1 miljoen arbeidsongeschikten is niet houdbaar.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 18:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat een rare frame om het helpen van zieken ten koste van een ander te verklaren.
Ik vind het getuigen van gebrek aan beschaving dat je zieken onder de bus wil gooien om zelf een fractie lagere premie te hebben.
Dan moet je wat doen aan de arbeidsmarkt, niet mensen die niet kunnen werken hun uitkering afpakken.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
1 miljoen arbeidsongeschikten is niet houdbaar.
Hoe bedoel je dat?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan moet je wat doen aan de arbeidsmarkt, niet mensen die niet kunnen werken hun uitkering afpakken.
Onder die 1 miljoen arbeidsongeschikten is het merendeel gedeeltelijk arbeidsongeschikt en veelal gewoon (parttime) werkzaam of via bepaalde regelingen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het lijkt me beter om al die relatief vage vermoeidheidsziekten beter te bestuderen, zodat er daadwerkelijk een medische en wetenschappelijke basis voor komt die diagnostiek (en wellicht genezing) mogelijk maakt.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan moet je wat doen aan de arbeidsmarkt, niet mensen die niet kunnen werken hun uitkering afpakken.
Dat de arbeidsmarkt nu mensen ziek maakt: https://www.metronieuws.n(...)nds-2020-verdubbeld/quote:
Maar je kan die aantallen toch niet laten oplopen?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Onder die 1 miljoen arbeidsongeschikten is het merendeel gedeeltelijk arbeidsongeschikt en veelal gewoon (parttime) werkzaam of via bepaalde regelingen.
Dus dat getal wordt lekker populistisch opgeklopt en dient vooral ter legitimering van het bepleiten van lagere lasten voor jezelf, wat vrijwel altijd de achterliggende gedachte is.
Nee, we moeten werk minder heilig maken, meer aandacht hebben voor personen en hun behoeften en werk aanpassen aan mensen ipv andersom. En juist eerder 'vage klachten' veel serieuzer nemen, dat zou ook enorm veel schelen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het lijkt me beter om al die relatief vage vermoeidheidsziekten beter te bestuderen, zodat er daadwerkelijk een medische en wetenschappelijke basis voor komt die diagnostiek (en wellicht genezing) mogelijk maakt.
Instanties als het UWV worden op deze gebieden nu gestuurd door media en zelfbenoemde patentiengroepen, dat is niet houdbaar.
Je moet inderdaad mensen helpen met reintegratie, maar dat betekent ook dat de arbeidsmarkt receptief moet zijn voor mensen die niet volledig belastbaar zijn.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar je kan die aantallen toch niet laten oplopen?
Je zou veel meer moeten inzetten op hulp om weer terug te keren naar de werkvloer met informatie en marketing.
Daar kan ik over meepraten..Hoewel geen burn-out of ziekte of overspannenheid, maar wél ervaring met werkgevers die véél eisen en weinig begeleiden.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:05 schreef Hanca het volgende:
Het heeft ook hier mee te maken, je moet werkdagen van 8 uur maken: https://www.rtl.nl/lifest(...)lzorg-geen-volle-dag
Wat voor lang niet iedereen de beste optie is, maar iets anders kan echt veel te weinig.
We gaan juist de andere kant op door vaste contracten van 40 uur te eisen van werkgevers.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je moet inderdaad mensen helpen met reintegratie, maar dat betekent ook dat de arbeidsmarkt receptief moet zijn voor mensen die niet volledig belastbaar zijn.
Nou, het grootste deel is dus gewoon al werkzaam op de werkvloer hé.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je zou veel meer moeten inzetten op hulp om weer terug te keren naar de werkvloer met informatie en marketing.
Klinkt allemaal leuk, maar dit is politiek. Concreet beleid is een keer nodig. De huidige situatie is niet houdbaar, dus goed onderzoek en goede diagnose helpt iedereen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, we moeten werk minder heilig maken, meer aandacht hebben voor personen en hun behoeften en werk aanpassen aan mensen ipv andersom. En juist eerder 'vage klachten' veel serieuzer nemen, dat zou ook enorm veel schelen.
Dat moet ook niet al blijf ik van mening dat gezonde hooggeleiden te weinig werken.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
We gaan juist de andere kant op door vaste contracten van 40 uur te eisen van werkgevers.
Eens, meer begeleiding, maar dan ook meer mogelijkheden. Minder uren per dag moet meer een standaardoptie worden. In veel vakgebieden kan het nu niet eens. Je kunt in de zorg geen halve shifts draaien, of halve dagen voor klassen staan. En zo zijn er meer zaken. We verliezen een hele generatie aan continue burn-outs. Dat de hele generatie zo veel zwakker zou zijn dan vorigen geloof ik niet, dus zit de fout in het systeem.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou, het grootste deel is dus gewoon al werkzaam op de werkvloer hé.
Maar mee eens dat er meer ingezet mag worden op begeleiding en regelingen om meer mensen die arbeidsongeschikt zijn aan het werk te helpen en te houden.
Zo ben ik ook aan mijn baan gekomen.
Mwah, ik vraag me wel af in hoeverre die burn-outs worden veroorzaakt door sociale verplichtingen en hoeveel door arbeid, want er werken teveel mensen met een potentieel hoge output deeltijd.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens, meer begeleiding, maar dan ook meer mogelijkheden. Minder uren per dag moet meer een standaardoptie worden. In veel vakgebieden kan het nu niet eens. Je kunt in de zorg geen halve shifts draaien, of halve dagen voor klassen staan. En zo zijn er meer zaken. We verliezen een hele generatie aan continue burn-outs. Dat de hele generatie zo veel zwakker zou zijn dan vorigen geloof ik niet, dus zit de fout in het systeem.
En dus moet je de arbeidsmarkt aanpassen aan de sociale verplichtingen. Stoppen met denken dat je mensen moet aanpassen aan hun baan, pas hun baan aan de mens.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, ik vraag me wel af in hoeverre die burn-outs worden veroorzaakt door sociale verplichtingen en hoeveel door arbeid, want er werken teveel mensen met een potentieel hoge output deeltijd.
Onderzoek, diagnostiek en zelf genezing is natuurlijk super, maar wat wil je met deze relatief vage vermoeidheidszieken tot dit aan de orde is?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het lijkt me beter om al die relatief vage vermoeidheidsziekten beter te bestuderen, zodat er daadwerkelijk een medische en wetenschappelijke basis voor komt die diagnostiek (en wellicht genezing) mogelijk maakt.
Instanties als het UWV worden op deze gebieden nu gestuurd door media en zelfbenoemde patentiengroepen, dat is niet houdbaar.
natuurlijkquote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dus moet je de arbeidsmarkt aanpassen aan de sociale verplichtingen.
Stoppen met denken dat je mensen moet aanpassen aan hun baan,
pas hun baan aan, aan de mens.
Want? Er zit een reserve van 39 miljard in het Arbeidsongeschiktheidsfonds. Dat betekent dat er dus meer dan genoeg geld wordt opgehaald om arbeidsongeschiktheidsuitkering te bepalen en nog een deel van de premie op te potten.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar zitten werkgevers niet op te wachten. Zelfs met loonkostensubsidies en no risk polissen hebben velen geen interesse in iemand met een krasje.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom zouden ze? De meeste werkplekken zijn sociale werkplaatsen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Daar zitten werkgevers niet op te wachten. Zelfs met loonkostensubsidies en no risk polissen hebben velen geen interesse in iemand met een krasje.
Betekent vooral dat de premie bovenmatig is vastgesteld.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Want? Er zit een reserve van 39 miljard in het Arbeidsongeschiktheidsfonds. Dat betekent dat er dus meer dan genoeg geld wordt opgehaald om arbeidsongeschiktheidsuitkering te bepalen en nog een deel van de premie op te potten.
Aan de andere kant zijn er natuurlijk legio groepen die wel fulltime werken omdat men anders niet rondkomt.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, ik vraag me wel af in hoeverre die burn-outs worden veroorzaakt door sociale verplichtingen en hoeveel door arbeid, want er werken teveel mensen met een potentieel hoge output deeltijd.
Klopt, lageropgeleiden hebben die luxe van minder uur per week werken doorgaans niet, dat maakt het ook oneerlijk.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 21:21 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Aan de andere kant zijn er natuurlijk legio groepen die wel fulltime werken omdat men anders niet rondkomt.
Weinig eerlijks of oneerlijks aan.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 21:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, lageropgeleiden hebben die luxe van minder uur per week werken doorgaans niet, dat maakt het ook oneerlijk.
Niet alleen laag opgeleiden hoor.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 21:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, lageropgeleiden hebben die luxe van minder uur per week werken doorgaans niet, dat maakt het ook oneerlijk.
Klopt. Het zou kostendekkend moeten zijn volgens de wet. Hier komt nog een rechtszaak over.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 21:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Betekent vooral dat de premie bovenmatig is vastgesteld.
Da's zelden binair, maar bijna altijd een combinatie van factoren. De arbeidsbelasting an sich is natuurlijk niet zwaarder dan in het verleden.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:28 schreef -XOR- het volgende:
Het helpt ook als je weet waar je het allemaal voor doet.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoe je 'eerlijkheid' definieert, maar wat mij betreft zit er iets oneerlijks in een gelijkwaardige inspanning die tot zeer ongelijke beloning leidt.quote:
Ik denk dat de verschillen tussen een vakkracht en iemand met hbo/wo niet zo groot zijn, en zeker met herverdeling van geld dmv belastingen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 21:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoe je 'eerlijkheid' definieert, maar wat mij betreft zit er iets oneerlijks in een gelijkwaardige inspanning die tot zeer ongelijke beloning leidt.
Nee oneerlijkheid zit ook in belongingen. Bijvoorbeeld neem onze tweede kamer leden. Er zijn echt wel kamerleden die harder werken dan anderen. Toch krijgen ze dezelfde beloning.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 21:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat de verschillen tussen een vakkracht en iemand met hbo/wo niet zo groot zijn, en zeker met herverdeling van geld dmv belastingen.
Oneerlijkheid zit’m vooral in welvaart dat generationeel wordt overgedragen.
Investeren in eigen kunnen en (puur geluk) talent mogen toch best beloond worden? Het leven is op zoveel facetten dan "oneerlijk".quote:Op dinsdag 12 mei 2026 21:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoe je 'eerlijkheid' definieert, maar wat mij betreft zit er iets oneerlijks in een gelijkwaardige inspanning die tot zeer ongelijke beloning leidt.
Dus als ze crimineel , uitgeprocedeerd en dakloos zijn zonder geldige verblijfspapieren zijn ze dan nog steeds niet strafbaar ??quote:Op dinsdag 12 mei 2026 22:47 schreef Hanca het volgende:
Naar het voorstel om uitgeprocedeerde asielzoekers strafbaar te stellen als zij hun terugkeer frustreren kijkt de CU nog, hangt van de afbakening af.
https://www.nd.nl/nieuws/(...)regels-toch-steunen-
Criminelen zijn per definitie strafbaar, je snapt weer niet waar het over gaat.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 22:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dus als ze crimineel , uitgeprocedeerd en dakloos zijn zonder geldige verblijfspapieren zijn ze dan nog steeds niet strafbaar ??
ongelofelijk
Moet jij eens proberen in een land buiten de EU , loopt niet goed af voor je geloof me
Miljardairs zijn de rechtse goede doelen.quote:
mensen die aandelen kopen in levensvatbare bedrijven die zijn soms miljonair gewordenquote:Op dinsdag 12 mei 2026 23:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Miljardairs zijn de rechtse goede doelen.
Ja, een Marokkaan met een watermeloen. Dat gaat me over de streep helpen.quote:
Daar ben ik het niet mee eens, alleen al omdat de incentives er gewoon niet zijn. Veel van deze mensen krijgen de keuze, een dag extra werken waarvan het extra salaris volledig aan de kinderopvang op gaat, of een dag thuis blijven bij de kinderen?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat moet ook niet al blijf ik van mening dat gezonde hooggeleiden te weinig werken.
En dat geld voor de huizenbezitters halen ze dan wel uit het sociale stelsel of de zorg.quote:Eén optie is het afschaffen van de 30-jaarstermijn. Huizenbezitters met een oude aflossingsvrije hypotheek, die al het meest van het fiscale voordeel hebben geprofiteerd, zouden dan nog twaalf jaar langer renteaftrek krijgen. Dat kost de schatkist tussen 2031 en 2042 een miljard euro per jaar. Als het kabinet daarvoor kiest, moet het de inkomstenderving opvangen met bezuinigingen of lastenverzwaringen elders.
Wat een ellende weer.quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:16 schreef Hanca het volgende:
De 'maximaal 30 jaar aftrekbaar' termijn is niet handhaafbaar. Dat wist iedereen al, dat wisten ze zelfs in 2001 bij invoering al (maar ze dachten dat de hypotheekrenteaftrek toch binnen 30 jaar zou zijn afgeschaft), maar het wordt urgent nu we een paar jaar voor die belastingaangiftes zitten
https://www.volkskrant.nl(...)n-maar-hoe~bbee62f4/
Ik gok dat ze deze 'oplossing' kiezen:
[..]
En dat geld voor de huizenbezitters halen ze dan wel uit het sociale stelsel of de zorg.
Ja, maar dat kost dus een miljard per jaar. Ik zou zeggen: bouw dan de HRA minstens zo af dat het die miljard per jaar compenseert. Percentage aanpassen of een maximum zetten op hoeveel aftrek je mag hebben.quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat een ellende weer.
Als die 30 jaarstermijn überhaupt helemaal niet uitvoerbaar is, schaf hem dan maar af.
En ook dat ongeveer twee derde van de huiseigenaren aflossingsvrij leent. Staat in het artikel.quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar dat kost dus een miljard per jaar. Ik zou zeggen: bouw dan de HRA minstens zo af dat het die miljard per jaar compenseert. Percentage aanpassen of een maximum zetten op hoeveel aftrek je mag hebben.
Blijkbaar nog heel veel ouderen met een hypotheek. Nou hield mijn vader ook heel erg lang een hypotheek van de laatste paar duizend euro aan, voor hij hem volledig heeft afgelost. Ik ben dus ook wel benieuwd of er veel zulke hypotheken tussen zitten.quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:37 schreef capricia het volgende:
[..]
En ook dat ongeveer twee derde van de huiseigenaren aflossingsvrij leent. Staat in het artikel.
Wat een hoog percentage. Had ik niet verwacht.
Langzaam afbouwen die HRA is de enige manier, ja.
Heel veel ouderen inderdaad. Maar ook:quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Blijkbaar nog heel veel ouderen met een hypotheek. Nou hield mijn vader ook heel erg lang een hypotheek van de laatste paar duizend euro aan, voor hij hem volledig heeft afgelost. Ik ben dus ook wel benieuwd of er veel zulke hypotheken tussen zitten.
Maar ja, tien jaar geleden zeiden ze hetzelfde en vonden ze de corporatiesector te groot..quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:43 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.welingelichte(...)gtekort-op-te-lossen
IMF heeft de huurwet van Hugo de Jonge in het vizier.
Dit is het paard achter de wagen spannen. Schulden maken is (fiscaal) te aantrekkelijk. Daar begint het mee. Om dan vervolgens dat bij volledige aflossing te compenseren met een bonus is de gekte voorbij. Je deelt een cadeau uit om een eerder cadeau ongedaan te maken.quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Heel veel ouderen inderdaad. Maar ook:
"driekwart van de 45 tot 64-jarigen" heeft een aflossingsvrije hypotheek.
En die zijn dan opeens 40/50% meer hypotheeklasten kwijt.
Denk niet dat het dan om tientjes gaat.
Misschien is het toch wel slim om iets alla die oude wet Hillen, het idee dat je een voordeel krijgt als je geen hypotheekschuld meer hebt, te hebben. Zodat aflossen aantrekkelijk gemaakt wordt.
Tja. Nu wordt twee derde helemaal niet afgelost tijdens de looptijd.quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit is het paard achter de wagen spannen. Schulden maken is (fiscaal) te aantrekkelijk. Daar begint het mee. Om dan vervolgens dat bij volledige aflossing te compenseren met een bonus is de gekte voorbij. Je deelt een cadeau uit om een eerder cadeau ongedaan te maken.
Het niet meer hebben van een schuld bij de bank zou op zichzelf een beloning moeten zijn. Zo zou het moeten werken.
het is beter om de hyp termijn van 30 jaar naar 40 jaar te brengen, het EWF gedurig ophogen van het regulier percentage 0,35% naar het villatax niveau 2,35% en de wet Hillen weer 100% activerenquote:Op woensdag 13 mei 2026 10:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Misschien is het toch wel slim om iets alla die oude wet Hillen, het idee dat je een voordeel krijgt als je geen hypotheekschuld meer hebt, te hebben. Zodat aflossen aantrekkelijk gemaakt wordt.
Ja, ik kan daar geen medelijden mee hebben, een stuk jezelf informeren hoort er ook wel bij. Dit is al vanaf 2000 bekend (in 2001 ingevoerd) en komt ook zeer herhaaldelijk langs in het nieuws. Je zou hooguit moeten zeggen dat de hypotheekverstrekkers dit ook moeten melden, maar ik heb er iig van de Rabobank (niet mijn hypotheekverstrekker, wel mijn bank) ook wel eens een mailtje van gehad.quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Klopt, het valt de hoogopgeleide 32-uurswerker dan ook niet kwalijk te nemen, ik zou er voor zijn om die incentives te creeren.quote:Op woensdag 13 mei 2026 00:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens, alleen al omdat de incentives er gewoon niet zijn. Veel van deze mensen krijgen de keuze, een dag extra werken waarvan het extra salaris volledig aan de kinderopvang op gaat, of een dag thuis blijven bij de kinderen?
https://www.nu.nl/politie(...)-asielnoodrecht.htmlquote:Fabers ambtenaren geloofden niet in 'dragende motivering' voor asielnoodrecht
De ambtenaren van toenmalig asielminister Marjolein Faber geloofden niet dat er een "dragende motivering" was voor het inschakelen van het staatsnoodrecht om asielmaatregelen te nemen. Het kabinet-Schoof besloot die route na hevige discussie te laten varen.
Faber wilde bij het aantreden van het kabinet-Schoof in de zomer van 2024 bepaalde delen van de Vreemdelingenwet buiten werking stellen door een crisisbepaling in die wet te gebruiken.
Daarvoor moet volgens de wet sprake zijn van "buitengewone omstandigheden". De Eerste en Tweede Kamer zouden zich hierover pas achteraf mogen uitspreken.
In de Kamer waren veel twijfels of deze noodroute wel mocht worden gebruikt, ook bij coalitiepartij NSC. Die partij hamerde op een "dragende motivering" om uit te leggen waarom het noodrecht geoorloofd was.
Faber hield vol dat die motivering kon worden gevonden, maar uit documenten die persbureau ANP via de Wet open overheid heeft opgevraagd komt een ander beeld naar voren.
Onderbouwing 'niet toereikend'
Ambtenaren van het ministerie van de PVV-minister schreven in die documenten onder meer dat de onderbouwing om het staatsnoodrecht in te schakelen "niet toereikend" was.
Ambtenaren haalden op verzoek van Faber allerlei gevolgen van migratie erbij die staatsnoodrecht zouden rechtvaardigen, van volkshuisvesting en onderwijs tot veiligheid. "De toegenomen asielinstroom vergroot de al bestaande tekorten en zet de voorzieningen, waarvoor schaarste geldt, verder onder druk", staat bijvoorbeeld in de documenten. Ook zorgkosten van asielzoekers, tekorten aan gevangenispersoneel en kosten van de asielopvang komen voorbij.
Maar zulke problemen spelen al langer en hebben verschillende oorzaken, schrijven de ambtenaren. Ze hebben tegen Faber gezegd dat er geen "duidelijk cijfermatig te onderbouwen causaal verband" is tussen het aantal asielzoekers en druk op voorzieningen. Bovendien betwijfelden de ambtenaren of haar noodmaatregelen de problemen die ze zag snel zouden oplossen.
Het is "evident" dat er urgente problemen in de asielopvang en bredere tekorten in de overheid zijn, staat in een advies aan Faber. Maar er waren betere argumenten nodig om de Eerste en Tweede Kamer te passeren.
Maatregelen werden in 'gewone' wetten gegoten
Na veel gesteggel besloot de toenmalige coalitie eind 2024 om het asielnoodrecht los te laten en de maatregelen in 'gewone' wetten te gieten die door beide Kamers moesten. Daarover heeft de Eerste Kamer vorige maand gestemd. Een van de twee wetten, de zogeheten asielnoodmaatregelenwet, haalde het niet na een draai van de PVV.
Het ANP heeft in november 2024 al een beroep gedaan op de Wet open overheid om Fabers "dragende motivering" te laten publiceren. Volgens de wet moeten overheidsorganisaties binnen anderhalve maand een besluit over zo'n verzoek nemen. In dit geval duurde het anderhalf jaar. In juni 2025 legde de rechter het ministerie een dwangsom op. Die liep op tot 15.000 euro.
Wat een debielen die dat op 2001 verzonnen hebben - en geaccordeerd - je initieert iets waarbij op het moment dat de evaluatie plaats moet vinden de data om dat te evalueren (hoeveel jaar heeft iemand renteaftrek genoten) reeds vernietigd is.quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:16 schreef Hanca het volgende:
De 'maximaal 30 jaar aftrekbaar' termijn is niet handhaafbaar. Dat wist iedereen al, dat wisten ze zelfs in 2001 bij invoering al (maar ze dachten dat de hypotheekrenteaftrek toch binnen 30 jaar zou zijn afgeschaft), maar het wordt urgent nu we een paar jaar voor die belastingaangiftes zitten
https://www.volkskrant.nl(...)n-maar-hoe~bbee62f4/
Ik gok dat ze deze 'oplossing' kiezen:
[..]
En dat geld voor de huizenbezitters halen ze dan wel uit het sociale stelsel of de zorg.
Mooi manier om de vrijheidsbijdrage te beperken en in te krimpen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat een debielen die dat op 2001 verzonnen hebben - en geaccordeerd - je initieert iets waarbij op het moment dat de evaluatie plaats moet vinden de data om dat te evalueren (hoeveel jaar heeft iemand renteaftrek genoten) reeds vernietigd is.
Je kan bijna niks anders meer dan het inderdaad verlengen OF geleidelijk afschaffen in de IB schalen omlaag gaan doen. Belastingdruk mag iig niet stijgen.
Dat is jouw mening, maar ze hebben ook nog wat bezuinigingen in de sociale zekerheid terug te draaien omdat ze anders niks door de EK krijgen, dat komt hier bovenop en dan heb je grote kans dat de totale belastingdruk dus wel stijgt.quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Belastingdruk mag iig niet stijgen.
quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, maar ze hebben ook nog wat bezuinigingen in de sociale zekerheid terug te draaien omdat ze anders niks door de EK krijgen, dat komt hier bovenop en dan heb je grote kans dat de totale belastingdruk dus wel stijgt.
We zijn middenmoter qua publieke uitgaven.quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mooi manier om de vrijheidsbijdrage te beperken en in te krimpen.
Het is al vaker gezegd: de lastendruk als percentage van BBP ligt in Nederland onder het EU gemiddelde.
Verlengen is geen oplossing, of is weer kortetermijn denken. Want dan schuif je het probleem alleen maar vooruit.quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat een debielen die dat op 2001 verzonnen hebben - en geaccordeerd - je initieert iets waarbij op het moment dat de evaluatie plaats moet vinden de data om dat te evalueren (hoeveel jaar heeft iemand renteaftrek genoten) reeds vernietigd is.
Je kan bijna niks anders meer dan het inderdaad verlengen OF geleidelijk afschaffen in de IB schalen omlaag gaan doen. Belastingdruk mag iig niet stijgen.
Verlengen of afbouwen maar wel belasting neutraal.quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Verlengen is geen oplossing, of is weer kortetermijn denken. Want dan schuif je het probleem alleen maar vooruit.
Denk dat we er uiteindelijk niet onderuit komen om de HRA verder af te bouwen.
Ze hebben toch zeker 30 jaar gehad om hierop voor te bereiden.quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat een ellende weer.
Als die 30 jaarstermijn überhaupt helemaal niet uitvoerbaar is, schaf hem dan maar af.
Ja.quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Verlengen of afbouwen maar wel belasting neutraal.
Ik zou er geen complexe regeling van maken dat de burgers en fiscus er samen moeten uitkomen of er sprake is van recht op rente aftrek. Wordt drama.
Waarom wil je het verbieden?quote:Op woensdag 13 mei 2026 11:49 schreef Klopkoek het volgende:
Check dit stemgedrag:
https://bsky.app/profile/stemvizier.nl/post/3mlpz2sbu4j2b
JA21 vindt dus dat met AI gemaakte Holocaust plaatjes prima zijn.
Gewoon onder het EU gemiddelde. Volgens de indicator van het plaatje dat je postquote:Op woensdag 13 mei 2026 12:24 schreef phpmystyle het volgende:
Qua uitgaven wat betreft sociale zaken zitten wij in de bovenste regionen.
Klopt. Mensen zonder hypo gaan er op vooruit, zouden dan minder ib gaan betalen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Al gaat belasting neutraal (via de belastingschijven) de HRA afbouwen ook nooit goed lukken.
Je smeert het voordeel immers ook uit over mensen die nu geen hypotheek hebben.
Wacht eens even jij, welk jaar jaar pak jij en zet jij af tegen het gemiddelde?quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Gewoon onder het EU gemiddelde. Volgens de indicator van het plaatje dat je post
https://ec.europa.eu/euro(...)s00098/default/table
Nou, dan hebben we zo ongeveer elke organisatie wel gehad.quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:43 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.welingelichte(...)gtekort-op-te-lossen
IMF heeft de huurwet van Hugo de Jonge in het vizier.
Dat plaatje van jou is een vertaling van deze linkquote:Op woensdag 13 mei 2026 12:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wacht eens even jij, welk jaar jaar pak jij en zet jij af tegen het gemiddelde?
de overheid moet die schulden kwijt schelden dat is nu niet meer , iedereen heeft een beurs nuquote:Op woensdag 13 mei 2026 12:45 schreef nostra het volgende:
Goed geregeld.
https://nos.nl/artikel/26(...)inet-wil-maatregelen
Naar welk jaartal kijk je? In jouw link lijkt er andere data te zijn gebruikt als in mijn plaatje. In mijn plaatje wordt 26,3% gehanteerd. Zet je dat af tegen andere landen in mijn plaatje dan zitten we behoorlijk bovenin. Natuurlijk wel onder Frankrijk..quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat plaatje van jou is een vertaling van deze link
https://ec.europa.eu/euro(...)cs_-_early_estimates
Ook daar: onder het EU-gemiddelde.
Hoe dwing je dat af?quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:45 schreef nostra het volgende:
Goed geregeld.
https://nos.nl/artikel/26(...)inet-wil-maatregelen
De voorgestelde maatregelen.quote:
ze moeten vertellen waar in de wereld ze zijnquote:
quote:Om dit probleem aan te pakken, wil het kabinet een bereikbaarheidsplicht invoeren.
Oud-studenten, scholieren en studenten moeten dan aan DUO actuele contactgegevens doorgeven van zichzelf of van bijvoorbeeld een familielid of vriend.
DUO kan dan contact leggen en informatie geven over terugbetalingsregels en het innen van achterstallige schulden.
Als iemand verhuist of langere tijd in het buitenland verblijft, blijft die persoon zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van de juiste gegevens.
DUO zal in ieder geval twee pogingen doen om contact te leggen.
Daarnaast wil het kabinet de verjaringstermijn van studieschulden verlengen naar tien jaar voor oud-studenten die niet bereikbaar zijn.
Het doet me sterk denken aan de anti-vluchtelingen rellen in het VK, zomer 2024.quote:Op woensdag 13 mei 2026 13:25 schreef Kowloon het volgende:
Wat een uitermate zorgelijke ontwikkelingen in Loosdrecht. De dynamiek tussen demagogische rechtse politici, desinformatie op reguliere en sociale media en extreem-rechtse groeperingen is dermate giftig aan het worden dat ik mij afvraag wanneer de eerste doden zullen vallen.
Het zal aan mij liggen maar ik lees daarover weinig. Alleen dat ze contact gegevens gaan uitwisselen met sommige landen, dat veronderstelt dat student zich ergens inschrijft en dat een land meewerkt. Met Duitsland lijkt mij dat geen probleem, in Bali of ander Aziatisch land wel.quote:
Goede ontwikkeling, eindelijk wordt ook de hogere middenklasse geconfronteerd met de problemen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 13:25 schreef Kowloon het volgende:
Wat een uitermate zorgelijke ontwikkelingen in Loosdrecht. De dynamiek tussen demagogische rechtse politici, desinformatie op reguliere en sociale media en extreem-rechtse groeperingen is dermate giftig aan het worden dat ik mij afvraag wanneer de eerste doden zullen vallen.
Ja ik zie de nieuwswaarde hier ook niet van. Dit was toch allemaal op het moment dat het gebeurde ook al duidelijk.quote:Op woensdag 13 mei 2026 11:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/politie(...)-asielnoodrecht.html
Goh, verrassend. Mijn nichtje van 4 zag dat nog wel in.
Oorverdovende stilte van het kabinet. Ze maken zich drukker om XR.quote:Op woensdag 13 mei 2026 13:25 schreef Kowloon het volgende:
Reactie 1: Je bent een idioot als je dit als een wenselijke ontwikkeling ziet, dit is niets minder dan een aanzet naar verdere maatschappelijke ontwrichting.quote:Op woensdag 13 mei 2026 13:43 schreef phpmystyle het volgende:
Goede ontwikkeling, eindelijk wordt ook de hogere middenklasse geconfronteerd met de problemen.
Dus ook de vaders en moeders die conrector zijn, MKB bedrijf hebben, vermogensbeheerder, kanton-rechter, directeur, piloot.
Kortom mensen die wel met 2 woorden kunnen spreken en impact kunnen maken.
Ik vind niet dat je dit D66 of CDA kunt aanrekenen. Het is vooral de VVD geweest die vanuit politiek opportunisme het deksel van dit stinkende riool heeft getild. Voor hoe het ook had gekund verwijs ik de VVD naar Bart De Wever.quote:Op woensdag 13 mei 2026 14:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Oorverdovende stilte van het kabinet. Ze maken zich drukker om XR.
Ze zullen het wel niet leuk vinden om de eigen achterban aan te moeten spreken.
Het zijn ook wel altijd dezelfde sectoren…quote:Op woensdag 13 mei 2026 14:46 schreef Klopkoek het volgende:
Nederland = slavendrijversland
https://nos.nl/artikel/26(...)reau-voor-woekerhuur
dat moeten ze in nederland ook strafbaar maken , maar ja ,quote:Op woensdag 13 mei 2026 15:11 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het zijn ook wel altijd dezelfde sectoren…
quote:Het Openbaar Ministerie in het Duitse Kleve, net over de grens bij Nijmegen, vervolgt drie Nederlandse bestuurders van een uitzendbureau in de vleessector. Het OM verdenkt ze van het vragen van extreem hoge huren aan achttien voornamelijk Roemeense arbeidsmigranten.
De verdachten zijn mannen in de leeftijd van 36, 40 en 57 jaar oud, van wie er twee in Kleve wonen en één in het Gelderse Ulft.
Ze riskeren een jarenlange gevangenisstraf.
Volgens het Duitse OM hebben de bestuurders van het uitzendbureau vooral in Roemenië personeel geworven voor werk in Nederlandse slachthuizen.
In de periode van 2019 tot en met 2022 zouden zij een groot aantal van deze arbeidsmigranten hebben gehuisvest in Goch, naast Kleve.
De uitzendkrachten betaalden voor een bed in een kamer 320 euro per persoon per maand, uitgaande van twee personen per slaapkamer.
Dit bedrag werd rechtstreeks op hun loon ingehouden.
Volgens het Duitse OM ligt de gebruikelijke huur voor vergelijkbare woonruimte rond de 128 euro per maand.
Het vragen van woekerhuur is in Duitsland strafbaar
Volgens het Duitse OM ligt de gebruikelijke huur voor vergelijkbare woonruimte rond de 128 euro per maand.quote:Op woensdag 13 mei 2026 15:21 schreef Kickinalfa het volgende:
320 per maand aan huur is extreem?
Duidelijk een andere norm in Duitsland......
Het lijkt me wel wat Kamervragen waard waarom de politiek nog steeds geen maatregelen geeft genomen om de instroom te beperken.quote:Op woensdag 13 mei 2026 14:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oorverdovende stilte van het kabinet. Ze maken zich drukker om XR.
Ze zullen het wel niet leuk vinden om de eigen achterban aan te moeten spreken.
Waar zijn de kamervragen over een cultuurprobleem?
Ik dacht ik zoek eens wat vergelijkingsmateriaal op.quote:Op woensdag 13 mei 2026 15:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Volgens het Duitse OM ligt de gebruikelijke huur voor vergelijkbare woonruimte rond de 128 euro per maand.
Ja dan is 320 euro p/m wel veel
Die komen er ook met Europees Migratiepact.quote:Op woensdag 13 mei 2026 15:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het lijkt me wel wat Kamervragen waard waarom de politiek nog steeds geen maatregelen geeft genomen om de instroom te beperken.
Dat kan de kamer helemaal niet. Ze hebben geen controle over omstandigheden buiten Nederland.quote:Op woensdag 13 mei 2026 15:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het lijkt me wel wat Kamervragen waard waarom de politiek nog steeds geen maatregelen geeft genomen om de instroom te beperken.
Je kunt allerlei argumenten aandragen waarom je zou moeten investeren in ontwikkelingssamenwerking of bijvoorbeeld geen oorlogjes voeren of dergelijke maar dat gaat niet in bij ze. Of niet de klimaat verpesten of nog tal van andere dingen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 15:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat kan de kamer helemaal niet. Ze hebben geen controle over omstandigheden buiten Nederland.
Daarbij waarom zouden rechtse partijen iets doen aan instroom van migranten, ze willen dat letterlijk voor hun economische model. Als je minder migratie wil moet je natuurlijk niet op rechtse partijen stemmen.
dan hebben we onze unieke hypotheekrente aftrek niet meer en misschien ook geen toeslagen en ook geen huuursubsidie meerquote:Op woensdag 13 mei 2026 15:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik dacht ik zoek eens wat vergelijkingsmateriaal op.
De gemiddelde prijs voor een studentenkamer ¤300 en ¤600 per maand in Duitsland.
In Nederland tussen de 680 en 800.
Kunnen we niet opgaan in Duitsland.
Jij woont toch in Afrika? Je kunt verder prima rondkomen in Nederland. Mag het een onsje meer zijn, ja hoor.quote:
De kamer kan prima stoppen met het subsidiëren van woningen voor asielzoekers uit Syrië.quote:Op woensdag 13 mei 2026 15:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat kan de kamer helemaal niet. Ze hebben geen controle over omstandigheden buiten Nederland.
Daarbij waarom zouden rechtse partijen iets doen aan instroom van migranten, ze willen dat letterlijk voor hun economische model. Als je minder migratie wil moet je natuurlijk niet op rechtse partijen stemmen.
ik ben nu in Nederland tot oktoberquote:Op woensdag 13 mei 2026 15:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Jij woont toch in Afrika? Je kunt verder prima rondkomen in Nederland. Mag het een onsje meer zijn, ja hoor.
Daar kan ik me in vinden, maar dat begint met afschaffing van alle toeslagen. Niemand wil dat, ondanks dat politici het wel zeggen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 11:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, het valt de hoogopgeleide 32-uurswerker dan ook niet kwalijk te nemen, ik zou er voor zijn om die incentives te creeren.
Wow, succes met de veiligheid voor vrouwen.quote:
Nederland heeft toch 0 invloed wereldwijd op oorlogje voeren of het klimaat. Zolang er van die debielen wereldwijd aan de macht zijn gaat dat helaas nooit veranderen. Alleen USA heeft invloed op Israël, maarja Trump luistert naar niemand. Alleen qua ontwikkelingssamenwerking hebben we enige invloed. En dit zijn verder geen argumenten om dan verder maar niks te doen en tot het punt te komen waar we nu zijn. En de meesten komen uit landen waar de Islam oorlog voert, dus ik zal niet weten hoe dat gestopt moet worden.quote:Op woensdag 13 mei 2026 15:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je kunt allerlei argumenten aandragen waarom je zou moeten investeren in ontwikkelingssamenwerking of bijvoorbeeld geen oorlogjes voeren of dergelijke maar dat gaat niet in bij ze. Of niet de klimaat verpesten of nog tal van andere dingen.
Er mag geen geld naar hun toe en verder moeten we een hek bouwen om Nederland heen.
Iedereen wil dat, maar het kan simpelweg nog niet volgens de belastingdienst. Maar goed, feiten heb jij wel vaker lak aan, toch?quote:Op woensdag 13 mei 2026 17:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar kan ik me in vinden, maar dat begint met afschaffing van alle toeslagen. Niemand wil dat, ondanks dat politici het wel zeggen.
Inplaats dat men arbeid lonend gaat maken , word arbeid nog meer belast en de renteaftrek nog hogerquote:Op woensdag 13 mei 2026 17:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Iedereen wil dat, maar het kan simpelweg nog niet volgens de belastingdienst. Maar goed, feiten heb jij wel vaker lak aan, toch?
quote:AI-overzicht
Volgens recente berichtgeving uit mei 2026 staat het kabinet-Jetten onder druk vanwege plannen die juist haaks lijken te staan op het principe dat "arbeid weer moet lonen".
IMF-kritiek: Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) waarschuwt dat de belastingverhogingen en de zogenaamde 'NAVO-taks' van het kabinet-Jetten werken duurder maken.
Deze maatregelen verhogen de belasting op arbeid via beperkte indexatie en hogere sociale premies.
Koopkrachtdaling: Door de plannen van het kabinet-Jetten dalen de inkomens, wat door de FNV wordt omschreven als een verslechtering van het sociale vangnet en langer doorwerken tot het pensioen.
Lastenverzwaring: Het coalitieakkoord voorziet in een lastenverzwaring voor werkenden van 1,5 miljard euro in 2027, oplopend tot 3,4 miljard euro in 2028, stelt De Telegraaf.
Uit deze informatie blijkt dat het beleid van het kabinet-Jetten, in tegenstelling tot de uitspraak dat arbeid moet lonen, volgens experts (IMF) juist leidt tot een hogere belastingdruk op werkenden.
Jij bent een mooie.quote:Op woensdag 13 mei 2026 14:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Reactie 1: Je bent een idioot als je dit als een wenselijke ontwikkeling ziet, dit is niets minder dan een aanzet naar verdere maatschappelijke ontwrichting.
Reactie 2: Tsja, “de problemen”… Ik vraag wel eens aan mensen of ze dat dan concreet kunnen maken met voorbeelden uit hun eigen dagelijks leven. Dan krijg ik altijd hetzelfde te horen “Nee, ik heb geen voorbeelden, maar kijk maar op televisie of sociale media!”.
Helaas was dat wel te verwachten.quote:Op woensdag 13 mei 2026 17:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Inplaats dat men arbeid lonend gaat maken , word arbeid nog meer belast en de renteaftrek nog hoger
Rob Jetten die zei, Arbeid moet weer lonen
Maar:
Alle beloften van de Hr Jetten , blijven beloften
[..]
Dat mag dan wel een enorm bedrag zijn. Alleen je huizenwaarde kan al enorm dalen door een AZCquote:Op woensdag 13 mei 2026 18:05 schreef TheVulture het volgende:
Je zou eigenlijk elke directe omwonende op basis van postcode een eenmalige financiële vergoeding moeten geven als er een AZC in de buurt komt. Eens kijken of men dan nog steeds zo "tegen" blijft
Bij minder angst en desinformatie zal dit een stuk minder of zelfs nihil zijn.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:09 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat mag dan wel een enorm bedrag zijn. Alleen je huizenwaarde kan al enorm dalen door een AZC
Mooi dat jij in sprookjes gelooft. Feiten zijn dat het enorm daalt.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bij minder angst en desinformatie zal dit een stuk minder of zelfs nihil zijn.
Dat "enorm" valt wel mee en de waardedaling is gewoon geen functie van objectieve indicatoren.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:17 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Mooi dat jij in sprookjes gelooft. Feiten zijn dat het enorm daalt.
men moet niet iedere bioscoop , sporthal en voetbalveld en kantoor vol met asielzoekers doenquote:Op woensdag 13 mei 2026 18:05 schreef TheVulture het volgende:
Je zou eigenlijk elke directe omwonende op basis van postcode een eenmalige financiële vergoeding moeten geven als er een AZC in de buurt komt. Eens kijken of men dan nog steeds zo "tegen" blijft
Ook daar heb ik nooit bewijzen van gezien.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:09 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat mag dan wel een enorm bedrag zijn. Alleen je huizenwaarde kan al enorm dalen door een AZC
Een gemiddelde daling van 10% van de woningwaarde.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat "enorm" valt wel mee en de waardedaling is gewoon geen functie van objectieve indicatoren.
Hou nou maar gewoon op met leven in je eigen bubbel. Je mag best links zijn, maar dat constante gelieg.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook daar heb ik nooit bewijzen van gezien.
Grote wel.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:09 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ik lieg niet, ik zeg dat ik er nooit bewijs van heb gezien.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:30 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Hou nou maar gewoon op met leven in je eigen bubbel. Je mag best links zijn, maar dat constante gelieg.![]()
Je hebt ook nog nooit wat van overlast gehoord natuurlijk.
https://esb.nu/wp-content(...)00_DroesKoster-2.pdf
Daarnaast ook gewoon meegemaakt waar ik woonde. Geld ging in rook op voor mensen.
Dank voor het bewijs, idee is dus: alleen kleine AZC's plaatsen. Liever 5 AZC's met 50 plekken dan 1 van 250, dat heb ik altijd al geroepen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Grote wel.
https://www.rug.nl/news/2(...)alleen-buiten-steden
En 3 mensen hebben je bewijs aangeleverd, maar dit ontken je ook zeker?quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik lieg niet, ik zeg dat ik er nooit bewijs van heb gezien.
En in mijn 'bubbel' bezoek ik AZC's en spreek ik daadwerkelijk omwonenden en heb ik vlak bij een AZC gewoond, wat is jouw bubbel?
Dat sowieso. En niet alleen met mannelijke jeugd.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dank voor het bewijs, idee is dus: alleen kleine AZC's plaatsen. Liever 5 AZC's met 50 plekken dan 1 van 250, dat heb ik altijd al geroepen.
Hardenberg is een 'teringzooi' door anti-AZC figuren.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:35 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
En 3 mensen hebben je bewijs aangeleverd, maar dit ontken je ook zeker?
Hardenberg. Een grote teringzooi qua overlast door AZC's. Het COA dat elke belofte niet nakomt.
Wat wil je hier nu mee zeggen? Ozdil gebruikt nota bene weer eens het woord neoliberalisme (en afgeleiden).quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:34 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.ewmagazine.nl(...)f-narratief-1565500/
Dat een stukje achtergrondsanalyse (kan je het mee eens zijn of niet) wel zo aardig is, in plaats van één of andere interruptie van 5 seconden.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat wil je hier nu mee zeggen? Ozdil gebruikt nota bene weer eens het woord neoliberalisme (en afgeleiden).
Hier is dat Ipsos onderzoek waar 'Ozduk' over schrijft.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:34 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.ewmagazine.nl(...)f-narratief-1565500/
Nee, ik gewoon geen genoegen met dat antwoord. De belastingdienst moet dan maar gesaneerd worden. 'Kan niet' hoor ik wel vaker, en het blijkt altijd niet waar te zijn. Het is 'wil niet', en dat is toch echt een ander verhaal.quote:Op woensdag 13 mei 2026 17:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Iedereen wil dat, maar het kan simpelweg nog niet volgens de belastingdienst. Maar goed, feiten heb jij wel vaker lak aan, toch?
het is te makkelijk die toeslagen knopjes om aan te draaienquote:Op woensdag 13 mei 2026 18:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, ik gewoon geen genoegen met dat antwoord. De belastingdienst moet dan maar gesaneerd worden. 'Kan niet' hoor ik wel vaker, en het blijkt altijd niet waar te zijn. Het is 'wil niet', en dat is toch echt een ander verhaal.
Iedere politicus roept iets over toeslagen afschaffen maar doet vervolgens niets. Conclusie: ze willen het eigenlijk niet.
Lezen wij hetzelfde artikel?quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hardenberg is een 'teringzooi' door anti-AZC figuren.
https://www.trouw.nl/binn(...)ielzoekers~bbcbd044/
Joh laat gaan. Ik geef het op. Het is allemaal vredelievend volk, dat goed inburgert en een verrijking voor vrouwen en de samenleving is.quote:Op woensdag 13 mei 2026 19:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Lezen wij hetzelfde artikel?
"Er waren steekpartijen, diefstallen in het centrum, overlast door vuil, intimidaties"
"
Een inwoner, haar dochter werd fysiek lastig gevallen".
Deze dochter betaalt de prijs van het vertroetelbeleid.
En dan zijn mensen boos dat er tegen wordt geprotesteerd?
Heb je het nou over het zwarte hoodie volk dat "Daar moet een piemol in" schreeuwd naar vrouwelijke wethouders?quote:Op woensdag 13 mei 2026 19:19 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Joh laat gaan. Ik geef het op. Het is allemaal vredelievend volk, dat goed inburgert en een verrijking voor vrouwen en de samenleving is.
Wat wil je nou bereiken? Dat is tuig. Oppakken die handel. Zo moeilijk is het niet om beide kanten te veroordelen hoor.quote:Op woensdag 13 mei 2026 19:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heb je het nou over het zwarte hoodie volk dat "Daar moet een piemol in" schreeuwd naar vrouwelijke wethouders?
Maar wat "snapt" deze jurist dan dat een bestuurder niet snapt (zowel Kohnstamm als Wolfsen waren ook juristen). De bestuursvoorzitter van Philips, Sony, Apple of ASML is ook niet altijd een techneut of ingenieur (soms wel: Kleisterlee was dat).quote:Op woensdag 13 mei 2026 19:51 schreef nostra het volgende:
De de AP heeft eindelijk eens iemand nodig die het snapt, of dat bestuurlijk lekker valt is niet de grootste zorg.
For starters, het begrip "gerechtvaardigd belang" in een commerciële wereld (zie KNLTB en de de totaal andere invulling die de AP geeft ten opzichte van hun Europese peers).quote:Op woensdag 13 mei 2026 20:10 schreef Klopkoek het volgende:
Maar wat "snapt" deze jurist dan dat een bestuurder niet snapt (zowel Kohnstamm als Wolfsen waren ook juristen).
Ik weet wel wat je daarvan moet denken. De lobby gaat beleid maken op die manier. Zeer slecht voor onze democratie en onze privacy. Iemand die voor Meta werkt mag ook na het arbeidsverband geen kritiek op Meta hebben, dat staat in hun contract. Dat maakt het dus onmogelijk dat deze man zijn werk goed kan doen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 19:31 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ch-dit-kan-echt-niet
Tsja. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken.
Dat je technische kennis van binnenuit nodig kan hebben begrijp ik, maar dit is geen technische functie. Dit is een politiek-bestuurlijke functie.
Wolfsen en daar weer voor Kohnstamm waren (oud-)politici.
Precies zoals VVD het graag ziet. De werkenden mogen alle lasten dragen.quote:De belastingverhoging is nodig om de stijgende uitgaven aan defensie te betalen. De term ‘vrijheidsbijdrage’ komt van CDA-leider Henri Bontenbal, die voorstelde dat zowel werkenden als bedrijven een deel zouden betalen. Voorlopig is alleen de bijdrage van werkenden uitgewerkt: de inkomstenbelasting en sociale premies gaan omhoog.
Dat lukt al niet. De term 'bijna gratis' komt me ook de keel uit.quote:Op woensdag 13 mei 2026 19:54 schreef nostra het volgende:
En hoezeer ik ook van de kettingzaag houd, begin gewoon eens met één toeslag. De KOT ofzo.
Hele GDPR is echt de grootste onzin. Totaal kansloze wetgeving. Je kan er echt helemaal niks mee.quote:Op woensdag 13 mei 2026 20:26 schreef nostra het volgende:
[..]
For starters, het begrip "gerechtvaardigd belang" in een commerciële wereld (zie KNLTB en de de totaal andere invulling die de AP geeft ten opzichte van hun Europese peers).
Daarmee zeg je dus dat deze man de belangen van het grootbedrijf gaat dienen. Want de KNLTB zaak ging over het doorspelen/doorverkopen van gegevens over hun leden naar de sponsoren van de KNLTB.quote:Op woensdag 13 mei 2026 20:26 schreef nostra het volgende:
[..]
For starters, het begrip "gerechtvaardigd belang" in een commerciële wereld (zie KNLTB en de de totaal andere invulling die de AP geeft ten opzichte van hun Europese peers).
Als dat zo is, dan is dat schandelijk.quote:Op woensdag 13 mei 2026 20:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik weet wel wat je daarvan moet denken. De lobby gaat beleid maken op die manier. Zeer slecht voor onze democratie en onze privacy. Iemand die voor Meta werkt mag ook na het arbeidsverband geen kritiek op Meta hebben, dat staat in hun contract. Dat maakt het dus onmogelijk dat deze man zijn werk goed kan doen.
https://tweakers.net/nieu(...)itspraak-eu-hof.htmlquote:Op woensdag 13 mei 2026 20:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat hoeft niet het grootbedrijf te zijn hoor, mijn vorige werkgever had ze ook in hun nek hijgen. En dat mag verder, alleen blijkt hun eigen interpretatie dus niet te kloppen en er zijn maar weinigen die doorprocederen tot het Europees Hof. De GDPR zou uniform moeten worden toegepast in alle lidstaten en niet met ieder z'n eigen sausje.quote:Op woensdag 13 mei 2026 21:17 schreef Klopkoek het volgende:
Daarmee zeg je dus dat deze man de belangen van het grootbedrijf gaat dienen. Want de KNLTB zaak ging over het doorspelen/doorverkopen van gegevens over hun leden naar de sponsoren van de KNLTB.
quote:Over en weer verwijten in emotioneel debat
Asielminister over asielstop: ’Het heeft geen zin en het slaat nergens op
Den Haag- Net als in Loosdrecht stijgt de temperatuur ook in Den Haag rondom het asieldebat tot grote hoogte.
Asielminister Bart van den Brink (CDA) doet ook een duit in het zakje en zegt dat de oproep tot een totale asielstop van sommige rechtse partijen ’nergens op slaat’.
quote:Asielstop slaat nergens op
Na het felle debat merkt Van den Brink op dat er maar weinig vragen aan het kabinet worden gesteld. ;
Ik hoef hier niet zoveel antwoorden te geven, omdat vooral over en weer verwijten gaan
Hij houdt zich verre van die discussie.
Mijn bijdrage zal toch echt gaan zijn hoe ik met u en met de samenleving meer grip kan krijgen op migratie.”
Daarin is hij over één punt glashelder.
Een totale asielstop, waar sommige rechtse partijen voor pleiten, gaat er niet komen. „
Er zijn al genoeg valse beloftes gedaan, over grenzen dicht, asielstoppen, of nog een keer de staatsnoodrecht-discussie.
Dat hoeft u niet met mij te proberen, want ik ga het niet doen.
Het heeft geen zin en het slaat ook nergens op.”
Aanhoudende rellen brengen kabinet in verlegenheid: ’We doen wat we moeten doen om de orde te handhaven’
Justitieminister David van Weel (VVD) heeft geen goed woord over voor de acties in Loosdrecht. „
Dit is geen demonstreren meer, dit is rellen.”
Hij zegt bereid te zijn ’alle juridische ruimte’ die er is te gebruiken om grip op migratie te krijgen en vindt het veel te simpel om op te roepen tot een volledige stop op migratie. „
De complexiteit van vraagstukken zoals migratie heeft echt meer nodig dan alleen het woord ’asielstop.’
Dit kabinet heeft ook de wens om op de lange termijn de gehele asielprocedure buiten Europa te plaatsen, maar dat zijn enorme lange adem-trajecten.”
Dat is zo. Maar we moeten ook bedrijven blijven sponsoren. Want als de belastingbetaler niet bijdraagt vallen ze om of gaan ze weg ofzo. Tegelijkertijd wordt beweert dat deze bedrijven die subsidie nodig hebben iets toevoegen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 15:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je kunt allerlei argumenten aandragen waarom je zou moeten investeren in ontwikkelingssamenwerking of bijvoorbeeld geen oorlogjes voeren of dergelijke maar dat gaat niet in bij ze. Of niet de klimaat verpesten of nog tal van andere dingen.
Er mag geen geld naar hun toe en verder moeten we een hek bouwen om Nederland heen.
nou winstquote:Op woensdag 13 mei 2026 22:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar we moeten ook bedrijven blijven sponsoren. Want als de belastingbetaler niet bijdraagt vallen ze om of gaan ze weg ofzo. Tegelijkertijd wordt beweert dat deze bedrijven die subsidie nodig hebben iets toevoegen.
Zo'n Tata steel maakt blijkbaar gewoon winst, hoezo moet de belastingbetaler dan opdraaien voor hun verduurzaming.
Laat ze het zelf betalen. Zeker bij een buitenlands bedrijf.
Andersom moet de burger telkens de broekriem aanhalen.
Daarbij zet onze regering nog altijd in om werken steeds minder te laten lonen.
quote:EBITDA staat voor Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation, and Amortization (winst vóór rente, belastingen, afschrijvingen en amortisatie).
quote:Onder de streep draaide Tata Steel Nederland in het afgelopen kwartaal quitte.
Het is daarmee het eerste kwartaal in twee jaar zonder verlies.
Over de boekjaren 23/24 en 24/25 werden nettoverliezen gedraaid van respectievelijk zo’n 500 miljoen en 200 miljoen euro.
Ik ben nu voor het AZC in mijn straat op 200 meter, heb ik dan nog recht op geld of moet ik eerst tegen worden?quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:05 schreef TheVulture het volgende:
Nee dat is administratief te lastigquote:Op donderdag 14 mei 2026 00:26 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik ben nu voor het AZC in mijn straat op 200 meter, heb ik dan nog recht op geld of moet ik eerst tegen worden?
Dat is een uitstekend idee.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:05 schreef TheVulture het volgende:
quote:SGP-Kamerlid Diederik van Dijk begrijpt niet dat Griekenland de statushouders 'gewoon laat vertrekken'.
quote:Kabinet zit in de maag met honderden asielzoekers uit Gaza die al status gekregen hebben in Griekenland
Het kabinet zit in de maag met een groep Palestijnse asielzoekers die in Griekenland al asiel hebben gekregen.
Toch vragen ze in Ter Apel om asiel in óns land. In afwachting van een oplossing wordt een klein groepje alvast teruggestuurd naar Griekenland, de rest van de aanvragen wordt niet behandeld.
Wel krijgen zij opvang.
Hanneke Keultjes
Parlementair verslaggever
13 mei 2026, 20:36
Laatste update: gisteren om 21:52
Asielminister Bart van de Brink heeft er een extra asielopgave bij, met de instroom van een nieuwe groep nieuwkomers.
In het aanmeldcentrum in Ter Apel nam het aantal asielzoekers met een ‘onbekende nationaliteit’ plots toe. Immigratiedienst IND deed in december 2025 en januari 2026 onderzoek naar die groep.
Zo’n zeshonderd asielzoekers gaven aan uit de Palestijnse gebieden te komen.
Hoe groot de totale groep is, weet de IND niet.
quote:Het overgrote deel komt uit Gaza, de strook die de afgelopen 2,5 jaar werd verwoest door Israëlische bombardementen.
En opvallend: zo'n 70 procent van die groep heeft al een asielstatus in Griekenland.
In dat land komen veel vluchtelingen buiten Europa aan, terwijl er nauwelijks voorzieningen zijn om ze op te vangen.
Daarom krijgen vluchtelingen versneld een vluchtelingenstatus waardoor ze ook een reisdocument krijgen, in de stiekeme hoop dat zij vertrekken uit Griekenland.
quote:In de Tweede Kamer zijn bij met name PVV, JA21, Mona Keijzer en SGP zorgen over de Palestijnse asielzoekers.
Hij vreest dat er 'Hamas-sympathisanten of IS-aanhangers' onder de asielzoekers kunnen zitten.
Lol, wat is dat toch voor raar gedoe om te stellen 'asielzoeker is je dochter wordt verkracht'. Er zal ook wel eens een medewerker van de AH iemand hebben verkracht, ga je dan ook bij elke AH zehhen dat alle AH medewerkers je dochter verkrachten?quote:Op donderdag 14 mei 2026 01:02 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Dat is een uitstekend idee.
En dan mag je vervolgens ook niet meer klagen als je dochter wordt verkracht of vermoord.
Alleen als die medewerker een allochtoon was. Roomblanke AH medewerkers doen zoiets niet, natuurlijk.quote:Op donderdag 14 mei 2026 17:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Lol, wat is dat toch voor raar gedoe om te stellen 'asielzoeker is je dochter wordt verkracht'. Er zal ook wel eens een medewerker van de AH iemand hebben verkracht, ga je dan ook bij elke AH zehhen dat alle AH medewerkers je dochter verkrachten?
Hij werkt ook echt bij alles.quote:Op donderdag 14 mei 2026 17:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Alleen als die medewerker een allochtoon was. Roomblanke AH medewerkers doen zoiets niet, natuurlijk.
Migranten zijn vér oververtegenwoordigd bij zedenmisdrijven, dat is een statistisch feit. Dus ja, de moeilijke waarheid is dat een AZC in je dorp de kans op een zedenmisdrijf (inclusief moord) zal laten toenemen. Bij AH is dat niet het geval. Misschien de middelbare schoollessen over statistiek nog even doornemen.quote:Op donderdag 14 mei 2026 17:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Lol, wat is dat toch voor raar gedoe om te stellen 'asielzoeker is je dochter wordt verkracht'. Er zal ook wel eens een medewerker van de AH iemand hebben verkracht, ga je dan ook bij elke AH zehhen dat alle AH medewerkers je dochter verkrachten?
Mannen zijn het meest vertegenwoordigd, nog meer dan migranten.quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:20 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Migranten zijn vér oververtegenwoordigd bij zedenmisdrijven, dat is een statistisch feit. Dus ja, de moeilijke waarheid is dat een AZC in je dorp de kans op een zedenmisdrijf (inclusief moord) zal laten toenemen. Bij AH is dat niet het geval. Misschien de middelbare schoollessen over statistiek nog even doornemen.
O ja, dat was ik vergeten: het is een mannenprobleem.quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mannen zijn het meest vertegenwoordigd, nog meer dan migranten.
Niet dan? Het zijn bijna altijd mannen die het doen. Of snap je niet hoe statistieken werken?quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:25 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
O ja, dat was ik vergeten: het is een mannenprobleem.
Jawel, omdat het een mannenprobleem is, moet je dus niet méér mannen een verblijfsvergunning geven. Want ook de man/vrouw-verhouding van de migranten is sterk in het nadeel van de vrouw.quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Niet dan? Het zijn bijna altijd mannen die het doen. Of snap je niet hoe statistieken werken?
Je pleit hier voor meer gezinshereniging?quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:35 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Jawel, omdat het een mannenprobleem is, moet je dus niet méér mannen een verblijfsvergunning geven. Want ook de man/vrouw-verhouding van de migranten is sterk in het nadeel van de vrouw.
quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je pleit hier voor meer gezinshereniging?
Nee, ik pleit voor 10 jaar lang alleen vrouwen en meisjes opnemen. Niet ongelimiteerd natuurlijk. 25.000 per jaar. Geen mannen meer; we hebben immers een mannenprobleem.quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je pleit hier voor meer gezinshereniging?
jij wilt vrouwen een verblijfsvergunning / visum geven en mannen niet?quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:35 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Jawel, omdat het een mannenprobleem is, moet je dus niet méér mannen een verblijfsvergunning geven.
Want ook de man/vrouw-verhouding van de migranten is sterk in het nadeel van de vrouw.
Ik heb het niet over kampen. En mijn voorstel was natuurlijk retorisch.quote:Op donderdag 14 mei 2026 19:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij wilt vrouwen een verblijfsvergunning / visum geven en mannen niet?
En dan opsluiten in vrouwen kampen?/
Ik zou dit niet hardop zeggen waar het linkse blok het kan horen , ze komen je halen
het is trouwens heel erg eenvoudig om een vrouw naar Nederland te halen, zowel shortterm als met MVV
heb het een paar keer gedaan
De vrouwen komen later met het vliegtuig via gezinsherenigingquote:Op donderdag 14 mei 2026 20:47 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ik heb het niet over kampen. En mijn voorstel was natuurlijk retorisch.
De werkelijkheid is echter nog vreemder: we importeren vrijwel alleen mannen.
Kijk, hier houd ik wel van. Een échte vrouwenbeschermer. Zullen we ook zorgen dat ze net zoveel verdienen en dat we Metoo serieus nemen? Of houdt het na het in de fik steken van opvangcentra op?quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:35 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Jawel, omdat het een mannenprobleem is, moet je dus niet méér mannen een verblijfsvergunning geven. Want ook de man/vrouw-verhouding van de migranten is sterk in het nadeel van de vrouw.
Die mensen klinken op die manier als echte vrouwenbeschermers.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De vrouwen komen later met het vliegtuig via gezinshereniging
zo een overtocht kost veel geld en is gevaarlijk he
De echte paradox is dat deze mannen ‘opkomen voor onze vrouwen’ maar diezelfde vrouwen, als ze aangeven niet beschermd te willen worden en niet anti-azc te zijn, toewensen dat ze eens goed verkracht worden door een asielzoeker.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kijk, hier houd ik wel van. Een échte vrouwen beschermer. Zullen we ook zorgen dat ze net zoveel verdienen en dat we Metoo serieus nemen? Of houdt het na het in de fik steken van opvangcentra op?
Vrouwen die net zo hard werken verdienen net zoveel als hij aan mij zou liggen.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kijk, hier houd ik wel van. Een échte vrouwenbeschermer. Zullen we ook zorgen dat ze net zoveel verdienen en dat we Metoo serieus nemen? Of houdt het na het in de fik steken van opvangcentra op?
Mooi ook hoe je toch nog even een extra voorwaarde uit de hoed tovert. 'Die net zo hard werken' die net zo hard werken als wat?quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:22 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Vrouwen die net zo hard werken verdienen net zoveel als hij aan mij zou liggen.
zou jij 5000 euro ruitgeven om je vrouw met een boot over de middellandse zee te laten gaan , terwijl ze ook later met het vliegtuig kan komenquote:Op donderdag 14 mei 2026 21:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Die mensen klinken op die manier als echte vrouwenbeschermers.
Je had het over gevaarlijk.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zou jij 5000 euro ruitgeven om je vrouw met een boot over de middellandse zee te laten gaan , terwijl ze ook later met het vliegtuig kan komen
Tot die tijd kan ie alvast wat geld naar huis sturen dat ie met werken hier heeft verdient
zo denkt men
Ja, zo denkt men. Ik weet nog wel dat mijn moeder hierop hamerde voordat mijn vrouw uit de VS hierheen kwam. Want ja, we moesten slim omgaan met ons geld en alvast wat opsparen.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zou jij 5000 euro ruitgeven om je vrouw met een boot over de middellandse zee te laten gaan , terwijl ze ook later met het vliegtuig kan komen
Tot die tijd kan ie alvast wat geld naar huis sturen dat ie met werken hier heeft verdient
zo denkt men
Ja. Sorry, dat was niet volledig. Ik bedoelde: net zo hard en net zoveel. Als mannen natuurlijk.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mooi ook hoe je toch nog even een extra voorwaarde uit de hoed tovert. 'Die net zo hard werken' die net zo hard werken als wat?
Dus een man die veel verdient werkt hard en een vrouw mag ook zoveel verdienen als ze net zo hard en veel werkt. Hoe doe je dat dan, eerst laten werken en als ene man dat dan beoordeelt pas het salaris verhogen?quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:35 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ja. Sorry, dat was niet volledig. Ik bedoelde: net zo hard en net zoveel. Als mannen natuurlijk.
Ik zou de arbeidsmarkt gewoon zijn werk laten doen, die houdt geen rekening met geslacht, maar alleen met vraag en aanbod. Als een vrouw dezelfde economische waarde heeft voor een bedrijf als een man, dan zal zij net zoveel verdienen. Als een vrouw méér economische waarde heeft als een man, dan zal zij ook méér verdienen.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus een man die veel verdient werkt hard en een vrouw mag ook zoveel verdienen als ze net zo hard en veel werkt. Hoe doe je dat dan, eerst laten werken en als ene man dat dan beoordeelt pas het salaris verhogen?
Nee, je klinkt echt als iemand die heel oprecht het beste voor heeft met vrouwen.
Mooi verhaal weer. Tot zover het beschermen van vrouwen. Mensen in precies dezelfde functie en dan zeker zeggen dat een man uiteindelijk meer economische waarde heeft voor hetzelfde werk, mits zij natuurlijk wel even hard als een man werkt.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:50 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ik zou de arbeidsmarkt gewoon zijn werk laten doen, die houdt geen rekening met geslacht, maar alleen met vraag en aanbod. Als een vrouw dezelfde economische waarde heeft voor een bedrijf dan een man, dan zal zij net zoveel verdienen. Als een vrouw méér economische waarde heeft als een man, dan zal zij ook méér verdienen.
Vrouwen hoeven niet beschermd te worden. Mijn baas is een vrouw. En mijn vorige baas ook. Mijn eigen vrouw verdient ook veel meer dan ik.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mooi verhaal weer. Tot zover het beschermen van vrouwen. Mensen in precies dezelfde functie en dan zeker zeggen dat een man uiteindelijk meer economische waarde heeft voor hetzelfde werk, mits zij natuurlijk wel even hard als een man werkt.
Je baas heeft niet dezelfde functie. Jouw vrouw heeft ook vast een hogere functie. Het gaat er niet om dat men meer verdient, het gaat erom wanneer je in dezelfde functie zit, ik ging er wel vanuit dat je zoiets zou snappen. Die les kwam net na de statistiekenles op school.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:59 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Vrouwen hoeven niet beschermd te worden. Mijn baas is een vrouw. En mijn vorige baas ook. Mijn eigen vrouw verdient ook veel meer dan ik.
Gelijke monniken gelijke kappen - zo simpel is het.quote:Op donderdag 14 mei 2026 22:01 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je baas heeft niet dezelfde functie. Jouw vrouw heeft ook vast een hogere functie. Het gaat er niet om dat men meer verdient, het gaat erom wanneer je in dezelfde functie zit, ik ging er wel vanuit dat je zoiets zou snappen. Die les kwam net na de statistiekenles op school.
Laat ik maar niet vragen naar je mening over abortus en metoo.
Gaat ie lekker? Wat een onsamenhangende onzin zeg.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kijk, hier houd ik wel van. Een échte vrouwenbeschermer. Zullen we ook zorgen dat ze net zoveel verdienen en dat we Metoo serieus nemen? Of houdt het na het in de fik steken van opvangcentra op?
Laat ik het wat duidelijker voor je maken.quote:Op donderdag 14 mei 2026 22:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Gaat ie lekker? Wat een onsamenhangende onzin zeg.
Mensen met een piemel vooral.quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:25 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
O ja, dat was ik vergeten: het is een mannenprobleem.
Nog lachwekkender zijn de vrouwen die de nacht opeisen maar niks tegen de instroom van asielzoekers willen doen. Dat is net zoiets als willen afvallen maar wekelijks jezelf wel te goed doen bij de mac.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De echte paradox is dat deze mannen ‘opkomen voor onze vrouwen’ maar diezelfde vrouwen, als ze aangeven niet beschermd te willen worden en niet anti-azc te zijn, toewensen dat ze eens goed verkracht worden door een asielzoeker.
Echte, beschermende mannen
Je benoemt zelf wel al een wezenlijk verschil. Hij roept op om met geweld op te treden tegen mensen die geen strafbare feiten hebben ondergaan, in Nederland. De door jou benoemde hooligans hebben dat wel.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 01:15 schreef phpmystyle het volgende:
Allemaal niet erg kies van Markuszower. Maar hij roept de overheid op om met geweld op te treden als Palestijnen hierheen komen. Dat kan gewoon. Je kan ook oproepen als politicus dat je hoopt dat de ME optreedt tegen rellende Feyenoord hooligans.
De overheid kan en mag geweld gebruiken.
Dat is grote onzin.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 01:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nog lachwekkender zijn de vrouwen die de nacht opeisen maar niks tegen de instroom van asielzoekers willen doen. Dat is net zoiets als willen afvallen maar wekelijks jezelf wel te goed doen bij de mac.
Palestijnen of Libanezen , hoe dan ook , moslims dusquote:Op vrijdag 15 mei 2026 06:23 schreef Kowloon het volgende:
Hier overigens het hele filmpje:
Bekijk deze YouTube-video
Palestijnse vluchtelingen komen natuurlijk uit Palestina, niet uit Griekenland. Ze vluchten naar Europa omdat vriendje Bibi en zijn trawanten als waanzinnigen tekeer gaan. Het is blijkbaar erg moeilijk om dat te erkennen voor sommige Kamerleden.
Neemt natuurlijk niet weg dat ze niet op eigen houtje door moeten reizen maar idealiter vanuit Griekenland over de EU verspreid zouden moeten worden. Wat Markuszower hier zegt gaat echter alle perken te buiten en maakt ook dat hij niet meer als gedoogpartner kan fungeren in een Jetten-kabinet. Dat betekent dat het in constructies nu alleen nog maar over rechts kan met JA21 en SGP.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 06:23 schreef Kowloon het volgende:
Palestijnse vluchtelingen komen natuurlijk uit Palestina, niet uit Griekenland. Ze vluchten naar Europa omdat vriendje Bibi en zijn trawanten als waanzinnigen tekeer gaan. Het is blijkbaar erg moeilijk om dat te erkennen voor sommige Kamerleden.
Laten we hopen dat dit kabinet zo verstandig is…quote:Op vrijdag 15 mei 2026 08:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neemt natuurlijk niet weg dat ze niet op eigen houtje door moeten reizen maar idealiter vanuit Griekenland over de EU verspreid zouden moeten worden. Wat Markuszower hier zegt gaat echter alle perken te buiten en maakt ook dat hij niet meer als gedoogpartner kan fungeren in een Jetten-kabinet. Dat betekent dat het in constructies nu alleen nog maar over rechts kan met JA21 en SGP.
Dat is dus precies wat Griekenland doetquote:Op vrijdag 15 mei 2026 08:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neemt natuurlijk niet weg dat ze niet op eigen houtje door moeten reizen maar idealiter vanuit Griekenland over de EU verspreid zouden moeten worden.
Ach, de beste man moet zich profileren naar toekomstige kiezers toe. En laten we eerlijk zijn: niemand hier zit te wachten op Palestijnen met een Griekse vluchtelingenstatus.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 06:23 schreef Kowloon het volgende:
Heeft-ie de stash van Thierry gevonden?quote:Op donderdag 14 mei 2026 23:32 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie net dat filmpje van Markuszower, what the fuck
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
Wil je een post aanwijzen waar ik dat doe? En als je die niet vindt dan jouw aantijging verwijderen?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 08:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar kennelijk vind je de verwensingen van dergelijke mannen richting vrouwen (ik hoop dat je eens goed verkracht wordt door een asielzoeker) heel goed te begrijpen.
Nou ja, op zich is hij hier al jaren consequent inquote:Op vrijdag 15 mei 2026 10:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Heeft-ie de stash van Thierry gevonden?
Scherp opgemerkt.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 01:20 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Je benoemt zelf wel al een wezenlijk verschil. Hij roept op om met geweld op te treden tegen mensen die geen strafbare feiten hebben ondergaan, in Nederland. De door jou benoemde hooligans hebben dat wel.
Dat is wel het clusterfuck-effect, je kunt eigenlijk als coalitie niet meer met goed fatsoen zaken doen met Markuszower. Nu was dat altijd al discutabel, maar dit is wel echt ver over de grens. Maakt het allemaal nog complexer.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 08:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neemt natuurlijk niet weg dat ze niet op eigen houtje door moeten reizen maar idealiter vanuit Griekenland over de EU verspreid zouden moeten worden. Wat Markuszower hier zegt gaat echter alle perken te buiten en maakt ook dat hij niet meer als gedoogpartner kan fungeren in een Jetten-kabinet. Dat betekent dat het in constructies nu alleen nog maar over rechts kan met JA21 en SGP.
Je reactie dat het nog lachwekkender is dat vrouwen niks tegen de instroom willen doen, impliceert dat het toewensen van een verkrachting nog niet echt heel erg lachwekkend is.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 10:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wil je een post aanwijzen waar ik dat doe? En als je die niet vindt dan jouw aantijging verwijderen?
Dat is een hele domme en foute gevolgtrekking dat op geen enkele manier uit die post is te halen. Het geeft aan dat je niet in staat bent om begrijpelijk te lezen en de juiste conclusies uit te halen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 10:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je reactie dat het nog lachwekkender is dat vrouwen niks tegen de instroom willen doen, impliceert dat het toewensen van een verkrachting nog niet echt heel erg lachwekkend is.
Begrijpelijk lezen kan ik erg goed. En begrijpend lezen ook. Begrijpelijk posten is niet voor iedereen weggelegd.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 10:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is een hele domme en foute gevolgtrekking dat op geen enkele manier uit die post is te halen. Het geeft aan dat je niet in staat bent om begrijpelijk te lezen en de juiste conclusies uit te halen.
Begrijpelijk lezen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 10:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is een hele domme en foute gevolgtrekking dat op geen enkele manier uit die post is te halen. Het geeft aan dat je niet in staat bent om begrijpelijk te lezen en de juiste conclusies uit te halen.
Het valt alleen niet te ontkennen dat er een groot probleem bij mensen met een migratieachtergrond zit.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 10:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je reactie dat het nog lachwekkender is dat vrouwen niks tegen de instroom willen doen, impliceert dat het toewensen van een verkrachting nog niet echt heel erg lachwekkend is.
Natuurlijk zitten daar ook rotte appels tussen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:04 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het valt alleen niet te ontkennen dat er een groot probleem bij mensen met een migratieachtergrond zit.
[ link | afbeelding ]
https://www.rijksoverheid(...)-terug-in-oud-gedrag
Dat valt wel mee. Is een nare autocorrectie op mijn iPhone. Ik lees niet alles na.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 11:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Begrijpelijk lezen.
Dat is wel een heel pijnlijke uitglijder, net als je de ander belachelijk wil maken.
Dat mogen we best dom en fout noemen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Is een nare autocorrectie op mijn iPhone. Ik lees niet alles na.
Het was voor een ieder duidelijk wat ik bedoelde behoudens jou.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat mogen we best dom en fout noemen.
Een sterke man durft het toe te geven als hij de mist ingaat, een zwakke man legt de schuld buiten zichzelf.
Bedankt voor het bewijzen van mijn punt.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het was voor een ieder duidelijk wat ik bedoelde behoudens jou.
Deze man is ook helemaal koekoek.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 06:23 schreef Kowloon het volgende:
In alle gevallen is het omdat de politiek/politie weigert in te grijpen bij demonstraties die uit de hand lopen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:25 schreef Klopkoek het volgende:
Actie om vluchtelingen welkom te heten in IJsselstein afgeblazen: organisatie is bang voor ongeregeldheden
https://www.ad.nl/ijssels(...)egeldheden~a7ea4753/
Terreur werkt dus! Waar is antifa als je ze nodig hebt?
Maar er zijn geen extra maatregelen nodig hoor (itt Extinction Rebellion)
https://www.binnenlandsbe(...)aatregelen-na-rellen
https://www.welingelichte(...)n-bij-opvanglocaties
Antifa criminaliseren we, dit zijn bezorgde burgers.
En als politie ingrijpt dat wordt er verontwaardigd geschreeuwd over politiegeweld.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:53 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In alle gevallen is het omdat de politiek/politie weigert in te grijpen bij demonstraties die uit de hand lopen.
Of het nu het slopen van universiteiten, blokkeren van snelwegen of gooien met vuurwerk is.
Politiek had het nooit zover moeten laten komen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 13:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En als politie ingrijpt dat wordt er verontwaardigd geschreeuwd over politiegeweld.
Doe het maar eens goed.
Hoever?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 13:22 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Politiek had het nooit zover moeten laten komen.
snelweg blokkeren dat doe je voor het klimaat hequote:Op vrijdag 15 mei 2026 13:40 schreef VoMy het volgende:
Snelwegen blokkeren met 400 arrestaties en zonder enige slachtoffers of schade vergelijkbaar vinden met woedende hordes PVV-VVD-terroristen die proberen mensen levend te verbranden in een gebouw en waar de politie elke avond staat toe te kijken en dan 3 mensen meeneemt want het 'moet niet uit de hand lopen'.
Een kansloze act om dingen gelijk te stellen die niet gelijk zijn maar het gaat er ongetwijfeld goed in bij geretardeerd rechts.
ja als je niet werkt dan moet je toch wat doen voor de leefomgeving met stikstof en brandnetelsquote:Op vrijdag 15 mei 2026 13:28 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat snelwegen blokkeren normaal is geworden. Dat tokkies met vuurwerk gaan gooien etcetra.
Beiden zijn gewoon schandelijk. Dat die tokkies vanuit het PPV kamp extremer zijn, maakt het ander niet goed. Maar zo praat je je eigen straatje weer schoon natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 13:40 schreef VoMy het volgende:
Snelwegen blokkeren met 400 arrestaties en zonder enige slachtoffers of schade vergelijkbaar vinden met woedende hordes PVV-VVD-terroristen die proberen mensen levend te verbranden in een gebouw en waar de politie elke avond staat toe te kijken en dan 3 mensen meeneemt want het 'moet niet uit de hand lopen'.
Een kansloze act om dingen gelijk te stellen die niet gelijk zijn maar het gaat er ongetwijfeld goed in bij geretardeerd rechts.
Bij het slopen van universiteiten zijn er wél "extra maatregelen" genomen, stond de VVD wél vooraan te roeptoeteren en is het sindsdien ook niet meer gebeurd. Dat was één nacht en verder niks.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:53 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In alle gevallen is het omdat de politiek/politie weigert in te grijpen bij demonstraties die uit de hand lopen.
Of het nu het slopen van universiteiten, blokkeren van snelwegen of gooien met vuurwerk is.
Niet 'beiden zijn schandelijk'. Mensen in de fik proberen te zetten is meer dan schandalig, op een snelweg protesteren en je zonder verzet mee laten nemen is op z'n hoogst hinderlijk.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 13:46 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Beiden zijn gewoon schandelijk. Dat die tokkies vanuit het PPV kamp extremer zijn, maakt het ander niet goed. Maar zo praat je je eigen straatje weer schoon natuurlijk.
Een nachtje maar?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 13:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bij het slopen van universiteiten zijn er wél "extra maatregelen" genomen, stond de VVD wél vooraan te roeptoeteren en is het sindsdien ook niet meer gebeurd. Dat was één nacht en verder niks.
Originaliteit 3.quote:
Voor de rechtse sneuneuzen is het vervelend om te erkennen dat na die paar dagen niks meer is voorgevallen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 14:05 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Een nachtje maar?
Vreemd. Ik kan me meer universiteiten herinneren. Want ook bij andere universiteiten, zoals de Universiteit Utrecht, was er sprake van aanzienlijke vernielingen (en dus ook aangiftes) door demonstraties.
Maar dat is natuurlijk vervelend om te erkennen. Beter hou je het bij "Dat was één nacht en verder niks."
Jullie favo samenwerkingspartner.quote:
Het was maar een nachtje is dus gewoon een leugen van je.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 14:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Voor de rechtse sneuneuzen is het vervelend om te erkennen dat na die paar dagen niks meer is voorgevallen.
Toen werden wél extra maatregelen aangekondigd en ging men in gesprek met OM, politie etc om opdrachten te geven.
Rechts meet opzettelijk meet twee of meerdere maten. Uiteraard: dat is de hele raison d'etre van rechts. Privileges en ongelijkheidsdenken. Verdeel en heers, het gepeupel tegen elkaar opstoken.
Gelukkig is er beeldmateriaal:quote:Op vrijdag 15 mei 2026 14:05 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Een nachtje maar?
Vreemd. Ik kan me meer universiteiten herinneren. Want ook bij andere universiteiten, zoals de Universiteit Utrecht, was er sprake van aanzienlijke vernielingen (en dus ook aangiftes) door demonstraties.
Maar dat is natuurlijk vervelend om te erkennen. Beter hou je het bij "Dat was één nacht en verder niks."
Yep.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 14:44 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Gelukkig is er beeldmateriaal:[ afbeelding ]
https://www.rtvutrecht.nl(...)-actie-van-ministers
Hij zat bij de PVV, maar jij realiseert je dit nu pas?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:02 schreef Cupfighter het volgende:
Die Markuszower is echt een smerige rat
Oh dat wist ik eerder en ik wil er eigenlijk nog meer over zeggen maar dat mag niet van de forumleidingquote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hij zat bij de PVV, maar jij realiseert je dit nu pas?
Bij het uitdelen van fatsoen.quote:
Je hebt een wet en daar heb je je aan te houden.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 13:40 schreef VoMy het volgende:
Dus elke snelheidsovertreder, al is het met 3 km/u, moet meteen zijn rijbewijs kwijt zijn? Elke winkeldief moet direct 5 jaar de bak in?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:16 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Je hebt een wet en daar heb je je aan te houden.
Als overheid moet je de wet handhaven en niet gaan handelen/acteren op de mate van "ernstigheid" van de overtreding.
Hij zet zichzelf in de kijker. Benieuwd naar de peilingen.quote:
Dat zijn niet bepaald de straffen die op dergelijke overtredingen cq misdrijven staan dus wat je hier stelt slaat überhaupt nergens op.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dus elke snelheidsovertreder, al is het met 3 km/u, moet meteen zijn rijbewijs kwijt zijn? Elke winkeldief moet direct 5 jaar de bak in?
Wel eens van het 'proportionaliteitsbeginsel' gehoord?
De wet is dat je niet te hard mag rijden. Volgens jou moet de overheid de wet handhaven zonder te handelen op de mate van 'ernstigheid' van de overtreding.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:21 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Dat zijn niet bepaald de straffen die op dergelijke overtredingen/lcq misdrijven staan dus wat je hier stelt slaat überhaupt nergens op.
WNL en Kockelmann doet daar willens en wetens aan mee. Die weten heel goed wat ze doen. Van DPG (met VVDers in het bestuur) tot SBS6.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:19 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Hij zet zichzelf in de kijker. Benieuwd naar de peilingen.
Vooral eindeloos wrijven in die vlek. En aangifte doen. En rechtzaken starten. Maak je van een klein onbeduidend partijtje vanzelf iets groters.
En vooral Left Laser.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
WNL en Kockelmann doet daar willens en wetens aan mee. Die weten heel goed wat ze doen. Van DPG (met VVDers in het bestuur) tot SBS6.
Dat is de strafmaat die bij de rechter ligt, niet bij/door de politie op het moment van optreden.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De wet is dat je niet te hard mag rijden. Volgens jou moet de overheid de wet handhaven zonder te handelen op de mate van 'ernstigheid' van de overtreding.
Het is het één of het ander, he? Of je hanteert het proportionaliteitsbeginsel (dat je dus wel handelt op basis van de 'ernstigheid' (wat geen woord is, maar vooruit)) of je straft iedereen die een bepaalde wet overtreedt op dezelfde wijze.
Nee hoor.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De wet is dat je niet te hard mag rijden. Volgens jou moet de overheid de wet handhaven zonder te handelen op de mate van 'ernstigheid' van de overtreding.
Voor iemand die een pleidooi houdt voor proportioneel handhaven denk je wel erg zwart-wit.quote:Het is het één of het ander, he? Of je hanteert het proportionaliteitsbeginsel (dat je dus wel handelt op basis van de 'ernstigheid' (wat geen woord is, maar vooruit)) of je straft iedereen die een bepaalde wet overtreedt op dezelfde wijze.
En in het geval van een reguliere snelheidsovertreding zonder andere overtredingen/misdrijven hoeft daar niet eens een rechter aan te pas te komen hèquote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:29 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat is de strafmaat die bij de rechter ligt, niet bij/door de politie op het moment van optreden.
Je praat het dus goed. Dan ben je wel af. Duidelijk.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 14:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
op een snelweg protesteren en je zonder verzet mee laten nemen is op z'n hoogst hinderlijk.
De ene daad is duidelijk veel minder erg dan de andere.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:41 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Je praat het dus goed. Dan ben je wel af. Duidelijk.
Er is in Nederland wel meer dan 1 wet hoor.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:16 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Je hebt een wet en daar heb je je aan te houden.
VVD-ers zijn veel te druk een anderen een oor aan te naaien. Waarom betrek je die er telkens bij?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
De ene daad is duidelijk veel minder erg dan de andere.
Bij het ene zijn geen slachtoffers en geen pogingen tot slachtoffers, bij het andere loopt de hele achterban van Wilders, Yesilgoz en Eerdmans met fakkels en wapens naar een gebouw om het met bewoners en al in de fik te zetten.
Het zijn duidelijk verschillende zaken.
quote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:47 schreef VoMy het volgende:
bij het andere loopt de hele achterban van Wilders, Yesilgoz en Eerdmans met fakkels en wapens naar een gebouw om het met bewoners en al in de fik te zetten.
Snap ik ook niet; gaat best wat tijd in zitten hoor!quote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:56 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
VVD-ers zijn veel te druk een anderen een oor aan te naaien. Waarom betrek je die er telkens bij?
quote:CU draait en steunt strengere asielmaatregelen kabinet alsnog
DEN HAAG - De CU maakt enkele weken na de gesneuvelde asielwetten een opvallende draai: de partij van fractievoorzitter Mirjam Bikker gaat nu tóch asielmaatregelen van minister Bart van den Brink (CDA) steunen. Dat vertelt CU-fractievoorzitter Mirjam Bikker aan De Telegraaf.
https://www.telegraaf.nl/(...)lsnog/151467428.html
Opmerkelijk hoe snel de politiek ineens aan het draaien is om toch maar wel strenge asielmaatregelen te steunen.quote:Nederland steunt nu wél Europese oproep om criminele asielzoekers makkelijker uit te zetten
DEN HAAG/CHIŞINĂU - Europese landen willen af van de verregaande uitleg van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM), die uitzetting van criminele asielzoekers belemmert. Zelfs veroordeelde terroristen kunnen soms niet worden teruggestuurd. Ook Nederland schaart zich achter een oproep aan de Europese rechters.
https://www.telegraaf.nl/(...)etten/151629846.html
Lekker goed te volgen zo; voor, tegen, voor, tegen, in coalitieakkoord, in EK tegen, in TK voor, in EK tegen, zelf ingediend, toch tegen stemmen, voor novelle, tegen wet, voor wet, tegen novelle.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 16:11 schreef RotatoR het volgende:
[..]
[..]
Opmerkelijk hoe snel de politiek ineens aan het draaien is om toch maar wel strenge asielmaatregelen te steunen.
Ja ik ben het kwijtquote:Op vrijdag 15 mei 2026 16:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Lekker goed te volgen zo; voor, tegen, voor, tegen, in coalitieakkoord, in EK tegen, in TK voor, in EK tegen, zelf ingediend, toch tegen stemmen, voor novelle, tegen wet, voor wet, tegen novelle.
Een beetje een CDA-congres in het groot. Het wachten is nu nog op Camiel Eurlings die met een rood aangelopen hoofd salueert.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 16:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Lekker goed te volgen zo; voor, tegen, voor, tegen, in coalitieakkoord, in EK tegen, in TK voor, in EK tegen, zelf ingediend, toch tegen stemmen, voor novelle, tegen wet, voor wet, tegen novelle.
Je staat aan de uitstervende kant @Klopkoek . Links heeft geen prachtige toekomst. Het electoraat is weggelopen.quote:Socialism is being left behind in Europe
Anyone despairing at the trajectory of their career should spare a thought for Europe’s socialist politicians.
At the turn of the century over two-thirds of citizens in the European Union lived in countries run by leaders from the centre-left. The continent’s future looked red, or at least rose-tinted. Granted, the likes of Gerhard Schröder in Germany and Tony Blair in Britain were hardly dyed-in-the-wool pinkos; they aimed not to overthrow capitalism but to temper its excesses. Yet their trick of pinching the right’s best ideas and mixing them with leftie shibboleths soon lost its lustre.
By 2016 the number of Europeans living in countries run by social democrats had slumped to just one-third. Those who assumed the pendulum would soon swing back leftward have had their hopes dashed, then dashed again. Today only three of the EU’s 27 national leaders are progressives—Pedro Sánchez in Spain, Mette Frederiksen in Denmark and Robert Abela in tiny Malta. They represent just a tenth of the union’s population.
Er staat een uitleg op nd.nl, ik ben het niet eens met de draai (en ook niet met de noodzaak), daarbij wijkt het af van wat Bikker zelf zei "als onze principes even minder populair worden, dan doen we het met minder mensen maar niet met minder principes".quote:Op vrijdag 15 mei 2026 16:36 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja ik ben het kwijt
Misschien kan @:Hanca de move van de CU uitleggen of verklaren
Maar toch hebben ze overal alle macht in handen, zo lees ik hier op Fok altijd.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 18:04 schreef Perrin het volgende:
Sociaaldemocratische partijen in Europa zijn sterk in invloed afgenomen en spelen in veel landen geen leidende rol meer. Hun traditionele achterban uit de industrie is grotendeels verdwenen, terwijl het electoraat is versnipperd over groene partijen, radicaal-links, centrumbewegingen en populistisch rechts.
Door deze verschuivingen is het politieke landschap veranderd en hebben centrumlinkse partijen moeite hun positie te behouden, vooral in grotere landen. Centrumrechtse partijen en nieuwe politieke stromingen hebben hun ruimte deels overgenomen, waardoor links minder vaak nog de macht in handen heeft.
[ afbeelding ]
[..]
Je staat aan de uitstervende kant @:Klopkoek . Links heeft geen prachtige toekomst. Het electoraat is weggelopen.
Links is overal de schuld van, maar bijna uitgestorven. Verwarrend.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 18:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar toch hebben ze overal alle macht in handen, zo lees ik hier op Fok altijd.
Tevens zijn het allemaal uitkeringstrekkers maar wonen ze wel allemaal in de dure witte wijken.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 18:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Links is overal de schuld van, maar bijna uitgestorven. Verwarrend.
En ben jij daar dan zo blij mee?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 18:04 schreef Perrin het volgende:
Sociaaldemocratische partijen in Europa zijn sterk in invloed afgenomen en spelen in veel landen geen leidende rol meer. Hun traditionele achterban uit de industrie is grotendeels verdwenen, terwijl het electoraat is versnipperd over groene partijen, radicaal-links, centrumbewegingen en populistisch rechts.
Door deze verschuivingen is het politieke landschap veranderd en hebben centrumlinkse partijen moeite hun positie te behouden, vooral in grotere landen. Centrumrechtse partijen en nieuwe politieke stromingen hebben hun ruimte deels overgenomen, waardoor links minder vaak nog de macht in handen heeft.
[ afbeelding ]
[..]
Je staat aan de uitstervende kant @:Klopkoek . Links heeft geen prachtige toekomst. Het electoraat is weggelopen.
Zeker niet. Ik zou het zelfs ongewenst en contraproductief willen noemen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 18:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En ben jij daar dan zo blij mee?
Groene en middenpartijen (genoemd in de opening) is weinig mis mee.
Alweer blijft onbenoemd dat centrum-rechts (zoals dat bestond in het laatste kwart van de 20ste eeuw) net zo goed aanzienlijk is gekrompen. Daar blijft steeds minder van over.
Moeten we daar nou blij mee zijn? Moeten we blij zijn met een Mona Keijzer die tekeer gaat tegen transgenders ("ze eisen onze ruimte op"). Moeten we blij zijn met het programma van Reform?
Demografisch sterft vooral centrum-rechts uit. Of het nu het VK is of Nederland - de feiten zijn helder. Gaat het veel te weinig over.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 18:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Links is overal de schuld van, maar bijna uitgestorven. Verwarrend.
Hier zit ook die Hildebrand Bijleveld bij hè? Is het niet?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 18:07 schreef Hanca het volgende:
Ik heb het idee dat het er een paar jaar geleden bijna er uit gegooide Flevo-gedeelte van de CU, de rechtervleugel, de macht weer probeert te grijpen.
Die was iig voorzitter in Flevoland. Een afdeling die nogal wordt gedomineerd door Urk, helaas.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 18:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hier zit ook die Hildebrand Bijleveld bij hè? Is het niet?
Een type Teddy Roosevelt zou veel helpen en goede dingen brengen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 18:12 schreef Perrin het volgende:
Terwijl als we tegenwicht aan de oligarchen en het neoliberalisme zouden willen bieden, we het toch van links zullen moeten hebben.
Lastig.
De boete of gevangenisstraf is de straf, niet de hardheid van het aanpakken. Als men geweld gaat gebruiken kan het inderdaad zijn dat de manier van aanpakken harder wordt.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:29 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Nee hoor.
[..]
Voor iemand die een pleidooi houdt voor proportioneel handhaven denk je wel erg zwart-wit.
De spreidingswet is niet alleen een dwangwet, maar het wordt wel tijd om dat deel tevoorschijn te halen. Ik denk alleen dat Van den Brink de coalitievorming en de besluiten daar in de gemeenten nog even af wacht. Dit najaar wordt er dwang verwacht.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 23:33 schreef -XOR- het volgende:
Overigens faalt Van Den Brink ook, die moet gewoon de spreidingswet inzetten.
De burgers moeten een pak op hun donder krijgen als ze de ISIS moslims niet met open armen willen ontvangen hierquote:Op zaterdag 16 mei 2026 09:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
De spreidingswet is niet alleen een dwangwet, maar het wordt wel tijd om dat deel tevoorschijn te halen. Ik denk alleen dat Van den Brink de coalitievorming en de besluiten daar in de gemeenten nog even af wacht. Dit najaar wordt er dwang verwacht.
[ x ]
Dat gaat toch totale onrust geven in heel veel gemeenten.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 09:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
De spreidingswet is niet alleen een dwangwet, maar het wordt wel tijd om dat deel tevoorschijn te halen. Ik denk alleen dat Van den Brink de coalitievorming en de besluiten daar in de gemeenten nog even af wacht. Dit najaar wordt er dwang verwacht.
[ x ]
De traditionele partijen doen echt hun stinkende best om populisten aan het roer te krijgen.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 09:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat gaat toch totale onrust geven in heel veel gemeenten.![]()
Al die protesten. Ik hou mijn hart vast.
Word een hete zomer op deze manier en niet door de zon helaasquote:Op zaterdag 16 mei 2026 09:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Vlak voor de provinciale staten verkiezingen de gemeenten dwingen met harde hand. Dan weet je zeker dat er meer radicaal rechts gestemd gaat worden.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 09:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
De traditionele partijen doen echt hun stinkende best om populisten aan het roer te krijgen.
De, nu nog informele, druk op gemeenten wordt al flink opgevoerd begreep ik. Zelfs een gemeente als Staphorst begint nu wat serieuzer met het zoeken naar ruimte…quote:Op zaterdag 16 mei 2026 09:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
[ x ]
Tja, niet alle besluiten kunnen populair zijn. En na al dat uitstel en gedrentel moet er wel wat gaan gebeuren. Niets doen is ook een middelvinger richting de gemeenten die nu al veel meer doen dan volgens die wet moet.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 09:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Of het neemt de onrust juist weg, omdat je dan de gemeenteraad en het college weinig kwalijk meer kunt nemen.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 09:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Klopt, maar er lijken colleges/gemeenteraden te redeneren 'dwing me maar, dan worden jullie impopulair en ik niet'.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 09:36 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De, nu nog informele, druk op gemeenten wordt al flink opgevoerd begreep ik. Zelfs een gemeente als Staphorst begint nu wat serieuzer met het zoeken naar ruimte…
Die hete zomer wordt om een ander onderwerp verwacht: https://www.ad.nl/politie(...)dat-hardop~a2b86180/quote:Op zaterdag 16 mei 2026 09:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Word een hete zomer op deze manier en niet door de zon helaas
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |