zij hun terugkeer frustreren kijkt de CU nog, hangt van de afbakening af.

https://www.nd.nl/nieuws/(...)regels-toch-steunen-
Dus als ze crimineel , uitgeprocedeerd en dakloos zijn zonder geldige verblijfspapieren zijn ze dan nog steeds niet strafbaar ??

ongelofelijk


Moet jij eens proberen in een land buiten de EU , loopt niet goed af voor je geloof me
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220778066
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 22:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dus als ze crimineel , uitgeprocedeerd en dakloos zijn zonder geldige verblijfspapieren zijn ze dan nog steeds niet strafbaar ??

ongelofelijk


Moet jij eens proberen in een land buiten de EU , loopt niet goed af voor je geloof me
Criminelen zijn per definitie strafbaar, je snapt weer niet waar het over gaat.
pi_220778084
twitter


_O-
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 23:00:12 #40
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220778112
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 22:56 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]

_O-
Miljardairs zijn de rechtse goede doelen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220778190
twitter
  dinsdag 12 mei 2026 @ 23:17:05 #42
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220778360
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 23:05 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
#GaafLand
Huilen dan.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 23:24:36 #43
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220778448
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 23:00 schreef Perrin het volgende:

[..]
Miljardairs zijn de rechtse goede doelen.
mensen die aandelen kopen in levensvatbare bedrijven die zijn soms miljonair geworden
mensen die een bedrijf beginnen als ZZP er ook , zoals mijn broer
alleen LTS en niet eens afgemaakt

of mensen die een baantje als zelfstandig consultant hebben
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220778607
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 23:05 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Ja, een Marokkaan met een watermeloen. Dat gaat me over de streep helpen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220778691
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat moet ook niet al blijf ik van mening dat gezonde hooggeleiden te weinig werken.
Daar ben ik het niet mee eens, alleen al omdat de incentives er gewoon niet zijn. Veel van deze mensen krijgen de keuze, een dag extra werken waarvan het extra salaris volledig aan de kinderopvang op gaat, of een dag thuis blijven bij de kinderen?
pi_220780554
De 'maximaal 30 jaar aftrekbaar' termijn is niet handhaafbaar. Dat wist iedereen al, dat wisten ze zelfs in 2001 bij invoering al (maar ze dachten dat de hypotheekrenteaftrek toch binnen 30 jaar zou zijn afgeschaft), maar het wordt urgent nu we een paar jaar voor die belastingaangiftes zitten

https://www.volkskrant.nl(...)n-maar-hoe~bbee62f4/

Ik gok dat ze deze 'oplossing' kiezen:
quote:
Eén optie is het afschaffen van de 30-jaarstermijn. Huizenbezitters met een oude aflossingsvrije hypotheek, die al het meest van het fiscale voordeel hebben geprofiteerd, zouden dan nog twaalf jaar langer renteaftrek krijgen. Dat kost de schatkist tussen 2031 en 2042 een miljard euro per jaar. Als het kabinet daarvoor kiest, moet het de inkomstenderving opvangen met bezuinigingen of lastenverzwaringen elders.
En dat geld voor de huizenbezitters halen ze dan wel uit het sociale stelsel of de zorg.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 10:32:00 #47
236264 crew  capricia
pi_220780644
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:16 schreef Hanca het volgende:
De 'maximaal 30 jaar aftrekbaar' termijn is niet handhaafbaar. Dat wist iedereen al, dat wisten ze zelfs in 2001 bij invoering al (maar ze dachten dat de hypotheekrenteaftrek toch binnen 30 jaar zou zijn afgeschaft), maar het wordt urgent nu we een paar jaar voor die belastingaangiftes zitten

https://www.volkskrant.nl(...)n-maar-hoe~bbee62f4/

Ik gok dat ze deze 'oplossing' kiezen:
[..]
En dat geld voor de huizenbezitters halen ze dan wel uit het sociale stelsel of de zorg.
Wat een ellende weer.
Als die 30 jaarstermijn überhaupt helemaal niet uitvoerbaar is, schaf hem dan maar af.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220780654
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat een ellende weer.
Als die 30 jaarstermijn überhaupt helemaal niet uitvoerbaar is, schaf hem dan maar af.
Ja, maar dat kost dus een miljard per jaar. Ik zou zeggen: bouw dan de HRA minstens zo af dat het die miljard per jaar compenseert. Percentage aanpassen of een maximum zetten op hoeveel aftrek je mag hebben.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2026 10:33:29 ]
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 10:37:28 #49
236264 crew  capricia
pi_220780687
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, maar dat kost dus een miljard per jaar. Ik zou zeggen: bouw dan de HRA minstens zo af dat het die miljard per jaar compenseert. Percentage aanpassen of een maximum zetten op hoeveel aftrek je mag hebben.
En ook dat ongeveer twee derde van de huiseigenaren aflossingsvrij leent. Staat in het artikel.
Wat een hoog percentage. Had ik niet verwacht.

Langzaam afbouwen die HRA is de enige manier, ja.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220780703
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:37 schreef capricia het volgende:

[..]
En ook dat ongeveer twee derde van de huiseigenaren aflossingsvrij leent. Staat in het artikel.
Wat een hoog percentage. Had ik niet verwacht.

Langzaam afbouwen die HRA is de enige manier, ja.
Blijkbaar nog heel veel ouderen met een hypotheek. Nou hield mijn vader ook heel erg lang een hypotheek van de laatste paar duizend euro aan, voor hij hem volledig heeft afgelost. Ik ben dus ook wel benieuwd of er veel zulke hypotheken tussen zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2026 10:40:13 ]
pi_220780725
https://www.welingelichte(...)gtekort-op-te-lossen

IMF heeft de huurwet van Hugo de Jonge in het vizier.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 10:46:08 #52
236264 crew  capricia
pi_220780739
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Blijkbaar nog heel veel ouderen met een hypotheek. Nou hield mijn vader ook heel erg lang een hypotheek van de laatste paar duizend euro aan, voor hij hem volledig heeft afgelost. Ik ben dus ook wel benieuwd of er veel zulke hypotheken tussen zitten.
Heel veel ouderen inderdaad. Maar ook:
"driekwart van de 45 tot 64-jarigen" heeft een aflossingsvrije hypotheek.
En die zijn dan opeens 40/50% meer hypotheeklasten kwijt.
Denk niet dat het dan om tientjes gaat.

Misschien is het toch wel slim om iets alla die oude wet Hillen, het idee dat je een voordeel krijgt als je geen hypotheekschuld meer hebt, te hebben. Zodat aflossen aantrekkelijk gemaakt wordt.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220780754
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:43 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.welingelichte(...)gtekort-op-te-lossen

IMF heeft de huurwet van Hugo de Jonge in het vizier.
Maar ja, tien jaar geleden zeiden ze hetzelfde en vonden ze de corporatiesector te groot..

https://www.nu.nl/wonen/3(...)g-huurmarkt-aan.html
pi_220780771
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Heel veel ouderen inderdaad. Maar ook:
"driekwart van de 45 tot 64-jarigen" heeft een aflossingsvrije hypotheek.
En die zijn dan opeens 40/50% meer hypotheeklasten kwijt.
Denk niet dat het dan om tientjes gaat.

Misschien is het toch wel slim om iets alla die oude wet Hillen, het idee dat je een voordeel krijgt als je geen hypotheekschuld meer hebt, te hebben. Zodat aflossen aantrekkelijk gemaakt wordt.
Dit is het paard achter de wagen spannen. Schulden maken is (fiscaal) te aantrekkelijk. Daar begint het mee. Om dan vervolgens dat bij volledige aflossing te compenseren met een bonus is de gekte voorbij. Je deelt een cadeau uit om een eerder cadeau ongedaan te maken.

Het niet meer hebben van een schuld bij de bank zou op zichzelf een beloning moeten zijn. Zo zou het moeten werken.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2026 10:51:56 ]
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 10:56:32 #55
236264 crew  capricia
pi_220780814
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dit is het paard achter de wagen spannen. Schulden maken is (fiscaal) te aantrekkelijk. Daar begint het mee. Om dan vervolgens dat bij volledige aflossing te compenseren met een bonus is de gekte voorbij. Je deelt een cadeau uit om een eerder cadeau ongedaan te maken.

Het niet meer hebben van een schuld bij de bank zou op zichzelf een beloning moeten zijn. Zo zou het moeten werken.
Tja. Nu wordt twee derde helemaal niet afgelost tijdens de looptijd.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 13 mei 2026 @ 11:03:29 #56
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220780847
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Heel veel ouderen inderdaad. Maar ook:
"driekwart van de 45 tot 64-jarigen" heeft een aflossingsvrije hypotheek.
En die zijn dan opeens 40/50% meer hypotheeklasten kwijt.
Denk niet dat het dan om tientjes gaat.

Misschien is het toch wel slim om iets alla die oude wet Hillen, het idee dat je een voordeel krijgt als je geen hypotheekschuld meer hebt, te hebben. Zodat aflossen aantrekkelijk gemaakt wordt.
het is beter om de hyp termijn van 30 jaar naar 40 jaar te brengen, het EWF gedurig ophogen van het regulier percentage 0,35% naar het villatax niveau 2,35% en de wet Hillen weer 100% activeren

de aftrek blijft dus gewoon bestaan zoals de VVD wil en het zal starters flink helpen

idee van Bas Jacobs

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 13-05-2026 11:36:52 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220780852
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Heel veel ouderen inderdaad. Maar ook:
"driekwart van de 45 tot 64-jarigen" heeft een aflossingsvrije hypotheek.
En die zijn dan opeens 40/50% meer hypotheeklasten kwijt.
Denk niet dat het dan om tientjes gaat.
Ja, ik kan daar geen medelijden mee hebben, een stuk jezelf informeren hoort er ook wel bij. Dit is al vanaf 2000 bekend (in 2001 ingevoerd) en komt ook zeer herhaaldelijk langs in het nieuws. Je zou hooguit moeten zeggen dat de hypotheekverstrekkers dit ook moeten melden, maar ik heb er iig van de Rabobank (niet mijn hypotheekverstrekker, wel mijn bank) ook wel eens een mailtje van gehad.

Men heeft 30 jaar de tijd gehad om de situatie aan te passen dat die meer hypotheeklasten te dragen zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2026 11:05:12 ]
  woensdag 13 mei 2026 @ 11:21:17 #58
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220781056
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 00:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Daar ben ik het niet mee eens, alleen al omdat de incentives er gewoon niet zijn. Veel van deze mensen krijgen de keuze, een dag extra werken waarvan het extra salaris volledig aan de kinderopvang op gaat, of een dag thuis blijven bij de kinderen?
Klopt, het valt de hoogopgeleide 32-uurswerker dan ook niet kwalijk te nemen, ik zou er voor zijn om die incentives te creeren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 13 mei 2026 @ 11:27:16 #59
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220781144
quote:
Fabers ambtenaren geloofden niet in 'dragende motivering' voor asielnoodrecht

De ambtenaren van toenmalig asielminister Marjolein Faber geloofden niet dat er een "dragende motivering" was voor het inschakelen van het staatsnoodrecht om asielmaatregelen te nemen. Het kabinet-Schoof besloot die route na hevige discussie te laten varen.
Faber wilde bij het aantreden van het kabinet-Schoof in de zomer van 2024 bepaalde delen van de Vreemdelingenwet buiten werking stellen door een crisisbepaling in die wet te gebruiken.

Daarvoor moet volgens de wet sprake zijn van "buitengewone omstandigheden". De Eerste en Tweede Kamer zouden zich hierover pas achteraf mogen uitspreken.

In de Kamer waren veel twijfels of deze noodroute wel mocht worden gebruikt, ook bij coalitiepartij NSC. Die partij hamerde op een "dragende motivering" om uit te leggen waarom het noodrecht geoorloofd was.

Faber hield vol dat die motivering kon worden gevonden, maar uit documenten die persbureau ANP via de Wet open overheid heeft opgevraagd komt een ander beeld naar voren.

Onderbouwing 'niet toereikend'
Ambtenaren van het ministerie van de PVV-minister schreven in die documenten onder meer dat de onderbouwing om het staatsnoodrecht in te schakelen "niet toereikend" was.

Ambtenaren haalden op verzoek van Faber allerlei gevolgen van migratie erbij die staatsnoodrecht zouden rechtvaardigen, van volkshuisvesting en onderwijs tot veiligheid. "De toegenomen asielinstroom vergroot de al bestaande tekorten en zet de voorzieningen, waarvoor schaarste geldt, verder onder druk", staat bijvoorbeeld in de documenten. Ook zorgkosten van asielzoekers, tekorten aan gevangenispersoneel en kosten van de asielopvang komen voorbij.

Maar zulke problemen spelen al langer en hebben verschillende oorzaken, schrijven de ambtenaren. Ze hebben tegen Faber gezegd dat er geen "duidelijk cijfermatig te onderbouwen causaal verband" is tussen het aantal asielzoekers en druk op voorzieningen. Bovendien betwijfelden de ambtenaren of haar noodmaatregelen de problemen die ze zag snel zouden oplossen.

Het is "evident" dat er urgente problemen in de asielopvang en bredere tekorten in de overheid zijn, staat in een advies aan Faber. Maar er waren betere argumenten nodig om de Eerste en Tweede Kamer te passeren.

Maatregelen werden in 'gewone' wetten gegoten
Na veel gesteggel besloot de toenmalige coalitie eind 2024 om het asielnoodrecht los te laten en de maatregelen in 'gewone' wetten te gieten die door beide Kamers moesten. Daarover heeft de Eerste Kamer vorige maand gestemd. Een van de twee wetten, de zogeheten asielnoodmaatregelenwet, haalde het niet na een draai van de PVV.

Het ANP heeft in november 2024 al een beroep gedaan op de Wet open overheid om Fabers "dragende motivering" te laten publiceren. Volgens de wet moeten overheidsorganisaties binnen anderhalve maand een besluit over zo'n verzoek nemen. In dit geval duurde het anderhalf jaar. In juni 2025 legde de rechter het ministerie een dwangsom op. Die liep op tot 15.000 euro.
https://www.nu.nl/politie(...)-asielnoodrecht.html

Goh, verrassend. Mijn nichtje van 4 zag dat nog wel in.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 13 mei 2026 @ 11:44:06 #60
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220781301
Haha, die van der Plas... Examen Nederlands op Havo is woke... Weird Duk met zijn goede doelen zijn links...

Alles wat een beetje te moeilijk wordt of waarbij je een soort van inlevingsvermogen nodig hebt is links of woke.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220781323
Check dit stemgedrag:

https://bsky.app/profile/stemvizier.nl/post/3mlpz2sbu4j2b

JA21 vindt dus dat met AI gemaakte Holocaust plaatjes prima zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2026 11:49:36 ]
pi_220781347
SGP, JA21, VVD en PVV willen wel een halfjaarlijks gesprek tussen joodse jongeren en de premier. Maar bij een eerdere identieke motie over een gesprek met moslimjongeren stemden deze partijen tegen.

