abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:43:31 #76
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220781672
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wacht eens even jij, welk jaar jaar pak jij en zet jij af tegen het gemiddelde?
Dat plaatje van jou is een vertaling van deze link
https://ec.europa.eu/euro(...)cs_-_early_estimates

Ook daar: onder het EU-gemiddelde.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220781688
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
Capitalism is a terrible system. Apart from all the fucking others.
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:00:42 #78
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220781810
quote:
de overheid moet die schulden kwijt schelden dat is nu niet meer , iedereen heeft een beurs nu

en de overheid moet woningen bouwen, dan blijven er meer jongeren in Nederland
eigen schuld dikke bult
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:03:52 #79
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220781842
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat plaatje van jou is een vertaling van deze link
https://ec.europa.eu/euro(...)cs_-_early_estimates

Ook daar: onder het EU-gemiddelde.
Naar welk jaartal kijk je? In jouw link lijkt er andere data te zijn gebruikt als in mijn plaatje. In mijn plaatje wordt 26,3% gehanteerd. Zet je dat af tegen andere landen in mijn plaatje dan zitten we behoorlijk bovenin. Natuurlijk wel onder Frankrijk..
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:04:02 #80
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220781845
quote:
Hoe dwing je dat af?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_220781864
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe dwing je dat af?
De voorgestelde maatregelen.
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
Capitalism is a terrible system. Apart from all the fucking others.
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:21:59 #82
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220782079
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe dwing je dat af?
ze moeten vertellen waar in de wereld ze zijn
quote:
Om dit probleem aan te pakken, wil het kabinet een bereikbaarheidsplicht invoeren.

Oud-studenten, scholieren en studenten moeten dan aan DUO actuele contactgegevens doorgeven van zichzelf of van bijvoorbeeld een familielid of vriend.

DUO kan dan contact leggen en informatie geven over terugbetalingsregels en het innen van achterstallige schulden.

Als iemand verhuist of langere tijd in het buitenland verblijft, blijft die persoon zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van de juiste gegevens.

DUO zal in ieder geval twee pogingen doen om contact te leggen.

Daarnaast wil het kabinet de verjaringstermijn van studieschulden verlengen naar tien jaar voor oud-studenten die niet bereikbaar zijn.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220782098
Wat een uitermate zorgelijke ontwikkelingen in Loosdrecht. De dynamiek tussen demagogische rechtse politici, desinformatie op reguliere en sociale media en extreem-rechtse groeperingen is dermate giftig aan het worden dat ik mij afvraag wanneer de eerste doden zullen vallen.
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:40:35 #84
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220782213
quote:
15s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:25 schreef Kowloon het volgende:
Wat een uitermate zorgelijke ontwikkelingen in Loosdrecht. De dynamiek tussen demagogische rechtse politici, desinformatie op reguliere en sociale media en extreem-rechtse groeperingen is dermate giftig aan het worden dat ik mij afvraag wanneer de eerste doden zullen vallen.
Het doet me sterk denken aan de anti-vluchtelingen rellen in het VK, zomer 2024.

Niet ontoevallig ontstonden deze ook pas kort nadat een nominaal progressieve premier was aangetreden.

https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/13691481251391636

https://www.lse.ac.uk/res(...)d-democracy-uk-riots
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:42:02 #85
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220782230
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:06 schreef nostra het volgende:

[..]
De voorgestelde maatregelen.
Het zal aan mij liggen maar ik lees daarover weinig. Alleen dat ze contact gegevens gaan uitwisselen met sommige landen, dat veronderstelt dat student zich ergens inschrijft en dat een land meewerkt. Met Duitsland lijkt mij dat geen probleem, in Bali of ander Aziatisch land wel.
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:43:06 #86
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220782241
quote:
Goede ontwikkeling, eindelijk wordt ook de hogere middenklasse geconfronteerd met de problemen.
Dus ook de vaders en moeders die conrector zijn, MKB bedrijf hebben, vermogensbeheerder, kanton-rechter, directeur, piloot.

Kortom mensen die wel met 2 woorden kunnen spreken en impact kunnen maken.
pi_220782689
quote:
18s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/politie(...)-asielnoodrecht.html

Goh, verrassend. Mijn nichtje van 4 zag dat nog wel in.
Ja ik zie de nieuwswaarde hier ook niet van. Dit was toch allemaal op het moment dat het gebeurde ook al duidelijk.
pi_220782712
quote:
Oorverdovende stilte van het kabinet. Ze maken zich drukker om XR.
Ze zullen het wel niet leuk vinden om de eigen achterban aan te moeten spreken.

Waar zijn de kamervragen over een cultuurprobleem?
pi_220782717
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:43 schreef phpmystyle het volgende:
Goede ontwikkeling, eindelijk wordt ook de hogere middenklasse geconfronteerd met de problemen.
Dus ook de vaders en moeders die conrector zijn, MKB bedrijf hebben, vermogensbeheerder, kanton-rechter, directeur, piloot.

Kortom mensen die wel met 2 woorden kunnen spreken en impact kunnen maken.
Reactie 1: Je bent een idioot als je dit als een wenselijke ontwikkeling ziet, dit is niets minder dan een aanzet naar verdere maatschappelijke ontwrichting.

Reactie 2: Tsja, “de problemen”… Ik vraag wel eens aan mensen of ze dat dan concreet kunnen maken met voorbeelden uit hun eigen dagelijks leven. Dan krijg ik altijd hetzelfde te horen “Nee, ik heb geen voorbeelden, maar kijk maar op televisie of sociale media!”.
  woensdag 13 mei 2026 @ 14:46:42 #90
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220782749
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_220782827
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik vind niet dat je dit D66 of CDA kunt aanrekenen. Het is vooral de VVD geweest die vanuit politiek opportunisme het deksel van dit stinkende riool heeft getild. Voor hoe het ook had gekund verwijs ik de VVD naar Bart De Wever.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kowloon op 13-05-2026 15:03:43 (Berichticoon gewijzigd) ]
pi_220782944
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:46 schreef Klopkoek het volgende:
Nederland = slavendrijversland

https://nos.nl/artikel/26(...)reau-voor-woekerhuur
Het zijn ook wel altijd dezelfde sectoren…
  woensdag 13 mei 2026 @ 15:18:15 #93
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220782984
quote:
15s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:11 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Het zijn ook wel altijd dezelfde sectoren…
dat moeten ze in nederland ook strafbaar maken , maar ja ,

quote:
Het Openbaar Ministerie in het Duitse Kleve, net over de grens bij Nijmegen, vervolgt drie Nederlandse bestuurders van een uitzendbureau in de vleessector. Het OM verdenkt ze van het vragen van extreem hoge huren aan achttien voornamelijk Roemeense arbeidsmigranten.

De verdachten zijn mannen in de leeftijd van 36, 40 en 57 jaar oud, van wie er twee in Kleve wonen en één in het Gelderse Ulft.

Ze riskeren een jarenlange gevangenisstraf.

Volgens het Duitse OM hebben de bestuurders van het uitzendbureau vooral in Roemenië personeel geworven voor werk in Nederlandse slachthuizen.

In de periode van 2019 tot en met 2022 zouden zij een groot aantal van deze arbeidsmigranten hebben gehuisvest in Goch, naast Kleve.

De uitzendkrachten betaalden voor een bed in een kamer 320 euro per persoon per maand, uitgaande van twee personen per slaapkamer.
Dit bedrag werd rechtstreeks op hun loon ingehouden.

Volgens het Duitse OM ligt de gebruikelijke huur voor vergelijkbare woonruimte rond de 128 euro per maand.

Het vragen van woekerhuur is in Duitsland strafbaar
pi_220783008
320 per maand aan huur is extreem?

Duidelijk een andere norm in Duitsland......
  woensdag 13 mei 2026 @ 15:23:15 #95
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220783019
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:21 schreef Kickinalfa het volgende:
320 per maand aan huur is extreem?

Duidelijk een andere norm in Duitsland......
Volgens het Duitse OM ligt de gebruikelijke huur voor vergelijkbare woonruimte rond de 128 euro per maand.

Ja dan is 320 euro p/m wel veel :D
pi_220783029
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Waar zijn de kamervragen over een cultuurprobleem?
Het lijkt me wel wat Kamervragen waard waarom de politiek nog steeds geen maatregelen geeft genomen om de instroom te beperken.
pi_220783041
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:23 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ja dan is 320 euro p/m wel veel :D
Ik dacht ik zoek eens wat vergelijkingsmateriaal op.

De gemiddelde prijs voor een studentenkamer ¤300 en ¤600 per maand in Duitsland.
In Nederland tussen de 680 en 800.

Kunnen we niet opgaan in Duitsland.
  woensdag 13 mei 2026 @ 15:28:21 #98
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220783044
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:24 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het lijkt me wel wat Kamervragen waard waarom de politiek nog steeds geen maatregelen geeft genomen om de instroom te beperken.
Die komen er ook met Europees Migratiepact.
pi_220783048
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:24 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dat kan de kamer helemaal niet. Ze hebben geen controle over omstandigheden buiten Nederland.
Daarbij waarom zouden rechtse partijen iets doen aan instroom van migranten, ze willen dat letterlijk voor hun economische model. Als je minder migratie wil moet je natuurlijk niet op rechtse partijen stemmen.
  woensdag 13 mei 2026 @ 15:30:48 #100
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220783060
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat kan de kamer helemaal niet. Ze hebben geen controle over omstandigheden buiten Nederland.
Daarbij waarom zouden rechtse partijen iets doen aan instroom van migranten, ze willen dat letterlijk voor hun economische model. Als je minder migratie wil moet je natuurlijk niet op rechtse partijen stemmen.
Je kunt allerlei argumenten aandragen waarom je zou moeten investeren in ontwikkelingssamenwerking of bijvoorbeeld geen oorlogjes voeren of dergelijke maar dat gaat niet in bij ze. Of niet de klimaat verpesten of nog tal van andere dingen.

Er mag geen geld naar hun toe en verder moeten we een hek bouwen om Nederland heen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')