abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 mei 2026 @ 15:30:57 #101
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220783063
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:27 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik dacht ik zoek eens wat vergelijkingsmateriaal op.

De gemiddelde prijs voor een studentenkamer ¤300 en ¤600 per maand in Duitsland.
In Nederland tussen de 680 en 800.

Kunnen we niet opgaan in Duitsland.
dan hebben we onze unieke hypotheekrente aftrek niet meer en misschien ook geen toeslagen en ook geen huuursubsidie meer -O- -O-

hoe moeten we dan rondkomen??
werken ? Nee joh gekkenhuis

[ Bericht 13% gewijzigd door michaelmoore op 13-05-2026 23:09:20 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 13 mei 2026 @ 15:32:19 #102
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220783076
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:30 schreef michaelmoore het volgende:

hoe moeten we dan rondkomen??
Jij woont toch in Afrika? Je kunt verder prima rondkomen in Nederland. Mag het een onsje meer zijn, ja hoor.
pi_220783104
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat kan de kamer helemaal niet. Ze hebben geen controle over omstandigheden buiten Nederland.
Daarbij waarom zouden rechtse partijen iets doen aan instroom van migranten, ze willen dat letterlijk voor hun economische model. Als je minder migratie wil moet je natuurlijk niet op rechtse partijen stemmen.
De kamer kan prima stoppen met het subsidiëren van woningen voor asielzoekers uit Syrië.
  woensdag 13 mei 2026 @ 15:38:26 #104
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220783124
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:32 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Jij woont toch in Afrika? Je kunt verder prima rondkomen in Nederland. Mag het een onsje meer zijn, ja hoor.
ik ben nu in Nederland tot oktober
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 13 mei 2026 @ 17:03:24 #105
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220783798
twitter
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220783820
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Klopt, het valt de hoogopgeleide 32-uurswerker dan ook niet kwalijk te nemen, ik zou er voor zijn om die incentives te creeren.
Daar kan ik me in vinden, maar dat begint met afschaffing van alle toeslagen. Niemand wil dat, ondanks dat politici het wel zeggen.
  woensdag 13 mei 2026 @ 17:15:43 #107
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220783883
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 17:03 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Wow, succes met de veiligheid voor vrouwen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220783939
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:30 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je kunt allerlei argumenten aandragen waarom je zou moeten investeren in ontwikkelingssamenwerking of bijvoorbeeld geen oorlogjes voeren of dergelijke maar dat gaat niet in bij ze. Of niet de klimaat verpesten of nog tal van andere dingen.

Er mag geen geld naar hun toe en verder moeten we een hek bouwen om Nederland heen.
Nederland heeft toch 0 invloed wereldwijd op oorlogje voeren of het klimaat. Zolang er van die debielen wereldwijd aan de macht zijn gaat dat helaas nooit veranderen. Alleen USA heeft invloed op Israël, maarja Trump luistert naar niemand. Alleen qua ontwikkelingssamenwerking hebben we enige invloed. En dit zijn verder geen argumenten om dan verder maar niks te doen en tot het punt te komen waar we nu zijn. En de meesten komen uit landen waar de Islam oorlog voert, dus ik zal niet weten hoe dat gestopt moet worden.
pi_220783951
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 17:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Daar kan ik me in vinden, maar dat begint met afschaffing van alle toeslagen. Niemand wil dat, ondanks dat politici het wel zeggen.
Iedereen wil dat, maar het kan simpelweg nog niet volgens de belastingdienst. Maar goed, feiten heb jij wel vaker lak aan, toch?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 13 mei 2026 @ 17:47:46 #110
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220784125
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 17:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Iedereen wil dat, maar het kan simpelweg nog niet volgens de belastingdienst. Maar goed, feiten heb jij wel vaker lak aan, toch?
Inplaats dat men arbeid lonend gaat maken , word arbeid nog meer belast en de renteaftrek nog hoger

Rob Jetten die zei, Arbeid moet weer lonen
Maar:

Alle uitspraken en beloften van de Hr Jetten , blijven beloften
quote:
AI-overzicht
Volgens recente berichtgeving uit mei 2026 staat het kabinet-Jetten onder druk vanwege plannen die juist haaks lijken te staan op het principe dat "arbeid weer moet lonen".

IMF-kritiek: Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) waarschuwt dat de belastingverhogingen en de zogenaamde 'NAVO-taks' van het kabinet-Jetten werken duurder maken.
Deze maatregelen verhogen de belasting op arbeid via beperkte indexatie en hogere sociale premies.

Koopkrachtdaling: Door de plannen van het kabinet-Jetten dalen de inkomens, wat door de FNV wordt omschreven als een verslechtering van het sociale vangnet en langer doorwerken tot het pensioen.

Lastenverzwaring: Het coalitieakkoord voorziet in een lastenverzwaring voor werkenden van 1,5 miljard euro in 2027, oplopend tot 3,4 miljard euro in 2028, stelt De Telegraaf.

Uit deze informatie blijkt dat het beleid van het kabinet-Jetten, in tegenstelling tot de uitspraak dat arbeid moet lonen, volgens experts (IMF) juist leidt tot een hogere belastingdruk op werkenden.

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 13-05-2026 18:43:37 ]
  woensdag 13 mei 2026 @ 17:58:52 #111
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220784202
quote:
15s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:41 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Reactie 1: Je bent een idioot als je dit als een wenselijke ontwikkeling ziet, dit is niets minder dan een aanzet naar verdere maatschappelijke ontwrichting.

Reactie 2: Tsja, “de problemen”… Ik vraag wel eens aan mensen of ze dat dan concreet kunnen maken met voorbeelden uit hun eigen dagelijks leven. Dan krijg ik altijd hetzelfde te horen “Nee, ik heb geen voorbeelden, maar kijk maar op televisie of sociale media!”.
Jij bent een mooie.
Je wil enerzijds een heel zwaar sociaal stelsel met ruime uitkeringen en weinig voorwaarden om een uitkering toegekend te krijgen, en anderzijds ook een ruimhartig asiel beleid.

En een ander mag dat wat jou betreft betalen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220784260
Je zou eigenlijk elke directe omwonende op basis van postcode een eenmalige financiële vergoeding moeten geven als er een AZC in de buurt komt. Eens kijken of men dan nog steeds zo "tegen" blijft :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220784276
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 17:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Inplaats dat men arbeid lonend gaat maken , word arbeid nog meer belast en de renteaftrek nog hoger

Rob Jetten die zei, Arbeid moet weer lonen
Maar:

Alle beloften van de Hr Jetten , blijven beloften
[..]

Helaas was dat wel te verwachten.
Kosten stijgen, bezuinigingen zijn pijnlijk en we willen ook nog eens miljarden extra uitgeven.
pi_220784287
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:05 schreef TheVulture het volgende:
Je zou eigenlijk elke directe omwonende op basis van postcode een eenmalige financiële vergoeding moeten geven als er een AZC in de buurt komt. Eens kijken of men dan nog steeds zo "tegen" blijft :+
Dat mag dan wel een enorm bedrag zijn. Alleen je huizenwaarde kan al enorm dalen door een AZC :P
  woensdag 13 mei 2026 @ 18:16:22 #115
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220784355
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:09 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat mag dan wel een enorm bedrag zijn. Alleen je huizenwaarde kan al enorm dalen door een AZC :P
Bij minder angst en desinformatie zal dit een stuk minder of zelfs nihil zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 18:16:52 #116
375570 crew  Cyan9
pi_220784361
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 17:03 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Ach Mona..
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220784368
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Bij minder angst en desinformatie zal dit een stuk minder of zelfs nihil zijn.
Mooi dat jij in sprookjes gelooft. Feiten zijn dat het enorm daalt.
  woensdag 13 mei 2026 @ 18:21:56 #118
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220784412
quote:
6s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:17 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Mooi dat jij in sprookjes gelooft. Feiten zijn dat het enorm daalt.
Dat "enorm" valt wel mee en de waardedaling is gewoon geen functie van objectieve indicatoren.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 13 mei 2026 @ 18:25:00 #119
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220784443
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:05 schreef TheVulture het volgende:
men moet niet iedere bioscoop , sporthal en voetbalveld en kantoor vol met asielzoekers doen

neem dan een paar weilanden en gebruik die voor een 500 wooncontainers , geen voetbalvelden en bioscopen

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 13-05-2026 18:33:11 ]
pi_220784457
quote:

[..]
Ook daar heb ik nooit bewijzen van gezien.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220784460
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat "enorm" valt wel mee en de waardedaling is gewoon geen functie van objectieve indicatoren.
Een gemiddelde daling van 10% van de woningwaarde.

Met een gemiddelde woningprijs van 500k is dat toch maar even 50k.
pi_220784488
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ook daar heb ik nooit bewijzen van gezien.
Hou nou maar gewoon op met leven in je eigen bubbel. Je mag best links zijn, maar dat constante gelieg. :')

Je hebt ook nog nooit wat van overlast gehoord natuurlijk.

https://esb.nu/wp-content(...)00_DroesKoster-2.pdf

Daarnaast ook gewoon meegemaakt waar ik woonde. Geld ging in rook op voor mensen.
pi_220784492
quote:

[..]
Grote wel.

https://www.rug.nl/news/2(...)alleen-buiten-steden
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
Capitalism is a terrible system. Apart from all the fucking others.
pi_220784504
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:30 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Hou nou maar gewoon op met leven in je eigen bubbel. Je mag best links zijn, maar dat constante gelieg. :')

Je hebt ook nog nooit wat van overlast gehoord natuurlijk.

https://esb.nu/wp-content(...)00_DroesKoster-2.pdf

Daarnaast ook gewoon meegemaakt waar ik woonde. Geld ging in rook op voor mensen.
Ik lieg niet, ik zeg dat ik er nooit bewijs van heb gezien.

En in mijn 'bubbel' bezoek ik AZC's en spreek ik daadwerkelijk omwonenden en heb ik vlak bij een AZC gewoond, wat is jouw bubbel?
pi_220784515
quote:
Dank voor het bewijs, idee is dus: alleen kleine AZC's plaatsen. Liever 5 AZC's met 50 plekken dan 1 van 250, dat heb ik altijd al geroepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')