Alle discriminatie is erg, maar antisemitisme is voor hen chefsache en erger dan moslimhaat.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mlpxob5lac2g

BBB en CDA stemden toen trouwens wel vóór.
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:11:58 #63
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220781440
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:16 schreef Hanca het volgende:
De 'maximaal 30 jaar aftrekbaar' termijn is niet handhaafbaar. Dat wist iedereen al, dat wisten ze zelfs in 2001 bij invoering al (maar ze dachten dat de hypotheekrenteaftrek toch binnen 30 jaar zou zijn afgeschaft), maar het wordt urgent nu we een paar jaar voor die belastingaangiftes zitten

https://www.volkskrant.nl(...)n-maar-hoe~bbee62f4/

Ik gok dat ze deze 'oplossing' kiezen:
[..]
En dat geld voor de huizenbezitters halen ze dan wel uit het sociale stelsel of de zorg.
Wat een debielen die dat op 2001 verzonnen hebben - en geaccordeerd - je initieert iets waarbij op het moment dat de evaluatie plaats moet vinden de data om dat te evalueren (hoeveel jaar heeft iemand renteaftrek genoten) reeds vernietigd is.
Je kan bijna niks anders meer dan het inderdaad verlengen OF geleidelijk afschaffen in de IB schalen omlaag gaan doen. Belastingdruk mag iig niet stijgen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220781465
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat een debielen die dat op 2001 verzonnen hebben - en geaccordeerd - je initieert iets waarbij op het moment dat de evaluatie plaats moet vinden de data om dat te evalueren (hoeveel jaar heeft iemand renteaftrek genoten) reeds vernietigd is.
Je kan bijna niks anders meer dan het inderdaad verlengen OF geleidelijk afschaffen in de IB schalen omlaag gaan doen. Belastingdruk mag iig niet stijgen.
Mooi manier om de vrijheidsbijdrage te beperken en in te krimpen.

Het is al vaker gezegd: de lastendruk als percentage van BBP ligt in Nederland onder het EU gemiddelde.
pi_220781471
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Belastingdruk mag iig niet stijgen.
Dat is jouw mening, maar ze hebben ook nog wat bezuinigingen in de sociale zekerheid terug te draaien omdat ze anders niks door de EK krijgen, dat komt hier bovenop en dan heb je grote kans dat de totale belastingdruk dus wel stijgt.
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:24:44 #66
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220781537
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is jouw mening, maar ze hebben ook nog wat bezuinigingen in de sociale zekerheid terug te draaien omdat ze anders niks door de EK krijgen, dat komt hier bovenop en dan heb je grote kans dat de totale belastingdruk dus wel stijgt.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Mooi manier om de vrijheidsbijdrage te beperken en in te krimpen.

Het is al vaker gezegd: de lastendruk als percentage van BBP ligt in Nederland onder het EU gemiddelde.
We zijn middenmoter qua publieke uitgaven.
Qua uitgaven wat betreft sociale zaken zitten wij in de bovenste regionen.
En bedenk wel dat onze overheid de keuze maakt om meer belang te hechten aan zaken zoals defensie en organiseren asielopvang.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 12:24:58 #67
236264 crew  capricia
pi_220781539
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat een debielen die dat op 2001 verzonnen hebben - en geaccordeerd - je initieert iets waarbij op het moment dat de evaluatie plaats moet vinden de data om dat te evalueren (hoeveel jaar heeft iemand renteaftrek genoten) reeds vernietigd is.
Je kan bijna niks anders meer dan het inderdaad verlengen OF geleidelijk afschaffen in de IB schalen omlaag gaan doen. Belastingdruk mag iig niet stijgen.
Verlengen is geen oplossing, of is weer kortetermijn denken. Want dan schuif je het probleem alleen maar vooruit.

Denk dat we er uiteindelijk niet onderuit komen om de HRA verder af te bouwen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:26:34 #68
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220781551
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Verlengen is geen oplossing, of is weer kortetermijn denken. Want dan schuif je het probleem alleen maar vooruit.

Denk dat we er uiteindelijk niet onderuit komen om de HRA verder af te bouwen.
Verlengen of afbouwen maar wel belasting neutraal.
Ik zou er geen complexe regeling van maken dat de burgers en fiscus er samen moeten uitkomen of er sprake is van recht op rente aftrek. Wordt drama.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220781555
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat een ellende weer.
Als die 30 jaarstermijn überhaupt helemaal niet uitvoerbaar is, schaf hem dan maar af.
Ze hebben toch zeker 30 jaar gehad om hierop voor te bereiden.

Lijkt me vooral onkunde of onwil.

De belasting weet prima wat voor een Hypotheken, woningen en aftrekposten iemand heeft.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 12:29:45 #70
236264 crew  capricia
pi_220781569
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Verlengen of afbouwen maar wel belasting neutraal.
Ik zou er geen complexe regeling van maken dat de burgers en fiscus er samen moeten uitkomen of er sprake is van recht op rente aftrek. Wordt drama.
Ja.
Al gaat belasting neutraal (via de belastingschijven) de HRA afbouwen ook nooit goed lukken.
Je smeert het voordeel immers ook uit over mensen die nu geen hypotheek hebben.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220781573
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:49 schreef Klopkoek het volgende:
Check dit stemgedrag:

https://bsky.app/profile/stemvizier.nl/post/3mlpz2sbu4j2b

JA21 vindt dus dat met AI gemaakte Holocaust plaatjes prima zijn.
Waarom wil je het verbieden?
Als overheid hoef je toch niet te bepalen wat iemand wel en niet maakt?
pi_220781582
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:24 schreef phpmystyle het volgende:
Qua uitgaven wat betreft sociale zaken zitten wij in de bovenste regionen.
Gewoon onder het EU gemiddelde. Volgens de indicator van het plaatje dat je post

https://ec.europa.eu/euro(...)s00098/default/table
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:32:07 #73
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220781584
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja.
Al gaat belasting neutraal (via de belastingschijven) de HRA afbouwen ook nooit goed lukken.
Je smeert het voordeel immers ook uit over mensen die nu geen hypotheek hebben.
Klopt. Mensen zonder hypo gaan er op vooruit, zouden dan minder ib gaan betalen.
Is een beetje wat het is.

Overigens geen groot medelijden omdat ouwe lui met aflossingsvrije hypo dikwijls ook waarde hebben opgebouwd. Maar het is niet 100 procent fair.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:34:45 #74
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220781606
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Gewoon onder het EU gemiddelde. Volgens de indicator van het plaatje dat je post

https://ec.europa.eu/euro(...)s00098/default/table
Wacht eens even jij, welk jaar jaar pak jij en zet jij af tegen het gemiddelde?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220781616
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:43 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.welingelichte(...)gtekort-op-te-lossen

IMF heeft de huurwet van Hugo de Jonge in het vizier.
Nou, dan hebben we zo ongeveer elke organisatie wel gehad.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220781672
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wacht eens even jij, welk jaar jaar pak jij en zet jij af tegen het gemiddelde?
Dat plaatje van jou is een vertaling van deze link
https://ec.europa.eu/euro(...)cs_-_early_estimates

Ook daar: onder het EU-gemiddelde.
pi_220781688
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:00:42 #78
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220781810
quote:
de overheid moet die schulden kwijt schelden dat is nu niet meer , iedereen heeft een beurs nu

en de overheid moet woningen bouwen, dan blijven er meer jongeren in Nederland
eigen schuld dikke bult
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:03:52 #79
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220781842
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat plaatje van jou is een vertaling van deze link
https://ec.europa.eu/euro(...)cs_-_early_estimates

Ook daar: onder het EU-gemiddelde.
Naar welk jaartal kijk je? In jouw link lijkt er andere data te zijn gebruikt als in mijn plaatje. In mijn plaatje wordt 26,3% gehanteerd. Zet je dat af tegen andere landen in mijn plaatje dan zitten we behoorlijk bovenin. Natuurlijk wel onder Frankrijk..
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:04:02 #80
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220781845
quote:
Hoe dwing je dat af?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220781864
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe dwing je dat af?
De voorgestelde maatregelen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:21:59 #82
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220782079
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe dwing je dat af?
ze moeten vertellen waar in de wereld ze zijn
quote:
Om dit probleem aan te pakken, wil het kabinet een bereikbaarheidsplicht invoeren.

Oud-studenten, scholieren en studenten moeten dan aan DUO actuele contactgegevens doorgeven van zichzelf of van bijvoorbeeld een familielid of vriend.

DUO kan dan contact leggen en informatie geven over terugbetalingsregels en het innen van achterstallige schulden.

Als iemand verhuist of langere tijd in het buitenland verblijft, blijft die persoon zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van de juiste gegevens.

DUO zal in ieder geval twee pogingen doen om contact te leggen.

Daarnaast wil het kabinet de verjaringstermijn van studieschulden verlengen naar tien jaar voor oud-studenten die niet bereikbaar zijn.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220782098
Wat een uitermate zorgelijke ontwikkelingen in Loosdrecht. De dynamiek tussen demagogische rechtse politici, desinformatie op reguliere en sociale media en extreem-rechtse groeperingen is dermate giftig aan het worden dat ik mij afvraag wanneer de eerste doden zullen vallen.
pi_220782213
quote:
15s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:25 schreef Kowloon het volgende:
Wat een uitermate zorgelijke ontwikkelingen in Loosdrecht. De dynamiek tussen demagogische rechtse politici, desinformatie op reguliere en sociale media en extreem-rechtse groeperingen is dermate giftig aan het worden dat ik mij afvraag wanneer de eerste doden zullen vallen.
Het doet me sterk denken aan de anti-vluchtelingen rellen in het VK, zomer 2024.

Niet ontoevallig ontstonden deze ook pas kort nadat een nominaal progressieve premier was aangetreden.

https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/13691481251391636

https://www.lse.ac.uk/res(...)d-democracy-uk-riots
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:42:02 #85
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220782230
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:06 schreef nostra het volgende:

[..]
De voorgestelde maatregelen.
Het zal aan mij liggen maar ik lees daarover weinig. Alleen dat ze contact gegevens gaan uitwisselen met sommige landen, dat veronderstelt dat student zich ergens inschrijft en dat een land meewerkt. Met Duitsland lijkt mij dat geen probleem, in Bali of ander Aziatisch land wel.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:43:06 #86
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220782241
quote:
15s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:25 schreef Kowloon het volgende:
Wat een uitermate zorgelijke ontwikkelingen in Loosdrecht. De dynamiek tussen demagogische rechtse politici, desinformatie op reguliere en sociale media en extreem-rechtse groeperingen is dermate giftig aan het worden dat ik mij afvraag wanneer de eerste doden zullen vallen.
Goede ontwikkeling, eindelijk wordt ook de hogere middenklasse geconfronteerd met de problemen.
Dus ook de vaders en moeders die conrector zijn, MKB bedrijf hebben, vermogensbeheerder, kanton-rechter, directeur, piloot.

Kortom mensen die wel met 2 woorden kunnen spreken en impact kunnen maken.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220782689
quote:
18s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/politie(...)-asielnoodrecht.html

Goh, verrassend. Mijn nichtje van 4 zag dat nog wel in.
Ja ik zie de nieuwswaarde hier ook niet van. Dit was toch allemaal op het moment dat het gebeurde ook al duidelijk.
pi_220782712
quote:
15s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:25 schreef Kowloon het volgende:
Wat een uitermate zorgelijke ontwikkelingen in Loosdrecht. De dynamiek tussen demagogische rechtse politici, desinformatie op reguliere en sociale media en extreem-rechtse groeperingen is dermate giftig aan het worden dat ik mij afvraag wanneer de eerste doden zullen vallen.
Oorverdovende stilte van het kabinet. Ze maken zich drukker om XR.
Ze zullen het wel niet leuk vinden om de eigen achterban aan te moeten spreken.

Waar zijn de kamervragen over een cultuurprobleem?
pi_220782717
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:43 schreef phpmystyle het volgende:
Goede ontwikkeling, eindelijk wordt ook de hogere middenklasse geconfronteerd met de problemen.
Dus ook de vaders en moeders die conrector zijn, MKB bedrijf hebben, vermogensbeheerder, kanton-rechter, directeur, piloot.

Kortom mensen die wel met 2 woorden kunnen spreken en impact kunnen maken.
Reactie 1: Je bent een idioot als je dit als een wenselijke ontwikkeling ziet, dit is niets minder dan een aanzet naar verdere maatschappelijke ontwrichting.

Reactie 2: Tsja, “de problemen”… Ik vraag wel eens aan mensen of ze dat dan concreet kunnen maken met voorbeelden uit hun eigen dagelijks leven. Dan krijg ik altijd hetzelfde te horen “Nee, ik heb geen voorbeelden, maar kijk maar op televisie of sociale media!”.
pi_220782749
Nederland = slavendrijversland

https://nos.nl/artikel/26(...)reau-voor-woekerhuur

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2026 14:47:03 ]
pi_220782827
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Oorverdovende stilte van het kabinet. Ze maken zich drukker om XR.
Ze zullen het wel niet leuk vinden om de eigen achterban aan te moeten spreken.
Ik vind niet dat je dit D66 of CDA kunt aanrekenen. Het is vooral de VVD geweest die vanuit politiek opportunisme het deksel van dit stinkende riool heeft getild. Voor hoe het ook had gekund verwijs ik de VVD naar Bart De Wever.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kowloon op 13-05-2026 15:03:43 (Berichticoon gewijzigd) ]
pi_220782944
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:46 schreef Klopkoek het volgende:
Nederland = slavendrijversland

https://nos.nl/artikel/26(...)reau-voor-woekerhuur
Het zijn ook wel altijd dezelfde sectoren…
  woensdag 13 mei 2026 @ 15:18:15 #93
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220782984
quote:
15s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:11 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Het zijn ook wel altijd dezelfde sectoren…
dat moeten ze in nederland ook strafbaar maken , maar ja ,

quote:
Het Openbaar Ministerie in het Duitse Kleve, net over de grens bij Nijmegen, vervolgt drie Nederlandse bestuurders van een uitzendbureau in de vleessector. Het OM verdenkt ze van het vragen van extreem hoge huren aan achttien voornamelijk Roemeense arbeidsmigranten.

De verdachten zijn mannen in de leeftijd van 36, 40 en 57 jaar oud, van wie er twee in Kleve wonen en één in het Gelderse Ulft.

Ze riskeren een jarenlange gevangenisstraf.

Volgens het Duitse OM hebben de bestuurders van het uitzendbureau vooral in Roemenië personeel geworven voor werk in Nederlandse slachthuizen.

In de periode van 2019 tot en met 2022 zouden zij een groot aantal van deze arbeidsmigranten hebben gehuisvest in Goch, naast Kleve.

De uitzendkrachten betaalden voor een bed in een kamer 320 euro per persoon per maand, uitgaande van twee personen per slaapkamer.
Dit bedrag werd rechtstreeks op hun loon ingehouden.

Volgens het Duitse OM ligt de gebruikelijke huur voor vergelijkbare woonruimte rond de 128 euro per maand.

Het vragen van woekerhuur is in Duitsland strafbaar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220783008
320 per maand aan huur is extreem?

Duidelijk een andere norm in Duitsland......
  woensdag 13 mei 2026 @ 15:23:15 #95
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220783019
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:21 schreef Kickinalfa het volgende:
320 per maand aan huur is extreem?

Duidelijk een andere norm in Duitsland......
Volgens het Duitse OM ligt de gebruikelijke huur voor vergelijkbare woonruimte rond de 128 euro per maand.

Ja dan is 320 euro p/m wel veel :D
pi_220783029
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Oorverdovende stilte van het kabinet. Ze maken zich drukker om XR.
Ze zullen het wel niet leuk vinden om de eigen achterban aan te moeten spreken.

Waar zijn de kamervragen over een cultuurprobleem?
Het lijkt me wel wat Kamervragen waard waarom de politiek nog steeds geen maatregelen geeft genomen om de instroom te beperken.
pi_220783041
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:23 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Volgens het Duitse OM ligt de gebruikelijke huur voor vergelijkbare woonruimte rond de 128 euro per maand.

Ja dan is 320 euro p/m wel veel :D
Ik dacht ik zoek eens wat vergelijkingsmateriaal op.

De gemiddelde prijs voor een studentenkamer ¤300 en ¤600 per maand in Duitsland.
In Nederland tussen de 680 en 800.

Kunnen we niet opgaan in Duitsland.
  woensdag 13 mei 2026 @ 15:28:21 #98
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220783044
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:24 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het lijkt me wel wat Kamervragen waard waarom de politiek nog steeds geen maatregelen geeft genomen om de instroom te beperken.
Die komen er ook met Europees Migratiepact.
pi_220783048
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:24 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het lijkt me wel wat Kamervragen waard waarom de politiek nog steeds geen maatregelen geeft genomen om de instroom te beperken.
Dat kan de kamer helemaal niet. Ze hebben geen controle over omstandigheden buiten Nederland.
Daarbij waarom zouden rechtse partijen iets doen aan instroom van migranten, ze willen dat letterlijk voor hun economische model. Als je minder migratie wil moet je natuurlijk niet op rechtse partijen stemmen.
  woensdag 13 mei 2026 @ 15:30:48 #100
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220783060
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat kan de kamer helemaal niet. Ze hebben geen controle over omstandigheden buiten Nederland.
Daarbij waarom zouden rechtse partijen iets doen aan instroom van migranten, ze willen dat letterlijk voor hun economische model. Als je minder migratie wil moet je natuurlijk niet op rechtse partijen stemmen.
Je kunt allerlei argumenten aandragen waarom je zou moeten investeren in ontwikkelingssamenwerking of bijvoorbeeld geen oorlogjes voeren of dergelijke maar dat gaat niet in bij ze. Of niet de klimaat verpesten of nog tal van andere dingen.

Er mag geen geld naar hun toe en verder moeten we een hek bouwen om Nederland heen.
  woensdag 13 mei 2026 @ 15:30:57 #101
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220783063
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:27 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik dacht ik zoek eens wat vergelijkingsmateriaal op.

De gemiddelde prijs voor een studentenkamer ¤300 en ¤600 per maand in Duitsland.
In Nederland tussen de 680 en 800.

Kunnen we niet opgaan in Duitsland.
dan hebben we onze unieke hypotheekrente aftrek niet meer en misschien ook geen toeslagen en ook geen huuursubsidie meer -O- -O-

hoe moeten we dan rondkomen??
werken ? Nee joh gekkenhuis

[ Bericht 13% gewijzigd door michaelmoore op 13-05-2026 23:09:20 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 13 mei 2026 @ 15:32:19 #102
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220783076
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:30 schreef michaelmoore het volgende:

hoe moeten we dan rondkomen??
Jij woont toch in Afrika? Je kunt verder prima rondkomen in Nederland. Mag het een onsje meer zijn, ja hoor.
pi_220783104
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat kan de kamer helemaal niet. Ze hebben geen controle over omstandigheden buiten Nederland.
Daarbij waarom zouden rechtse partijen iets doen aan instroom van migranten, ze willen dat letterlijk voor hun economische model. Als je minder migratie wil moet je natuurlijk niet op rechtse partijen stemmen.
De kamer kan prima stoppen met het subsidiëren van woningen voor asielzoekers uit Syrië.
  woensdag 13 mei 2026 @ 15:38:26 #104
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220783124
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:32 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Jij woont toch in Afrika? Je kunt verder prima rondkomen in Nederland. Mag het een onsje meer zijn, ja hoor.
ik ben nu in Nederland tot oktober
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220783798
twitter
pi_220783820
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Klopt, het valt de hoogopgeleide 32-uurswerker dan ook niet kwalijk te nemen, ik zou er voor zijn om die incentives te creeren.
Daar kan ik me in vinden, maar dat begint met afschaffing van alle toeslagen. Niemand wil dat, ondanks dat politici het wel zeggen.
  woensdag 13 mei 2026 @ 17:15:43 #107
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220783883
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 17:03 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Wow, succes met de veiligheid voor vrouwen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220783939
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:30 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je kunt allerlei argumenten aandragen waarom je zou moeten investeren in ontwikkelingssamenwerking of bijvoorbeeld geen oorlogjes voeren of dergelijke maar dat gaat niet in bij ze. Of niet de klimaat verpesten of nog tal van andere dingen.

Er mag geen geld naar hun toe en verder moeten we een hek bouwen om Nederland heen.
Nederland heeft toch 0 invloed wereldwijd op oorlogje voeren of het klimaat. Zolang er van die debielen wereldwijd aan de macht zijn gaat dat helaas nooit veranderen. Alleen USA heeft invloed op Israël, maarja Trump luistert naar niemand. Alleen qua ontwikkelingssamenwerking hebben we enige invloed. En dit zijn verder geen argumenten om dan verder maar niks te doen en tot het punt te komen waar we nu zijn. En de meesten komen uit landen waar de Islam oorlog voert, dus ik zal niet weten hoe dat gestopt moet worden.
pi_220783951
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 17:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Daar kan ik me in vinden, maar dat begint met afschaffing van alle toeslagen. Niemand wil dat, ondanks dat politici het wel zeggen.
Iedereen wil dat, maar het kan simpelweg nog niet volgens de belastingdienst. Maar goed, feiten heb jij wel vaker lak aan, toch?
  woensdag 13 mei 2026 @ 17:47:46 #110
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220784125
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 17:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Iedereen wil dat, maar het kan simpelweg nog niet volgens de belastingdienst. Maar goed, feiten heb jij wel vaker lak aan, toch?
Inplaats dat men arbeid lonend gaat maken , word arbeid nog meer belast en de renteaftrek nog hoger

Rob Jetten die zei, Arbeid moet weer lonen
Maar:

Alle uitspraken en beloften van de Hr Jetten , blijven beloften
quote:
AI-overzicht
Volgens recente berichtgeving uit mei 2026 staat het kabinet-Jetten onder druk vanwege plannen die juist haaks lijken te staan op het principe dat "arbeid weer moet lonen".

IMF-kritiek: Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) waarschuwt dat de belastingverhogingen en de zogenaamde 'NAVO-taks' van het kabinet-Jetten werken duurder maken.
Deze maatregelen verhogen de belasting op arbeid via beperkte indexatie en hogere sociale premies.

Koopkrachtdaling: Door de plannen van het kabinet-Jetten dalen de inkomens, wat door de FNV wordt omschreven als een verslechtering van het sociale vangnet en langer doorwerken tot het pensioen.

Lastenverzwaring: Het coalitieakkoord voorziet in een lastenverzwaring voor werkenden van 1,5 miljard euro in 2027, oplopend tot 3,4 miljard euro in 2028, stelt De Telegraaf.

Uit deze informatie blijkt dat het beleid van het kabinet-Jetten, in tegenstelling tot de uitspraak dat arbeid moet lonen, volgens experts (IMF) juist leidt tot een hogere belastingdruk op werkenden.


[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 13-05-2026 18:43:37 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 13 mei 2026 @ 17:58:52 #111
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220784202
quote:
15s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:41 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Reactie 1: Je bent een idioot als je dit als een wenselijke ontwikkeling ziet, dit is niets minder dan een aanzet naar verdere maatschappelijke ontwrichting.

Reactie 2: Tsja, “de problemen”… Ik vraag wel eens aan mensen of ze dat dan concreet kunnen maken met voorbeelden uit hun eigen dagelijks leven. Dan krijg ik altijd hetzelfde te horen “Nee, ik heb geen voorbeelden, maar kijk maar op televisie of sociale media!”.
Jij bent een mooie.
Je wil enerzijds een heel zwaar sociaal stelsel met ruime uitkeringen en weinig voorwaarden om een uitkering toegekend te krijgen, en anderzijds ook een ruimhartig asiel beleid.

En een ander mag dat wat jou betreft betalen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220784260
Je zou eigenlijk elke directe omwonende op basis van postcode een eenmalige financiële vergoeding moeten geven als er een AZC in de buurt komt. Eens kijken of men dan nog steeds zo "tegen" blijft :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220784276
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 17:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Inplaats dat men arbeid lonend gaat maken , word arbeid nog meer belast en de renteaftrek nog hoger

Rob Jetten die zei, Arbeid moet weer lonen
Maar:

Alle beloften van de Hr Jetten , blijven beloften
[..]

Helaas was dat wel te verwachten.
Kosten stijgen, bezuinigingen zijn pijnlijk en we willen ook nog eens miljarden extra uitgeven.
pi_220784287
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:05 schreef TheVulture het volgende:
Je zou eigenlijk elke directe omwonende op basis van postcode een eenmalige financiële vergoeding moeten geven als er een AZC in de buurt komt. Eens kijken of men dan nog steeds zo "tegen" blijft :+
Dat mag dan wel een enorm bedrag zijn. Alleen je huizenwaarde kan al enorm dalen door een AZC :P
pi_220784355
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:09 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat mag dan wel een enorm bedrag zijn. Alleen je huizenwaarde kan al enorm dalen door een AZC :P
Bij minder angst en desinformatie zal dit een stuk minder of zelfs nihil zijn.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 18:16:52 #116
375570 crew  Cyan9
pi_220784361
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 17:03 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Ach Mona..
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220784368
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Bij minder angst en desinformatie zal dit een stuk minder of zelfs nihil zijn.
Mooi dat jij in sprookjes gelooft. Feiten zijn dat het enorm daalt.
pi_220784412
quote:
6s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:17 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Mooi dat jij in sprookjes gelooft. Feiten zijn dat het enorm daalt.
Dat "enorm" valt wel mee en de waardedaling is gewoon geen functie van objectieve indicatoren.
  woensdag 13 mei 2026 @ 18:25:00 #119
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220784443
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:05 schreef TheVulture het volgende:
Je zou eigenlijk elke directe omwonende op basis van postcode een eenmalige financiële vergoeding moeten geven als er een AZC in de buurt komt. Eens kijken of men dan nog steeds zo "tegen" blijft :+
men moet niet iedere bioscoop , sporthal en voetbalveld en kantoor vol met asielzoekers doen

neem dan een paar weilanden en gebruik die voor een 500 wooncontainers , geen voetbalvelden en bioscopen

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 13-05-2026 18:33:11 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220784457
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:09 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat mag dan wel een enorm bedrag zijn. Alleen je huizenwaarde kan al enorm dalen door een AZC :P
Ook daar heb ik nooit bewijzen van gezien.
pi_220784460
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat "enorm" valt wel mee en de waardedaling is gewoon geen functie van objectieve indicatoren.
Een gemiddelde daling van 10% van de woningwaarde.

Met een gemiddelde woningprijs van 500k is dat toch maar even 50k.
pi_220784488
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ook daar heb ik nooit bewijzen van gezien.
Hou nou maar gewoon op met leven in je eigen bubbel. Je mag best links zijn, maar dat constante gelieg. :')

Je hebt ook nog nooit wat van overlast gehoord natuurlijk.

https://esb.nu/wp-content(...)00_DroesKoster-2.pdf

Daarnaast ook gewoon meegemaakt waar ik woonde. Geld ging in rook op voor mensen.
pi_220784492
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:09 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat mag dan wel een enorm bedrag zijn. Alleen je huizenwaarde kan al enorm dalen door een AZC :P
Grote wel.

https://www.rug.nl/news/2(...)alleen-buiten-steden
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220784504
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:30 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Hou nou maar gewoon op met leven in je eigen bubbel. Je mag best links zijn, maar dat constante gelieg. :')

Je hebt ook nog nooit wat van overlast gehoord natuurlijk.

https://esb.nu/wp-content(...)00_DroesKoster-2.pdf

Daarnaast ook gewoon meegemaakt waar ik woonde. Geld ging in rook op voor mensen.
Ik lieg niet, ik zeg dat ik er nooit bewijs van heb gezien.

En in mijn 'bubbel' bezoek ik AZC's en spreek ik daadwerkelijk omwonenden en heb ik vlak bij een AZC gewoond, wat is jouw bubbel?
pi_220784515
quote:
Dank voor het bewijs, idee is dus: alleen kleine AZC's plaatsen. Liever 5 AZC's met 50 plekken dan 1 van 250, dat heb ik altijd al geroepen.
pi_220784521
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220784525
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik lieg niet, ik zeg dat ik er nooit bewijs van heb gezien.

En in mijn 'bubbel' bezoek ik AZC's en spreek ik daadwerkelijk omwonenden en heb ik vlak bij een AZC gewoond, wat is jouw bubbel?
En 3 mensen hebben je bewijs aangeleverd, maar dit ontken je ook zeker?

Hardenberg. Een grote teringzooi qua overlast door AZC's. Het COA dat elke belofte niet nakomt.
pi_220784533
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dank voor het bewijs, idee is dus: alleen kleine AZC's plaatsen. Liever 5 AZC's met 50 plekken dan 1 van 250, dat heb ik altijd al geroepen.
Dat sowieso. En niet alleen met mannelijke jeugd.
pi_220784541
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:35 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
En 3 mensen hebben je bewijs aangeleverd, maar dit ontken je ook zeker?

Hardenberg. Een grote teringzooi qua overlast door AZC's. Het COA dat elke belofte niet nakomt.
Hardenberg is een 'teringzooi' door anti-AZC figuren.

https://www.trouw.nl/binn(...)ielzoekers~bbcbd044/

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2026 18:37:56 ]
pi_220784611
quote:
Wat wil je hier nu mee zeggen? Ozdil gebruikt nota bene weer eens het woord neoliberalisme (en afgeleiden).
pi_220784643
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wat wil je hier nu mee zeggen? Ozdil gebruikt nota bene weer eens het woord neoliberalisme (en afgeleiden).
Dat een stukje achtergrondsanalyse (kan je het mee eens zijn of niet) wel zo aardig is, in plaats van één of andere interruptie van 5 seconden.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220784654
quote:
Hier is dat Ipsos onderzoek waar 'Ozduk' over schrijft.

https://www.kcl.ac.uk/ass(...)bal-charts-final.pdf

Op sommige vragen geven Nederlanders gewoon conservatieve antwoorden. Neem bijvoorbeeld de vraag op pagina 89 over het zorgen voor kinderen door mannen. Groot verschil met o.a. Zweden en Verenigd Koninkrijk.

In zekere zin halen deze uitkomsten een groot deel van Ozil zijn betoog onderuit. Het strookt niet helemaal met zijn redeneertrant.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2026 18:52:27 ]
pi_220784686
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 17:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Iedereen wil dat, maar het kan simpelweg nog niet volgens de belastingdienst. Maar goed, feiten heb jij wel vaker lak aan, toch?
Nee, ik gewoon geen genoegen met dat antwoord. De belastingdienst moet dan maar gesaneerd worden. 'Kan niet' hoor ik wel vaker, en het blijkt altijd niet waar te zijn. Het is 'wil niet', en dat is toch echt een ander verhaal.

Iedere politicus roept iets over toeslagen afschaffen maar doet vervolgens niets. Conclusie: ze willen het eigenlijk niet.
  woensdag 13 mei 2026 @ 18:58:48 #134
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220784704
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, ik gewoon geen genoegen met dat antwoord. De belastingdienst moet dan maar gesaneerd worden. 'Kan niet' hoor ik wel vaker, en het blijkt altijd niet waar te zijn. Het is 'wil niet', en dat is toch echt een ander verhaal.

Iedere politicus roept iets over toeslagen afschaffen maar doet vervolgens niets. Conclusie: ze willen het eigenlijk niet.
het is te makkelijk die toeslagen knopjes om aan te draaien
zo kun je de bevolking gelijkmatig uitknijpen
met Ecotax en Navotax en CO2 tax
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220784826
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hardenberg is een 'teringzooi' door anti-AZC figuren.

https://www.trouw.nl/binn(...)ielzoekers~bbcbd044/
Lezen wij hetzelfde artikel?
"Er waren steekpartijen, diefstallen in het centrum, overlast door vuil, intimidaties"
"
Een inwoner, haar dochter werd fysiek lastig gevallen".

Deze dochter betaalt de prijs van het vertroetelbeleid.

"In het buurtschap Loozen, waar ook een noodopvang voor honderd asielzoekers op een bungalowpark was gerealiseerd, voor maximaal één jaar, werd dit ondanks die belofte toch verlengd. “Wat is zo’n belofte dan waard?”

En dan zijn mensen boos dat er tegen wordt geprotesteerd?

Volgens de burgemeester
"Jouw veiligheid is belangrijk, maar ik ben burgemeester van álle inwoners. Ook van de mensen die op de vlucht zijn.”

Hij zegt hier gewoon tegen lastiggevallen minderjarige meisjes geboren in nederland dat het belang van criminelen van duizenden kilometers verderop voor hem van belang zijn.

Verhuis dan maar lekker naar Aleppo.

[ Bericht 12% gewijzigd door Kickinalfa op 13-05-2026 19:19:08 ]
pi_220784896
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 19:13 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Lezen wij hetzelfde artikel?
"Er waren steekpartijen, diefstallen in het centrum, overlast door vuil, intimidaties"
"
Een inwoner, haar dochter werd fysiek lastig gevallen".

Deze dochter betaalt de prijs van het vertroetelbeleid.
En dan zijn mensen boos dat er tegen wordt geprotesteerd?
Joh laat gaan. Ik geef het op. Het is allemaal vredelievend volk, dat goed inburgert en een verrijking voor vrouwen en de samenleving is.
pi_220785057


https://www.bnr.nl/nieuws(...)ch-dit-kan-echt-niet

Tsja. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken.

Dat je technische kennis van binnenuit nodig kan hebben begrijp ik, maar dit is geen technische functie. Dit is een politiek-bestuurlijke functie.

Wolfsen en daar weer voor Kohnstamm waren (oud-)politici.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2026 19:34:55 ]
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 19:43:40 #138
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220785184
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 19:19 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Joh laat gaan. Ik geef het op. Het is allemaal vredelievend volk, dat goed inburgert en een verrijking voor vrouwen en de samenleving is.
Heb je het nou over het zwarte hoodie volk dat "Daar moet een piemol in" schreeuwd naar vrouwelijke wethouders?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220785248
Teletekst gaat gewoon 2100 halen _O_
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220785260
De de AP heeft eindelijk eens iemand nodig die het snapt, of dat bestuurlijk lekker valt is niet de grootste zorg.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220785284
En hoezeer ik ook van de kettingzaag houd, begin gewoon eens met één toeslag. De KOT ofzo.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220785375
quote:
5s.gif Op woensdag 13 mei 2026 19:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Heb je het nou over het zwarte hoodie volk dat "Daar moet een piemol in" schreeuwd naar vrouwelijke wethouders?
Wat wil je nou bereiken? Dat is tuig. Oppakken die handel. Zo moeilijk is het niet om beide kanten te veroordelen hoor.
pi_220785464
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2026 19:51 schreef nostra het volgende:
De de AP heeft eindelijk eens iemand nodig die het snapt, of dat bestuurlijk lekker valt is niet de grootste zorg.
Maar wat "snapt" deze jurist dan dat een bestuurder niet snapt (zowel Kohnstamm als Wolfsen waren ook juristen). De bestuursvoorzitter van Philips, Sony, Apple of ASML is ook niet altijd een techneut of ingenieur (soms wel: Kleisterlee was dat).
  woensdag 13 mei 2026 @ 20:25:20 #144
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220785607
Ik stel voor dat we alle mannen in Nederland executeren aangezien ze zovaak onze dochters lastig vallen.
Antifa
pi_220785616
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:10 schreef Klopkoek het volgende:
Maar wat "snapt" deze jurist dan dat een bestuurder niet snapt (zowel Kohnstamm als Wolfsen waren ook juristen).
For starters, het begrip "gerechtvaardigd belang" in een commerciële wereld (zie KNLTB en de de totaal andere invulling die de AP geeft ten opzichte van hun Europese peers).
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220785823
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 19:31 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]

https://www.bnr.nl/nieuws(...)ch-dit-kan-echt-niet

Tsja. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken.

Dat je technische kennis van binnenuit nodig kan hebben begrijp ik, maar dit is geen technische functie. Dit is een politiek-bestuurlijke functie.

Wolfsen en daar weer voor Kohnstamm waren (oud-)politici.
Ik weet wel wat je daarvan moet denken. De lobby gaat beleid maken op die manier. Zeer slecht voor onze democratie en onze privacy. Iemand die voor Meta werkt mag ook na het arbeidsverband geen kritiek op Meta hebben, dat staat in hun contract. Dat maakt het dus onmogelijk dat deze man zijn werk goed kan doen.
pi_220785865
IMF: ‘vrijheidsbijdrage’ dreigt Nederlandse arbeidsmarkt verder uit balans te brengen
https://www.volkskrant.nl(...)te-brengen~bdce644c/

quote:
De belastingverhoging is nodig om de stijgende uitgaven aan defensie te betalen. De term ‘vrijheidsbijdrage’ komt van CDA-leider Henri Bontenbal, die voorstelde dat zowel werkenden als bedrijven een deel zouden betalen. Voorlopig is alleen de bijdrage van werkenden uitgewerkt: de inkomstenbelasting en sociale premies gaan omhoog.
Precies zoals VVD het graag ziet. De werkenden mogen alle lasten dragen.
pi_220785980
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 19:54 schreef nostra het volgende:
En hoezeer ik ook van de kettingzaag houd, begin gewoon eens met één toeslag. De KOT ofzo.
Dat lukt al niet. De term 'bijna gratis' komt me ook de keel uit.
pi_220786027
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:26 schreef nostra het volgende:

[..]
For starters, het begrip "gerechtvaardigd belang" in een commerciële wereld (zie KNLTB en de de totaal andere invulling die de AP geeft ten opzichte van hun Europese peers).
Hele GDPR is echt de grootste onzin. Totaal kansloze wetgeving. Je kan er echt helemaal niks mee.
pi_220786037
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:26 schreef nostra het volgende:

[..]
For starters, het begrip "gerechtvaardigd belang" in een commerciële wereld (zie KNLTB en de de totaal andere invulling die de AP geeft ten opzichte van hun Europese peers).
Daarmee zeg je dus dat deze man de belangen van het grootbedrijf gaat dienen. Want de KNLTB zaak ging over het doorspelen/doorverkopen van gegevens over hun leden naar de sponsoren van de KNLTB.
pi_220786052
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik weet wel wat je daarvan moet denken. De lobby gaat beleid maken op die manier. Zeer slecht voor onze democratie en onze privacy. Iemand die voor Meta werkt mag ook na het arbeidsverband geen kritiek op Meta hebben, dat staat in hun contract. Dat maakt het dus onmogelijk dat deze man zijn werk goed kan doen.
Als dat zo is, dan is dat schandelijk.

Trump toestanden in Nederland.

De rechtse usual suspects vinden het maar prachtig...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2026 21:27:46 ]
pi_220786162
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:26 schreef nostra het volgende:

[..]
For starters, het begrip "gerechtvaardigd belang" in een commerciële wereld (zie KNLTB en de de totaal andere invulling die de AP geeft ten opzichte van hun Europese peers).
https://tweakers.net/nieu(...)itspraak-eu-hof.html

Nostra & MoreDakka: altijd aan de zijde van de sterke partij en het grote geld.

Slimme lobbyist die dat "gerechtvaardigd belang" (zonder toestemming klant) in de wet heeft gekregen, zo lees ik.
pi_220786209
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:17 schreef Klopkoek het volgende:
Daarmee zeg je dus dat deze man de belangen van het grootbedrijf gaat dienen. Want de KNLTB zaak ging over het doorspelen/doorverkopen van gegevens over hun leden naar de sponsoren van de KNLTB.
Dat hoeft niet het grootbedrijf te zijn hoor, mijn vorige werkgever had ze ook in hun nek hijgen. En dat mag verder, alleen blijkt hun eigen interpretatie dus niet te kloppen en er zijn maar weinigen die doorprocederen tot het Europees Hof. De GDPR zou uniform moeten worden toegepast in alle lidstaten en niet met ieder z'n eigen sausje.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:39:17 #154
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220786643
Asielstop slaat nergens op en is niet uitvoerbaar
https://www.telegraaf.nl/(...)ns-op/151567981.html
zo nou dan weten we dat ook weer , ok , dus ieder dorp krijgt een AZC van 500 man op het lokale voetbalveld
Dat kan Nederland niet alleen en mogelijk helemaal niet

Politiek is een beetje in paniek
quote:
Over en weer verwijten in emotioneel debat
Asielminister over asielstop: ’Het heeft geen zin en het slaat nergens op

Den Haag- Net als in Loosdrecht stijgt de temperatuur ook in Den Haag rondom het asieldebat tot grote hoogte.

Asielminister Bart van den Brink (CDA) doet ook een duit in het zakje en zegt dat de oproep tot een totale asielstop van sommige rechtse partijen ’nergens op slaat’.
quote:
Asielstop slaat nergens op
Na het felle debat merkt Van den Brink op dat er maar weinig vragen aan het kabinet worden gesteld. ;
Ik hoef hier niet zoveel antwoorden te geven, omdat vooral over en weer verwijten gaan

Hij houdt zich verre van die discussie.
Mijn bijdrage zal toch echt gaan zijn hoe ik met u en met de samenleving meer grip kan krijgen op migratie.”

Daarin is hij over één punt glashelder.

Een totale asielstop, waar sommige rechtse partijen voor pleiten, gaat er niet komen. „

Er zijn al genoeg valse beloftes gedaan, over grenzen dicht, asielstoppen, of nog een keer de staatsnoodrecht-discussie.
Dat hoeft u niet met mij te proberen, want ik ga het niet doen.
Het heeft geen zin en het slaat ook nergens op.”

Aanhoudende rellen brengen kabinet in verlegenheid: ’We doen wat we moeten doen om de orde te handhaven’

Justitieminister David van Weel (VVD) heeft geen goed woord over voor de acties in Loosdrecht. „
Dit is geen demonstreren meer, dit is rellen.”
Hij zegt bereid te zijn ’alle juridische ruimte’ die er is te gebruiken om grip op migratie te krijgen en vindt het veel te simpel om op te roepen tot een volledige stop op migratie. „

De complexiteit van vraagstukken zoals migratie heeft echt meer nodig dan alleen het woord ’asielstop.’

Dit kabinet heeft ook de wens om op de lange termijn de gehele asielprocedure buiten Europa te plaatsen, maar dat zijn enorme lange adem-trajecten.”


[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 13-05-2026 23:07:39 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220786676
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:30 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je kunt allerlei argumenten aandragen waarom je zou moeten investeren in ontwikkelingssamenwerking of bijvoorbeeld geen oorlogjes voeren of dergelijke maar dat gaat niet in bij ze. Of niet de klimaat verpesten of nog tal van andere dingen.

Er mag geen geld naar hun toe en verder moeten we een hek bouwen om Nederland heen.
Dat is zo. Maar we moeten ook bedrijven blijven sponsoren. Want als de belastingbetaler niet bijdraagt vallen ze om of gaan ze weg ofzo. Tegelijkertijd wordt beweert dat deze bedrijven die subsidie nodig hebben iets toevoegen.
Zo'n Tata steel maakt blijkbaar gewoon winst, hoezo moet de belastingbetaler dan opdraaien voor hun verduurzaming. Laat ze het zelf betalen. Zeker bij een buitenlands bedrijf.
Andersom moet de burger telkens de broekriem aanhalen. Daarbij zet onze regering nog altijd in om werken steeds minder te laten lonen.
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:44:52 #156
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220786695
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat is zo. Maar we moeten ook bedrijven blijven sponsoren. Want als de belastingbetaler niet bijdraagt vallen ze om of gaan ze weg ofzo. Tegelijkertijd wordt beweert dat deze bedrijven die subsidie nodig hebben iets toevoegen.
Zo'n Tata steel maakt blijkbaar gewoon winst, hoezo moet de belastingbetaler dan opdraaien voor hun verduurzaming.
Laat ze het zelf betalen. Zeker bij een buitenlands bedrijf.
Andersom moet de burger telkens de broekriem aanhalen.
Daarbij zet onze regering nog altijd in om werken steeds minder te laten lonen.
nou winst
earnings before taxes ,
quote:
EBITDA staat voor Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation, and Amortization (winst vóór rente, belastingen, afschrijvingen en amortisatie).
quote:
Onder de streep draaide Tata Steel Nederland in het afgelopen kwartaal quitte.
Het is daarmee het eerste kwartaal in twee jaar zonder verlies.

Over de boekjaren 23/24 en 24/25 werden nettoverliezen gedraaid van respectievelijk zo’n 500 miljoen en 200 miljoen euro.


[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 14-05-2026 05:35:41 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220787229
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:05 schreef TheVulture het volgende:
Je zou eigenlijk elke directe omwonende op basis van postcode een eenmalige financiële vergoeding moeten geven als er een AZC in de buurt komt. Eens kijken of men dan nog steeds zo "tegen" blijft :+
Ik ben nu voor het AZC in mijn straat op 200 meter, heb ik dan nog recht op geld of moet ik eerst tegen worden?
pi_220787248
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:26 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik ben nu voor het AZC in mijn straat op 200 meter, heb ik dan nog recht op geld of moet ik eerst tegen worden?
Nee dat is administratief te lastig ;)
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220787334
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:05 schreef TheVulture het volgende:
Je zou eigenlijk elke directe omwonende op basis van postcode een eenmalige financiële vergoeding moeten geven als er een AZC in de buurt komt. Eens kijken of men dan nog steeds zo "tegen" blijft :+
Dat is een uitstekend idee.

En dan mag je vervolgens ook niet meer klagen als je dochter wordt verkracht of vermoord.
  donderdag 14 mei 2026 @ 05:38:36 #160
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220787578
ze komen tegenwoordig al kant en klaar als statushouder binnen uit Griekenland
Dus hebben gelijk al recht en voorrang op een huurwoning
https://www.ad.nl/politie(...)riekenland~adce0e84/

quote:
SGP-Kamerlid Diederik van Dijk begrijpt niet dat Griekenland de statushouders 'gewoon laat vertrekken'.
_O- _O- :W

Ja die moeten daar in Griekenland een sociale oikos krijgen , niet hierheen komen
quote:
Kabinet zit in de maag met honderden asielzoekers uit Gaza die al status gekregen hebben in Griekenland

Het kabinet zit in de maag met een groep Palestijnse asielzoekers die in Griekenland al asiel hebben gekregen.

Toch vragen ze in Ter Apel om asiel in óns land. In afwachting van een oplossing wordt een klein groepje alvast teruggestuurd naar Griekenland, de rest van de aanvragen wordt niet behandeld.
Wel krijgen zij opvang.

Hanneke Keultjes
Parlementair verslaggever
13 mei 2026, 20:36
Laatste update: gisteren om 21:52
Asielminister Bart van de Brink heeft er een extra asielopgave bij, met de instroom van een nieuwe groep nieuwkomers.
In het aanmeldcentrum in Ter Apel nam het aantal asielzoekers met een ‘onbekende nationaliteit’ plots toe. Immigratiedienst IND deed in december 2025 en januari 2026 onderzoek naar die groep.

Zo’n zeshonderd asielzoekers gaven aan uit de Palestijnse gebieden te komen.
Hoe groot de totale groep is, weet de IND niet.
quote:
Het overgrote deel komt uit Gaza, de strook die de afgelopen 2,5 jaar werd verwoest door Israëlische bombardementen.

En opvallend: zo'n 70 procent van die groep heeft al een asielstatus in Griekenland.

In dat land komen veel vluchtelingen buiten Europa aan, terwijl er nauwelijks voorzieningen zijn om ze op te vangen.

Daarom krijgen vluchtelingen versneld een vluchtelingenstatus waardoor ze ook een reisdocument krijgen, in de stiekeme hoop dat zij vertrekken uit Griekenland.
quote:
In de Tweede Kamer zijn bij met name PVV, JA21, Mona Keijzer en SGP zorgen over de Palestijnse asielzoekers.

Hij vreest dat er 'Hamas-sympathisanten of IS-aanhangers' onder de asielzoekers kunnen zitten.


[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 14-05-2026 15:13:37 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 14 mei 2026 @ 17:11:39 #161
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220792295
De d'Artagnan van de coalitie gaat in zwaar weer komen waarschijnlijk:

https://www.reddit.com/r/(...)ijnen_moeten_we_met/
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 14 mei 2026 @ 17:56:33 #162
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220792667
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 01:02 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Dat is een uitstekend idee.

En dan mag je vervolgens ook niet meer klagen als je dochter wordt verkracht of vermoord.
Lol, wat is dat toch voor raar gedoe om te stellen 'asielzoeker is je dochter wordt verkracht'. Er zal ook wel eens een medewerker van de AH iemand hebben verkracht, ga je dan ook bij elke AH zehhen dat alle AH medewerkers je dochter verkrachten?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 14 mei 2026 @ 17:58:50 #163
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220792681
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 17:56 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Lol, wat is dat toch voor raar gedoe om te stellen 'asielzoeker is je dochter wordt verkracht'. Er zal ook wel eens een medewerker van de AH iemand hebben verkracht, ga je dan ook bij elke AH zehhen dat alle AH medewerkers je dochter verkrachten?
Alleen als die medewerker een allochtoon was. Roomblanke AH medewerkers doen zoiets niet, natuurlijk.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 14 mei 2026 @ 18:01:34 #164
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220792707
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 17:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Alleen als die medewerker een allochtoon was. Roomblanke AH medewerkers doen zoiets niet, natuurlijk.
Hij werkt ook echt bij alles.

'Ik heb niets tegen frietsaus'

'OOOHhhh, WiL jE dAt je DoChtEr wOrdT verKrAcHt of zO!!1!!'

Geen discussie meer mogelijk.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220792818
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 17:56 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Lol, wat is dat toch voor raar gedoe om te stellen 'asielzoeker is je dochter wordt verkracht'. Er zal ook wel eens een medewerker van de AH iemand hebben verkracht, ga je dan ook bij elke AH zehhen dat alle AH medewerkers je dochter verkrachten?
Migranten zijn vér oververtegenwoordigd bij zedenmisdrijven, dat is een statistisch feit. Dus ja, de moeilijke waarheid is dat een AZC in je dorp de kans op een zedenmisdrijf (inclusief moord) zal laten toenemen. Bij AH is dat niet het geval. Misschien de middelbare schoollessen over statistiek nog even doornemen.
pi_220792824
twitter
  donderdag 14 mei 2026 @ 18:22:54 #167
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220792877
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 18:20 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Migranten zijn vér oververtegenwoordigd bij zedenmisdrijven, dat is een statistisch feit. Dus ja, de moeilijke waarheid is dat een AZC in je dorp de kans op een zedenmisdrijf (inclusief moord) zal laten toenemen. Bij AH is dat niet het geval. Misschien de middelbare schoollessen over statistiek nog even doornemen.
Mannen zijn het meest vertegenwoordigd, nog meer dan migranten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220792907
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 18:22 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Mannen zijn het meest vertegenwoordigd, nog meer dan migranten.
O ja, dat was ik vergeten: het is een mannenprobleem.
  donderdag 14 mei 2026 @ 18:26:53 #169
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220792920
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 18:25 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
O ja, dat was ik vergeten: het is een mannenprobleem.
Niet dan? Het zijn bijna altijd mannen die het doen. Of snap je niet hoe statistieken werken?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220792960
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 18:26 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Niet dan? Het zijn bijna altijd mannen die het doen. Of snap je niet hoe statistieken werken?
Jawel, omdat het een mannenprobleem is, moet je dus niet méér mannen een verblijfsvergunning geven. Want ook de man/vrouw-verhouding van de migranten is sterk in het nadeel van de vrouw.
pi_220792970
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 18:35 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Jawel, omdat het een mannenprobleem is, moet je dus niet méér mannen een verblijfsvergunning geven. Want ook de man/vrouw-verhouding van de migranten is sterk in het nadeel van de vrouw.
Je pleit hier voor meer gezinshereniging?
  donderdag 14 mei 2026 @ 18:41:00 #172
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220792982
quote:
6s.gif Op donderdag 14 mei 2026 18:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je pleit hier voor meer gezinshereniging?
_O- ^O^
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220792994
quote:
6s.gif Op donderdag 14 mei 2026 18:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je pleit hier voor meer gezinshereniging?
Nee, ik pleit voor 10 jaar lang alleen vrouwen en meisjes opnemen. Niet ongelimiteerd natuurlijk. 25.000 per jaar. Geen mannen meer; we hebben immers een mannenprobleem.
  donderdag 14 mei 2026 @ 19:19:12 #174
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220793186
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 18:35 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Jawel, omdat het een mannenprobleem is, moet je dus niet méér mannen een verblijfsvergunning geven.

Want ook de man/vrouw-verhouding van de migranten is sterk in het nadeel van de vrouw.
jij wilt vrouwen een verblijfsvergunning / visum geven en mannen niet?
En dan opsluiten in vrouwen kampen?/

Ik zou dit niet hardop zeggen waar het linkse blok het kan horen , ze komen je halen

het is trouwens heel erg eenvoudig om een vrouw naar Nederland te halen, zowel shortterm als met MVV
heb het een paar keer gedaan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220793242
twitter


ach ach.... met een D66-rechter heeft hij niet veel te vrezen... 10 uur werkstraf, 300 euro boete
pi_220794049
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 19:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jij wilt vrouwen een verblijfsvergunning / visum geven en mannen niet?
En dan opsluiten in vrouwen kampen?/

Ik zou dit niet hardop zeggen waar het linkse blok het kan horen , ze komen je halen

het is trouwens heel erg eenvoudig om een vrouw naar Nederland te halen, zowel shortterm als met MVV
heb het een paar keer gedaan
Ik heb het niet over kampen. En mijn voorstel was natuurlijk retorisch.

De werkelijkheid is echter nog vreemder: we importeren vrijwel alleen mannen.
  donderdag 14 mei 2026 @ 21:01:50 #177
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220794214
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 20:47 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Ik heb het niet over kampen. En mijn voorstel was natuurlijk retorisch.

De werkelijkheid is echter nog vreemder: we importeren vrijwel alleen mannen.
De vrouwen komen later met het vliegtuig via gezinshereniging
zo een overtocht kost veel geld en is gevaarlijk he
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 14 mei 2026 @ 21:17:26 #178
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220794516
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 18:35 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Jawel, omdat het een mannenprobleem is, moet je dus niet méér mannen een verblijfsvergunning geven. Want ook de man/vrouw-verhouding van de migranten is sterk in het nadeel van de vrouw.
Kijk, hier houd ik wel van. Een échte vrouwenbeschermer. Zullen we ook zorgen dat ze net zoveel verdienen en dat we Metoo serieus nemen? Of houdt het na het in de fik steken van opvangcentra op?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 14 mei 2026 @ 21:18:54 #179
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220794549
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 21:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De vrouwen komen later met het vliegtuig via gezinshereniging
zo een overtocht kost veel geld en is gevaarlijk he
Die mensen klinken op die manier als echte vrouwenbeschermers.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 21:20:47 #180
5428 crew  miss_sly
pi_220794590
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 21:17 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Kijk, hier houd ik wel van. Een échte vrouwen beschermer. Zullen we ook zorgen dat ze net zoveel verdienen en dat we Metoo serieus nemen? Of houdt het na het in de fik steken van opvangcentra op?
De echte paradox is dat deze mannen ‘opkomen voor onze vrouwen’ maar diezelfde vrouwen, als ze aangeven niet beschermd te willen worden en niet anti-azc te zijn, toewensen dat ze eens goed verkracht worden door een asielzoeker.

Echte, beschermende mannen O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220794630
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 21:17 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Kijk, hier houd ik wel van. Een échte vrouwenbeschermer. Zullen we ook zorgen dat ze net zoveel verdienen en dat we Metoo serieus nemen? Of houdt het na het in de fik steken van opvangcentra op?
Vrouwen die net zo hard werken verdienen net zoveel als hij aan mij zou liggen.
  donderdag 14 mei 2026 @ 21:27:41 #182
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220794750
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 21:22 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Vrouwen die net zo hard werken verdienen net zoveel als hij aan mij zou liggen.
Mooi ook hoe je toch nog even een extra voorwaarde uit de hoed tovert. 'Die net zo hard werken' die net zo hard werken als wat?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 14 mei 2026 @ 21:28:14 #183
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220794767
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 21:18 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Die mensen klinken op die manier als echte vrouwenbeschermers.
zou jij 5000 euro ruitgeven om je vrouw met een boot over de middellandse zee te laten gaan , terwijl ze ook later met het vliegtuig kan komen

Tot die tijd kan ie alvast wat geld naar huis sturen dat ie met werken hier heeft verdient

zo denkt men
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 14 mei 2026 @ 21:28:54 #184
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220794783
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 21:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zou jij 5000 euro ruitgeven om je vrouw met een boot over de middellandse zee te laten gaan , terwijl ze ook later met het vliegtuig kan komen

Tot die tijd kan ie alvast wat geld naar huis sturen dat ie met werken hier heeft verdient

zo denkt men
Je had het over gevaarlijk.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 14 mei 2026 @ 21:30:38 #185
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220794820
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 21:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zou jij 5000 euro ruitgeven om je vrouw met een boot over de middellandse zee te laten gaan , terwijl ze ook later met het vliegtuig kan komen

Tot die tijd kan ie alvast wat geld naar huis sturen dat ie met werken hier heeft verdient

zo denkt men
Ja, zo denkt men. Ik weet nog wel dat mijn moeder hierop hamerde voordat mijn vrouw uit de VS hierheen kwam. Want ja, we moesten slim omgaan met ons geld en alvast wat opsparen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220794951
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 21:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Mooi ook hoe je toch nog even een extra voorwaarde uit de hoed tovert. 'Die net zo hard werken' die net zo hard werken als wat?
Ja. Sorry, dat was niet volledig. Ik bedoelde: net zo hard en net zoveel. Als mannen natuurlijk.
  donderdag 14 mei 2026 @ 21:37:41 #187
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220794997
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 21:35 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Ja. Sorry, dat was niet volledig. Ik bedoelde: net zo hard en net zoveel. Als mannen natuurlijk.
Dus een man die veel verdient werkt hard en een vrouw mag ook zoveel verdienen als ze net zo hard en veel werkt. Hoe doe je dat dan, eerst laten werken en als ene man dat dan beoordeelt pas het salaris verhogen?

Nee, je klinkt echt als iemand die heel oprecht het beste voor heeft met vrouwen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220795280
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 21:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dus een man die veel verdient werkt hard en een vrouw mag ook zoveel verdienen als ze net zo hard en veel werkt. Hoe doe je dat dan, eerst laten werken en als ene man dat dan beoordeelt pas het salaris verhogen?

Nee, je klinkt echt als iemand die heel oprecht het beste voor heeft met vrouwen.
Ik zou de arbeidsmarkt gewoon zijn werk laten doen, die houdt geen rekening met geslacht, maar alleen met vraag en aanbod. Als een vrouw dezelfde economische waarde heeft voor een bedrijf als een man, dan zal zij net zoveel verdienen. Als een vrouw méér economische waarde heeft als een man, dan zal zij ook méér verdienen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kottnauer op 14-05-2026 22:17:16 ]
  donderdag 14 mei 2026 @ 21:55:51 #189
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220795385
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 21:50 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Ik zou de arbeidsmarkt gewoon zijn werk laten doen, die houdt geen rekening met geslacht, maar alleen met vraag en aanbod. Als een vrouw dezelfde economische waarde heeft voor een bedrijf dan een man, dan zal zij net zoveel verdienen. Als een vrouw méér economische waarde heeft als een man, dan zal zij ook méér verdienen.
Mooi verhaal weer. Tot zover het beschermen van vrouwen. Mensen in precies dezelfde functie en dan zeker zeggen dat een man uiteindelijk meer economische waarde heeft voor hetzelfde werk, mits zij natuurlijk wel even hard als een man werkt.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220795457
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 21:55 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Mooi verhaal weer. Tot zover het beschermen van vrouwen. Mensen in precies dezelfde functie en dan zeker zeggen dat een man uiteindelijk meer economische waarde heeft voor hetzelfde werk, mits zij natuurlijk wel even hard als een man werkt.

Vrouwen hoeven niet beschermd te worden. Mijn baas is een vrouw. En mijn vorige baas ook. Mijn eigen vrouw verdient ook veel meer dan ik.
  donderdag 14 mei 2026 @ 22:01:49 #191
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220795504
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 21:59 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Vrouwen hoeven niet beschermd te worden. Mijn baas is een vrouw. En mijn vorige baas ook. Mijn eigen vrouw verdient ook veel meer dan ik.
Je baas heeft niet dezelfde functie. Jouw vrouw heeft ook vast een hogere functie. Het gaat er niet om dat men meer verdient, het gaat erom wanneer je in dezelfde functie zit, ik ging er wel vanuit dat je zoiets zou snappen. Die les kwam net na de statistiekenles op school.

Laat ik maar niet vragen naar je mening over abortus en metoo.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220795684
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 22:01 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Je baas heeft niet dezelfde functie. Jouw vrouw heeft ook vast een hogere functie. Het gaat er niet om dat men meer verdient, het gaat erom wanneer je in dezelfde functie zit, ik ging er wel vanuit dat je zoiets zou snappen. Die les kwam net na de statistiekenles op school.

Laat ik maar niet vragen naar je mening over abortus en metoo.
Gelijke monniken gelijke kappen - zo simpel is het.

Wat betreft abortus: ik ben voor het abortusrecht van vrouwen. Het laatste woord hierover heeft altijd de zwangere vrouw zelf - het is immers hun lichaam. Vrouwen moeten niet alleen recht op abortus hebben, als zij dit wensen om welke reden dan ook, maar hebben ook recht op hulp en ondersteuning hierin.

Wat betreft metoo: ik weet niet wat dat betekent.
pi_220795718
Typisch. Iemand legt een zwakke plek bloot van de asielindustrie en wordt meteen op alle fronten persoonlijk aangevallen. Bekend patroon :D
pi_220795757
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 21:17 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Kijk, hier houd ik wel van. Een échte vrouwenbeschermer. Zullen we ook zorgen dat ze net zoveel verdienen en dat we Metoo serieus nemen? Of houdt het na het in de fik steken van opvangcentra op?
Gaat ie lekker? Wat een onsamenhangende onzin zeg.
  donderdag 14 mei 2026 @ 22:18:25 #195
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220795812
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 22:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Gaat ie lekker? Wat een onsamenhangende onzin zeg.
Laat ik het wat duidelijker voor je maken.

Mensen die een opvangcentrum in de fik steken om de vrouwen te beschermen, liegen óf snappen niet helemaal dat er dus ook vrouwen in die opvangcentra zitten. En kinderen. Ik geloof helemaal niet dat ze vrouwenbeschermers zijn. Het zijn extreemrechtse mensen die bereid zijn om geweld te gebruiken om hun zin te krijgen, vandaar 'extreem'.

[ Bericht 6% gewijzigd door Vis1980 op 14-05-2026 22:25:04 ]
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220796240
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 18:25 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
O ja, dat was ik vergeten: het is een mannenprobleem.
Mensen met een piemel vooral.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220797008
Ik zie net dat filmpje van Markuszower, what the fuck 8)7

https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 15 mei 2026 @ 01:15:39 #198
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220797316
Allemaal niet erg kies van Markuszower. Maar hij roept de overheid op om met geweld op te treden als Palestijnen hierheen komen. Dat kan gewoon. Je kan ook oproepen als politicus dat je hoopt dat de ME optreedt tegen rellende Feyenoord hooligans.
De overheid kan en mag geweld gebruiken.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  vrijdag 15 mei 2026 @ 01:17:20 #199
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220797325
quote:
7s.gif Op donderdag 14 mei 2026 21:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De echte paradox is dat deze mannen ‘opkomen voor onze vrouwen’ maar diezelfde vrouwen, als ze aangeven niet beschermd te willen worden en niet anti-azc te zijn, toewensen dat ze eens goed verkracht worden door een asielzoeker.

Echte, beschermende mannen O+
Nog lachwekkender zijn de vrouwen die de nacht opeisen maar niks tegen de instroom van asielzoekers willen doen. Dat is net zoiets als willen afvallen maar wekelijks jezelf wel te goed doen bij de mac.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 01:20:26 #200
375570 crew  Cyan9
pi_220797332
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 01:15 schreef phpmystyle het volgende:
Allemaal niet erg kies van Markuszower. Maar hij roept de overheid op om met geweld op te treden als Palestijnen hierheen komen. Dat kan gewoon. Je kan ook oproepen als politicus dat je hoopt dat de ME optreedt tegen rellende Feyenoord hooligans.
De overheid kan en mag geweld gebruiken.
Je benoemt zelf wel al een wezenlijk verschil. Hij roept op om met geweld op te treden tegen mensen die geen strafbare feiten hebben ondergaan, in Nederland. De door jou benoemde hooligans hebben dat wel.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220797650
Hier overigens het hele filmpje:

Bekijk deze YouTube-video

Palestijnse vluchtelingen komen natuurlijk uit Palestina, niet uit Griekenland. Ze vluchten naar Europa omdat vriendje Bibi en zijn trawanten als waanzinnigen tekeer gaan. Het is blijkbaar erg moeilijk om dat te erkennen voor sommige Kamerleden. ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door Kowloon op 15-05-2026 06:36:26 (Taalfout gecorrigeerd) ]
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 08:07:11 #202
5428 crew  miss_sly
pi_220797996
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 01:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nog lachwekkender zijn de vrouwen die de nacht opeisen maar niks tegen de instroom van asielzoekers willen doen. Dat is net zoiets als willen afvallen maar wekelijks jezelf wel te goed doen bij de mac.
Dat is grote onzin.
Veertig jaar geleden, toen ik zo oud was als Lisa, konden meisjes en vrouwen ook al niet veilig alleen in de nacht over straat. Moest je ook samen fietsen, een taxi nemen, bij iemand blijven slapen, met een sleutel tussen je vingers lopen of fietsen om je te kunnen verdedigen en werden zelfverdedigingscursussen ook al aangeprezen.

En in die tijd ben ik ook lastiggevallen of erger door van diezelfde prachtige jongens die nu als man met geweld oproepen dat 'onze vrouwen' beschermd moeten worden.

Maar kennelijk vind je de verwensingen van dergelijke mannen richting vrouwen (ik hoop dat je eens goed verkracht wordt door een asielzoeker) heel goed te begrijpen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 15 mei 2026 @ 08:41:57 #203
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220798163
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 06:23 schreef Kowloon het volgende:
Hier overigens het hele filmpje:

Bekijk deze YouTube-video

Palestijnse vluchtelingen komen natuurlijk uit Palestina, niet uit Griekenland. Ze vluchten naar Europa omdat vriendje Bibi en zijn trawanten als waanzinnigen tekeer gaan. Het is blijkbaar erg moeilijk om dat te erkennen voor sommige Kamerleden. ;)
Palestijnen of Libanezen , hoe dan ook , moslims dus

kunnen naar Turkije en vandaar naar Griekenland en die geeft ze een akkoord briefje met de opdracht, ga maar snel verder
Het is wel goed
Dan zijn ze gelijk statushouder als ze hier zijn , dat scheelt het COA ook weer veel werk , het is bedoeld om de doorstroming maximaal te laten zijn de kraan gaat wagenwijd open nu
want de spreidingswet die functioneert net met in iedere bioscoop ,oude school of voetbalveld een 50 moslims te parkeren

Dat moet je 1000 personen met wooncontainers op een weiland doen, daar staan geen huizen die in waarde dalen

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 15-05-2026 09:19:46 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 15 mei 2026 @ 08:45:22 #204
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220798181
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 06:23 schreef Kowloon het volgende:
Hier overigens het hele filmpje:

Bekijk deze YouTube-video

Palestijnse vluchtelingen komen natuurlijk uit Palestina, niet uit Griekenland. Ze vluchten naar Europa omdat vriendje Bibi en zijn trawanten als waanzinnigen tekeer gaan. Het is blijkbaar erg moeilijk om dat te erkennen voor sommige Kamerleden. ;)
Neemt natuurlijk niet weg dat ze niet op eigen houtje door moeten reizen maar idealiter vanuit Griekenland over de EU verspreid zouden moeten worden. Wat Markuszower hier zegt gaat echter alle perken te buiten en maakt ook dat hij niet meer als gedoogpartner kan fungeren in een Jetten-kabinet. Dat betekent dat het in constructies nu alleen nog maar over rechts kan met JA21 en SGP.

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 15-05-2026 09:05:15 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220798784
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 08:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Neemt natuurlijk niet weg dat ze niet op eigen houtje door moeten reizen maar idealiter vanuit Griekenland over de EU verspreid zouden moeten worden. Wat Markuszower hier zegt gaat echter alle perken te buiten en maakt ook dat hij niet meer als gedoogpartner kan fungeren in een Jetten-kabinet. Dat betekent dat het in constructies nu alleen nog maar over rechts kan met JA21 en SGP.
Laten we hopen dat dit kabinet zo verstandig is…
Maar zeker de VVD zal met plannen blijven komen die er alleen met hulp van extreemrechts door kunnen komen…
  vrijdag 15 mei 2026 @ 09:50:56 #206
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220798964
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 08:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Neemt natuurlijk niet weg dat ze niet op eigen houtje door moeten reizen maar idealiter vanuit Griekenland over de EU verspreid zouden moeten worden.

Dat is dus precies wat Griekenland doet

die stuurt ze door als EU Statushouder, dus kant en klaar voor huisvesting hier
Scheelt het COA een hele boel werk , ik denk dat het goed geregeld is nu
Het duurt in Nederland allemaal veel te lang met AZC s en spreidingswet dat gaat veeel te langzaam
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220799416
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 06:23 schreef Kowloon het volgende:
Hier overigens het hele filmpje:

Bekijk deze YouTube-video

Palestijnse vluchtelingen komen natuurlijk uit Palestina, niet uit Griekenland. Ze vluchten naar Europa omdat vriendje Bibi en zijn trawanten als waanzinnigen tekeer gaan. Het is blijkbaar erg moeilijk om dat te erkennen voor sommige Kamerleden. ;)
Ach, de beste man moet zich profileren naar toekomstige kiezers toe. En laten we eerlijk zijn: niemand hier zit te wachten op Palestijnen met een Griekse vluchtelingenstatus.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 10:26:47 #208
13309 nostra
ask why
pi_220799506
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 23:32 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie net dat filmpje van Markuszower, what the fuck 8)7

https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
Heeft-ie de stash van Thierry gevonden?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 10:30:48 #209
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220799622
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 08:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar kennelijk vind je de verwensingen van dergelijke mannen richting vrouwen (ik hoop dat je eens goed verkracht wordt door een asielzoeker) heel goed te begrijpen.
Wil je een post aanwijzen waar ik dat doe? En als je die niet vindt dan jouw aantijging verwijderen?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220799633
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:26 schreef nostra het volgende:

[..]
Heeft-ie de stash van Thierry gevonden?
Nou ja, op zich is hij hier al jaren consequent in :+.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 10:32:06 #211
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220799660
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 01:20 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Je benoemt zelf wel al een wezenlijk verschil. Hij roept op om met geweld op te treden tegen mensen die geen strafbare feiten hebben ondergaan, in Nederland. De door jou benoemde hooligans hebben dat wel.
Scherp opgemerkt.
Neemt niet weg dat wij onze grenzen mogen bewaken, en als iemand ongewenst is dat wij hen de toegang mogen weigeren. Als iemand dan toch wil doordringen en de persoon toch tegenhoudt, dan gebruik je automatisch al (gepast) geweld.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220799792
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 08:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Neemt natuurlijk niet weg dat ze niet op eigen houtje door moeten reizen maar idealiter vanuit Griekenland over de EU verspreid zouden moeten worden. Wat Markuszower hier zegt gaat echter alle perken te buiten en maakt ook dat hij niet meer als gedoogpartner kan fungeren in een Jetten-kabinet. Dat betekent dat het in constructies nu alleen nog maar over rechts kan met JA21 en SGP.
Dat is wel het clusterfuck-effect, je kunt eigenlijk als coalitie niet meer met goed fatsoen zaken doen met Markuszower. Nu was dat altijd al discutabel, maar dit is wel echt ver over de grens. Maakt het allemaal nog complexer.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 10:46:43 #213
5428 crew  miss_sly
pi_220799823
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wil je een post aanwijzen waar ik dat doe? En als je die niet vindt dan jouw aantijging verwijderen?
Je reactie dat het nog lachwekkender is dat vrouwen niks tegen de instroom willen doen, impliceert dat het toewensen van een verkrachting nog niet echt heel erg lachwekkend is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 15 mei 2026 @ 10:47:54 #214
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220799832
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je reactie dat het nog lachwekkender is dat vrouwen niks tegen de instroom willen doen, impliceert dat het toewensen van een verkrachting nog niet echt heel erg lachwekkend is.
Dat is een hele domme en foute gevolgtrekking dat op geen enkele manier uit die post is te halen. Het geeft aan dat je niet in staat bent om begrijpelijk te lezen en de juiste conclusies uit te halen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 10:49:29 #215
5428 crew  miss_sly
pi_220799850
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat is een hele domme en foute gevolgtrekking dat op geen enkele manier uit die post is te halen. Het geeft aan dat je niet in staat bent om begrijpelijk te lezen en de juiste conclusies uit te halen.
Begrijpelijk lezen kan ik erg goed. En begrijpend lezen ook. Begrijpelijk posten is niet voor iedereen weggelegd.
En jouw idiote insinutatie dat vrouwen niets tegen de instroom zouden willen doen en dat asielzoekers verkrachters zijn is geheel jouw foute manier van redeneren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 11:10:10 #216
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_220799993
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat is een hele domme en foute gevolgtrekking dat op geen enkele manier uit die post is te halen. Het geeft aan dat je niet in staat bent om begrijpelijk te lezen en de juiste conclusies uit te halen.
Begrijpelijk lezen. :D

Dat is wel een heel pijnlijke uitglijder, net als je de ander belachelijk wil maken.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 11:21:29 #217
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220800096
Minder asielzoekers lijkt me fantastisch. Zo jammer dat (al dan niet extreem-)rechts er alles aan doet om de shit in het Midden-Oosten en Afrika te maximaliseren zodat het leger ontheemden lekker groeit.

Misschien moeten we onze statistiek-specialisten eens het spreekwoord “dweilen met de kraan open” uitleggen? Oh wacht kinderen met mitrailleurs uit de rubberboot schieten en een muur om Europa is veel slimmer natuurlijk!
pi_220800308
Net Kockelmann op de radio gehoord met Markuszower
Gideonsbende weigerde direct te zeggen "Ja" ik sta achter mijn gebruikte woorden.
maw... hij erkende zijn palestijnenhaat niet en zijn geweldsfantasiën over hem
pi_220800413
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je reactie dat het nog lachwekkender is dat vrouwen niks tegen de instroom willen doen, impliceert dat het toewensen van een verkrachting nog niet echt heel erg lachwekkend is.
Het valt alleen niet te ontkennen dat er een groot probleem bij mensen met een migratieachtergrond zit.


https://www.rijksoverheid(...)-terug-in-oud-gedrag
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 12:09:36 #220
5428 crew  miss_sly
pi_220800442
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:04 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Het valt alleen niet te ontkennen dat er een groot probleem bij mensen met een migratieachtergrond zit.

[ link | afbeelding ]
https://www.rijksoverheid(...)-terug-in-oud-gedrag
Natuurlijk zitten daar ook rotte appels tussen.

Maar het is niet uitsluitend een probleem van asielzoekers en het is niet zo dat alle asielzoekers zo zijn. Dus beide is een volstrekt verkeerde voorstelling van zaken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220800480
Inhoudelijk en qua politieke agenda is er geen enkel verschil tussen Markuszower en Wilders. Dat zeg ik niet, dat zeggen deze twee zelf.

Wat Raymond de Roon in de Tweede Kamer allemaal zegt over Israël en Palestijnen, waar parlementaire onschendbaarheid geldt, is hetzelfde als Markuszower.

Iets soortgelijks geldt voor de JA21 afsplitsing van FvD. Dat ging over stijl, niet over de inhoudelijke agenda (één van de drie auteurs naast Eerdmans en Nanninga was Eva Vlaardingerbroek - zie nu eens wat die allemaal uit kraamt). Anno 2026 is FvD gewoon weer een logische coalitiepartner, volgens Eerdmans.

Laat je niet foppen door de marktsegmentatie, de branding en productdifferentiatie, de maatpakken vs het volkse; de enige normale overgebleven centrum-rechtse partij is het CDA.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2026 12:19:07 ]
pi_220800561
Actie om vluchtelingen welkom te heten in IJsselstein afgeblazen: organisatie is bang voor ongeregeldheden

https://www.ad.nl/ijssels(...)egeldheden~a7ea4753/

Terreur werkt dus! Waar is antifa als je ze nodig hebt?

Maar er zijn geen extra maatregelen nodig hoor (itt Extinction Rebellion)
https://www.binnenlandsbe(...)aatregelen-na-rellen
https://www.welingelichte(...)n-bij-opvanglocaties

Antifa criminaliseren we, dit zijn bezorgde burgers.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2026 12:26:14 ]
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:31:43 #223
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220800607
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Begrijpelijk lezen. :D

Dat is wel een heel pijnlijke uitglijder, net als je de ander belachelijk wil maken.
Dat valt wel mee. Is een nare autocorrectie op mijn iPhone. Ik lees niet alles na.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 12:37:32 #224
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_220800651
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat valt wel mee. Is een nare autocorrectie op mijn iPhone. Ik lees niet alles na.
Dat mogen we best dom en fout noemen.

Een sterke man durft het toe te geven als hij de mist ingaat, een zwakke man legt de schuld buiten zichzelf.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_220800673
1 miljard per week aan kosten voor nieuwkomers. Wie betaalt dat allemaal?

twitter
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:45:08 #226
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220800694
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Dat mogen we best dom en fout noemen.

Een sterke man durft het toe te geven als hij de mist ingaat, een zwakke man legt de schuld buiten zichzelf.
Het was voor een ieder duidelijk wat ik bedoelde behoudens jou.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 12:47:30 #227
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_220800703
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het was voor een ieder duidelijk wat ik bedoelde behoudens jou.
Bedankt voor het bewijzen van mijn punt.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_220800720
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 06:23 schreef Kowloon het volgende:
Hier overigens het hele filmpje:

Bekijk deze YouTube-video

Palestijnse vluchtelingen komen natuurlijk uit Palestina, niet uit Griekenland. Ze vluchten naar Europa omdat vriendje Bibi en zijn trawanten als waanzinnigen tekeer gaan. Het is blijkbaar erg moeilijk om dat te erkennen voor sommige Kamerleden. ;)
Deze man is ook helemaal koekoek.
pi_220800740
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:25 schreef Klopkoek het volgende:
Actie om vluchtelingen welkom te heten in IJsselstein afgeblazen: organisatie is bang voor ongeregeldheden

https://www.ad.nl/ijssels(...)egeldheden~a7ea4753/

Terreur werkt dus! Waar is antifa als je ze nodig hebt?

Maar er zijn geen extra maatregelen nodig hoor (itt Extinction Rebellion)
https://www.binnenlandsbe(...)aatregelen-na-rellen
https://www.welingelichte(...)n-bij-opvanglocaties

Antifa criminaliseren we, dit zijn bezorgde burgers.
In alle gevallen is het omdat de politiek/politie weigert in te grijpen bij demonstraties die uit de hand lopen.

Of het nu het slopen van universiteiten, blokkeren van snelwegen of gooien met vuurwerk is.
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 13:17:00 #230
5428 crew  miss_sly
pi_220800896
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:53 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
In alle gevallen is het omdat de politiek/politie weigert in te grijpen bij demonstraties die uit de hand lopen.

Of het nu het slopen van universiteiten, blokkeren van snelwegen of gooien met vuurwerk is.
En als politie ingrijpt dat wordt er verontwaardigd geschreeuwd over politiegeweld.

Doe het maar eens goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220800983
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En als politie ingrijpt dat wordt er verontwaardigd geschreeuwd over politiegeweld.

Doe het maar eens goed.
Politiek had het nooit zover moeten laten komen.
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 13:27:37 #232
5428 crew  miss_sly
pi_220801092
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:22 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Politiek had het nooit zover moeten laten komen.
Hoever?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220801122
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoever?
Dat snelwegen blokkeren normaal is geworden. Dat tokkies met vuurwerk gaan gooien etcetra.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:40:11 #234
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220801291
Snelwegen blokkeren met 400 arrestaties en zonder enige slachtoffers of schade vergelijkbaar vinden met woedende hordes PVV-VVD-terroristen die proberen mensen levend te verbranden in een gebouw en waar de politie elke avond staat toe te kijken en dan 3 mensen meeneemt want het 'moet niet uit de hand lopen'.

Een kansloze act om dingen gelijk te stellen die niet gelijk zijn maar het gaat er ongetwijfeld goed in bij geretardeerd rechts.
Antifa
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:44:30 #235
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220801344
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:40 schreef VoMy het volgende:
Snelwegen blokkeren met 400 arrestaties en zonder enige slachtoffers of schade vergelijkbaar vinden met woedende hordes PVV-VVD-terroristen die proberen mensen levend te verbranden in een gebouw en waar de politie elke avond staat toe te kijken en dan 3 mensen meeneemt want het 'moet niet uit de hand lopen'.

Een kansloze act om dingen gelijk te stellen die niet gelijk zijn maar het gaat er ongetwijfeld goed in bij geretardeerd rechts.
snelweg blokkeren dat doe je voor het klimaat he

anders dan gaan we verdrinken en warme zomers
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:45:29 #236
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220801363
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:28 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat snelwegen blokkeren normaal is geworden. Dat tokkies met vuurwerk gaan gooien etcetra.
ja als je niet werkt dan moet je toch wat doen voor de leefomgeving met stikstof en brandnetels
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220801381
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:40 schreef VoMy het volgende:
Snelwegen blokkeren met 400 arrestaties en zonder enige slachtoffers of schade vergelijkbaar vinden met woedende hordes PVV-VVD-terroristen die proberen mensen levend te verbranden in een gebouw en waar de politie elke avond staat toe te kijken en dan 3 mensen meeneemt want het 'moet niet uit de hand lopen'.

Een kansloze act om dingen gelijk te stellen die niet gelijk zijn maar het gaat er ongetwijfeld goed in bij geretardeerd rechts.
Beiden zijn gewoon schandelijk. Dat die tokkies vanuit het PPV kamp extremer zijn, maakt het ander niet goed. Maar zo praat je je eigen straatje weer schoon natuurlijk.
pi_220801447
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:53 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
In alle gevallen is het omdat de politiek/politie weigert in te grijpen bij demonstraties die uit de hand lopen.

Of het nu het slopen van universiteiten, blokkeren van snelwegen of gooien met vuurwerk is.
Bij het slopen van universiteiten zijn er wél "extra maatregelen" genomen, stond de VVD wél vooraan te roeptoeteren en is het sindsdien ook niet meer gebeurd. Dat was één nacht en verder niks.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2026 13:50:53 ]
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:00:34 #239
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220801518
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:46 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Beiden zijn gewoon schandelijk. Dat die tokkies vanuit het PPV kamp extremer zijn, maakt het ander niet goed. Maar zo praat je je eigen straatje weer schoon natuurlijk.
Niet 'beiden zijn schandelijk'. Mensen in de fik proberen te zetten is meer dan schandalig, op een snelweg protesteren en je zonder verzet mee laten nemen is op z'n hoogst hinderlijk.

Het alleen maar even erg als je een kwartiertje reistijd van een automobilist even hoog aanslaat als het leven van een vluchteling, wat voor racistisch rechts nog flatterend is.
Antifa
pi_220801548
twitter
pi_220801571
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Bij het slopen van universiteiten zijn er wél "extra maatregelen" genomen, stond de VVD wél vooraan te roeptoeteren en is het sindsdien ook niet meer gebeurd. Dat was één nacht en verder niks.
Een nachtje maar?
Vreemd. Ik kan me meer universiteiten herinneren. Want ook bij andere universiteiten, zoals de Universiteit Utrecht, was er sprake van aanzienlijke vernielingen (en dus ook aangiftes) door demonstraties.

Maar dat is natuurlijk vervelend om te erkennen. Beter hou je het bij "Dat was één nacht en verder niks."
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:16:58 #242
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220801670
Het binnenkomen van migranten gaat steeds sneller ze komen nu al kant en klaar als Schengen statushouder binnen, want dat gaat ze hier te langzaam , met al die advocaat procedures dat kan ook in Griekenland

Dab kan men gelijk doorgestuurd naar een doelgemeente voor huisvesting en begeleiding naar werk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:34:28 #243
13309 nostra
ask why
pi_220801793
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:03 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Originaliteit 3.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220801818
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:05 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Een nachtje maar?
Vreemd. Ik kan me meer universiteiten herinneren. Want ook bij andere universiteiten, zoals de Universiteit Utrecht, was er sprake van aanzienlijke vernielingen (en dus ook aangiftes) door demonstraties.

Maar dat is natuurlijk vervelend om te erkennen. Beter hou je het bij "Dat was één nacht en verder niks."
Voor de rechtse sneuneuzen is het vervelend om te erkennen dat na die paar dagen niks meer is voorgevallen.

Toen werden wél extra maatregelen aangekondigd en ging men in gesprek met OM, politie etc om opdrachten te geven.

Rechts meet opzettelijk meet twee of meerdere maten. Uiteraard: dat is de hele raison d'etre van rechts. Privileges en ongelijkheidsdenken. Verdeel en heers, het gepeupel tegen elkaar opstoken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2026 14:38:16 ]
pi_220801841
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:34 schreef nostra het volgende:

[..]
Originaliteit 3.
Jullie favo samenwerkingspartner.

Marktsegmentatie en productdifferentiatie is het.

Israël als samenlevingsmodel voor rechts:
https://www.groene.nl/artikel/israel-als-model

Ik voel haat in al mijn vezels :)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2026 14:41:36 ]
pi_220801857
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Voor de rechtse sneuneuzen is het vervelend om te erkennen dat na die paar dagen niks meer is voorgevallen.

Toen werden wél extra maatregelen aangekondigd en ging men in gesprek met OM, politie etc om opdrachten te geven.

Rechts meet opzettelijk meet twee of meerdere maten. Uiteraard: dat is de hele raison d'etre van rechts. Privileges en ongelijkheidsdenken. Verdeel en heers, het gepeupel tegen elkaar opstoken.
Het was maar een nachtje is dus gewoon een leugen van je.

Er is breed sprake van vernielingen in diverse universiteiten. Maar dat is vervelend voor je om te erkennen. En dus ga je het hebben over 'rechtse sneuneuzen' etc. Onkunde.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:44:09 #247
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220801874
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:05 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Een nachtje maar?
Vreemd. Ik kan me meer universiteiten herinneren. Want ook bij andere universiteiten, zoals de Universiteit Utrecht, was er sprake van aanzienlijke vernielingen (en dus ook aangiftes) door demonstraties.

Maar dat is natuurlijk vervelend om te erkennen. Beter hou je het bij "Dat was één nacht en verder niks."
Gelukkig is er beeldmateriaal:

https://www.rtvutrecht.nl(...)-actie-van-ministers
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220801912
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:44 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Gelukkig is er beeldmateriaal:[ afbeelding ]

https://www.rtvutrecht.nl(...)-actie-van-ministers
Yep.
Er is breed sprake van vernielingen en hoge opruimkosten geweest.
Getroffen instellingen die ik nog weet: de VU Amsterdam, Universiteit Utrecht, Erasmus Universiteit Rotterdam, Universiteit Leiden, Radboud Universiteit Nijmegen, en de Universiteit van Groningen.

En het duurde ongeveer twee maanden. Van begin mei tot eind juni 2024, want toen begon de zomervakantie.
pi_220802007
Die Markuszower is echt een smerige rat
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:14:57 #250
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220802116
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:02 schreef Cupfighter het volgende:
Die Markuszower is echt een smerige rat
Hij zat bij de PVV, maar jij realiseert je dit nu pas?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220802120
De man is gewoon gepassioneerd.
pi_220802124
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Hij zat bij de PVV, maar jij realiseert je dit nu pas?
Oh dat wist ik eerder en ik wil er eigenlijk nog meer over zeggen maar dat mag niet van de forumleiding
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:16:46 #253
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220802125
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:15 schreef PieterDeRijcke het volgende:
De man is gewoon gepassioneerd.
Bij het uitdelen van fatsoen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220802127
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:40 schreef VoMy het volgende:
Snelwegen blokkeren met 400 arrestaties en zonder enige slachtoffers of schade vergelijkbaar vinden met woedende hordes PVV-VVD-terroristen die proberen mensen levend te verbranden in een gebouw en waar de politie elke avond staat toe te kijken en dan 3 mensen meeneemt want het 'moet niet uit de hand lopen'.

Een kansloze act om dingen gelijk te stellen die niet gelijk zijn maar het gaat er ongetwijfeld goed in bij geretardeerd rechts.
Je hebt een wet en daar heb je je aan te houden.

Als overheid moet je de wet handhaven en niet gaan handelen/acteren op de mate van "ernstigheid" van de overtreding.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:19:02 #255
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220802145
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:16 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Je hebt een wet en daar heb je je aan te houden.

Als overheid moet je de wet handhaven en niet gaan handelen/acteren op de mate van "ernstigheid" van de overtreding.
Dus elke snelheidsovertreder, al is het met 3 km/u, moet meteen zijn rijbewijs kwijt zijn? Elke winkeldief moet direct 5 jaar de bak in?
Wel eens van het 'proportionaliteitsbeginsel' gehoord?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220802149
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Bij het uitdelen van fatsoen.
Hij zet zichzelf in de kijker. Benieuwd naar de peilingen.

Vooral eindeloos wrijven in die vlek. En aangifte doen. En rechtzaken starten. Maak je van een klein onbeduidend partijtje vanzelf iets groters. :+
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:21:12 #257
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220802156
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Dus elke snelheidsovertreder, al is het met 3 km/u, moet meteen zijn rijbewijs kwijt zijn? Elke winkeldief moet direct 5 jaar de bak in?
Wel eens van het 'proportionaliteitsbeginsel' gehoord?
Dat zijn niet bepaald de straffen die op dergelijke overtredingen cq misdrijven staan dus wat je hier stelt slaat überhaupt nergens op.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:24:21 #258
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220802170
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:21 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Dat zijn niet bepaald de straffen die op dergelijke overtredingen/lcq misdrijven staan dus wat je hier stelt slaat überhaupt nergens op.
De wet is dat je niet te hard mag rijden. Volgens jou moet de overheid de wet handhaven zonder te handelen op de mate van 'ernstigheid' van de overtreding.
Het is het één of het ander, he? Of je hanteert het proportionaliteitsbeginsel (dat je dus wel handelt op basis van de 'ernstigheid' (wat geen woord is, maar vooruit)) of je straft iedereen die een bepaalde wet overtreedt op dezelfde wijze.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220802176
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:19 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Hij zet zichzelf in de kijker. Benieuwd naar de peilingen.

Vooral eindeloos wrijven in die vlek. En aangifte doen. En rechtzaken starten. Maak je van een klein onbeduidend partijtje vanzelf iets groters. :+
WNL en Kockelmann doet daar willens en wetens aan mee. Die weten heel goed wat ze doen. Van DPG (met VVDers in het bestuur) tot SBS6.
pi_220802189
twitter


Topactie van PRO!
pi_220802191
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
WNL en Kockelmann doet daar willens en wetens aan mee. Die weten heel goed wat ze doen. Van DPG (met VVDers in het bestuur) tot SBS6.
En vooral Left Laser.
En The Rights Forum. Als het tot vervolging komt, kan het maandenlang uitgemelkt worden.
pi_220802201
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
De wet is dat je niet te hard mag rijden. Volgens jou moet de overheid de wet handhaven zonder te handelen op de mate van 'ernstigheid' van de overtreding.
Het is het één of het ander, he? Of je hanteert het proportionaliteitsbeginsel (dat je dus wel handelt op basis van de 'ernstigheid' (wat geen woord is, maar vooruit)) of je straft iedereen die een bepaalde wet overtreedt op dezelfde wijze.
Dat is de strafmaat die bij de rechter ligt, niet bij/door de politie op het moment van optreden.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:29:42 #263
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220802203
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
De wet is dat je niet te hard mag rijden. Volgens jou moet de overheid de wet handhaven zonder te handelen op de mate van 'ernstigheid' van de overtreding.
Nee hoor.
quote:
Het is het één of het ander, he? Of je hanteert het proportionaliteitsbeginsel (dat je dus wel handelt op basis van de 'ernstigheid' (wat geen woord is, maar vooruit)) of je straft iedereen die een bepaalde wet overtreedt op dezelfde wijze.
Voor iemand die een pleidooi houdt voor proportioneel handhaven denk je wel erg zwart-wit.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:31:19 #264
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220802215
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:29 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dat is de strafmaat die bij de rechter ligt, niet bij/door de politie op het moment van optreden.
En in het geval van een reguliere snelheidsovertreding zonder andere overtredingen/misdrijven hoeft daar niet eens een rechter aan te pas te komen hè :s).
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220802273
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:00 schreef VoMy het volgende:

[..]
op een snelweg protesteren en je zonder verzet mee laten nemen is op z'n hoogst hinderlijk.

Je praat het dus goed. Dan ben je wel af. Duidelijk.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:47:25 #266
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220802297
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:41 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Je praat het dus goed. Dan ben je wel af. Duidelijk.
De ene daad is duidelijk veel minder erg dan de andere.
Bij het ene zijn geen slachtoffers en geen pogingen tot slachtoffers, bij het andere loopt de hele achterban van Wilders, Yesilgoz en Eerdmans met fakkels en wapens naar een gebouw om het met bewoners en al in de fik te zetten.
Het zijn duidelijk verschillende zaken.
Antifa
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:49:27 #267
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220802310
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:16 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Je hebt een wet en daar heb je je aan te houden.

Er is in Nederland wel meer dan 1 wet hoor.
Antifa
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:56:23 #268
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220802352
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:47 schreef VoMy het volgende:

[..]
De ene daad is duidelijk veel minder erg dan de andere.
Bij het ene zijn geen slachtoffers en geen pogingen tot slachtoffers, bij het andere loopt de hele achterban van Wilders, Yesilgoz en Eerdmans met fakkels en wapens naar een gebouw om het met bewoners en al in de fik te zetten.
Het zijn duidelijk verschillende zaken.
VVD-ers zijn veel te druk een anderen een oor aan te naaien. Waarom betrek je die er telkens bij?
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:08:25 #269
13309 nostra
ask why
pi_220802423
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:47 schreef VoMy het volgende:
bij het andere loopt de hele achterban van Wilders, Yesilgoz en Eerdmans met fakkels en wapens naar een gebouw om het met bewoners en al in de fik te zetten.
:')
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:09:13 #270
13309 nostra
ask why
pi_220802430
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:56 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
VVD-ers zijn veel te druk een anderen een oor aan te naaien. Waarom betrek je die er telkens bij?
Snap ik ook niet; gaat best wat tijd in zitten hoor!
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220802444
quote:
CU draait en steunt strengere asielmaatregelen kabinet alsnog

DEN HAAG - De CU maakt enkele weken na de gesneuvelde asielwetten een opvallende draai: de partij van fractievoorzitter Mirjam Bikker gaat nu tóch asielmaatregelen van minister Bart van den Brink (CDA) steunen. Dat vertelt CU-fractievoorzitter Mirjam Bikker aan De Telegraaf.

https://www.telegraaf.nl/(...)lsnog/151467428.html
quote:
Nederland steunt nu wél Europese oproep om criminele asielzoekers makkelijker uit te zetten

DEN HAAG/CHIŞINĂU - Europese landen willen af van de verregaande uitleg van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM), die uitzetting van criminele asielzoekers belemmert. Zelfs veroordeelde terroristen kunnen soms niet worden teruggestuurd. Ook Nederland schaart zich achter een oproep aan de Europese rechters.

https://www.telegraaf.nl/(...)etten/151629846.html
Opmerkelijk hoe snel de politiek ineens aan het draaien is om toch maar wel strenge asielmaatregelen te steunen.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:17:23 #272
13309 nostra
ask why
pi_220802474
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:11 schreef RotatoR het volgende:

[..]
[..]
Opmerkelijk hoe snel de politiek ineens aan het draaien is om toch maar wel strenge asielmaatregelen te steunen.
Lekker goed te volgen zo; voor, tegen, voor, tegen, in coalitieakkoord, in EK tegen, in TK voor, in EK tegen, zelf ingediend, toch tegen stemmen, voor novelle, tegen wet, voor wet, tegen novelle.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220802577
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Lekker goed te volgen zo; voor, tegen, voor, tegen, in coalitieakkoord, in EK tegen, in TK voor, in EK tegen, zelf ingediend, toch tegen stemmen, voor novelle, tegen wet, voor wet, tegen novelle.
Ja ik ben het kwijt
Misschien kan @Hanca de move van de CU uitleggen of verklaren
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:40:27 #274
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220802604
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Lekker goed te volgen zo; voor, tegen, voor, tegen, in coalitieakkoord, in EK tegen, in TK voor, in EK tegen, zelf ingediend, toch tegen stemmen, voor novelle, tegen wet, voor wet, tegen novelle.
Een beetje een CDA-congres in het groot. Het wachten is nu nog op Camiel Eurlings die met een rood aangelopen hoofd salueert.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 18:04:54 #275
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220803314
Sociaaldemocratische partijen in Europa zijn sterk in invloed afgenomen en spelen in veel landen geen leidende rol meer. Hun traditionele achterban uit de industrie is grotendeels verdwenen, terwijl het electoraat is versnipperd over groene partijen, radicaal-links, centrumbewegingen en populistisch rechts.

Door deze verschuivingen is het politieke landschap veranderd en hebben centrumlinkse partijen moeite hun positie te behouden, vooral in grotere landen. Centrumrechtse partijen en nieuwe politieke stromingen hebben hun ruimte deels overgenomen, waardoor links minder vaak nog de macht in handen heeft.




quote:
Socialism is being left behind in Europe

Anyone despairing at the trajectory of their career should spare a thought for Europe’s socialist politicians.

At the turn of the century over two-thirds of citizens in the European Union lived in countries run by leaders from the centre-left. The continent’s future looked red, or at least rose-tinted. Granted, the likes of Gerhard Schröder in Germany and Tony Blair in Britain were hardly dyed-in-the-wool pinkos; they aimed not to overthrow capitalism but to temper its excesses. Yet their trick of pinching the right’s best ideas and mixing them with leftie shibboleths soon lost its lustre.

By 2016 the number of Europeans living in countries run by social democrats had slumped to just one-third. Those who assumed the pendulum would soon swing back leftward have had their hopes dashed, then dashed again. Today only three of the EU’s 27 national leaders are progressives—Pedro Sánchez in Spain, Mette Frederiksen in Denmark and Robert Abela in tiny Malta. They represent just a tenth of the union’s population.
Je staat aan de uitstervende kant @Klopkoek . Links heeft geen prachtige toekomst. Het electoraat is weggelopen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220803327
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:36 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja ik ben het kwijt
Misschien kan @:Hanca de move van de CU uitleggen of verklaren
Er staat een uitleg op nd.nl, ik ben het niet eens met de draai (en ook niet met de noodzaak), daarbij wijkt het af van wat Bikker zelf zei "als onze principes even minder populair worden, dan doen we het met minder mensen maar niet met minder principes".

Hier de uitleg van het nd: https://www.nd.nl/nieuws/(...)ielsysteem-waarom-de

Ik heb het idee dat het er een paar jaar geleden bijna er uit gegooide Flevo-gedeelte van de CU, de rechtervleugel, de macht weer probeert te grijpen. En daar lijken ze ook steun te krijgen van wat columnisten en verslaggevers van huiskrant nd.
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 18:08:46 #277
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220803333
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:04 schreef Perrin het volgende:
Sociaaldemocratische partijen in Europa zijn sterk in invloed afgenomen en spelen in veel landen geen leidende rol meer. Hun traditionele achterban uit de industrie is grotendeels verdwenen, terwijl het electoraat is versnipperd over groene partijen, radicaal-links, centrumbewegingen en populistisch rechts.

Door deze verschuivingen is het politieke landschap veranderd en hebben centrumlinkse partijen moeite hun positie te behouden, vooral in grotere landen. Centrumrechtse partijen en nieuwe politieke stromingen hebben hun ruimte deels overgenomen, waardoor links minder vaak nog de macht in handen heeft.


[ afbeelding ]
[..]
Je staat aan de uitstervende kant @:Klopkoek . Links heeft geen prachtige toekomst. Het electoraat is weggelopen.
Maar toch hebben ze overal alle macht in handen, zo lees ik hier op Fok altijd.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 15 mei 2026 @ 18:10:39 #278
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220803347
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar toch hebben ze overal alle macht in handen, zo lees ik hier op Fok altijd.
Links is overal de schuld van, maar bijna uitgestorven. Verwarrend.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 18:12:20 #279
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220803359
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:10 schreef Perrin het volgende:

[..]
Links is overal de schuld van, maar bijna uitgestorven. Verwarrend.
Tevens zijn het allemaal uitkeringstrekkers maar wonen ze wel allemaal in de dure witte wijken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 15 mei 2026 @ 18:12:37 #280
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220803360
Terwijl als we tegenwicht aan de oligarchen en het neoliberalisme zouden willen bieden, we het toch van links zullen moeten hebben.

Lastig.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220803378
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:04 schreef Perrin het volgende:
Sociaaldemocratische partijen in Europa zijn sterk in invloed afgenomen en spelen in veel landen geen leidende rol meer. Hun traditionele achterban uit de industrie is grotendeels verdwenen, terwijl het electoraat is versnipperd over groene partijen, radicaal-links, centrumbewegingen en populistisch rechts.

Door deze verschuivingen is het politieke landschap veranderd en hebben centrumlinkse partijen moeite hun positie te behouden, vooral in grotere landen. Centrumrechtse partijen en nieuwe politieke stromingen hebben hun ruimte deels overgenomen, waardoor links minder vaak nog de macht in handen heeft.


[ afbeelding ]
[..]
Je staat aan de uitstervende kant @:Klopkoek . Links heeft geen prachtige toekomst. Het electoraat is weggelopen.
En ben jij daar dan zo blij mee?

Groene en middenpartijen (genoemd in de eerste alinea) is weinig mis mee.

Alweer blijft onbenoemd dat centrum-rechts (zoals dat bestond in het laatste kwart van de 20ste eeuw) net zo goed aanzienlijk is gekrompen. Daar blijft steeds minder van over.

Moeten we daar nou blij mee zijn? Moeten we blij zijn met een Mona Keijzer die tekeer gaat tegen transgenders ("ze eisen onze ruimte op"). Moeten we blij zijn met het programma van Reform?

Het socialisme zoals dat bestond begin 20ste eeuw past uiteraard niet bij deze tijd; de achterliggende theorie is achterhaald (en daarom schadelijk). Dat neemt niet weg dat daar ook wat zinnige idealen bij zaten en zitten.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2026 18:18:50 ]
  vrijdag 15 mei 2026 @ 18:16:28 #282
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220803386
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
En ben jij daar dan zo blij mee?

Groene en middenpartijen (genoemd in de opening) is weinig mis mee.

Alweer blijft onbenoemd dat centrum-rechts (zoals dat bestond in het laatste kwart van de 20ste eeuw) net zo goed aanzienlijk is gekrompen. Daar blijft steeds minder van over.

Moeten we daar nou blij mee zijn? Moeten we blij zijn met een Mona Keijzer die tekeer gaat tegen transgenders ("ze eisen onze ruimte op"). Moeten we blij zijn met het programma van Reform?
Zeker niet. Ik zou het zelfs ongewenst en contraproductief willen noemen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220803452
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:10 schreef Perrin het volgende:

[..]
Links is overal de schuld van, maar bijna uitgestorven. Verwarrend.
Demografisch sterft vooral centrum-rechts uit. Of het nu het VK is of Nederland - de feiten zijn helder. Gaat het veel te weinig over.

Nog meer dan de VS of het VK is de media hier totaal overgenomen door hordes aan foute types. Jort Kelder bijvoorbeeld (bevriend met Rutte, Baudet én Markuszower):
https://bsky.app/profile/hogeling.bsky.social/post/3mlvc2nmtds2l

(De VS is veel te groot met verdeelde elites om simpel te domineren en alles te beheersen, is een stuk lastiger)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2026 18:30:21 ]
pi_220803483
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:07 schreef Hanca het volgende:
Ik heb het idee dat het er een paar jaar geleden bijna er uit gegooide Flevo-gedeelte van de CU, de rechtervleugel, de macht weer probeert te grijpen.
Hier zit ook die Hildebrand Bijleveld bij hè? Is het niet?
pi_220803665
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Hier zit ook die Hildebrand Bijleveld bij hè? Is het niet?
Die was iig voorzitter in Flevoland. Een afdeling die nogal wordt gedomineerd door Urk, helaas.
pi_220803688
Ik ben er trouwens wel voor dat CU de invoering van het EU-verdrag steunt. Zelfs al steun ik niet dat hele verdrag, een uitonderhandeld verdrag van de EU dat zo veel moeite heeft gekost moet je niet willen stoppen en zo een buitenstaander in de EU worden.
pi_220803731
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:12 schreef Perrin het volgende:
Terwijl als we tegenwicht aan de oligarchen en het neoliberalisme zouden willen bieden, we het toch van links zullen moeten hebben.

Lastig.
Een type Teddy Roosevelt zou veel helpen en goede dingen brengen.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 21:57:15 #288
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220805035
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:29 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Nee hoor.
[..]
Voor iemand die een pleidooi houdt voor proportioneel handhaven denk je wel erg zwart-wit.
De boete of gevangenisstraf is de straf, niet de hardheid van het aanpakken. Als men geweld gaat gebruiken kan het inderdaad zijn dat de manier van aanpakken harder wordt.

Ik heb wel eens het idee dat het men niet om het een of ander gaat, maar om het 'voldane gevoel' dat het geeft om te weten dat mensen geslagen zijn, omdat ze zich boos maken over die mensen. Politie gaat geen geweld gebruiken als de arrestanten niet geweldgevaarlijk worden geacht.

[ Bericht 12% gewijzigd door Vis1980 op 15-05-2026 22:15:26 ]
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 15 mei 2026 @ 23:33:22 #289
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220805771
Overigens faalt Van Den Brink ook, die moet gewoon de spreidingswet inzetten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220806419
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 23:33 schreef -XOR- het volgende:
Overigens faalt Van Den Brink ook, die moet gewoon de spreidingswet inzetten.
De spreidingswet is niet alleen een dwangwet, maar het wordt wel tijd om dat deel tevoorschijn te halen. Ik denk alleen dat Van den Brink de coalitievorming en de besluiten daar in de gemeenten nog even af wacht. Dit najaar wordt er dwang verwacht.

twitter
  zaterdag 16 mei 2026 @ 09:09:56 #291
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220806450
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
De spreidingswet is niet alleen een dwangwet, maar het wordt wel tijd om dat deel tevoorschijn te halen. Ik denk alleen dat Van den Brink de coalitievorming en de besluiten daar in de gemeenten nog even af wacht. Dit najaar wordt er dwang verwacht.

[ x ]
De burgers moeten een pak op hun donder krijgen als ze de ISIS moslims niet met open armen willen ontvangen hier

Trump doet wat ie kan

https://www.telegraaf.nl/(...)geria/151793285.html

Trump is druk met de aandacht afleiden van Iran
https://www.telegraaf.nl/(...)tml?dicbo=v2-OceT30G

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 16-05-2026 09:21:28 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 09:28:49 #292
236264 crew  capricia
pi_220806611
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
De spreidingswet is niet alleen een dwangwet, maar het wordt wel tijd om dat deel tevoorschijn te halen. Ik denk alleen dat Van den Brink de coalitievorming en de besluiten daar in de gemeenten nog even af wacht. Dit najaar wordt er dwang verwacht.

[ x ]
Dat gaat toch totale onrust geven in heel veel gemeenten. :{
Al die protesten. Ik hou mijn hart vast.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 16 mei 2026 @ 09:31:30 #293
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220806663
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat gaat toch totale onrust geven in heel veel gemeenten. :{
Al die protesten. Ik hou mijn hart vast.
De traditionele partijen doen echt hun stinkende best om populisten aan het roer te krijgen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220806677
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat gaat toch totale onrust geven in heel veel gemeenten. :{
Al die protesten. Ik hou mijn hart vast.
Word een hete zomer op deze manier en niet door de zon helaas
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 09:33:29 #295
236264 crew  capricia
pi_220806705
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
De traditionele partijen doen echt hun stinkende best om populisten aan het roer te krijgen.
Ja. Vlak voor de provinciale staten verkiezingen de gemeenten dwingen met harde hand. Dan weet je zeker dat er meer radicaal rechts gestemd gaat worden. :{
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220806771
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
De spreidingswet is niet alleen een dwangwet, maar het wordt wel tijd om dat deel tevoorschijn te halen. Ik denk alleen dat Van den Brink de coalitievorming en de besluiten daar in de gemeenten nog even af wacht. Dit najaar wordt er dwang verwacht.

[ x ]
De, nu nog informele, druk op gemeenten wordt al flink opgevoerd begreep ik. Zelfs een gemeente als Staphorst begint nu wat serieuzer met het zoeken naar ruimte…
pi_220806787
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat gaat toch totale onrust geven in heel veel gemeenten. :{
Al die protesten. Ik hou mijn hart vast.
Tja, niet alle besluiten kunnen populair zijn. En na al dat uitstel en gedrentel moet er wel wat gaan gebeuren. Niets doen is ook een middelvinger richting de gemeenten die nu al veel meer doen dan volgens die wet moet.
pi_220806925
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat gaat toch totale onrust geven in heel veel gemeenten. :{
Al die protesten. Ik hou mijn hart vast.
Of het neemt de onrust juist weg, omdat je dan de gemeenteraad en het college weinig kwalijk meer kunt nemen.

En als het AZC er eenmaal is, is de onrust vrijwel altijd meteen weg.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 09:52:50 ]
pi_220806954
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:36 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De, nu nog informele, druk op gemeenten wordt al flink opgevoerd begreep ik. Zelfs een gemeente als Staphorst begint nu wat serieuzer met het zoeken naar ruimte…
Klopt, maar er lijken colleges/gemeenteraden te redeneren 'dwing me maar, dan worden jullie impopulair en ik niet'.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 09:54:27 ]
pi_220806975
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:32 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Word een hete zomer op deze manier en niet door de zon helaas
Die hete zomer wordt om een ander onderwerp verwacht: https://www.ad.nl/politie(...)dat-hardop~a2b86180/
pi_220806997
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die hete zomer wordt om een ander onderwerp verwacht: https://www.ad.nl/politie(...)dat-hardop~a2b86180/
Gezien de gebeurtenissen deze week vrees ik nog veel gedoe rond asiel opgehitst door rechtse politici zoals Markuszower
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')