dan hebben we onze unieke hypotheekrente aftrek niet meer en misschien ook geen toeslagen en ook geen huuursubsidie meerquote:Op woensdag 13 mei 2026 15:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik dacht ik zoek eens wat vergelijkingsmateriaal op.
De gemiddelde prijs voor een studentenkamer ¤300 en ¤600 per maand in Duitsland.
In Nederland tussen de 680 en 800.
Kunnen we niet opgaan in Duitsland.
Jij woont toch in Afrika? Je kunt verder prima rondkomen in Nederland. Mag het een onsje meer zijn, ja hoor.quote:
De kamer kan prima stoppen met het subsidiëren van woningen voor asielzoekers uit Syrië.quote:Op woensdag 13 mei 2026 15:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat kan de kamer helemaal niet. Ze hebben geen controle over omstandigheden buiten Nederland.
Daarbij waarom zouden rechtse partijen iets doen aan instroom van migranten, ze willen dat letterlijk voor hun economische model. Als je minder migratie wil moet je natuurlijk niet op rechtse partijen stemmen.
ik ben nu in Nederland tot oktoberquote:Op woensdag 13 mei 2026 15:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Jij woont toch in Afrika? Je kunt verder prima rondkomen in Nederland. Mag het een onsje meer zijn, ja hoor.
Daar kan ik me in vinden, maar dat begint met afschaffing van alle toeslagen. Niemand wil dat, ondanks dat politici het wel zeggen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 11:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, het valt de hoogopgeleide 32-uurswerker dan ook niet kwalijk te nemen, ik zou er voor zijn om die incentives te creeren.
Wow, succes met de veiligheid voor vrouwen.quote:
Nederland heeft toch 0 invloed wereldwijd op oorlogje voeren of het klimaat. Zolang er van die debielen wereldwijd aan de macht zijn gaat dat helaas nooit veranderen. Alleen USA heeft invloed op Israël, maarja Trump luistert naar niemand. Alleen qua ontwikkelingssamenwerking hebben we enige invloed. En dit zijn verder geen argumenten om dan verder maar niks te doen en tot het punt te komen waar we nu zijn. En de meesten komen uit landen waar de Islam oorlog voert, dus ik zal niet weten hoe dat gestopt moet worden.quote:Op woensdag 13 mei 2026 15:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je kunt allerlei argumenten aandragen waarom je zou moeten investeren in ontwikkelingssamenwerking of bijvoorbeeld geen oorlogjes voeren of dergelijke maar dat gaat niet in bij ze. Of niet de klimaat verpesten of nog tal van andere dingen.
Er mag geen geld naar hun toe en verder moeten we een hek bouwen om Nederland heen.
Iedereen wil dat, maar het kan simpelweg nog niet volgens de belastingdienst. Maar goed, feiten heb jij wel vaker lak aan, toch?quote:Op woensdag 13 mei 2026 17:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar kan ik me in vinden, maar dat begint met afschaffing van alle toeslagen. Niemand wil dat, ondanks dat politici het wel zeggen.
Inplaats dat men arbeid lonend gaat maken , word arbeid nog meer belast en de renteaftrek nog hogerquote:Op woensdag 13 mei 2026 17:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Iedereen wil dat, maar het kan simpelweg nog niet volgens de belastingdienst. Maar goed, feiten heb jij wel vaker lak aan, toch?
quote:AI-overzicht
Volgens recente berichtgeving uit mei 2026 staat het kabinet-Jetten onder druk vanwege plannen die juist haaks lijken te staan op het principe dat "arbeid weer moet lonen".
IMF-kritiek: Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) waarschuwt dat de belastingverhogingen en de zogenaamde 'NAVO-taks' van het kabinet-Jetten werken duurder maken.
Deze maatregelen verhogen de belasting op arbeid via beperkte indexatie en hogere sociale premies.
Koopkrachtdaling: Door de plannen van het kabinet-Jetten dalen de inkomens, wat door de FNV wordt omschreven als een verslechtering van het sociale vangnet en langer doorwerken tot het pensioen.
Lastenverzwaring: Het coalitieakkoord voorziet in een lastenverzwaring voor werkenden van 1,5 miljard euro in 2027, oplopend tot 3,4 miljard euro in 2028, stelt De Telegraaf.
Uit deze informatie blijkt dat het beleid van het kabinet-Jetten, in tegenstelling tot de uitspraak dat arbeid moet lonen, volgens experts (IMF) juist leidt tot een hogere belastingdruk op werkenden.
Jij bent een mooie.quote:Op woensdag 13 mei 2026 14:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Reactie 1: Je bent een idioot als je dit als een wenselijke ontwikkeling ziet, dit is niets minder dan een aanzet naar verdere maatschappelijke ontwrichting.
Reactie 2: Tsja, “de problemen”… Ik vraag wel eens aan mensen of ze dat dan concreet kunnen maken met voorbeelden uit hun eigen dagelijks leven. Dan krijg ik altijd hetzelfde te horen “Nee, ik heb geen voorbeelden, maar kijk maar op televisie of sociale media!”.
Helaas was dat wel te verwachten.quote:Op woensdag 13 mei 2026 17:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Inplaats dat men arbeid lonend gaat maken , word arbeid nog meer belast en de renteaftrek nog hoger
Rob Jetten die zei, Arbeid moet weer lonen
Maar:
Alle beloften van de Hr Jetten , blijven beloften
[..]
Dat mag dan wel een enorm bedrag zijn. Alleen je huizenwaarde kan al enorm dalen door een AZCquote:Op woensdag 13 mei 2026 18:05 schreef TheVulture het volgende:
Je zou eigenlijk elke directe omwonende op basis van postcode een eenmalige financiële vergoeding moeten geven als er een AZC in de buurt komt. Eens kijken of men dan nog steeds zo "tegen" blijft
Bij minder angst en desinformatie zal dit een stuk minder of zelfs nihil zijn.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:09 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat mag dan wel een enorm bedrag zijn. Alleen je huizenwaarde kan al enorm dalen door een AZC
Mooi dat jij in sprookjes gelooft. Feiten zijn dat het enorm daalt.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bij minder angst en desinformatie zal dit een stuk minder of zelfs nihil zijn.
Dat "enorm" valt wel mee en de waardedaling is gewoon geen functie van objectieve indicatoren.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:17 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Mooi dat jij in sprookjes gelooft. Feiten zijn dat het enorm daalt.
men moet niet iedere bioscoop , sporthal en voetbalveld en kantoor vol met asielzoekers doenquote:Op woensdag 13 mei 2026 18:05 schreef TheVulture het volgende:
Je zou eigenlijk elke directe omwonende op basis van postcode een eenmalige financiële vergoeding moeten geven als er een AZC in de buurt komt. Eens kijken of men dan nog steeds zo "tegen" blijft
Ook daar heb ik nooit bewijzen van gezien.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:09 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat mag dan wel een enorm bedrag zijn. Alleen je huizenwaarde kan al enorm dalen door een AZC
Een gemiddelde daling van 10% van de woningwaarde.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat "enorm" valt wel mee en de waardedaling is gewoon geen functie van objectieve indicatoren.
Hou nou maar gewoon op met leven in je eigen bubbel. Je mag best links zijn, maar dat constante gelieg.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook daar heb ik nooit bewijzen van gezien.
Grote wel.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:09 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ik lieg niet, ik zeg dat ik er nooit bewijs van heb gezien.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:30 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Hou nou maar gewoon op met leven in je eigen bubbel. Je mag best links zijn, maar dat constante gelieg.![]()
Je hebt ook nog nooit wat van overlast gehoord natuurlijk.
https://esb.nu/wp-content(...)00_DroesKoster-2.pdf
Daarnaast ook gewoon meegemaakt waar ik woonde. Geld ging in rook op voor mensen.
Dank voor het bewijs, idee is dus: alleen kleine AZC's plaatsen. Liever 5 AZC's met 50 plekken dan 1 van 250, dat heb ik altijd al geroepen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Grote wel.
https://www.rug.nl/news/2(...)alleen-buiten-steden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |