dan hebben we onze unieke hypotheekrente aftrek niet meer en misschien ook geen toeslagen en ook geen huuursubsidie meerquote:Op woensdag 13 mei 2026 15:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik dacht ik zoek eens wat vergelijkingsmateriaal op.
De gemiddelde prijs voor een studentenkamer ¤300 en ¤600 per maand in Duitsland.
In Nederland tussen de 680 en 800.
Kunnen we niet opgaan in Duitsland.
Jij woont toch in Afrika? Je kunt verder prima rondkomen in Nederland. Mag het een onsje meer zijn, ja hoor.quote:
De kamer kan prima stoppen met het subsidiëren van woningen voor asielzoekers uit Syrië.quote:Op woensdag 13 mei 2026 15:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat kan de kamer helemaal niet. Ze hebben geen controle over omstandigheden buiten Nederland.
Daarbij waarom zouden rechtse partijen iets doen aan instroom van migranten, ze willen dat letterlijk voor hun economische model. Als je minder migratie wil moet je natuurlijk niet op rechtse partijen stemmen.
ik ben nu in Nederland tot oktoberquote:Op woensdag 13 mei 2026 15:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Jij woont toch in Afrika? Je kunt verder prima rondkomen in Nederland. Mag het een onsje meer zijn, ja hoor.
Daar kan ik me in vinden, maar dat begint met afschaffing van alle toeslagen. Niemand wil dat, ondanks dat politici het wel zeggen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 11:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, het valt de hoogopgeleide 32-uurswerker dan ook niet kwalijk te nemen, ik zou er voor zijn om die incentives te creeren.
Wow, succes met de veiligheid voor vrouwen.quote:
Nederland heeft toch 0 invloed wereldwijd op oorlogje voeren of het klimaat. Zolang er van die debielen wereldwijd aan de macht zijn gaat dat helaas nooit veranderen. Alleen USA heeft invloed op Israël, maarja Trump luistert naar niemand. Alleen qua ontwikkelingssamenwerking hebben we enige invloed. En dit zijn verder geen argumenten om dan verder maar niks te doen en tot het punt te komen waar we nu zijn. En de meesten komen uit landen waar de Islam oorlog voert, dus ik zal niet weten hoe dat gestopt moet worden.quote:Op woensdag 13 mei 2026 15:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je kunt allerlei argumenten aandragen waarom je zou moeten investeren in ontwikkelingssamenwerking of bijvoorbeeld geen oorlogjes voeren of dergelijke maar dat gaat niet in bij ze. Of niet de klimaat verpesten of nog tal van andere dingen.
Er mag geen geld naar hun toe en verder moeten we een hek bouwen om Nederland heen.
Iedereen wil dat, maar het kan simpelweg nog niet volgens de belastingdienst. Maar goed, feiten heb jij wel vaker lak aan, toch?quote:Op woensdag 13 mei 2026 17:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar kan ik me in vinden, maar dat begint met afschaffing van alle toeslagen. Niemand wil dat, ondanks dat politici het wel zeggen.
Inplaats dat men arbeid lonend gaat maken , word arbeid nog meer belast en de renteaftrek nog hogerquote:Op woensdag 13 mei 2026 17:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Iedereen wil dat, maar het kan simpelweg nog niet volgens de belastingdienst. Maar goed, feiten heb jij wel vaker lak aan, toch?
quote:AI-overzicht
Volgens recente berichtgeving uit mei 2026 staat het kabinet-Jetten onder druk vanwege plannen die juist haaks lijken te staan op het principe dat "arbeid weer moet lonen".
IMF-kritiek: Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) waarschuwt dat de belastingverhogingen en de zogenaamde 'NAVO-taks' van het kabinet-Jetten werken duurder maken.
Deze maatregelen verhogen de belasting op arbeid via beperkte indexatie en hogere sociale premies.
Koopkrachtdaling: Door de plannen van het kabinet-Jetten dalen de inkomens, wat door de FNV wordt omschreven als een verslechtering van het sociale vangnet en langer doorwerken tot het pensioen.
Lastenverzwaring: Het coalitieakkoord voorziet in een lastenverzwaring voor werkenden van 1,5 miljard euro in 2027, oplopend tot 3,4 miljard euro in 2028, stelt De Telegraaf.
Uit deze informatie blijkt dat het beleid van het kabinet-Jetten, in tegenstelling tot de uitspraak dat arbeid moet lonen, volgens experts (IMF) juist leidt tot een hogere belastingdruk op werkenden.
Jij bent een mooie.quote:Op woensdag 13 mei 2026 14:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Reactie 1: Je bent een idioot als je dit als een wenselijke ontwikkeling ziet, dit is niets minder dan een aanzet naar verdere maatschappelijke ontwrichting.
Reactie 2: Tsja, “de problemen”… Ik vraag wel eens aan mensen of ze dat dan concreet kunnen maken met voorbeelden uit hun eigen dagelijks leven. Dan krijg ik altijd hetzelfde te horen “Nee, ik heb geen voorbeelden, maar kijk maar op televisie of sociale media!”.
Helaas was dat wel te verwachten.quote:Op woensdag 13 mei 2026 17:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Inplaats dat men arbeid lonend gaat maken , word arbeid nog meer belast en de renteaftrek nog hoger
Rob Jetten die zei, Arbeid moet weer lonen
Maar:
Alle beloften van de Hr Jetten , blijven beloften
[..]
Dat mag dan wel een enorm bedrag zijn. Alleen je huizenwaarde kan al enorm dalen door een AZCquote:Op woensdag 13 mei 2026 18:05 schreef TheVulture het volgende:
Je zou eigenlijk elke directe omwonende op basis van postcode een eenmalige financiële vergoeding moeten geven als er een AZC in de buurt komt. Eens kijken of men dan nog steeds zo "tegen" blijft
Bij minder angst en desinformatie zal dit een stuk minder of zelfs nihil zijn.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:09 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat mag dan wel een enorm bedrag zijn. Alleen je huizenwaarde kan al enorm dalen door een AZC
Mooi dat jij in sprookjes gelooft. Feiten zijn dat het enorm daalt.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bij minder angst en desinformatie zal dit een stuk minder of zelfs nihil zijn.
Dat "enorm" valt wel mee en de waardedaling is gewoon geen functie van objectieve indicatoren.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:17 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Mooi dat jij in sprookjes gelooft. Feiten zijn dat het enorm daalt.
men moet niet iedere bioscoop , sporthal en voetbalveld en kantoor vol met asielzoekers doenquote:Op woensdag 13 mei 2026 18:05 schreef TheVulture het volgende:
Je zou eigenlijk elke directe omwonende op basis van postcode een eenmalige financiële vergoeding moeten geven als er een AZC in de buurt komt. Eens kijken of men dan nog steeds zo "tegen" blijft
Ook daar heb ik nooit bewijzen van gezien.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:09 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat mag dan wel een enorm bedrag zijn. Alleen je huizenwaarde kan al enorm dalen door een AZC
Een gemiddelde daling van 10% van de woningwaarde.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat "enorm" valt wel mee en de waardedaling is gewoon geen functie van objectieve indicatoren.
Hou nou maar gewoon op met leven in je eigen bubbel. Je mag best links zijn, maar dat constante gelieg.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook daar heb ik nooit bewijzen van gezien.
Grote wel.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:09 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ik lieg niet, ik zeg dat ik er nooit bewijs van heb gezien.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:30 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Hou nou maar gewoon op met leven in je eigen bubbel. Je mag best links zijn, maar dat constante gelieg.![]()
Je hebt ook nog nooit wat van overlast gehoord natuurlijk.
https://esb.nu/wp-content(...)00_DroesKoster-2.pdf
Daarnaast ook gewoon meegemaakt waar ik woonde. Geld ging in rook op voor mensen.
Dank voor het bewijs, idee is dus: alleen kleine AZC's plaatsen. Liever 5 AZC's met 50 plekken dan 1 van 250, dat heb ik altijd al geroepen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Grote wel.
https://www.rug.nl/news/2(...)alleen-buiten-steden
En 3 mensen hebben je bewijs aangeleverd, maar dit ontken je ook zeker?quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik lieg niet, ik zeg dat ik er nooit bewijs van heb gezien.
En in mijn 'bubbel' bezoek ik AZC's en spreek ik daadwerkelijk omwonenden en heb ik vlak bij een AZC gewoond, wat is jouw bubbel?
Dat sowieso. En niet alleen met mannelijke jeugd.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dank voor het bewijs, idee is dus: alleen kleine AZC's plaatsen. Liever 5 AZC's met 50 plekken dan 1 van 250, dat heb ik altijd al geroepen.
Hardenberg is een 'teringzooi' door anti-AZC figuren.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:35 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
En 3 mensen hebben je bewijs aangeleverd, maar dit ontken je ook zeker?
Hardenberg. Een grote teringzooi qua overlast door AZC's. Het COA dat elke belofte niet nakomt.
Wat wil je hier nu mee zeggen? Ozdil gebruikt nota bene weer eens het woord neoliberalisme (en afgeleiden).quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:34 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.ewmagazine.nl(...)f-narratief-1565500/
Dat een stukje achtergrondsanalyse (kan je het mee eens zijn of niet) wel zo aardig is, in plaats van één of andere interruptie van 5 seconden.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat wil je hier nu mee zeggen? Ozdil gebruikt nota bene weer eens het woord neoliberalisme (en afgeleiden).
Hier is dat Ipsos onderzoek waar 'Ozduk' over schrijft.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:34 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.ewmagazine.nl(...)f-narratief-1565500/
Nee, ik gewoon geen genoegen met dat antwoord. De belastingdienst moet dan maar gesaneerd worden. 'Kan niet' hoor ik wel vaker, en het blijkt altijd niet waar te zijn. Het is 'wil niet', en dat is toch echt een ander verhaal.quote:Op woensdag 13 mei 2026 17:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Iedereen wil dat, maar het kan simpelweg nog niet volgens de belastingdienst. Maar goed, feiten heb jij wel vaker lak aan, toch?
het is te makkelijk die toeslagen knopjes om aan te draaienquote:Op woensdag 13 mei 2026 18:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, ik gewoon geen genoegen met dat antwoord. De belastingdienst moet dan maar gesaneerd worden. 'Kan niet' hoor ik wel vaker, en het blijkt altijd niet waar te zijn. Het is 'wil niet', en dat is toch echt een ander verhaal.
Iedere politicus roept iets over toeslagen afschaffen maar doet vervolgens niets. Conclusie: ze willen het eigenlijk niet.
Lezen wij hetzelfde artikel?quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hardenberg is een 'teringzooi' door anti-AZC figuren.
https://www.trouw.nl/binn(...)ielzoekers~bbcbd044/
Joh laat gaan. Ik geef het op. Het is allemaal vredelievend volk, dat goed inburgert en een verrijking voor vrouwen en de samenleving is.quote:Op woensdag 13 mei 2026 19:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Lezen wij hetzelfde artikel?
"Er waren steekpartijen, diefstallen in het centrum, overlast door vuil, intimidaties"
"
Een inwoner, haar dochter werd fysiek lastig gevallen".
Deze dochter betaalt de prijs van het vertroetelbeleid.
En dan zijn mensen boos dat er tegen wordt geprotesteerd?
Heb je het nou over het zwarte hoodie volk dat "Daar moet een piemol in" schreeuwd naar vrouwelijke wethouders?quote:Op woensdag 13 mei 2026 19:19 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Joh laat gaan. Ik geef het op. Het is allemaal vredelievend volk, dat goed inburgert en een verrijking voor vrouwen en de samenleving is.
Wat wil je nou bereiken? Dat is tuig. Oppakken die handel. Zo moeilijk is het niet om beide kanten te veroordelen hoor.quote:Op woensdag 13 mei 2026 19:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heb je het nou over het zwarte hoodie volk dat "Daar moet een piemol in" schreeuwd naar vrouwelijke wethouders?
Maar wat "snapt" deze jurist dan dat een bestuurder niet snapt (zowel Kohnstamm als Wolfsen waren ook juristen). De bestuursvoorzitter van Philips, Sony, Apple of ASML is ook niet altijd een techneut of ingenieur (soms wel: Kleisterlee was dat).quote:Op woensdag 13 mei 2026 19:51 schreef nostra het volgende:
De de AP heeft eindelijk eens iemand nodig die het snapt, of dat bestuurlijk lekker valt is niet de grootste zorg.
For starters, het begrip "gerechtvaardigd belang" in een commerciële wereld (zie KNLTB en de de totaal andere invulling die de AP geeft ten opzichte van hun Europese peers).quote:Op woensdag 13 mei 2026 20:10 schreef Klopkoek het volgende:
Maar wat "snapt" deze jurist dan dat een bestuurder niet snapt (zowel Kohnstamm als Wolfsen waren ook juristen).
Ik weet wel wat je daarvan moet denken. De lobby gaat beleid maken op die manier. Zeer slecht voor onze democratie en onze privacy. Iemand die voor Meta werkt mag ook na het arbeidsverband geen kritiek op Meta hebben, dat staat in hun contract. Dat maakt het dus onmogelijk dat deze man zijn werk goed kan doen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 19:31 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ch-dit-kan-echt-niet
Tsja. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken.
Dat je technische kennis van binnenuit nodig kan hebben begrijp ik, maar dit is geen technische functie. Dit is een politiek-bestuurlijke functie.
Wolfsen en daar weer voor Kohnstamm waren (oud-)politici.
Precies zoals VVD het graag ziet. De werkenden mogen alle lasten dragen.quote:De belastingverhoging is nodig om de stijgende uitgaven aan defensie te betalen. De term ‘vrijheidsbijdrage’ komt van CDA-leider Henri Bontenbal, die voorstelde dat zowel werkenden als bedrijven een deel zouden betalen. Voorlopig is alleen de bijdrage van werkenden uitgewerkt: de inkomstenbelasting en sociale premies gaan omhoog.
Dat lukt al niet. De term 'bijna gratis' komt me ook de keel uit.quote:Op woensdag 13 mei 2026 19:54 schreef nostra het volgende:
En hoezeer ik ook van de kettingzaag houd, begin gewoon eens met één toeslag. De KOT ofzo.
Hele GDPR is echt de grootste onzin. Totaal kansloze wetgeving. Je kan er echt helemaal niks mee.quote:Op woensdag 13 mei 2026 20:26 schreef nostra het volgende:
[..]
For starters, het begrip "gerechtvaardigd belang" in een commerciële wereld (zie KNLTB en de de totaal andere invulling die de AP geeft ten opzichte van hun Europese peers).
Daarmee zeg je dus dat deze man de belangen van het grootbedrijf gaat dienen. Want de KNLTB zaak ging over het doorspelen/doorverkopen van gegevens over hun leden naar de sponsoren van de KNLTB.quote:Op woensdag 13 mei 2026 20:26 schreef nostra het volgende:
[..]
For starters, het begrip "gerechtvaardigd belang" in een commerciële wereld (zie KNLTB en de de totaal andere invulling die de AP geeft ten opzichte van hun Europese peers).
Als dat zo is, dan is dat schandelijk.quote:Op woensdag 13 mei 2026 20:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik weet wel wat je daarvan moet denken. De lobby gaat beleid maken op die manier. Zeer slecht voor onze democratie en onze privacy. Iemand die voor Meta werkt mag ook na het arbeidsverband geen kritiek op Meta hebben, dat staat in hun contract. Dat maakt het dus onmogelijk dat deze man zijn werk goed kan doen.
https://tweakers.net/nieu(...)itspraak-eu-hof.htmlquote:Op woensdag 13 mei 2026 20:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat hoeft niet het grootbedrijf te zijn hoor, mijn vorige werkgever had ze ook in hun nek hijgen. En dat mag verder, alleen blijkt hun eigen interpretatie dus niet te kloppen en er zijn maar weinigen die doorprocederen tot het Europees Hof. De GDPR zou uniform moeten worden toegepast in alle lidstaten en niet met ieder z'n eigen sausje.quote:Op woensdag 13 mei 2026 21:17 schreef Klopkoek het volgende:
Daarmee zeg je dus dat deze man de belangen van het grootbedrijf gaat dienen. Want de KNLTB zaak ging over het doorspelen/doorverkopen van gegevens over hun leden naar de sponsoren van de KNLTB.
quote:Over en weer verwijten in emotioneel debat
Asielminister over asielstop: ’Het heeft geen zin en het slaat nergens op
Den Haag- Net als in Loosdrecht stijgt de temperatuur ook in Den Haag rondom het asieldebat tot grote hoogte.
Asielminister Bart van den Brink (CDA) doet ook een duit in het zakje en zegt dat de oproep tot een totale asielstop van sommige rechtse partijen ’nergens op slaat’.
quote:Asielstop slaat nergens op
Na het felle debat merkt Van den Brink op dat er maar weinig vragen aan het kabinet worden gesteld. ;
Ik hoef hier niet zoveel antwoorden te geven, omdat vooral over en weer verwijten gaan
Hij houdt zich verre van die discussie.
Mijn bijdrage zal toch echt gaan zijn hoe ik met u en met de samenleving meer grip kan krijgen op migratie.”
Daarin is hij over één punt glashelder.
Een totale asielstop, waar sommige rechtse partijen voor pleiten, gaat er niet komen. „
Er zijn al genoeg valse beloftes gedaan, over grenzen dicht, asielstoppen, of nog een keer de staatsnoodrecht-discussie.
Dat hoeft u niet met mij te proberen, want ik ga het niet doen.
Het heeft geen zin en het slaat ook nergens op.”
Aanhoudende rellen brengen kabinet in verlegenheid: ’We doen wat we moeten doen om de orde te handhaven’
Justitieminister David van Weel (VVD) heeft geen goed woord over voor de acties in Loosdrecht. „
Dit is geen demonstreren meer, dit is rellen.”
Hij zegt bereid te zijn ’alle juridische ruimte’ die er is te gebruiken om grip op migratie te krijgen en vindt het veel te simpel om op te roepen tot een volledige stop op migratie. „
De complexiteit van vraagstukken zoals migratie heeft echt meer nodig dan alleen het woord ’asielstop.’
Dit kabinet heeft ook de wens om op de lange termijn de gehele asielprocedure buiten Europa te plaatsen, maar dat zijn enorme lange adem-trajecten.”
Dat is zo. Maar we moeten ook bedrijven blijven sponsoren. Want als de belastingbetaler niet bijdraagt vallen ze om of gaan ze weg ofzo. Tegelijkertijd wordt beweert dat deze bedrijven die subsidie nodig hebben iets toevoegen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 15:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je kunt allerlei argumenten aandragen waarom je zou moeten investeren in ontwikkelingssamenwerking of bijvoorbeeld geen oorlogjes voeren of dergelijke maar dat gaat niet in bij ze. Of niet de klimaat verpesten of nog tal van andere dingen.
Er mag geen geld naar hun toe en verder moeten we een hek bouwen om Nederland heen.
nou winstquote:Op woensdag 13 mei 2026 22:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar we moeten ook bedrijven blijven sponsoren. Want als de belastingbetaler niet bijdraagt vallen ze om of gaan ze weg ofzo. Tegelijkertijd wordt beweert dat deze bedrijven die subsidie nodig hebben iets toevoegen.
Zo'n Tata steel maakt blijkbaar gewoon winst, hoezo moet de belastingbetaler dan opdraaien voor hun verduurzaming.
Laat ze het zelf betalen. Zeker bij een buitenlands bedrijf.
Andersom moet de burger telkens de broekriem aanhalen.
Daarbij zet onze regering nog altijd in om werken steeds minder te laten lonen.
quote:EBITDA staat voor Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation, and Amortization (winst vóór rente, belastingen, afschrijvingen en amortisatie).
quote:Onder de streep draaide Tata Steel Nederland in het afgelopen kwartaal quitte.
Het is daarmee het eerste kwartaal in twee jaar zonder verlies.
Over de boekjaren 23/24 en 24/25 werden nettoverliezen gedraaid van respectievelijk zo’n 500 miljoen en 200 miljoen euro.
Ik ben nu voor het AZC in mijn straat op 200 meter, heb ik dan nog recht op geld of moet ik eerst tegen worden?quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:05 schreef TheVulture het volgende:
Nee dat is administratief te lastigquote:Op donderdag 14 mei 2026 00:26 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik ben nu voor het AZC in mijn straat op 200 meter, heb ik dan nog recht op geld of moet ik eerst tegen worden?
Dat is een uitstekend idee.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:05 schreef TheVulture het volgende:
quote:SGP-Kamerlid Diederik van Dijk begrijpt niet dat Griekenland de statushouders 'gewoon laat vertrekken'.
quote:Kabinet zit in de maag met honderden asielzoekers uit Gaza die al status gekregen hebben in Griekenland
Het kabinet zit in de maag met een groep Palestijnse asielzoekers die in Griekenland al asiel hebben gekregen.
Toch vragen ze in Ter Apel om asiel in óns land. In afwachting van een oplossing wordt een klein groepje alvast teruggestuurd naar Griekenland, de rest van de aanvragen wordt niet behandeld.
Wel krijgen zij opvang.
Hanneke Keultjes
Parlementair verslaggever
13 mei 2026, 20:36
Laatste update: gisteren om 21:52
Asielminister Bart van de Brink heeft er een extra asielopgave bij, met de instroom van een nieuwe groep nieuwkomers.
In het aanmeldcentrum in Ter Apel nam het aantal asielzoekers met een ‘onbekende nationaliteit’ plots toe. Immigratiedienst IND deed in december 2025 en januari 2026 onderzoek naar die groep.
Zo’n zeshonderd asielzoekers gaven aan uit de Palestijnse gebieden te komen.
Hoe groot de totale groep is, weet de IND niet.
quote:Het overgrote deel komt uit Gaza, de strook die de afgelopen 2,5 jaar werd verwoest door Israëlische bombardementen.
En opvallend: zo'n 70 procent van die groep heeft al een asielstatus in Griekenland.
In dat land komen veel vluchtelingen buiten Europa aan, terwijl er nauwelijks voorzieningen zijn om ze op te vangen.
Daarom krijgen vluchtelingen versneld een vluchtelingenstatus waardoor ze ook een reisdocument krijgen, in de stiekeme hoop dat zij vertrekken uit Griekenland.
quote:In de Tweede Kamer zijn bij met name PVV, JA21, Mona Keijzer en SGP zorgen over de Palestijnse asielzoekers.
Hij vreest dat er 'Hamas-sympathisanten of IS-aanhangers' onder de asielzoekers kunnen zitten.
Lol, wat is dat toch voor raar gedoe om te stellen 'asielzoeker is je dochter wordt verkracht'. Er zal ook wel eens een medewerker van de AH iemand hebben verkracht, ga je dan ook bij elke AH zehhen dat alle AH medewerkers je dochter verkrachten?quote:Op donderdag 14 mei 2026 01:02 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Dat is een uitstekend idee.
En dan mag je vervolgens ook niet meer klagen als je dochter wordt verkracht of vermoord.
Alleen als die medewerker een allochtoon was. Roomblanke AH medewerkers doen zoiets niet, natuurlijk.quote:Op donderdag 14 mei 2026 17:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Lol, wat is dat toch voor raar gedoe om te stellen 'asielzoeker is je dochter wordt verkracht'. Er zal ook wel eens een medewerker van de AH iemand hebben verkracht, ga je dan ook bij elke AH zehhen dat alle AH medewerkers je dochter verkrachten?
Hij werkt ook echt bij alles.quote:Op donderdag 14 mei 2026 17:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Alleen als die medewerker een allochtoon was. Roomblanke AH medewerkers doen zoiets niet, natuurlijk.
Migranten zijn vér oververtegenwoordigd bij zedenmisdrijven, dat is een statistisch feit. Dus ja, de moeilijke waarheid is dat een AZC in je dorp de kans op een zedenmisdrijf (inclusief moord) zal laten toenemen. Bij AH is dat niet het geval. Misschien de middelbare schoollessen over statistiek nog even doornemen.quote:Op donderdag 14 mei 2026 17:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Lol, wat is dat toch voor raar gedoe om te stellen 'asielzoeker is je dochter wordt verkracht'. Er zal ook wel eens een medewerker van de AH iemand hebben verkracht, ga je dan ook bij elke AH zehhen dat alle AH medewerkers je dochter verkrachten?
Mannen zijn het meest vertegenwoordigd, nog meer dan migranten.quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:20 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Migranten zijn vér oververtegenwoordigd bij zedenmisdrijven, dat is een statistisch feit. Dus ja, de moeilijke waarheid is dat een AZC in je dorp de kans op een zedenmisdrijf (inclusief moord) zal laten toenemen. Bij AH is dat niet het geval. Misschien de middelbare schoollessen over statistiek nog even doornemen.
O ja, dat was ik vergeten: het is een mannenprobleem.quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mannen zijn het meest vertegenwoordigd, nog meer dan migranten.
Niet dan? Het zijn bijna altijd mannen die het doen. Of snap je niet hoe statistieken werken?quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:25 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
O ja, dat was ik vergeten: het is een mannenprobleem.
Jawel, omdat het een mannenprobleem is, moet je dus niet méér mannen een verblijfsvergunning geven. Want ook de man/vrouw-verhouding van de migranten is sterk in het nadeel van de vrouw.quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Niet dan? Het zijn bijna altijd mannen die het doen. Of snap je niet hoe statistieken werken?
Je pleit hier voor meer gezinshereniging?quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:35 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Jawel, omdat het een mannenprobleem is, moet je dus niet méér mannen een verblijfsvergunning geven. Want ook de man/vrouw-verhouding van de migranten is sterk in het nadeel van de vrouw.
quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je pleit hier voor meer gezinshereniging?
Nee, ik pleit voor 10 jaar lang alleen vrouwen en meisjes opnemen. Niet ongelimiteerd natuurlijk. 25.000 per jaar. Geen mannen meer; we hebben immers een mannenprobleem.quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je pleit hier voor meer gezinshereniging?
jij wilt vrouwen een verblijfsvergunning / visum geven en mannen niet?quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:35 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Jawel, omdat het een mannenprobleem is, moet je dus niet méér mannen een verblijfsvergunning geven.
Want ook de man/vrouw-verhouding van de migranten is sterk in het nadeel van de vrouw.
Ik heb het niet over kampen. En mijn voorstel was natuurlijk retorisch.quote:Op donderdag 14 mei 2026 19:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij wilt vrouwen een verblijfsvergunning / visum geven en mannen niet?
En dan opsluiten in vrouwen kampen?/
Ik zou dit niet hardop zeggen waar het linkse blok het kan horen , ze komen je halen
het is trouwens heel erg eenvoudig om een vrouw naar Nederland te halen, zowel shortterm als met MVV
heb het een paar keer gedaan
De vrouwen komen later met het vliegtuig via gezinsherenigingquote:Op donderdag 14 mei 2026 20:47 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ik heb het niet over kampen. En mijn voorstel was natuurlijk retorisch.
De werkelijkheid is echter nog vreemder: we importeren vrijwel alleen mannen.
Kijk, hier houd ik wel van. Een échte vrouwenbeschermer. Zullen we ook zorgen dat ze net zoveel verdienen en dat we Metoo serieus nemen? Of houdt het na het in de fik steken van opvangcentra op?quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:35 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Jawel, omdat het een mannenprobleem is, moet je dus niet méér mannen een verblijfsvergunning geven. Want ook de man/vrouw-verhouding van de migranten is sterk in het nadeel van de vrouw.
Die mensen klinken op die manier als echte vrouwenbeschermers.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De vrouwen komen later met het vliegtuig via gezinshereniging
zo een overtocht kost veel geld en is gevaarlijk he
De echte paradox is dat deze mannen ‘opkomen voor onze vrouwen’ maar diezelfde vrouwen, als ze aangeven niet beschermd te willen worden en niet anti-azc te zijn, toewensen dat ze eens goed verkracht worden door een asielzoeker.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kijk, hier houd ik wel van. Een échte vrouwen beschermer. Zullen we ook zorgen dat ze net zoveel verdienen en dat we Metoo serieus nemen? Of houdt het na het in de fik steken van opvangcentra op?
Vrouwen die net zo hard werken verdienen net zoveel als hij aan mij zou liggen.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kijk, hier houd ik wel van. Een échte vrouwenbeschermer. Zullen we ook zorgen dat ze net zoveel verdienen en dat we Metoo serieus nemen? Of houdt het na het in de fik steken van opvangcentra op?
Mooi ook hoe je toch nog even een extra voorwaarde uit de hoed tovert. 'Die net zo hard werken' die net zo hard werken als wat?quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:22 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Vrouwen die net zo hard werken verdienen net zoveel als hij aan mij zou liggen.
zou jij 5000 euro ruitgeven om je vrouw met een boot over de middellandse zee te laten gaan , terwijl ze ook later met het vliegtuig kan komenquote:Op donderdag 14 mei 2026 21:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Die mensen klinken op die manier als echte vrouwenbeschermers.
Je had het over gevaarlijk.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zou jij 5000 euro ruitgeven om je vrouw met een boot over de middellandse zee te laten gaan , terwijl ze ook later met het vliegtuig kan komen
Tot die tijd kan ie alvast wat geld naar huis sturen dat ie met werken hier heeft verdient
zo denkt men
Ja, zo denkt men. Ik weet nog wel dat mijn moeder hierop hamerde voordat mijn vrouw uit de VS hierheen kwam. Want ja, we moesten slim omgaan met ons geld en alvast wat opsparen.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zou jij 5000 euro ruitgeven om je vrouw met een boot over de middellandse zee te laten gaan , terwijl ze ook later met het vliegtuig kan komen
Tot die tijd kan ie alvast wat geld naar huis sturen dat ie met werken hier heeft verdient
zo denkt men
Ja. Sorry, dat was niet volledig. Ik bedoelde: net zo hard en net zoveel. Als mannen natuurlijk.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mooi ook hoe je toch nog even een extra voorwaarde uit de hoed tovert. 'Die net zo hard werken' die net zo hard werken als wat?
Dus een man die veel verdient werkt hard en een vrouw mag ook zoveel verdienen als ze net zo hard en veel werkt. Hoe doe je dat dan, eerst laten werken en als ene man dat dan beoordeelt pas het salaris verhogen?quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:35 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ja. Sorry, dat was niet volledig. Ik bedoelde: net zo hard en net zoveel. Als mannen natuurlijk.
Ik zou de arbeidsmarkt gewoon zijn werk laten doen, die houdt geen rekening met geslacht, maar alleen met vraag en aanbod. Als een vrouw dezelfde economische waarde heeft voor een bedrijf als een man, dan zal zij net zoveel verdienen. Als een vrouw méér economische waarde heeft als een man, dan zal zij ook méér verdienen.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus een man die veel verdient werkt hard en een vrouw mag ook zoveel verdienen als ze net zo hard en veel werkt. Hoe doe je dat dan, eerst laten werken en als ene man dat dan beoordeelt pas het salaris verhogen?
Nee, je klinkt echt als iemand die heel oprecht het beste voor heeft met vrouwen.
Mooi verhaal weer. Tot zover het beschermen van vrouwen. Mensen in precies dezelfde functie en dan zeker zeggen dat een man uiteindelijk meer economische waarde heeft voor hetzelfde werk, mits zij natuurlijk wel even hard als een man werkt.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:50 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ik zou de arbeidsmarkt gewoon zijn werk laten doen, die houdt geen rekening met geslacht, maar alleen met vraag en aanbod. Als een vrouw dezelfde economische waarde heeft voor een bedrijf dan een man, dan zal zij net zoveel verdienen. Als een vrouw méér economische waarde heeft als een man, dan zal zij ook méér verdienen.
Vrouwen hoeven niet beschermd te worden. Mijn baas is een vrouw. En mijn vorige baas ook. Mijn eigen vrouw verdient ook veel meer dan ik.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mooi verhaal weer. Tot zover het beschermen van vrouwen. Mensen in precies dezelfde functie en dan zeker zeggen dat een man uiteindelijk meer economische waarde heeft voor hetzelfde werk, mits zij natuurlijk wel even hard als een man werkt.
Je baas heeft niet dezelfde functie. Jouw vrouw heeft ook vast een hogere functie. Het gaat er niet om dat men meer verdient, het gaat erom wanneer je in dezelfde functie zit, ik ging er wel vanuit dat je zoiets zou snappen. Die les kwam net na de statistiekenles op school.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:59 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Vrouwen hoeven niet beschermd te worden. Mijn baas is een vrouw. En mijn vorige baas ook. Mijn eigen vrouw verdient ook veel meer dan ik.
Gelijke monniken gelijke kappen - zo simpel is het.quote:Op donderdag 14 mei 2026 22:01 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je baas heeft niet dezelfde functie. Jouw vrouw heeft ook vast een hogere functie. Het gaat er niet om dat men meer verdient, het gaat erom wanneer je in dezelfde functie zit, ik ging er wel vanuit dat je zoiets zou snappen. Die les kwam net na de statistiekenles op school.
Laat ik maar niet vragen naar je mening over abortus en metoo.
Gaat ie lekker? Wat een onsamenhangende onzin zeg.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kijk, hier houd ik wel van. Een échte vrouwenbeschermer. Zullen we ook zorgen dat ze net zoveel verdienen en dat we Metoo serieus nemen? Of houdt het na het in de fik steken van opvangcentra op?
Laat ik het wat duidelijker voor je maken.quote:Op donderdag 14 mei 2026 22:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Gaat ie lekker? Wat een onsamenhangende onzin zeg.
Mensen met een piemel vooral.quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:25 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
O ja, dat was ik vergeten: het is een mannenprobleem.
Nog lachwekkender zijn de vrouwen die de nacht opeisen maar niks tegen de instroom van asielzoekers willen doen. Dat is net zoiets als willen afvallen maar wekelijks jezelf wel te goed doen bij de mac.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De echte paradox is dat deze mannen ‘opkomen voor onze vrouwen’ maar diezelfde vrouwen, als ze aangeven niet beschermd te willen worden en niet anti-azc te zijn, toewensen dat ze eens goed verkracht worden door een asielzoeker.
Echte, beschermende mannen
Je benoemt zelf wel al een wezenlijk verschil. Hij roept op om met geweld op te treden tegen mensen die geen strafbare feiten hebben ondergaan, in Nederland. De door jou benoemde hooligans hebben dat wel.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 01:15 schreef phpmystyle het volgende:
Allemaal niet erg kies van Markuszower. Maar hij roept de overheid op om met geweld op te treden als Palestijnen hierheen komen. Dat kan gewoon. Je kan ook oproepen als politicus dat je hoopt dat de ME optreedt tegen rellende Feyenoord hooligans.
De overheid kan en mag geweld gebruiken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |